Skrevet av Emne: EX-Spiller: Felix Wiedwald  (Lest 43870 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #180 på: Januar 02, 2018, 16:11:16 »
Michael G
Tip-hat @LUFCDATA. Felix Wiedwald has now kept 10 league clean sheets in 19 championship appearances for #lufc and thus has the highest clean sheet per game ratio (0.53) of any goalkeeper in the division. Needless debate over.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #181 på: Januar 02, 2018, 16:25:43 »
Michael G
Tip-hat @LUFCDATA. Felix Wiedwald has now kept 10 league clean sheets in 19 championship appearances for #lufc and thus has the highest clean sheet per game ratio (0.53) of any goalkeeper in the division. Needless debate over.
Jepp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #182 på: Januar 02, 2018, 18:22:10 »
Michael G
Tip-hat @LUFCDATA. Felix Wiedwald has now kept 10 league clean sheets in 19 championship appearances for #lufc and thus has the highest clean sheet per game ratio (0.53) of any goalkeeper in the division. Needless debate over.
Jepp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Eller bra forsvar? Iflg BBC hadde Nottingham kun ett skudd på mål.  Testen blir mot de gode lagene. Da blir det  mange skudd han må stoppe.

http://www.bbc.com/sport/football/42475345

Jeg synes Wiedwald er verken god eller dårlig.  Gjør tabber (3?) og redninger som gjennomsnittet.

Sydhagen

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #183 på: Januar 02, 2018, 18:27:14 »
Michael G
Tip-hat @LUFCDATA. Felix Wiedwald has now kept 10 league clean sheets in 19 championship appearances for #lufc and thus has the highest clean sheet per game ratio (0.53) of any goalkeeper in the division. Needless debate over.
Jepp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Eller bra forsvar? Iflg BBC hadde Nottingham kun ett skudd på mål.  Testen blir mot de gode lagene. Da blir det  mange skudd han må stoppe.

http://www.bbc.com/sport/football/42475345

Jeg synes Wiedwald er verken god eller dårlig.  Gjør tabber (3?) og redninger som gjennomsnittet.

Tror nok det er en god kombinasjon, samspillet mellom forsvaret og Wiedwald.
Hvordan fungerte det med Lonergan...?

Alle statistikker sier at Wiedwald er blant de beste keeperne i divisjonen.
Endatil pasningsprosenten hans er i toppen. Den som flere her inne har kritisert.
Vi har en kvalitetskeeper i forhold til nivået vi spiller på.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #184 på: Januar 03, 2018, 00:10:54 »
Ser tryggere ut for hver kamp som går synes jeg. Får han samme form- og prestasjonskurve som Green sist sesong?  :)
Jon R.

Carl Fisker

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #185 på: Januar 03, 2018, 21:57:33 »
Wiedwald er blitt noe bedre, ja. Han største svakhet etter min mening, er at han bokser (nesten alltid) ballen ut i stedet for å holde den. Dette er et tegn på usikkerhet, han tror ikke på sine egne ferdigheter.

Eriksen55

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #186 på: Januar 04, 2018, 00:10:31 »
Wiedwald er blitt noe bedre, ja. Han største svakhet etter min mening, er at han bokser (nesten alltid) ballen ut i stedet for å holde den. Dette er et tegn på usikkerhet, han tror ikke på sine egne ferdigheter.

Eller at han bokser for å prøve å sette i gang en kontring.

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #187 på: Januar 04, 2018, 07:35:39 »
Wiedwald er blitt noe bedre, ja. Han største svakhet etter min mening, er at han bokser (nesten alltid) ballen ut i stedet for å holde den. Dette er et tegn på usikkerhet, han tror ikke på sine egne ferdigheter.
Bedre enn at han prøver å holde ballen, mister den, og rett i beina til motspiller i egen 16 meter... ;)

Kontakinte

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #188 på: Januar 04, 2018, 09:28:59 »
Etter min mening, så stod han sin beste kamp til nå mot NF. Ble satt lite på prøve, men hadde gode klareringer på NF sine hjørnespark.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #189 på: Februar 10, 2018, 17:42:20 »
Wiedwald sin største svakhet synes jeg er hans igangsetting av spillet. Når han må passe ballen "mer enn 15 meter", går det som regel galt. Ballen treffer kanskje en medspiller, men samtidig setter han spilleren i en vanskelig situasjon da denne er for nærme en motspiller. Dette fører ofte til ball-tap med påfølgende målsjanse imot.

Ikke er utspillene eller klareringene hans noe spesielt å skryte av heller. Bra på strek, men helhetsinntrykket er ikke imponerende, dessverre.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #190 på: Februar 10, 2018, 17:46:48 »
Wiedwald sin største svakhet synes jeg er hans igangsetting av spillet. Når han må passe ballen "mer enn 15 meter", går det som regel galt. Ballen treffer kanskje en medspiller, men samtidig setter han spilleren i en vanskelig situasjon da denne er for nærme en motspiller. Dette fører ofte til ball-tap med påfølgende målsjanse imot.

Ikke er utspillene eller klareringene hans noe spesielt å skryte av heller. Bra på strek, men helhetsinntrykket er ikke imponerende, dessverre.

Enig. Spesielt at etter 31 kamper spilt i sesongen,så har ingen i trenerteamet plukket av han de kastene ut til presset back.
Man skal jo opp på et ganske høyt internasjonalt nivå for å se en back som kommer vinnende ut av slike situasjoner.
Nok et stort stressmoment i laget.
Synes han har spilt seg opp litt da. Bedre alternativ enn Lonergan.
Synes ikke keeperplassen er der det trykker mest. Men gud bevares, skulle jo gjerne hatt en keeper i Stockdale klassen.

Jon R

Sv: Spiller: Felix Wiedwal
« Svar #191 på: Februar 10, 2018, 18:15:51 »
Hvir vanskelig kan det være å treffe en hel fotballbane med en ball når du står inne på banen? Wiedwald har vist oss at det kan være ganske vanskelig.
Jon R.

raggen

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #192 på: Februar 10, 2018, 21:19:18 »
Felix får mye tyn av supportere og fans men er han så dårlig egentlig???!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #193 på: Februar 10, 2018, 21:37:21 »
Felix får mye tyn av supportere og fans men er han så dårlig egentlig???!!!!
Ikke verdens beste keeper, men vi har langt større problemer andre steder på banen....

Jon R

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #194 på: Februar 10, 2018, 21:55:24 »
Felix får mye tyn av supportere og fans men er han så dårlig egentlig???!!!!
Med tanke på at han ble kjøpt inn som en «spillende» keeper er han forbausende svak med ballen i beina. Og tilslaget på ballen må være divisjonens mest kraftløse. Har blitt bedre på strek og i feltet men keeperplassen er den posisjonen der vi er mest svekket sammenlignet med i fjor, mener jeg.
Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #195 på: Februar 18, 2018, 18:21:20 »
Kanskje sirkus er tingen å satse på, Felix?

Promotion 2010

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #196 på: Februar 18, 2018, 18:22:29 »
Kanskje sirkus er tingen å satse på, Felix?

Blir byttet ut til sommeren av Orta med en kjempe fra 3.divisjon.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #197 på: Februar 18, 2018, 18:24:01 »
Kanskje sirkus er tingen å satse på, Felix?

Blir byttet ut til sommeren av Orta med en kjempe fra 3.divisjon.
Bare han er billig, så!

auren

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #198 på: Februar 18, 2018, 19:57:48 »
Han får smake rumpelukten til Lonergan til neste sesong. Vi må få inn en sikker sisteskanse som sprer trygghet i laget!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #199 på: Februar 18, 2018, 22:01:31 »
Merkelig hvor opp og ned denne karen er. Har hatt noen solide kamper hvor tilnavnet WiedWALL har vært fortjent, men nå er han like blottet for selvtillit som resten av laget (ekskl. Lasogga)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

raggen

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #200 på: Februar 18, 2018, 22:05:50 »
Merkelig hvor opp og ned denne karen er. Har hatt noen solide kamper hvor tilnavnet WiedWALL har vært fortjent, men nå er han like blottet for selvtillit som resten av laget (ekskl. Lasogga)

tror mye ligger der ja... husker bwgynnelsen da de spilte som guder der bak, felix og firern bak.. nå som resten av laget så sliter han max.!!! enig at vi trenger en bedre keeper på sikt men han er ikke Såååååå dårlig som mange her inne vil ha det til
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #201 på: Februar 18, 2018, 22:35:04 »
En keeper som treffer banen på under 50% av enkle utspill er for dårlig i dagens fotball. Når han i tillegg har svakheter i feltet og tidvis zalohansker på strek, blir det for svakt. Vi må nok ha en ny førstekeeper før neste sesong.

HåvardK

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #202 på: Februar 18, 2018, 22:43:02 »
Nå er det på tide å innse at vi er for dårlig forspent på keeperfronten, altså. Du får rett og slett ikke en god nok keeper for fire-fem millioner kroner. Vil se Peacock-Farrel neste kamp. Men det skjer selvsagt ikke.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #203 på: Februar 19, 2018, 10:20:00 »
Nå er det på tide å innse at vi er for dårlig forspent på keeperfronten, altså. Du får rett og slett ikke en god nok keeper for fire-fem millioner kroner. Vil se Peacock-Farrel neste kamp. Men det skjer selvsagt ikke.
Peacock-Farrell må få stå dersom han viser på trening at han har nivået inne. Derimot mener jeg det blir feil å ta ut Wiedwald som i høst. BPF var på lån til York uten å overbevise der heller. Han trenger nok et utlån til en klubb høyere i ligasystemet.

Wiedwald er en OK keeper, med klare mangler hva gjelder feltarbeid, grep og kommunikasjon. Han gjør en del gode redninger, men er i det vi har sett av han siden hans overgang ikke god nok for et lag som søker opprykk. Dessverre et feilgrep å signere han og slippe Green etter min mening.

HåvardK

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #204 på: Februar 19, 2018, 10:25:57 »
Nå er det på tide å innse at vi er for dårlig forspent på keeperfronten, altså. Du får rett og slett ikke en god nok keeper for fire-fem millioner kroner. Vil se Peacock-Farrel neste kamp. Men det skjer selvsagt ikke.
Peacock-Farrell må få stå dersom han viser på trening at han har nivået inne. Derimot mener jeg det blir feil å ta ut Wiedwald som i høst. BPF var på lån til York uten å overbevise der heller. Han trenger nok et utlån til en klubb høyere i ligasystemet.


Du har selvsagt rett - han må jo egentlig vise at han har nivået inne. Men jeg spør meg hvor mange tabber Wiedwald skal få gjøre uten at det skal få konsekvenser? Han har i hvert fall vist at han IKKE har nivået inne. Fatalisten i meg sier at da kan en like godt gi sjansen til en annen som heller ikke har det. Latterlig argumentasjon, selvsagt. Men jeg er dritt lei av Wiedwald nå. Forventer tabber og rare involveringer.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #205 på: Februar 19, 2018, 10:28:26 »
Nå er det på tide å innse at vi er for dårlig forspent på keeperfronten, altså. Du får rett og slett ikke en god nok keeper for fire-fem millioner kroner. Vil se Peacock-Farrel neste kamp. Men det skjer selvsagt ikke.
Peacock-Farrell må få stå dersom han viser på trening at han har nivået inne. Derimot mener jeg det blir feil å ta ut Wiedwald som i høst. BPF var på lån til York uten å overbevise der heller. Han trenger nok et utlån til en klubb høyere i ligasystemet.


Du har selvsagt rett - han må jo egentlig vise at han har nivået inne. Men jeg spør meg hvor mange tabber Wiedwald skal få gjøre uten at det skal få konsekvenser? Han har i hvert fall vist at han IKKE har nivået inne. Fatalisten i meg sier at da kan en like godt gi sjansen til en annen som heller ikke har det. Latterlig argumentasjon, selvsagt. Men jeg er dritt lei av Wiedwald nå. Forventer tabber og rare involveringer.
Jeg var der du er nå, da vi ga Lonergan en sjanse. Etter å ha sett hvordan det gikk, tror jeg dessverre ikke det vil hjelpe. Skjønner dog ditt perspektiv. Ikke godt nok selvsagt.

Jon R

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #206 på: Februar 19, 2018, 17:43:07 »
Svakeste førsteskanse på veldig mange år. Tror ikke jeg noensinne har følt meg mer utrygg på en keeper som er førstevalget faktisk. Synes nesten synd på han. Gudene må vite hva Orta tenkte på når Green og Silviestri ble byttet med Wiedwald og Lonergan.  :(
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #207 på: Februar 19, 2018, 18:04:45 »
Svakeste førsteskanse på veldig mange år. Tror ikke jeg noensinne har følt meg mer utrygg på en keeper som er førstevalget faktisk. Synes nesten synd på han. Gudene må vite hva Orta tenkte på når Green og Silviestri ble byttet med Wiedwald og Lonergan.  :(
Han fortalte vel Martin (X-ern) en del av det da de møttes i køen i helgen. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #208 på: Februar 19, 2018, 21:53:52 »
Felix går ut til sommeren, det er neppe noe å være redd for. Blir som City og Bravo. Felix kom med brukbare skussmål fra en liga som ligger langt over Championship, men har visst seg som svak, tiltross for at han er den keeperen i ligaen som har holdt nullen flest ganger.

Er neppe bedre alternativer i troppen. Men BPF bør for kamper på slutten av sesongen nå det ikke er noe å spille for, verken potensielt opp eller nedrykk.
 

Xern

Sv: Spiller: Felix Wiedwald
« Svar #209 på: Februar 19, 2018, 22:31:24 »
Svakeste førsteskanse på veldig mange år. Tror ikke jeg noensinne har følt meg mer utrygg på en keeper som er førstevalget faktisk. Synes nesten synd på han. Gudene må vite hva Orta tenkte på når Green og Silviestri ble byttet med Wiedwald og Lonergan.  :(
Han fortalte vel Martin (X-ern) en del av det da de møttes i køen i helgen. :)
Ledelsen ser nok stort sett det samme som oss, og er nok ikke helt fornøyde med Wiedwald, nei.. Men det gjelder flere også. Blir nok nye innkjøp i sommer.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly