Skrevet av Emne: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00  (Lest 32163 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

"Who needs Cantona??"

roaldv

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #271 på: September 09, 2017, 20:06:30 »

Sitat
Nigel Clough says today's performance by #lufc was the best all-round display #bafc have faced since coming into Champ. Fulham last yr close
https://twitter.com/JoshuaMurrayBM/status/906556040287801344

Jon R

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #272 på: September 09, 2017, 20:08:53 »


Bilde av innsiden av hodet til Burton spillerne?  ???
Jon R.

Barba

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #273 på: September 09, 2017, 20:26:15 »
Du vet du er overlegen når Cooper leker Maradona.
Barba - MOT

auren

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #274 på: September 09, 2017, 20:26:22 »
TC on #lufc's poor record after the international break: "We broke a similar statistic in Cyprus - in a good way

Phil Hay‏ @PhilHayYEP 2h2 hours ago
Christiansen pleased to break the record of poor form after international breaks. "I was asked the question - the answer is there." #lufc


Herlig  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #275 på: September 09, 2017, 20:30:01 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ar9

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #276 på: September 09, 2017, 20:53:32 »
Har bare sett highlights men virket som om spanjakkene og o'kane var opphavet til mange av sjansene?

buriram

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #277 på: September 09, 2017, 20:56:06 »
DENNE KAMPEN VAR ENORM :(dette e opp ned fra i last sesong ,gleder meg til hver kamp ,på tv hver kamp,av og til dårlig bilde,men husk ka vi hadde når vi begynte og holde med LEEDS 73 her,50 kr det fortjener gutta. :P

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #278 på: September 09, 2017, 20:57:57 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #279 på: September 09, 2017, 21:07:14 »
F A N T A S T I S K !!!!


Seieren..og måten vi vant på...100% LOVELY!!!


I det 60,minutt startet vi restitusjonsøkta mtp tirsdagens kamp mot Birmingham...
Nok en taktisk genistrek...

Dette ser unektelig proft ut...dette ser ut som et opprykkslag...ja vi spiller PL-fotball  ;D

We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #280 på: September 09, 2017, 21:44:34 »
F A N T A S T I S K !!!!


Seieren..og måten vi vant på...100% LOVELY!!!


I det 60,minutt startet vi restitusjonsøkta mtp tirsdagens kamp mot Birmingham...
Nok en taktisk genistrek...

Dette ser unektelig proft ut...dette ser ut som et opprykkslag...ja vi spiller PL-fotball  ;D

We are Leeds...MOT!!!

"Vi spiller PL-fotball".

Smak litt på den, folkens!

Jeg tippet oss på 7.plass denne sesongen. Det blir nok totalt skivebom, heldigvis.  :)

TC og laget som Radrizzani og gjengen hans har klart å få på plass, blir sannsynligvis sesongens store overraskelse.  Er det ikke litt uvanlig at så mange nye klarer å trekke i samme retning så fort? Vi er overraskende samspilte etter kort tid, og laget innehar kvaliteter som vi må 15 år tilbake for å finne maken til.

Vekk meg fra denne drømmen. Nei, jeg drømmer ikke. :) 8)
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #281 på: September 09, 2017, 22:40:03 »
F A N T A S T I S K !!!!


Seieren..og måten vi vant på...100% LOVELY!!!


I det 60,minutt startet vi restitusjonsøkta mtp tirsdagens kamp mot Birmingham...
Nok en taktisk genistrek...

Dette ser unektelig proft ut...dette ser ut som et opprykkslag...ja vi spiller PL-fotball  ;D

We are Leeds...MOT!!!

"Vi spiller PL-fotball".

Smak litt på den, folkens!

Jeg tippet oss på 7.plass denne sesongen. Det blir nok totalt skivebom, heldigvis.  :)

TC og laget som Radrizzani og gjengen hans har klart å få på plass, blir sannsynligvis sesongens store overraskelse.  Er det ikke litt uvanlig at så mange nye klarer å trekke i samme retning så fort? Vi er overraskende samspilte etter kort tid, og laget innehar kvaliteter som vi må 15 år tilbake for å finne maken til.

Vekk meg fra denne drømmen. Nei, jeg drømmer ikke. :) 8)
Tippet oss på 8. plass. Det ser bra ut nå i september. Sesongen i Championship er gruelig lang. Flott at spanjolene og Alioski spiller bra, men hvordan formen er på vintertunge baner i februar, er ikke så lett å forutse. Så, jeg lar tipset stå inntil videre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

buriram

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #282 på: September 09, 2017, 23:06:53 »
EG E GANSKE SKEPTISK AV NATUR ,men i år har eg al tro det går veien ,eg vet det e tidlig ,men se laget ,ingen har sett maken siden,ja ,pass opp til småbyene Liverpool Manchester,HERE WE COME ;D 8) :'(

Gufrias

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #283 på: September 09, 2017, 23:08:52 »
F A N T A S T I S K !!!!


Seieren..og måten vi vant på...100% LOVELY!!!


I det 60,minutt startet vi restitusjonsøkta mtp tirsdagens kamp mot Birmingham...
Nok en taktisk genistrek...

Dette ser unektelig proft ut...dette ser ut som et opprykkslag...ja vi spiller PL-fotball  ;D

We are Leeds...MOT!!!

"Vi spiller PL-fotball".

Smak litt på den, folkens!

Jeg tippet oss på 7.plass denne sesongen. Det blir nok totalt skivebom, heldigvis.  :)

TC og laget som Radrizzani og gjengen hans har klart å få på plass, blir sannsynligvis sesongens store overraskelse.  Er det ikke litt uvanlig at så mange nye klarer å trekke i samme retning så fort? Vi er overraskende samspilte etter kort tid, og laget innehar kvaliteter som vi må 15 år tilbake for å finne maken til.

Vekk meg fra denne drømmen. Nei, jeg drømmer ikke. :) 8)
Vekkes fra en så deilig drøm? Ã…neidu, dette skal nytes så lenge som mulig.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #284 på: September 10, 2017, 09:23:29 »
F A N T A S T I S K !!!!


Seieren..og måten vi vant på...100% LOVELY!!!


I det 60,minutt startet vi restitusjonsøkta mtp tirsdagens kamp mot Birmingham...
Nok en taktisk genistrek...

Dette ser unektelig proft ut...dette ser ut som et opprykkslag...ja vi spiller PL-fotball  ;D

We are Leeds...MOT!!!

"Vi spiller PL-fotball".

Smak litt på den, folkens!

Jeg tippet oss på 7.plass denne sesongen. Det blir nok totalt skivebom, heldigvis.  :)

TC og laget som Radrizzani og gjengen hans har klart å få på plass, blir sannsynligvis sesongens store overraskelse.  Er det ikke litt uvanlig at så mange nye klarer å trekke i samme retning så fort? Vi er overraskende samspilte etter kort tid, og laget innehar kvaliteter som vi må 15 år tilbake for å finne maken til.

Vekk meg fra denne drømmen. Nei, jeg drømmer ikke. :) 8)
Tippet oss på 8. plass. Det ser bra ut nå i september. Sesongen i Championship er gruelig lang. Flott at spanjolene og Alioski spiller bra, men hvordan formen er på vintertunge baner i februar, er ikke så lett å forutse. Så, jeg lar tipset stå inntil videre.


Hei. Jeg var på Elland Road i går. Etter 15-20 minutter så åpnet himmelen seg. Det bøtta ned en halvtimes tid. Faktisk så mye at det etter kampen var vanskelig for drosjene å komme frem til holdeplassen i Elland Road etter kampen.

Vil bare si at dette VAR en (vinter)-tung bane å spille på. Burton var laget som ikke mestret dette. Selv om de hadde kjøpt erfaring i sommer.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #285 på: September 10, 2017, 09:47:02 »
Defeat to Leeds United more about Whites' class than Burton Albion, says Clough

Leeds United swept Burton Albion aside 5-0 at Elland Road

18:02, 9 SEP 2017Updated18:05, 9 SEP 2017
Leeds United swept Burton Albion aside 5-0 at Elland Road

Nigel Clough believes Burton Albion's 5-0 humbling at the hands of Leeds United today says more about the hosts than his Brewers side.

Thomas Christiansen's Whites were in ruthless, scintillating form as they extended their unbeaten start to the campaign, romping into a 3-0 break before the break thanks to goals from Pierre-Michel Lasogga, Kalvin Phillips and Pablo Hernandez's penalty.

The onslaught continued after the break, some slick passing and movement stretching the Albion defence to allow Kemar Roofe to slam home a fourth, the same man then getting in behind to lob a cross onto the head of Lasogga, who capped a fine debut with his second.

Pablo Hernandez of Leeds United
Pablo Hernandez of Leeds United (Image: James Wilson/Epic Action Imagery)
Burton struggled to get a foothold at any stage and were sent to their heaviest Championship defeat - a loss they will need to recover from quickly ahead of Tuesday's trip to Norwich City.

But Clough did not seem too concerned by his side's struggles, focusing instead on the class showed by their opponents.

"It was unbelievably tough," he said of the Brewers' loss at Elland Road.

"I thought it was more about how good Leeds were than what we could do.

"We couldn't do anything to stop them this afternoon - I thought they were excellent from the first minute.

"They are very good, they're an unbeaten Championship outfit.


Burton Albion were powerless to avoid defeat at Leeds United (Image: James Wilson/Epic Action Imagery)
"They've not conceded a goal here at Elland Road, and we didn't look like changing that today.

"We were a bit sloppy on the ball at times, gave it away needlessly.

"But the gulf in quality was there for everyone to see."




Tar tapet med ro, den unge Clough. Første gang en positiv kommentar har kommet fra den familien på over 50 år!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #286 på: September 10, 2017, 09:52:57 »
Mike T/...
Quick question: I said at 5 nil our players backed off so as not to embarrass fellow professionals... agree or not?

Tiki Taka Leeds
I think it was as much a case of leaving as much in the legs for Tues as possible. Saiz certainly did more than enough to embarrass Brayford

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #287 på: September 10, 2017, 11:59:07 »
For en lørdag: Leeds vinner 5-0 og Liverpool taper 5-0. Kan det bli bedre?
MOT

Gufrias

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #288 på: September 10, 2017, 13:38:46 »
Spekulerte litt på å legge ut en litt kryptisk "Hurra 5-0" melding på Facebook, for å se hvor mange Liverpoolfans som biter på, men jeg er for bløthjertet til sånt...
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #289 på: September 10, 2017, 13:44:44 »
Spekulerte litt på å legge ut en litt kryptisk "Hurra 5-0" melding på Facebook, for å se hvor mange Liverpoolfans som biter på, men jeg er for bløthjertet til sånt...
;D ;D ;D
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020


Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Burton @ Elland Road, lørdag 9/9 2017 kl16:00
« Svar #292 på: September 10, 2017, 17:29:56 »
The72

Leeds United player ratings from 5-0 thumping of Burton Albion - The72

It was a complete performance from beginning to end as Leeds United demonstrated further proof they could be a side to be reckoned with.

From the opening whistle it was clear that Leeds were a side riding high on confidence and firing on all cylinders. It was also abundantly clear that opponents Burton Albion were outclassed and in for a rocky afternoon.

That proved to be the case as a rampant Leeds United side put the Brewers to the sword with fine movement and often exquisite link-up play that left the visitor space punch drunk. It wasn’t just the story of a five-goal thumping, it was also the story of an all-round performance where all played their part.

Delighted with the performance and result! That man @Lasogga10 on  we going again Tuesday! Atmosphere was different class! #MOT pic.twitter.com/FmXGAMcSC1

— Liam Cooper (@LiamCooper__) September 9, 2017

Defence

Felix Wiedwald: Could have played a similar role as yesterday from his sofa be on FIFA17. Nothing really to do. Struggled to come for one corner, but distribution was very good. 6/10

Luke Ayling: Solid and dependable at the back, as usual, and showed willingness to get forward. Due to ease of game, was more a marauding wing-back than full-back. Encouraged by the crowd to shoot when nearing 35 yards from goal. 8/10

Pontus Jansson: There when needed at the back, solid in the tackle. Also showed composure on the ball to get Leeds moving. One chance from a corner, glanced header just wide. Some good tricks on the ball to help move Leeds out of defence. 7.5/10

Liam Cooper: As composed as he has been this season. Dependable on the ball, composure is better since gaining game time alongside Jansson. Good cushioned headers to fetch Leeds’ holding midfield into play. Shaded his defensive partner. 8/10

Vurnon Anita: Only got one half out of the former Newcastle United man, but he showed his worth at the back. Solid as ever, also a threat going forward. Has taken to the left-back role well. 7/10
Next up are ratings for the midfield, striker and substitutes.

Midfield

Kalvin Phillips: Some thundering tackles coming in that helped keep Burton at bay. Played beyond his years with a performance that belied his tender years. Distributed the ball well and got forward when needed. Took goal well, picked spot and drove it in past despairing dive of Stephen Bywater. 8/10

Eunan O’Kane: What didn’t he do? Voice behind me in the crowd said he was “like bloody Lazarus.” Continues to come on under Christiansen. Settled in role, showed great strength on the ball. Two assists for Lasogga and Phillips goals – pass to Lasogga edging on sublime. 9/10

Kemar Roofe: Like a buzzsaw all game long. His pace and control worried Burton for the full 90. Willingness to run at players evident in his goal. Drove at Burton, created space and drilled home past Bywater. Assist for Lasogga’s second showed poise and assurance, placed ball into space with aplomb. 8.5/10

Samu Saiz: Let’s get one thing straight, how we got hold of this little Jedi should be bottled. His positioning, movement off the ball, flicks and touches, anticipation…basically everything he does is really beyond Championship level. Teams will struggle against him this season, Burton didn’t really get a hold of him. Some of the flicks and tricks he did, especially that flick up cross, deserve a booking for pure filthy play. 9.5/10

Pablo Hernández: Along with fellow Spaniard Saiz, Hernández ran the show. Both of them were like puppetmasters pulling the strings and making Leeds United dance. Hernández controlled things at time with consummate ease, was easy to see Premier League class in his play. Passing and touches brought others into play. 9.5/10

What a fantastic day … pic.twitter.com/NKQwEv5bcF

— P.-M. Lasogga (@Lasogga10) September 9, 2017

Striker

Pierre-Michel Lasogga: A bulky striker with deceptive pace and excellent movement. Couple that with a great touch and a sense of positioning that is almost SatNav in accuracy, and you can see why Leeds fans are salivating over the Hamburg striker’s début. Two good goals were the cherry on top of a performance that also included nine shots – two of which were blocked (one saved) and one that rattled the goalposts. Hold-up play brought others into the game. 9.5/10

Substitutes

Stuart Dallas: Replaced Anita at half-time and dropped in to left-back initially. However, with Leeds in ascendency, he played more as a deep-lying left-midfielder and spent most of his time getting forward. Solid for the half, stung Bywater’s palms with a trademark blistering drive. 7/10

Mateusz Klich: Came on and replaced O’Kane in 56th minute. Showed the qualities why Leeds bought him. Solid in protecting what was essentially a two-man Leeds United defence in the second half. Unspectacular in his play, but played his part. 84% accuracy with his passes as the Whites continued to press Burton. 7/10

Jay-Roy Grot: Replaced Lasogga just after the hour mark, so didn’t really get much of a chance to show what he could do. His physical presence occupied a tiring Burton defence who would have been looking for the clock to run out and be kind to them. 12 touches of the ball and one shot when played in – blocked by scrambling defender. 6/10

Unused Subs: Andy Lonergan, Ezgjan Alioski, Pawel Cibicki, Conor Shaughnessy
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973