Skrevet av Emne: Kamp vs Crawley @The P P Stadium 10.01.21 kl 14:30 3.r. FA-cup Viasport 3  (Lest 18941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Slutt. 3-0. Det er bare til å glemme denne kampen med en gang og konsentrere seg om ligaen fullt og helt. Som flere sier, så kastet Bielsa bort en seier i andre omgang med noen merkverdige bytter og hvorfor han valgte å spille uten spiss i andre omgang da vi trengte mål.

Uansett: MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Det beste med denne kampen er at den nå er slutt.  :(
Super Leeds since 1968

HåvardK

Er det noen av unggutta som er i nærheten av Crawlays nivå?

Er Costa og Shack det?

Hardt å skylde på unggutta når seniorene ikke møter opp på jobb.
Costa regner jeg ikke med blant unggutta. Shack har ikke tilført noe som helst. Men du har rett, blir feil å skylde på unggutta.

Det kan jo være at dette er en subtil beskjed til Rad at vi har behov for nye spillere..
Er det ikke Bielsa som holder igjen når det gjelder nye kjøp?
Kanskje palle prøvde å bruke ironi her?

leedslife

Usikker på hvor vinnermentalitet står i sportsplanen til klubben.
De 3 årene med Bielsa har vi vel røket ut tidlig i alle turneringene samt røket ut av semien i PO.
Sjarmerende fotball ja, men det er endel mangler her og endel investeringer som må gjøres for å opprettholde momentumet til laget og klubben.

Er jo tricky disse kampene, men gjennomføringen mot Hull og idag er jo på grensen til patetisk.
Ser jo at mange av ungguttene er langt unna, men hvorfor gjøre så mange bytter? Balansen mellom senior og ung var jo kriminell i andre omgang.
Burde også være forsiktig å matche for mange lovende unggutter inn i denne gruppa i slike typer kamper. Denne stammen her har jo vist i mange år at de kan slå fullstendig sprekker i kamper/omgivelser som dette. Må jo være mulig å sende ut flere av våre håpefulle på lån til League one og League two, men problemet er vel at stallene nedover systemet ikke er store og gode nok enda.

Positive er at vi mest sannsynlig får se en reaksjon mot Brighton. En seier som gjør at målet om å holde oss denne sesongen er et steg nærmere.
Også må det jobbes beinhardt denne sommeren og når det gjelder å erverve seg de beste talentene til aldersbestemte lag samt kvalitet til seniorlaget. Er eneste måten vi på sikt kan stabilisere oss og ihvertfall være med å kjempe i cuper og liga i årene fremover.


Cherry

D er sånn at jeg begynner å lure på om Philips Vurderer og være på vei bort etter slik innsats, ikke bare han - men spilleren Kalvin som her opplever en slik ydmykelse når han blir satt opp i en lagoppstilling som jo ikke henger sammen i det hele tatt.  Fy f....så svakt av såååååå mange!
Dette er og var grusomt!!!

Hvorfor spilte vi ikke på vanlig måte, med høyt press??
Skulle Marcelo prøve noe nytt?

Tragisk kamp og resultat.

Sinna`.  :-[
 

HåvardK

Usikker på hvor vinnermentalitet står i sportsplanen til klubben.
De 3 årene med Bielsa har vi vel røket ut tidlig i alle turneringene samt røket ut av semien i PO.
Sjarmerende fotball ja, men det er endel mangler her og endel investeringer som må gjøres for å opprettholde momentumet til laget og klubben.

Er jo tricky disse kampene, men gjennomføringen mot Hull og idag er jo på grensen til patetisk.
Ser jo at mange av ungguttene er langt unna, men hvorfor gjøre så mange bytter? Balansen mellom senior og ung var jo kriminell i andre omgang.
Burde også være forsiktig å matche for mange lovende unggutter inn i denne gruppa i slike typer kamper. Denne stammen her har jo vist i mange år at de kan slå fullstendig sprekker i kamper/omgivelser som dette. Må jo være mulig å sende ut flere av våre håpefulle på lån til League one og League two, men problemet er vel at stallene nedover systemet ikke er store og gode nok enda.

Positive er at vi mest sannsynlig får se en reaksjon mot Brighton. En seier som gjør at målet om å holde oss denne sesongen er et steg nærmere.
Også må det jobbes beinhardt denne sommeren og når det gjelder å erverve seg de beste talentene til aldersbestemte lag samt kvalitet til seniorlaget. Er eneste måten vi på sikt kan stabilisere oss og ihvertfall være med å kjempe i cuper og liga i årene fremover.
Du er vel inne på essensen her. I tillegg vil jeg trekke frem at vi er totalt avhengige av en god keeper, en god og stabil dm og en spiss som har spilt i posisjonen før.

raggen

svakt og flaut av leeds og bielsas taktiske disposisjoner her stiller jeg store spørsmålstegn med. synes senoirspillerne som hernandez og phillips som burde stått frem ikke gjorde det i det hele tatt. når leeds begynner og slå langt uten spisser da vet du vi sliter. uff og uff. gjør meg ingenting og ryke ut men måten vi gjør d på gjør meg FORBANNA
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg tror (i alle fall håper) det blir feil å skylde på unggutta for dette tapet.

Det er Bielsa som må ta dette på sin kappe.

Pause-endringene ødela kampen for oss.

Hadde èn av disse unggutta kommet inn sammen med 'de 10 faste' tror jeg de hadde gjort jobben. Men her ble det too much for too many. Vi så vel det samme i ligacupen.

Heldigvis kan vi slå fast at Leedslaget er godt nok til ca midtposisjon i Premier League. Hadde denne kampen kommet før seriestart tror jeg ikke mange hadde tenkt i de baner etter kampen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Vi taper for et bedre lag.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Hvorfor spilte vi ikke på vanlig måte, med høyt press??

Det er her jeg tror det sviktet mest.

Bamford klarer denne rollen, være den som starter presset.
I dag hadde vi ingen.

Og det høye presset vårt var nowhere to be seen!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sølvreven

Fy fan. Lavmål så det holder. Dette er verre en Histon
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

leedslife

Usikker på hvor vinnermentalitet står i sportsplanen til klubben.
De 3 årene med Bielsa har vi vel røket ut tidlig i alle turneringene samt røket ut av semien i PO.
Sjarmerende fotball ja, men det er endel mangler her og endel investeringer som må gjøres for å opprettholde momentumet til laget og klubben.

Er jo tricky disse kampene, men gjennomføringen mot Hull og idag er jo på grensen til patetisk.
Ser jo at mange av ungguttene er langt unna, men hvorfor gjøre så mange bytter? Balansen mellom senior og ung var jo kriminell i andre omgang.
Burde også være forsiktig å matche for mange lovende unggutter inn i denne gruppa i slike typer kamper. Denne stammen her har jo vist i mange år at de kan slå fullstendig sprekker i kamper/omgivelser som dette. Må jo være mulig å sende ut flere av våre håpefulle på lån til League one og League two, men problemet er vel at stallene nedover systemet ikke er store og gode nok enda.

Positive er at vi mest sannsynlig får se en reaksjon mot Brighton. En seier som gjør at målet om å holde oss denne sesongen er et steg nærmere.
Også må det jobbes beinhardt denne sommeren og når det gjelder å erverve seg de beste talentene til aldersbestemte lag samt kvalitet til seniorlaget. Er eneste måten vi på sikt kan stabilisere oss og ihvertfall være med å kjempe i cuper og liga i årene fremover.
Du er vel inne på essensen her. I tillegg vil jeg trekke frem at vi er totalt avhengige av en god keeper, en god og stabil dm og en spiss som har spilt i posisjonen før.

En god midtbanespiller er vi helt avhengig av og det har jo klubben øverst på listen sin og skal vi gå ut i fra hva som kommer ut.
Når vi rakner så rakner vi totalt.
Trenger en midtbanespiller som er trygg med ballen og kan diktere kampene i større grad. Tør nesten å sette huset mitt på at det kommer inn i sommer som første pri.
Tror nok og vi får se flere tilsvarende kjøp neste vinduene. Ut fra media og dokumentaren osv slår Rad meg som en vinnerskalle av proporsjoner. Tviler på at han er fornøyd med at Leeds er en sjarmerende klubb som blåser kaldt og varmt. Han er her for å ta klubben helt opp og da trengs solide investeringer og riktige investeringer.
Investeringene bak laget er spot on. Nå gjelder det samme på sport neste årene.
Tiltrekningskraft i form av størrelse på klubb er det jo ikke noe i veien med.

auren

Fy fan. Lavmål så det holder. Dette er verre en Histon
Enig. Mot Histon skapte vi klart flest sjanser. I dag skapte hjemmelaget flest og var nærmere 4-0 enn vi var 3-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Carl Fisker

To ting: Bielsa undervurderte motstanderen (ved byttene han gjorde i pausen). Dessuten er ikke Kiko god nok for dette laget.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
.
Tror nok og vi får se flere tilsvarende kjøp neste vinduene. Ut fra media og dokumentaren osv slår Rad meg som en vinnerskalle av proporsjoner. Tviler på at han er fornøyd med at Leeds er en sjarmerende klubb som blåser kaldt og varmt. Han er her for å ta klubben helt opp og da trengs solide investeringer og riktige investeringer.
Investeringene bak laget er spot on. Nå gjelder det samme på sport neste årene.
Tiltrekningskraft i form av størrelse på klubb er det jo ikke noe i veien med.
This.
Radrizzani er ambisiøs. Tror han er mildt sagt like sjokkert over dagens kamp som supporterne. Og reaksjon vil komme - men ikke nødvendigvis i dette vinduet.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Har det skjedd før at vi har tapt med tre mål for en klubb som ligger så lavt? Kan ikke huske noe lignende....
MOT

Gufrias

Da kan vi konsentrere oss om serien.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ingen post-match-presser i dag :o

Phil Hay

Bielsa not doing a post-match presser because of a lack of facilities but from his BBC interview:
"The result generates a lot of sadness and disappointment for us.
“It’s not a question of surprise. We know the characteristics of their players and the opponents."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Her er det flere som må bør i seg selv. Først og fremst Bielsa

Jeg tror fortsatt at flere av unggutta kan bli gode. Men det er ikke lett for dem når de etablerte ikke møter opp. Ingen bedre eller verre enn andre.

Men hadde forventet mye mer av Costa, Shack og Poveda. Riktignok prøvde Poveda litt, men likevel er han nesten ufarlig. Akkurat som 90% av innhoppene i PL. Ser fancy ut, men hva hjelper det når sluttproduktet er fraværende.

Noen spørsmål og tanker.

Casey blir 20 år. God på u23. U landslaget. Men aldri overbevist når han har fått vise seg frem. Usikker på om han blir god nok. Farten svak. Ser litt kjeitete ut. Kanskje på tide å slippe til Cresswell fremover?

Jenkins. God på u23. Så ikke klar ut i dag. Men ingen på laget fungerte i andre omgang. Veldig vanskelig for Jenkins å skinne da!

Leif. Stopper i dag. Ok i første med Phillips og Cooper og Struijk foran. Med Casey og Phillips og Jenkins foran ble det tungt. Urettferdig å bedømme når systemet ikke fungerer og de etablerte er svake. Stor tro på han som venstreback.

Costa - Noe poeng å ikke selge/låne ut. Forferdelig svak spiller, gjelder både innsats og skills.

Shackleton- Blir han noen gang god nok for PL. Jeg håper, men tviler sterkt.

Poveda - Samme som Shack. Samme båt er Roberts i.

Kiko- Han er nok på vei ut. Er nok best for alle parter.

Pablo - plutselig solid over the top..dessverre. Men fortsatt en fin joker, og kun det. Tror jeg.

Greenwood - Endelig fikk vi se han. Men ikke som spiss...Rart!

Helt riktig som Kato sier. Vi har 13-14 gode spillere i troppen. Fullstendig vakum etter de beste. Men jeg har stor tro på at det gror godt og at unggutta holder ok nivå.

Hadde dette vært en PL kamp og en av unggutta fått spille med de beste, så hadde det vært lettere for dem å vist seg frem. Greit å starte med svakere lag i pausen og bytte seg sterkere om det er behov..men når vi bytter oss enda dårligere...ja da er det utettferdig å være 18 år og debutere.

At vi må handle til sommern er det liten tvil om. Må hente bedre spillere enn vi har i dag. De spillerne som i dag er "rangert" som nr 13-14 i stallen bør bli 17-18.  Skal Poveda, Roberts og Shack være blant de 17-18 må de ta kvantesprang.

Bielsa - Hva skjedde i pausen. Valgte å spille uten spiss. Tok ut både Cooper og Struijk og erstattet dem med 2 unggutter. Hadde holdt med en av dem kanskje. Greit å være etterpåklok..men gikk akkurat som fryktet.

Når spissen  Greenwood kom inn, så fortsatte vi med en ving på topp og spiss på midten..når vi måtte jage mål..

En ripe i lakken for Bielsa i dag. Men, 3 poeng i neste PL så glemmes nok dette fort. Jeg gjør ihvertfall det. PL er det viktigste i år.

Fortsatt god søndag!
« Siste redigering: Januar 10, 2021, 17:07:43 av Eriksen55 »

Forever Whites

Dette var utrolig vanskelig å svelge.  Vi skal ikke tape mot et L2 lag.  Og attpåtil 3-0.  Hva gjorde egentlig Bielsa her?  Flaut.
Medlem 94237

asbfjell

Ingen post-match-presser i dag :o

Phil Hay

Bielsa not doing a post-match presser because of a lack of facilities but from his BBC interview:
"The result generates a lot of sadness and disappointment for us.
“It’s not a question of surprise. We know the characteristics of their players and the opponents."

Og intervjueren hadde dessverre ikke fotball-intelligens nok til å spørre om byttene ved halvtid...

Angående disse ødeleggende byttene:
Er nokså overbevist om at Bielsa på forhånd hadde bestemt seg for at Cooper, Strujk og Rodrigo kun skulle spille en omgang.
Og når Bielsa først har bestemt seg for noe...

Kato

«UPS AND DOWNS»

Er det en ting man kan være 150 prosent sikker på med vår kjære klubb:

Kommer det en opptur, liten eller stor, så er ikke neste nedtur langt unna. Banna bein.
 

Neo

Min tanke er først og fremst at Bielsa overhodet ikke har tatt "lett" på denne matchen.
Som den analytiker han er, har han også i forkant av denne gitt spillerne klare vurderinger av motstanderen.
Og forventninger til laget.

Som den fullstendige profesjonelle mannen han er, er det hans grunnleggende refleks at han stolte på guttene, og at de 11 han sendte ut skulle være i stand til å hamle opp med Crawley.

Her er det spillere som diller og daller utpå banen, og ikke er påskrudd.
Og tror at 70% er nok.

Som den gentleman Bielsa er, tar han nok all "blame" utad.
Men innad....
- jeg tenker han først og fremst er utrolig skuffet over spillerne.
Og forbannet.
Som profesjonell Premier League-spiller i Leeds-drakt settes det krav til innsats på jobb.
Dette så vi lite til i dag.

Bli pisset på av...... Crawley!
Skal bare ikke skje.
Punktum.




auren

Har det skjedd før at vi har tapt med tre mål for en klubb som ligger så lavt? Kan ikke huske noe lignende....
VG skriver:


3–0 er også, ifølge statistikk-siden Gracenote Live, den høyeste seiersmarginen et lag fra nivå fire har vunnet mot et lag fra Premier League i FA-cupens historie, siden det engelske ligasystemet ble utvidet til fire nivåer i 1958. Den eneste gangen det har skjedd tidligere var da Aldershot slo Oxford 3–0 i 1987.

Typisk Leeds!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

PetterH

Jaja dette må bare glemmes så fort som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt klart.
Men samme sa vi etter Scum-kampen , Spurs-kampen Og nå Crawely kampen.
Alle i løpet av 3 uker :(

Men vi tar likevel Brighton neste kamp :)
Sånn som dette tror jeg det vil fortsette ut sesongen , oppturer og nedturer om hverandre.
Men totalt sett , vil jeg nok være fornøyd ? I allefall til nå .
« Siste redigering: Januar 10, 2021, 17:52:43 av PetterH »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Angående Poveda og fiksfakserier som ender i ingenting...

Vi skal være sabla glade for evnene hans èn mot èn!
En dag så sitter de og han blir en stor bidragsyter for oss! :)

https://twitter.com/sportbible/status/1348277953440993281?s=20
« Siste redigering: Januar 10, 2021, 20:15:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Angående disse ødeleggende byttene:
Er nokså overbevist om at Bielsa på forhånd hadde bestemt seg for at Cooper, Strujk og Rodrigo kun skulle spille en omgang.
Og når Bielsa først har bestemt seg for noe...
Cooper med en omgang er jo et typisk trekk man ser når en seniorspiller gjør come back i U23-kamper, da er det maks en omgang.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Leeds United har snart en 50 år lang historie i FA-Cupen som er fullstendig katastofal og et hån mot lagets trofaste supportere. Ikke en eneste FA Cup finale å se fram til i mai måned på snart 50 år. Ikke en sitring i kroppen, massive forberedelser,  massemønstring eller kollosal forventing til en finale har vi blitt forunt. Rett og slett kke noen cupfinale å glede seg til. Se bare på hva en finale gjør for enhver by/hjemsted her til lands. Alle er med og gleder seg i stor spenning og forventing. Sånn ville også en Leeds finale vært for oss. I stdet for ryker vi ut år etter år mot svake motstandere før spenninga egentlig har fått begynt.

En god venn av meg i Norge som følger et annet lag beskriver sitt møte med en FA-Cup finale for 35 år siden slik:

"Drømmen var innerst inne å kunne komme på Wembley for å overvære finalen. Men i xxx var alt så mye vanskeligere enn i dag, både rent praktisk og ikke minst økonomisk. Utfordring nummer én var hvordan jeg i det hele tatt skulle få tak i en finalebillett?
Og utrolig nok så greide den gang så kjente Saga Solreiser å ordne billett under forutsetning at jeg reiste med dem. Utfordring nummer to var at Saga ikke hadde flere 1-ukes turer igjen, men kun 2-ukes turer til London.
To uker alene i London? Ikke var jeg spesielt kjent der på den tiden, og med kun med kontanter i lommeboka. Bankkort var et fremmedord i "gamle dager" Litt skummelt faktisk.
Og utfordring nummer tre... penger. Turen var bestilt og betalt, men billetten til finalen skulle koste meg dyrt. £160. Ca.16.-1700.- norske kroner. Det var faktisk ganske mye penger i 1986. Da var nødløsningen å opprette en Saga Feriekonto for å kunne få finansiert billetten.
Men tør jeg dette? To uker alene i verdensmetropolen. Ja, jeg var usikker. Og den som var aller mest redd var min kjære mor som ikke likte at jeg skulle reise to uker til London, alene. Men ja, jeg tok sjansen.
Fly Fornebu/Stansted med Braathens Safe, to uker på Norfolk Plaza hotell i Bayswater og finalebillett ble bestilt.
Da jeg kom til London ble jeg på relativt kort tid veldig godt kjent i hovedstaden, og det var knapt nok en kjent severdighet jeg ikke besøkte på disse to ukene.

Og naturligvis finalen. Med 100.000 innenfor murene på gamle Wembley føles nesten uvirkelig da salmen "Abide with me" runget utover Wembley's høye murer. Det er ikke et spørsmål om man får tårer i øyne. For tårer i øyne får man.

Skal vi Leeds supportere ALDRI få oppleve dette?

ar9

Vi ser det i Premier League. INGEN, absolutt ingen av de som sitter på benken kommer inn og bidrar med noe som helst. Vi er fullstendig avhengig av førsteelleveren.
I etterpåklokskapens ånd: Hvorfor kjører han ikke dem fra start idag?? 1 uke siden forrige kamp og 1 uke til neste.

Med mulighet for 5 bytter kunne han evt hvilt noen litt ut i 2.omg.

Nei slik ståa er i serien og når kampene ikke kommer tettere enn dette burde vi stilt med 1.11ren hvis han mener vi skulle ta det seriøst.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ar9

Det er trøst å finne på tv. Slo på nå nettopp.
Newport - Brighton 0-0. Så scorer seff Brighton rett etter at jeg slo på. Men på overtid av overtiden kom det jammen en klønete baklengs hos Brighton.

Ikke 3-0 riktignok men Newport er i League 2 de og.


Sent from my iPhone using Tapatalk