Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2017-18  (Lest 60625 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

berlin

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #150 på: Oktober 15, 2017, 17:29:31 »
Jeg skrev i en annen tråd at 2/3 av klubbene er med i kampen om topp 6.

Ta en titt på tabellen og nevn ett (eller flere) lag av de 16 første, som defintivt ikke klarer topp 6. Vanskelig, synes jeg.

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #151 på: Oktober 15, 2017, 19:40:07 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Det som overrasker meg mest, er at Bannan skal være en "big earner". Er han virkelig en så attraktiv spiller?

GeirO

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #152 på: Oktober 16, 2017, 18:41:50 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Det som overrasker meg mest, er at Bannan skal være en "big earner". Er han virkelig en så attraktiv spiller?
Han var i alle fall VELDIG god mot Leeds.
MOT

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #153 på: Oktober 16, 2017, 18:50:19 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Det som overrasker meg mest, er at Bannan skal være en "big earner". Er han virkelig en så attraktiv spiller?
Han var i alle fall VELDIG god mot Leeds.

Er jo ett " omen" dette med spillere vi har lånt, og som gjør livet surt for oss når de kommer igjen og spiller mot oss for andre lag.  Sist nå Mo Barrow.... ::)
 

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #154 på: Oktober 20, 2017, 17:46:28 »
Hadde vært moro hatt statistikk på dette, at gamle Leeds-spillere gjør det bra mot Leeds. Jeg tror nok andre lags fans tenker slik også, at spillere blomstrer når de kommer til ny klubb. Nå skal jo Ayling møte sin gamle klubb så da får vi håpe han slår til mot Bristol C.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #155 på: Oktober 20, 2017, 18:09:06 »
Hadde vært moro hatt statistikk på dette, at gamle Leeds-spillere gjør det bra mot Leeds. Jeg tror nok andre lags fans tenker slik også, at spillere blomstrer når de kommer til ny klubb. Nå skal jo Ayling møte sin gamle klubb så da får vi håpe han slår til mot Bristol C.
Blir nok hat-trick, samt 2 redninger på strek, skal du se :D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #156 på: Oktober 23, 2017, 19:43:23 »
Stuart Pearce har fortsatt kongetro på oss. :)
Former Nottingham Forest manager Stuart Pearce seems to think so, as he said on the Sky Sports Daily show on Sky Sports News on Monday morning (11:27am, October 23, 2017) when asked if Leeds can be in the mix for the top two: “Yes, no doubt about that.


Stuart Pearce comments on Leeds United’s promotion chances
Sat 21 Oct

Leeds

Subhankar Mondal
@subhankarjourno
18 minutes ago

Leeds United returned to winning ways in the Championship at the weekend.

Leeds United returned to winning ways in the Championship at the weekend, as they got the better of Bristol City 3-0 away from home.

The performance of Leeds at the Ashton Gate Stadium on Saturday afternoon was one of their best so far this season and was full of conviction.

The win brought an end to the West Yorkshire outfit’s three-game losing streak, and the Elland Road faithful must hope that the team can now push on.

As things stand, Thomas Christiansen’s side are fourth in the Championship with 23 points from 13 matches.
Leeds are four points behind second-placed Cardiff City and six points behind leaders Wolverhampton Wanderers, who appear to be the favourites for the league title at the moment.
The Whites have not featured in the Premier League since 2004 and narrowly failed to clinch a playoff spot last season.

Could the 2017-18 season prove to be more fruitful for Leeds? Can the Elland Road outfit finish in the top two of Championship and get automatic promotion to the Premier League?

Former Nottingham Forest manager Stuart Pearce seems to think so, as he said on the Sky Sports Daily show on Sky Sports News on Monday morning (11:27am, October 23, 2017) when asked if Leeds can be in the mix for the top two: “Yes, no doubt about that.
"I watched the game up at Sunderland a few weeks ago, and they were outstanding, I have got to say. Defensively very strong, played a real open game, sort of five players defending, five attacking almost.”

Pearce added: “They have goals in their team. I like their defensive partnership. I think It’s very good.”

http://www.hitc.com/en-gb/2017/10/23/stuart-pearce-comments-on-leeds-uniteds-promotion-chances/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #157 på: Oktober 27, 2017, 13:01:03 »
Vi er snart 1/3 inn i sesongen, og laget vårt ligger bra til nå før 3 knallharde kamper som starter med Blades`i kveld!

Av top 6 tror jeg nettopp Sheff U og i tillegg Cardiff ryker ut etterhvert.
Fulham, Hull, Derby, Sheff W og Boro`BØR strengt tatt være der oppe de også.....så nåløyet er trangt i år.

Har stor tro på at Orta har signeringer klare i januarvinduet som forsterker vår posisjon ennå mer utover  i sesongen.....her
ble det ikke gjort stort i vinduet i fjor- og der glapp topp 6 mener jeg.

Annen`sits`nå, mer muskler økonomisk.......og en vanvittig positivitet rundt laget og oss fans` :)
 

ingve1960

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #158 på: Oktober 27, 2017, 20:48:05 »
Håper og tror vi kan nå playoff. Men etter å ha sett wolves og Norwich i cupen føler jeg vi ligger litt bak fysisk og tempomessig.mindre agresive i press.får kanskje litt svar i dag.mangler fremdeles en sjef i forsvaret som er kneppet opp fra de vi har.

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #159 på: Oktober 27, 2017, 20:48:37 »
0-1. Sharp

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #160 på: Oktober 27, 2017, 20:49:20 »
Da blir det tap i følge statistikken...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #161 på: Oktober 28, 2017, 13:50:28 »
Phil Hay
Big difference in organisation and energy last night, not to mention quality. Sheff Utd’s pressing was v impressive. Continuity is obvious.

Big difference in organisation and energy last night, not to mention quality. Sheff Utd’s pressing was v impressive. Continuity is obvious.


Harry Clavane
Well said Phil. 18 signings and only ONE is up to it. We have again sold our best player without replacing him. Year after year same shit.


John Rhodes
too many poor Orta signings. Saiz abs gravy, then Klich/Wiedwald/Alioski/Cibicki/CBJ all poor and Lasogga still ??. COuld be a long season


Mol
CBJ a disaster, serious gangsta attitude issues. We took a punt, it failed. Most others still young and for future. Problem was we didn't...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #162 på: Oktober 28, 2017, 18:16:39 »
Vi rykket bare ned en plass etter dagens runde. Fortsatt topp 6. Men nå er det meeeget jevnt bak oss.

B_Ød

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #163 på: Oktober 28, 2017, 18:36:11 »
vi får se hva Villa gjør i morgen....
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #164 på: Oktober 28, 2017, 20:34:19 »
Det kommer til og være slik, lenge- kanskje heeeelt inn.
Flere må " med" .... tror fortsatt Klich er / var påtenkt en viktig rolle i laget vårt.
Må han og Alioski blomstre... :D
 

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #165 på: Oktober 28, 2017, 20:42:03 »
5 poeng til 14. Plass sier det meste om denne ligaen- her kan alle slå hverandre!.
 

baste

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #166 på: Oktober 28, 2017, 23:23:08 »
Det kommer til og være slik, lenge- kanskje heeeelt inn.
Flere må " med" .... tror fortsatt Klich er / var påtenkt en viktig rolle i laget vårt.
Må han og Alioski blomstre... :D

+1

Jon R

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #167 på: Oktober 29, 2017, 00:04:32 »
5 poeng til 14. Plass sier det meste om denne ligaen- her kan alle slå hverandre!.
Vi ligger på play off og poengmessig foran skjema ift ifjor. TC out!!!
Jon R.

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #168 på: Oktober 29, 2017, 11:06:53 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Det som overrasker meg mest, er at Bannan skal være en "big earner". Er han virkelig en så attraktiv spiller?
Han var i alle fall VELDIG god mot Leeds.

Er jo ett " omen" dette med spillere vi har lånt, og som gjør livet surt for oss når de kommer igjen og spiller mot oss for andre lag.  Sist nå Mo Barrow.... ::)

... nei... sist nå Billy Sharp! ( kunne ikke dy meg)
Bare nevner at Bradley Johnson spiller for Derby...
 

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #169 på: November 04, 2017, 20:51:00 »
De siste 5 seriekampene ble som ventet vanskelige. Nå venter Boro og Wolves etter en pause. Meget gode lag. Vi kan fort være i nedre midtsjikt om ikke dette marerittet slutter. Veldig jevnt bak oss på tabellen. Hverdagen i ch.ship er over oss.

Hallgeir *

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #170 på: November 06, 2017, 21:49:03 »
Statistikken forteller at før kampen mot Sheffield United, var Leeds det laget i Championship som hadde brukt flest utenlandske spillere (17).

Det er ingen unnskyldning for at det kladder. Wolves har nemlig brukt 16, det samme har Reading.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #171 på: November 12, 2017, 13:46:38 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #172 på: November 23, 2017, 08:25:07 »
Vi er helt klart ikke beste lag i diivisjonen, det viste Wolves oss en lekse på i går kveld - og flere lag har spilt bedre fotball enn oss i flere kamper nå.
Vi er dog ett prosjekt under bygging, og jeg ser lysere på dette nå etter Boro kampen og denne i går....MEN vi trenger desperat og forsterke uansett hvordan vi ligger an
når januar-vinduet åpner igjen.

Keeper, venstreback, 1.rivjern a la Batty/Dacourt/Bowyer på midten - og en Championship spiss...totalt 4 NYE spillere som kan GÃ… RETT INN PÃ… LAGET...ikke stallfyll.

Håper virkelig vi er MED til jul, da vi har meget gode, tekniske spillere i troppen i dag - men mangler tyngde og kraft fra midten og opp.
Det går et an og gjøre noe med - med kloke innkjøp.

MOT
 

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #173 på: November 23, 2017, 13:45:58 »
Mulig feil tråd, men allikevel:

https://www.efl.com/news/2016/december/efl-financial-fair-play---sky-bet-championship/

Er det noen som har oppdatert news ang hvilke klubber som forsatt har transfer embargo /som ikke kan handle spillere
i hele denne sesongen vi er inne i nå...?  Bolton er nå av kroken, men at Nott Forest og Fulham fortsatt skal ha denne
avgjørelsen hengende over seg er kun rykter ...eller?

Kan jo være avgjørende nå i neste vindu.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #174 på: November 27, 2017, 08:55:11 »
 E-Leeds United‏ 
@e_LeedsUnited
 
Next 6 games are crucial, all are definitely winnable

4th placed Aston Villa (H)
16th placed QPR (A)
15th placed Norwich (H)
20th placed Hull (H)
22nd placed Burton (A)
21st placed Birmingham (A)

Got to be getting minimum 10/18 points here IMO

#LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #175 på: November 27, 2017, 10:37:41 »
Uansett hvor "enkelt" det der kan se ut på papiret, tror jeg ikke på at vi seiler igjennom med 18 poeng. Men klarer vi å vinne mot formlaget Villa, samt sanke mer enn 10p på de 6 kampene vil jeg være fornøyd.
Marching On! 4276

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #176 på: November 27, 2017, 10:38:48 »
Et glimrende tidspunkt å finne igjen formen på. Blir gøy å se hvordan vi gjør det mot et formlag som Aaron Villa nå. Den kunne med fordel ha kommet midt i denne suppa i stedet for neste runde.

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #177 på: November 27, 2017, 13:23:59 »
Jeg frykter bortekampene mot QPR og Bham, samtidig som hjemmekampene mot Aston Villa og Norwich blir tøffe. Borte mot Burton og hjemme mot Hull bør gi 6 poeng. Her er min spådom:

4th placed Aston Villa (H) 1 poeng
16th placed QPR (A) 0 poeng
15th placed Norwich (H) 1 poeng
20th placed Hull (H) 3 poeng
22nd placed Burton (A) 3 poeng
21st placed Birmingham (A) 1 poeng

9 poeng er kanskje litt i underkant. Men i utgangspunktet umulig å spå, så jevn og uforutsigbar denne divisjonen er.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #178 på: November 29, 2017, 18:40:55 »
Puh.     :P :P :P
Anne Taylor:
Three Leeds players currently on four yellow cards - Hernandez, Saiz and Ayling - but FA's cut-off point for five bookings = one-match ban has now passed (after 19 league games). 10 yellows = two-match ban applies until after 37th fixture.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #179 på: November 30, 2017, 17:03:32 »
Pontus & Gianni svarer på spørsmål fra fansen:

Link to full video from earlier... https://www.facebook.com/SkyBet/videos/1742152925804802/
 
Talking points:
 
Gianni, how are you finding English football?
-higher tempo, but I’m enjoying it. Love getting in behind defences.
 
Who don’t you like defending against in training Pontus?
Small guys, don’t like going in hard because you’ll hurt them. Small ‘kids’ are difficult to defend against. Saiz & Alioski.
 
How good is Saiz?
Pontus: Last season it was just Pablo, but this season we have Samu & Alioski too. Close to killing him when he lost the ball just outside of our box.
Gianni: difficult to communicate sometimes with the languages but loves playing with him.
 
Pontus: world cup draw – want to play the best teams in the world but you also want the easiest group to go through? England?
We beat Italy in the Play-Off so England will be easy. Zlatan? If he wants to come back you can’t say no to him. 50/50 now.
 
Wolves, are they the best team in the division?
Pontus: They’re good defensively but their three in offense are the best players in the league. Wolves are the best team I’ve played in two years.
 
Pontus – you’re a hard man, why do you wear gloves?
I hate to have frozen fingers, but it’s a bit of superstition. I started doing it last year and I played well.

Gianni’s hair –
uses a mix of wax and gel that smells like bubblegum. Has found a new barbers in Leeds.

Winter break
– Pontus: Only played around Christmas first year last year. Felt a nice Christmas atmosphere around the games. In Sweden, he’d usually be drunk on 31st December, so will be weird.
 
Gianni: Looking forward to it.

Should there be one?
Pontus: We have to fit the 46 games in, would be even harder with a winter break.
 
Pontus doesn’t think about FA Cup right now, have 15 games before then. Would be nice to go through in the cup but league is more important.
 
Who did you most look up to growing up?
Pontus: Zlatan was my idol. Difficult when you start to play with him. Look to learn from him as a person. 
 
Gianni: Roberto Carlos because I played left back, and Marcelo after that.
 
Gianni: are the goals recently because you’re more settled?
It’s not only me but the team that are better settled. We’ve learned from these mistakes, work hard and we’ve turned it around.

Pontus on promotion:
We have to aim for promotion at the start. Easier to play well when you aim high. Started well, went through a tough patch and we’re coming out of it stronger.
 
What are the differences between Monk and Christiansen?
 Pontus: Champ is toughest league in the world. Credit to him for turning the results around. Training sessions have been harder than last year. Last month was tough last year in the last month.
 
Pontus tattoos:
I said to my mum I’d do one. I’ve just had one recently, with my dad and Malmo on my right arm. I might have a Leeds one if we go up. 
 
Pontus on Leeds:
This club is so huge it has to be in the Premier League. I remember when Leeds were in CL, they’re massive. Only city with one club in England.

Gianni: Home and away they support us. They are crazy on the road. Pontus: If there are 5000 tickets, there will be 5000 there. We feel ashamed when we lose for them. 
 
Villa are starting to get closer to the promotion spots. Who else do you think will be up there?
Last season one and two were pretty much confirmed (Newcastle and Brighton). This season is harder, there are 10 or 11 teams who could be up there. Wolves will definitely go up, but different teams.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan