Skrevet av Emne: Ex Sporting Director: Victor Orta  (Lest 73600 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bromancer

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #300 på: Mai 23, 2022, 07:32:59 »
Noen som har sett klippet fra i dag?

Flere kamper med krakilske utbrudd på tribunen og nå dette. Han må slutte å krangle med fansen og komme seg på jobb.

Har du en link?

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #301 på: Mai 23, 2022, 07:57:22 »
Kan jo være han er litt for følelsestyrt i overganger og?

Orta blir etter vi beholdt plassen. Målet var jo å holde seg, der de største investeringene ble gjort sesong 1.
Den vanskelige oppgaven blir nå.
En ting er å konkurrere med Norwich, Watford og Burnley som du er lysår foran hva gjelder ressurser, neste år skal vi konkurrere med de store.
Tar med denne.

"After two years, we will be ready to step up and close the gap with the big teams: Leeds owner Andrea Radrzianni.
Dette sammen med Kinnears rettesnor tidligere i måneden og Marsch 3 års plan så er det en moden oppgave de står ovenfor.
Det er helt ufattelig ambisiøst.
Jeg gleder meg.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 08:05:03 av leedslife »

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #302 på: Mai 23, 2022, 08:06:15 »
Kan jo være han er litt for følelsestyrt i overganger og?

Orta blir etter vi beholdt plassen. Målet var jo å holde seg, der de største investeringene ble gjort sesong 1.
Den vanskelige oppgaven blir nå.
En ting er å konkurrere med Norwich, Watford og Burnley som du er lysår foran hva gjelder ressurser, neste år skal vi konkurrere med de store.
Tar med denne.

"After two years, we will be ready to step up and close the gap with the big teams: Leeds owner Andrea Radrzianni.
Dette sammen med Kinnears rettesnor tidligere i måneden og Marsch 3 års plan så er det en moden oppgave de står ovenfor. Jeg gleder meg.
Lukter festtale :o Dersom Radrizzani sikter mot et liv i toppsjiktet av PL, er han enten forberedt på å bruke en vanvittig mengde pund, eller så er han ekstremt naiv. Stallen vi har til rådighet i dag, hvor vi høyst sannsynlig mister Raphinha og muligens Phillips, er knapt nok topp CC-materiale. 

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #303 på: Mai 23, 2022, 08:21:05 »
Noen som har sett klippet fra i dag?

Flere kamper med krakilske utbrudd på tribunen og nå dette. Han må slutte å krangle med fansen og komme seg på jobb.

Har du en link?

Skal se om jeg finner!

Inntil jeg får spora opp, så tar han bilder med noen fans. I bakgrunnen synges det 'we want Orta out', som jo er ufint når han står der med kone (tror jeg). Det får være på kappa til noen taktløse supportere; det er en tid for alt.

Men han svarer med rop om "17 years and back, because of me!".

Ego på den mannen...
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #304 på: Mai 23, 2022, 08:23:33 »
Kan jo være han er litt for følelsestyrt i overganger og?

Orta blir etter vi beholdt plassen. Målet var jo å holde seg, der de største investeringene ble gjort sesong 1.
Den vanskelige oppgaven blir nå.
En ting er å konkurrere med Norwich, Watford og Burnley som du er lysår foran hva gjelder ressurser, neste år skal vi konkurrere med de store.
Tar med denne.

"After two years, we will be ready to step up and close the gap with the big teams: Leeds owner Andrea Radrzianni.
Dette sammen med Kinnears rettesnor tidligere i måneden og Marsch 3 års plan så er det en moden oppgave de står ovenfor. Jeg gleder meg.
Lukter festtale :o Dersom Radrizzani sikter mot et liv i toppsjiktet av PL, er han enten forberedt på å bruke en vanvittig mengde pund, eller så er han ekstremt naiv. Stallen vi har til rådighet i dag, hvor vi høyst sannsynlig mister Raphinha og muligens Phillips, er knapt nok topp CC-materiale.
Legger man det innlegget til supporterne er det ikke tvil. Han mener virkelig alvor.
Klart det er en stor fallhøyde.
Men man må også ta han på det. Det er jo intervjuer og innlegg han legger ut selv. Det er jo ikke gjennom en mellom mann som fra Phil Hay eller andre meningsbærere som blir foret av klubben.
Knivene mine er kvesset. Jeg gleder meg til August.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #305 på: Mai 23, 2022, 08:31:07 »
Noen som har sett klippet fra i dag?

Flere kamper med krakilske utbrudd på tribunen og nå dette. Han må slutte å krangle med fansen og komme seg på jobb.

Har du en link?

https://twitter.com/LYOUFC/status/1528403772606763010?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1528403772606763010%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.waccoe.com%2Findex.php%3Fapp%3Dcoremodule%3Dsystemcontroller%3Dembedurl%3Dhttps%3A%2F%2Ftwitter.com%2Flyoufc%2Fstatus%2F1528403772606763010%3Fs%3D2126t%3D4mnwSi9Xu7vKkdaoAESEwQ

Igjen, det er ikke taktfullt av supportere, men det er symbolsk for Orta. Krangler med egne fans på hver kamp nå. Han hadde "vunnet" her om han rolig hadde gått vekk. Han kommer til å beholde jobben i sommer og har en stor jobb å gjøre. Eneste måten for han å komme seirende ut, er å levere på overgangsmarkedet.

De barnslige utbruddene på tribunen i nesten hver eneste av de siste kampene er direkte flau oppførsel og vitner ikke om en fyr som er egnet til å gjøre veloverveide, rolige avgjørelser. At det ropes slikt etter en så stor lettelse er bare trist, men han er også en stor grunn til at vi er der nede.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 08:33:20 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #306 på: Mai 23, 2022, 08:39:34 »
Noen som har sett klippet fra i dag?

Flere kamper med krakilske utbrudd på tribunen og nå dette. Han må slutte å krangle med fansen og komme seg på jobb.

Har du en link?

https://twitter.com/LYOUFC/status/1528403772606763010?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1528403772606763010%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.waccoe.com%2Findex.php%3Fapp%3Dcoremodule%3Dsystemcontroller%3Dembedurl%3Dhttps%3A%2F%2Ftwitter.com%2Flyoufc%2Fstatus%2F1528403772606763010%3Fs%3D2126t%3D4mnwSi9Xu7vKkdaoAESEwQ

Igjen, det er ikke taktfullt av supportere, men det er symbolsk for Orta. Krangler med egne fans på hver kamp nå. Han hadde "vunnet" her om han rolig hadde gått vekk. Han kommer til å beholde jobben i sommer og har en stor jobb å gjøre. Eneste måten for han å komme seirende ut, er å levere på overgangsmarkedet.

De barnslige utbruddene på tribunen i nesten hver eneste av de siste kampene er direkte flau oppførsel og vitner ikke om en fyr som er egnet til å gjøre veloverveide, rolige avgjørelser. At det ropes slikt etter en så stor lettelse er bare trist, men han er også en stor grunn til at vi er der nede.
Hva skal man si?
Jeg synes det er sjokkerende at en nøkkelperson i en så stor klubb som Leeds United holder på slik.
Lurer på hva 49ers tenker. Det hadde aldri skjedd at noen av dems ansatte hadde opptrådt slikt.
Skjønner at man blir provosert av supportere. Men skal du kunne ta han i forsvar der så kommer den Watford videoen veldig dårlig ut. For da og biter han fullstendig på limpinnen, men i positive omgivelser.
Hvor er profesjonaliteten? Temperamentet. Er det rart vi vakler under press hvis det standaren satt av nøkkelpersoner i klubben.
Jeg blir målløs.

Buddy

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #307 på: Mai 23, 2022, 08:40:49 »
Er det mannen som brakte Bielsa inn i mitt liv, er jeg såpass romslig at jeg forstår godt og tilgir at han svarer kvikt tilbake til fans som har misforstått hva en festdag skal brukes til. Samhold.

Kato

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #308 på: Mai 23, 2022, 08:55:38 »
Er det mannen som brakte Bielsa inn i mitt liv, er jeg såpass romslig at jeg forstår godt og tilgir at han svarer kvikt tilbake til fans som har misforstått hva en festdag skal brukes til. Samhold.

Få sendt ut porten så fort som mulig. Holder ikke våre standarder.
 

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #309 på: Mai 23, 2022, 09:02:52 »
Er det mannen som brakte Bielsa inn i mitt liv, er jeg såpass romslig at jeg forstår godt og tilgir at han svarer kvikt tilbake til fans som har misforstått hva en festdag skal brukes til. Samhold.

Bielsa-ansettelsen vil ingen kunne ta fra de.

Og selv om fansen som roper her er taktløse som sagt, så er - denne situasjonen holdt utenfor - summen av feilaktige treneransettelser, overganger (de spanske spesielt) og generell oppførsel på tribunen/mot egne fans altfor høy til at jeg ønsker han videre.

Når det er sagt, jeg er 100% sikker på at han blir på plassen sin så sant ikke en spansk klubb henter han og han kan dra med egoet inntakt.
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #310 på: Mai 23, 2022, 09:10:55 »
Nå er ikke jeg oppdatert på hva som befinner seg i ulike styrerom rundt omkring i PL, La Liga, Serie A Etc.
Men hvor har det blitt av dannelse og etikette?
Var jo ikke så lenge siden mann som nøkkelperson i en spansk fotball klubb måtte sitte å klappe politely hvis det ble scoring. Selv vinnermål 5 min på overtid.
Nå er jo modellen med sportsdirektør veldig i vinden i moderne tid. Men kan ikke minnes at klubbledere har holdt på slik tidligere?
Du sitter jo ofte side til side med klubbledere til motstandere. Gjør de ikke det i Leeds?
Tenke meg til å møte Bayern Munich i CL om 3-4 år der klubblederne og ikonene sitter på rad og rekke og på vår side står man og hopper og skriker.
Makan til klovn. Herregud.
Er som Ingebrigtsen brødrene sa til pappa Gjert etter han gikk rabiat på Bislett. Tell til 10 og ta det inni deg. Vis den beste siden av deg.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 09:14:11 av leedslife »

Blank_File

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #311 på: Mai 23, 2022, 09:46:52 »
Syns ærlig talt ikke dette var så ille. Må være lov å svare skarpt på idiotisk kritikk som dette her. Orta blir om vi vil eller ei. Å synge at vi vil ha han bort, gjør han ikke noe bedre. Jeg blir veldig lei av kontiunerlig kritikk når det ikke er noe nytt å komme med heller. Det hersker brei enighet om at vi ikke har truffet på all verdens av overganger, men for flere av de aktuelle spillerne er det enda ikke for sent. Gi mannen fred. Han går ikke før Radrizzani vil at han skal gå og det klarer ikke vi å påvirke uansett.

GeirO

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #312 på: Mai 23, 2022, 12:24:18 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar
MOT

Kato

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #313 på: Mai 23, 2022, 12:39:59 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar

Minus: Svak på transfers, som vel er kjerneproduktet i denne jobben.

Bromancer

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #314 på: Mai 23, 2022, 12:58:37 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar

Minus: Svak på transfers, som vel er kjerneproduktet i denne jobben.

Jepp. Så langt har han altfor for lav treffprosent, særlig sett i forhold til summene som er brukt. Rodrigo, James, Firpo. Rekordsigneringer som på ingen måte har innfridd hverken etter forventning eller prislapp. Han skal ha all ære for Bielsa og Raphinha, men klubben må se framover. Denne sesongen har vært grusom og bør være et wake up call for styret. Jeg blir på ingen måte lei meg hvis han forsvinner, tvert i mot. Uansett lite sannsynlig at det skjer.

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #315 på: Mai 23, 2022, 13:40:21 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar

Minus: Svak på transfers, som vel er kjerneproduktet i denne jobben.

Jepp. Så langt har han altfor for lav treffprosent, særlig sett i forhold til summene som er brukt. Rodrigo, James, Firpo. Rekordsigneringer som på ingen måte har innfridd hverken etter forventning eller prislapp. Han skal ha all ære for Bielsa og Raphinha, men klubben må se framover. Denne sesongen har vært grusom og bør være et wake up call for styret. Jeg blir på ingen måte lei meg hvis han forsvinner, tvert i mot. Uansett lite sannsynlig at det skjer.
Begriper ikke at han har tillitt i styret. Men det er vel gutteklubben Grei som regjerer. Resultatene av aktivitetene hans på transfermarkedet er uansett fullstendig på tryne ift investerte midler. Mulig han lykkes bedre med U23 rekrutteringen (om det er han som har ansvaret for disse)

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #316 på: Mai 23, 2022, 14:03:25 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar

Minus: Svak på transfers, som vel er kjerneproduktet i denne jobben.

Jepp. Så langt har han altfor for lav treffprosent, særlig sett i forhold til summene som er brukt. Rodrigo, James, Firpo. Rekordsigneringer som på ingen måte har innfridd hverken etter forventning eller prislapp. Han skal ha all ære for Bielsa og Raphinha, men klubben må se framover. Denne sesongen har vært grusom og bør være et wake up call for styret. Jeg blir på ingen måte lei meg hvis han forsvinner, tvert i mot. Uansett lite sannsynlig at det skjer.
Begriper ikke at han har tillitt i styret. Men det er vel gutteklubben Grei som regjerer. Resultatene av aktivitetene hans på transfermarkedet er uansett fullstendig på tryne ift investerte midler. Mulig han lykkes bedre med U23 rekrutteringen (om det er han som har ansvaret for disse)

Her er vel også Craig Dean involvert, som Head of Emerging Talent. Dog i hvilken grad vet ikke jeg. Vil jo anta at Orta "signer off" på rekrutteringen, men det hadde vært artig å vite hvem som er ansvarlig for hvilke overganger.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #317 på: Mai 23, 2022, 16:06:52 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.

https://motleedsnews.com/news/eddie-gray-tells-simon-jordan-about-leeds-united-failures-in-transfer-window/

Det er ikke alltid (utenlandske) kjøp slår til første sesongen... Kanskje Firpo vil levere bedre med en stabil sesong uten skader og med faste makkere rundt seg?
Jeg tar tilfellet Llorente, Han leverte sylskarpt i siste halvdel av forrige sesong og ble tildels genierklært mange steder. Denne sesongen har vært ...blandet. I mitt hode fungerte han bedre i Bielsas mannsmarkering enn han har gjort etter at vi la om til sone. Kanskje er det tilfeldig...

Jeg TROR at det blant de seks midtstopperne vi har som er mest aktuelle er fint mulig å finne to stk som er gode nok til å danne en bunnsolid duo. OM de får tryggheten med stabile makkere foran, bak og ved siden av seg...

Vil Drameh allerede være klar til å utfordre Ayling? Jeg tror/håper svaret er ja. Jeg tror også Ayling ville prestert bedre i år om han hadde fått spille stabilt på backen i stedet for å veksle inn i midten i annenhver kamp.
Alt henger sammen med alt.

På venstresiden trenger vi flere enn Firpo ja, derom er det ingen tvil.
På midten trenger vi flere, Aaronsen vil hjelpe offensivt, Bate vil ta nye steg, Greenwood har kanskje sin beste posisjon på midten???  På waccoe sies det at vi og ehh var det Southampton har sett nøye på Berge de siste månedene. Flott tenker jeg, men er usikker mht alle skadene han har hatt. Vil han dra med seg de videre, er han skadeutsatt???

« Siste redigering: Mai 23, 2022, 16:09:04 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #318 på: Mai 23, 2022, 16:23:53 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]

At han ikke ville ha noen som ble presentert han, er vel oppe og vedtatt. Spørsmålet er av hvilken kvalitet disse spillerne var. Vi vet (så godt som) sikkert at to var Donny van de Beek og Harry Winks. To spillere som deler en omgang i spilletid siden midten av mars, pluss at de fikk vel samlet en times tid i går.

Om dette var nivået som ble tilbudt, så har jeg full forståelse for at han nektet. Han ønsket heller ikke Harry Winks i fjor sommer. Jeg var enig i januar og jeg er enda mer enig nå. Samtidig vil det være riktig å påstå at han ikke ville ha noen spillere (som de foreslo). De kunne jo tilbudt han ti OBOS-spillere og fortsatt hatt sine ord i behold.

Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.

Vi har også på trykk at Angus Kinnear både har lagt skylda på Bielsa og er sitert på at klubben overveide en rekke alternativer, inkludert en sum på åtte siffer (pund) og valgte å satse på emerging talents i klubben. Altså er det både Bielsas skyld og styrets eget valg, iht Kinnear. Jeg syns helgardering blir litt for enkelt.

Det er nok en god blanding som er fasit her. Bielsa ville jobbe med de han hadde, styret har sett noen de følte ville bidra også ble det ikke til noe av det. Kanskje hadde Bielsa gjort riktig av å ta imot hjelp utenfra, kanskje var det (på papiret) riktig å satse på noen som var like gode som alternativene og allerede i klubben. Hvem vet?

At han skal ha takket nei til klassespillere, den kjøper jeg aldri. Han sa hele tiden at han gjerne tok mot spillere som var bedre enn de han hadde. Hvorfor skulle han henge seg selv og klubben på den måten? Det blir for dumt. 
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 16:27:56 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #319 på: Mai 23, 2022, 16:45:06 »
Samme spillet som tidligere.
Så det med TC og. Lekker drit ut gjennom allierte journalister eller andre løpere.
Mangel på klasse. På lik linje med han andre klovnen i går.
At de aldri lærer. Litt klasse og litt integritet. Hvor mange potensielle tilknytninger har ikke Leeds globalt anno 2022. Må jo være mulig å opptre normalt.
Både i Spania og Argentina sitter det igjen personer som verken da eller nå bidro til slikt slarv.
Billig unnskyldninger for å flytte rundt på ansvaret for alle feilene denne sesongen og tidligere fadeser. Timingen etter at man akkurat har holdt seg eller kjøre tvil rundt Evertons ffp like før sesongens siste kamp. Alltid umodent og barnslig touch over det vi gjør i "hete" situasjoner.
Amerikanerne. De kommer snart på banen eller blir det Olsenbanden i front neste årene og?
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 16:56:55 av leedslife »

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #320 på: Mai 23, 2022, 16:53:45 »
Hvor mye ser man de egentlig ila en sesong? Jeg tror jeg må ha sett Radrzanni 4-5 ganger nede på banen ved spillerene denne sesongen før kamp. I dress og med noen glorete Elton John briller. Med fult spotlight mot seg.
David Gill feks. Første gang jeg har sett ansiktet hans var tilfeldig da han ble zoomet inn på i kampen på ER denne sesongen og Alsaker gjorde meg oppmerksom på det.
De må jo være helt ekstremt pr kåte den gjengen i ledelsen vår. Kan vi risikere at vi får en spinoff serie ila neste sesong av noe slag?
Besatt av å bli eksponert.

Og apropo han ex Palace eieren.
Han av en eller annen grunn utrolig sansen for han fra endel annet content jeg har sett derfra.
I motsetning til noen av de andre som sitter i det studioet.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 17:11:53 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #321 på: Mai 23, 2022, 17:41:43 »
Er litt splittet:

Minus: Ustyrlig temperament
Pluss: Folkelig kar

Minus: Svak på transfers, som vel er kjerneproduktet i denne jobben.

Gode signeringer som ikke har slått til som forventet. Jeg ville aller først funnet ut hvorfor så gode spillere ikke har fått ut maksimalt av sitt potensiale. Det er neppe Orta sin skyld.

Llorente var fryktelig god fra jul og ut i fjor. Mye skadet

Rodrigo veldig opp og ned. 13 mål og 3 assist på 57 kamper. Mye skadet

Koch - Opp og ned. Stort sett spilt ute av posisjon. Stor tro på at Koch er en solid stopper. Veldig mye skadet.

Firpo - Aldri kommet ordentlig i dytten. Vist enkelte bra omganger, sjelden hele kamper. Veldig mye skadet.

Alle disse er i utgangspunktet gode kjøp. Ihvertfallde tref første. Alle har slitt voldsomt med skader. Tror hovedproblemet ligger her. All skyld kan ikke legges på Orta.

Ser flere har ment at vi burde kjøpt vb Brighton hentet i sommer. Kanonsesong i Brighton. Det hadde han neppe hatt i Leeds som har slitt helt fra første treningskamp. Større sjanse for at Firpo hadde hatt en kanonsesong i Brighton enn Cucurella i Leeds. Min påstand.

James vet alle var Bielsa sin signering. Orta ga Bielsa tilbud om å signere Noah Lang, men Bielsa avslo. Gikk heller for James.

I sommer kunne vi signert Gallagher på lån. At han hadde hatt en like god sesong i Leeds som i CP vet ingen. Husker at mange var skuffet når hans navn kom opp, i tilegg på lån så var det mange som ytret sin misnøye.
Uansett  så gikk den overgangen i vasken fordi Vieira lovet han en sjanse og satse på han. Den lovnaden kunne ikke Bielsa gi. De to eksemplene ned Lang og Gallagher skrev Phil Hay nylig en artikkel om.

Orta sitt arbeid bør vurderes. Om han er rett mann aner jeg ikke. Men at han skal ha all skyld syntes jeg er feil. Bielsa fikk gode spillere, men klarte ikke å få dem til å skinne over tid. Det er fakta, så må dem finne ut av hvorfor det var slik og om dette kan endres slikat dem kan prestere som forventet. Hvis ikke må dem bort fra klubben.

Ser flere er fornøyd med at Aaronson er klar. En bra signering det. Håper han slår til! Men hvis han mislykkes - Orta sin feil?

Klich et fint eksempel. Gikk fra en spennende signering til å være en ræva signering før det viste seg å være en knallsignering. Hva er dommen på Orta her?

Poenget mitt er at trenern, lagkameratene, byen, klima, sosiale, trivsel til familien, etc, etc, etc, etc, etc vil avgjøre om spillern slår til. Når spillern er signert er det ikke mye Orta får bidratt med. Det er nok ikke bare å hente spillere og forvente suksess. Tror ikke Leeds bommer så mye mer enn andre heller, det er nok ganske så normalt å kjøpe mer bom enn bullseye.

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #322 på: Mai 23, 2022, 17:45:38 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.

https://motleedsnews.com/news/eddie-gray-tells-simon-jordan-about-leeds-united-failures-in-transfer-window/

Det er ikke alltid (utenlandske) kjøp slår til første sesongen... Kanskje Firpo vil levere bedre med en stabil sesong uten skader og med faste makkere rundt seg?
Jeg tar tilfellet Llorente, Han leverte sylskarpt i siste halvdel av forrige sesong og ble tildels genierklært mange steder. Denne sesongen har vært ...blandet. I mitt hode fungerte han bedre i Bielsas mannsmarkering enn han har gjort etter at vi la om til sone. Kanskje er det tilfeldig...

Jeg TROR at det blant de seks midtstopperne vi har som er mest aktuelle er fint mulig å finne to stk som er gode nok til å danne en bunnsolid duo. OM de får tryggheten med stabile makkere foran, bak og ved siden av seg...

Vil Drameh allerede være klar til å utfordre Ayling? Jeg tror/håper svaret er ja. Jeg tror også Ayling ville prestert bedre i år om han hadde fått spille stabilt på backen i stedet for å veksle inn i midten i annenhver kamp.
Alt henger sammen med alt.

På venstresiden trenger vi flere enn Firpo ja, derom er det ingen tvil.
På midten trenger vi flere, Aaronsen vil hjelpe offensivt, Bate vil ta nye steg, Greenwood har kanskje sin beste posisjon på midten???  På waccoe sies det at vi og ehh var det Southampton har sett nøye på Berge de siste månedene. Flott tenker jeg, men er usikker mht alle skadene han har hatt. Vil han dra med seg de videre, er han skadeutsatt???
Om vi skal satse på at Orta-kjøpene blomstrer i 2. og 3. sesong, samt gi full tillitt til Drameh, Greenwood, Bate mfl, da ryker vi strake veien ned i CC. Etter mitt syn bør unggutta modnes/herdes i CC ala Chelsea-modellen, muligens med unntak av Gelhardt som bør fungere som joker/supersub og Summerville som bør kunne bidra. Har forøvrig ingen tro på at Firpo kommer til å blomstre, han er ikke brukbar offensivt, men fullstendig naken defensivt. I tillegg er han fryktelig skadeutsatt. Det må investeres, og det må investeres fornuftig. Ikke den håpløse moneyball-varianten til Orta.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #323 på: Mai 23, 2022, 17:50:41 »
Du har absolutt noen goder poenger, Eriksen, men at Bielsa ikke fikk dem til å skinne?

Han skapte Premier League-spillere ut av Liam Cooper, Luke Ayling, Stuart Dallas og Kalvin Phillips. Folk som ravet rundt midt på tabellen i Championship. De to sistnevnte må ha vært farlig nærme årets lag i Premier League. Så trenerferdighetene var det lite å si på. Skadehistorikk bør også for all del sees på før en overgang. Firpo tangerer altså sin rekord av antall kamper i årets sesong, med 24. Det er tre sesonger siden sist, med sju og 17 i mellom. Ikke en spiller man kan stole på holder 38 kamper med høyoktan-fotball.

Orta har truffet veldig godt med noen signeringer, da utvilsomt Bielsa og Raphinha som de beste, men det er langt mellom lyspunktene om du lister opp hele rekka. Den er faktisk ganske skremmende.

Faktum er at han må høyne sin treffprosent vesentlig. Særlig om spillerne som kommer inn skal finansieres med salg av de beste i klubben. Om Raphinha erstattes av Rodrigo 2.0, da kommer jeg til å oppføre meg som Orta selv offentlig, til skam for venner og bekjente.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 17:54:26 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #324 på: Mai 23, 2022, 18:21:19 »
Jeg er egentlig enig med begge sider her.
Er jo spillerkjøp av Orta som er fantastiske. Meslier, Ralph, Harrison, Adama, Bamford bla. Ser man på nivå, utvikling og verdi.
I tillegg til scoutingen av yngre, ukjente spillere er jo veldig bra. White som beste eks. 50 mill pund Arsenal måtte ut med 2 år senere?. Forhåpentligvis Gelhart og Greenwood og neste årene. Potensielt har man jo spillere her som kan gi Orta en stor stjerne på Cven.
Tar man vekk mitt eget irritasjonsmoment som går på personen så er det jo jobben i Boro og  de tidlige årene i Leeds som flest er kritiske til. Og med rette. Her kan vi så klart rette fokus mot enkeltspillere, men for meg først og fremst sammensetning av stall og hva man satt igjen med av verdi. Litt for ofte satt man igjen som vi har gjort med DeBock, Casillas, Negredo eller Kike Sola.
Orta må som alle andre måles på noe. Strukturen til Leeds er det jo veldig tydelig hvem som rapporter til hvem.  Synes jo egentlig Augestin forteller endel om at strukturen og planleggingen ikke alltid har vært den beste. Men som Asbjørn skrev tidligere i uka, så skal vi igjen gi han kred for garderoben og den tette relasjonen han bygger til spillerne (ser det ut til). Nå er jo ikke engelske klubber veldig åpne, men ikke mange klubber kan jeg komme på i farten som har en sportsdirektør som toger rundt som det der.

Kan jo sikkert skrive hele kvelden om stjernespillere som har fungert i en klubb, men totalt mislykkes i en annen.
Men målet for en sportsdirektør må jo være å sette sammen en stall med de ingrediensene som trengs for å nå ambisjonene som er satt.
Og ifølge Kinnear så er vi helt etter plan. Så med at vi beholdt plassen i går så tar vi dem på ordet:-)

Ang kjøpene Gallagher er det jo ikke rart vi som klubb august 2021 ikke kunne garantere plass i 11éren.
Vi hadde kanskje Englands beste DM i Kalvin og Dallas som hadde prestert på et vanvittig nivå på midtbanen den sesongen. I tillegg til Rodrigo i 10eren som alle inkl Hay spådde skulle bli årets spiller denne sesongen. Hva som var mellom Gallagher og OBrien er mest interessant. Sånn rent overfladisk så er jo det et greit sprang i kvalitet.

Lang tviler jeg sterkt på at en eneste sjel hadde sett spille før det ryktet kom opp, men han har slått meg og som en litt mer spennende type i dette mannskapet. Men har jo vært noen andre meget intr spillere siste sesongene. Cunha og han argentineren i Atletico bla. Intr hva som var realiteten her.


Han hadde store problemer med å få de til å skinne? Bare spillerne eller klubben generelt?
Jeg så senest en doku i går der Pep  og ex talentsjef snakker om La Masia og kommer inn på Bielsas utvikling av spillere som noe helt spesielt i moderne fotball. Altså på menneskelig og ferdighetsmessig plan. Ofte to usannsynlige kombinasjoner i denne bransjen.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 19:15:19 av leedslife »

asbfjell

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #325 på: Mai 23, 2022, 19:16:58 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.

https://motleedsnews.com/news/eddie-gray-tells-simon-jordan-about-leeds-united-failures-in-transfer-window/


Eddie Gray har etter at Bielsa ble sparket vært nært knyttet til Radrizzani og Jesse Marsch. Tør påstå at han er blitt brukt til å skaffe til å skaffe klubbledelsen goodwill fra fans og "eksperter". Eddie Gray vil aldri bevisst fortelle oss usannheter, men det betyr ikke at det han sier er den hele og fulle sannhet.

For å ta januarvinduet: 
I følge Phil Hay sa Bielsa i januar ja til Kenedy (Chelsea), Minamino (Liverpool) og Aaronson (Salzburg). At ingen av dem ankom Leeds var neppe Bielsa's feil.

Klubbledelsen har vært under sterkt press den senere tiden, og da øker gjerne behovet for å servere omgivelsene en dose "spin". Men de bør uansett holde seg for god til å kødde med Bielsa's ettermæle.

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #326 på: Mai 23, 2022, 19:48:33 »
Du har absolutt noen goder poenger, Eriksen, men at Bielsa ikke fikk dem til å skinne?

Han skapte Premier League-spillere ut av Liam Cooper, Luke Ayling, Stuart Dallas og Kalvin Phillips. Folk som ravet rundt midt på tabellen i Championship. De to sistnevnte må ha vært farlig nærme årets lag i Premier League. Så trenerferdighetene var det lite å si på. Skadehistorikk bør også for all del sees på før en overgang. Firpo tangerer altså sin rekord av antall kamper i årets sesong, med 24. Det er tre sesonger siden sist, med sju og 17 i mellom. Ikke en spiller man kan stole på holder 38 kamper med høyoktan-fotball.

Orta har truffet veldig godt med noen signeringer, da utvilsomt Bielsa og Raphinha som de beste, men det er langt mellom lyspunktene om du lister opp hele rekka. Den er faktisk ganske skremmende.

Faktum er at han må høyne sin treffprosent vesentlig. Særlig om spillerne som kommer inn skal finansieres med salg av de beste i klubben. Om Raphinha erstattes av Rodrigo 2.0, da kommer jeg til å oppføre meg som Orta selv offentlig, til skam for venner og bekjente.

At han fikk de spillerne du nevner til å nå sitt maks nivå og til å skinne er udiskutabelt. Det har aldri blitt påpekt noe annet av noen.

Men fikk han Llorente, Firpo, Koch, Rodrigo, Costa og James til å skinne? Til tider ja, men som oftest nei. At dem ikke lykkes ordentlig er også Bielsa sitt ansvar. På samme måte som at TC fikk skyld i å ikke få noe ut av Klich. Bielsa fikk nada ut av Saiz, men TC, Monk eller hva vi hadde klarte det. Det viser at sportsdirektør ikke alltid er avgjørende. Det som er poenget mitt.

Så er jeg helt enig i at skadehistorikken til spillerne kanskje må sjekkes grundigere. Jeg vet ikke hvor nøye dem er. At Firpo spilte så få kamper har med skade å gjøre eller om han var nr 2 bak en av verdens beste venstrebacker vet jeg ikke.

Jeg tror at head coach til syvende og sist bestemmer hvem som skal inn. Jeg tror også at head coach kan komme med ønsker og at dette blir diskutert med flere innad i klubben. Neppe one man show fra Orta slik det blir fremstilt.

Leeds og Orta var sugne på Lang. Dem hadde tro på å få til den dealen. Klubben så muligheter for videresalg, akkurat som med Raphinha. Bielsa sa nei og mente han var for svak defensivt. Fair det, men det viser at Head Coach har mye han skulle sagt.  For Bielsa ønsket James og fikk (desverre) han.
 Jeg frikjenner ikke Orta. Som sagt så må arbeidet evalueres og justeres om det er hensiktmessig. Selv om det kanskje ikke er Orta sin skyld, så er det han som øverste leder sitt ansvar.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 19:53:55 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #327 på: Mai 23, 2022, 20:05:09 »
https://m.youtube.com/watch?v=mSPlDybCc-I

Her er det.
Føler det var greit det ble byttet tema. Jordan virket mildt sagt litt skarp.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 20:07:18 av leedslife »

HåvardK

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #328 på: Mai 23, 2022, 20:14:38 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]



Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.


Nå er du i overkant tendensiøs, Dennis. Du trenger ikke bruke mer skyts for å uttrykke din skepsis til ledelsen.

Dennis

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #329 på: Mai 23, 2022, 20:33:26 »
Dere har fått med dere Eddie Gray på Talksport?
Ledelsen var 'desperate' på signeringer i januar, men Bielsa ville ikke...

Dette hadde han fått fra Radrizzani så det kan nok sies at det ikke nødvendigvis er riktig versjon Eddie har fått høre. Men uansett forteller det om at Victor Ortas kjøp også er et resultat av hva manageren ønsker. Det er ikke nødvendigvis Ortas førstevalg manageren går for.
[...]



Det blir fryktelig enkelt for styret å legge skylda på Bielsa, som ikke kan forsvare seg mot påstanden og som heller aldri ville gjort det. Der er det en ørliten klasseforskjell i.. vel, klasse. Fra twitterkongen Radrizzani, skrikerungen Orta, til løpegutten Kinnear et sted midt mellom.


Nå er du i overkant tendensiøs, Dennis. Du trenger ikke bruke mer skyts for å uttrykke din skepsis til ledelsen.

Greit.

Jeg syns de er provoserende og skadelig for klubben. Regner med du har sett videoer av Victor Orta på VIP-tribunen, der han må holdes tilbake av sine setenaboer mens han skjeller ut egne fans, gir V-tegnet, hysjer og generelt oppfører seg som et barn med raserianfall? Det har skjedd mer enn èn gang. Når han i tillegg er så arrogant at han sier vi er i Premier League pga han, så hører jeg sirkusmusikken.

Jeg syns det er direkte flaut og ønsker han langt vekk fra Leeds, men ja, jeg har vel gjort min mening klar i den saken.

For øvrig er hovedårsaken til at jeg ønsker Orta bort hans store mangel av treffsikkerhet på overgangsmarkedet.
Marching on together!