Skrevet av Emne: Ex-lånespiller: Lewis Baker  (Lest 13553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Ex-lånespiller: Lewis Baker
« på: Juni 30, 2018, 10:08:25 »
https://www.leedsunited.com/news/team-news/23479/lewis-baker-joins-on-loan
Kan lite om denne spilleren


LEWIS BAKER JOINS ON LOAN

Midfielder makes Elland Road move.

Leeds United are delighted to announce the signing of Lewis Baker from Premier League side Chelsea.
   
The midfielder has joined Leeds on a season-long loan deal and becomes the club’s first arrival of the summer transfer window.
 


A product of Chelsea’s academy, the 23-year-old has had a number of loan spells away from Stamford Bridge previously, with stints at MK Dons, Vitesse Arnhem and Middlesbrough.
 
At Vitesse, Baker helped the Eredivisie side win the Dutch Cup for the first time in 2017, playing in the final where they defeated AZ Alkmaar 2-0.
 
Last season he moved to the Riverside, to fellow Sky Bet Championship outfit Middlesbrough and made 14 appearances in all competitions, scoring two goals.
 


He has previously been capped by England at various youth levels and for the Under-21s, netting eight goals in 17 appearances.
 
With the Three Lions, Baker won the Toulon Tournament in 2016.
« Siste redigering: Januar 11, 2019, 14:38:10 av Promotion 2010 »

RoarG

Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #1 på: Juni 30, 2018, 10:10:26 »
Bye, bye O'Kane?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #2 på: Juni 30, 2018, 10:11:25 »
Okane er nok færi ja. Bra.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #3 på: Juni 30, 2018, 10:18:04 »
Velkommen. Tydeligvis en veldig spennende spiller som har en utrolig arbeidskapasitet. Håper at vi har muligheten til å signere han permanent hvis han slår til.

Let the signings begin!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #4 på: Juni 30, 2018, 10:21:05 »
En svært pasningssikker spiller som var på høyde med Cooke for ett års tid siden. Fint sammendrag om han her:

Leeds United have made a bid for Chelsea’s young midfielder Lewis Baker.

Luton-born Baker made his first forays into professional football through hometown side Luton, where he was for just the 2004/05 season before being snapped up by Premier League giants Chelsea.

The 17-cap England Under-21 international (eight goals) spent last season out on loan in the Sky Bet Championship with promotion challengers Middlesbrough. He featured 12 times across the 2017/18 campaign for the Teessiders, scoring once in a 3-2 victory over QPR.

Now the Mirror are saying that a pared back Leeds United side under Marcelo Bielsa’s guidance are looking to bring the rated Stamford Bridge youngster to Elland Road.

Baker’s contract at Chelsea stretches until 2022, but that is thought not to be putting off Leeds United. The short entry of the transfer blog has The Mirror saying that the Whites “want to buy Baker outright”, bringing the Chelsea starlet to West Yorkshire.


However, the article does say that the Whites “could accept a loan” if Chelsea decide that they wish to keep hold of Baker. Baker has yet to make a Chelsea first team league appearance, his experience being largely out on loan from Stamford Bridge.

As well as last season’s jaunt with Boro, Baker has seen further action both at home and abroad. Domestically he has been out on loan to Sheffield Wednesday (four appearances) and MK Dons (12 appearances/three goals/two assists), and he has also featured more extensively on the continent with Dutch side Vitesse Arnhem (73 appearances/20 goals/11 assists).

Should this all firm up, Baker will join a tightly-knit bunch of players that new boss Marcelo Bielsa is said to be keeping as his central core unit for next season’s Championship campaign, a campaign that Leeds fans are hoping will turn in to a tilt at promotion.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #5 på: Juni 30, 2018, 10:21:18 »
Var litt skeptisk når eg såg at han kun hadde 14 kamper på Boro i fjor. Men når eg leste litt ser eg at mange ikkje skjønte koffor Monk ikkje brukte han meir. I tillegg har han jo hatt gode sesonger i Nederland, har gode basisferdigheter, er like god med begge beina og slår noen sylskarpe dødballer. Positiv signering.

roaldv

Sv: Ny spiller Lewis Baker
« Svar #6 på: Juni 30, 2018, 10:22:24 »
Bra start, og forhåpentligvis et par knepp opp i kvalitet i forhold til tidligere sesonger.

Eriksen55

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #7 på: Juni 30, 2018, 10:44:11 »
Tror dette er en bra signering. Voldsom kapasitet, bra dødballfot med begge bein, kan spille som defensiv, sentral og offensiv midtbane. Med Bielsa er han vel fort enda opp som stopper eller vingback  :)

8 mål på rundt 18-20 u21 landskamper er bra! Late bloomer som tar kjempesteg..? Håper det. Velkommen Baker!
« Siste redigering: Juni 30, 2018, 10:49:33 av eriksen55 »

leedslife

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #8 på: Juni 30, 2018, 11:32:34 »
Meget sterk lånesognering. Engelsk,bra alder, kjenner til divisjonen og kan bekle fler posisjoner.
Vydra og Abel også iløpet av helga så står dette til meget

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #9 på: Juni 30, 2018, 11:38:10 »
23 år, utlånt i hele Europa og kun en «kameo» i Chelsea i 2014!

Er han virkelig talentfull, så er det rart han ikke var aktuell for en mer permanent løsning!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #10 på: Juni 30, 2018, 11:47:38 »
23 år, utlånt i hele Europa og kun en «kameo» i Chelsea i 2014!

Er han virkelig talentfull, så er det rart han ikke var aktuell for en mer permanent løsning!




Det er nok fordi chelsea mener han er talentfull nok til ikke å selge. Kan nok også være en opsjon eller mulighet til å kjøpe i avtalen
« Siste redigering: Juni 30, 2018, 11:49:45 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #11 på: Juni 30, 2018, 11:48:58 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #12 på: Juni 30, 2018, 12:06:00 »
Nå har jo Bielsa og Orta sikkert god kontroll på dette 8) men er ikke Saiz,pablo,baker og vydra veldig like? Alle er vel best i en 10er rolle.
Største problemet forrige sesong var jo ulike kvaliteter og spisskompetanse spør du meg.

GeirO

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #13 på: Juni 30, 2018, 12:10:16 »
23 år, utlånt i hele Europa og kun en «kameo» i Chelsea i 2014!

Er han virkelig talentfull, så er det rart han ikke var aktuell for en mer permanent løsning!
Utlånt i hele Europa, skriver du. Da tror jeg Europa har blitt mindre og mindre...
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #14 på: Juni 30, 2018, 12:14:08 »
Joe Urquhart
@JoeUrquhartYEP

Getting a lot of questions over whether there's any clause for Leeds to buy Lewis Baker - no official clause in the contract but sounds like #lufc are keen and will be able to do a deal no problem if they want.

 
Phil Hay
@PhilHayYEP

think it’s a “with a view to a permanent” situation as opposed to a formal option to buy
« Siste redigering: Juni 30, 2018, 12:18:42 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #15 på: Juni 30, 2018, 12:16:36 »
Jeg tror denne karen er litt annerledes enn de midtbanespillerne vi allerede har. Løpskapasitet ala Lee Bowyer, kind of. Og altså med dødballfot de luxe.
I 'boro stemte det ikke i forholdet til Monk, litt 'primadonnatendenser' skriver enkelte Borofans.
Men i det store og hele er man veldig positive til ham.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #16 på: Juni 30, 2018, 12:48:26 »
LUFCdata

Lewis Baker has averaged an impressive 82.5% pass accuracy over the past four league seasons.

He has also represented England at U16, U17, U19, U20 & U21 level. #ENG⁠ ⁠

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #17 på: Juni 30, 2018, 16:40:16 »
Ikke overbevist om denne. Håper jeg tar feil.
 

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #18 på: Juni 30, 2018, 18:01:26 »
Ikke overbevist om denne. Håper jeg tar feil.
Det håper jeg også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #19 på: Juni 30, 2018, 23:19:10 »
Siden dette er en ny spiller for (de fleste av) oss, er kanskje denne interessant:

Peacock and Smiley
@peacock_smiley
 
A look at where Lewis Baker could play in a Bielsa system. A video of Baker himself and a tactical video on Bielsa’s tactics included. Enjoy. #LUFC #MOT
http://the72.co.uk/107315/8-counting-lewis-baker-fit-marcelo-bielsas-leeds-midfield/

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #20 på: Juli 01, 2018, 14:13:25 »
Han er tydeligvis veldig anvendelig. God straffeskytter, også. Kan bli en hit.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #21 på: Juli 02, 2018, 08:45:43 »
Velkommen skal han være, Lewis Baker.

Om han blir en hit, ønsker vel vi oss han permanent ( som jeg forstod at Leeds egentlig ville nå), og da blir han vel dyr om Chelsea vil selge om ett år.
Men klubben ønsket han, og aksepterte et sesonglangt lån.

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #22 på: Juli 05, 2018, 17:56:48 »
YEP

Baker, who endured a disappointing spall at Middlesbrough last season, is understood to have taken a hit in wages to link up with Leeds and new head coach Marcelo Bielsa, making up the difference between Chelsea’s demands and the amount of his salary United were willing to pay.

“We’re really pleased with Lewis,” Kinnear said. “It’s probably fair to say that Lewis wouldn’t have come if Marcelo wasn’t here.

“He was very focused on the type of football we were going to play, and the vision. We’ve got a great deal because if you speak to the guys at Chelsea they rate him really highly.


“I think he was frustrated because one of his loans didn’t work out last year and that was very much down to style of football. We think we can put that right.”



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #23 på: Juli 25, 2018, 12:52:44 »
Tydelig at Baker har hatt ord på seg for å ha noen kg for mye :o

https://twitter.com/AsadCFC/status/1020258617948278784

Baker selv svarer med en LOL-smiley og en 'man shrugging' smiley,
andre henger seg på med 'that's what happens when you move up north' og 'the Bielsa diet'

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Sv: Ny lånespiller: Lewis Baker
« Svar #24 på: Juli 25, 2018, 13:15:50 »
Tydelig at Baker har hatt ord på seg for å ha noen kg for mye :o

https://twitter.com/AsadCFC/status/1020258617948278784

Baker selv svarer med en LOL-smiley og en 'man shrugging' smiley,
andre henger seg på med 'that's what happens when you move up north' og 'the Bielsa diet'

Mer muskler...  ;)
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #25 på: Desember 15, 2018, 16:49:23 »
Denne karen har et stykke vei å gå før han forsvarer en plass på førstelaget.

Reaney

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #26 på: Desember 15, 2018, 16:52:10 »
Baker burde holde holde seg til det baker(e) er gode på, brød og boller. Forferdelig svak i Leeds så langt.

baste

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #27 på: Desember 15, 2018, 16:52:15 »
Denne karen har et stykke vei å gå før han forsvarer en plass på førstelaget.

Helt enig, og da bør egne spillere prioriteres. Men Bielsa vil nok ha flere spillere i form, lang sesong og mange skader. Vi trenger alle med.

HåvardK

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #28 på: Desember 15, 2018, 17:18:29 »
Denne karen har et stykke vei å gå før han forsvarer en plass på førstelaget.

Helt enig, og da bør egne spillere prioriteres. Men Bielsa vil nok ha flere spillere i form, lang sesong og mange skader. Vi trenger alle med.
Alle som er gode nok. Blør denne spilleren for drakta? Bidrar han til god stemning i gruppa? Ser ikke slik ut for meg.

Bromancer

Sv: Lånespiller: Lewis Baker
« Svar #29 på: Desember 15, 2018, 18:12:57 »
Denne karen har et stykke vei å gå før han forsvarer en plass på førstelaget.

Helt enig, og da bør egne spillere prioriteres. Men Bielsa vil nok ha flere spillere i form, lang sesong og mange skader. Vi trenger alle med.
Alle som er gode nok. Blør denne spilleren for drakta? Bidrar han til god stemning i gruppa? Ser ikke slik ut for meg.

Nok en skuffende kamp av Baker. Vi er avhengige av at alle er 100% "på" nå!