Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160494 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #30 på: Januar 17, 2019, 16:21:14 »
Kjempesignering.  Blir spennende å følge ham videre og nå har vi god dekning på den plassen igjen.
Medlem 94237

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #31 på: Januar 17, 2019, 16:35:33 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #32 på: Januar 17, 2019, 16:53:51 »
Super signering! Moro :)

Johnnyj

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #33 på: Januar 17, 2019, 16:55:04 »
Rating 77 på FIFA 19 sier junior.
Må korrektere på sønnen din, og si at Casilla har 79 i rating.

For dere som ikke spiller FIFA så ligger han ca på et nivå som er på øvre halvdel av Premier League/La liga. Ikke topp fire kandidat, men kanskje blant de 5-8 beste keeperne.

En virkelig statement-signering det her. Før så tryglet vi nesten Radden om å hente en keeper som f.eks Stockdale. Nå har vi hentet en spiller fra en mye høyere hylle. Bare å ta av seg hatten for det arbeidet som er gjort.

 Kan bli vanskelig, eller mest sannsynlig umulig for BPF å spille seg innpå laget igjen den neste tiden. Heldigvis er nord-iren fremdeles ung så det er forhåpentligvis mulig å låne han ut til en annen Championsship-klubb. Det er delte meninger om påfuglen, men at han er for god til å råtne på benken er hevet over enhver tvil.
« Siste redigering: Januar 17, 2019, 16:56:50 av Johnnyj »

raggen

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #34 på: Januar 17, 2019, 20:42:10 »
Rating 77 på FIFA 19 sier junior.
Må korrektere på sønnen din, og si at Casilla har 79 i rating.

For dere som ikke spiller FIFA så ligger han ca på et nivå som er på øvre halvdel av Premier League/La liga. Ikke topp fire kandidat, men kanskje blant de 5-8 beste keeperne.

En virkelig statement-signering det her. Før så tryglet vi nesten Radden om å hente en keeper som f.eks Stockdale. Nå har vi hentet en spiller fra en mye høyere hylle. Bare å ta av seg hatten for det arbeidet som er gjort.

 Kan bli vanskelig, eller mest sannsynlig umulig for BPF å spille seg innpå laget igjen den neste tiden. Heldigvis er nord-iren fremdeles ung så det er forhåpentligvis mulig å låne han ut til en annen Championsship-klubb. Det er delte meninger om påfuglen, men at han er for god til å råtne på benken er hevet over enhver tvil.

BPF er enda ung og kan lære mye av casilla og når han en gang gir seg er han mere enn klar til og ta over keeperplassen igjen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #35 på: Januar 17, 2019, 21:56:19 »
Ikke sikkert så mange vet det, men egentlig var det Francisco Casilla Cortes som signerte i dag. :)

(litt nerdete må man da kunne være) :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #36 på: Januar 17, 2019, 22:03:26 »
Har aldri sett eller hørt om denne spilleren før han kom under Ortas radar. Ser at de fleste lovpriser denne signeringen, så da er han vel bra da.  :D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #37 på: Januar 17, 2019, 22:08:05 »
Har aldri sett eller hørt om denne spilleren før han kom under Ortas radar. Ser at de fleste lovpriser denne signeringen, så da er han vel bra da.  :D

Du skulle ha vært på Lerkendal i 2016, skjønner du. Da hadde du fått oppleve ham. :)

Hentet fra Facebook:

Leeds United har i dag offentliggjort at de har sikret seg keeperen Kiko Casilla (eller Francisco Casilla Cortes, som er hans egentlige navn) fra Real Madrid. Jeg så med en gang at det var noe kjent med Kiko, for jeg har jo faktisk sett han i aksjon «live». I supercupfinalen mellom Real Madrid og Sevilla (3-2) på Lerkendal 9. august 2016, voktet han de hvitkleddes bur.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #38 på: Januar 17, 2019, 22:38:36 »
Premier League ambition is what sealed the Leeds United deal, reveals Kiko Casilla

Phil Hay
Published: 11:20 Thursday 17 January 2019
 Leeds United have compelted the signing of Kiko Casilla.
Leeds United have compelted the signing of Kiko Casilla.
New Leeds United goalkeeper Kiko Casilla said the ambition of Premier League football had brought him to Elland Road and promised to deliver “calm” performances between the posts.


Casilla admitted that the offer from Leeds have given him a “new challenge in English football” after he left Real Madrid and signed a four-and-a-half year contract at Elland Road.

The 32-year-old Spain international was unveiled this morning and is expected to be in contention for a debut away at Stoke City on Saturday.

Leeds, who has set a new keeper as a priority in the January transfer window, pulled off the signing from the Bernabeu after agreeing to finance the final 18 months of Casilla’s contract in Madrid

Talking to LUTV, Leeds United’s official station, Casilla said: “I’m really happy. I want to start a new challenge in English football and I’m really keen to start as soon as possible.

“Leeds United is a really historic club in England, with a massive fanbase that is perfect. My desire is to help put the club in its real place in the Premier League.”

Casilla played in Spain while United head coach Marcelo Bielsa managed Athletic Bilbao and revealed that he had canvassed players who worked under Bielsa before agreeing to make the move to Elland Road.

“I have a lot of information from when he worked in Spain,” Casilla said. “I watched the teams when he worked there and I talked with former players who worked with him. They told me amazing things. I’m really happy to work with him.

“I want to try and help my team with my experience but always being natural and humble. I like keepers who stay calm. For me this is the best trait for a goalkeeper and this is important in my way of play.”

Casilla was rarely used by Real, a club he represented in two different spells, but he was involved in the squads who secured three successive Champions League titles between 2016 and 2018.

“Even with that group of the players, we didn’t assume it would be realistic to win three in a row,” Casilla said.

“Perhaps in time, 30 years or 40 years later, all the people will talk about this team who won three Champions Leagues consecutively. It was a pleasure to be part of it but for me this is the past now. I need to focus on the future and the most important thing for me is Leeds.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #39 på: Januar 17, 2019, 23:26:05 »
Kiko Casilla 13

Thanks to all of you for the welcome
@LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #40 på: Januar 17, 2019, 23:33:06 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #41 på: Januar 18, 2019, 10:28:35 »
Har aldri sett eller hørt om denne spilleren før han kom under Ortas radar. Ser at de fleste lovpriser denne signeringen, så da er han vel bra da.  :D

Jeg merker meg at du er litt avventende, Jon R. Det er jeg også. For all del, han kan bli helt fantastisk for oss, og Bielsa har ikke gjort mange store feil til nå, hvis noen i det hele tatt. Men det er menneskelig å feile, og selv om vi seiersrusen benevner Bielsa som "gud", så er jo han av kjøtt og blod som oss andre.

Han er 32 år gammel, og har spilt 115 kamper for Espanyol og 25 kamper for Real Madrid. Det er 140 kamper på høyt nivå i perioden 2008-2019. Det er relativt få kamper, og han har da funnet seg i å være andrevalg.

Han har 139 kamper på lavere nivå, først og fremst hos Cadiz og Cartagena, og da på 2 og 3 nivå i Spania.

Jeg tror vi supportere (meg inkludert) har tillit til denne signeringen av to grunner. Den ene er at han kommer fra Real Madrid,
den andre og viktigste: Bielsa. Ikke sikker på om vi hadde vært mer begeistret for Casilla enn Wiedvald, om dette hadde vært for 1-2 år siden.

Til Castillas fordel, er hans alder: Keepere pleier gjerne å være vel så gode etter fylte 30 år.

Jeg håper han vil vise seg å bli en kanonsignering, og i såfall vil Bielsas legendestatus bare vokse og vokse.




Bjorn

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #42 på: Januar 18, 2019, 10:35:51 »
Har aldri sett eller hørt om denne spilleren før han kom under Ortas radar. Ser at de fleste lovpriser denne signeringen, så da er han vel bra da.  :D

Jeg merker meg at du er litt avventende, Jon R. Det er jeg også. For all del, han kan bli helt fantastisk for oss, og Bielsa har ikke gjort mange store feil til nå, hvis noen i det hele tatt. Men det er menneskelig å feile, og selv om vi seiersrusen benevner Bielsa som "gud", så er jo han av kjøtt og blod som oss andre.

Han er 32 år gammel, og har spilt 115 kamper for Espanyol og 25 kamper for Real Madrid. Det er 140 kamper på høyt nivå i perioden 2008-2019. Det er relativt få kamper, og han har da funnet seg i å være andrevalg.

Han har 139 kamper på lavere nivå, først og fremst hos Cadiz og Cartagena, og da på 2 og 3 nivå i Spania.

Jeg tror vi supportere (meg inkludert) har tillit til denne signeringen av to grunner. Den ene er at han kommer fra Real Madrid,
den andre og viktigste: Bielsa. Ikke sikker på om vi hadde vært mer begeistret for Casilla enn Wiedvald, om dette hadde vært for 1-2 år siden.

Til Castillas fordel, er hans alder: Keepere pleier gjerne å være vel så gode etter fylte 30 år.

Jeg håper han vil vise seg å bli en kanonsignering, og i såfall vil Bielsas legendestatus bare vokse og vokse.

Legendestatusen opprettholdes hos meg om han bruker og utvikler BPF videre fremover og henviser Kiko til benk..   ;) 8)
Marching On! 4276

SupALeedS

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #43 på: Januar 18, 2019, 10:35:55 »
Vil han sitte på benken på lørdag?
Alex

ollan

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #44 på: Januar 18, 2019, 10:37:44 »
Vil han sitte på benken på lørdag?
Tror han starter, Bielsa har hatt han på radaren i flere sesonger, god med beina. Akkurat det spillestilen vår trenger. Vinnerskalle
Ollan

SupALeedS

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #45 på: Januar 18, 2019, 10:46:31 »
Nei han har uttalt at han ikke spiller kampen mot Stoke. Tipper han står mot Rotherham.
Alex

Xern

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #46 på: Januar 18, 2019, 11:01:24 »
Nei han har uttalt at han ikke spiller kampen mot Stoke. Tipper han står mot Rotherham.
Han sitter nok på benken mot Stoke, men tviler på at han vinner keeperplassen med det første. Skal tross alt lære seg språk, spillestil osv..
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

berlin

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #47 på: Januar 18, 2019, 11:13:13 »
Har aldri sett eller hørt om denne spilleren før han kom under Ortas radar. Ser at de fleste lovpriser denne signeringen, så da er han vel bra da.  :D

Jeg merker meg at du er litt avventende, Jon R. Det er jeg også. For all del, han kan bli helt fantastisk for oss, og Bielsa har ikke gjort mange store feil til nå, hvis noen i det hele tatt. Men det er menneskelig å feile, og selv om vi seiersrusen benevner Bielsa som "gud", så er jo han av kjøtt og blod som oss andre.

Han er 32 år gammel, og har spilt 115 kamper for Espanyol og 25 kamper for Real Madrid. Det er 140 kamper på høyt nivå i perioden 2008-2019. Det er relativt få kamper, og han har da funnet seg i å være andrevalg.

Han har 139 kamper på lavere nivå, først og fremst hos Cadiz og Cartagena, og da på 2 og 3 nivå i Spania.

Jeg tror vi supportere (meg inkludert) har tillit til denne signeringen av to grunner. Den ene er at han kommer fra Real Madrid,
den andre og viktigste: Bielsa. Ikke sikker på om vi hadde vært mer begeistret for Casilla enn Wiedvald, om dette hadde vært for 1-2 år siden.

Til Castillas fordel, er hans alder: Keepere pleier gjerne å være vel så gode etter fylte 30 år.

Jeg håper han vil vise seg å bli en kanonsignering, og i såfall vil Bielsas legendestatus bare vokse og vokse.

Legendestatusen opprettholdes hos meg om han bruker og utvikler BPF videre fremover og henviser Kiko til benk..   ;) 8)

Hehe, han (Kiko) er jo vant med benken, så...... :D

Spøk til side, BPF har gjort sine saker bra, ikke bare godkjent, men "mer enn godkjent" etter min mening.
Likevel, man ser at han har et forbedringspotensiale.

Hvis BPF står en god kamp mot Stoke, så kan jeg ikke se noen grunn til at Kiko skal debutere mot Rotherham i neste kamp.
Men Bielsa overrasker hele tiden med sine valg, og oftest begrunner han de godt. Det ligger i kortene at Kiko vil bli førstekeeper ganske snart, men Bielsa har helt sikkert ikke garantert han den.

Det er lov å håpe at Leeds' keepere utvikler seg med Kiko på laget. Det kan bli en tålmodighetsprøve for BPF etter at han har fått smaken på førstelagsfotball.


h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #48 på: Januar 18, 2019, 12:09:09 »
Cooper sier han er overraska over hvor god Kiko er i Engelsk. Da er jeg betraktelig tryggere

Blank_File

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #49 på: Januar 18, 2019, 12:18:51 »
Dere kan ta det helt med ro. Kiko blir vår nye Nigel Martyn. Han vil spille i sine beste år som keeper etter å ha vært bak Iker og Navas i mange år. Jeg syns det er en styrke at man er så god og finner seg i å være andrekeeper. Spør hvordan de likte han i Espanyol. Dette er kvalitet på et nivå vi ikke har kjøpt før på mange år. Jeg kan ikke skjønne hvilke andre spillere vi har kjøpt siden nedrykket som kan måle seg.

Håper og tror at Kiko slår til. Han er pr. dags dato en langt bedre keeper enn Peacock-Farrell.

auren

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #50 på: Januar 18, 2019, 12:33:33 »
Blir Casilla en suksess i klubben så tror jeg mange fans vil kalle sine fremtidige kjæledyr for Kiko  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #51 på: Januar 18, 2019, 12:49:01 »
For alle som er interesserte i hvordan spillere blir rangert på fifa, her er Kiko's profil:

https://sofifa.com/player/177644/francisco-casilla-cortes/

79 er veldig bra, og det er vel best i ligaen utifra det jeg ser. Skalaen går fra 0-100, hvor den jevne tippeligaspiller ligger på 60-70 (noe jeg mener er overvurdert  ;D)

PS! Om dere skal søke på andre spillere må søket være ordrett. Søkemotoren suger.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #52 på: Januar 18, 2019, 23:06:52 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #53 på: Januar 22, 2019, 12:43:40 »
“What Leeds is” – Kiko Casilla tells Marca about Victor Orta’s special trip to Madrid

Sport Witness Team22nd January 2019
Leeds United managed to seal the signing of Kiko Casilla just before it was announced that Keylor Navas had picked up an injury and would be facing a spell out.

With Thibaut Courtois also having a couple of injury issues recently, it was very good timing from the Championship club.

In Spain, Victor Orta’s named popped up a couple of times, with Leeds’ transfer chief being given credit for persuading Real Madrid to part with their goalkeeper for no transfer fee.

Now Casilla himself has made it clear just how big Orta was in the move, and how he worked to convince him the transfer to England was the right step to take.

Speaking to Spanish newspaper Marca, the stopper revealed a special trip from Orta to speak to him face to face.

“Victor Orta also came to Madrid, especially to see me and to explain the project, what Bielsa wanted from me, what Leeds is, and between one thing and another everything made me think it over and here I am. I wanted to take a chance, to feel the pressure of playing again, on weekends, and how football is lived here, to try this experience.”

Unfortunately, Casilla didn’t reveal more about Orta’s description of Leeds United, but given what usually get the European media excited, it was probably about the club’s fall from grace, the history at Elland Road, and the supporters who continue to flock to see the Whites and have never given up hope the big time will return.

It will be hoped that Casilla can be a part of that.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Woody

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #54 på: Januar 25, 2019, 14:08:25 »
Bielsa har vel bekreftet at Casilla står i morgen?
LIFE IS LEEDS

Kimfjellheim

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #55 på: Januar 25, 2019, 14:34:11 »
Bielsa har vel bekreftet at Casilla står i morgen?

Det medfører riktighet

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #56 på: Januar 25, 2019, 15:04:15 »
Jeg tror Casilla er avhengig av en svært så bra debut! Det er store forhåpninger til ham, og vi har en tendens til å slakt spillere som ikke er på fra første øyeblikk.

Håper han ikke er for rusten!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #57 på: Januar 25, 2019, 15:08:13 »
Jeg tror Casilla er avhengig av en svært så bra debut! Det er store forhåpninger til ham, og vi har en tendens til å slakt spillere som ikke er på fra første øyeblikk.

Håper han ikke er for rusten!

Helt enig.
Positive er at han hadde et helt annet kroppsspråk og utstråling enn Wiedwald. Der luktet det litt anspent fra starten av synes jeg

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #58 på: Januar 25, 2019, 18:58:38 »
Jeg tror Casilla er avhengig av en svært så bra debut! Det er store forhåpninger til ham, og vi har en tendens til å slakt spillere som ikke er på fra første øyeblikk.

Håper han ikke er for rusten!

Spillere som vi vet er gode pleier å få litt tid, derimot spillere som fansen mener vi burde ha stått over får høre det med engang.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Kiko Casilla
« Svar #59 på: Januar 26, 2019, 19:52:56 »
Square Ball
Thoughts on Kiko? Thought he looked solid, despite the odd hairy moment. Clearly has that mild streak of insanity that keepers do. #LUFC


Simon O’Rourke
One wonder-save, a few dodgy punches, a few great punches, and some top class shithousing at the end. I like him.


MCC1
I agree, commands his area and was continually communicating and shouting at his players. His distribution was brilliant and he used his long throw for pin point accuracy so well. Great debut and KS was a steady influence, like you, I like him.


Samuel Gallagher
I love him already hes right at home with us. Brilliant wondersave too if that had gone in game over for us. And like u said top class shithousing at the end too

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973