Skrevet av Emne: Kamp vs Sheffield W @Hillsborough Lørdag 26.10.19 kl 13:30 Viasport 2  (Lest 73126 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Mulig det er åpenbart for alle, men kampen går også på Viasport2.
Ikke helt usannsynlig at det kommer et spørsmål om hvem som viser kampen i morgen, palle.
Nei, overhodet ikke usannsynlig siden du valgt å sitere et innlegg som fortsatt hadde 'Sky Sport' i headingen  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Tror Leeds vinner denne, håper på at Roberts og Eddie får mer spilletid. Og Costa har jo ikke imponert voldsomt enda, kan Eddie eller Bamford spille kant ? . Så Bielsa vurderer Roberts framfor Klich, spennende...


MOT

kilgallon

Jeg forudser en utrolig vanskelig kamp i dag hvor jeg som udgangspunkt vil være veldig godt tilfreds med uavgjort. Men tipper et av lagene henter en 1 målsseier (så er den lissom garderet :D).
Jeg håper litt at stabeisen Bielsa endrer litt i formasjonen i dag og kjører en 4-4-2 fra start;

Casilla
Ayling - White - Cooper (Berardi) - Alioski
Dallas - Phillips -Klich - Harrison
Eddie - Bamford

Kan slett ikke se problemet med å skyve Phillips litt høyere i banerne når vi har så massivt spillovertak i kamp etter kamp, og både Harrison og Dallas har defensive egenskaber så det greier seg når vi ikke har ball.
Og med både Eddie og Bamford på topp får vi en helt annen dimensjon i spillet vårt. Vi er i mine øyne alt for lette å forsvare mot. Motstanderen har alltid sikring på den spiller som spiller mot Bamford, men med to fremme vil vi oftere kunne komme til en-mot-en situasjoner, blandt annet fordi vi er vannvittig gode til å angripe i overtall på kantene, og vi har 2 offensivt mindede spiller inne sentralt i form av Klich og Phillips. Wedensday spiller med 4 nede baki, og det vil betyde at deres to midtstoppere blir nødt til å gå mann-mann på Eddie og Bamford. Og det vil gi oss muligheter! Det er jo bare å forestille seg Eddie alene mot Julian Borner så vet man hvordan det ender 8).

Men klokka halv ett får vi nok å se at de samme 11 som startet mot Preston også starter i dag - og forhåpentlig er det godt nok til 3 pinner. Fy fa..n jeg gleder meg til kamp i dag!!

leedslife

Cooper går vel rett inn her regner jeg med.

Gary Monk. Lokalderby. Spill mot et kompakt lag som bare har sluppet inn 10 på 13. Tror ikke vi får komme til like mye store sjanser som forrige sesong på den banen. Det må løsne for de offensive spillerne våre skal dette gå.

Tror vi får det tøft idag. Håper på et sterkt uavgjort resultat, men frykter tap her.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Monk har vel full pott vs. Bielsa??

Men det endrer seg i dag...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Hvis vi får se endringer i dag, er det nok fordi Cooper er skadefri. I tilfelle byttes han mot Berra; ellers samme lag som sist fra start. Tipper jeg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Vått i Sheffield

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1188034242535677952?s=20

(les kommentarene i twitterfeeden) :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Samme lag som sist. Nketiah på banken

Kato

Cooper tilbake på benk.
 

Carl Fisker

Samme lag som sist. Nketiah på banken
Håper han ikke er i banken når kampen blåses i gang  8)

jaho

Ingen Douglas på benk..hmmm..håper ikke han er ute en lang periode nå da...igjen!!!


jaho

Den gang da 1991/1992:
https://en.wikipedia.org/wiki/1991%E2%80%9392_in_English_football#First_Division_2   

Nå 2019:
https://www.bbc.com/sport/football/championship/table

var det da vi vant 6-1 der borte..? Husker publikum ropte we want 6 på 5-1.. En av de aller beste Leeds-opplevelsene. Tror faktisk at det var vår gamle helt John Sheridan som scoret for Wednesday på straffe..

Hallgeir *

Den gang da 1991/1992:
https://en.wikipedia.org/wiki/1991%E2%80%9392_in_English_football#First_Division_2   

Nå 2019:
https://www.bbc.com/sport/football/championship/table

var det da vi vant 6-1 der borte..? Husker publikum ropte we want 6 på 5-1.. En av de aller beste Leeds-opplevelsene. Tror faktisk at det var vår gamle helt John Sheridan som scoret for Wednesday på straffe..

Stemmer, etter tidenes mest teatralske stup av Wednesdays Gordon Watson.

The Square Ball hadde bilde av fallet i utgaven som kom etter kampen, med teksten: "We dive ar dawn".
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Eirik Aase tror på seier, igjen....

http://championshipnorge.com/?p=16204&fbclid=IwAR3oGMxqfaaF6YlTgpLcM3J_uiA0oJ1faMcsj9SnOYYzOxP8lUyeVFBULUc

Sheffield Wednesday – Leeds United
Kampstart: 13.30
TV-kanal: Viasport 2
Skader og Suspensjoner: Kommer..

Det har ikke vært mange scoringer i Sheffield Wednesdays fire siste kamper. 0-1, 1-0, 1-1 og 1-0 er status siden Middlesbrough ble slått hele 4-1. Ikke overraskende har Garry Monk rettet fokuset over på den defensive biten av spillet, og det tror jeg er fornuftig av Wednesday-sjefen. Massimo Luongo er ingen målmaskin, men har nå blitt matchvinner i to av de tre siste kampene for uglene. Foran helgens runde ligger Sheffield Wednesday helt oppe på en tredjeplass med 23 poeng, og det skiller bare tre poeng opp til tabelltopp. Hjemme på Hillsborough har Sheffield-klubben sterke 4-1-1 denne sesongen. Lørdag får uglene besøk av en av Garry Monks tidligere klubber, nemlig Leeds United. Da hvittrøyene kom på besøk forrige sesong, endte kampen opp med å gi oss flere ufattelige scoringer. Leeds United-spiss Eddie Nketiah klaget i landslagspausen på lite spilletid, og leverte en ny god søknad til mer spilletid da han scoret et sent utligningsmål mot Preston North End tirsdag kveld. Kampen endte 1-1, og førte til at Leeds klatret opp på direkte opprykksplass. Marcelo Bielsa & Co har nå to poeng opp til tabelltopp, og på bortebane har de 4-1-2 denne sesongen. Det gjør de til ligaens nest beste bortelag, men samtidig har de bare tatt ett poeng på sine tre siste bortekamper.


Wednesdays siste kamper:
Sheff Wed – Stoke 1-0 (Luongo)
Cardiff – Sheff Wed 1-1 (Börner)
Sheff Wed – Wigan 1-0 (Luongo)
Hull – Sheff Wed 1-0
Boro – Sheff Wed 1-4 (Iorfa, Reach, Selvmål, Fletcher)

Leeds siste kamper:
Preston – Leeds 1-1 (Nketiah)
Leeds – Birmingham 1-0 (Phillips)
Millwall – Leeds 2-1 (Alioski)
Leeds – West Brom 1-0 (Alioski)
Charlton – Leeds 1-0

Vurdering: Sheffield Wednesday har vært sterke denne sesongen. Siden Garry Monk ankom klubben har de vært vanskelige å skape mange sjanser mot. Her møter de et Leeds United-lag som ser strålende ut nesten hver eneste kamp, men som sliter med uttellingen foran mål. Dette kan fort bli et oppgjør med få mål, men jeg har på følelsen at Leeds klarer trekke det lengste strået her.

Tips: Borteseier (2.20 @ Coolbet)
Super Leeds since 1968

jaho

Uppppsss... Nuhiu fra start... skal nok prøve å utnytte våre relativt småvokste stoppere..Unngå dødballer, og masse innlegg fra kant må til.. Westwood tilbake i målet. Matchvinner mot Stoke Luongo ute, sikkert skadet, gikk ut tidlig i 2.omg sist..
« Siste redigering: Oktober 26, 2019, 13:25:00 av jaho »

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
2 treige murbrekkere på topp for dem. Monk har klargjort for krig i luften.. Hadde blitt en stygg kamp om det ikke var for leeds  8)

leedslife

Børner ut for dem inn med Pelupessy
fordel oss

auren

2 treige murbrekkere på topp for dem. Monk har klargjort for krig i luften.. Hadde blitt en stygg kamp om det ikke var for leeds  8)

Fornuftig av Monk tror jeg. Banen er i elendig forfatning så det blir mye langt fra begge lag tror jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Har allerede begynt å glede meg til 2. omgang!  8)
Medlem 94237

auren

Banen ser heldigvis OK ut. Men blir nok fort gjørmete hvis det har vært så mye vann som i bildet over.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Banen ser heldigvis OK ut. Men blir nok fort gjørmete hvis det har vært så mye vann som i bildet over.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, men ikke mer. Ser ut som ballen går litt sakte. Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Cannavaro

Syns Berardi blir lurt til å presse litt høyt i banen, mye rom bak ham da.  Nydelig tackling av White her nå, avgjørende !!
MFLU - Miracles For Leeds United

karaba

Der kunne det fint vært dømt straffe til White


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cannavaro

Tre misser på langpasninger nå Ayling.....mer presisjon trengs
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

For en spiller Dallas har blitt

Kato

Alioski og Ayling har vært helt grusomme. Ellers masse elendige valg på Wednesdays halvdel.
 

lojosang

Synd at det ikke finnes en eneste oppegående journalist som kan stille Bielsa følgende spørsmål:
Hvorfor kan Tyler Roberts opptre i rollen bak Eddie Nketiah, men ikke Bamford?
Hva kan det teknisk begavede "surrehodet" Roberts utføre der som ikke også Bamford kan?

Argumentet om at Nketiah og Bamford har fått for lite tid sammen på treningsfeltet til å starte kamper sammen, holder ikke vann. Skal man tenke sånn vil det nesten være bortkastet å kjøpe en ny tier i januar, da han ikke vil være nok "sammentrent" med spissen til å starte kamper før et stykke ut i mars måned.

Spillere med høy "fotball-IQ" - og det har både Bamford og Nketiah - trenger ikke flere måneder med fellestrening for å finne tonen og få til et fruktbar samarbeide ute på banen.

Angående kampen mot Wednesday:
Forrige sesong vant Garry Monk begge kampene mot Bielsa.
På lørdag dukker han opp igjen med et sterkere mannskap enn det han rådde over i 2018/19.
Det blir nok ikke enkelt for oss denne gang heller.

Spørsmålene du stiller, og som du mener en journalist burde stille, skjønner jeg.
Det jeg sitter og lurer på, er om Bielsa ikke har jobbet med denne problemstillingen (eller dine spørsmål, om du vil).
Men det får jeg selvsagt ikke vite, med mindre jeg skulle få en personlig relasjon til Bielsa da, men det skjer ikke. Ikke kan jeg spansk heller, hehe. Og med mindre det finnes en journalist som faktisk skulle finne på å stille de spørsmålene.

Jo, jeg ville likt å se og høre hva han ville svart på de spørsmålene.
Virker ikke som Bielsa er mannen som prøver noe helt nytt i kamp uten å ha øvd mye på det på forhånd. Tanken vokser på meg, Men ikke på bortebane mot et topplag fra Yorkshire.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

leedslife

Spiller Klich?

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Det er ikke mye hjemmelaget har å by på syns jeg. Bør absolutt være mulig å vinne denne. Må bare få litt mer presisjon og bedre valg i avslutningsfasen av angrepene våre..