Skrevet av Emne: Spiller: Archie Gray  (Lest 14373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Ung spiller: Archibald Gray
« Svar #60 på: Januar 16, 2024, 20:09:28 »
Gray on new deal.

Young Leeds United star Archie Gray has spoken exclusively to LUTV after signing a new contract with the club.

The 17-year-old has agreed fresh terms with the Whites, committing his long-term future at Elland Road.

Gray spoke of his delight at agreeing the new deal and explained what it means to him.

“It feels amazing, it’s another dream come true,” said Gray.

“Supporting Leeds and following the club my whole life, it is just a dream come true, like I said.

“It means a lot to me and my family, the club trust me and trust my family and hopefully I can repay it.

“My family have supported me the whole way, giving me advice and helping me and now by training hard, I want to help them out and help my little brothers out.

“After working really hard in pre-season, I was hoping to play a bit this season, but I didn’t expect to be playing as much as I have been, it just shows the trust everyone has in me and it means a lot to me.

“I think my game has developed a lot, the experience is invaluable in the Championship, it’s a physical league which has everything.

“I just try to keep as calm as I can on the pitch and take every moment as it is, be calm with the ball and do my best off it.

“The manager has helped me a lot this season, especially with positioning and little things with what foot to pass to and what foot to receive with and the right-back position, he’s helped me loads and it’s been really good so far.

“My teammates have been amazing helping me and the fans as well, they’ve also been amazing.

“We’re creating something this season, we’ve all worked really hard in pre-season and throughout the campaign to gain momentum and hopefully we can keep it going.

“Obviously this season we want to get back to the place where we belong, but we’re taking it game by game and from there, we’ll see where it takes us.”

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32741/archie-gray-it-s-another-dream-come-true
Super Leeds since 1968

stian

« Svar #61 på: Januar 16, 2024, 20:17:05 »
Ny kontrakt på Archie.  :)

Gray commits future to the club.

Leeds United are delighted to announce Archie Gray has signed a new contract with the club.

The 17-year-old, who signed his first professional contract last year, has now agreed fresh terms on a deal, committing his long-term future at Elland Road.

Gray has been one of the first names on the team sheet under Leeds manager Daniel Farke this season, after making his debut in the opening game of the campaign against Cardiff City.

He has gone on to make a total of 28 appearances in all competitions for the Whites, playing in both central midfield and at right-back.

His latest outing came in last Saturday’s 3-0 Sky Bet Championship away victory at Cardiff City, where he equaled a club record, for the most starts by a player before the age of 18, after making his 26th at Cardiff City Stadium.

In 2023, Gray also continued his progression at international level, earning his first cap for England Under-20s.

He has also previously been capped at Under-15 to Under-19 level and has captained his country at both Under-15 and Under-16 level.

Having become the latest player to progress from the academy to the first team, following in the footsteps of many famous names down the years, the club are delighted Gray, a boyhood Leeds United supporter, has pledged his future to the Whites.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32740/archie-gray-signs-new-deal?fbclid=IwAR12GMup0yXRzOOHlRytOhH6hOK3F_NO2-busdj2tfldJ596AIWsi0f8fvQ

Meget bra! Unge Archie kommer til å bli ek gigant hvis han unngår skader og vi ikke brenner ham ut. Jeg tror vi skal være meget fornøyd med at han har den familiebakgrunnen han har, eller så hadde gribbene sirklet lavere allerede. Med The Grays er det null utenomsportslig tull, ingen foreldre eller agenter som er utålmodige på de store pengene og Archie holder i det hele tatt en lav profil. Tør allerede å konkludere med at dette er januarvinduets viktigste signering!

Hallgeir *

« Svar #62 på: Januar 16, 2024, 20:37:14 »
Ny kontrakt på Archie.  :)

Gray commits future to the club.

Leeds United are delighted to announce Archie Gray has signed a new contract with the club.

The 17-year-old, who signed his first professional contract last year, has now agreed fresh terms on a deal, committing his long-term future at Elland Road.

Gray has been one of the first names on the team sheet under Leeds manager Daniel Farke this season, after making his debut in the opening game of the campaign against Cardiff City.

He has gone on to make a total of 28 appearances in all competitions for the Whites, playing in both central midfield and at right-back.

His latest outing came in last Saturday’s 3-0 Sky Bet Championship away victory at Cardiff City, where he equaled a club record, for the most starts by a player before the age of 18, after making his 26th at Cardiff City Stadium.

In 2023, Gray also continued his progression at international level, earning his first cap for England Under-20s.

He has also previously been capped at Under-15 to Under-19 level and has captained his country at both Under-15 and Under-16 level.

Having become the latest player to progress from the academy to the first team, following in the footsteps of many famous names down the years, the club are delighted Gray, a boyhood Leeds United supporter, has pledged his future to the Whites.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32740/archie-gray-signs-new-deal?fbclid=IwAR12GMup0yXRzOOHlRytOhH6hOK3F_NO2-busdj2tfldJ596AIWsi0f8fvQ

Meget bra! Unge Archie kommer til å bli ek gigant hvis han unngår skader og vi ikke brenner ham ut. Jeg tror vi skal være meget fornøyd med at han har den familiebakgrunnen han har, eller så hadde gribbene sirklet lavere allerede. Med The Grays er det null utenomsportslig tull, ingen foreldre eller agenter som er utålmodige på de store pengene og Archie holder i det hele tatt en lav profil. Tør allerede å konkludere med at dette er januarvinduets viktigste signering!

Varer til 2028 - ut juni, sannsynligvis.

https://video.leedsunited.com/video/dm9kJTdDMF9rNnhiY3VxYyU3QyUyRnBhZ2UlM0ZzbHVnJTNEaG9tZSU3Q2hvbWUlMkZsaXN0JTJGMCUyRmZlZWQ%3D
« Siste redigering: Januar 16, 2024, 20:41:12 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Sydhagen

« Svar #63 på: Januar 16, 2024, 20:51:33 »
Nå fikk ikke jeg med meg noe av Leeds før 90-tallet, men Archie må vel være et av de største talentene i Leeds noensinne?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #64 på: Januar 16, 2024, 21:02:20 »
Nå fikk ikke jeg med meg noe av Leeds før 90-tallet, men Archie må vel være et av de største talentene i Leeds noensinne?

Eg syns det er vanskelig å rangere slikt. Cook og Delph, kanskje også Lennon syns eg var mer tydelige prospects, Archie er jo bare ghennomført god og solid uten å skinne på ett spesielt felt.

Men kroneksempelet er jo våre fire, Cook, Byram, Taylor og ‘eskimoen’… men det var mindre profilerte Phillips som havnet på landslaget ( itillegg til Cook).
I Revies tid var det jo en hel ellever med unggutter, og 70-tallets David McNiven hadde eg stooor tro på…
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

« Svar #65 på: Januar 16, 2024, 22:57:58 »

Eg syns det er vanskelig å rangere slikt. Cook og Delph, kanskje også Lennon syns eg var mer tydelige prospects, Archie er jo bare ghennomført god og solid uten å skinne på ett spesielt felt.

Men kroneksempelet er jo våre fire, Cook, Byram, Taylor og ‘eskimoen’… men det var mindre profilerte Phillips som havnet på landslaget ( itillegg til Cook).
I Revies tid var det jo en hel ellever med unggutter, og 70-tallets David McNiven hadde eg stooor tro på…
James Milner må jo også nevnes. Fikk debut-scoringen for Leeds i en alder av 16 år

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #66 på: Januar 16, 2024, 22:59:38 »
'Eskimoen' heter Mowatt, bare så det er sagt.
DOL-generasjonen tok eg ikkje med nei - der var det myyye :o
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #67 på: Januar 16, 2024, 23:44:59 »
Ni år gamle Archie var med i Leeds' promo-video før 15/16-sesongen han gett. Fantastisk å se tilbake på. Hunter/Gray, Josh Warrington, Taylor/Byram/Cook & Kewell, og så David Batty da :)

The Square Ball som poster (Moscowhite/Daniel Chapman)

Yes that’s really Archie, aged about nine. Try not to sob at the bit when he runs in between real Uncle Eddie and Leeds-Uncle Norman. For various reasons I was by the side of the pitch while this was filmed (look close and you can see me in the background) and I’m sure I used to have a video of Alex Mowatt pushing him over after being dribbled around once too often, but can’t find it now. (I also remember all the kids nutmegging Charlie Taylor, who seemed to be having a bad day.) Even at the time, people were saying to keep Archie’s presence quiet because Barcelona were hovering. They didn’t get him then, and they couldn’t afford him now. Well, they can’t afford anyone now, but you know what I mean.

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/v/t43.1792-2/11141967_481615108656672_289871748_n.mp4?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=55d0d3&efg=eyJybHIiOjE1MDAsInJsYSI6MTEyNCwidmVuY29kZV90YWciOiJoZCJ9&_nc_ohc=nfoGOI-3cF4AX-lBm1w&rl=1500&vabr=389&_nc_ht=scontent.fosl3-1.fna&edm=AGo2L-IEAAAA&oh=00_AfAQtyQL8YEXGqQdpkSBJIQtNYkmXot_9-QeiA7bOKEbYw&oe=65A72CEF

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-4-0-blackpool-the-best-day-of-your-summer/
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

« Svar #68 på: Januar 17, 2024, 18:37:42 »
Ni år gamle Archie var med i Leeds' promo-video før 15/16-sesongen han gett. Fantastisk å se tilbake på. Hunter/Gray, Josh Warrington, Taylor/Byram/Cook & Kewell, og så David Batty da :)

The Square Ball som poster (Moscowhite/Daniel Chapman)

Yes that’s really Archie, aged about nine. Try not to sob at the bit when he runs in between real Uncle Eddie and Leeds-Uncle Norman. For various reasons I was by the side of the pitch while this was filmed (look close and you can see me in the background) and I’m sure I used to have a video of Alex Mowatt pushing him over after being dribbled around once too often, but can’t find it now. (I also remember all the kids nutmegging Charlie Taylor, who seemed to be having a bad day.) Even at the time, people were saying to keep Archie’s presence quiet because Barcelona were hovering. They didn’t get him then, and they couldn’t afford him now. Well, they can’t afford anyone now, but you know what I mean.

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/v/t43.1792-2/11141967_481615108656672_289871748_n.mp4?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=55d0d3&efg=eyJybHIiOjE1MDAsInJsYSI6MTEyNCwidmVuY29kZV90YWciOiJoZCJ9&_nc_ohc=nfoGOI-3cF4AX-lBm1w&rl=1500&vabr=389&_nc_ht=scontent.fosl3-1.fna&edm=AGo2L-IEAAAA&oh=00_AfAQtyQL8YEXGqQdpkSBJIQtNYkmXot_9-QeiA7bOKEbYw&oe=65A72CEF

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-4-0-blackpool-the-best-day-of-your-summer/

Den Kaiser Chiefs-sangen på videoen hadde jeg ikke hørt på før, men for en urolig nydelig sang. Coming Home kunne gjerne blitt spilt mer i Leeds-sammenheng, slik som I Predict a Riot

Reaney

« Svar #69 på: Januar 17, 2024, 21:10:03 »
Linken funker dessverre ikke, Asbjørn.

Hallgeir *

« Svar #70 på: Januar 17, 2024, 21:16:43 »
Super Leeds since 1968

Reaney

« Svar #71 på: Januar 17, 2024, 22:17:50 »
Takker, Hallgeir.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #72 på: Januar 20, 2024, 18:46:20 »
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

« Svar #73 på: Januar 20, 2024, 19:03:44 »
Denne attesten fra Leif Davies!

https://x.com/gerrymcdermotya/status/1748711451261300853?s=61

Ja, leste den tidligere i dag. Daniel James sier omtrent det samme, at Gray er en evighetsmaskin.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

« Svar #74 på: Februar 10, 2024, 18:12:02 »
I alle spillets faser opptrer Archie som en seniorspiller. Utrolig trygg på seg selv og det han gjør. Og jammen er han like trygg bak mikrofonen på direkten også.
Super Leeds since 1968

GaryMac

« Svar #75 på: Februar 10, 2024, 21:06:02 »
I alle spillets faser opptrer Archie som en seniorspiller. Utrolig trygg på seg selv og det han gjør. Og jammen er han like trygg bak mikrofonen på direkten også.
Jeg stemmer for å endre tråd-navn til "Spiller - Archibald Gray".
Kjør debatt :-)

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #76 på: Februar 10, 2024, 21:09:46 »
...vi må jo også finne ut om han er døpt Archie eller Archibald (slik det stod på wikien hans tidligere).
Norske Leedsfans møter jo Eddie hele tiden - spør!
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

« Svar #77 på: Februar 10, 2024, 21:46:16 »

Utrolig moden for alderen, ja. Ikke uenig i forslaget, og han fyller 18 år 12. mars.

Foreslår å endre på den datoen - dersom ingen har store motforestillinger til det.
Super Leeds since 1968

Killa

« Svar #78 på: Februar 14, 2024, 08:29:56 »
Unge Archie Gray imponerer mer og mer, ny bunnsolid kamp i går! Han tar nesten utelukkende kloke valg, og slår de herligste pasninger... Ref den deilige chipen i bakrom til Gnonto på 3-0 målet i går. Klasse, og gutten er ikke 18 år en gang... Ser ut som han tåler utrolige mye spilletid også, han har jo hittil unngått skader/ fatigue som man lett kunne trodd han ville slite med utover i sesongen. Og ikke er det mye gule kort heller, sjøl om han tråkker godt til i tacklingene innimellom. Nei detta er en sjelden juvel, håper han blir hos oss leeenge.....

Cherry

« Svar #79 på: Februar 14, 2024, 09:08:17 »
Unge Archie Gray imponerer mer og mer, ny bunnsolid kamp i går! Han tar nesten utelukkende kloke valg, og slår de herligste pasninger... Ref den deilige chipen i bakrom til Gnonto på 3-0 målet i går. Klasse, og gutten er ikke 18 år en gang... Ser ut som han tåler utrolige mye spilletid også, han har jo hittil unngått skader/ fatigue som man lett kunne trodd han ville slite med utover i sesongen. Og ikke er det mye gule kort heller, sjøl om han tråkker godt til i tacklingene innimellom. Nei detta er en sjelden juvel, håper han blir hos oss leeenge.....

...og Bror hans`Harry skal visstnok være ENDA bedre!
Går rykter om ett Pool`bud på begge til sommeren......MEN dit får de ikke lov til å gå av familien  ;)

Hallgeir *

« Svar #80 på: Februar 23, 2024, 23:29:42 »
Paul Madeley in disguise?

Midtbane, høyreback, venstreback. Ja, det begynner å hjelpe nå.  8)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Archie Gray
« Svar #81 på: Februar 29, 2024, 10:51:37 »
Bare å nyte!

𝗔𝗿𝗰𝗵𝗶𝗲 𝗚𝗿𝗮𝘆 𝘃𝘀 𝗖𝗵𝗲𝗹𝘀𝗲𝗮💫

#LUFC
https://twitter.com/HCfootball01/status/1762993598100885853
Tell me  Tell me

Dylan

viking

« Svar #82 på: Februar 29, 2024, 11:27:20 »
Dette er virkelig "arvesølvet" vårt.
Får bare håpe vi får beholde han så lenge som mulig.

leedslife

« Svar #83 på: Februar 29, 2024, 12:16:18 »
Bare å nyte!

𝗔𝗿𝗰𝗵𝗶𝗲 𝗚𝗿𝗮𝘆 𝘃𝘀 𝗖𝗵𝗲𝗹𝘀𝗲𝗮💫

#LUFC
Er knapt så man finner ord.
2 år der spillere har gått rett i kjelleren uke etter uke. Der de har slitt bigtime med omgivelser og forventninger.
Så dukker det opp en 17 åring, med det etternavnet og den betydningen og gjennomfører en kamp av en slik karakter. Fullstendig upåvirket.

Man så det allerede pre-season sommeren da vi spilte Villa og disse PL lagene i Australia(?). Han var vel 16 da, men på et helt annet nivå enn egne spillere.
Sjeldent man får opp slike spillere.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #84 på: Februar 29, 2024, 21:21:59 »
« Siste redigering: Februar 29, 2024, 22:52:39 av Asbjørn »
Tell me  Tell me

Dylan

stian

« Svar #85 på: Februar 29, 2024, 23:16:39 »
Bare å nyte!

𝗔𝗿𝗰𝗵𝗶𝗲 𝗚𝗿𝗮𝘆 𝘃𝘀 𝗖𝗵𝗲𝗹𝘀𝗲𝗮💫

#LUFC

Det er ganske vilt det nivået guttungen har inne. Som 17-åring så er det jo mange som kan vise god teknikk og talent, men hvor det skorter litt på fotballforståelsen som kommer med erfaring. Archie er ikke lenger uslepen på noen områder. Det sykeste er jo at han heller ikke gjør seg bort fysisk. Han har nok allerede Premier League-nivået inne og kan bli en stor stjerne hvis han unngår skader.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #86 på: Mars 05, 2024, 08:20:45 »
Det tok sin tid, men nå er det offisielt:

LUFCDATA
@LUFCDATA
·
18h
UPDATE: Unfortunately Archie Gray's goal against Leicester City has officially been reclassified as an own goal. #LUFC
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

« Svar #87 på: Mars 12, 2024, 17:00:52 »
Da var det dags for å gratulere Archie Gray med 18-årsdagen.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #88 på: Mars 14, 2024, 19:07:02 »
Archie Gray har ennå ikke spilt for England U21…

🚨 Archie Gray mentioned by Gareth Southgate for a potential England call up if potentially needed.

He hasn't even made his debut for the U21's yet 😂

Ridiculous form.

https://x.com/tommot1919/status/1768291479645044902?s=61

"There are some players with the Under-21s who are doing exceptionally well, especially in midfield," Southgate said, upon announcing the senior squad on Thursday afternoon. "The likes of Kobbie Mainoo, Harvey Elliott - Rico [Lewis] was with us last time - Archie Gray at Leeds is doing very, very well I have to say, so there are a number of players in that group we could move in."
« Siste redigering: Mars 14, 2024, 23:34:59 av Asbjørn »
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

« Svar #89 på: Mars 15, 2024, 13:32:08 »
Så at transformarkt har verdivurdert ham til 16MP +. Det er ganske heftig for en 18 åring. For en spiller vi har her.