Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City @ Bet365 Stadium, lørdag 24/8-19 kl 16.00 på Viasport 2  (Lest 21193 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
Hæh, samme kjipe resultat som forrige sesong? Tror ikke historien gjentar seg bokstavelig. For all, det blir vanskelig. Stoke må vinne snart, og Leeds vil være det rette laget å klå. Klarer de det? Vel. Jeg tror vi scorer. Og jeg tror ikke at vi slipper inn 2 mål her. Så, med det i mente tror jeg på et av disse resultatene: 1-1 eller 2-1 til Leeds. Har vanskelig for å tro på den tredje strake seieren, så jeg tror mest (75%) på 1-1. Bamford scorer for Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dallas???

 
Marcelo Bielsa waiting on Stuart Dallas injury news after praising versatile Leeds United ace

 
Lee Sobot


 
 
 
MARCELO BIELSA was waiting to see the extremity of a possible injury to Stuart Dallas after praising the winger-turned full-back's importance to Leeds United.

Dallas has started all four league games so far this season with the versatile Northern Ireland international and natural winger playing as a right-back with Luke Ayling still out injured.

Dallas again excelled in Wednesday night's 1-0 win against Championship visitors Brentford but the 28-year-old was substituted for Gaetano Berardi with 12 minutes left with head coach Bielsa fearing the Northern Ireland ace may be injured.

"Dallas is a player that has been an important player because he defends well," said Bielsa.

"He acts with surprise and he has a winger's cross so he is a player that is solving a lot of problems with the skills that he has."

Asked if Dallas now had an injury, Bielsa said: "I think so but I don't know the importance of the injury."
Bielsa also admitted he had been highly satisfied with United's defending with Leeds still having only conceded two league goals - in the opening weekend 3-1 win at Bristol City and the subsequent 1-1 draw at home to Nottingham Forest.

With the Whites also shutting out Salford City in a 3-0 triumph the Carabao Cup first round, Leeds have now kept three clean sheets in succession with United not conceding in nearly five hours - 283 minutes of football.


"We defended well," said Bielsa, assessing the display against Brentford.

"The opponent didn’t have enough clear chances.
"When we are playing against one team who has five important strikers, with three players in the first XI and two strikers as subs, it’s something important to make the difference that we did versus these kind of strikers."


 YÈP





Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
I neste kamp, hjemme mot Swansea, blir det snakk om et potensielt toppoppgjør, faktisk. De to lagene i tet, begge med 10 poeng av 12 hittil... :o

Men først må vi ta bunnlaget borte. Kanskje en større utfordring for Leeds? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
Pablo på benk? Mener han har hatt gode kamper rett etter dårlige kamper, så kanskje en risiko å sette han på benken?
MOT

stian

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
Pablo på benk? Mener han har hatt gode kamper rett etter dårlige kamper, så kanskje en risiko å sette han på benken?

Endelig har vi begynt å få noen skikkelige luksusproblemer i laguttaket. Jeg tror også Pablo kommer til å starte, men uansett utfall er det en benk som gir Bielsa alle muligheter til å endre kampbildet når det evt. trengs. Veldig viktig for å kunne avgjøre kamper, som vi så på onsdag.

Stoke borte er alltid en vanskelig kamp - jeg holder også en knapp på uavgjort og vil være fornøyd med det.

auren

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
Pablo på benk? Mener han har hatt gode kamper rett etter dårlige kamper, så kanskje en risiko å sette han på benken?

Alltid en risiko å sette Pablo på benk. Har vært litt variabel i åpningen, mens Costa har sett veldig frisk ut når han har kommet inn. Vi kan ikke ha en 15-millionerspiller på benken denne sesongen, og snart er det på tide å spille ham inn fast. Trenger en spiller med god fart på vingen som er god til å utfordre. Vi blir nok å stange mot Stoke-muren i denne kampen også. Pablo får eventuelt komme inn et stykke ut i andre omgang dersom det behøves, noe jeg tror det gjør for krystallkula mi spår tap.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Pablo starter nok. Selv er jeg mer spent på om de som var tvilsomme til onsdag er tilgjengelige og 100% i morra. Vi trenger helt sikkert luftstyrken til Cooper.
Samtidig er det jo fantastisk å ha såpass til kvalitet på benken. Jeg tipper vi stort sett vil ha en fast startellever - så fremt vi ikke har mange skader/suspensjoner - men at byttene vil komme tidligere og oftere.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Phil Hay
@PhilHay_

Marcelo Bielsa's press conference coming up at 12.30pm. Before then, I'm running a live Leeds United Q&A for an hour from 10am:
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Dallas ute som ventet....enda verre at Cooper er ute..Shack og Berra inn..

h.b

  • Gjest
Dallas ute som ventet....enda verre at Cooper er ute..Shack og Berra inn..

Dritt, og amatørmessig av klubben, å ikke hente inn en ekstra stopper med tanke på skader, eller utestengelser

lowfields

Det betyr at pr idag er Cooper, Ayling, Douglas og Dallas ute med skade!? (i tillegg til Roberts). Tynnslitt i forsvar etter 4 runder....
White, Berardi, Shack, Allioski, Struijk og Davis (Gotts) igjen.
« Siste redigering: August 23, 2019, 13:55:28 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

stian

Det betyr at pr idag er Cooper, Ayling, Douglas og Dallas ute med skade!? (i tillegg til Roberts). Tynnslitt i forsvar etter 4 runder....
White, Berardi, Shack, Allioski, Struijk og Davis (Gotts) igjen.

Trekker tilbake min tidligere kommentar om luksusproblemene vi sliter med...

RoarG

Dallas ute som ventet....enda verre at Cooper er ute..Shack og Berra inn..

Dritt, og amatørmessig av klubben, å ikke hente inn en ekstra stopper med tanke på skader, eller utestengelser
BS. Klubben har gode nok erstattere. Vi har allerede for mange spillere i stallen. Anita, Cibicki, De Bock, O'Kane, Shaughnessy og Ekuban skal alle ut. Utrenskningene må fortsette.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ollan

Dallas ute som ventet....enda verre at Cooper er ute..Shack og Berra inn..

Dritt, og amatørmessig av klubben, å ikke hente inn en ekstra stopper med tanke på skader, eller utestengelser

Det var da voldsomt.... på pressekonferansen som enda pågår sa han at det ikke var noe alvorlig og at de er aktuelle i morgen,
Phil Hay bekrefter det også 9 min. etter han skrev at de var ute....
Ollan

Annesj

De er ikke ute. Ikke ennå ihvertfall. Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd. Shack inn evt bekymrer meg lite. Vi får se. Potensielt bananskall.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

leedslife

Dallas ute som ventet....enda verre at Cooper er ute..Shack og Berra inn..

Dritt, og amatørmessig av klubben, å ikke hente inn en ekstra stopper med tanke på skader, eller utestengelser

Tror nok jeg ville ventet litt til før jeg hadde sagd hele trenerapparatet og ledelsen.
Det går faktisk ganske bra enn så lenge

Men skjønner at det bygger seg voldsomt opp for din del

RoarG

De er ikke ute. Ikke ennå ihvertfall. Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd. Shack inn evt bekymrer meg lite. Vi får se. Potensielt bananskall.
Alle kamper kan tapes. Slik er det i denne divisjonen. Ikke noe bananskall, bare normal Championship-hverdag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

De er ikke ute. Ikke ennå ihvertfall. Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd. Shack inn evt bekymrer meg lite. Vi får se. Potensielt bananskall.
Alle kamper kan tapes. Slik er det i denne divisjonen. Ikke noe bananskall, bare normal Championship-hverdag.

Sant  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

HåvardK

Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd.
I fare for å gjenta meg selv: Jeg er også engstelig. Alle merkelige inngripener kan ikke kompenseres med det mange karakteriserer som "en herlig innstilling". Dessverre.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Både Cooper og Douglas kàn spille i morgen, men mulig de heller får mulighet til å pleie sine sår - slik leser jeg det hele

Pressern med Bielsa
Team news
Dallas or Shackleton and Cooper or Berardi, the rest the same.

Temptation to include Costa and Nkeitah
It’s an option that is in the team. Each of them have two alternatives. During the season the 18 players in the squad will play.

Is Nkeitah likely to play on the left this season?
This player has many skills to play like a winger. Because he is the kind of player that we think of in these kind of positions.

Barry Douglas
We are thinking about him for the match in the cup.
<How is his situation?>
What I said before. We are thinking for the next match. So we are close to know how ready he is play.

First four games - is there a feeling that you play better away from home?
The two games that we play away were less physically demanding, less close. Maybe it was this but not because it was away or at home.

Same start as last year - how is this year's team different?
It was a very good performance at the start of last season.
But it’s true in the same time that to compare last season with this year it’s too early. Only four games so we have to wait.

What do you expect from Stoke City?
The distance between the teams in the table is rare, when you play it’s too close.
In Championship everyone knows every result is possible. In the first game Fulham can win, to quote one example.
For us it will be much harder. For them they have very good quality in the players.

Clarke not featured much - how does he see his involvement coming on?
For me he’s an important player who has very good individual skills, one v one.
There are reasons enough to say nothing is special about why he is not in the 18 players in the last two games.
We have a lot of matches in the month of August. Very probably the next game on Tuesday a lot of players who didn’t play before will be in the squad.
In this moment I am focusing three wingers. They are putting in good performances, but Clarke will be in or be a substitute of one of them.
Jordan Stevens is another option.

Dallas and Cooper injuries
They could play tomorrow. But always I tell you all the things we know every day.
Dallas and Cooper are resting today to try to recover well. Liam has a kick in the ankle and Dallas is a muscle problem, nothing special. Hopefully they play.
If not, like I told you tomorrow.

Did you work on the psychology of the players over the summer - is it something you believe in?
The physiology as a tool is very important and obviously the physiology in the squad is very specific too. It’s a specific work in the squad you need to develop and learn so it’s important.
At the same time there can be too many people in the role in specific teams.
Above all because in football it’s true that there is a wall to introduce this specific man in a squad. The football know that this type of person comes into the team is the reason where there is people in the team to do this job.

Are you impressed with how the squad have recovered mentally?
You know that we didn’t promote, the way to improve this is to get promoted.
So what we are thinking now is late. Out of time. At the same time with just five games we can talk about if they have recovered from last season or the opposite.
It cold be a bad result shows a weakness and at the same time when you are in a top performance, no indication that you have recovered mentally.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Harrison på pressern

Feeling after the win
Very important, tough match. Buzzing to get the points, but now they prepare for tomorrow.

Does the late winner show where you are as a team? Grinding out results etc
Part of the club, embedded with how the team plays. Shows character. Guys came off the bench to change a draw into a win.

Competition for places?
Definitely. Lots to talent, young players. Can’t get complacent. Good to have that, to push each other and support each other.

How has your development been since last season?
Knows he wasn’t performing at his best all season, worked a lot in the off-season to improve and prepare. Good so far.
Always looking for ways to better himself.

Mental side of it
Important not dwell, but they do have to keep it in the back of their minds.

Social media - how do you see it in the game?
Advantages and disadvantages. Massive impact these days and can be really easy for fans to say whatever they want on social media, but they wouldn’t say that to their faces.
Part of the game. Tough not to get too caught up on it.

Tempted to ever switch off social media?
Done it at times last year. Can be helpful at times.

How pleasing is recent praise of your form?
Great when you hear nice things. Fans here so supportive, so grateful. Doesn’t go unnoticed. Likes to keep his head down and work and fans have seen that, so nice to get support.

How much better are you feeling as a player?
Confidence and familiarity helps. Is now more comfortable to perform and show what he’s got.
Defiantly settled now. Really happy to be here.

Stoke expectations?
Always tough game going there. Not going the best recently, but anything can happen in this league. No complacency.
Surprising to look at their squad, but things can start going well very quickly.

Would you rather lead from the front?
ALways good to be doing well but you always have to go game-by-game.
Try and win as many as you can - sounds simple - but its how it has to be,

Good that there's no hangover?
Have to keep the trust in Bielsa and his style of play and they will be successful.
New year, make the most of it.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd.
I fare for å gjenta meg selv: Jeg er også engstelig. Alle merkelige inngripener kan ikke kompenseres med det mange karakteriserer som "en herlig innstilling". Dessverre.

Innhoppet på slutten av kampen sist var på høyre back. Planen er nok mest sannsynlig at Berra spiller stopper om Cooper er ute. Uansett, tror Cooper spiller..
Marching On! 4276

berlin

De er ikke ute. Ikke ennå ihvertfall. Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd. Shack inn evt bekymrer meg lite. Vi får se. Potensielt bananskall.
Alle kamper kan tapes. Slik er det i denne divisjonen. Ikke noe bananskall, bare normal Championship-hverdag.

Kunne ikke vært mer enig. Helt normalt. Som forrige sesong: Ã… spille mot et "topp-lag" sånn ca halvveis i sesongen,
kunne være like "lett" som å spille mot en "bunnlag". Vica versa.

Siste året har lært meg: Jeg kommer ikke til å ta en kamp for lettere enn en annen, og det gjelder t.o.m 46.runde (sett bort fra om vi allerede skulle være klare for opprykk noen runder før).

berlin

Kamp om to dager. Topp mot bunn. Spennende å se om Douglas er klar og om Dallas må kaste inn håndklet. Vi stiller nok så godt som uforandret tipper jeg. Skulle dog sett følgende lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Klich, Forshaw, Harrison - Bamford

Subs: Meslier, Berardi, Shackleton, Alioski, Bogusz, Pablo og Nketiah

Tips: 2-1 og årets første tap. Klassisk Leeds!

auren
Pablo på benk? Mener han har hatt gode kamper rett etter dårlige kamper, så kanskje en risiko å sette han på benken?

Alltid en risiko å sette Pablo på benk. Har vært litt variabel i åpningen, mens Costa har sett veldig frisk ut når han har kommet inn. Vi kan ikke ha en 15-millionerspiller på benken denne sesongen, og snart er det på tide å spille ham inn fast. Trenger en spiller med god fart på vingen som er god til å utfordre. Vi blir nok å stange mot Stoke-muren i denne kampen også. Pablo får eventuelt komme inn et stykke ut i andre omgang dersom det behøves, noe jeg tror det gjør for krystallkula mi spår tap.

auren

Tror at Pablo starter. Vil bli overrasket om ikke det blir tilfelle. Og hvorfor skulle han ikke starte ?
I vår noe dårlige avslutning av forrige sesongen kunne Pablo ha kanonmatcher ispedd noen dårlige.
Var ikke noe mønster som pekte i retning utbrenthet, etter min mening.
Han er profesjonell, godt trent, og alderen hemmer han fortsatt ikke, synes jeg.
Bedre å bytte han ut, slik som mot Brentford.

For all del, 3-4 dårlige kamper på rad, så kan jeg være med på endring. Viser det seg evt. at endringen funker veldig bra, da må i såfall Pablo "vente".

Tross skader i forsvaret, når vi først har så gode alternativer på mb og angrep, så må det være en god følelse. Ellers skriker vi og jamrer oss over manglende aktivitet i transfervinduene, når skader "i utsatte psoisjoner" melder seg.

HåvardK

Men etter berras innhopp sist blir jeg litt engstelig om han skal inn for cooper. For det var et skrekkelig innhopp. Ã… flaks at ingen feilpasningene hans ble utnyttet bedre av brentfor. For de kom på løpende bånd.
I fare for å gjenta meg selv: Jeg er også engstelig. Alle merkelige inngripener kan ikke kompenseres med det mange karakteriserer som "en herlig innstilling". Dessverre.

Innhoppet på slutten av kampen sist var på høyre back. Planen er nok mest sannsynlig at Berra spiller stopper om Cooper er ute. Uansett, tror Cooper spiller..
Erfaring viser at det er mulig å gjøre rare ting som stopper også.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Struijk (Jenkins 45),  McCalmont (Hudson 45), Bogusz (Gotts 45)
 
getting 45 mins suggests Struijk is on the bench if cooper is not fit.
- - -

At disse 'bare' spilte 45 minutter tyder vel på at 3-4 av de er aktuelle for benken i morgen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

oddball

"getting 45 mins suggests Struijk is on the bench if cooper is not fit."
Er ikke Strujik utlånt???
 

RoarG

"getting 45 mins suggests Struijk is on the bench if cooper is not fit."
Er ikke Strujik utlånt???
Nei, han er i klubben.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Selvsagt skeptisk med såpass med skader SÃ… tidlig...MEN har troen!
D er en herlig guts og energi i laget , selv med Pablo HELT ute av det forrige kamp...

Nketiah og Costa kommer til og rive Stoke i filler i 2. Omgang... :D