Skrevet av Emne: Kamp: vs Nottingham Forest, @CityGround, tirsdag 1/1, kl 16.00 Viasport 1  (Lest 30325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Må regne med at ting går i mot i blant også, men stallen må forsterkes. Ny keeper først. Og Darlow/Heaton må bli førstevalget. Phillips må ikke spille midtstopper. Inn med Halme til Cooper blir skadefri.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Peacock-Farrell opptrer mer og mer usikkert. Stort sett alt flyr inn, selv om det er lite tabber. På halvdistanse på den andre corneren, løser heller ikke den første all verden (selv om den er Forshaws feil). En strålende redning. Vi trenger en ny førstekeeper, selvtilliten til BPF ser frynsete ut. Pasningskvaliteten til Luke Ayling er hinsides. Må jo være grenser for hvor dårlig man har lov å spille før man havner på benken. Adam Forshaw ser ut som han spiller for Forest. Taper kampen for oss da han er involvert i det meste av galskap. Ellers god innsats, bra spill i lange perioder. Men vi sliter også når Roofe  har litt stang ut. Bielsa strålende i det han leverer, men med fasit i hånd skulle vi selvsagt pakket i hop etter 2-1.
Har forsvart BPF lenge, men i det siste har han hatt en dårlig utvikling. Distribusjonen under en hver kritikk, og ubesluttsom i feltet flere ganger, selv med en kjemperedning. Ser frynsete ut, som du sier.
Helsvart av Forshaw i dag. Kunne vel ikke vært verre med Baker?
Noe positivt er det dog. Clarke igjen en konstant trussel, og både Harrison og ikke minst Klich viste mye bra i dag.

berlin

Vel, jeg er faktisk ikke så veldig betenkt, men tror vi må ha et par solide forsterkninger i januar.

Det viktigste er at det er et helt annet Leeds vi ser denne sesongen vs forrige. Vi hadde noen gedigne sjanser i dag, tross 10 mann.

Kan ikke se for meg at vi raser nedover tabellen, men det blir veldig close race mellom en rekke lag fremover,
og jeg tør ikke engang si at det det lagene som nå besitter de 6 første plassene det til slutt vil stå mellom,
selv om det kan se slik ut.

Utrolig ustabile lag for tiden, med unntak av Hull da.

Cherry

Luke Ayling og Adam Forshaw har idag vært så dårlige at det er helt nifst.
[/ :D :D

I dag så bidro de 2, samt Phillips selvsagt - MYE FOR Forest...
Det var utrolig moro etter at Clarke kom inn, han er en matchvinner... men vi ble igjen for unøyaktige med 2 kjappe markeringsglipper.

På 2-2 hadde jo Clarke skudd som gikk like utenfor krysset .. DEN hadde vært grom ;)
Som flere skriver er d nå stoooor slitasje på troppen, og jeg tror faktisk tapet i dag kan føre med seg noe positivt!!!!
Med det mener jeg at det BLIR forsterket... MER enn d som var tenkt! :D

MOT
 

berlin

Ingen grunn til å være sinna etter dette tapet egentlig. Vi hadde såpass mange marginer med oss i syvkampsperioden at det måtte komme noen marginer mot også.

Det som nå blir spennende er hvordan Bielsa bruker de kommende to ukene før neste ligakamp. Skal vi direkte opp bør vi ha fem-seks poeng mot Derby (H), Stoke (B) og Rotherham (B) i de neste tre.

Bielsa kommer vel med toppet lag mot QPR....

Skjønner at du ikke ønsker det, det gjør vel ikke jeg heller, må jeg si. Only Bielsa knows, og han er neppe blind for belastnings-problemet. Noen som vet om Cooper og Bamford ikke er klar, eller spares til Derby-kampen?

Kato

Transfers?

Bielsa:
No, for now, no.

Ser de ikke at noe må gjøres?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa reaction: "A lot of facts were against us. We had to play with one player less, we were a little bit fragile in defence but during the 90 minutes we did everything to win. The players put in a very big effort." #lufc

Bielsa: "When we scored the second goal I thought about putting a defender on but I didn't take the decision because I couldn't find anyone who could be useful at that moment." #lufc

Bielsa: "It's not a new fact that we have problems on set-pieces. It's also not a new fact that sometimes we make is easier for the opponent to have chances. The game has these risks. The fact that we dare to play, sometimes it has negative aspects." #lufc

Bielsa on whether he will try to find a defender in the transfer window: "We don't have any problem in defence. If you take out the goals that are scored on set-pieces, we are the team who concede the least." #lufc

Bielsa: "We can't hide the fact that we are lacking good headers like Berardi and Cooper." #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Mange resultater som gikk vår vei i kveld , smått utrolig med 2 strake tap , er vi fremdeles ligaledere . :o er vel cup kamp til helga , håper laget vinner mot QPR så de får litt selvtillit inn i laget igjen . Selv om det ikke manglet med sjanser selv med 10 mann i kveld . MOT .

Må si jeg håper vi dri... i cupen, d er kun 1 ting som gjelder.. og vi har ikke tropp til å være med videre i FA cupen om vi skulle vinne.
Dette sier jeg FØR evt nye mann inn da..
 

samadhi

Utviklingen til BPF ligner dessverre litt på det Wiedwald gjorde i fjor. Klarer seg bra når utespillerne gjør jobben og vi får lite sjanser i mot, men klarer ikke å stå frem når det er han som må ilden.

marching on together,
derudaf forever...

TK20

Mange resultater som gikk vår vei i kveld , smått utrolig med 2 strake tap , er vi fremdeles ligaledere . :o er vel cup kamp til helga , håper laget vinner mot QPR så de får litt selvtillit inn i laget igjen . Selv om det ikke manglet med sjanser selv med 10 mann i kveld . MOT .

Må si jeg håper vi dri... i cupen, d er kun 1 ting som gjelder.. og vi har ikke tropp til å være med videre i FA cupen om vi skulle vinne.
Dette sier jeg FØR evt nye mann inn da..

Viktig å ikke tape tre kamper på rad. I to sesonger på rad har vi klappet sammen etter svak innsats i FA-cupen.

Promotion 2010

Peacock-Farrell opptrer mer og mer usikkert. Stort sett alt flyr inn, selv om det er lite tabber. På halvdistanse på den andre corneren, løser heller ikke den første all verden (selv om den er Forshaws feil). En strålende redning. Vi trenger en ny førstekeeper, selvtilliten til BPF ser frynsete ut. Pasningskvaliteten til Luke Ayling er hinsides. Må jo være grenser for hvor dårlig man har lov å spille før man havner på benken. Adam Forshaw ser ut som han spiller for Forest. Taper kampen for oss da han er involvert i det meste av galskap. Ellers god innsats, bra spill i lange perioder. Men vi sliter også når Roofe  har litt stang ut. Bielsa strålende i det han leverer, men med fasit i hånd skulle vi selvsagt pakket i hop etter 2-1.
Har forsvart BPF lenge, men i det siste har han hatt en dårlig utvikling. Distribusjonen under en hver kritikk, og ubesluttsom i feltet flere ganger, selv med en kjemperedning. Ser frynsete ut, som du sier.
Helsvart av Forshaw i dag. Kunne vel ikke vært verre med Baker?
Noe positivt er det dog. Clarke igjen en konstant trussel, og både Harrison og ikke minst Klich viste mye bra i dag.

Ser stygt ut for BPF ja! Han har noen utrolig idiotiske valg når han stadig smeller ballen langt! I dag traff han en medspiller 1 gang!

Skulle også tatt 2-3 av målene i dag også!

0-1 er han svært passiv - burde lagt seg i beina på angriper
2-2 corner er vanskelig
2-3 bør han kanskje ut på? Duellen er 6 meter fra streken.
2-4 kunne han gått lenger ut og gjort målet mindre
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Mange resultater som gikk vår vei i kveld , smått utrolig med 2 strake tap , er vi fremdeles ligaledere . :o er vel cup kamp til helga , håper laget vinner mot QPR så de får litt selvtillit inn i laget igjen . Selv om det ikke manglet med sjanser selv med 10 mann i kveld . MOT .

Må si jeg håper vi dri... i cupen, d er kun 1 ting som gjelder.. og vi har ikke tropp til å være med videre i FA cupen om vi skulle vinne.
Dette sier jeg FØR evt nye mann inn da..

Viktig å ikke tape tre kamper på rad. I to sesonger på rad har vi klappet sammen etter svak innsats i FA-cupen.

Det vil vi aldri gjøre denne sesongen. Vi er altfor solide til å klappe sammen. Men Bielsa har, som vi har mast om mange ganger tidligere også, undervurdert kampprogrammet i jula. Eksempelvis er en frisk Shackleton 50 ganger bedre enn en sliten Ayling. Det endte med to tap, ikke overraskende i det hele tatt.
 

Promotion 2010

Mange resultater som gikk vår vei i kveld , smått utrolig med 2 strake tap , er vi fremdeles ligaledere . :o er vel cup kamp til helga , håper laget vinner mot QPR så de får litt selvtillit inn i laget igjen . Selv om det ikke manglet med sjanser selv med 10 mann i kveld . MOT .

Må si jeg håper vi dri... i cupen, d er kun 1 ting som gjelder.. og vi har ikke tropp til å være med videre i FA cupen om vi skulle vinne.
Dette sier jeg FØR evt nye mann inn da..

Viktig å ikke tape tre kamper på rad. I to sesonger på rad har vi klappet sammen etter svak innsats i FA-cupen.

Det vil vi aldri gjøre denne sesongen. Vi er altfor solide til å klappe sammen. Men Bielsa har, som vi har mast om mange ganger tidligere også, undervurdert kampprogrammet i jula. Eksempelvis er en frisk Shackleton 50 ganger bedre enn en sliten Ayling. Det endte med to tap, ikke overraskende i det hele tatt.

Jeg frykter staheten til Bielsa!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

moty

Enten er vi blakke elers er Bielsa så vrang at det blir kosten oss opprykket og de beste spillerne våre!!
 

Promotion 2010

Peacock-Farrell opptrer mer og mer usikkert. Stort sett alt flyr inn, selv om det er lite tabber. På halvdistanse på den andre corneren, løser heller ikke den første all verden (selv om den er Forshaws feil). En strålende redning. Vi trenger en ny førstekeeper, selvtilliten til BPF ser frynsete ut. Pasningskvaliteten til Luke Ayling er hinsides. Må jo være grenser for hvor dårlig man har lov å spille før man havner på benken. Adam Forshaw ser ut som han spiller for Forest. Taper kampen for oss da han er involvert i det meste av galskap. Ellers god innsats, bra spill i lange perioder. Men vi sliter også når Roofe  har litt stang ut. Bielsa strålende i det han leverer, men med fasit i hånd skulle vi selvsagt pakket i hop etter 2-1.
Har forsvart BPF lenge, men i det siste har han hatt en dårlig utvikling. Distribusjonen under en hver kritikk, og ubesluttsom i feltet flere ganger, selv med en kjemperedning. Ser frynsete ut, som du sier.
Helsvart av Forshaw i dag. Kunne vel ikke vært verre med Baker?
Noe positivt er det dog. Clarke igjen en konstant trussel, og både Harrison og ikke minst Klich viste mye bra i dag.

Ser stygt ut for BPF ja! Han har noen utrolig idiotiske valg når han stadig smeller ballen langt! I dag traff han en medspiller 1 gang!

Skulle også tatt 2-3 av målene i dag også!

0-1 er han svært passiv - burde lagt seg i beina på angriper
2-2 corner er vanskelig
2-3 bør han kanskje ut på? Duellen er 6 meter fra streken.
2-4 kunne han gått lenger ut og gjort målet mindre

2-2 skåringen burde han også tatt! Skudd fra 16 meter tett inntil ham!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

PetterH

Jaja... kan leve med dette tapet , siden kampene
ellers , gikk stort sett vår vei heldigvis .
Også jeg har gått god for BPF hele veien til nå.
Men vi må ha en ny keeper snarest.
Ellers må vi ha en ny sentral midt rett inn på laget.
Klick ute av form og Forshaw er stort sett Ræva.

Ordnes dette , går vi rett opp ! :)
 

Blank_File

Er det to eller tre kampers karantene for direkte rødt?

Blank_File


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa reaction: "A lot of facts were against us. We had to play with one player less, we were a little bit fragile in defence but during the 90 minutes we did everything to win. The players put in a very big effort." #lufc

Bielsa: "When we scored the second goal I thought about putting a defender on but I didn't take the decision because I couldn't find anyone who could be useful at that moment." #lufc

Bielsa: "It's not a new fact that we have problems on set-pieces. It's also not a new fact that sometimes we make is easier for the opponent to have chances. The game has these risks. The fact that we dare to play, sometimes it has negative aspects." #lufc

Bielsa on whether he will try to find a defender in the transfer window: "We don't have any problem in defence. If you take out the goals that are scored on set-pieces, we are the team who concede the least." #lufc

Bielsa: "We can't hide the fact that we are lacking good headers like Berardi and Cooper." #lufc

Bielsa didn't want to comment on the Robinson red card which wasn't - said it would be seen as him making excuses. Said he thought Phillips' tackle was a genuine attempt to win the ball but isn't arguing with the dismissal. #lufc

Bielsa felt Leeds had enough control of today's game and didn't think they could or should have shown more caution at any stage. "It was not evident that we played with one player less." #lufc

Bielsa explaining his decision not to make a defensive change: basically saying there was no-one on the pitch he wanted to take off. Said he would have had to sub Roofe, Clarke or Alioski and he felt they were too influential. "I would destroy something which was working well."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Med 11 mann var ikke Leeds SÃ… dårlige idag. Vi bestemte banespillet, men Forest hadde marginer med seg i 1. omgang (tabbemål, ikke rødt kort til Forest, men rødt til Leeds).

Forest var farlige på kontringer og dødball, men var ikke det beste laget 11 mot 11, mener jeg. Forest spiller en feig hjemmefotball. Hjemme skal man bestemme, men de satser på kontringsfotball. Det var Leeds som forsøkte å spille fotball.

Med noen flere defensive fibre i laget kunne Leeds (Bielsa) tatt hånd om kampen da vi ledet  2-1, men 2-2 kom altfor fort dessverre. Nå har vi vunnet  to og tapt to i et tett juleprogram.  6 poeng. Det er innenfor normal uttelling, også for topplag. Bielsa har fått betalt for byttene før. Denne gangen satset han riktig, men tapte.

Liten kritikk til Bielsa idag:
Han mangler verktøy for å parkere bussen (spille feig / kynisk fotball) når vi må. Men offensiv innstilling hos ham veier mer enn opp for det over en hel sesong.

« Siste redigering: Januar 01, 2019, 19:49:37 av Josch »

Kato

Med 11 mann var ikke Leeds SÃ… dårlige idag. Vi bestemte banespillet, men Forest hadde marginer med seg i 1. omgang (tabbemål, ikke rødt kort til Forest, men rødt til Leeds).

Forest var farlige å kontringer og dødball, men var ikke det beste laget 11 mot 11, mener jeg. Forest spiller en feig hjemmefotball. Hjemme skal man bestemme, men de satser på kontringsfotball. Det var Leeds som forsøkte å spille fotball.

Med noen flere defensive fibre i laget kunne Leeds (Bielsa) tatt hånd om kampen da vi ledet  2-1, men 2-2 kom altfor fort dessverre. Nå har vi vunnet  to og tapt to i et tett juleprogram.  6 poeng. Det er innenfor normal uttelling, også for topplag. Bielsa har fått betalt for byttene før. Denne gangen satset han riktig, men tapte.

Liten kritikk til Bielsa idag:
Han mangler verktøy for å parkere bussen (spille feig / kynisk fotball) når vi må. Men offensiv innstilling hos ham veier mer enn opp for det over en hel sesong.

Enig. Vi er et langt bedre fotballag enn Nottingham Forest. Egentlig er det bra unødvendig at vi ryker i dag. Mange var gode da vi snudde, men det var enkeltspillere som var så dårlige at det til slutt ikke holdt. Vi må unngå alle de enkle baklengsmålene, det blir vanskelig når vi gir bort mål. Vinner aldri når vi slipper inn 4, to av dem på dødball og ett selvmål.
 

RoarG

Med 11 mann var ikke Leeds SÃ… dårlige idag. Vi bestemte banespillet, men Forest hadde marginer med seg i 1. omgang (tabbemål, ikke rødt kort til Forest, men rødt til Leeds).

Forest var farlige å kontringer og dødball, men var ikke det beste laget 11 mot 11, mener jeg. Forest spiller en feig hjemmefotball. Hjemme skal man bestemme, men de satser på kontringsfotball. Det var Leeds som forsøkte å spille fotball.

Med noen flere defensive fibre i laget kunne Leeds (Bielsa) tatt hånd om kampen da vi ledet  2-1, men 2-2 kom altfor fort dessverre. Nå har vi vunnet  to og tapt to i et tett juleprogram.  6 poeng. Det er innenfor normal uttelling, også for topplag. Bielsa har fått betalt for byttene før. Denne gangen satset han riktig, men tapte.

Liten kritikk til Bielsa idag:
Han mangler verktøy for å parkere bussen (spille feig / kynisk fotball) når vi må. Men offensiv innstilling hos ham veier mer enn opp for det over en hel sesong.
Bielsa er ikke Pulis. Han nekter å parkere bussen. Leeds skal spille fotball, ikke ødelegge for andre. En prisverdig innstilling for et lag som ønsker å være et topplag. Spiller man som bunnlag, havner man som regel der.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Bielsa høres for meg ut som en smule arrogant når han sier at vi ikke trenger forsterkninger. Vi har mange gode spillere, men det hjelper lite når halvparten sitter på tribunen med skade. Og han presterer å si at vi ikke har et defensivt problem fordi vi kun slipper inn på dødballer?? Hjelper da vel lite det!

Ikke misforstå meg, vi spiller fantastisk fotball og ser absolutt ut som en opprykkskandidat, men vi må tørre å se våre egne svakheter. Vi trenger en midtstopper, keeper, ving og kunne gjerne fått inn en spiller til på offensiv midt.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Reaney

Ingen som nevner Marseille kollapsen fra 2014- 2015.
Under ledelse av Marcelo Bielsa:
Laget ledet tabellen i ved nyttår, men etter bare fire seire på 14 kamper i perioden januar - april, lå laget på femteplass på tabellen. De avsluttet sesongen sterkt med fire seire på rad og kom på fjerdeplass i Ligue 1. UROVEKKENDE!

samadhi

Transfers?

Bielsa:
No, for now, no.

Ser de ikke at noe må gjøres?

Skal sies at det mest hektiske programmet er over nå. Går nå over til en periode med en kamp i uken som jeg mener ett lag skal tåle. Viktig at tiden til neste seriekamp om 10 dager blir brukt godt.
Cupkampen mot Qpr kan ikke prioriteres nå, og forhåpentligvis har vi noen tilbake fra skade til Derby hjemme 11.januar. Usikker på hvordan prognosene er, men får vi Cooper, Berardi, Brown og Bamford i spill snart vil jo det løse litt på problemet, og gi mulighet for mer rullering uten av vi svekkes.
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Transfers?

Bielsa:
No, for now, no.

Ser de ikke at noe må gjøres?

Skal sies at det mest hektiske programmet er over nå. Går nå over til en periode med en kamp i uken som jeg mener ett lag skal tåle. Viktig at tiden til neste seriekamp om 10 dager blir brukt godt.
Cupkampen mot Qpr kan ikke prioriteres nå, og forhåpentligvis har vi noen tilbake fra skade til Derby hjemme 11.januar. Usikker på hvordan prognosene er, men får vi Cooper, Berardi, Brown og Bamford i spill snart vil jo det løse litt på problemet, og gi mulighet for mer rullering uten av vi svekkes.

Må ha keeper.
 

Josch

Bielsa høres for meg ut som en smule arrogant når han sier at vi ikke trenger forsterkninger. Vi har mange gode spillere, men det hjelper lite når halvparten sitter på tribunen med skade. Og han presterer å si at vi ikke har et defensivt problem fordi vi kun slipper inn på dødballer?? Hjelper da vel lite det!

Ikke misforstå meg, vi spiller fantastisk fotball og ser absolutt ut som en opprykkskandidat, men vi må tørre å se våre egne svakheter. Vi trenger en midtstopper, keeper, ving og kunne gjerne fått inn en spiller til på offensiv midt.

Jeg tror vil skal ta det han sier med en klype salt. Han snakker ned forventningene, men det kan komme spillere likevel. Dette er  Bielsas versjon av TCs utsagn:  "You have to ask Victor" :)

palle

Ingen som nevner Marseille kollapsen fra 2014- 2015.
Under ledelse av Marcelo Bielsa:
Laget ledet tabellen i ved nyttår, men etter bare fire seire på 14 kamper i perioden januar - april, lå laget på femteplass på tabellen. De avsluttet sesongen sterkt med fire seire på rad og kom på fjerdeplass i Ligue 1. UROVEKKENDE!

Ja, dævven, her er det så mange likhetstrekk at det bare er å si takk og farvel og grævva sæ' ne'!

Hinter du om Bielsa out?
...ooo, vi vandrar saman...

Buddy

Bielsa kan sjølsagt ikke si at vi må ha nye spillere inn. Det er noe som skjer eller ikke skjer, uten at det snakkes om. Handler om lagmoral.

Noe dette laget har i bøtter og spann. Flott spill og nok av sjanser til å vinne. Synd at enkeltspillere svikter innimellom, det var hva som felte oss i dag.

Vi går inn i jula med 5 strake, tar så 6 av 12 poeng, og speller god fotball. Bielsa må igjen ha hatt en fabelaktig seanse i pausen.

Ser ennå ikke krisa. Før sesongen ville jeg vært superhappy med ToL på nyåret. Det er jeg fortsatt. Og tror at lag som dominerer hver kamp og skaper flest sjanser, kan holde seg på toppen. Og jeg tror Bielsa, mer enn noen andre, kan justere riktig på laget.

MOT!