Skrevet av Emne: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19  (Lest 15034 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« på: Desember 27, 2020, 17:55:25 »
To dager til neste kamp, heldigvis gjelder det for begge lag...

Leeds med fire midtstoppere ute for tiden, og en Klich ute av form. Men ellers står det vel bra til.
WBA med defensiv oppstilling etter at Bilic fikk fyken...

Bring it on


Sent from my iPad using Tapatalk
« Siste redigering: Desember 27, 2020, 18:52:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #1 på: Desember 27, 2020, 19:25:36 »
Tipper vi starter med samme lag som i dag.

Hadde gjerne sett at Klich får hvile og Pablo sin kreativitet som innover kant på venstreving!
Bielsa har lansert Alioski som en av de som kan spille i "Klich" rollen. Stoler ikke helt på Shack sitt nivå, og jeg har veldig lyst til å se Leif. Han har til gode å spille dårlig.
Slutter aldri å drømme om at Gelhardt danker ut Roberts. Med 9 på benken så åpner det seg plass for noen av unggutta. Laget blir garantert ikke sånn, desverre  ;)

Meslier - Dallas, Ayling, Strujik, Davis - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Alioski, Pablo- Bamford

Kiko, Casey, Jenkins, Shack, Klich, Poveda, Harrison, Gelhardt og Greenwood.

Costa rad 12 og Roberts rad 765.

Tipper 0-4. Pablo, Leif, Alioski og Greenwood.

auren

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #2 på: Desember 27, 2020, 19:32:31 »
WBA med imponerende 1-1 på Anfield i kveld. Kan vi håpe at de har brukt mer krefter enn det har generert energi med uavgjort mot PLs beste lag?

Blir en tøff kamp uansett. Kun 1 hviledag for begge lag, og som Eriksen skriver, så stiller vi nok med tilnærmet samme lag som mot Burnley.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #3 på: Desember 27, 2020, 19:44:30 »
Tror vi får det like tøft som idag. Meget sterk u mot liverpool i kveld. En slu jævel Big Sam.
Armene må brettes opp igjen.
Tipper 1-2. må jo løsne for Raphinha også scorer såklart Bamford.

TK20

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #4 på: Desember 27, 2020, 19:46:50 »
Klich og Harrison er ute av form. Hva med denne?

Messi
Shackleton - Ayling - Strujik - Alioski
Phillips
Rapha - Dallas - Rodrigo - Costa
Bamford

ingve1960

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #5 på: Desember 27, 2020, 20:27:38 »
Kan være jeg tar feil siden det bare er 52 tim mellom kampene,men er sikker på at både jack og klich spiller, pablo virket rusten gjorde faktisk mange feil den stunda han spilte.

stian

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #6 på: Desember 27, 2020, 21:50:50 »
Klich pleier ikke å ha de store formdippene, så han starter nok neste kamp sugen på å vise seg bedre fram. WBA-kampen er ekstremt viktig - tre poeng der gir solid avstand til nedrykksstreken og vi kan se like mye oppover på tabellen.

Det er for øvrig et hasardiøst kampprogram for spillere som ikke har fått kjørt en tradisjonell preseason. Synes det var mange Leeds-spillere som så unormalt tunge ut mot Burnley så det tar nok på. West Brom har vel litt bredere stall enn oss (?), så de har kanskje noe mer rom for rullering. Vi tåler i alle fall ikke flere skader i forsvar fremover, da begynner det å gå virkelig på stumpene.

Eriksen55

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #7 på: Desember 27, 2020, 23:52:32 »
Klich pleier ikke å ha de store formdippene, så han starter nok neste kamp sugen på å vise seg bedre fram. WBA-kampen er ekstremt viktig - tre poeng der gir solid avstand til nedrykksstreken og vi kan se like mye oppover på tabellen.

Det er for øvrig et hasardiøst kampprogram for spillere som ikke har fått kjørt en tradisjonell preseason. Synes det var mange Leeds-spillere som så unormalt tunge ut mot Burnley så det tar nok på. West Brom har vel litt bredere stall enn oss (?), så de har kanskje noe mer rom for rullering. Vi tåler i alle fall ikke flere skader i forsvar fremover, da begynner det å gå virkelig på stumpene.

Riktig det, Klich pleier ikke å ha store formdupper. Derfor det er litt urovekkende at han igjen var så svak. Han har vel 4 relativt svake kamper på rad nå.

Bare å krysse fingrene for at det er en tilfeldig formdupp og at han er påskrudd igjen neste kamp. En av de absolutt viktigste spillerne med den jobben han legger ned i press, dueller og at han alltid er spillbar. I dag klarte han lite av alt dette!

palle

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #8 på: Desember 28, 2020, 01:01:20 »
Denne går faktisk på TV2 Zebra.
...ooo, vi vandrar saman...

peacock

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #9 på: Desember 28, 2020, 08:24:39 »
Tror vi får det like tøft som idag. Meget sterk u mot liverpool i kveld. En slu jævel Big Sam.
Armene må brettes opp igjen.
Tipper 1-2. må jo løsne for Raphinha også scorer såklart Bamford.

Tøft, ja. Dog ikke så tøft at vi må brette opp armene. Om spillerne har drakter med lange ermer, kan nok disse brettes opp i løpet av kampen! ;)

Forever Whites

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #10 på: Desember 28, 2020, 13:37:08 »
Nok en spennende kamp og en 6 poenger med tanke på en av våre argeste motstandere i nedrykksstriden(som jeg fortsatt regner oss å være i denne sesongen).

Blir spennende å se hva Big Sam kan få til etter hvert med WBA.  Sterkt av dem å ta poeng borte mot Liverpool i går men det kan ha vært tilfeldigheter som gjorde også.

De to siste sesongene har vi et tap og en uavgjort mot dem borte.  Kanskje seier denne gangen?

Mitt tips er 2-2 der Bamford og Dallas står for våre mål.
Medlem 94237

stian

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #11 på: Desember 28, 2020, 15:32:42 »
Nok en spennende kamp og en 6 poenger med tanke på en av våre argeste motstandere i nedrykksstriden(som jeg fortsatt regner oss å være i denne sesongen).

Blir spennende å se hva Big Sam kan få til etter hvert med WBA.  Sterkt av dem å ta poeng borte mot Liverpool i går men det kan ha vært tilfeldigheter som gjorde også.

De to siste sesongene har vi et tap og en uavgjort mot dem borte.  Kanskje seier denne gangen?

Mitt tips er 2-2 der Bamford og Dallas står for våre mål.

Jeg så førsteomgangen til WBA mot Liverpool og det var virkelig enveiskjøring. Et sterkt poeng, men jeg tror Liverpool ser det som et ran. Lite som tydet på at formkurven var snudd i den omgangen i alle fall.

Det som så litt urovekkende ut var at WBA la seg helt ekstremt lavt defensivt. De gjør neppe det på hjemmebane mot oss, men hvis de skulle gjøre det ser jeg for meg en av de stangekampene vi hadde så mange av i championsip. Det kler oss heller dårlig.

GeirO

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #12 på: Desember 28, 2020, 17:23:13 »
Denne går faktisk på TV2 Zebra.
Bra!
MOT

GeirO

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #13 på: Desember 28, 2020, 17:25:18 »
Klich og Harrison er ute av form. Hva med denne?

Messi
Shackleton - Ayling - Strujik - Alioski
Phillips
Rapha - Dallas - Rodrigo - Costa
Bamford
At nøkkelspillere er ute av form, betyr for Bielsa bare at de er en kamp nærmere normal form...tipper samme laget som sist.
MOT

Blank_File

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #14 på: Desember 28, 2020, 22:42:33 »
Nok en spennende kamp og en 6 poenger med tanke på en av våre argeste motstandere i nedrykksstriden(som jeg fortsatt regner oss å være i denne sesongen).

Blir spennende å se hva Big Sam kan få til etter hvert med WBA.  Sterkt av dem å ta poeng borte mot Liverpool i går men det kan ha vært tilfeldigheter som gjorde også.

De to siste sesongene har vi et tap og en uavgjort mot dem borte.  Kanskje seier denne gangen?

Mitt tips er 2-2 der Bamford og Dallas står for våre mål.

Jeg så førsteomgangen til WBA mot Liverpool og det var virkelig enveiskjøring. Et sterkt poeng, men jeg tror Liverpool ser det som et ran. Lite som tydet på at formkurven var snudd i den omgangen i alle fall.

Det som så litt urovekkende ut var at WBA la seg helt ekstremt lavt defensivt. De gjør neppe det på hjemmebane mot oss, men hvis de skulle gjøre det ser jeg for meg en av de stangekampene vi hadde så mange av i championsip. Det kler oss heller dårlig.
Det er klart de kommer til å spille sånn. De har jo sett hva som funker og er det noe Sam Allardyce ikke bryr seg om, så er det underholdning.

flynn

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #15 på: Desember 28, 2020, 23:16:25 »
Nok en spennende kamp og en 6 poenger med tanke på en av våre argeste motstandere i nedrykksstriden(som jeg fortsatt regner oss å være i denne sesongen).

Blir spennende å se hva Big Sam kan få til etter hvert med WBA.  Sterkt av dem å ta poeng borte mot Liverpool i går men det kan ha vært tilfeldigheter som gjorde også.

De to siste sesongene har vi et tap og en uavgjort mot dem borte.  Kanskje seier denne gangen?

Mitt tips er 2-2 der Bamford og Dallas står for våre mål.

Jeg så førsteomgangen til WBA mot Liverpool og det var virkelig enveiskjøring. Et sterkt poeng, men jeg tror Liverpool ser det som et ran. Lite som tydet på at formkurven var snudd i den omgangen i alle fall.

Det som så litt urovekkende ut var at WBA la seg helt ekstremt lavt defensivt. De gjør neppe det på hjemmebane mot oss, men hvis de skulle gjøre det ser jeg for meg en av de stangekampene vi hadde så mange av i championsip. Det kler oss heller dårlig.
Det er klart de kommer til å spille sånn. De har jo sett hva som funker og er det noe Sam Allardyce ikke bryr seg om, så er det underholdning.

De kommer nok neppe til å stupe i angrep nei. Men, for å overleve i PL trenger jo WBA trepoengere framover, og hjemme mot Leeds er en mulighet jeg tror de selv skjønner at de må forsøke å få noe ut av. Dermed tror jeg vi skal regne med en forholdsvis åpen kamp, der små marginer vil avgjøre. Heldigvis føles det som om vi har flere trusler framover på banen enn dem, og jeg håper R&R får vist fram klassen sin. Da skal Big Sam og vennene hans få jobbe for resultatet!

flynn

baste

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #16 på: Desember 29, 2020, 08:30:39 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

Kato

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #17 på: Desember 29, 2020, 09:28:28 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #18 på: Desember 29, 2020, 11:39:16 »
Allardyce spilte med èn spiss vs Liverpool og går gjerne med samme taktikk her - han lykkes jo. Men Flynn har rett i at dèt var en kamp de var fornøyd med ett poeng, her må de ha tre...

Phillips er altså gjerne tilbake på midten, jeg tror Ayling/Struijk fortsetter bak.

Flere stiller spørsmål om ikke Klich trenger hvile nå (dette er kamp nr 2 av 3 kamper på 6 dager...). Klich er nok bedre når han ikke ligger like defensivt som når han (delvis) har Phillips' rolle, og Bielsa har vel vist at han ikke stoler på bruken av Shack på midten. Men Dallas er et alternativ.

Hay mistenker at Hernandez kommer inn nå. Flere så sliten ut vs Burnley, Hay nevner både Rodrigo og Raphinha... Bamford tok seg til låret etter Burnley, og flere på sosiale medier melder at han må stå over (bl.a @KlichOne) Vi får se...
Hay konkluderer likevel med at han tror at Klich er for vitkig til at han droppes...

The Hawthornes har skikkelig undervarme og er forhåpentligvis i en bedre tilstand enn Elland Road, det i seg selv vil hjelpe oss.

Jeg tror vi har større muligheter for poeng mot WBA enn et Tottenham som lett kan spare spillere og likevel ikke være svekket. Go for it!!!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #19 på: Desember 29, 2020, 11:52:41 »
Allardyce spilte med èn spiss vs Liverpool og går gjerne med samme taktikk her - han lykkes jo. Men Flynn har rett i at dèt var en kamp de var fornøyd med ett poeng, her må de ha tre...

Phillips er altså gjerne tilbake på midten, jeg tror Ayling/Struijk fortsetter bak.

Flere stiller spørsmål om ikke Klich trenger hvile nå (dette er kamp nr 2 av 3 kamper på 6 dager...). Klich er nok bedre når han ikke ligger like defensivt som når han (delvis) har Phillips' rolle, og Bielsa har vel vist at han ikke stoler på bruken av Shack på midten. Men Dallas er et alternativ.

Hay mistenker at Hernandez kommer inn nå. Flere så sliten ut vs Burnley, Hay nevner både Rodrigo og Raphinha... Bamford tok seg til låret etter Burnley, og flere på sosiale medier melder at han må stå over (bl.a @KlichOne) Vi får se...
Hay konkluderer likevel med at han tror at Klich er for vitkig til at han droppes...

The Hawthornes har skikkelig undervarme og er forhåpentligvis i en bedre tilstand enn Elland Road, det i seg selv vil hjelpe oss.

Jeg tror vi har større muligheter for poeng mot WBA enn et Tottenham som lett kan spare spillere og likevel ikke være svekket. Go for it!!!

Vi har jo spilt få kamper i høst sammenlignet med tidligere sesonger. Ser ikke helt at vi skal være så slitne. United søndag, og så ny kamp 7 dager etterpå. Sånn har det jo stort sett gått hele høsten. Så ut som Bamford fikk seg en god smell da han ble tatt av Pope. Frykter han er ute, da må det bli Rodrigo frem og Pablo inn.

Klich hviles neppe. Jeg håper han spiller i sin faste rolle, og at Phillips flyttes frem. Det vil forhåpentligvis bety Ayling og Struijk i midten med Dallas og Alioski på backene.

WBA med fire-fem timer mindre hvile enn oss, så sikkert ikke så mye friskere bein der heller.
 

auren

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #20 på: Desember 29, 2020, 12:27:58 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Kan jo være enig i dette. Samtidig så blir det litt for enkelt å konkludere med basert på en (to) kamp(er). Jeg mener vi allerede kan konkludere med at vi etter all sannsynighet ikke blir å finne i nedrykksstriden. Og det uavhengig av om vi vinner, taper eller spiller uavgjort i kveld. Vi har vist at vi har mye kvalitet i laget, og matcher de fleste lagene i denne divisjonen.

Sheffield United virker fortapt og kommer garantert til å rykke ned. Fulham og WBA må trolig følge samme skjebne, men mye skjer jo på de siste 23 rundene.

1 poeng i dag er viktig, noe som vil gi oss 9-10 poeng avstand til Fulham, som neppe vinner borte mot Spurs i morgen kveld.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #21 på: Desember 29, 2020, 12:36:51 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Kan jo være enig i dette. Samtidig så blir det litt for enkelt å konkludere med basert på en (to) kamp(er). Jeg mener vi allerede kan konkludere med at vi etter all sannsynighet ikke blir å finne i nedrykksstriden. Og det uavhengig av om vi vinner, taper eller spiller uavgjort i kveld. Vi har vist at vi har mye kvalitet i laget, og matcher de fleste lagene i denne divisjonen.

Sheffield United virker fortapt og kommer garantert til å rykke ned. Fulham og WBA må trolig følge samme skjebne, men mye skjer jo på de siste 23 rundene.

1 poeng i dag er viktig, noe som vil gi oss 9-10 poeng avstand til Fulham, som neppe vinner borte mot Spurs i morgen kveld.

auren

Seier så har vi 15 poeng ned til de to nederste.... Ganske stor forskjell på seier eller tap i forhold til WBA. 9 eller 15 poeng.
« Siste redigering: Desember 29, 2020, 12:40:07 av Kato »
 

leedslife

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #22 på: Desember 29, 2020, 12:38:14 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Kan jo være enig i dette. Samtidig så blir det litt for enkelt å konkludere med basert på en (to) kamp(er). Jeg mener vi allerede kan konkludere med at vi etter all sannsynighet ikke blir å finne i nedrykksstriden. Og det uavhengig av om vi vinner, taper eller spiller uavgjort i kveld. Vi har vist at vi har mye kvalitet i laget, og matcher de fleste lagene i denne divisjonen.

Sheffield United virker fortapt og kommer garantert til å rykke ned. Fulham og WBA må trolig følge samme skjebne, men mye skjer jo på de siste 23 rundene.

1 poeng i dag er viktig, noe som vil gi oss 9-10 poeng avstand til Fulham, som neppe vinner borte mot Spurs i morgen kveld.

auren

Ville ikke avskrevet wba. Big Sam og Sammy Lee. Får de los så kan de absolutt få den spillergruppa til å holde seg. De kunne faktisk fått med seg alle 3 på Anfield.
De vil nok ikke lekke som en sil ut sesongen og de har spillere som kan gjøre noe på de 4-5 gangene de beveger seg frem ila kampene. I tillegg vil han nok gjøre de til et meget habilt dødball lag.
Er vel også duket for noen skikkelig gamle travere i Januar vil jeg tro.

Det gnistret jo i øynene på Big Sam. Gammel sirkushest som kjenner lukten av...

Mer skeptisk til Brighton? Flott å se på, men det stopper litt der føler jeg.

** skal kanskje legges med at du heller ikke avskriver de Auren :-)
« Siste redigering: Desember 29, 2020, 12:42:03 av leedslife »

auren

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #23 på: Desember 29, 2020, 13:40:39 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Kan jo være enig i dette. Samtidig så blir det litt for enkelt å konkludere med basert på en (to) kamp(er). Jeg mener vi allerede kan konkludere med at vi etter all sannsynighet ikke blir å finne i nedrykksstriden. Og det uavhengig av om vi vinner, taper eller spiller uavgjort i kveld. Vi har vist at vi har mye kvalitet i laget, og matcher de fleste lagene i denne divisjonen.

Sheffield United virker fortapt og kommer garantert til å rykke ned. Fulham og WBA må trolig følge samme skjebne, men mye skjer jo på de siste 23 rundene.

1 poeng i dag er viktig, noe som vil gi oss 9-10 poeng avstand til Fulham, som neppe vinner borte mot Spurs i morgen kveld.

auren

Seier så har vi 15 poeng ned til de to nederste.... Ganske stor forskjell på seier eller tap i forhold til WBA. 9 eller 15 poeng.

Med seier i dag, så er vi 99 % sikre på å ha Sheffield United og WBA bak oss på tabellen. Da er det en av Fulham, Brighton, Newcastle eller Burnley vi må ha bak oss i tillegg.

Fingen i været, før dagens kamp, anser jeg det som minst 80 % sikkert at vi ikke rykker ned. Finnes helt sikkert statistikk som viser at lag som har hatt 20 poeng etter 15 runder aldri/nesten aldri rykker ned. Og at lag med mindre enn 10 poeng nesten alltid rykker ned.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #24 på: Desember 29, 2020, 14:06:24 »
Jeg syns ikke West Brom gjorde seg fortjent til 1 poeng på Anfield, de var igrunn dritheldige. Liverpool eide hele kampen og ga vekk et unødvendig hjørnespark som de putta på.  Big Sam vil ha denne gjengen til å spille kynisk, defensivt opplegg, kjøre kontringer og være aggressive på dødball, that`s it.  Men, det er fortsatt grunn til å være oppmerksomme ikveld, dette er et potensielt bananskall !! WBA sliter ut motstandere ved å forsvare seg godt, både mot Liverpool og City, knepne tap mot Tottenham og Man U.  Vi må være skikkelig påskrudd i hele denne kampen, kan bli mye likt kamp scenario som mot Burnley. Vi har ingen spillestil som passer at vi ligger og forsvarer oss.  Jeg tipper at det blir lite mål i denne kampen og er faktisk fornøyd om vi får med oss 1 poeng.  Det er flere ting som må klaffe om vi skal vinne;  kreere sjanser og sette dem !  Igjen opp til Harrison, Rodrigo, Raphinha og Bamford offensivt. Klich må heve seg, har vist i lengre tid at han er ute av det (og endelig ble han bytta ut sist).  Skal Kalvin fungere som superdypt anker i denne kampen også ???  Alle våre kamper i PL er spennende, nervene er på høykant ikveld også.
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #25 på: Desember 29, 2020, 14:13:25 »
Allardyce spilte med èn spiss vs Liverpool og går gjerne med samme taktikk her - han lykkes jo. Men Flynn har rett i at dèt var en kamp de var fornøyd med ett poeng, her må de ha tre...

Phillips er altså gjerne tilbake på midten, jeg tror Ayling/Struijk fortsetter bak.

Flere stiller spørsmål om ikke Klich trenger hvile nå (dette er kamp nr 2 av 3 kamper på 6 dager...). Klich er nok bedre når han ikke ligger like defensivt som når han (delvis) har Phillips' rolle, og Bielsa har vel vist at han ikke stoler på bruken av Shack på midten. Men Dallas er et alternativ.

Hay mistenker at Hernandez kommer inn nå. Flere så sliten ut vs Burnley, Hay nevner både Rodrigo og Raphinha... Bamford tok seg til låret etter Burnley, og flere på sosiale medier melder at han må stå over (bl.a @KlichOne) Vi får se...
Hay konkluderer likevel med at han tror at Klich er for vitkig til at han droppes...

The Hawthornes har skikkelig undervarme og er forhåpentligvis i en bedre tilstand enn Elland Road, det i seg selv vil hjelpe oss.

Jeg tror vi har større muligheter for poeng mot WBA enn et Tottenham som lett kan spare spillere og likevel ikke være svekket. Go for it!!!

Vi har jo spilt få kamper i høst sammenlignet med tidligere sesonger. Ser ikke helt at vi skal være så slitne. United søndag, og så ny kamp 7 dager etterpå. Sånn har det jo stort sett gått hele høsten. Så ut som Bamford fikk seg en god smell da han ble tatt av Pope. Frykter han er ute, da må det bli Rodrigo frem og Pablo inn.

Klich hviles neppe. Jeg håper han spiller i sin faste rolle, og at Phillips flyttes frem. Det vil forhåpentligvis bety Ayling og Struijk i midten med Dallas og Alioski på backene.

WBA med fire-fem timer mindre hvile enn oss, så sikkert ikke så mye friskere bein der heller.

Må Bamford stå over håper jeg virkelig at Pablo kommer inn og dytter Rodrigo opp på spissen. Kjenner jeg blir stresset av tanken på Roberts som spiss.

Om Raphinha hviles fra start blir det spennende å se hvem som kommer inn. Blir nok Costa tror jeg. Han bør være voldsomt revansjelysten. Han bør vise at han ikke har tenkt å sitte på benken. Tåler han en enda en dårlig kamp nå rett før vinduet åpner?  Men starter han,  så er det bare å håpe han viser at han vil være i startoppstillingen jevnlig! Ingenting er bedre enn om vi har tre fungerende gode  kantspillere. Det åpner for å bruke Raphinha i 10'er rollen også! Men jeg har mine tvil angående Costa. Håper mest at Raphinha spiller eller at Alioski tar høyrevingen og at endelig Leif kan få starte på venstrebacken. Det siste skjer neppe :)

Plutselig vinner vi 3-0. Alle målene scoret av Roberts. Costa med storspill er involvert i alle målene - Hadde vært nydelig :)

Kato

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #26 på: Desember 29, 2020, 14:37:01 »
Jeg syns ikke West Brom gjorde seg fortjent til 1 poeng på Anfield, de var igrunn dritheldige. Liverpool eide hele kampen og ga vekk et unødvendig hjørnespark som de putta på.  Big Sam vil ha denne gjengen til å spille kynisk, defensivt opplegg, kjøre kontringer og være aggressive på dødball, that`s it.  Men, det er fortsatt grunn til å være oppmerksomme ikveld, dette er et potensielt bananskall !! WBA sliter ut motstandere ved å forsvare seg godt, både mot Liverpool og City, knepne tap mot Tottenham og Man U.  Vi må være skikkelig påskrudd i hele denne kampen, kan bli mye likt kamp scenario som mot Burnley. Vi har ingen spillestil som passer at vi ligger og forsvarer oss.  Jeg tipper at det blir lite mål i denne kampen og er faktisk fornøyd om vi får med oss 1 poeng.  Det er flere ting som må klaffe om vi skal vinne;  kreere sjanser og sette dem !  Igjen opp til Harrison, Rodrigo, Raphinha og Bamford offensivt. Klich må heve seg, har vist i lengre tid at han er ute av det (og endelig ble han bytta ut sist).  Skal Kalvin fungere som superdypt anker i denne kampen også ???  Alle våre kamper i PL er spennende, nervene er på høykant ikveld også.

Som mot Burnley tror jeg et tidlig mål til oss vil gjøre jobben mye enklere.
 

leedslife

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #27 på: Desember 29, 2020, 15:21:18 »
Nok en viktig kamp, håper og tror på 3 poeng. Leeds er ett bedre lag, selv med mange ute pga skader.

In Bielsa we trust

MOT

3 av de 6 viktige poengene i boks. Står fortsatt på det at med seier i dag (6 av 6 på de to) så parkerer vi nedrykkspraten for godt.

Kan jo være enig i dette. Samtidig så blir det litt for enkelt å konkludere med basert på en (to) kamp(er). Jeg mener vi allerede kan konkludere med at vi etter all sannsynighet ikke blir å finne i nedrykksstriden. Og det uavhengig av om vi vinner, taper eller spiller uavgjort i kveld. Vi har vist at vi har mye kvalitet i laget, og matcher de fleste lagene i denne divisjonen.

Sheffield United virker fortapt og kommer garantert til å rykke ned. Fulham og WBA må trolig følge samme skjebne, men mye skjer jo på de siste 23 rundene.

1 poeng i dag er viktig, noe som vil gi oss 9-10 poeng avstand til Fulham, som neppe vinner borte mot Spurs i morgen kveld.

auren

Seier så har vi 15 poeng ned til de to nederste.... Ganske stor forskjell på seier eller tap i forhold til WBA. 9 eller 15 poeng.

Med seier i dag, så er vi 99 % sikre på å ha Sheffield United og WBA bak oss på tabellen. Da er det en av Fulham, Brighton, Newcastle eller Burnley vi må ha bak oss i tillegg.

Fingen i været, før dagens kamp, anser jeg det som minst 80 % sikkert at vi ikke rykker ned. Finnes helt sikkert statistikk som viser at lag som har hatt 20 poeng etter 15 runder aldri/nesten aldri rykker ned. Og at lag med mindre enn 10 poeng nesten alltid rykker ned.

auren

Vi må ikke bruke slik statistikk. Vi jinxa det første året med Bielsa. Minnes at det dukket opp slike aldri før har et lag med så mange poeng...  :-* :-*

Forever Whites

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #28 på: Desember 29, 2020, 17:48:04 »
Noen som har start 11eren? Om Bamford starter?
Medlem 94237

Eriksen55

Sv: Kamp vs West Bromwich Albion @the Hawthornes 29.12.20 kl 19
« Svar #29 på: Desember 29, 2020, 17:50:38 »
Noen som har start 11eren? Om Bamford starter?

Kommer vel kl 18