Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 214038 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #810 på: Desember 30, 2017, 18:01:16 »
Da blir det heldigvis ikke månedens manager på Thomas C.



Kampen viser at en FIT Saiz skal spille og at vi mangler en spiss av klasse!!

Så starter det igjen på mandag!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #811 på: Desember 31, 2017, 12:47:18 »
Først og fremst: Jeg er ikke av den formening av TC må gå. Men jeg tillater meg allikevel til å stille noen kritiske spørsmål til hvordan han håndterer utfordringene som oppstår.
1. Rulleringen på sentral midtbane forstår jeg ikke. Vieira virker å ha spilt seg inn som et førstevalg (etter at han ikke var det i starten av sesongen), fortjent nok. Allikevel må vi vel belage oss på at han må stå over pga kort utover i sesongen. Hva er da plan B? Kampen i går viser at det står ELENDIG til med alternativer bak Vieira. Conor kan en vel strengt tatt ikke forvente mer av, men det forundrer meg at Philips nå i to av tre kamper viser en mildt sagt middelmådig innsats. Jeg er faktisk seriøs når jeg påstår at det ser ut som om han spiller i bakrus. Ikke påskrudd, bruker for lang tid med ballen, og lar motstanderene spasere forbi. Vinner absolutt ingen dueller. Så blir Klich kastet innpå de siste ti, og løser det ved å drepe tempoet, spille ballen bakover når han kan og i det hele tatt gjøre det stikk motsatte av hva som er logisk når vi ligger under for bunnlaget i divisjonen. Hvilke beskjeder er det TC gir til spillerne sine? Og hva i all verden er det som gjør at Anita, med masse erfaring fra dette nivået, kun blir satt i oppvarming når han får være med i troppen?
2. Evnen til å motivere til innsats virker svak, to say the least. I går får forsvarsfirereren, Roofe og til dels Pablo godkjent av meg. Ikke blir det bedre etter pause heller. Verdsettende ledelse er i prinsippet bra, men ikke når medarbeiderne ikke utfører arbeidsoppgavene.
3. Evnen til å formidle idéer og taktikk må det også være lov til å stille spørsmål ved. Engelskkunnskapene han viser i intervjuer før og etter kamp er midlt sagt begrensede. Hvis dette er garderobens språk, er jeg i tvil om hvorvidt det holder mål. Jeg trodde dette ville komme raskt for en halvt skandinav etter noen måneder i klubben og landet, men så har ikke skjedd. Og ja, dette baserer seg på spekulasjoner fra min side - men jeg mener det er betimelig å løfte det frem.

Alt i alt er jeg i tvil om at TC har nødvendig pondus til å få dette laget til å fungere optimalt. Dette innebærer også tvil om han har tilstrekkelig tiltrekningkraft på spillere som kan heve laget. Samtidig, som nevnt ovenfor, verken tror eller håper jeg at han blir byttet ut nå. Rad har jeg klokkertro på, og han setter ikke inn noen erstatter før det riktige navnet er tilgjengelig. Men slik tingenes tilstand er nå, er det for meg helt umulig å se for meg TC som head coach i Premier League.

moty

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #812 på: Desember 31, 2017, 14:24:50 »
Ingen plan b og ihvertfall ingen pondus. Virker faglig og strategisk svak! Er nok borte før mars.
 

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #813 på: Desember 31, 2017, 15:40:20 »
Dette innebærer også tvil om han har tilstrekkelig tiltrekningkraft på spillere som kan heve laget. Samtidig, som nevnt ovenfor, verken tror eller håper jeg at han blir byttet ut nå. Rad har jeg klokkertro på, og han setter ikke inn noen erstatter før det riktige navnet er tilgjengelig. Men slik tingenes tilstand er nå, er det for meg helt umulig å se for meg TC som head coach i Premier League.

Alle spillere som kommer til Leeds (eller en annen klubb) vet at coachen kan være borte om noen måneder. Jeg tror nye spillere ser på andre ting enn bare nåværende coach når de velger Leeds.

Jeg har fått mer og mer sansen for TC. Vi spiller ikke champagnefotball og har ikke store stjerner, men laget drar lasset sammen i jevne kamper som lag. Det er sjelden vi klapper sammen og vi storspiller sjelden. 13 seire og 9 tap er ok med det mannskapet.  Vi har tapt mot de beste og vunnet mot de syv nederste på tabellen. Jeg har vanskelig for å se at vi "burde gjort det bedre" med de spillere vi har. Vi har mannskap til ca 5-8. plass og har gjort det helt ok. Man kan alltid være uenig i laguttak eller bytter, men TC er ganske ny som trener og det har som helhet  fungert bra. Vi kunne vært litt mer offensive på hjemmebane,  synes jeg.

Av meg får TC godkjent pr 31.12.17.


DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #814 på: Desember 31, 2017, 16:20:37 »
Først og fremst: Jeg er ikke av den formening av TC må gå. Men jeg tillater meg allikevel til å stille noen kritiske spørsmål til hvordan han håndterer utfordringene som oppstår.
1. Rulleringen på sentral midtbane forstår jeg ikke. Vieira virker å ha spilt seg inn som et førstevalg (etter at han ikke var det i starten av sesongen), fortjent nok. Allikevel må vi vel belage oss på at han må stå over pga kort utover i sesongen. Hva er da plan B? Kampen i går viser at det står ELENDIG til med alternativer bak Vieira. Conor kan en vel strengt tatt ikke forvente mer av, men det forundrer meg at Philips nå i to av tre kamper viser en mildt sagt middelmådig innsats. Jeg er faktisk seriøs når jeg påstår at det ser ut som om han spiller i bakrus. Ikke påskrudd, bruker for lang tid med ballen, og lar motstanderene spasere forbi. Vinner absolutt ingen dueller. Så blir Klich kastet innpå de siste ti, og løser det ved å drepe tempoet, spille ballen bakover når han kan og i det hele tatt gjøre det stikk motsatte av hva som er logisk når vi ligger under for bunnlaget i divisjonen. Hvilke beskjeder er det TC gir til spillerne sine? Og hva i all verden er det som gjør at Anita, med masse erfaring fra dette nivået, kun blir satt i oppvarming når han får være med i troppen?
2. Evnen til å motivere til innsats virker svak, to say the least. I går får forsvarsfirereren, Roofe og til dels Pablo godkjent av meg. Ikke blir det bedre etter pause heller. Verdsettende ledelse er i prinsippet bra, men ikke når medarbeiderne ikke utfører arbeidsoppgavene.
3. Evnen til å formidle idéer og taktikk må det også være lov til å stille spørsmål ved. Engelskkunnskapene han viser i intervjuer før og etter kamp er midlt sagt begrensede. Hvis dette er garderobens språk, er jeg i tvil om hvorvidt det holder mål. Jeg trodde dette ville komme raskt for en halvt skandinav etter noen måneder i klubben og landet, men så har ikke skjedd. Og ja, dette baserer seg på spekulasjoner fra min side - men jeg mener det er betimelig å løfte det frem.

Alt i alt er jeg i tvil om at TC har nødvendig pondus til å få dette laget til å fungere optimalt. Dette innebærer også tvil om han har tilstrekkelig tiltrekningkraft på spillere som kan heve laget. Samtidig, som nevnt ovenfor, verken tror eller håper jeg at han blir byttet ut nå. Rad har jeg klokkertro på, og han setter ikke inn noen erstatter før det riktige navnet er tilgjengelig. Men slik tingenes tilstand er nå, er det for meg helt umulig å se for meg TC som head coach i Premier League.
Bra innlegg Håvard! Gode poenger og som du påpeker: vanskelig å se at TC skal bli noen betydelig head coach i PL...

stian

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #815 på: Desember 31, 2017, 16:43:14 »
Godt innlegg. Jeg har også begynt å bli litt i tvil, etter å hatt stor tro på «prosjekt TC» i starten. Det er naturligvat prestasjonene svinger, men jeg savner et tydelig spillemønster. Også i perioder med gode resultater har vi alt for svake prestasjoner i det offensive spillet. Det går på samhandling, rytme og valg med ball.

Som Håvard sier er det lite å vinne på å sparke TC (det har Cellino lært oss litt om). Men det MÃ… gjøres noen grundige vurderinger av hvordan vi egentlig skal spille.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #816 på: Desember 31, 2017, 17:55:05 »
Godt innlegg. Jeg har også begynt å bli litt i tvil, etter å hatt stor tro på «prosjekt TC» i starten. Det er naturligvat prestasjonene svinger, men jeg savner et tydelig spillemønster. Også i perioder med gode resultater har vi alt for svake prestasjoner i det offensive spillet. Det går på samhandling, rytme og valg med ball.

Som Håvard sier er det lite å vinne på å sparke TC (det har Cellino lært oss litt om). Men det MÃ… gjøres noen grundige vurderinger av hvordan vi egentlig skal spille.

Jeg synes game-planen er ganske tydelig jeg. Mye possession når vi kan og raske kontringer når vi kan.

Problemet at vi ikke har de nødvendige egenskapene i laget for å mestre dette spillet. Raske Sacko er akkurat det: RASK!

Cooper er ingen Bartley, det så vi et par ganger i går.


Hadde vi beholdt de gode fra i fjor og brukt de beste av de nye så kunne dette laget stilt i går:




Med dette laget hadde vi vunnet divisjonen foran Wolves!!!  8)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #817 på: Januar 01, 2018, 02:10:20 »
Dette innebærer også tvil om han har tilstrekkelig tiltrekningkraft på spillere som kan heve laget. Samtidig, som nevnt ovenfor, verken tror eller håper jeg at han blir byttet ut nå. Rad har jeg klokkertro på, og han setter ikke inn noen erstatter før det riktige navnet er tilgjengelig. Men slik tingenes tilstand er nå, er det for meg helt umulig å se for meg TC som head coach i Premier League.

Alle spillere som kommer til Leeds (eller en annen klubb) vet at coachen kan være borte om noen måneder. Jeg tror nye spillere ser på andre ting enn bare nåværende coach når de velger Leeds.

Jeg har fått mer og mer sansen for TC. Vi spiller ikke champagnefotball og har ikke store stjerner, men laget drar lasset sammen i jevne kamper som lag. Det er sjelden vi klapper sammen og vi storspiller sjelden. 13 seire og 9 tap er ok med det mannskapet.  Vi har tapt mot de beste og vunnet mot de syv nederste på tabellen. Jeg har vanskelig for å se at vi "burde gjort det bedre" med de spillere vi har. Vi har mannskap til ca 5-8. plass og har gjort det helt ok. Man kan alltid være uenig i laguttak eller bytter, men TC er ganske ny som trener og det har som helhet  fungert bra. Vi kunne vært litt mer offensive på hjemmebane,  synes jeg.

Av meg får TC godkjent pr 31.12.17.
Syns vi klappet sammen i går (OK, i forgårs) mot divisjonens bunnlag. Ny som trener? OK, men taler det til hans fordel eller ulempe - f eks i PL, som er det vi sikter mot?
Og for å gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC før bedre alternativer er på banen. Resultatmessig er det godkjent, men jeg frykter en ny periode med lite poeng når vi etter hvert får tøffere motstand. Formdippen har allerede inntruffet.
Når samhandlingen offensivt, kombinert med tilstrekkelig innsats, er på plass, "burde vi gjort det bedre", for å sitere meg selv (som jeg antar er den du ønsker å utfordre med ditt bruk av hermetegn). Denne oppskriften brukte vi i starten av sesongen, og lyktes med den.

stian

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #818 på: Januar 01, 2018, 03:49:57 »
Godt innlegg. Jeg har også begynt å bli litt i tvil, etter å hatt stor tro på «prosjekt TC» i starten. Det er naturligvat prestasjonene svinger, men jeg savner et tydelig spillemønster. Også i perioder med gode resultater har vi alt for svake prestasjoner i det offensive spillet. Det går på samhandling, rytme og valg med ball.

Som Håvard sier er det lite å vinne på å sparke TC (det har Cellino lært oss litt om). Men det MÃ… gjøres noen grundige vurderinger av hvordan vi egentlig skal spille.

Jeg synes game-planen er ganske tydelig jeg. Mye possession når vi kan og raske kontringer når vi kan.

Problemet at vi ikke har de nødvendige egenskapene i laget for å mestre dette spillet. Raske Sacko er akkurat det: RASK!

Cooper er ingen Bartley, det så vi et par ganger i går.


Hadde vi beholdt de gode fra i fjor og brukt de beste av de nye så kunne dette laget stilt i går:




Med dette laget hadde vi vunnet divisjonen foran Wolves!!!  8)

Dette er jeg ikke enig i. Vi ender alt for ofte med å trille ball i fireren bak uten at det er klare bevegelsesmønstre å slå på. Saiz, Hernandez og Alioski gjør ofte feil valg med ball, blant annet fordi de ikke vet hvor medspillerne kommer til å være. Dette handler ikke om at medspillerne er for trege, det handler om å ha et tydelig mønster.

Hvis det var nok at planen var «hold på ballen når du kan, kontre når du kan» så hadde det vært veldig enkelt å bygge et lag. Slik er det ikke - som midtbanespiller må du vite hvilket rom de andre kommer til å være i om et par sekunder og det er det mønsteret og de relasjonene som ikke finnes i Leeds-spillet per i dag.

Square Ball

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #819 på: Januar 01, 2018, 11:57:13 »
Først og fremst: Jeg er ikke av den formening av TC må gå. Men jeg tillater meg allikevel til å stille noen kritiske spørsmål til hvordan han håndterer utfordringene som oppstår.
1. Rulleringen på sentral midtbane forstår jeg ikke. Vieira virker å ha spilt seg inn som et førstevalg (etter at han ikke var det i starten av sesongen), fortjent nok. Allikevel må vi vel belage oss på at han må stå over pga kort utover i sesongen. Hva er da plan B? Kampen i går viser at det står ELENDIG til med alternativer bak Vieira. Conor kan en vel strengt tatt ikke forvente mer av, men det forundrer meg at Philips nå i to av tre kamper viser en mildt sagt middelmådig innsats. Jeg er faktisk seriøs når jeg påstår at det ser ut som om han spiller i bakrus. Ikke påskrudd, bruker for lang tid med ballen, og lar motstanderene spasere forbi. Vinner absolutt ingen dueller. Så blir Klich kastet innpå de siste ti, og løser det ved å drepe tempoet, spille ballen bakover når han kan og i det hele tatt gjøre det stikk motsatte av hva som er logisk når vi ligger under for bunnlaget i divisjonen. Hvilke beskjeder er det TC gir til spillerne sine? Og hva i all verden er det som gjør at Anita, med masse erfaring fra dette nivået, kun blir satt i oppvarming når han får være med i troppen?
2. Evnen til å motivere til innsats virker svak, to say the least. I går får forsvarsfirereren, Roofe og til dels Pablo godkjent av meg. Ikke blir det bedre etter pause heller. Verdsettende ledelse er i prinsippet bra, men ikke når medarbeiderne ikke utfører arbeidsoppgavene.
3. Evnen til å formidle idéer og taktikk må det også være lov til å stille spørsmål ved. Engelskkunnskapene han viser i intervjuer før og etter kamp er midlt sagt begrensede. Hvis dette er garderobens språk, er jeg i tvil om hvorvidt det holder mål. Jeg trodde dette ville komme raskt for en halvt skandinav etter noen måneder i klubben og landet, men så har ikke skjedd. Og ja, dette baserer seg på spekulasjoner fra min side - men jeg mener det er betimelig å løfte det frem.

Alt i alt er jeg i tvil om at TC har nødvendig pondus til å få dette laget til å fungere optimalt. Dette innebærer også tvil om han har tilstrekkelig tiltrekningkraft på spillere som kan heve laget. Samtidig, som nevnt ovenfor, verken tror eller håper jeg at han blir byttet ut nå. Rad har jeg klokkertro på, og han setter ikke inn noen erstatter før det riktige navnet er tilgjengelig. Men slik tingenes tilstand er nå, er det for meg helt umulig å se for meg TC som head coach i Premier League.

Vieira slet med kneskade samt hadde deltatt med England i sommer,dette var jo grunnen til han ikke spilte de førsste månedene.Ingen kan heller si vi savnet han de de første månedene heller.Phillips er i en formssvikt, han har derfor heller ikke startet i det siste og var med sist kun pga av skadesituasjonen.Klich var med på benk kun fordi det ikke var noen andre alternativer.Tror han garantert er på vei ut i januar,da TC foretrekker Shaugnessy framfor han.

Helt enig at det var en forferderlig kamp av oss.Syns TC var litt for defensivt orientert her.Snakker om at de var redd for andreballene rundt Gallagher,dette var tross alt mot et lag som ikke hadde vunnet på sju kamper og scort 12 mål.Vi hadde 6 1 1 før denne kampen og kan ikke gå i kjellern og miste troa for dette. Vi spiller mye mer kynisk enn tidlig i sesongen og har og hatt marginer med oss i det siste, i stedet for mot oss som  i den lange tunge perioden.

TC sitter garantert ut sesongen.De tre sesonga vi har blitt nr sju eller bedre i championship siden PL dagene har samme mann styrt skuta hele sesongen(Blackwell,Grayson og Monk) tilfeldig?? Vi er på rett spor,to gode signeringer i januar da er vi med helt inn.Tror vi er mer attraktive for spillere enn noen
gang.Snitt på over 30 000 og riktig eier på plass.Må vel finnes noen gode spillere som er bosman til sommeren som vi kan slå kloa i

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #820 på: Januar 01, 2018, 11:59:07 »
Godt innlegg. Jeg har også begynt å bli litt i tvil, etter å hatt stor tro på «prosjekt TC» i starten. Det er naturligvat prestasjonene svinger, men jeg savner et tydelig spillemønster. Også i perioder med gode resultater har vi alt for svake prestasjoner i det offensive spillet. Det går på samhandling, rytme og valg med ball.

Som Håvard sier er det lite å vinne på å sparke TC (det har Cellino lært oss litt om). Men det MÃ… gjøres noen grundige vurderinger av hvordan vi egentlig skal spille.

Jeg synes game-planen er ganske tydelig jeg. Mye possession når vi kan og raske kontringer når vi kan.

Problemet at vi ikke har de nødvendige egenskapene i laget for å mestre dette spillet. Raske Sacko er akkurat det: RASK!

Cooper er ingen Bartley, det så vi et par ganger i går.


Hadde vi beholdt de gode fra i fjor og brukt de beste av de nye så kunne dette laget stilt i går:




Med dette laget hadde vi vunnet divisjonen foran Wolves!!!  8)

Dette er jeg ikke enig i. Vi ender alt for ofte med å trille ball i fireren bak uten at det er klare bevegelsesmønstre å slå på. Saiz, Hernandez og Alioski gjør ofte feil valg med ball, blant annet fordi de ikke vet hvor medspillerne kommer til å være. Dette handler ikke om at medspillerne er for trege, det handler om å ha et tydelig mønster.

Hvis det var nok at planen var «hold på ballen når du kan, kontre når du kan» så hadde det vært veldig enkelt å bygge et lag. Slik er det ikke - som midtbanespiller må du vite hvilket rom de andre kommer til å være i om et par sekunder og det er det mønsteret og de relasjonene som ikke finnes i Leeds-spillet per i dag.
Her er vi inne på noe, selv om jeg ikke vil være like kategorisk som deg - av og til syns jeg angrepsspillet glir meget bra, faktisk. Men for ofte blir vi for forutsigbare. Tydeligst er dette når O´Kane spiller sentralt, siden han så å si opererer som en femte stopper når han insisterer på å hente ballen på egen 16-meter i stedet for å være spillbar i mellomrommet. Vi har hatt mest suksess når vi har tort å presse høyt og hardt og oppnådd brudd på motstandernes halvdel. Dette burde være mulig å få til mot divisjonens bunnlag. I stedet lar vi dem spille på seg hauger med selvtillit ved å ikke være i nærheten i duellspillet.
Jeg er veldig spent på hvordan vi vil se ut i ettermiddag, men frykter at to dager hvile ikke har medført store endringer i hvordan vi fremstår, dessverre.

Jon R

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #821 på: Januar 01, 2018, 15:20:01 »
Farget av det begredelige tapet mot Bham: TC fotballen begynner å ligne mer og mer på Monk fotballen dessverre dvs lavt press og generelt defensiv innstilling. Egentlig det stikk motsatt av hva vi så sterke konturer av i august- september. Jeg er en som får neller når ballen går mer på tvers og bakover enn fremover i lengderetningen. Så lenge resultatene er ok vil majoriteten av fansen akseptere møkkafotball men når ny stygg tapsrekke kommer (februar) er jeg redd TC for alvor vil få fansen og kanskje også spillerne mot seg. Mye kan skje i januarvinduet men jeg forventer ingen mirakuløse aktiviteter på transferfronten.  :(
Jon R.

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #822 på: Januar 01, 2018, 15:38:58 »
Vi er vel flere som er farget etter tape mot Brums, men jeg er stygt redd du fort kan ha rett i dine spådommer, Jon. Og jeg syns vi hele tiden må tenke på hvorvidt TC fremstår som en coach som er skikket for oppgaver i PL. Der er ambisjonen til eierne, og der skal den være.

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #823 på: Januar 01, 2018, 19:10:53 »
Farget av det begredelige tapet mot Bham: TC fotballen begynner å ligne mer og mer på Monk fotballen dessverre dvs lavt press og generelt defensiv innstilling. Egentlig det stikk motsatt av hva vi så sterke konturer av i august- september. Jeg er en som får neller når ballen går mer på tvers og bakover enn fremover i lengderetningen. Så lenge resultatene er ok vil majoriteten av fansen akseptere møkkafotball men når ny stygg tapsrekke kommer (februar) er jeg redd TC for alvor vil få fansen og kanskje også spillerne mot seg. Mye kan skje i januarvinduet men jeg forventer ingen mirakuløse aktiviteter på transferfronten.  :(

Lavt press? Nei . Leeds-spillerne presser meget tidlig når mostandere starter bakfra. Vi presser langt inne på deres halvdel. Vi starter ikke press på midtstreken. I alle fall ikke på 0-0. Motstandere får lite tid før en Leeds-spiller presser. Og vi tar kontringer når vi kan.

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #824 på: Januar 01, 2018, 19:21:21 »
Vi er vel flere som er farget etter tape mot Brums, men jeg er stygt redd du fort kan ha rett i dine spådommer, Jon. Og jeg syns vi hele tiden må tenke på hvorvidt TC fremstår som en coach som er skikket for oppgaver i PL. Der er ambisjonen til eierne, og der skal den være.

Jeg ser ikke poenget med å se for oss TC som PL-coach. Hans kortsiktige mål er å nå play off og evt noe bedre neste år.

Mange managere har lykkes med opprykk og fått sparken i PL. Likevel har de gjort jobbben de ble ansatt for: opprykk. PL-coach tar vi når opprykket er klart. Det virker merkelig å tenke på det nå. Mener du at coachen vi ansetter må være potensiell PL-coach?
« Siste redigering: Januar 01, 2018, 20:55:03 av Josch »

Cherry

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #825 på: Januar 01, 2018, 19:40:13 »
Vi er vel flere som er farget etter tape mot Brums, men jeg er stygt redd du fort kan ha rett i dine spådommer, Jon. Og jeg syns vi hele tiden må tenke på hvorvidt TC fremstår som en coach som er skikket for oppgaver i PL. Der er ambisjonen til eierne, og der skal den være.

Jeg ser ikke poenget med å se for oss TC som PL-coach. Hans kortsiktige mål er å nå play off og evt noe bedre neste år.

Mange managere har lykkes med opprykk og fått sparken i PL. Likevel har de gjort jobbben de ble ansatt for: opprykk. PL-coach tar vi opprykket er klart. Det virker merkelig å tenke på det nå. Mener du at coachen vi ansetter må være potensiell PL-coach?

Interresant innlegg.
Resultater styrer om vi har en nåværende coach som er moden for PL... I lengden.
Ikke noe annet.
Akkurat nå kjører eieren vår en arbeidsmodell , der vi har en Coach.. og han er lett og erstatte- samme hva han heter. 
Om Thomas skulle klare PO i år , så er jo det også etter planen... Opprykk eller ei.
Enig med deg i at dette ligger ett stykke frem i tid...resultatene fremover avgjør.

 

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #826 på: Januar 01, 2018, 21:50:23 »
Vi er vel flere som er farget etter tape mot Brums, men jeg er stygt redd du fort kan ha rett i dine spådommer, Jon. Og jeg syns vi hele tiden må tenke på hvorvidt TC fremstår som en coach som er skikket for oppgaver i PL. Der er ambisjonen til eierne, og der skal den være.

Jeg ser ikke poenget med å se for oss TC som PL-coach. Hans kortsiktige mål er å nå play off og evt noe bedre neste år.

Mange managere har lykkes med opprykk og fått sparken i PL. Likevel har de gjort jobbben de ble ansatt for: opprykk. PL-coach tar vi når opprykket er klart. Det virker merkelig å tenke på det nå. Mener du at coachen vi ansetter må være potensiell PL-coach?
Ikke nødvendigvis. Men jeg ser at Rad tenker langsiktig, og ønsker kontinuitet. Det kan godt være at modellen åpner for å bytte ut coachen ved opprykk, men jeg TROR at Rad ønsker en coach som både kan føre oss til PL for deretter å holde oss der.

flynn

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #827 på: Januar 02, 2018, 00:13:36 »
Husk at Radrizzani ikke er noen erfaren fotballleder. Hans CV er derimot full av gode eksempler på vellykket forretningsførsel i næringslivet. Der er det ikke samme kultur for å hugge hodet av ledere, selv i perioder der resultatene ikke er sim man ønsker. Jeg tviler sterkt på at TC får fyken denne sesongen, og hittil er det da heller ingen grunn til det. Jeg hadde i alle fall tatt imot tilbudet om en playoff-plass ved årsskiftet med åpne armer før sesongstart!

flynn

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #828 på: Januar 02, 2018, 17:39:39 »
Husk at Radrizzani ikke er noen erfaren fotballleder. Hans CV er derimot full av gode eksempler på vellykket forretningsførsel i næringslivet. Der er det ikke samme kultur for å hugge hodet av ledere, selv i perioder der resultatene ikke er sim man ønsker. Jeg tviler sterkt på at TC får fyken denne sesongen, og hittil er det da heller ingen grunn til det. Jeg hadde i alle fall tatt imot tilbudet om en playoff-plass ved årsskiftet med åpne armer før sesongstart!

flynn
Jaha? Hva i alle dager betyr det å være på PO ved årsskiftet? I fjor lå vi vel enda bedre plassert?

RoarG

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #829 på: Januar 02, 2018, 17:48:24 »
TC sitter sesongen ut, han. I PO-sonen nå. At spillet vil variere en del er bare naturlig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

flynn

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #830 på: Januar 02, 2018, 19:37:32 »
Husk at Radrizzani ikke er noen erfaren fotballleder. Hans CV er derimot full av gode eksempler på vellykket forretningsførsel i næringslivet. Der er det ikke samme kultur for å hugge hodet av ledere, selv i perioder der resultatene ikke er sim man ønsker. Jeg tviler sterkt på at TC får fyken denne sesongen, og hittil er det da heller ingen grunn til det. Jeg hadde i alle fall tatt imot tilbudet om en playoff-plass ved årsskiftet med åpne armer før sesongstart!

flynn
Jaha? Hva i alle dager betyr det å være på PO ved årsskiftet? I fjor lå vi vel enda bedre plassert?

Poenget mitt er å forholde seg til fakta. Ã… sparke TC fordi vi antar at vi ikke vil beholde en PO plass er ganske spekulativt. Jeg er enig i at spillet i mange kamper har vært under pari, men med meget solid forsvarsspill så har poengene tikket inn på Ok nivå til nå.

Jeg føler meg langt fra trygg på at en annen Head Coach ville fått mer ut av dette laget. Tross alt er vi i sum svekket i forhold til i fjor, og da endte vi utenfor playoff. Endatiil mente mange at vi i lange perioder overpresterte i fjor også...

flynn

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #831 på: Januar 02, 2018, 21:18:13 »
Jeg må visst gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC, men tillater meg altså å være kritisk til ham uansett. Hva "mange" måtte mene om saken er kanskje interessant, men påvirker ikke mitt ståsted.
Mener vi lå bedre plassert ved årsskiftet i fjor, og siden vi tross alt investerte en del pund i fjor sommer på nye spillere, burde en egentlig forvente mer av denne troppen enn hva de har prestert - rent spillemessig. Så kan en selvsagt tilføye at tapet av Wood spiller inn, noe jeg til en viss grad kan være med på.
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #832 på: Januar 02, 2018, 21:35:22 »
Jeg må visst gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC, men tillater meg altså å være kritisk til ham uansett. Hva "mange" måtte mene om saken er kanskje interessant, men påvirker ikke mitt ståsted.
Mener vi lå bedre plassert ved årsskiftet i fjor, og siden vi tross alt investerte en del pund i fjor sommer på nye spillere, burde en egentlig forvente mer av denne troppen enn hva de har prestert - rent spillemessig. Så kan en selvsagt tilføye at tapet av Wood spiller inn, noe jeg til en viss grad kan være med på.
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?

Har du en agenda mht. til innholdet i siste setning? Du har påpekt dette flere ganger.  ;)

Hva vil du man skal foreta seg i sakens anledning? Er hans kunnskaper så elendige at kommunikasjonen med spillerne er risikabel?
Bør Radrizzani sette han på skolebenken?
« Siste redigering: Januar 02, 2018, 21:39:10 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #833 på: Januar 02, 2018, 21:38:13 »
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?
Er de nødvendigvis så svake? Thor Heyerdal/Torbjørn Jaglands engelskuttale stinket/stinker, men deres ordforråd på engelsk var/er det ingenting å utsette på...

For øvrig er det en del PL-managere som har virket mer stotrende enn det TC fremstår....uten at det har gjort dem til dårlige managere...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #834 på: Januar 02, 2018, 21:47:40 »
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?
Er de nødvendigvis så svake? Thor Heyerdal/Torbjørn Jaglands engelskuttale stinket/stinker, men deres ordforråd på engelsk var/er det ingenting å utsette på...

For øvrig er det en del PL-managere som har virket mer stotrende enn det TC fremstår....uten at det har gjort dem til dårlige managere...
Litt lettere å slippe unna med Petter Solberg-engelsk når man har spillere i verdensklasse :D

flynn

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #835 på: Januar 02, 2018, 21:49:44 »
Jeg må visst gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC, men tillater meg altså å være kritisk til ham uansett. Hva "mange" måtte mene om saken er kanskje interessant, men påvirker ikke mitt ståsted.
Mener vi lå bedre plassert ved årsskiftet i fjor, og siden vi tross alt investerte en del pund i fjor sommer på nye spillere, burde en egentlig forvente mer av denne troppen enn hva de har prestert - rent spillemessig. Så kan en selvsagt tilføye at tapet av Wood spiller inn, noe jeg til en viss grad kan være med på.
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?

Ut siden i fjor: Bartley, Green, Taylor og Wood. Kanskje våre fire beste i fjor, sammen med Jansson. Vi kunne jo drømme om at de nye skulle være enda bedre enn disse fra dag en, men det er de altså ikke. Ser kun Saiz som en klokkeklar forsterkning desverre.

flynn

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #836 på: Januar 02, 2018, 22:10:19 »
Jeg må visst gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC, men tillater meg altså å være kritisk til ham uansett. Hva "mange" måtte mene om saken er kanskje interessant, men påvirker ikke mitt ståsted.
Mener vi lå bedre plassert ved årsskiftet i fjor, og siden vi tross alt investerte en del pund i fjor sommer på nye spillere, burde en egentlig forvente mer av denne troppen enn hva de har prestert - rent spillemessig. Så kan en selvsagt tilføye at tapet av Wood spiller inn, noe jeg til en viss grad kan være med på.
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?

Har du en agenda mht. til innholdet i siste setning? Du har påpekt dette flere ganger.  ;)

Hva vil du man skal foreta seg i sakens anledning? Er hans kunnskaper så elendige at kommunikasjonen med spillerne er risikabel?
Bør Radrizzani sette han på skolebenken?
Jeg har ikke en agenda, og jeg påstår ikke at han bør settes på skolebenken. Men jeg er redd for at manglende presisjon språklig kan påvirke kommunikasjonen med spillerne. Det har jeg forresten tenkt flere ganger om andre fotballmanagere med åpenbar suksess, så det trenger ikke å være slik i virkeligheten. Jeg er imidlertid overrasket over at han fremstår like ubehjelpelig nå som for et halvt år siden.

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #837 på: Januar 02, 2018, 22:13:54 »
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?
Er de nødvendigvis så svake? Thor Heyerdal/Torbjørn Jaglands engelskuttale stinket/stinker, men deres ordforråd på engelsk var/er det ingenting å utsette på...

For øvrig er det en del PL-managere som har virket mer stotrende enn det TC fremstår....uten at det har gjort dem til dårlige managere...
Jeg syns han er upresis og stotrende, og har et begrenset ordforråd. Dette vises også tydelig på sitater fra pressekonferansene. Det er stort sett de samme frasene som gjentas (men der er kan for så vidt ikke alene; det skal sies).

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #838 på: Januar 02, 2018, 22:18:02 »
Jeg må visst gjenta meg selv: Jeg vil ikke sparke TC, men tillater meg altså å være kritisk til ham uansett. Hva "mange" måtte mene om saken er kanskje interessant, men påvirker ikke mitt ståsted.
Mener vi lå bedre plassert ved årsskiftet i fjor, og siden vi tross alt investerte en del pund i fjor sommer på nye spillere, burde en egentlig forvente mer av denne troppen enn hva de har prestert - rent spillemessig. Så kan en selvsagt tilføye at tapet av Wood spiller inn, noe jeg til en viss grad kan være med på.
Er det forresten bare jeg som er overrasket over hans svake engelskkunnskaper?

Ut siden i fjor: Bartley, Green, Taylor og Wood. Kanskje våre fire beste i fjor, sammen med Jansson. Vi kunne jo drømme om at de nye skulle være enda bedre enn disse fra dag en, men det er de altså ikke. Ser kun Saiz som en klokkeklar forsterkning desverre.

flynn
Takk for balansert innspill. Er enig med deg i at Saiz (og Jansson) er de eneste klare forsterkningene. Og TC skal ikke bli stilt ansvarlig for feilslått transferpolitikk uansett.
Jeg har vært tvilende til TCs taktiske valg tidligere, men var egentlig fornøyd med grepene han tok i går. Dog går det litt opp og ned, og det virker litt tilfeldig hvem som sitter på benken fra kamp til kamp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #839 på: Januar 02, 2018, 22:18:13 »

Jeg syns han er upresis og stotrende, og har et begrenset ordforråd. Dette vises også tydelig på sitater fra pressekonferansene. Det er stort sett de samme frasene som gjentas (men der er kan for så vidt ikke alene; det skal sies).
Jeg er ikke uenig. Men tror det gir større utslag på pressekonferanser enn på treningsfeltet, der man kan tydeliggjøre på flere måter enn kun språk. Jeg tror ikke det er vanlig GPP som kommer frem når spillerne uttaler seg om TC på treningsfeltet. På meg virker det oppriktig.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan