Skrevet av Emne: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV  (Lest 32131 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

karaba

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #180 på: Desember 29, 2019, 18:16:25 »
Litt uklar hvem som scoret seiersmålet. Selvmål?
Selvmål ja


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #181 på: Desember 29, 2019, 18:17:04 »
7 skudd, 5 på mål og 5 mål. Effektivitet i det minste.

palle

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #182 på: Desember 29, 2019, 18:17:58 »
7 skudd, 5 på mål og 5 mål. Effektivitet i det minste.

Alle skudd på mål i kampen gikk inn, både fra oss og Birmingham. Sykt.
...ooo, vi vandrar saman...

Andersen

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #183 på: Desember 29, 2019, 18:20:29 »
Det begynner å bli mange år siden ,Leeds spilte seg til en sånn kamp vel , og dra seieren i land !?

lojosang

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #184 på: Desember 29, 2019, 18:20:37 »
Tre keepertabber??
Kiko og Klich må dele skylda for frisparkmålet ca 60-40 i hvert fall. Usikker på den hvor Kiko vil ha frispark etter å ha sett det et par ganger. Hadde jo skreket meg hes på frispark selv i tilsvarende situasjon, men syns vel egentlig ikke keeper skal ha noe der.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

RoarG

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #185 på: Desember 29, 2019, 18:20:46 »
7 skudd, 5 på mål og 5 mål. Effektivitet i det minste.

Alle skudd på mål i kampen gikk inn, både fra oss og Birmingham. Sykt.
Tyder på svakt keeper-spill, eller?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #186 på: Desember 29, 2019, 18:21:02 »
10 baklengs på 21 kamper. 10 baklengs på de neste 4 (!) kampene. Forsvaret blir nå den lagdelen vi må pleie de neste ukene. Ekstremt mange tåpelige mål i mot. Skremmende å se oss på dødballer. Deilig med seier, men vi har virkelig en stor oppgave fremover med å gjenskape det tette det forsvaret vi har hatt de første 21 kampene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig!
Dette er noe av det sjukeste jeg har sett :D
Bekymret over baklengsmålene :(

Myhre10

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #187 på: Desember 29, 2019, 18:26:59 »
10 baklengs på 21 kamper. 10 baklengs på de neste 4 (!) kampene. Forsvaret blir nå den lagdelen vi må pleie de neste ukene. Ekstremt mange tåpelige mål i mot. Skremmende å se oss på dødballer. Deilig med seier, men vi har virkelig en stor oppgave fremover med å gjenskape det tette det forsvaret vi har hatt de første 21 kampene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig!
Dette er noe av det sjukeste jeg har sett :D
Bekymret over baklengsmålene :(

Ja det finnes selvsagt alltid noe å være bekymret for, for min del gleder jeg meg over seier og tabelltopp!  Det meste av sesongen har bekymringen vært at vi ikke scoret nok mål, nå etter at vi scorer 5 så er bekymringen at vi slipper inn for mange! Heia Leeds, MOT.

leedslife

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #188 på: Desember 29, 2019, 18:29:18 »
10 baklengs på 21 kamper. 10 baklengs på de neste 4 (!) kampene. Forsvaret blir nå den lagdelen vi må pleie de neste ukene. Ekstremt mange tåpelige mål i mot. Skremmende å se oss på dødballer. Deilig med seier, men vi har virkelig en stor oppgave fremover med å gjenskape det tette det forsvaret vi har hatt de første 21 kampene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig!
Dette er noe av det sjukeste jeg har sett :D
Bekymret over baklengsmålene :(

Ja det finnes selvsagt alltid noe å være bekymret for, for min del gleder jeg meg over seier og tabelltopp!  Det meste av sesongen har bekymringen vært at vi ikke scoret nok mål, nå etter at vi scorer 5 så er bekymringen at vi slipper inn for mange! Heia Leeds, MOT.

Helt enig. Virkelig gledelig.
Kan komme til WBA 1 nyttårsdag med denne boosten pluss tabelltopp.
Virker som WBA har mistet litt rytme.
Utrolig viktig resultat for oss.

Sånn sett 2 keepertabber og 2 personlige feil av Alioski/venstresiden idag. Det kan rettes opp i uten noe problem.
Vært værre hvis det var hele lagdeler det er snakk om.

Tror vi heller skal se det positive. Vi tok med oss 3 poeng i en veldig vanskelig bortekamp.
Et resultat som kan vise seg gull verdt når det begynner å gå mot slutten.

raggen

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #189 på: Desember 29, 2019, 18:32:16 »
typisk dårlig tima selskap for min del men fikk med meg action fra forumet her og livescore.. må ha vært en syk syk kamp. må få sett hightlights eller kampen i sin helehet i opptak. viktig seier og ikke minst for selvtilliten
Forever Leeds United!!!!!!!!

asbfjell

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #190 på: Desember 29, 2019, 18:35:51 »
Nesten litt imponert av Alioski i dag. Han ga oss en 97 minutters oppvisning i feilposisjonering.
Utrolig at ikke Bielsa tok affære. Hvis Douglas er dårligere enn dette, kan han bare gies bort i januar.

Kiko virker forresten å være på vei mot formen fra forrige sesong.

Men vi skal ikke være for giftig i kommentarene etter sesongens viktigste seier.
I dag var holdninger og spirit vi trengte mer enn noe annet. Og det fikk vi servert - med Dallas og Ayling i bresjen.

Med tanke på hvordan det gikk i de andre kampene, sitter jeg igjen med en følelse av at vi tok fem poeng i dag.

Rett og slett en romjulsøndag for evigheten!


Kato

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #191 på: Desember 29, 2019, 18:38:46 »
Casilla 4 - Helt krise. Når vi sliter med fysikk i utgangspunktet, blir det ikke bedre av en keeper fullstendig blottet for autoritet ute i feltet. Tar vel ingenting i dag.
Alioski 4 - Defensivt som kniv gjennom smør. Avsluttet med å drible seg bort før 4-4. Ingen venstreback etter mitt syn.
Ayling 9MOM - Øyeblikket. Det kom endelig en dag da vi fikk se han treffe under tverrliggeren. Vinnervilje på opprykksnivå.
White 5 - Trøbbel hele veien. Jutkiewicz så ut som han var 2.20 og 180 kg.
Cooper 5 - Kokte i hodet, da han laget et meningsløst frispark før 4-4. Savner ro fra kapteinen.
Harrison 6 - Strålende forarbeid på det første, ellers ingen skjerm på en venstreside som slet voldsomt defensivt. Scorer et viktig mål.
Klich 6 - Jobbet godt, men sliter med de store bidragene for tiden.
Dallas 8 - Stor vinnervilje, scorer et svært viktig mål.
Nketiah 6 - Klarte ikke å holde mye i ballen for å begrense presset fra Birmingham.
Phillips 6 - Nede i en bølgedal. Tregere med ball, og tregere uten ball.
Costa 6 - Scorer et nydelig mål. Setter opp den siste også. Er ellers ingen spiller for fysiske bataljer som denne.
Roberts 6 - Jobber greit når han kommer inn, men heller ikke han klarer å holde noe spesielt i ballen.
 

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #192 på: Desember 29, 2019, 18:41:32 »
En vanvittig kamp.  Herlig å stå på til siste slutt og ta seieren på overtid.  Samtidig er det bekymringsverdig at forsvaret som har vært så trygt tidligere i sesongen nå ser ut som det har raknet helt.  Her må Bielsa gjøre noen grep.

Underholdningsmessig kan man ikke klage.  Tar gjerne en reprise på onsdag.  Hvis hjertet tåler det da?  ;D
Medlem 94237

auren

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #193 på: Desember 29, 2019, 18:44:02 »
Synes Berardi fortjener ros for den svært viktige taklingen han gjør før vi setter 4-5. Klassisk Berardi!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjella

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #194 på: Desember 29, 2019, 18:45:45 »
Utrolig deilig - mål er mål og ballen er rundt veit du - fritt etter Tom L. Mye som kan sies om kampen, men velger å konsentrere meg om den psykologiske effekten av å vinne en sånn kamp. Den er voldsom. Noen av våre beste - som Klich og White - har en relativ svak periode nå. Synes Eddie var meget positiv idag + til Ayling og Dallas. Og kantene våre begynner å score - det er også meget viktig....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #195 på: Desember 29, 2019, 18:46:31 »
Nesten litt imponert av Alioski i dag. Han ga oss en 97 minutters oppvisning i feilposisjonering.
Utrolig at ikke Bielsa tok affære. Hvis Douglas er dårligere enn dette, kan han bare gies bort i januar.

Kiko virker forresten å være på vei mot formen fra forrige sesong.

Men vi skal ikke være for giftig i kommentarene etter sesongens viktigste seier.
I dag var holdninger og spirit vi trengte mer enn noe annet. Og det fikk vi servert - med Dallas og Ayling i bresjen.

Med tanke på hvordan det gikk i de andre kampene, sitter jeg igjen med en følelse av at vi tok fem poeng i dag.

Rett og slett en romjulsøndag for evigheten!


This!

Rett og slett myyyye å sette fingeren på i dag.

Men såå er det bare å tenke på WBA og Brentford og hele skiten og være glad for de tre poengene. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

karaba

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #196 på: Desember 29, 2019, 18:49:46 »
Mye rusk i maskineriet i dag, men det driter jeg i Lenge siden jeg har opplevd en deiligere seier enn i dag Spesielt med tanke på  hva lagene rundt oss klarte


Sent from my iPhone using Tapatalk

rd1

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #197 på: Desember 29, 2019, 18:52:58 »
Himmel å hav for en kamp! Var langt nede før kamp, og er veldig glad for jeg tok grundig feil i mine spådommer!!

Veldig oppløftende at vi behersker kontringsspillet bedre og bedre, gir lag som vil presse høyt mot oss fremover store problemer!
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #198 på: Desember 29, 2019, 18:54:55 »
Synes Berardi fortjener ros for den svært viktige taklingen han gjør før vi setter 4-5. Klassisk Berardi!

auren

Adam Pope også veldig enig i dette:

Adam Pope
Have to credit Berardi for the way his tackle & pass kept the last move alive for Costa & then Ayling to deliver the killer blow which saw Harding (OG) knock it into the net. Well I think that’s what happened! #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #199 på: Desember 29, 2019, 18:56:21 »
1. Mister omtrent nattesøvnen over hvor svake vi er fysisk i egen boks mot noen av lagene.
2. Gleder meg like mye over presisjonen og farta i kontringene våre.
3. Vinnerviljen avgjorde denne. Og godt å se vi er på riktig side av den viljen. En boost med de andre resultatene. Mange sliter.
 

Reaney

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #200 på: Desember 29, 2019, 18:57:05 »
Pep Clotet med tidenes foredrag for dommeren etter kampen. Kan noen forklare meg hva som er hensikten med det?

Andersen

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #201 på: Desember 29, 2019, 18:57:11 »
Gleder meg faktisk til WBA kampen på tv 1 januar !  ;D de har virkelig fått en form dupp. Det hadde vært verre med tap i kveld mot Bham og reist til samme by en gang til med uvissheten og neglebiting deluxe

Kato

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #202 på: Desember 29, 2019, 18:59:22 »
Pep Clotet med tidenes foredrag for dommeren etter kampen. Kan noen forklare meg hva som er hensikten med det?

Fly forbanna over den siste corneren vi ikke skulle hatt. Hjelper det? Neppe.
 

Andersen

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #203 på: Desember 29, 2019, 19:05:36 »
 Godt vi ikke har VAR systemet i ligaen da ! Pep  hadde vel forlangt det pga corneren Leeds fikk ( ironi  ::) )

Sterland

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #204 på: Desember 29, 2019, 19:06:42 »
Casilla 4 - Helt krise. Når vi sliter med fysikk i utgangspunktet, blir det ikke bedre av en keeper fullstendig blottet for autoritet ute i feltet. Tar vel ingenting i dag.
Alioski 4 - Defensivt som kniv gjennom smør. Avsluttet med å drible seg bort før 4-4. Ingen venstreback etter mitt syn.
Ayling 9MOM - Øyeblikket. Det kom endelig en dag da vi fikk se han treffe under tverrliggeren. Vinnervilje på opprykksnivå.
White 5 - Trøbbel hele veien. Jutkiewicz så ut som han var 2.20 og 180 kg.
Cooper 5 - Kokte i hodet, da han laget et meningsløst frispark før 4-4. Savner ro fra kapteinen.
Harrison 6 - Strålende forarbeid på det første, ellers ingen skjerm på en venstreside som slet voldsomt defensivt. Scorer et viktig mål.
Klich 6 - Jobbet godt, men sliter med de store bidragene for tiden.
Dallas 8 - Stor vinnervilje, scorer et svært viktig mål.
Nketiah 6 - Klarte ikke å holde mye i ballen for å begrense presset fra Birmingham.
Phillips 6 - Nede i en bølgedal. Tregere med ball, og tregere uten ball.
Costa 6 - Scorer et nydelig mål. Setter opp den siste også. Er ellers ingen spiller for fysiske bataljer som denne.
Roberts 6 - Jobber greit når han kommer inn, men heller ikke han klarer å holde noe spesielt i ballen.
Leser alltid Katos spillervurderinger med stor interesse, og er som oftest helt enig. I dag mener jeg Kiko og Alioski scorer for lavt, og Ayling for høyt.. Kiko tabber seg ut på nr 3. Nr 2 burde han hatt et frispark, alternativt burde en lagkamerat tatt ut vedkommende som satte sperretrekket. Ellers rimelig trygg og flink til å sette i gang kontringer. Alioski hadde ingen defensivt stor kveld, men var absolutt brukbar offensivt. Ayling var bra, men 9 er en fryktelig høy karakter, bra offensiv, ruskete defensivt.

jaho

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #205 på: Desember 29, 2019, 19:11:21 »
Synes Berardi fortjener ros for den svært viktige taklingen han gjør før vi setter 4-5. Klassisk Berardi!

auren

Helt enig!! Ventet bare på at noen skulle nevne den!!  :D Matchavgjørende da B.ham var i ferd med å komme seg ut av forsvar!!
Som du sier, typisk Berardi-inngripen!

Andersen

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #206 på: Desember 29, 2019, 19:13:28 »
En heldig inngripen der heldigvis!  ;)

Sterland

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #207 på: Desember 29, 2019, 19:16:04 »
Synes Berardi fortjener ros for den svært viktige taklingen han gjør før vi setter 4-5. Klassisk Berardi!

auren

Helt enig!! Ventet bare på at noen skulle nevne den!!  :D Matchavgjørende da B.ham var i ferd med å komme seg ut av forsvar!!
Som du sier, typisk Berardi-inngripen!
+1

RoarG

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #208 på: Desember 29, 2019, 19:16:24 »
Gleder meg som alle andre over 3 poeng i dag, og det på en bane hvor Leeds ofte har slitt. Fra bunnsolid forsvarsspill har vi blitt svært så gavmilde de 4 siste kampene. Denne tendensen må stoppes. Ellers kan vi jo glede oss over et effektivt angrepsspill i dag med 5 scoringer. Og det er en tendens jeg gjerne ser fortsette. Bra å slutte 2019 på en positiv note. Så, får vi se da, første nyttårsdag mot West Brom.

Ønsker en fremdeles god romjul til alle Leeds-fans, og må 2020 bli det året vi alle håper på at det blir.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV
« Svar #209 på: Desember 29, 2019, 19:21:11 »
Casilla 4 - Helt krise. Når vi sliter med fysikk i utgangspunktet, blir det ikke bedre av en keeper fullstendig blottet for autoritet ute i feltet. Tar vel ingenting i dag.
Alioski 4 - Defensivt som kniv gjennom smør. Avsluttet med å drible seg bort før 4-4. Ingen venstreback etter mitt syn.
Ayling 9MOM - Øyeblikket. Det kom endelig en dag da vi fikk se han treffe under tverrliggeren. Vinnervilje på opprykksnivå.
White 5 - Trøbbel hele veien. Jutkiewicz så ut som han var 2.20 og 180 kg.
Cooper 5 - Kokte i hodet, da han laget et meningsløst frispark før 4-4. Savner ro fra kapteinen.
Harrison 6 - Strålende forarbeid på det første, ellers ingen skjerm på en venstreside som slet voldsomt defensivt. Scorer et viktig mål.
Klich 6 - Jobbet godt, men sliter med de store bidragene for tiden.
Dallas 8 - Stor vinnervilje, scorer et svært viktig mål.
Nketiah 6 - Klarte ikke å holde mye i ballen for å begrense presset fra Birmingham.
Phillips 6 - Nede i en bølgedal. Tregere med ball, og tregere uten ball.
Costa 6 - Scorer et nydelig mål. Setter opp den siste også. Er ellers ingen spiller for fysiske bataljer som denne.
Roberts 6 - Jobber greit når han kommer inn, men heller ikke han klarer å holde noe spesielt i ballen.
Leser alltid Katos spillervurderinger med stor interesse, og er som oftest helt enig. I dag mener jeg Kiko og Alioski scorer for lavt, og Ayling for høyt.. Kiko tabber seg ut på nr 3. Nr 2 burde han hatt et frispark, alternativt burde en lagkamerat tatt ut vedkommende som satte sperretrekket. Ellers rimelig trygg og flink til å sette i gang kontringer. Alioski hadde ingen defensivt stor kveld, men var absolutt brukbar offensivt. Ayling var bra, men 9 er en fryktelig høy karakter, bra offensiv, ruskete defensivt.

Fine innspill. Husk at børsen lages mens blodet fremdeles bruser. Så ikke sikkert alt er like gjennomtenkt. Jeg mener Kiko ikke skal ha noe på andremålet. Spilleren foran gjør ingen forseelser. Kanskje for høyt på Ayling, men det lyste vinnervilje av han. Husk han var også nest-sist på den avgjørende scoringen.