Skrevet av Emne: Spygate  (Lest 65960 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #270 på: Januar 24, 2019, 22:44:29 »
Adam Walker

Pictured training grounds/vantage points: Swansea, Brentford, Hull, Millwall. Boro also play directly next to a golf course. Some of the 11 clubs who have tried to call #LUFC out over Spygate have balls of steel to question how Leeds were able to spy on training sessions #Spygate









Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #271 på: Januar 24, 2019, 22:47:20 »
Preston

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spygate
« Svar #272 på: Januar 24, 2019, 23:00:32 »
Artig med disse bildene - hvis du ikke vil at noen skal følge med på treningsøktene, bygg en f**kings vegg!

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #273 på: Januar 24, 2019, 23:16:38 »
Artig med disse bildene - hvis du ikke vil at noen skal følge med på treningsøktene, bygg en f**kings vegg!
Enig. Ikke militære hemmeligheter på disse treningsfeltene, akkurat.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Runar

Sv: Spygate
« Svar #274 på: Januar 25, 2019, 09:45:31 »
Artig med disse bildene - hvis du ikke vil at noen skal følge med på treningsøktene, bygg en f**kings vegg!

Ã…penbart, fordi du ikke kan stole på at klubbene har tilstrekkelig med høflighet til å ikke reise landet rundt for å se på en trening som ikke er ment at du skal se.
 

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #275 på: Januar 25, 2019, 10:03:57 »
Artig med disse bildene - hvis du ikke vil at noen skal følge med på treningsøktene, bygg en f**kings vegg!

Ã…penbart, fordi du ikke kan stole på at klubbene har tilstrekkelig med høflighet til å ikke reise landet rundt for å se på en trening som ikke er ment at du skal se.
Trenger ikke reise rundt. Kan bare avtale med noen lokale.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #277 på: Januar 25, 2019, 15:13:45 »
Og det er dette Shaun Harvey sier om saken:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/full-transcript-on-what-efl-chief-shaun-harvey-had-to-say-over-leeds-united-s-spygate-saga-1-9557766



Hva sa han?

More than a fortnight has passed since the appearance of a Leeds United scout outside Derby County’s training ground set the ongoing ‘Spygate’ dispute in motion. Leeds and head coach Marcelo Bielsa are under investigation by both the EFL and the Football Association after Bielsa admitted to sending members of his staff to watch every other Championship club train, prompting a direct complaint to the EFL from 11 teams in the league.

EFL chief executive Shaun Harvey, the former Leeds CEO, took to TalkSPORT this afternoon to discuss the saga and the possible implications. This is what he had to say:

What did Harvey make of the controversy? “It started to eek out last Thursday (January 10) and the subsequent admissions have raised its profile since. There are many issues in football that divide opinion and this one, in its own right, has. “When you look at the different reactions of clubs and media and supporters, half say ‘good on you’. The other half say (‘it’s outrageous’) so we’re in this situation depending on where your personal view falls. What’s interesting, as was revealed by one of the national newspapers, is that 11 clubs have asked for some more specific information and I think they’re quite within their rights to want to do that.”

Have the EFL replied to the clubs who complained? “We’ve acknowledged receipt of the points that they’ve made and Leeds have still got to respond formally to the questions we’ve asked them, and they’ve still got the time to be able to do that. They’re quite rightly trying to focus and concentrate on the football this weekend and that’s ultimately also what they should be allowed to do.

The matter that Steve (Bristol City owner Steve Lansdown, who wants Leeds to receive a point deduction) refers to is that side of the view and it’s something we do need to look at. There’s always a balance between profile building and getting on and doing the right thing. It will be a case of finding the balance. “Ultimately the rules of the EFL are decided by the clubs. The executive - we perform a function to help the clubs achieve a set of rules around the competition that they want in place. If the majority of clubs want to put in effectively an anti-espionage rule then there’s no reason why that can happen.” Will the EFL introduce a new rule? “Any club can make any recommendation for any rule. It only goes onto the books if the majority of clubs support it. The reality is with where we are, and this is a matter of public record, there was no specific rule that we have which says you cannot review another club’s training sessions. There is the principle around acting in good faith towards each other and the question is, has that been broken?

“The reason I sit on the fence at this stage is that it’s not for me to decide. And we haven’t seen all the information. However, if it’s an issue specifically of concern, the way to address it is to have a specific rule. It does seem to some that this will be overkill but the reality is I have to balance it off against another challenge. Leeds United reveal details over 'freak' Patrick Bamford injury... “You’ve already heard me talk about the wonderful work we do in our community. To put an eight-foot solid fence round all the training grounds in 72 communities around the country when we’re try to attract children to aspire to a career as a footballer - putting an eight-foot fence around every single training ground seems completely counter-productive to what we’re trying to achieve.” Can you rule out punishment for Leeds United? “There was a complaint from Derby, there’s a complaint from 11 clubs. That complaint will have to be considered against the facts that they bring forward, the response that Leeds bring forward and the matter will be determined from there. On the basis that it’s still live today, that’s exactly where I leave this matter. “The complaint has to go through a process. Both sides of any argument have got the equal right for their position to be heard. We’re not letting it drag on. It’s already well underway. We’re expecting a response shortly from Leeds and we will look to get the matter clarified and finalised for everyone as quickly as possible.
 

“It’s got to be determined against the rules to see where the independent panel will take any potential punishment. There’s no clarity that can be provided (by Harvey today), positive or negative. The action happened, it needs to be dealt with. The one commitment I am able to make to Leeds supporters, and indeed the supporters of others clubs, is that whatever outcome we’re going to get to, we’re going to get there as quickly as is humanly possible.”




Tror det var alt......
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Spygate
« Svar #278 på: Januar 25, 2019, 15:42:29 »
En stor nothingburger fra Dear Shaun der altså. Han kunne utelukket poengtrekk men det avsto han fra å gjøre.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #279 på: Januar 25, 2019, 16:23:42 »
En stor nothingburger fra Dear Shaun der altså. Han kunne utelukket poengtrekk men det avsto han fra å gjøre.
Poengtrekk er utelikket. Tross alt bare en fillesak.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ibster

Sv: Spygate
« Svar #280 på: Januar 25, 2019, 16:40:48 »
En stor nothingburger fra Dear Shaun der altså. Han kunne utelukket poengtrekk men det avsto han fra å gjøre.
Poengtrekk er utelikket. Tross alt bare en fillesak.

Det er det også i mitt hode men han hadde muligheten til å roe ned spenningen men gjorde ikke det slik jeg leser intervjuet. Det lille han faktisk sier er at det ikke er brutt noen regel og at de ikke skal somle med behandlingen av saken. 

Jon R

Sv: Spygate
« Svar #281 på: Januar 25, 2019, 17:16:11 »
En stor nothingburger fra Dear Shaun der altså. Han kunne utelukket poengtrekk men det avsto han fra å gjøre.
Poengtrekk er utelikket. Tross alt bare en fillesak.

Det er det også i mitt hode men han hadde muligheten til å roe ned spenningen men gjorde ikke det slik jeg leser intervjuet. Det lille han faktisk sier er at det ikke er brutt noen regel og at de ikke skal somle med behandlingen av saken.
Harvey kan selvfølgelig ikke konkludere foran åpen mikrofon før saken er ferdig behandlet. Det som er essensielt her er at han er tydelig på at det ikke eksisterer noen konkret regel mot "spionasje". Videre sier han dersom klubbene ønsker å lage en slik regel er det fritt frem  hvis majoriteten av klubbene  ønsker å innføre dette i fremtiden. Ergo Leeds har ikke brutt noen regel og kan heller ikke straffes hvis man følger grunnleggende rettsprinsipper. I mine øyne er dette så nærme "case closed" som det er mulig å komme (på nåværende tidspunkt) når vi snakker om poengtrekk.
« Siste redigering: Januar 25, 2019, 17:31:43 av Jon R »
Jon R.

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #282 på: Januar 25, 2019, 17:19:15 »
En stor nothingburger fra Dear Shaun der altså. Han kunne utelukket poengtrekk men det avsto han fra å gjøre.
Poengtrekk er utelikket. Tross alt bare en fillesak.

Det er det også i mitt hode men han hadde muligheten til å roe ned spenningen men gjorde ikke det slik jeg leser intervjuet. Det lille han faktisk sier er at det ikke er brutt noen regel og at de ikke skal somle med behandlingen av saken.
Harvey kan selvfølgelig ikke konkludere foran åpen mikrofon før saken er ferdig behandlet.. Det som er viktig her er at han er tydelig på at det ikke eksisterer noen konkret regel mot "spionasje". Dersom klubbene ønsker å lage en slik regel er det fritt frem for dem å gjøre det. Ergo Leeds har ikke brutt noen regel.  I mine øyne er dette så nærne "case closed" som det er mulig å komme når vi snakker om poengtrekk.
Absolutt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #283 på: Januar 27, 2019, 00:42:02 »
Lufc Lewis

No way have Norwich actually stuck a load of A4 paper over their pink walls Seen it all now ... hypocrites.

 #LUFC


https://twitter.com/sufc_tweets/status/1089149910488961025?s=12



Er det mulig å være mer dobbeltmoralistisk?  :o :o :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #284 på: Januar 27, 2019, 14:37:52 »
The Square Ball

We’d like to congratulate Shaun on the three football club administrations he was involved in, and his diligence in working for #LUFC when he didn’t know who owned us and who he was working for.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #285 på: Januar 29, 2019, 14:39:40 »
Stille på denne fronten en stund nå. Denne Derby-bloggen forsøker å summere opp.

http://www.derbycountyblog.com/on-spygate/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #286 på: Januar 31, 2019, 12:23:11 »
Alex

So Liverpool have cleared the snow from the pitch but only from the end they're now attacking. That doesn't seem fair?


 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spygate
« Svar #287 på: Januar 31, 2019, 14:42:26 »
"Transfer Deadline Day so reporters, photographers and tv cameras at every training ground up and down the country...oh the irony!" Facebook-sitat
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #288 på: Januar 31, 2019, 20:08:44 »
"Transfer Deadline Day so reporters, photographers and tv cameras at every training ground up and down the country...oh the irony!" Facebook-sitat


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #289 på: Januar 31, 2019, 20:47:33 »
Derby County live

The Rams have taken extra measures as a result of #Spygate.

#dcfc #dcfcfans #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SOL

Sv: Spygate
« Svar #290 på: Februar 03, 2019, 11:47:48 »
I fylgje rykter vil Leeds/Bielsa få vite eventuell straff for "Spygate" i løpet av veka som kjem. Blir spennande å sjå kva EFL/FA finn på denne gongen. Fryktar det verste, men kan ikkje skjøne at det blir noko anna enn evt. bot/utestenging av Bielsa, Men historien om Leeds og FA er lang og har vel aldri gått i vår favør ....
 

Square Ball

Sv: Spygate
« Svar #291 på: Februar 05, 2019, 12:53:26 »
I fylgje rykter vil Leeds/Bielsa få vite eventuell straff for "Spygate" i løpet av veka som kjem. Blir spennande å sjå kva EFL/FA finn på denne gongen. Fryktar det verste, men kan ikkje skjøne at det blir noko anna enn evt. bot/utestenging av Bielsa, Men historien om Leeds og FA er lang og har vel aldri gått i vår favør ....

Avgjørelse må være like rundt hjørnet nå.Skal bli utrolig godt å få denne saken ut av systemet.Tror
den kan ha ødelagt noe fokus i klubben.Utrolig spent hva straffen blir,men spår en kanonmatch av
oss etter dommen er falt

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #292 på: Februar 05, 2019, 13:08:11 »
I fylgje rykter vil Leeds/Bielsa få vite eventuell straff for "Spygate" i løpet av veka som kjem. Blir spennande å sjå kva EFL/FA finn på denne gongen. Fryktar det verste, men kan ikkje skjøne at det blir noko anna enn evt. bot/utestenging av Bielsa, Men historien om Leeds og FA er lang og har vel aldri gått i vår favør ....

Avgjørelse må være like rundt hjørnet nå.Skal bli utrolig godt å få denne saken ut av systemet.Tror
den kan ha ødelagt noe fokus i klubben.Utrolig spent hva straffen blir,men spår en kanonmatch av
oss etter dommen er falt
Blir ikke noen straff.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spygate
« Svar #293 på: Februar 07, 2019, 07:39:44 »
James Marshment

Marcelo Bielsa is set to find out what punishment he, and Leeds United, will face over the 'Spygate' affair on Thursday, reports the Daily Telegraph
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spygate
« Svar #294 på: Februar 07, 2019, 20:49:51 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Spygate
« Svar #295 på: Februar 08, 2019, 08:56:11 »
Det blir spennende å se hva dommen blir i dag. En av 4 eventualiteter ser jeg for meg:

1. Kun advarsel. Reglene gjøres om ift "spionering" på andre lags treninger/forberedelse til kamper.
2. Bot. Klubben får x antall tusen pund i bot pga uetisk oppførsel.
3. Utestengelse av Bielsa. Marcelo må sitte på tribunen i x antall kamper. Sannsynligvis 1-3 kamper.
4. Poengtrekk. Klubben trekkes x antall poeng. 10 poeng er vel vanlig ved administrasjon. Her snakker vi betydelig mindre. Maks 5 poeng.

En kombinasjon av disse er mulig, spesielt punkt 2 og 3. Jeg tror aldri i verden at vi trekkes poeng. Jeg tror faktisk at vi kommer til å slippe fra det med kun en advarsel, evt en bot.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Spygate
« Svar #296 på: Februar 08, 2019, 09:01:03 »
Det blir spennende å se hva dommen blir i dag. En av 4 eventualiteter ser jeg for meg:

1. Kun advarsel. Reglene gjøres om ift "spionering" på andre lags treninger/forberedelse til kamper.
2. Bot. Klubben får x antall tusen pund i bot pga uetisk oppførsel.
3. Utestengelse av Bielsa. Marcelo må sitte på tribunen i x antall kamper. Sannsynligvis 1-3 kamper.
4. Poengtrekk. Klubben trekkes x antall poeng. 10 poeng er vel vanlig ved administrasjon. Her snakker vi betydelig mindre. Maks 5 poeng.

En kombinasjon av disse er mulig, spesielt punkt 2 og 3. Jeg tror aldri i verden at vi trekkes poeng. Jeg tror faktisk at vi kommer til å slippe fra det med kun en advarsel, evt en bot.

auren
Poengtrekk vil ikke overraske meg. Klubbene i styret vil selvfølgelig stemme for det, uansett om man ikke har en lovhjemmel å forholde seg til. Jeg gjentar meg selv her: Hele modellen til EFL er jo fullstendig latterlig, det er problemet. Dette har vi diskutert før. Det er fullstendig idioti at en liga skal ha et styre som behandler saker, bestående av folk fra klubbene. Det blir umulig å være objektiv, og dessuten er det store økonomiske ting som også kan være på spill, både i denne saken og andre saker. Derfor burde det jo være FA eller en annen oppnevnt komite fra idretten,uten bindinger til noen av lagene i championship som bør behandle saker. Se hvilke klubber som har sendt inn klage....idiotien blir komplett hvis man skal stemme over et poengtrekk. De nærmeste klubbene på tabellen til Leeds som prøver å rykke opp til PL og tjene en milliard, skal altså stemme feks over et forslag om å trekke Leeds ti poeng.....vips, så har man en klubb mindre som står i veien for opprykk....Og på toppen av det hele er det Shaun Harvey, ex Leeds og håndlanger til kjeltringen Ken Bates som er leder i EFL.... Dette er fullstendig inkompetent og inhabilt :(
Har alltid hatt null tiltro til EFL!

h.b

  • Gjest
Sv: Spygate
« Svar #297 på: Februar 08, 2019, 10:55:23 »
Jaja.

Annesj

Sv: Spygate
« Svar #298 på: Februar 08, 2019, 10:55:51 »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Xern

Sv: Spygate
« Svar #299 på: Februar 08, 2019, 11:11:09 »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly