Skrevet av Emne: Spiller: Joe Gelhardt  (Lest 18096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #60 på: Februar 04, 2023, 20:52:39 »
Gelhardt startet kampen i dag og spilte de første 89 minuttene, så han må sannsynligvis ha gjort en brukbar kamp.

Jack Clarke også fra start, men byttet ut etter 63 minutter.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #61 på: Februar 15, 2023, 18:48:26 »
Her er hvordan pressen i Sunderland ser på hvordan Gelhardt gjør det i klubben så langt.

Joe Gelhardt is still awaiting his first goal out on loan with Sunderland, but it does appear
 that the Leeds United youngster did have a decent night in the emphatic win at QPR on Tuesday.

Tony Mowbray’s men ended up winning 3-0 at the Kiyan Prince Foundation Stadium. It was former Whites winger Jack Clarke who sealed the victory with two goals during the second-half.

Gelhardt led the line again for the Black Cats. He has not had the easiest start to life on loan with the Championship promotion chasers following his arrival in the January transfer window.

And he is still yet to open his account in front of goal. However, he has received some praise from the local press after his display against QPR.

The 20-year-old hit the crossbar and probably should have scored. But he has been given credit for how hard he worked in the game before coming off during the second-half.

The Sunderland Echo gave his display a 6/10 rating, but noted that he is ‘definitely starting to find his feet’. Meanwhile, the Chronicle went for a 7, and praised the forward for working hard.

The most encouraging view comes from Roker Report. They suggested that Gelhardt had his best game yet for Sunderland. And they described his work off the ball as ‘top-notch’.

Gelhardt has featured in all three league games since his move from Leeds. And that is exactly what the youngster needs after a frustrating time at Elland Road.

He is simply too good to only get a few minutes here and there, regardless of which level that is at. And his situation at Leeds appeared to take some of his confidence away.

He will obviously be a little disappointed that he is still yet to score. But it is fantastic to see that Gelhardt appears to be moving in the right direction again.

https://www.leedsunited.news/news/local-press-react-to-joe-gelhardts-latest-display-in-3-0-sunderland-win/
Super Leeds since 1968

jaho

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #62 på: April 07, 2023, 18:57:14 »
Satte nettopp på TV for å kikke litt på Sunderland med Gelhardt og Clarke i spissen..tok bare et par min før Gelhardt utlignet..assist (egentlig en sleiv) fra Clarke.. Et par min senere var kampen snudd til 2-1, ny assist av Clarke. Der ble d jaggu 2-2..helt vill match.. ;D

Killa

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #63 på: April 07, 2023, 19:28:59 »
Kult å se Clarke og Gelhardt der! Håper på å se en forbedret utgave av Joffy i Leedsdrakt neste sesong! Bra han spiller og scorer i Sunderland.. ;D

Hallgeir *

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #64 på: April 18, 2023, 22:19:31 »
Ny scoring i kveldens hjemmekamp mot Huddersfield.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #65 på: April 18, 2023, 23:22:16 »
Joe Gelhardt sentral i slutten av fjorårssesongen. Hvem glemmer ikke seiersmålet på overtid mot Norwich eller den magiske driblingen og kjippen til Struijk som gav livsviktige 1-1 i siste hjemmekamp for sesongen. Vi har ingen X factor spiller som kan gjøre det samme i år.
« Siste redigering: April 18, 2023, 23:25:47 av Reaney »

Blank_File

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #66 på: April 18, 2023, 23:55:45 »
Joe Gelhardt sentral i slutten av fjorårssesongen. Hvem glemmer ikke seiersmålet på overtid mot Norwich eller den magiske driblingen og kjippen til Struijk som gav livsviktige 1-1 i siste hjemmekamp for sesongen. Vi har ingen X factor spiller som kan gjøre det samme i år.

Willy Gnonto har 3x X-faktoren til Joe Gelhardt. Ikke hadde vi Crysencio Summerville i gangbar stand heller på det tidspunktet. Begge disse går Gelhardt en høy gang etter mitt syn.

Reaney

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #67 på: April 19, 2023, 00:23:02 »
Da må nevnte Willy og Summerville levere varene fra nå av. Da oppsummerer vi etter sesongen og ser om disse karene kan gi oss de nødvendige poengene som Gelhardt ordnet. Uten disse poengene hadde vi nemlig rykket ned på målforskjellen.

Bjosse77

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #68 på: April 19, 2023, 09:27:26 »
Joe Gelhardt sentral i slutten av fjorårssesongen. Hvem glemmer ikke seiersmålet på overtid mot Norwich eller den magiske driblingen og kjippen til Struijk som gav livsviktige 1-1 i siste hjemmekamp for sesongen. Vi har ingen X factor spiller som kan gjøre det samme i år.

Willy Gnonto har 3x X-faktoren til Joe Gelhardt. Ikke hadde vi Crysencio Summerville i gangbar stand heller på det tidspunktet. Begge disse går Gelhardt en høy gang etter mitt syn.
Hva begrunner du det med? Hadde vi brukt Gelhardt mer når han var på gang hadde vi hatt en knallspiller i dag. I stedet brukte vi Dan James f.eks. og lot ikke Gwlhardt få spilletid hverken på A- eller U. Gnonto på vei samme sted nå, men hverken Gnonto eller Summerville er i nærheten av damme produksjon pr. 90 som Joffy hadde.

Kato

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #69 på: April 19, 2023, 09:52:27 »
Punkt 1 er at vi må bruke spillere som blør for drakta og vil spille for denne klubben. Det må jo ligge i bunn. Noe er riv, ruskende galt. Rykter om håndgemeng i garderobe tror jeg ikke er oppspinn. Denne kollapsen kommer ikke av ingenting. De her kontinentale spillerne kan ha den kvaliteten de vil, hjelper null og niks hvis de ikke gidder.

Overbevist om at Joe Gelhardt hadde ofret liv og lemmer for spilletid hos oss. og det må ligger i bunn.

Vi trenger en skikkelig opprenskning, start med de tre på tribunen som har satt sammen dette elendige mannskapet.
 

Cherry

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #70 på: April 19, 2023, 10:03:03 »
Joe Gelhardt sentral i slutten av fjorårssesongen. Hvem glemmer ikke seiersmålet på overtid mot Norwich eller den magiske driblingen og kjippen til Struijk som gav livsviktige 1-1 i siste hjemmekamp for sesongen. Vi har ingen X factor spiller som kan gjøre det samme i år.

Willy Gnonto har 3x X-faktoren til Joe Gelhardt. Ikke hadde vi Crysencio Summerville i gangbar stand heller på det tidspunktet. Begge disse går Gelhardt en høy gang etter mitt syn.
Hva begrunner du det med? Hadde vi brukt Gelhardt mer når han var på gang hadde vi hatt en knallspiller i dag. I stedet brukte vi Dan James f.eks. og lot ikke Gwlhardt få spilletid hverken på A- eller U. Gnonto på vei samme sted nå, men hverken Gnonto eller Summerville er i nærheten av damme produksjon pr. 90 som Joffy hadde.

Gelhardt var viktig for oss i kamper i fjor, og var med og skaffet oss poeng.
Raphinha var da stjernen vår, Patrick stort sett skadet - men dessverre hadde man en forkjærlighet for å spille James i steden for Gelhardt.
Mener det var helt riktig å la Joe gå ut på lån for spilletid, med det som ble kjøpt inn nå i starten på sesongen.
Rodrigo var vel heller ikke helt i slaget (har allerede glemt om han var skadet eller annet) ..

I år er det mer og sunnere konkurranse på topp.  Både Summerville, og ikke minst Gnonto har levert til tider. Patrick er tradisjonen tro mye skadet, mens Rodrigo jo startet forrykende. Sinisterra, Harrison og Rutter kan vi også nevne.....her har vi mye uforløst kvalitet.
Det som er mest skremmende nå er at Gracia ikke bruker Gnonto mer, han er krydderet vårt sammen med Sinisterra.
Jeg tror nok uansett hva som skjer - at det blir en opprydning i stallen når det er avklart om vi er PL eller EFL Championship lag i slutten av Mai.
I løpet av sommeren blir nok unggutta ute på lån (Hjelde, Cresswell, Drameh og Gelhardt) vurdert igjen om de er med i planene..
Om vi er Championship lag så er de nok mer aktuelle enn om vi holder oss.
 

Bjosse77

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #71 på: April 19, 2023, 12:16:20 »
James er fremdeles Leeds spiller. Kommer sikkert tilbake, er for dårlig. Gnonto på vei samme sted som som Gelhardt, blir brukt for lite når han er i form og utviklingen peker riktig vei. Gelhardt tror jeg desverre misset vinduet og forblir en nesten-spiller. Mye rart med spillerlogistikken vår, men hva vet jeg. 

Torpe-do

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #72 på: April 19, 2023, 14:59:10 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Dennis

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #73 på: April 19, 2023, 15:43:01 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.
« Siste redigering: April 19, 2023, 17:02:53 av Dennis »
Marching on together!

Torpe-do

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #74 på: April 20, 2023, 08:43:46 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.

Som om eg skulle sagt det sjølv  ;D

Kato

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #75 på: April 20, 2023, 09:23:31 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.

Som om eg skulle sagt det sjølv  ;D

Cresswell har i perioder vært tredjevalg i Millwall på stopperplass. Tenker det er noen hakk opp til Premier League. Kan hende en dag, men det er ikke godt nok til at vi skal berge plassen i PL denne sesongen tenker jeg.
 

Dennis

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #76 på: April 20, 2023, 10:01:54 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.

Som om eg skulle sagt det sjølv  ;D

Cresswell har i perioder vært tredjevalg i Millwall på stopperplass. Tenker det er noen hakk opp til Premier League. Kan hende en dag, men det er ikke godt nok til at vi skal berge plassen i PL denne sesongen tenker jeg.

Han har også spilt seg inn i laget igjen etter å ha havnet utenfor en periode, mye grunnet formasjonsendring. I tillegg er fem mål fra stopperplass imponerende. Cresswell fylte også kun 20 år da sesongen startet og hadde minimalt med seniorfotball under beltet. Måten han taklet innhoppet borte mot Wolves i fjor vitnet om en unggutt som er offensiv i spillestilen og ikke gjemmer seg når det butter, lik mange av våre antatte "profiler" dessverre har for vane å gjøre.

Det er altfor mange uerfarne spillere Victor Orta har satt til å bære dette laget. At man rakner fullstendig når Wøber og Adams er ute, som tross sine relativt få år er ledertyper, viser at det er sterk mangel på riktige typer i stallen. Overhodet ikke i tvil om at Cresswell har mentale egenskaper denne stallen mangler. Det samme gjelder også Hjelde.

Så betyr ikke dette at de har jevnt over PL-nivå per i dag. Nå var også min konklusjon "kanskje en dag" og ikke i dag, men det regner jeg med du leste. Godt at de får erfaring fra Ch i år, sammen med Gelhardt. Kanskje er det Perkins, Fernandes og Gyabis tur neste år. Forhåpentligvis ikke med Leeds.
Marching on together!

leedslife

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #77 på: April 20, 2023, 11:22:56 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.

Som om eg skulle sagt det sjølv  ;D

Cresswell har i perioder vært tredjevalg i Millwall på stopperplass. Tenker det er noen hakk opp til Premier League. Kan hende en dag, men det er ikke godt nok til at vi skal berge plassen i PL denne sesongen tenker jeg.

Han har også spilt seg inn i laget igjen etter å ha havnet utenfor en periode, mye grunnet formasjonsendring. I tillegg er fem mål fra stopperplass imponerende. Cresswell fylte også kun 20 år da sesongen startet og hadde minimalt med seniorfotball under beltet. Måten han taklet innhoppet borte mot Wolves i fjor vitnet om en unggutt som er offensiv i spillestilen og ikke gjemmer seg når det butter, lik mange av våre antatte "profiler" dessverre har for vane å gjøre.

Det er altfor mange uerfarne spillere Victor Orta har satt til å bære dette laget. At man rakner fullstendig når Wøber og Adams er ute, som tross sine relativt få år er ledertyper, viser at det er sterk mangel på riktige typer i stallen. Overhodet ikke i tvil om at Cresswell har mentale egenskaper denne stallen mangler. Det samme gjelder også Hjelde.

Så betyr ikke dette at de har jevnt over PL-nivå per i dag. Nå var også min konklusjon "kanskje en dag" og ikke i dag, men det regner jeg med du leste. Godt at de får erfaring fra Ch i år, sammen med Gelhardt. Kanskje er det Perkins, Fernandes og Gyabis tur neste år. Forhåpentligvis ikke med Leeds.
Etter å ha fått siste uken litt på avstand så tror jeg vi gjennomfører en god kamp borte mot Fulham og får med oss 1 poeng.
Så viser Gracia og teamet gamle kunstner å vipper Leicester kampen til tre poeng. Da tror jeg vi står i div, men går nok til Spurs i siste hjemme.
Hvis ikke kan jo fort en av de utlånte ungguttene vi snakker om møte oss i heisen.
Dramehs og Luton spiller PO. Cresswell og Shackleton i Millwall er godt plassert. I tillegg er Gelhart og Sunderland en liten outsider til PO med 2/3 poeng opp med 3 kamper igjen å spille. Tøff kamp borte mot Cobrehan og WBA neste, men vinner de den så er sjansene gode mtp Rovers sin tøffe innspurt.
Cresswell leverer jevnt veldig, veldig bra. 6 x MOM og bra med målpoeng som du skriver.
Drameh, igjen, har prestert veldig bra i CC. Ligger å vaker helt oppe i toppen hva gjelder prestasjon. Han drar nok til sommeren. For god til dette.
Gelhart har fått endel tyn, men kommet seg litt i det siste. Står vel med 5-6 målpoeng. Sunderlands beste på Tirsdag mot Huddersfield.
Man snakker altså topp CC over det våre beste unge leverer. Det er et veldig godt utgangspunkt.
Ingrediensene som du, jeg og flere andre ikke ser hos våre seniorer idag får disse guttene utfordret seg på nå og har løst det ganske bra.
Langt bedre enn den grunnstammen vår siste kampene.
Du kan ikke være veik og redd når du spiller CC fotball. Da er det over og ut med en gang.
« Siste redigering: April 20, 2023, 11:35:18 av leedslife »

Dennis

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #78 på: April 20, 2023, 13:12:33 »
Eg tenkjer eg ville hatt tilbake både Gelhardt og Cresswell. Sistnevnte slår meg som ein som kunne fort vorte ledarskikkelsen klubben treng. Han gjer det visst godt på utlån. Så spørs det jo om det er godt nok for PL..


OM me skulle rykke ned, så tenkjer eg begge to fort vil få sentrale rollar i klubben.

Vi har vært inne på dette med at mange av de dyrekjøpte, tiltenkte profilene i laget i så ung alder er en risikabel strategi å drive, spesielt for et lag som har slitt og sliter i bunnen. Rutine kommer med erfaring og ofte kommer også lederegenskapene selvsagt med rutinen.

Likevel slår Cresswell meg også som en spiller som, tross sin unge alder, neppe hadde gjemt seg slik mange gjør i disse dager. De siste stortapene har ikke virket å gjøre noen sinte eller frustrerte på banen, det er et par som slår ut med armene og kollektiv nedleggelse av våpnene. Tynnslitt selvtillit og null moral.

Om han holder PL-nivå uke inn og ut er vanskelig å bedømme, men i fremtiden tror jeg dette blir en solid spiller for Leeds. Lokalt forankret, utvilsomt en aggressiv innstilt spiller og målfarlig på dødball. Det lukter litt fremtidig kaptein eller galleonsfigur av Cresswell. Tida vil vise om han faktisk blir det. Rykker vi ned regner jeg med Koch forsvinner og da kan det fort bli Wõber/Cresswell som stoppere. Ch-nivået har han beviselig inne.

At Leeds tilsynelatende ville latt han slippe for rundt £4 millioner i januar, samtidig som Radrizzani skryter av at de beskytter forsvarsspillerne sine med ny, lang kontrakt på Diego Llorente sier mye om rekrutteringen i Leeds United pr nå.

Som om eg skulle sagt det sjølv  ;D

Cresswell har i perioder vært tredjevalg i Millwall på stopperplass. Tenker det er noen hakk opp til Premier League. Kan hende en dag, men det er ikke godt nok til at vi skal berge plassen i PL denne sesongen tenker jeg.

Han har også spilt seg inn i laget igjen etter å ha havnet utenfor en periode, mye grunnet formasjonsendring. I tillegg er fem mål fra stopperplass imponerende. Cresswell fylte også kun 20 år da sesongen startet og hadde minimalt med seniorfotball under beltet. Måten han taklet innhoppet borte mot Wolves i fjor vitnet om en unggutt som er offensiv i spillestilen og ikke gjemmer seg når det butter, lik mange av våre antatte "profiler" dessverre har for vane å gjøre.

Det er altfor mange uerfarne spillere Victor Orta har satt til å bære dette laget. At man rakner fullstendig når Wøber og Adams er ute, som tross sine relativt få år er ledertyper, viser at det er sterk mangel på riktige typer i stallen. Overhodet ikke i tvil om at Cresswell har mentale egenskaper denne stallen mangler. Det samme gjelder også Hjelde.

Så betyr ikke dette at de har jevnt over PL-nivå per i dag. Nå var også min konklusjon "kanskje en dag" og ikke i dag, men det regner jeg med du leste. Godt at de får erfaring fra Ch i år, sammen med Gelhardt. Kanskje er det Perkins, Fernandes og Gyabis tur neste år. Forhåpentligvis ikke med Leeds.
Etter å ha fått siste uken litt på avstand så tror jeg vi gjennomfører en god kamp borte mot Fulham og får med oss 1 poeng.
Så viser Gracia og teamet gamle kunstner å vipper Leicester kampen til tre poeng. Da tror jeg vi står i div, men går nok til Spurs i siste hjemme.
Hvis ikke kan jo fort en av de utlånte ungguttene vi snakker om møte oss i heisen.
Dramehs og Luton spiller PO. Cresswell og Shackleton i Millwall er godt plassert. I tillegg er Gelhart og Sunderland en liten outsider til PO med 2/3 poeng opp med 3 kamper igjen å spille. Tøff kamp borte mot Cobrehan og WBA neste, men vinner de den så er sjansene gode mtp Rovers sin tøffe innspurt.
Cresswell leverer jevnt veldig, veldig bra. 6 x MOM og bra med målpoeng som du skriver.
Drameh, igjen, har prestert veldig bra i CC. Ligger å vaker helt oppe i toppen hva gjelder prestasjon. Han drar nok til sommeren. For god til dette.
Gelhart har fått endel tyn, men kommet seg litt i det siste. Står vel med 5-6 målpoeng. Sunderlands beste på Tirsdag mot Huddersfield.
Man snakker altså topp CC over det våre beste unge leverer. Det er et veldig godt utgangspunkt.
Ingrediensene som du, jeg og flere andre ikke ser hos våre seniorer idag får disse guttene utfordret seg på nå og har løst det ganske bra.
Langt bedre enn den grunnstammen vår siste kampene.
Du kan ikke være veik og redd når du spiller CC fotball. Da er det over og ut med en gang.

Helt enig der, men - og dette med en disclaimer om at jeg ikke har studert disse lagene - mange unge spillere som gjør det bra i divisjonen under er ikke nødvendigvis bærebjelkene i laget. Det er enklere å være en spennende kantspiller eller spiss, når ryggraden av laget består av solide, rutinerte spillere. At utsagnet 'You'll never win anything with kids' samme sesong ble motbevist på 90-tallet, var vel unntaket av regelen. Man trenger ungdommelig mot, men man må ha andre karakterer i laget også.

Dette sier seg jo selv for 99% av alle supportere, men man leser også her og der at folk ikke er redde for nedrykk. Vi kan bare bruke Drameh, Hjelde, Cresswell, Gelhardt, Gyabi, Gnonto osv og gå rett opp igjen. Det er nok ikke så enkelt. Men det er like fullt veldig viktig at mange av disse får spille "voksenfotball" i en relativt ok serie denne sesongen. Jeg tror også veldig på bare det at folk som eksempelvis Cresswell faktisk bor et godt stykke unna og er "ute av reiret" en periode bidrar til at man vokser fort som spiller. At han har havnet litt ute og kommet seg inn igjen også, tyder på vilje.

Jeg tror som nevnt at Koch forsvinner om vi rykker ned. Da kan fort Cresswell kjempe med Cooper om å bli Wõbers makker.

Gelhardt gir jeg heller ikke opp håpet på. Han har aldri vist seg som en 'starter' for min del, men han har gjort altfor mye i en enda veldig ung alder, til at jeg vil avskrive han på noen som helst måte. Mangler toppfart, men han har mye annet ved seg. Sannsynligvis en som må spille i tospann, eller for et lag som dominerer ball og skaper mange sjanser og med en god 10er bak seg.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #79 på: April 20, 2023, 14:36:02 »
Angående unggutta som er på lån i Championship: Ser at mange skriver at lagene de spiller på er langt unna PL. Til dette vil jeg tilføye at jeg tror Leeds ville ha hatt store problemer med å matche både Millwall, Luton og Sunderland slik som vi har framstått de to siste kampene. I tillegg er dette spillere som har fått mye matching og selvtillit gjennom mange positive opplevelser gjennom en lang sesong. Selv om det å gjøre slike sammenligninger er rent hypotetisk, klarer jeg ikke helt å fri meg fra følgende påstand, gitt dagens situasjon:
Hjelde hadde vært et bedre alternativ enn Firpo og Struijk på VB
Cresswell hadde vært et bedre alternativ enn Struijk som stopper
Drameh hadde vært et bedre alternativ enn Ayling og Rasmus på HB
Joffy hadde vært et bedre alternativ enn Rutter som spiss, og kanskje et like godt alternativ som Bamford og Rodrigo

Dennis

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #80 på: April 20, 2023, 16:20:38 »
Angående unggutta som er på lån i Championship: Ser at mange skriver at lagene de spiller på er langt unna PL. Til dette vil jeg tilføye at jeg tror Leeds ville ha hatt store problemer med å matche både Millwall, Luton og Sunderland slik som vi har framstått de to siste kampene. I tillegg er dette spillere som har fått mye matching og selvtillit gjennom mange positive opplevelser gjennom en lang sesong. Selv om det å gjøre slike sammenligninger er rent hypotetisk, klarer jeg ikke helt å fri meg fra følgende påstand, gitt dagens situasjon:
Hjelde hadde vært et bedre alternativ enn Firpo og Struijk på VB
Cresswell hadde vært et bedre alternativ enn Struijk som stopper
Drameh hadde vært et bedre alternativ enn Ayling og Rasmus på HB
Joffy hadde vært et bedre alternativ enn Rutter som spiss, og kanskje et like godt alternativ som Bamford og Rodrigo

Ikke uenig med deg i at Leeds neppe er noe bedre enn mange lag i Championship pt. Det samme gjelder Leicester, Forest og Soton eksempelvis. Derimot møter ikke Luton, Millwall og Sunderland lag som Arsenal, City, Newcastle, Aston Villa og Liverpool (på sitt beste) annenhver uke. De spiller mot Reading, QPR og Cardiff. Så det blir ikke enkelt å sammenligne nivået, men over en sesong er det ingen tvil om at de nevnte spillerne møter et vesentlige lavere snittnivå av motstandere enn de ville gjort i Premier League. Det sier jeg fullt vitende om at årets Premier League-utgave er en av de svakeste på mange år.

Så kan selvsagt årets sesong bidra til å gjøre disse mer rustet for en sesong i Premier League (eventuelt) neste sesong. Det er jo det morsomme med fotball, at man aldri kan garantere noe som helst fra en sesong til den neste. Tror flere av våre utlånte og U21-spillere kan ha et PL-nivå i seg, men de aller fleste gode, unge fotballspillere når ikke opp til PL. Blir spennende å se hvilke som eventuelt når opp.
Marching on together!

Bjosse77

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #81 på: April 21, 2023, 18:49:09 »
Angående nivået på ligaene, så er Championships ca. den 7. beste ligaen i Europa. Bak big5, Russland og omtrent som Portugal. Dvs høyere nivå enn mange av våre signeringer.

RoarG

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #82 på: April 22, 2023, 09:20:57 »
Utlånene av Gelhardt og Cresswell er to selvskudd som Leeds har påført seg i løpet av denne sesongen. Katastrofebeslutninger, når man tenker på den labre kvaliteten resten av spillergruppa har vartet opp med. Begeret med toskete beslutninger angående spillerlogistikk er fullt for lengst. Noen må ta konsekvensen å gå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

morten1966

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #83 på: April 22, 2023, 09:32:52 »
Gelhardt, Cresswell og Hjelde blir bra for Leeds i Championship neste år.

auren

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #84 på: April 22, 2023, 09:58:13 »
Gelhardt, Cresswell og Hjelde blir bra for Leeds i Championship neste år.
Kanskje får vi se en forsvarsfirer med Drameh, Cresswell, Wöber og Hjelde?

Hadde neppe dummet seg ut den!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #85 på: April 22, 2023, 13:05:47 »
Drameh spiller PL neste år. Og ikke for oss.

Hawley

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #86 på: Mai 19, 2023, 09:50:52 »
Kan Gelhardt benyttes siste 2 kamper?
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #87 på: Mai 19, 2023, 09:52:20 »
Kan Gelhardt benyttes siste 2 kamper?
Nei, må vente på at overgangsvinduet åpner.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #88 på: Juli 06, 2023, 09:21:16 »
Joffy er (foreløpig) tilbake i pre seasontrening med Leeds.
Det er spennende å se hva som skjer videre der. Vi har alle sett kvalitetene hans. Men forrige sesong var ikke mye å skryte av, hverken mens han var i Leeds eller på utlån.
Det er avgjørende hva Farke måtte mene. Han skal være flink med unggutta. Men i Leeds er det plenty med ungt spisstalent så hvem som får tillit og ikke blir nokmavgjørende.

HER er imidlertid lillebror Dan Gelhardt (14).
https://twitter.com/Evolution_Sprts/status/1676608999670571011?s=20

Vi har en del profilerte lillebrødre, Harry Gray, Paxton Aaronson, nå Dan Gelhardt...
(Det er ikke ofte disse lillebrødrene virkelig får det til though)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Spiller: Joe Gelhardt
« Svar #89 på: Juli 06, 2023, 09:46:20 »
Joffy er (foreløpig) tilbake i pre seasontrening med Leeds.
Det er spennende å se hva som skjer videre der. Vi har alle sett kvalitetene hans. Men forrige sesong var ikke mye å skryte av, hverken mens han var i Leeds eller på utlån.
Det er avgjørende hva Farke måtte mene. Han skal være flink med unggutta. Men i Leeds er det plenty med ungt spisstalent så hvem som får tillit og ikke blir nokmavgjørende.

HER er imidlertid lillebror Dan Gelhardt (14).
https://twitter.com/Evolution_Sprts/status/1676608999670571011?s=20

Vi har en del profilerte lillebrødre, Harry Gray, Paxton Aaronson, nå Dan Gelhardt...
(Det er ikke ofte disse lillebrødrene virkelig får det til though)

Kan det være lillebroren til Kiko Casilla som sto i mål på den treningssesjonen?? Tydelig feilplassert og uinteressert i å være på banen i alle fall