Skrevet av Emne: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2  (Lest 28062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #210 på: Oktober 28, 2018, 08:06:08 »
Løpskapasiteten til Alioski imponerer meg. Ser ikke ut som han blir sliten. Vet ikke hvor mange ganger i slutten av andre omgang hvor han løper opp Forest-spillere som er på vei mot Leedsmålet og tar fra dem ballen.
Synes det er litt merkelig hvorfor Alioski og Dallas slaktes om og om igjen. Dallas hadde og en god kamp i dag. Men det hjelper tydeligvis ikke........
Den store forskjellen på Dallas og Alioski er at Alioski kan plutselig score et mål ut av ingenting. Det har han vist. Dallas scorer nok ikke slike mål.... Han er en ok grovarbeider som jobber hardt. Vi trenger det også ;)

HåvardK

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #211 på: Oktober 28, 2018, 09:30:18 »
Herregud så god Forshaw var idag! Glitrende etter min mening ;) At Boro kunne la han gå. Merkelig, men bra for oss :)

+1
+2

upwego14

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #212 på: Oktober 28, 2018, 10:21:37 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder

Jon R

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #213 på: Oktober 28, 2018, 10:28:37 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder
Synes han gjorde det bra i den rollen, spiller på det enkle, mye en touch, blir derfor en motor i det offensive spillet, tør å avslutte selv, dekker mye rom. En spiller etter Don Revies hjerte dette! At det ikke ville seg helt offensivt mener jeg handlet mye om at Pablo ikke hadde dagen og at vi møtte et lag som til de grader parkerte bussen.
Jon R.

Cannavaro

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #214 på: Oktober 28, 2018, 10:37:07 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder

Tror nok Bielsa mente å ha Klich som den mer offensive.  Forshaw spilte en veldig god kamp, han er en typisk "holding midfileder" som er god i ballgjenvinning og som er god i pasningsspillet.   Klich er i konstant bevegelse og er flink til å gå i bakromsløp når muligheten byr seg.  Saiz er en mer uforutsigbar og offensiv nesten lik spiller som Forshaw, Saiz prøver oftere å utfordre motstander 1 mot 1 bare.
Enig i at Roofe ble litt alene på topp igår, men det offensive stemte ikke helt når Pablo var litt ute av rytmen sin som vi vet han kan.  Personlig syns jeg Pablo linker bedre opp med Saiz på banen, og Saiz var jo mest på benken.  Målet kom når Saiz fant Dallas på bakerste i feltet.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #215 på: Oktober 28, 2018, 11:31:51 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder

Tror nok Bielsa mente å ha Klich som den mer offensive.  Forshaw spilte en veldig god kamp, han er en typisk "holding midfileder" som er god i ballgjenvinning og som er god i pasningsspillet.   Klich er i konstant bevegelse og er flink til å gå i bakromsløp når muligheten byr seg.  Saiz er en mer uforutsigbar og offensiv nesten lik spiller som Forshaw, Saiz prøver oftere å utfordre motstander 1 mot 1 bare.
Enig i at Roofe ble litt alene på topp igår, men det offensive stemte ikke helt når Pablo var litt ute av rytmen sin som vi vet han kan.  Personlig syns jeg Pablo linker bedre opp med Saiz på banen, og Saiz var jo mest på benken.  Målet kom når Saiz fant Dallas på bakerste i feltet.....

Jeg siterer en Hay-tweet fra første omgang.

Forshaw playing deeper than Leeds would want and almost doing what Phillips is there to do in trying to direct play. Klich quiet as a result. Hernandez again looking like the player who's going to create. #lufc

De justerte nok midtbanen til andre omgang. Phillips gikk jo ut også rundt halvveis i omgangen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

upwego14

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #216 på: Oktober 28, 2018, 11:43:10 »
Mitt poeng er at når Bielsa fortjent benker Saiz så kan han ikke sette inn Forshaw eller Klich i hans rolle
Klich skal spille i sin vante posisjon på midtbanen og Saiz erstatter MÃ… være en attacking midfielder(evt.spiss)
Roofe ble helt isolert på topp i går

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #217 på: Oktober 28, 2018, 11:43:15 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder

Tror nok Bielsa mente å ha Klich som den mer offensive.  Forshaw spilte en veldig god kamp, han er en typisk "holding midfileder" som er god i ballgjenvinning og som er god i pasningsspillet.   Klich er i konstant bevegelse og er flink til å gå i bakromsløp når muligheten byr seg.  Saiz er en mer uforutsigbar og offensiv nesten lik spiller som Forshaw, Saiz prøver oftere å utfordre motstander 1 mot 1 bare.
Enig i at Roofe ble litt alene på topp igår, men det offensive stemte ikke helt når Pablo var litt ute av rytmen sin som vi vet han kan.  Personlig syns jeg Pablo linker bedre opp med Saiz på banen, og Saiz var jo mest på benken.  Målet kom når Saiz fant Dallas på bakerste i feltet.....

Jeg siterer en Hay-tweet fra første omgang.

Forshaw playing deeper than Leeds would want and almost doing what Phillips is there to do in trying to direct play. Klich quiet as a result. Hernandez again looking like the player who's going to create. #lufc

De justerte nok midtbanen til andre omgang. Phillips gikk jo ut også rundt halvveis i omgangen...


Sikkert i meget stort mindretall her.
Men Forshaw har egentlig aldri imponert meg, ei heller i går. Som sagt av Hay tweeten. Han blir for dyp, og det igjen hemmer laget offansivt. Klich blir da skadelidende, da han ikke har noen ved siden av seg, som er med i den offensive angrepsoppbygginga.
Han jobber bra og er der når vi skal bryte angrepet til det andre laget, men desverre lite kreativ og veldig lite farlig offansivt 

Runar

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #218 på: Oktober 28, 2018, 12:09:03 »
Forshaw spilte kanskje bra men han skulle erstatte en offensiv midtbanespiller(Saiz).Derfor fikk vi ikke noe offensiv kraft før byttene i 2 omg.Roofe ble altfor alene på topp.Ikke ofte jeg kritiserer Bielsa men Forshaw er IKKE en attacking midfielder

Tror nok Bielsa mente å ha Klich som den mer offensive.  Forshaw spilte en veldig god kamp, han er en typisk "holding midfileder" som er god i ballgjenvinning og som er god i pasningsspillet.   Klich er i konstant bevegelse og er flink til å gå i bakromsløp når muligheten byr seg.  Saiz er en mer uforutsigbar og offensiv nesten lik spiller som Forshaw, Saiz prøver oftere å utfordre motstander 1 mot 1 bare.
Enig i at Roofe ble litt alene på topp igår, men det offensive stemte ikke helt når Pablo var litt ute av rytmen sin som vi vet han kan.  Personlig syns jeg Pablo linker bedre opp med Saiz på banen, og Saiz var jo mest på benken.  Målet kom når Saiz fant Dallas på bakerste i feltet.....

Jeg siterer en Hay-tweet fra første omgang.

Forshaw playing deeper than Leeds would want and almost doing what Phillips is there to do in trying to direct play. Klich quiet as a result. Hernandez again looking like the player who's going to create. #lufc

De justerte nok midtbanen til andre omgang. Phillips gikk jo ut også rundt halvveis i omgangen...


Sikkert i meget stort mindretall her.
Men Forshaw har egentlig aldri imponert meg, ei heller i går. Som sagt av Hay tweeten. Han blir for dyp, og det igjen hemmer laget offansivt. Klich blir da skadelidende, da han ikke har noen ved siden av seg, som er med i den offensive angrepsoppbygginga.
Han jobber bra og er der når vi skal bryte angrepet til det andre laget, men desverre lite kreativ og veldig lite farlig offansivt

Er vel ingen som har blitt imponert av Forshaw. Han er ordninær, han spiller en bra kamp i går, for all del. Men han er ikke noe unikum eller enorm spiller, han er så ordinær som det finnes mange av på dette nivået, men kan ha tatt steg under Bielsa han også.

I går ble han spillende som Klich sin erstatter og Klich som "Saiz." Litt overraskende at det ikke er Baker som kastes inn når Saiz skal ut, han sesong ser ut til å kunne svinne hen i år som ifjor. Ingen som spiller dårlig i går, så det er vanskelig å dele ut enormt mye ris. Litt skuffende at vi ikke skaper flere klare sjanser når vi dominerer så mye som vi gjør.
 

Sølvreven

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #219 på: Oktober 28, 2018, 13:00:24 »
Løpskapasiteten til Alioski imponerer meg. Ser ikke ut som han blir sliten. Vet ikke hvor mange ganger i slutten av andre omgang hvor han løper opp Forest-spillere som er på vei mot Leedsmålet og tar fra dem ballen.
Synes det er litt merkelig hvorfor Alioski og Dallas slaktes om og om igjen. Dallas hadde og en god kamp i dag. Men det hjelper tydeligvis ikke........

Alioski som ving er litt fiasko, hvis man skal se på det med at en ving skal kunne runde en back. Er det bare å løpe, så får man plass på laget. Ja da kan vi jo hente inn en mellomdistanseløper. Alioski bør viles, og andre bør få sjansen i den rollen
Allioski ligger på tredjeplass i ligaen når det gjelder målgivende pasninger. Hva er er det du ikke ser?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #220 på: Oktober 28, 2018, 13:05:57 »
Løpskapasiteten til Alioski imponerer meg. Ser ikke ut som han blir sliten. Vet ikke hvor mange ganger i slutten av andre omgang hvor han løper opp Forest-spillere som er på vei mot Leedsmålet og tar fra dem ballen.
Synes det er litt merkelig hvorfor Alioski og Dallas slaktes om og om igjen. Dallas hadde og en god kamp i dag. Men det hjelper tydeligvis ikke........

Alioski som ving er litt fiasko, hvis man skal se på det med at en ving skal kunne runde en back. Er det bare å løpe, så får man plass på laget. Ja da kan vi jo hente inn en mellomdistanseløper. Alioski bør viles, og andre bør få sjansen i den rollen
Allioski ligger på tredjeplass i ligaen når det gjelder målgivende pasninger. Hva er er det du ikke ser?

Allioski fungerer bra mot lag som ikke har fysikk. Men mot fysiske lag, eller lag som er på øvre del av tabellen, ja da faller han igjennom. Og ikke helt rett at det kun er tre foran han. Jeg savner at han utfordrer motstanderen. Det finnes ikke i genene hans.

auren

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #221 på: Oktober 28, 2018, 14:54:54 »
Kan vi holde momentet oppe?

DISCUSS!!!!!!!!!!

Som jeg skrev i kamptråden mot Ipswich så er det typisk Leeds å ikke vinne denne kampen. Jeg blir overrasket om vi vinner. Er måtelig fornøyd med 1 poeng. Ligger i korta at det ender uavgjort.

Nok en gang: Scorer vi først så vinner vi. Kommer vi under, så vinner ikke Leeds. Slik har det vært i alle 14 ligakampene så langt.

Lukter 0-0 eller 1-1.

Vil ha følgende lag:

BPF - Ayling, Jansson, Cooper, Douglas - Phillips - Pablo, Forshaw, Saiz, Alioski - Roofe

Dersom Douglas ikke kan spille, flyttes Alioski ned på venstreback. Hvem da som spiller ving er vanskelig. Harrison og Robers har ikke overbevist på vingen. Bielsa tør vel ikke å kjøre med Clarke fra start, selv om jeg tror han ville klart seg bra. Mulig at Dallas går inn på venstrekanten.

auren

Nå må jeg snart begynne å spille på oddsen. Spådde tap mot Blackburn, 2-0 seier mot Ipswich og uavgjort i går. Noen som lurer på hvordan det går borte mot Wigan om en uke?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #222 på: Oktober 28, 2018, 17:47:48 »
Løpskapasiteten til Alioski imponerer meg. Ser ikke ut som han blir sliten. Vet ikke hvor mange ganger i slutten av andre omgang hvor han løper opp Forest-spillere som er på vei mot Leedsmålet og tar fra dem ballen.
Synes det er litt merkelig hvorfor Alioski og Dallas slaktes om og om igjen. Dallas hadde og en god kamp i dag. Men det hjelper tydeligvis ikke........

Alioski som ving er litt fiasko, hvis man skal se på det med at en ving skal kunne runde en back. Er det bare å løpe, så får man plass på laget. Ja da kan vi jo hente inn en mellomdistanseløper. Alioski bør viles, og andre bør få sjansen i den rollen
Allioski ligger på tredjeplass i ligaen når det gjelder målgivende pasninger. Hva er er det du ikke ser?

Allioski fungerer bra mot lag som ikke har fysikk. Men mot fysiske lag, eller lag som er på øvre del av tabellen, ja da faller han igjennom. Og ikke helt rett at det kun er tre foran han. Jeg savner at han utfordrer motstanderen. Det finnes ikke i genene hans.


Alioski har 4.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #223 på: Oktober 28, 2018, 19:30:49 »
Vil bare si at denne kampen vant vi ikke fordi Roofe og Pablo hadde en fryktelig dag der 80% av det de gjorde var feil.
MOT

Killa

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #224 på: Oktober 28, 2018, 19:40:20 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!

Blank_File

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #225 på: Oktober 28, 2018, 20:01:57 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Killa

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #226 på: Oktober 28, 2018, 20:15:45 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Hehe,  min sønn er 22 og han har vært svoren Leedsfan lenge!
Jeg hører også flere som har vært både på Emirates og Old Trafford si at det ikke kan måle seg med Elland Road!!

RoarG

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #227 på: Oktober 28, 2018, 20:50:22 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Hehe,  min sønn er 22 og han har vært svoren Leedsfan lenge!
Jeg hører også flere som har vært både på Emirates og Old Trafford si at det ikke kan måle seg med Elland Road!!
Flertallet av tilskuerne på Old Scumford er vel i hovedsakelig kinesiske turister? Mest opptatt å ta selfies.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #228 på: Oktober 28, 2018, 22:46:08 »
Daniel Chapmans kamprapport
...bedre kjent som Moscowhite kanskje :)

Brilliant as ever!

Leeds United 1-1 Nottingham Forest: Decisions
In 2018-19 articles, Free, Leeds United, Leeds United Match Reports 2018/19 by Moscowhite • Daniel Chapman
October 28, 2018
It’s about time Leeds United profited from one of the mediocre officials that Shaun Harvey allows to roam the Championship, ruining football matches. Kemaradona’s goal pays back a tiny slice of the balance owed to Leeds for injustices dating back beyond the 1960s; perhaps we can chalk this one next to the time Raul punched the ball past Nigel Martyn to help Real Madrid, with Nottingham Forest manager Aitor Karanka in their side, beat Leeds in the Bernabeu. “There is no way that I touched the ball with my hand,” Raul said at the time. “I don’t know what I hit the ball with, but it was not with my hand.” At least Kemar Roofe owned up.

Leeds didn’t even get all they should from the furore that followed his equaliser. As Forest’s players surrounded the referee, slapping their arms and heads like an outraged troupe of morris dancers, Pontus Jansson grabbed the ball to take it back to the centre circle; Michael Dawson objected, and there was a tussle that Jansson won. That wasn’t enough for Dawson, who sprinted after Jansson, demanded he turn and face, then threw hands at him; to be fair Roofe punched the ball harder than Dawson hit Jansson, but if the referee’s back hadn’t been turned, there was enough in it for a red card. Like Serge Canos of Brentford, Dawson got away it; and they call Leeds United the cheats.

It was all exactly what Leeds United needed, and it’s a shame it didn’t all happen much earlier in the game, perhaps before Leeds conceded another stupid goal from an avoidable corner. There’s nothing useful I can say about how Jack Robinson gave Forest the lead. Leeds United either need to learn how to defend set-pieces, or get back to the days earlier in the season, when we looked like scoring four goals before even conceding a corner.

The equaliser brought fire to the game that I thought, hoped, prayed might be more than Forest could withstand. The urgency that came after the drama, although it was building for a while, wasn’t there at the start and hasn’t been for a while. And it’s hurting Leeds. Recent performances have featured two crucial problems: a lack of composure in attack, and too much composure at the back.
 
I think the second problem is more severe than the first. There’s a basic principle behind the football Marcelo Bielsa has Leeds playing. The central defenders look forward, aiming to get the ball into dangerous areas, and that usually means picking a wing to attack. If the route down that wing gets blocked, the ball should either go back, or preferably be switched quickly to the other wing, where there’s space. That makes the decisions that Jansson and Liam Cooper make, in conjunction with Kalvin Phillips and Bailey Peacock-Farrell, an important part of what happens further ahead of them.

Those decisions take much too long. At one point Luke Ayling was swinging his arms frantically in space on the right wing, on the halfway line. The ball, from the left, was passed square to Cooper, who let it roll slowly across his body, took a touch, waited, then squared to Jansson. Jansson let the ball trundle towards him, took a touch, and finally passed it wide to Ayling. By now the Forest eleven — they’d scored by this point, so they were all behind the ball, salivating for opportunities for wasting time — had all shuffled over, and the opportunities ahead of Ayling had all closed up. So he passed it square again to Jansson, who took his two or three touches again before trying the other wing.
 
I don’t know if Gaetano Berardi’s instinctive desire to kick everything that comes near him as hard as possible is a factor, but with him in the team earlier in the season, these actions were happening with much less pondering; as they should. The idea is to move the opposition about until there’s a gap and you can bash the ball forward to where it’s dangerous, not to take a few touches and idly size them up until they’re bored of waiting. It took until around ten minutes before half-time for Forshaw to take a grip on things and start speeding up the play, but then he came up against the obstacle at the other end of the field; in this case that Pablo Hernandez, after his brilliance against Ipswich, could hardly pass the ball.
(Prefer this as a podcast? Click here to support Moscowhite on Patreon.)

Bielsa had tried to correct some of the attacking shortcomings by using some of the line-up that ended so well against Ipswich Town in midweek, leaving Samu Saiz on the bench and relying on Forshaw to link Phillips to Mateusz Klich. It didn’t work. In the first half Forshaw received 41 passes, but Klich only received fourteen. That meant Roofe was only given the ball eleven times, never in the penalty area, only three times in the middle rather than wide or even in his own half. The less said about Hernandez’s distribution the better. Ezgjan Alioski, as ever, was busy but confused.

Part of the solution was to bring Saiz onto the field and get the right reaction; rather than petulant he was imperious, determined to give the team what he’d sat and watched it missing for more than hour. When taking the ball between the lines, he turned and saw triangles; when wanting the ball between the lines, he moved and made triangles. The goal came from one of several short, chipped diagonal passes Saiz was landing on Forest’s goalline, the only player all game thinking triangularly.

Another part of the solution was Jack Clarke. While Saiz borrowed Bielsa’s set square, Clarke took to the field with Bielsa’s give-no-f**ks attitude, and had narrowly missed by aiming a drive at the top corner within moments of coming on. All his other aims were just as targeted and dangerous; beat a player, cross the ball, kick it as hard as possible as near as possible to Forest’s goal. To Forest, it was like someone had dropped a match on dry grass in summer, and was now hanging around to dance barefoot in the flames.
Clarke’s confidence extended across the full width of the pitch and brought Roofe to life; after waiting for the ball all evening, he now went looking for it out wide, knowing Clarke would move into the central striker’s position, taking defenders with him; Roofe didn’t just go looking but hunting, tackling and fighting, and became three times the player he was before Clarke was on the pitch. Hernandez took chances to swap sides with Clarke, and with Forest dropping deep, it was hard to say exactly what our attacking formation was, as Saiz, Clarke, Roofe, Hernandez, Klich, Forshaw, Stuart Dallas and Alioski swarmed around the penalty area. They seemed to know what they were doing, though, and were doing it as fast as possible, always in dangerous places.

This was Leeds United as it’s meant to be under Marcelo Bielsa, not the overthought and overwrought angst of the first hour. It only yielded one goal, perhaps a continuation of the inefficient faults Bielsa has identified, although it didn’t create many chances, either. But it created pressure, on Nottingham Forest rather than ourselves, and it’s frustrating that United have to be under pressure and chasing a game to chase it like this. If Leeds played the first half hour of every match the way they played the last half hour of this one, they’d win every game 4-0 by half-time; the way it looked, a few months ago, like they would.
That way, we wouldn’t need the so-called help of the match officials to get a result. And as a last word to that point, if anybody thinks Leeds United won’t be paying for getting such a high-profile televised decision for the rest of the season, if not for the rest of the club’s existence, think again. The key is to raise our game so that other people’s decisions are no longer decisive, and our football is. ◉

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-1-1-nottingham-forest-decisions/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #229 på: Oktober 28, 2018, 23:02:33 »
Disse kamprapportene er fantastisk lesning. Han har rett i ganske mye...

Kato

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #230 på: Oktober 29, 2018, 11:29:27 »
Disse kamprapportene er fantastisk lesning. Han har rett i ganske mye...

Nå tror jeg at måten vi sliter ut lag den første timen (ved at de løper mye uten ball), er en av årsakene til at vi blir enda mer overlegne siste halvtime. I tillegg tror jeg endel av de grepene Bielsa gjør spiller inn. Så det blir litt søkt av Moscowhite å bare flytte prestasjonen siste tredjedel frem til første tredjedel og så tro det ville endret resultatene.
 

Cherry

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #231 på: Oktober 30, 2018, 14:22:46 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Da har noen av oss hatt samme "kamp program" i helga ;) ;D
Man blir/er jo ikke akkurat objektiv når man den ene ettermiddagen står og synger stemmen tom på ER, mens man neste dag er en objektiv fotball elsker !
Klarer å nyte gode prestasjoner da, selv om lagene man ser på kunne vært hva som helst... når man først er på PL-kamp.
 

Blank_File

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #232 på: Oktober 30, 2018, 18:46:18 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Da har noen av oss hatt samme "kamp program" i helga ;) ;D
Man blir/er jo ikke akkurat objektiv når man den ene ettermiddagen står og synger stemmen tom på ER, mens man neste dag er en objektiv fotball elsker !
Klarer å nyte gode prestasjoner da, selv om lagene man ser på kunne vært hva som helst... når man først er på PL-kamp.
Nei det er sant, men hadde med meg 3 Scum og de måtte til slutt si seg enig. De ble bipolare av hele opplevelsen. Kommer aldri til å glemme denne kampen.

Torpe-do

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #233 på: Oktober 30, 2018, 20:08:23 »
I kveld var jeg på Elland Road for fjerde gang i mitt liv. Jeg har aldri opplevd maken til trøkk og stemning noe sted før i mitt liv. Det var en så rå opplevelse som jeg tror det går an å få på en fotballbane. Er så stolt og rørt at selv med poengtap er jeg helt i himmelen.

Jeg var også på Elland Road for fjerde gang i mitt liv i går og er så hjertens enig med deg BlankFile!! Hadde med meg min sønn på kampen og vi ble begge veldig "tatt " av det sinnssyke lydtrøkket og atmosfæren der!!
Så til alle dere som ikke har oppplevd dette ennå: TA TUREN TIL ELLAND ROAD!! Stemningen der står ikke tilbake for noe som helst!!
Det var legendarisk. Har vært på Old Trafford i dag og det var ræva. Det eneste som var gøy er hvor mye de synger om oss der enda. Deilig å kjenne at hatet lever.

Neste gang skal jeg ha med meg min gutter også. De er 4 og 6 så det blir nok en stund til, men hadde jeg hatt de der i går hadde skjebnen vært forseglet med Leeds fans resten av livet.

Da har noen av oss hatt samme "kamp program" i helga ;) ;D
Man blir/er jo ikke akkurat objektiv når man den ene ettermiddagen står og synger stemmen tom på ER, mens man neste dag er en objektiv fotball elsker !
Klarer å nyte gode prestasjoner da, selv om lagene man ser på kunne vært hva som helst... når man først er på PL-kamp.
Nei det er sant, men hadde med meg 3 Scum og de måtte til slutt si seg enig. De ble bipolare av hele opplevelsen. Kommer aldri til å glemme denne kampen.

Fekk du dei over på "riktig" side, eller???  ;D ;D

RoarG

Sv: Kamp:vs Nottm Forest@ER, lørdag 27/10 2018-kl 18.30 på VIASPORT 2
« Svar #234 på: Oktober 31, 2018, 18:07:36 »
Merkelig med det. Når eget lag lider pga. dommerfeil ropes det på videodømming. Men ikke før. Forest-fansen mener VAR må innføres i Championship etter lørdagens handsmål. Når egeninteressen ikles prinsippets gevanter. Patetisk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020