Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Jack Harrison  (Lest 69063 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #150 på: Oktober 02, 2019, 10:10:30 »
Enig. God helt til de avgjørende øyeblikkene. Dårlige innlegg, dårlige avslutninger og heller klarer han ikke å drible seg forbi forsvarerne. Utrolig frustrerende... Mangel på overblikk eller tenker han rett og slett for mye når han kommer nær boksen med ball i beina? Dersom han hadde klart å levere et skikkelig end product hadde han vært ligaen beste.

Bielsa tar han garantert ut utifra det han får til på trening, men det er noe uforløst over ham i de kampene jeg har sett. Nerver?

Samtidig, se litt på hvem som var den eneste som evnet å holde litt i ballen når vi ble hardt kjørt på slutten i går. En meget viktig egenskap.
Enig. Har god arbeidskapasitet også. Ofte nede og hjelper venstebacken. Hans største svakhet er at han går seg bort.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #151 på: Oktober 02, 2019, 11:39:55 »
Nå som skadesituasjonen er som den er, hva med å sette Harrison inn i 10-er-rollen? Han har jo et ganske godt skudd i seg. God motor og løper villig hjemover. Dette laget mot Millwall ønsker jeg meg, hvis både Pablo, Forshaw, Shackelton og Cooper er ute:

Kiko - Dallas, White, Berardi, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Harrison, Alioski - Bamford

Evt kan Eddie prøves på venstreving til fordel for Alioski, eller at Alioski spiller venstreback.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #152 på: Oktober 02, 2019, 11:42:32 »
Det ene dribleraidet i går på tampen av kampen oppsummerte Jack bra: En vanvittig nærteknikk og danser forbi et par spillere, og når han kommer helt fri ned mot 5-meteren slår han ballen ut av sidelinjen på merkelig vis.

Frykter vi er et par klassespillere unna (alla de to på WBA, Diangana og Pereira) til å klare opprykk denne sesongen. Det var nok ikke uten grunn at Bielsa ønsket Kent inn i sommer. Vi kunne trengt ham, eller en enda bedre spiller, for å ta det siste steget. But still - early days. Mye kan skje.

auren

Husker den situasjonen godt, og den definerer Jack Harrison for meg.

Han har en sinnsyk førstetouch, når selvtilitten er på plass drar han lett av en mann eller to, jobber steinhardt - men avleveringene er for dårlige!

Cherry

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #153 på: Oktober 02, 2019, 11:49:42 »
Venstre siden vår er en utfordring og komponere.

Harrison er en bra dribler, har fart og energi - men treffer sjelden/har dårlig timing med innlegg.
Alioski har energi, men har svak fart og er en dårlig dribler...men har dog mer presise innlegg enn Harrison.  Han er KUN alternativ på VB i mitt hode.
Douglas har de beste innlegg, men har heller ikke stor fart - og etter skade ikke mye tempo/energi heller..

Vært fint å få "i gang" en U23-spiller på denne "siden" nå snarlig....er det f eks Gotts?
« Siste redigering: Oktober 02, 2019, 11:53:02 av Cherry »
 

auren

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #154 på: Oktober 02, 2019, 11:58:13 »
Venstre siden vår er en utfordring og komponere.

Harrison er en bra dribler, har fart og energi - men treffer sjelden/har dårlig timing med innlegg.
Alioski har energi, men har svak fart og er en dårlig dribler...men har dog mer presise innlegg enn Harrison.  Han er KUN alternativ på VB i mitt hode.
Douglas har de beste innlegg, men har heller ikke stor fart - og etter skade ikke mye tempo/energi heller..

Vært fint å få "i gang" en U23-spiller på denne "siden" nå snarlig....er det f eks Gotts?

Davis tror jeg kan bli en riktig så god venstreback, og bør vurderes. Men Douglas er såpass god at han må vi få gang i.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #155 på: Oktober 02, 2019, 12:43:49 »
Nå som skadesituasjonen er som den er, hva med å sette Harrison inn i 10-er-rollen? Han har jo et ganske godt skudd i seg. God motor og løper villig hjemover. Dette laget mot Millwall ønsker jeg meg, hvis både Pablo, Forshaw, Shackelton og Cooper er ute:

Kiko - Dallas, White, Berardi, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Harrison, Alioski - Bamford

Evt kan Eddie prøves på venstreving til fordel for Alioski, eller at Alioski spiller venstreback.

auren
Etter mitt syn er den viktigste egenskapen til en 10-er å ha evnen til å skape gjennombrudd, enten ved hjelp av fikst kombinasjonsspill eller ved å slå presise pasninger som åpner forsvaret (Pablo på sitt beste gjør dette ofte, Klich også av og til). Harrison må gjennomgå en total forvandling dersom han skal få til dette.
Eddie inn på ving er en mulighet.

Cannavaro

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #156 på: Oktober 08, 2019, 17:03:21 »
Lurte på om vi kunne diskutere/debattere følgende statistikk på Harrison : 50 kamper i Leeds trøya, 5 mål og 5 assist - er det godt nok for en kantspiller av hans kaliber ??  Denne sesongen har det blitt 10 kamper og 2 assist.  Skal vi forvente mer ?? På høyrekant har vi hatt Pablo og Costa hvor Pablo har 2 mål på samvittigheten og Costa har 1 assist.
Jeg syns, som sikkert flere, at slutt produktet til Harrison er lit for dårlig, skulle gjerne sett flere mål eller assists.  En moderne kantspiller med gode dribleferdigheter skal kunne levere en del mål og assists i løpet av en sesong.  For meg personlig svarer ikke han helt til forventning.  Bielsa er tålmodig med ham her hos oss, kanskje i mangel av noe som er bedre ??  Noen nevner Eddie som alternativ på den kanten, er det løsningen ?   Alioski ?  Han scorer mer fra back posisjon..... hva har vi å velge i dersom Harrison benkes ?    Jack Clarke (som mulig blir kalt tilbake av Spurs i januar) ?? Skal vi ha mer tålmodighet (sammen med Bielsa) vedr. Harrison ???  Han er jo også lånespiller, skal vi heller dyrke frem egne i denne posisjonen......  Hører gjerne på synspunkter her....
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #157 på: Oktober 08, 2019, 19:54:06 »
Lurte på om vi kunne diskutere/debattere følgende statistikk på Harrison : 50 kamper i Leeds trøya, 5 mål og 5 assist - er det godt nok for en kantspiller av hans kaliber ??  Denne sesongen har det blitt 10 kamper og 2 assist.  Skal vi forvente mer ?? På høyrekant har vi hatt Pablo og Costa hvor Pablo har 2 mål på samvittigheten og Costa har 1 assist.
Jeg syns, som sikkert flere, at slutt produktet til Harrison er lit for dårlig, skulle gjerne sett flere mål eller assists.  En moderne kantspiller med gode dribleferdigheter skal kunne levere en del mål og assists i løpet av en sesong.  For meg personlig svarer ikke han helt til forventning.  Bielsa er tålmodig med ham her hos oss, kanskje i mangel av noe som er bedre ??  Noen nevner Eddie som alternativ på den kanten, er det løsningen ?   Alioski ?  Han scorer mer fra back posisjon..... hva har vi å velge i dersom Harrison benkes ?    Jack Clarke (som mulig blir kalt tilbake av Spurs i januar) ?? Skal vi ha mer tålmodighet (sammen med Bielsa) vedr. Harrison ???  Han er jo også lånespiller, skal vi heller dyrke frem egne i denne posisjonen......  Hører gjerne på synspunkter her....

Tror nok Bielsa ser det samme som vi ser ang. sluttprodukt fra Harrison, og en rekke andre også. Grunnen til at Harrison spiller er sannsynligvis det at han er det beste alternativet vi har per dags dato. Hadde Harrison hatt 50% bedre innleggs- og skuddkvalitet hadde han neppe spilt i Championship for andre sesong på rad.

Av egne spillere ser jeg ikke helt hvem vi har å satse på av de aller yngste. Roberts bør ha gode ferdigheter som kantspiller, men han har overhodet ikke overbevist som ving de gangene han har vært prøvd der.

Jeg tror nøkkelen på venstresiden ligger i å få Douglas skikkelig i gang. Douglas sammen med Pablo har sannsynligvis den beste innleggsfoten i stallen. Hvis han kommer i flere overlappsposisjoner rundt Harrison blir det langt flere kvalitetslegg fra den siden.

Det må uansett skje noe med kantspillet og innleggskvaliteten for at vi skal få sving på det offensive spillet. Det har vært akilleshælen over lang tid og er det som virkelig hindrer oss i å virkelig dominere divisjonen.

Runar

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #158 på: Oktober 09, 2019, 10:33:24 »
Lurte på om vi kunne diskutere/debattere følgende statistikk på Harrison : 50 kamper i Leeds trøya, 5 mål og 5 assist - er det godt nok for en kantspiller av hans kaliber ??  Denne sesongen har det blitt 10 kamper og 2 assist.  Skal vi forvente mer ?? På høyrekant har vi hatt Pablo og Costa hvor Pablo har 2 mål på samvittigheten og Costa har 1 assist.
Jeg syns, som sikkert flere, at slutt produktet til Harrison er lit for dårlig, skulle gjerne sett flere mål eller assists.  En moderne kantspiller med gode dribleferdigheter skal kunne levere en del mål og assists i løpet av en sesong.  For meg personlig svarer ikke han helt til forventning.  Bielsa er tålmodig med ham her hos oss, kanskje i mangel av noe som er bedre ??  Noen nevner Eddie som alternativ på den kanten, er det løsningen ?   Alioski ?  Han scorer mer fra back posisjon..... hva har vi å velge i dersom Harrison benkes ?    Jack Clarke (som mulig blir kalt tilbake av Spurs i januar) ?? Skal vi ha mer tålmodighet (sammen med Bielsa) vedr. Harrison ???  Han er jo også lånespiller, skal vi heller dyrke frem egne i denne posisjonen......  Hører gjerne på synspunkter her....

Tror nok Bielsa ser det samme som vi ser ang. sluttprodukt fra Harrison, og en rekke andre også. Grunnen til at Harrison spiller er sannsynligvis det at han er det beste alternativet vi har per dags dato. Hadde Harrison hatt 50% bedre innleggs- og skuddkvalitet hadde han neppe spilt i Championship for andre sesong på rad.

Av egne spillere ser jeg ikke helt hvem vi har å satse på av de aller yngste. Roberts bør ha gode ferdigheter som kantspiller, men han har overhodet ikke overbevist som ving de gangene han har vært prøvd der.

Jeg tror nøkkelen på venstresiden ligger i å få Douglas skikkelig i gang. Douglas sammen med Pablo har sannsynligvis den beste innleggsfoten i stallen. Hvis han kommer i flere overlappsposisjoner rundt Harrison blir det langt flere kvalitetslegg fra den siden.

Det må uansett skje noe med kantspillet og innleggskvaliteten for at vi skal få sving på det offensive spillet. Det har vært akilleshælen over lang tid og er det som virkelig hindrer oss i å virkelig dominere divisjonen.

Tror det er så enkelt som å la han spille i sin beste posisjon. Utfordringen vi har med kantalternativene våre i Alioski, Pablo, Costa, Harrison, Dallas, Clarke er at de fleste er best til høyre.... Spesielt Harrison og Costa.... Pablo har jo levert veldig bra i den rollen. Han spile mye venstrekant i 17/18 sesongen og levert bra da, den sesongen spilte han primært til venstre. Så jeg tror at nøkkelen kan være at å bytte side kantene våre. Du ser i andre omgang mot Millwall hvor mye mer Harrison lykkes, med innlegg og avdriblinger når han kommer fra høyresiden. Alioski var helt lik tidligere, men har vel konkludert med at han har tilpasset seg rollen til venstre bedre og er ikke lenger mye bedre på andre siden.

 

Cannavaro

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #159 på: Oktober 09, 2019, 18:20:48 »

[/quote]

Tror det er så enkelt som å la han spille i sin beste posisjon. Utfordringen vi har med kantalternativene våre i Alioski, Pablo, Costa, Harrison, Dallas, Clarke er at de fleste er best til høyre.... Spesielt Harrison og Costa.... Pablo har jo levert veldig bra i den rollen. Han spile mye venstrekant i 17/18 sesongen og levert bra da, den sesongen spilte han primært til venstre. Så jeg tror at nøkkelen kan være at å bytte side kantene våre. Du ser i andre omgang mot Millwall hvor mye mer Harrison lykkes, med innlegg og avdriblinger når han kommer fra høyresiden. Alioski var helt lik tidligere, men har vel konkludert med at han har tilpasset seg rollen til venstre bedre og er ikke lenger mye bedre på andre siden.
[/quote]

Det er en bra observasjon, har ikke sett statistikk ; men der vi angriper fra kant, er det da høyresiden vi har vært mest giftige og med flest scoringer som sluttresultat ? Jeg antar det,  Pablo har jo vært god bidragsyter i så måte.  Er enig med deg i at Harrison kanskje skulle få prøvd mer på høyresiden (ihvertfall når Pablo er ute).  Costa anses å være ferdig produkt på høyre kant, men ofte kan kantspillere svitsje, viktigste egenskaper er allikevel å forsere motstandernes backer for å skape ubalanse. En annen ting er hvor sementert Bielsa er i sitt kantrolle system ??  Vil han eller tør han eksperimentere ?  Det er jo tross alt alternativer her.
MFLU - Miracles For Leeds United

Runar

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #160 på: Oktober 09, 2019, 18:45:42 »


Tror det er så enkelt som å la han spille i sin beste posisjon. Utfordringen vi har med kantalternativene våre i Alioski, Pablo, Costa, Harrison, Dallas, Clarke er at de fleste er best til høyre.... Spesielt Harrison og Costa.... Pablo har jo levert veldig bra i den rollen. Han spile mye venstrekant i 17/18 sesongen og levert bra da, den sesongen spilte han primært til venstre. Så jeg tror at nøkkelen kan være at å bytte side kantene våre. Du ser i andre omgang mot Millwall hvor mye mer Harrison lykkes, med innlegg og avdriblinger når han kommer fra høyresiden. Alioski var helt lik tidligere, men har vel konkludert med at han har tilpasset seg rollen til venstre bedre og er ikke lenger mye bedre på andre siden.
[/quote]

Det er en bra observasjon, har ikke sett statistikk ; men der vi angriper fra kant, er det da høyresiden vi har vært mest giftige og med flest scoringer som sluttresultat ? Jeg antar det,  Pablo har jo vært god bidragsyter i så måte.  Er enig med deg i at Harrison kanskje skulle få prøvd mer på høyresiden (ihvertfall når Pablo er ute).  Costa anses å være ferdig produkt på høyre kant, men ofte kan kantspillere svitsje, viktigste egenskaper er allikevel å forsere motstandernes backer for å skape ubalanse. En annen ting er hvor sementert Bielsa er i sitt kantrolle system ??  Vil han eller tør han eksperimentere ?  Det er jo tross alt alternativer her.
[/quote]

Nja, når "alle" alternativene er best til høyre er det ikke så lett å rydde plass kanskje. Men tror vel Pablo og Clarke er de to kantsspillerne som kan ha et like stort toppnivå til venstre som de har eller har hatt til høyre.
 

NT

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #161 på: Oktober 09, 2019, 20:49:10 »
Både statistikken og observasjon av Harrisson tilsier at det ikke er godt nok. Han har løpskraften inne hvilket Bielsa sikkert elsker, men lurer på hva han tenker når Harrisson ikke klarer å dempe/ta med seg ballen når han sist blir spilt fri mot Millwall, Med så mye innvolvering som Harrison har er det fortvilende å se hvor lite som skapes. Samhandlingen med Bamford er fraværende.  Ting kunne vært farligere om han konsekvent slo
innleggene sine tidlig på innsiden av forsvar ( ala til Roofe i første playOff kamp mot Derby )  Jo lenger han går med ballen, jo mer rom dekkes opp. 1:1 er han enkel å ta.  Costa skuffet stort mot Millwall, men han er enste mann som kommer rundt på kant + delvis Clarke som er litt for forutsigbar.  Uansett kantvalg så er løsningeni i mitt hode å bruke Pablo i 10-rollen og 2 spisser.  Mot  80% av Chamoionship lagene som legger seg lavt ser jeg ikke bedre løsning.  Bamford og Eddie i sammen må da være gull ?   Må snakke med Bielsa når ser han neste gang på Doubletree

Runar

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #162 på: Oktober 09, 2019, 23:25:09 »
Både statistikken og observasjon av Harrisson tilsier at det ikke er godt nok. Han har løpskraften inne hvilket Bielsa sikkert elsker, men lurer på hva han tenker når Harrisson ikke klarer å dempe/ta med seg ballen når han sist blir spilt fri mot Millwall, Med så mye innvolvering som Harrison har er det fortvilende å se hvor lite som skapes. Samhandlingen med Bamford er fraværende.  Ting kunne vært farligere om han konsekvent slo
innleggene sine tidlig på innsiden av forsvar ( ala til Roofe i første playOff kamp mot Derby )  Jo lenger han går med ballen, jo mer rom dekkes opp. 1:1 er han enkel å ta.  Costa skuffet stort mot Millwall, men han er enste mann som kommer rundt på kant + delvis Clarke som er litt for forutsigbar.  Uansett kantvalg så er løsningeni i mitt hode å bruke Pablo i 10-rollen og 2 spisser.  Mot  80% av Chamoionship lagene som legger seg lavt ser jeg ikke bedre løsning.  Bamford og Eddie i sammen må da være gull ?   Må snakke med Bielsa når ser han neste gang på Doubletree

Så hvordan tenker du at det skal se ut med to spisser og en nummer ti egentlig. Phillips bak han og 2 kantsspillere eller hva tenker du?
 

NT

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #163 på: Oktober 10, 2019, 07:58:35 »




Både statistikken og observasjon av Harrisson tilsier at det ikke er godt nok. Han har løpskraften inne hvilket Bielsa sikkert elsker, men lurer på hva han tenker når Harrisson ikke klarer å dempe/ta med seg ballen når han sist blir spilt fri mot Millwall, Med så mye innvolvering som Harrison har er det fortvilende å se hvor lite som skapes. Samhandlingen med Bamford er fraværende.  Ting kunne vært farligere om han konsekvent slo
innleggene sine tidlig på innsiden av forsvar ( ala til Roofe i første playOff kamp mot Derby )  Jo lenger han går med ballen, jo mer rom dekkes opp. 1:1 er han enkel å ta.  Costa skuffet stort mot Millwall, men han er enste mann som kommer rundt på kant + delvis Clarke som er litt for forutsigbar.  Uansett kantvalg så er løsningeni i mitt hode å bruke Pablo i 10-rollen og 2 spisser.  Mot  80% av Chamoionship lagene som legger seg lavt ser jeg ikke bedre løsning.  Bamford og Eddie i sammen må da være gull ?   Må snakke med Bielsa når ser han neste gang på Doubletree

Så hvordan tenker du at det skal se ut med to spisser og en nummer ti egentlig. Phillips bak han og 2 kantsspillere eller hva tenker du?

En mer trad. 4:4:2 oppstiling ( Dallas og Douglas bak.  Midtbane med Costa,Pablo,Phllips , Alioski )  Med våre offensive backer tilsier det mer en 2:4:4 i angrep. Ulempen er at det blir mindre balanse sentralt med en spiller mindre i dette ledd og mindre Klich løp fremover. Oppsiden er forh.vis flere innlegg, flere gj.bruddspasninger fra Pablo og hele tiden 2 mann i boksen. 

Totto

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #164 på: Oktober 10, 2019, 14:20:30 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #165 på: Oktober 10, 2019, 15:06:19 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.

Jeg savner at Alioski løper i offside, det skjedde i hvertfall noe på den siden når han spilte der!

Alt ser så lovende ut når Harrison får ballen, men det virker som han gjør som jeg gjør når jeg spiller Playstation, jeg titter ned på X og O! Savner det instinktive i spillet hans! Husker man sammenlignet Lennon og Walcott, mange sa at alt er bedre med Lennon og at Walcott bare løper en vei. Lennon mangle end-product, men det gjorde absolutt ikke Walcott selv om det så mer primitivt ut!

Leste et sted at Costa var bedre på venstre? Alioski og Costa på venstre og Ayling/Dallas og Harrison (hvis han absolutt må spille) på høyre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #166 på: Oktober 10, 2019, 15:46:28 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.

Jeg savner at Alioski løper i offside, det skjedde i hvertfall noe på den siden når han spilte der!

Alt ser så lovende ut når Harrison får ballen, men det virker som han gjør som jeg gjør når jeg spiller Playstation, jeg titter ned på X og O! Savner det instinktive i spillet hans! Husker man sammenlignet Lennon og Walcott, mange sa at alt er bedre med Lennon og at Walcott bare løper en vei. Lennon mangle end-product, men det gjorde absolutt ikke Walcott selv om det så mer primitivt ut!

Leste et sted at Costa var bedre på venstre? Alioski og Costa på venstre og Ayling/Dallas og Harrison (hvis han absolutt må spille) på høyre.

Da tipper jeg du leste feil, han er nok best til høyre. I hvertfall kommer mesteparten av høydepunktene på skrytevideoene hans fra den siden.
 

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #167 på: Oktober 10, 2019, 23:45:44 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.

Jeg savner at Alioski løper i offside, det skjedde i hvertfall noe på den siden når han spilte der!

Alt ser så lovende ut når Harrison får ballen, men det virker som han gjør som jeg gjør når jeg spiller Playstation, jeg titter ned på X og O! Savner det instinktive i spillet hans! Husker man sammenlignet Lennon og Walcott, mange sa at alt er bedre med Lennon og at Walcott bare løper en vei. Lennon mangle end-product, men det gjorde absolutt ikke Walcott selv om det så mer primitivt ut!

Leste et sted at Costa var bedre på venstre? Alioski og Costa på venstre og Ayling/Dallas og Harrison (hvis han absolutt må spille) på høyre.

Da tipper jeg du leste feil, han er nok best til høyre. I hvertfall kommer mesteparten av høydepunktene på skrytevideoene hans fra den siden.

Den er god, godt han blir brukt hvor han er best!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #168 på: Oktober 11, 2019, 01:50:33 »
Gi mannen en liten pause, la Douglas ta over kantrollen. Bedre innlegg. Og med Alioski opp og ned på venstresiden, så kan det bli en god løsning  :o

MOT

Eriksen55

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #169 på: Oktober 12, 2019, 00:34:57 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.

Jeg savner at Alioski løper i offside, det skjedde i hvertfall noe på den siden når han spilte der!

Alt ser så lovende ut når Harrison får ballen, men det virker som han gjør som jeg gjør når jeg spiller Playstation, jeg titter ned på X og O! Savner det instinktive i spillet hans! Husker man sammenlignet Lennon og Walcott, mange sa at alt er bedre med Lennon og at Walcott bare løper en vei. Lennon mangle end-product, men det gjorde absolutt ikke Walcott selv om det så mer primitivt ut!

Leste et sted at Costa var bedre på venstre? Alioski og Costa på venstre og Ayling/Dallas og Harrison (hvis han absolutt må spille) på høyre.

Da tipper jeg du leste feil, han er nok best til høyre. I hvertfall kommer mesteparten av høydepunktene på skrytevideoene hans fra den siden.

I opprykksesongen med Wolves var han best til venstre i følge en Wolves kompis. Spilte 20 kamper til høyre og 17 til venstre. Scoret mer til venstre og mer assist til høyre. Ã…ret før var spilte han høyreving hele sesongen.

Hvor han er best vet ikke jeg. Jeg velger Costa til venstre alle dager i uka foran Harrison! Aller helst vil jeg ha Pablo til venstre og Costa til høyre. Etter å ha sett en Dallas med masse selvtillit i går mot Nederland er ksnskje Dallas en å ha på høyrevingen, Pablo nr 10 og Costa til venstre.. jeg kan finne mange alternativer for å få nytt blod til venstre  ;)

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #170 på: Oktober 12, 2019, 09:40:33 »
Skaper vi mindre med Douglas og Alioski på venstresiden?

I utgangspunktet en mer defensiv oppstilling, men innleggsfoten til Douglas og det faktum at Alioski oftere krysser side på eget initiativ gjør at vi blir mer uforutsigbare.

Så får vi tåle noen avslutninger treffer flomlyset.
Stadige karuseller rundt og rundt, frem og tilbake mellom hjørnet på 16-meteren og cornerflagget blir det få mål av.

Jeg savner at Alioski løper i offside, det skjedde i hvertfall noe på den siden når han spilte der!

Alt ser så lovende ut når Harrison får ballen, men det virker som han gjør som jeg gjør når jeg spiller Playstation, jeg titter ned på X og O! Savner det instinktive i spillet hans! Husker man sammenlignet Lennon og Walcott, mange sa at alt er bedre med Lennon og at Walcott bare løper en vei. Lennon mangle end-product, men det gjorde absolutt ikke Walcott selv om det så mer primitivt ut!

Leste et sted at Costa var bedre på venstre? Alioski og Costa på venstre og Ayling/Dallas og Harrison (hvis han absolutt må spille) på høyre.

Da tipper jeg du leste feil, han er nok best til høyre. I hvertfall kommer mesteparten av høydepunktene på skrytevideoene hans fra den siden.

I opprykksesongen med Wolves var han best til venstre i følge en Wolves kompis. Spilte 20 kamper til høyre og 17 til venstre. Scoret mer til venstre og mer assist til høyre. Ã…ret før var spilte han høyreving hele sesongen.

Hvor han er best vet ikke jeg. Jeg velger Costa til venstre alle dager i uka foran Harrison! Aller helst vil jeg ha Pablo til venstre og Costa til høyre. Etter å ha sett en Dallas med masse selvtillit i går mot Nederland er ksnskje Dallas en å ha på høyrevingen, Pablo nr 10 og Costa til venstre.. jeg kan finne mange alternativer for å få nytt blod til venstre  ;)

Harrison er en frustrerende spiller fordi han kunne vært så god, han er jo klar over det selv også!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #171 på: Oktober 12, 2019, 09:59:12 »
Harrison er faktisk en av de få på laget som greier å utfordre å faktisk runde motstanderen. Alioski er her håpløs.

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #172 på: Oktober 12, 2019, 10:02:15 »
Harrison er faktisk en av de få på laget som greier å utfordre å faktisk runde motstanderen. Alioski er her håpløs.

Harrison runder de før han vender hjem og så skal han runde samme mann igjen! Han burde hatt tosifra assists og mål i løpet av en sesong med tanke på de situasjonene han er oppi!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #173 på: Oktober 14, 2019, 00:03:01 »
Harrison er faktisk en av de få på laget som greier å utfordre å faktisk runde motstanderen. Alioski er her håpløs.

Enig i det. Han er en av få! Men det blir ingen flere innlegg og assist av det..da kan  vi jo like godt bruke en som ikke dribler, men treffer på flere innlegg. Ikke noe pieng å drible kun for å drible. Clarke hadde evnen til å bpde drible og slå farlige innlegg. En åpenbaring om han hadde kviknet til igjen. Gidder ikke lete frem stats nå. Men rimelig sikker på at Alioski har flere assist som venstreving enn Harrison. Mer målfarlig også! Ikke at jeg vil ha Alioski frem igjen, mer at jeg vil ha Harrison ut..

Tviler på at det skjer. Harrison er nok en Bielsa spiller. Litt som måten vi spiller på. Statsene viser at vi er best, så da er det bare å kjøre på i samne stil. Harrison har sikkert mange gode stats, kommer seg ofte i gode posisjoner. Sikkert fine tall på lik linje med lagets possesion. Men det blir få gode innlegg og få mål totalt for både Harrison og Leeds.

Nevnt dette før. Forskjellen på Bielsa og de beste som vinner titler er nok nettopp evnene til å gjøre endringer når ting ikke er optimalt, utvikle og justere for å bli bedre og kynismen.

Konklusjon - Tviler på at Klopp eller Pep hadde gitt tilitt over så lang tid til en offensiv spiller som har bidratt med så få målpoeng på 50 kamper når laget jevnt over har 65-70 % ball og er så overlegne i hver kamp.

Leedsfan beskriver det godt. Det som gjør det frustrerende er at Harrison har alle verktøya som trengs, men vet ikke hvordan han bruker dem! Hvis han knekker den koden håper jeg Leeds eier han...men vil han noen gang gjøre det?
« Siste redigering: Oktober 14, 2019, 00:06:01 av eriksen55 »

lojosang

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #174 på: Oktober 14, 2019, 12:51:56 »
Enig i at vi slår for dårlige innlegg, men jeg kan ikke huske Alioski treffe på et eneste innlegg i år, så jeg tror ikke han løser problemet. Spørsmålet nå vi virker så dårlig på innlegg blir jo om vi har nok folk og rett bevegelse inne foran mål når innleggene slås også.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #175 på: Oktober 14, 2019, 13:09:04 »
Enig i at vi slår for dårlige innlegg, men jeg kan ikke huske Alioski treffe på et eneste innlegg i år, så jeg tror ikke han løser problemet. Spørsmålet nå vi virker så dårlig på innlegg blir jo om vi har nok folk og rett bevegelse inne foran mål når innleggene slås også.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

Det skjer noe når han er der oppe, det blir havoc på godt og vondt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #176 på: Oktober 14, 2019, 14:04:28 »
Enig i at vi slår for dårlige innlegg, men jeg kan ikke huske Alioski treffe på et eneste innlegg i år, så jeg tror ikke han løser problemet. Spørsmålet nå vi virker så dårlig på innlegg blir jo om vi har nok folk og rett bevegelse inne foran mål når innleggene slås også.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

Alioski spilte 29 kamper som  ving/midtbane i fjor (2 på høyre) , det ble 4 mål og 3 assist + 17 kamper, 3 mål og 2 assist som venstre ving. Totalt 44 kamper, 7 mål og 5 assist.

Harrison - Har 37 kamper som ving, 4 mål og 3 assist.

Ganske like tall som ving, men Harrison med flere kamper.. Stats er ikke alt. Mitt poeng er ikke at Alioski er bedre enn Harrison. Heller at ingen av dem bør være ving for Leeds. Men av de to hadde jeg valgt Alioski da han er mer fleksibel, produserer ok fra backen og som Leeds fan skriver. Det skjer mer oppi der med Alioski.

 

lojosang

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #177 på: Oktober 14, 2019, 14:10:58 »
Det skjer mer når Alioski kommer på overlapp på backen enn når han ikke gjør det, eller det skjer mer med Alioski på ving enn med Harrison på ving uavhengig av overlappende back?

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #178 på: Oktober 14, 2019, 14:31:42 »
Det skjer mer når Alioski kommer på overlapp på backen enn når han ikke gjør det, eller det skjer mer med Alioski på ving enn med Harrison på ving uavhengig av overlappende back?

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

Det skjer mer med Alioski når han spiller ving og hadde vi klart å få igang foten til Douglas så kanskje den siden blir mer skapende/potent? Vi trenger 2 sider/flanker som funker!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #179 på: Oktober 14, 2019, 14:44:33 »
Det skjer mer når Alioski kommer på overlapp på backen enn når han ikke gjør det, eller det skjer mer med Alioski på ving enn med Harrison på ving uavhengig av overlappende back?

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

Det skjer mer med Alioski når han spiller ving og hadde vi klart å få igang foten til Douglas så kanskje den siden blir mer skapende/potent? Vi trenger 2 sider/flanker som funker!
Det er jeg ikke enig i lenger, selv om jeg var klar for å få Terry Venables til å kjøre Harrison hjem for godt etter en av kampene mot slutten av forrige sesong. Harrison er en langt mer komplett fotballspiller enn Alioski, selv om begge har mye å gå på i målpoeng.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav