Kamp: vs Nottingham Forest @ City Ground, lørdag 26/8 2017, kl 18.30 på Viasat

Started by Promotion 2010, August 23, 2017, 16:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Det ser ut til at angrepsspillet  har tatt en ny form etter at Wood forsvant. Mer teknisk langs bakken og kjappe stikkende kontringer.  4 serie -  mål uten Wood i disse kampene hadde ihvertfall ikke jeg ventet meg . Mål på langskudd også!!

Veldig bra tilpasset av  TC!! De som sa at  salg av Wood gir mulighet for andre kan ha fått rett. Vi hadde faktisk MANGE sjanser dag. Mot et bra lag.

raggen

FOR ett lag vi har... og for en dirigent i form av TC.. er selvfølgelig en del og ta tak i men dette kan gå hele veien og ligger vi i toppen rundt nyttår så tror jeg ikke rad er redd for og investere i en bredere stall eller nye spillere som vil styrke ett opprykk.¨¨ER HELT I EKSTASE ;D ;D ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sydhagen

Dette kan faktisk gå hele veien til PL. Vi har det sterkeste forsvaret og krydrer det perfekt med offensive diamanter med arbeidsmoral. Topp 2!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Quote from: Cherry on August 26, 2017, 20:53:13
Quote from: Dennis on August 26, 2017, 20:32:52
Det er noe veldig solid over Leeds i år! På ingen måte perfekt eller dominant, men vi spiller borte og selv om kampen er åpen mesteparten av tida føles det aldri som om Nottingham skal score. Minner også om at vi spiller på bortebane...

Wiedwald - 7 - God kamp av tyskeren igjen. Er der når det trengs, men settes ikke veldig mye på prøve.
Ayling - 4 - Svak. Sliter med McKay og er heldig som unngår straffe. Pådrar seg et unødvendig gult også. Men tilgir han lett, ettersom det er 1/20 kamper.
Cooper - 7 - Veldig god i tospann med Jansson. Tar sjanse da han river ned en spiss og kunne laget straffe. Ellers god.
Jansson - 7 - Hakket bedre enn sin makker. Begge gjør som man nå forventer og rensker unna i duellene.
Anita - 6 - Solid av Anita defensivt. Plasserer seg bedre enn mot Fulham, men er fraværende offensivt.
O'Kane - 7 - Som kommentator sa: Ikke spektakulær, men en fin spiller. Nøkkelspiller.
Phillips - 8 - Gjør en enorm 'usynlig' jobb på midtbanen og får et poeng for den fantastiske taklingen som fører til 0-2. Herlig spiller!
Hernandez - 6 - Får det ikke helt til, tross hederlige forsøk. Et par fine defensive løp også, men tullete gult kort.
Saiz - 8 - Konstant uromoment. Kreativt, god dtibler og passer. Målfarlig. Et scoop av et kjøp.
Alioski - 8 - Spiller vel egentlig mest til 8 i første og 6 i andre omgang, men scorer og avslutter veldig bra igjen. Som Saiz et kupp.
Roofe - 7 - Mer selvtillit og mer komfortabel. Blir mer borte i andre, men scorer mål. Har nå fire på to kamper siden HB avskrev han som måljeger. Fortsett!

Grot - 6 - Bra innhopp det. Viser fysikk og fart. Løper på Traore krampe. FIkk ikke veldig resultat, men det er en spiller med kvaliteter laget kan nyte av!
Dalles - 6 - Kunne scoret to mål. Er en helt annen spiller i år; raskere, kvikkere på små flater og mer direkte på mål. Ligner Snoddy i det at han er god i form, men veldig seig og treg når overskuddet er borte. Glad han er i klubben!
Vieria - na - Liten tid.

Som nevnt en prikkfri bortekamp. Vi kunne nok blitt straffet med et straffespark på Cooper eller mer klart Ayling, men fortjent seier var det absolutt. Tullete av kommentator å "mistenke" Alioski som står stille i det McKay løper på han i sluttminuttene.

I tillegg går nær alle kamper vår vei i dag også. Regner i det med at Cardiff ikke rykker direkte opp.

Bra resonnert, og enig i at både Ayling og Cooper skulle hatt straffe mot seg... Gi seg med sånt!
Ellers.... Bare helt bunnsolid laginnsats- og veldig glad i O ' Kane og Phillips som gjør jobben slik at ballen kommer frem til våre offensive trollmenn...R-H-A-S :D ;)

Hvis de 2 situasjonene er straffe så bør Roofe også ha det når Forest stoppern nesten river av han shortsen. Jeg mener at ingen av dem er straffe.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Det er noe veldig solid over Leeds i år! På ingen måte perfekt eller dominant, men vi spiller borte og selv om kampen er åpen mesteparten av tida føles det aldri som om Nottingham skal score. Minner også om at vi spiller på bortebane...

Wiedwald - 7 - God kamp av tyskeren igjen. Er der når det trengs, men settes ikke veldig mye på prøve.
Ayling - 4 - Svak. Sliter med McKay og er heldig som unngår straffe. Pådrar seg et unødvendig gult også. Men tilgir han lett, ettersom det er 1/20 kamper.
Cooper - 7 - Veldig god i tospann med Jansson. Tar sjanse da han river ned en spiss og kunne laget straffe. Ellers god.
Jansson - 7 - Hakket bedre enn sin makker. Begge gjør som man nå forventer og rensker unna i duellene.
Anita - 6 - Solid av Anita defensivt. Plasserer seg bedre enn mot Fulham, men er fraværende offensivt.
O'Kane - 7 - Som kommentator sa: Ikke spektakulær, men en fin spiller. Nøkkelspiller.
Phillips - 8 - Gjør en enorm 'usynlig' jobb på midtbanen og får et poeng for den fantastiske taklingen som fører til 0-2. Herlig spiller!
Hernandez - 6 - Får det ikke helt til, tross hederlige forsøk. Et par fine defensive løp også, men tullete gult kort.
Saiz - 8 - Konstant uromoment. Kreativt, god dtibler og passer. Målfarlig. Et scoop av et kjøp.
Alioski - 8 - Spiller vel egentlig mest til 8 i første og 6 i andre omgang, men scorer og avslutter veldig bra igjen. Som Saiz et kupp.
Roofe - 7 - Mer selvtillit og mer komfortabel. Blir mer borte i andre, men scorer mål. Har nå fire på to kamper siden HB avskrev han som måljeger. Fortsett!

Grot - 6 - Bra innhopp det. Viser fysikk og fart. Løper på Traore krampe. FIkk ikke veldig resultat, men det er en spiller med kvaliteter laget kan nyte av!
Dalles - 6 - Kunne scoret to mål. Er en helt annen spiller i år; raskere, kvikkere på små flater og mer direkte på mål. Ligner Snoddy i det at han er god i form, men veldig seig og treg når overskuddet er borte. Glad han er i klubben!
Vieria - na - Liten tid.

Som nevnt en prikkfri bortekamp. Vi kunne nok blitt straffet med et straffespark på Cooper eller mer klart Ayling, men fortjent seier var det absolutt. Tullete av kommentator å "mistenke" Alioski som står stille i det McKay løper på han i sluttminuttene.

I tillegg går nær alle kamper vår vei i dag også. Regner i det med at Cardiff ikke rykker direkte opp.

Har sett Ayling bedre enn i denne kampen, men å gi karakteren 4 er jeg helt uenig i. Ingen feil foruten straffesituasjonen.

Ikke under 6, etter min mening.
Super Leeds since 1968

GeirO

Har akkurat landet etter å ha svevd i verdensrommet et par timer. Ikke så mye mer å si....
MOT

Dennis

Quote from: Hallgeir * on August 26, 2017, 21:45:24

Har sett Ayling bedre enn i denne kampen, men å gi karakteren 4 er jeg helt uenig i. Ingen feil foruten straffesituasjonen.

Jeg syns han sliter veldig med McKay, som forserte han flere ganger uten at det ble virkelig farlig. Mulig jeg forventer litt i overkant av Ayling da han som regel ikke bare er solid, men nesten alltid god både defensivt og offensivt. Karakterer er tabloid uansett, men står for en firer på Ayling i dag. Syns et tullete gult kort var symptomatisk for hans kamp.

Så er det sikkert flere som er enig med deg! Det viktigste er at laget var veldig solid og vinner fullt fortjent. :)
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Dennis on August 26, 2017, 22:24:40

Jeg syns han sliter veldig med McKay, som forserte han flere ganger uten at det ble virkelig farlig. Mulig jeg forventer litt i overkant av Ayling da han som regel ikke bare er solid, men nesten alltid god både defensivt og offensivt. Karakterer er tabloid uansett, men står for en firer på Ayling i dag. Syns et tullete gult kort var symptomatisk for hans kamp.

Så er det sikkert flere som er enig med deg! Det viktigste er at laget var veldig solid og vinner fullt fortjent. :)

Veldig viktig med seier, selvfølgelig. Vi må begynne å ta tre poeng i hjemmekampene også, så blir dette en knallsesong.  :)

Her er for øvrig Lee Sobots vurdering: 

Felix Wiedwald. Again looked solid and seems to be improving with each game. Twice denied Forest when rushing off his line in the first half. Not majorly troubled after the break. Impossible to argue with four Championship clean sheets in succession. 8

Luke Ayling. His usual combination of good work in defence whilst also supporting United's forays down the right flank. Troubled at times in the second half as Forest attacked down the left but another good performance. 7

Pontus Jansson. Not at his usual best in the first half and conceded possession with a couple of sloppy passes but much better after the break and made a couple of crucial challenges. 7

Liam Cooper. Definitely growing in stature and a rock at the back whilst also providing the assist for Roofe's opening goal. Seems a totally different player to last term. 8

Vurnon Anita. Another decent performance from Mr utility man at left back and won some important tackles. Then looked a big threat going forward after the break. 8

Eunan O'Kane. Produced a brilliant tackle on Dowell to prevent a likely equaliser in the first half. Has proved the answer to United's previous midfield woes. 8

Kalvin Phillips. One of his best displays in a United shirt yet. Produced a superb tackle which led to Alioski's brilliant strike and notable how much the midfielder is now getting forwards. 9.

Gianni Alioski. Full of energy and pace on the right wing and gave Armand Traore a torrid time in the first half. And what a strike to ensure victory, worth a nine alone. 9

Pablo Hernandez. A decent display from the Spaniard who it should be remembered is no left winger. His free-kick led to Roofe's goal. Booked and then subbed after the break. 7

Samu Saiz. Looks a class act at this level and evidently bubbling with confidence, as illustrated by his number of attempts on goal. The ball seems to stick to his feet. 8

Kemar Roofe. Has always said he was better as a centre-forward then a winger. Took 24 minutes to prove the point. Then played out wide after the introduction of Grot. 7

Subs

Jay Roy-Grot (on for Hernandez 70). Looks an absolute unit but is also fast and seems certain to be a big hit at Leeds. Did not take long to send Traore flying with his sheer strength. 7

Stuart Dallas (on for Roofe 75). Should have scored as had two decent chances which both flew wide of the right hand post but a valuable player who Leeds need to keep hold of. 7

Ronaldo Vieira (on for Phillips 89). On too late to make an impact. 6.

Subs not used: Peacock-Farrell, Borthwick-Jackson, Shaughnessy, Klich.

Referee: Jeremy Simpson. Liked his yellow cards but had a steady game. 7
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: eriksen55 on August 26, 2017, 21:37:37

Vieria - na - Liten tid.

Bra resonnert, og enig i at både Ayling og Cooper skulle hatt straffe mot seg... Gi seg med sånt!
Ellers.... Bare helt bunnsolid laginnsats- og veldig glad i O ' Kane og Phillips som gjør jobben slik at ballen kommer frem til våre offensive trollmenn...R-H-A-S :D ;)

Hvis de 2 situasjonene er straffe så bør Roofe også ha det når Forest stoppern nesten river av han shortsen. Jeg mener at ingen av dem er straffe.
Sorry, det var Roofe som startet med å holde i Mills. Men så tok Mills igjen.
Mange dommere ville ha kunne blåst straffe på det Ayling og Cooper gjorde, og Ayling holdt jo grepet i fem sekunder. Håpløst.
MOT

Eriksen55

Quote from: GeirO on August 26, 2017, 22:34:36
Quote from: eriksen55 on August 26, 2017, 21:37:37

Vieria - na - Liten tid.

Sorry, det var Roofe som startet med å holde i Mills. Men så tok Mills igjen.
Mange dommere ville ha kunne blåst straffe på det Ayling og Cooper gjorde, og Ayling holdt jo grepet i fem sekunder. Håpløst.

5 sekunder på reprisen ja..  ;)

Mulig Roofe startet, så ikke det jeg.

Men dommern blåste ikke på noen av dem. Det holdes på hver eneste corner. Dette var ikke verre enn noe annet. Mener fortsatt det hadde vært billig  :)

AndyMathie

Nesten enig i dine vurderinger. Synes at 4 er litt strengt, han var mitt på treet og en 5 hadde nok vært mer riktig. Synes derimot at det gule kortet han får ikke er tullete, men et helt riktig taktisk gult kort. Det er sånn man må gjøre for å vinne fotball kamper! Hernandez sitt gule kort derimot det var tullete!!!

We are Leeds and we are proud of it!

stian

Quote from: Sydhagen on August 26, 2017, 21:34:57
Dette kan faktisk gå hele veien til PL. Vi har det sterkeste forsvaret og krydrer det perfekt med offensive diamanter med arbeidsmoral. Topp 2!

Føy på at vi har en glimrende defensiv midtbane, så er jeg enig :)
Det er virkelig imponerende det defensive arbeidet Phillips og O'Kane legger ned, og det uten å gjøre laget så baktunge som tilfellet var forrige sesong.

Hvis Rad & co klarer å toppe den GLIMRENDE spillerlogistikken med en spiss fra øverste hylle så er jeg ikke i tvil om at Leeds blir en utfordrer til tittelen i år.

AndyMathie

Quote from: stian on August 26, 2017, 23:43:00
Quote from: Sydhagen on August 26, 2017, 21:34:57

Føy på at vi har en glimrende defensiv midtbane, så er jeg enig :)
Det er virkelig imponerende det defensive arbeidet Phillips og O'Kane legger ned, og det uten å gjøre laget så baktunge som tilfellet var forrige sesong.

Hvis Rad & co klarer å toppe den GLIMRENDE spillerlogistikken med en spiss fra øverste hylle så er jeg ikke i tvil om at Leeds blir en utfordrer til tittelen i år.

Deilig med den defensive midtbanen i år. Utrolig bra salg med Bridcutt også som man ser blir veldig defensiv og ekstremt lite med offensiv. Han passa rett og slett ikke inn under TC!! MOT
We are Leeds and we are proud of it!

Promotion 2010

Fantastiske bilder:

David Dodd

Scenes as Alioski scores a late goal for Leeds and celebrates with fans; some on the pitch.

No card shown. No aggressive police action.

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Player Ratings â€" Nottingham Forest

Charlie SoppAugust 26, 2017

If Sunderland was our best performance of the season last weekend then this was hard to describe. No Wood? No problem. From start to finish Leeds dominated one of the most in-form sides in the division, and on another night it could have been five or six, and that is no joke. Forest couldn’t cope and the only reason we didn’t get more was because we seemed to be at a canter when we went forward. Some high scores are coming up.

Player Ratings

Felix Wiedwald â€" 7 â€" Wiedwald was solid tonight but was well protected by the immense back four. His confidence on the ball is so refreshing and I still can’t see why some criticise him. He was playing as a sweeper again tonight, and it helped out those in front.

Luke Ayling â€" 8 â€" Very good tonight up against Nottingham Forest’s best player Barrie McKay. Apart from once he was left by the Scottish winger he was very good, and also linked up well going forward. Forming a solid partnership down the right with Alioski.

Pontus Jansson â€" 8 â€" No goals conceded since while Jansson has been on the pitch this season…incredible.

Liam Cooper â€" 8 â€" I’ll be honest, I didn’t think he would still be in the side let alone performing like he is. Quality again tonight and part of a defence that hasn’t conceded a league goal in four games. Looks like the captaincy has inspired him.

Vurnon Anita â€" 8 â€" Quality again tonight especially when Ben Brereton came on down the Nottingham forest right. Got forward much more tonight which was good to see because it has seemed his one weakness tonight.

Eunan O’Kane â€" 8 â€" Quality again tonight. Dominated the pace of the game and got in about Forest when they reached the edge of our box. Was seen gliding past Liam Bridcutt on various occasions. Most consistent player so far this season.

Kalvin Phillips â€" 9 â€" Just like Liam Cooper I have slated Phillips at times but he was the best player on the park tonight. It’s all well and good the attacking players playing well but the engine room has to be on point and he absolutely embarrassed Liam Bridcutt tonight. Won every tackle, passing (bar one wild swing) was brilliant. Very impressive. #PAS MOM

Ezgjan Alioski â€" 9 â€" At times he gets into great positions and chooses the wrong option but as an outlet he is head and shoulders above any other Leeds player in a long time. Had Traoure on toast during spells and took the goal very well.

Samu Saiz â€" 9 â€" Saiz was class again tonight. I think at times he was so chilled out on the ball he slowed down potential attacks but it meant we just kept the ball. He dictated our forward play and at £3 million we have the bargain of the season.

Pablo Hernandez â€" 6 â€" Kept floating inside and was decent on the ball but I felt he wasn’t keeping up with Saiz and Alioski and I do think being played from left is tough for him. Anita has a lot on his shoulders when Pablo is somewhere in the middle of the park and the opposition come down his side. Looked disappointed with himself as he was subbed.

Kemar Roofe â€" 8 â€" I though Roofe was very good tonight and has really put a marker down for the other strikers wanting to play there in the near future. Linked up so well with those behind him and scored a lovely header. Looks a new player the last two games.

Subs

Jay-Roy Grot â€" 7 â€" Looked shattered after the first few minutes, getting up to scratch with lightning Leeds attacks tonight wasn’t easy. Bounced Traoure into next year and looked good on the ball. Absolute unit.

Dallas â€" 6 â€" I thought he looked good tonight when he came on. Looks refreshed and surely in line to start over Hernandez soon.

Vieira â€" N/A
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

MOT

Asbjørn

Leeds United produced 'best game so far' to beat Nottingham Forest, says Thomas Christiansen

'Tactically we neutralised a very good Nottingham Forest side'

ByPaul Taylor  09:58, 27 AUG 2017

Thomas Christiansen felt Leeds United’s game plan worked perfectly at the City Ground, as they inflicted a first home defeat of the season on Nottingham Forest .
The Leeds head coach said he was “happy and proud” after seeing his side claim a 2-0 win over the Reds, who were stifled by the visitor’s high-pressing game plan.

Christiansen delivered a tactical masterclass as Leeds barely allowed Forest a sight of goal and a 24 minute header from Kemar Roofe and a crisp finish, three minutes from time from Ezgjan Alioski eased them to a deserved win.

'A reality check' for Nottingham Forest, after defeat at home to Leeds - Paul Taylor on Reds' loss
Felix Wiedwald did not have a meaningful save to make in the Leeds goal, as Mark Warburton’s side failed to find their attacking rhythm.
“It was the plan to do that; to pressure Forest in their own half. It worked very well,” said Christiansen.
“This could probably be our best game so far.

Forest players react to going 1-0 down to Leeds (Image: Dan Westwell)
“Tactically we neutralised a very good Nottingham Forest side who had just beaten Middlesbrough and Newcastle.
“We have beaten them on their home ground and not only am I happy, I am also very proud of my players. Everyone was very good today. When you get the second goal you know that the game can be closed out, in that moment.

“This league is amazing however and even with five minutes left, you know that you can still concede goals.

“But it is great that we have kept four clean sheets now. It looks good on the table but it is also good for the confidence of your defenders and your goalkeeper.
“It is also the work of the strikers, the wingers and the midfielders that gets you these results as well and today everyone gave 100 percent to take the win.”

http://www.nottinghampost.com/sport/football/leeds-united-produced-best-game-387323
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Utrolig gøy med nok en sterk borteseier.

Dette laget kan gå rett opp.

MOT

Leedsfan

4 er greit hvis det er terningkast, men når det går til 10 så er det jo  :o ??? :-[ :-X å gi Ayling 4 for denne kampen:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Quote from: baste on August 27, 2017, 12:02:03

MOT
Så, så. Vi er tross alt bare i august.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Mens Leeds fansen konsentrerte seg om å heie laget sitt frem til seier var Forest fansen mer opptatt av å sloss med hverandre om hvem som skulle få den siste kjøttpaien i kiosken LOL

http://www.101greatgoals.com/101ggvideos/nottingham-forest-fans-fight-pie-halftime-v-leeds-united-video/

Gufrias

Quote from: RoarG on August 27, 2017, 12:17:50
Quote from: baste on August 27, 2017, 12:02:03

MOT
Så, så. Vi er tross alt bare i august.
Ja, nettopp. Så alt håp er ikke ute ennå  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Quote from: ar9 on August 27, 2017, 12:32:40
Mens Leeds fansen konsentrerte seg om å heie laget sitt frem til seier var Forest fansen mer opptatt av å sloss med hverandre om hvem som skulle få den siste kjøttpaien i kiosken LOL

http://www.101greatgoals.com/101ggvideos/nottingham-forest-fans-fight-pie-halftime-v-leeds-united-video/
De skjønte vel at det var det eneste de kunne få ut av kampen.
Hekta på Leeds siden 1974