Skrevet av Emne: Spygate  (Lest 66607 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #180 på: Januar 20, 2019, 11:15:18 »
Jeg spør igjen: Gjorde Bielsa noe dumdristig da han åpnet seg såpass opp mtp analyse på onsdag?

I motsetning til veteranen frykter jeg i større grad at Spygate vil ha negativ konsekvens for resten av vår sesong enn positiv.

auren
Mulig det var dumdristig, men jeg er overbevist om at Bielsa gjorde det han mente var riktig, uavhengig av hva som ville ha vært "taktisk riktig".
Jepp. Bielsa er ingen sleiping. Han står for det han gjør. Stolt av å ha han som trener i klubben. Stor trener og en grepa kar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #181 på: Januar 20, 2019, 11:30:49 »
Gamle Deano forskrekket over reaksjonene til punditene. "Hadde jeg hatt en manager som gjorde som Bielsa, ville jeg ha vært stolt av han." That's the spirit, Deano. 8)

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/deane-surprised-by-spy-scandal-outrage/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #182 på: Januar 20, 2019, 12:02:02 »
Kevin Williams

So 3 of the EFL board members are directors of Bristol City, Brentford and Reading.
So.... nowt to worry about then?
#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #183 på: Januar 20, 2019, 12:04:31 »
Kevin Williams

So 3 of the EFL board members are directors of Bristol City, Brentford and Reading.
So.... nowt to worry about then?
#LUFC
Lukter inhabilitet lang vei.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Spygate
« Svar #184 på: Januar 20, 2019, 12:47:47 »
Kevin Williams

So 3 of the EFL board members are directors of Bristol City, Brentford and Reading.
So.... nowt to worry about then?
#LUFC
Lukter inhabilitet lang vei.
Hele modellen til EFL er jo fullstendig latterlig, det er problemet. Dette har vi diskutert før. Det er fullstendig idioti at en liga skal ha et styre som behandler saker, bestående av folk fra klubbene. Det blir umulig å være objektiv, og dessuten er det store økonomiske ting som også kan være på spill, både i denne saken og andre saker. Derfor burde det jo være FA eller en annen oppnevnt komite fra idretten,uten bindinger til noen av lagene i championship som bør behandle saker. Se hvilke klubber som har sendt inn klage....idiotien blir komplett hvis man skal stemme over et poengtrekk. De nærmeste klubbene på tabellen til Leeds som prøver å rykke opp til PL og tjene en milliard, skal altså stemme feks over et forslag om å trekke Leeds ti poeng.....vips, så har man en klubb mindre som står i veien for opprykk....Og på toppen av det hele er det Shaun Harvey, ex Leeds og håndlanger til kjeltringen Ken Bates som er leder i EFL.... Dette er fullstendig inkompetent og inhabilt :(
Har alltid hatt null tiltro til EFL!

testo

Sv: Spygate
« Svar #185 på: Januar 20, 2019, 13:40:27 »
Har ikke Leeds brutt noen regler eller lover så forstår jeg ikke hvorfor det skrikes om straff av noe slag. Har fulgt med på Engelske tv kanaler i helgen og den ene etter den andre idioten i studio skriker etter straff og poeng trekk, og dette er godt kjente pensjonerte spillere.
Når programleder minner dem om at det ikke er noe forbud om å observere en trening fra offentlig grunn, og ingen lover har blitt brutt, da skylder de på at det ikke er Fair play, og så vidt jeg vet så finnes det et regelverk under akkurat det. Er det dette EFL kommer til å bruke mot oss eller er det noe jeg ikke har forstått i denne spion saken?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #186 på: Januar 20, 2019, 13:45:44 »
Har ikke Leeds brutt noen regler eller lover så forstår jeg ikke hvorfor det skrikes om straff av noe slag. Har fulgt med på Engelske tv kanaler i helgen og den ene etter den andre idioten i studio skriker etter straff og poeng trekk, og dette er godt kjente pensjonerte spillere.
Når programleder minner dem om at det ikke er noe forbud om å observere en trening fra offentlig grunn, og ingen lover har blitt brutt, da skylder de på at det ikke er Fair play, og så vidt jeg vet så finnes det et regelverk under akkurat det. Er det dette EFL kommer til å bruke mot oss eller er det noe jeg ikke har forstått i denne spion saken?
En udefinert fair-play regel er det de bruker, ja. Kan jo brukes til å straffe hvem som helst for hva som helst, egentlig. Hele greia er en oppvisning i rettsløshet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Spygate
« Svar #187 på: Januar 20, 2019, 14:06:19 »
Jeg spør igjen: Gjorde Bielsa noe dumdristig da han åpnet seg såpass opp mtp analyse på onsdag?

I motsetning til veteranen frykter jeg i større grad at Spygate vil ha negativ konsekvens for resten av vår sesong enn positiv.

auren
Visst var det dumdristig, etter godkjenning av Radrizzani formoder jeg.

Apropos det. En annen elefant i rommet er klubbens «fordømmelse» av spioneringen i sitt eget statement bare dager tidligere.

«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on”  ::)

Hele saken er bisarr og full av motsetninger fra a til å.
Jon R.

kongsmo

Sv: Spygate
« Svar #188 på: Januar 20, 2019, 14:11:05 »
Jeg spør igjen: Gjorde Bielsa noe dumdristig da han åpnet seg såpass opp mtp analyse på onsdag?

I motsetning til veteranen frykter jeg i større grad at Spygate vil ha negativ konsekvens for resten av vår sesong enn positiv.

auren
Visst var det dumdristig, etter godkjenning av Radrizzani formoder jeg.

Apropos det. En annen elefant i rommet er klubbens «fordømmelse» av spioneringen i sitt eget statement bare dager tidligere.

«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on”  ::)

Hele saken er bisarr og full av motsetninger fra a til å.
Sånn jeg forsto det på Phil Hay (inside elland road) så var ikke klubben klar over hva tema for pressekonferansen var...

Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

auren

Sv: Spygate
« Svar #189 på: Januar 20, 2019, 14:16:40 »
Nå fikk vel Palace bot på 50 000 pund (?) for å stått bak en lekking av én lagoppstilling. Dette er jo bare peanuts i forhold til hva vi har gjort. Tipper vi får en bot på noen hundre tusen pund og utestengelse på Bielsa på 3-5 kamper. Begynner også å frykte poengtrekk nå som konkurrerende klubber har fått blod på tann...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spygate
« Svar #190 på: Januar 20, 2019, 14:17:01 »
Jeg spør igjen: Gjorde Bielsa noe dumdristig da han åpnet seg såpass opp mtp analyse på onsdag?

I motsetning til veteranen frykter jeg i større grad at Spygate vil ha negativ konsekvens for resten av vår sesong enn positiv.

auren
Visst var det dumdristig, etter godkjenning av Radrizzani formoder jeg.

Apropos det. En annen elefant i rommet er klubbens «fordømmelse» av spioneringen i sitt eget statement bare dager tidligere.

«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on”  ::)

Hele saken er bisarr og full av motsetninger fra a til å.
Sånn jeg forsto det på Phil Hay (inside elland road) så var ikke klubben klar over hva tema for pressekonferansen var...

Sent fra min H8324 via Tapatalk
Ok. Da blir saken enda merkeligere. Har det blitt fritt frem for staben i Leeds United å holde egne pressekonferanser med ukjent agenda?
Jon R.

Reaney

Sv: Spygate
« Svar #191 på: Januar 20, 2019, 14:25:48 »
Et par stygge tap til, bøter og utestengelse, og det å ha satt klubbens rykte i enda større vannrede, kan bety at Bielsa snart er historie i Leeds.
Spillernes "grinete" oppførsel i de to siste bortekampene, med 2 røde kort som resultat, forteller at det er noe som ikke er greit om dagen.

HåvardK

Sv: Spygate
« Svar #192 på: Januar 20, 2019, 15:03:05 »
Et par stygge tap til, bøter og utestengelse, og det å ha satt klubbens rykte i enda større vannrede, kan bety at Bielsa snart er historie i Leeds.
Spillernes "grinete" oppførsel i de to siste bortekampene, med 2 røde kort som resultat, forteller at det er noe som ikke er greit om dagen.
Hva er et vannrede?

GeirO

Sv: Spygate
« Svar #193 på: Januar 20, 2019, 15:03:23 »
Sånn i etterkant lurer jeg på hvorfor ingen engelskmenn i klubben sa til Bielsa at slike ting gjør vi ikke i UK (gentlemanship) ......
MOT

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #194 på: Januar 20, 2019, 15:13:16 »
Et par stygge tap til, bøter og utestengelse, og det å ha satt klubbens rykte i enda større vannrede, kan bety at Bielsa snart er historie i Leeds.
Spillernes "grinete" oppførsel i de to siste bortekampene, med 2 røde kort som resultat, forteller at det er noe som ikke er greit om dagen.
[/color]
Det røde kortet til Phillips var helt greit. Kom før Spygate, og har ingenting med den saken å gjøre. Pontus' sitt 2. gule mot Stoke var en grotesk dommerfeil. Bielsa blir ikke historie p.g.a. dette her. Hvor lenge han blir i klubben, med tanke på hans alder derimot, er et åpent spørsmål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

raggen

Sv: Spygate
« Svar #195 på: Januar 20, 2019, 15:45:18 »
Nå fikk vel Palace bot på 50 000 pund (?) for å stått bak en lekking av én lagoppstilling. Dette er jo bare peanuts i forhold til hva vi har gjort. Tipper vi får en bot på noen hundre tusen pund og utestengelse på Bielsa på 3-5 kamper. Begynner også å frykte poengtrekk nå som konkurrerende klubber har fått blod på tann...

auren

HVA er det vi har gjort???!!!! overvært treninger til motstanderene.. ikke sneket oss inn på lukkede treninger. dette har vært åpne treninger for allmenheten!!!! SKJØNNER IKKE AT DETTE ER NOE SAK I  D HELE TATT!
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #196 på: Januar 20, 2019, 15:50:30 »
Nå fikk vel Palace bot på 50 000 pund (?) for å stått bak en lekking av én lagoppstilling. Dette er jo bare peanuts i forhold til hva vi har gjort. Tipper vi får en bot på noen hundre tusen pund og utestengelse på Bielsa på 3-5 kamper. Begynner også å frykte poengtrekk nå som konkurrerende klubber har fått blod på tann...

auren

HVA er det vi har gjort???!!!! overvært treninger til motstanderene.. ikke sneket oss inn på lukkede treninger. dette har vært åpne treninger for allmenheten!!!! SKJØNNER IKKE AT DETTE ER NOE SAK I  D HELE TATT!
Det er du ikke alene om. Men som tidligere hevdet: dette er en alfahann-pissekonkurranse. Etter å ha fulgt med i fotballen i nesten 50 år er det ingenting som overrasker meg lenger når det gjelder nedrig oppførsel. Får bare ta det som det kommer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Spygate
« Svar #197 på: Januar 20, 2019, 15:54:20 »
Nå fikk vel Palace bot på 50 000 pund (?) for å stått bak en lekking av én lagoppstilling. Dette er jo bare peanuts i forhold til hva vi har gjort. Tipper vi får en bot på noen hundre tusen pund og utestengelse på Bielsa på 3-5 kamper. Begynner også å frykte poengtrekk nå som konkurrerende klubber har fått blod på tann...

auren

HVA er det vi har gjort???!!!! overvært treninger til motstanderene.. ikke sneket oss inn på lukkede treninger. dette har vært åpne treninger for allmenheten!!!! SKJØNNER IKKE AT DETTE ER NOE SAK I  D HELE TATT!
Enig. Det er vel en grunn til at det er noe som heter lukkede treninger og treningskamper. Hva om f.eks en Leeds-supporter bosatt i Derby hadde stått på den samme offentlige plassen, sett treningen og etterpå lagt ut på sosiale medier at Harry Wilson ikke trente ???
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #198 på: Januar 20, 2019, 15:58:24 »
Nå fikk vel Palace bot på 50 000 pund (?) for å stått bak en lekking av én lagoppstilling. Dette er jo bare peanuts i forhold til hva vi har gjort. Tipper vi får en bot på noen hundre tusen pund og utestengelse på Bielsa på 3-5 kamper. Begynner også å frykte poengtrekk nå som konkurrerende klubber har fått blod på tann...

auren

HVA er det vi har gjort???!!!! overvært treninger til motstanderene.. ikke sneket oss inn på lukkede treninger. dette har vært åpne treninger for allmenheten!!!! SKJØNNER IKKE AT DETTE ER NOE SAK I  D HELE TATT!
Enig. Det er vel en grunn til at det er noe som heter lukkede treninger og treningskamper. Hva om f.eks en Leeds-supporter bosatt i Derby hadde stått på den samme offentlige plassen, sett treningen og etterpå lagt ut på sosiale medier at Harry Wilson ikke trente ???
Skjønner ikke hva det bråkes om. Ikke er det militære hemmeligheter der. Ingen har brutt seg inn på privat område. Man har kun befunnet seg på offentlig grunn, og kan se det hvem som helst kan se.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Spygate
« Svar #199 på: Januar 20, 2019, 16:03:32 »
Er det ikke mer uetisk å instruere ballguttene å holde igjen ballen når hjemmelaget leder? - noe vi ser overalt. Dette er jo direkte innvolvering i kampene.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Forever Whites

Sv: Spygate
« Svar #200 på: Januar 20, 2019, 16:06:39 »
Medlem 94237

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #201 på: Januar 20, 2019, 16:14:12 »
Pontus ikke helt enig i ett eventuell poengtrekk:

https://www.facebook.com/ben.sharp.1614/videos/2215634025364171/?comment_id=316890875607543&notif_id=1547993163137800&notif_t=group_comment_reply

Må vel ha facebook for å se.....
Pontus må passe seg. Ytringsfriheten gjelder ikke for han. Det burde han da vite ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Spygate
« Svar #202 på: Januar 20, 2019, 16:16:07 »
Er det ikke mer uetisk å instruere ballguttene å holde igjen ballen når hjemmelaget leder? - noe vi ser overalt. Dette er jo direkte innvolvering i kampene.

Ikke hvis klubbene det gelder har styremedlemer i EFL.
Medlem 94237

auren

Sv: Spygate
« Svar #203 på: Januar 20, 2019, 16:16:46 »
Tror ikke Leedsfansen hadde bagatellisert spioneringssaken hvis det var Millwall og ikke oss som hadde gjort dette...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Sv: Spygate
« Svar #204 på: Januar 20, 2019, 16:18:46 »
Enighet innad - og enhet utad, dette blir helt avgjørende for sesongutfallet (og Bielsa's fremtid i Leeds), tror jeg.

En bot og noen kampers karantene for Bielsa kan vi leve med, fordi det kan få en galvaniserende effekt på hele klubben - forutsatt at den enigheten/enheten jeg nevner innledningsvis er tilstede.

Tror ikke det er noe fare for splid mellom Bielsa og spillergruppa.
Det er forholdet mellom ledelsen (Radrizzani) og Bielsa som blir avgjørende her.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #205 på: Januar 20, 2019, 16:20:55 »
Tror ikke Leedsfansen hadde bagatellisert spioneringssaken hvis det var Millwall og ikke oss som hadde gjort dette...

auren
Kanskje ikke, men sakens kjerne er at ingenting ulovlig har funnet sted. Bare et antatt brudd på en uklar gentleman's agreement.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020


auren

Sv: Spygate
« Svar #207 på: Januar 20, 2019, 16:46:03 »
Tror ikke Leedsfansen hadde bagatellisert spioneringssaken hvis det var Millwall og ikke oss som hadde gjort dette...

auren
Kanskje ikke, men sakens kjerne er at ingenting ulovlig har funnet sted. Bare et antatt brudd på en uklar gentleman's agreement.

Når Palace må betale bot for en lignende forseelse som kun ble gjort 1 gang, så kan vi vente oss en mye, mye kraftigere bot og sannsynligvis utestengelse også. Forhåpentligvis bare en bot.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #208 på: Januar 20, 2019, 17:30:34 »
Tror ikke Leedsfansen hadde bagatellisert spioneringssaken hvis det var Millwall og ikke oss som hadde gjort dette...

auren
Kanskje ikke, men sakens kjerne er at ingenting ulovlig har funnet sted. Bare et antatt brudd på en uklar gentleman's agreement.

Når Palace må betale bot for en lignende forseelse som kun ble gjort 1 gang, så kan vi vente oss en mye, mye kraftigere bot og sannsynligvis utestengelse også. Forhåpentligvis bare en bot.

auren
Utestengelse av Bielsa? Det er jo helt latterlig.
« Siste redigering: Januar 20, 2019, 18:37:50 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sv: Spygate
« Svar #209 på: Januar 20, 2019, 18:32:22 »
ALT som ikke skjer andre klubber (og som ja, er latterlig), rammer ALLTID Leeds. Derfor vil verken utestengelse eller poengtrekk overraske meg det minste.