Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v Newcastle @ Elland Road, lørdag 22/1 kl 1600 TV2 Sport Premium 2  (Lest 12532 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bjorn

Det får gå som det går i kampene fremover, når vi har så mange skadede. Roberts , Gelhardt , og Rodrigo er i hvert fall meldt klare til kampen mot Newcastle på lørdag. Noen er da heldigvis tilbake på laget. En liten pause i ligaen fremover vil vel hjelpe på de andre skadede spillerene vi har. Vår sjefsspeider er reist til Østerrike for å prøve å hanke inn Aaronson , og budet er høynet til 22 mill pund visstnok . Jeg blir veldig skuffet visst vi ikke klarer å lande en midtbanespiller , og en rein spiss i dette overgangsvinduet nå i januar.
Å faen, hadde håpet Roberts sin skade var mer alvorlig. Mystisk hvordan vi plutselig scorer masse mål når Roberts ikke er med.....

Herregud! Hvem er du? Stiller spørsmålstegn ved ditt engasjement for klubben.  :o
Marching On! 4276

nord

at ønske sine egne spillere bliver skadede er alt for langt ude !!  >:(

TK20

at ønske sine egne spillere bliver skadede er alt for langt ude !!  >:(

Ikke hvis man ønsker å få reaksjoner fra fremmede på internett.

baste

Er det noen som vet om det er noe som helst mulighet å få tak i billett til kampen?  ::)

Æ ble tilbudt kampbillett, har sendt mld og hørt med vedkommende, om han enda har 1 billett til overs.

Er nok rimelig fult på Elland Road. Vet ikke om LUSCOS har billetter til overs ??

Stig Andre har 1 billett til overs, han er i Leeds nå. Mob nr 908 15 615
« Siste redigering: Januar 21, 2022, 12:58:21 av baste »

baste

Kampen sees på PUB, i Anfi del Mar. Regner med å se Tom B med fruen der.

Gleder meg til kampdag, Newcastle skal vi normalt sett ta, rett og slett for at vi er ett bedre lag.

MOT

Reaney

Kontaterer en massiv fredning av Tyler Roberts i det siste. Tydeligvis best å holde kjeft for å unngå karakteristisker av værste sort. Lykke til på lørdag.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Kontaterer en massiv fredning av Tyler Roberts i det siste. Tydeligvis best å holde kjeft for å unngå karakteristisker av værste sort. Lykke til på lørdag.

Å ikke ønske en spiller skadet er ikke det samme som å frede ham. Jeg er heller ikke Tyler Roberts største fan, men det må da være måte på.

Bjorn

Kontaterer en massiv fredning av Tyler Roberts i det siste. Tydeligvis best å holde kjeft for å unngå karakteristisker av værste sort. Lykke til på lørdag.

Svart/hvitt i din verden? Blir litt som i tabloidene.. Slaktes/hylles.
At Tyler ikke har fått vist sitt potensiale er ganske sikkert men hans prestasjoner skal ikke måles bare basert på mål. I år har han fått mye mer sammenhengende spilletid og han har gjort sakene sine bra. At han gjør feil er jo klart. Men synes at han ikke skal henges ut når forutsetningene er som de har vært. Leeds spiller som et lag, hvor systemet tilsier at hele laget må ha en god kamp for topp resultater. Vi har hatt en lengre periode hvor det har buttet imot, både fordi det ikke har stemt med spill og med ustabilt lagoppsett over tid, som har hatt innvirkning på resultatet. Det blir veldig synlig på forumet her når det har buttet imot og vi ikke har puttet ballen i mål, at Tyler har fått gjennomgå. Jeg synes det i mange tilfeller har vært alt for mye tyn og uberettiget.


 
« Siste redigering: Januar 21, 2022, 09:07:57 av Bjorn »
Marching On! 4276

TK20

Kontaterer en massiv fredning av Tyler Roberts i det siste. Tydeligvis best å holde kjeft for å unngå karakteristisker av værste sort. Lykke til på lørdag.

Han har underprestert. Ingen tvil om det. Nå begynner mengden minutter å bli så stor at man burde kunne forvente bedre output.

Husker hvor god han var i denne matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=tS7oZgcfkyk

Vet ikke om du fulgte Leeds i Championship, men på denna tiden hadde jeg trua. Nå begynner håpet å svinne. Har ikke gitt opp enda :D

HåvardK

Selvsagt skal vi ikke verken frede eller systematisk hetse egne spillere. Men det må være lov å komme med betraktninger.
Jeg har tenkt litt på hvorfor Tyler tilsynelatende er meget god i enkeltkamper, men ikke fungerer i andre. Jeg innbiller meg at det ofte er slik at han bidrar positivt i kamper der laget generelt sliter med samhandling. Slik var det i hvert fall mot Spurs, hvor han var et lyspunkt.
Samtidig ser vi at samspillet med medspillere er svakt og til dels fraværende.
Poenget mitt er at han får vist frem sine positive egenskaper; dvs fart, nærteknikk og fysikk i situasjoner som preges av individuelle prestasjoner (typisk en som står frem når resten er under pari), mens han viser seg å være et svakt ledd når resten av laget er i flyt. I sistnevnte situasjoner gjør Tyler (tilsynelatende) ofte feil valg, slik som dårlige pasninger, prøver seg med driblinger i stedet for å spille medspiller, skyter i stedet for å spille til bedre plassert spiller og ikke minst pådrar seg brudd når laget er på vei fremover.
Kanskje en noe søkt teori, men there you are når du bruker timesvis hver dag på å prøve å finne løsninger på utfordringer laget ditt står i.

ingve1960

Leser forum hver dag og det som forundrer
forundrer meg for tia  er to ting.
Troppa vår. Vi måååå kjøpe ×antall spillere nesten samme hva vi får tak i, viss vi ser laget vårt siste 10 kamper forrige sesong der vi toppa formtabell så er det nesten de samme spillerne som spiller nå,i allefall med kalvin og cooper tilbake.
Det andre er hetsen mot tyler og friskmelding av Jack,james og raphina etter en god kamp. Vil påstå at vis vi ser siste 10 kamper har tyler vert bedre enn både Jack òg james og like god som raphina..
En av verden beste trenere ser tyler hver dag i øvelser
øvelser murdeball analyse av kamper opp ned og i mente, kan dere supermanagere forklare meg hvorfor han får spille så mye og holder landslagsspillere på benken..er bielsa totalt idiot?



Hallgeir *

Leser forum hver dag og det som forundrer
forundrer meg for tia  er to ting.
Troppa vår. Vi måååå kjøpe ×antall spillere nesten samme hva vi får tak i, viss vi ser laget vårt siste 10 kamper forrige sesong der vi toppa formtabell så er det nesten de samme spillerne som spiller nå,i allefall med kalvin og cooper tilbake.
Det andre er hetsen mot tyler og friskmelding av Jack,james og raphina etter en god kamp. Vil påstå at vis vi ser siste 10 kamper har tyler vert bedre enn både Jack òg james og like god som raphina..
En av verden beste trenere ser tyler hver dag i øvelser
øvelser murdeball analyse av kamper opp ned og i mente, kan dere supermanagere forklare meg hvorfor han får spille så mye og holder landslagsspillere på benken..er bielsa totalt idiot?

Jeg kan følge deg i mye her, men du mener vel ikke seriøst at Roberts og Raphinha er på samme nivå så langt i sesongen?
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Leser forum hver dag og det som forundrer
forundrer meg for tia  er to ting.
Troppa vår. Vi måååå kjøpe ×antall spillere nesten samme hva vi får tak i, viss vi ser laget vårt siste 10 kamper forrige sesong der vi toppa formtabell så er det nesten de samme spillerne som spiller nå,i allefall med kalvin og cooper tilbake.
Det andre er hetsen mot tyler og friskmelding av Jack,james og raphina etter en god kamp. Vil påstå at vis vi ser siste 10 kamper har tyler vert bedre enn både Jack òg james og like god som raphina..
En av verden beste trenere ser tyler hver dag i øvelser
øvelser murdeball analyse av kamper opp ned og i mente, kan dere supermanagere forklare meg hvorfor han får spille så mye og holder landslagsspillere på benken..er bielsa totalt idiot?

Å mene at Roberts har vært like god som Raphinha er fullstendig håpløs påstand. Men for all del, du skal få mene det.

Syntes det er helt på sin plass å mene at Roberts ikke er god nok til å spille så mye i PL. Til nød god nok for benken. Det er bare å se på stats for mål og assist. Han må levere mer, så bare der ryker han. Så er det en rekke flere ting jeg mener han ikke er god nok til. Men respekterer Roberts og innsatsen han legger ned. Den kan ingen ta han på.

Hadde vi ikke hatt så mye skader så hadde han spilt mye mindre. Bielsa er tvunget til å bruke han. Skal tørre å vedde en del kroner på at dette er siste sesongen til Roberts i Leeds.

Å si at vi har samme laget er en sannhet med modifikasjoner. I fjor vår hadde vi få skader. I år har det vært massivt. Da ser du hvor raskt prestasjonene faller. Det betyr at de nest beste ikke holder stabilt bra PL. Da må noe gjøres. Det skjer nok i sommer. Men viktig å få inn noen som forsterker så raskt som mulig. Gjerne i januar.
« Siste redigering: Januar 21, 2022, 20:24:41 av Eriksen55 »

ingve1960

Vis vi ser de 5/6 siste kampene både tyler og  Raphina hår spillt så mener jeg tyler har gjort en bedre jobb ,førsteforsvarerjobb det du gjørførste3 til5 sekunder etter balltap er undervurdert(det viktigsteihodenetildrilloogbielsa).Raphina har hatt et uvanlig dårlig kroppspråk og masse defensive feil.
Det som er tydelig er at vi er mye mer sårbare  med brudd i midtbaneleddet når forsvaret er så svekket og uten kalvin det så vi mot arsenal. Jack, dallas og tyler misser, vis vi tar dallas,,har går med ball 30m og slår feilpassning bak klich på tvers. Dette hvar en typisk raphina i perioder både i fjor og i år men da ble vi redda av samspilt forsvar..

JA.vis forsvaret er inntakt så vi kan ha dallas høyt, kalvin forshaw klar rodrigo  bamford i toppform så er det ikke plass til tyler men hvor mange lag har full tropp inntakt til en hver tid..
Jeg stoler på at bielsa vet best og er veldig gla for at vi har tyler..MOT

Eriksen55

Vis vi ser de 5/6 siste kampene både tyler og  Raphina hår spillt så mener jeg tyler har gjort en bedre jobb ,førsteforsvarerjobb det du gjørførste3 til5 sekunder etter balltap er undervurdert(det viktigsteihodenetildrilloogbielsa).Raphina har hatt et uvanlig dårlig kroppspråk og masse defensive feil.
Det som er tydelig er at vi er mye mer sårbare  med brudd i midtbaneleddet når forsvaret er så svekket og uten kalvin det så vi mot arsenal. Jack, dallas og tyler misser, vis vi tar dallas,,har går med ball 30m og slår feilpassning bak klich på tvers. Dette hvar en typisk raphina i perioder både i fjor og i år men da ble vi redda av samspilt forsvar..

JA.vis forsvaret er inntakt så vi kan ha dallas høyt, kalvin forshaw klar rodrigo  bamford i toppform så er det ikke plass til tyler men hvor mange lag har full tropp inntakt til en hver tid..
Jeg stoler på at bielsa vet best og er veldig gla for at vi har tyler..MOT

Raphinha scorer mål og bidtar med assister. Han skal spille med høy risiko. Da må man tåle brudd i mot. Noen kamper blir det mange. Andre kamper lykkes han.

Hadde vært gøy å sett hva Roberts hadde valgt i samme situasjon som når Raphinha spilte fri både Harrison og Klich mot West Ham.

Roberts bidtar med hard jobbing og...intet annet. Ja han drar av en spiller og vender bort noen spillere elegant. Men det skjer tilnærmet aldri noe etterpå. Når han lager like mange eller flere brudd i mot så blir det feil.

Roberts har ferdigheter mange ikke har I PL. Desverre har han fotballforståelse mange ikke har heller.

Hadde Rodrigo, Phillips og Forshaw vært skadefrie hadde ikke Roberts fått mange minutter i år. Gelhardt så ut til å være forbi, desverre sliter han med skader litt for ofte.

Jeg støtter og heier på Roberts ut sesongen. Skulle bare mangle. Men til sommern bør han være ferdig.

I morgen er det kamp. Gleder meg!
« Siste redigering: Januar 21, 2022, 21:29:18 av Eriksen55 »

Kickthemdown

Leser forum hver dag og det som forundrer
forundrer meg for tia  er to ting.
Troppa vår. Vi måååå kjøpe ×antall spillere nesten samme hva vi får tak i, viss vi ser laget vårt siste 10 kamper forrige sesong der vi toppa formtabell så er det nesten de samme spillerne som spiller nå,i allefall med kalvin og cooper tilbake.
Det andre er hetsen mot tyler og friskmelding av Jack,james og raphina etter en god kamp. Vil påstå at vis vi ser siste 10 kamper har tyler vert bedre enn både Jack òg james og like god som raphina..
En av verden beste trenere ser tyler hver dag i øvelser
øvelser murdeball analyse av kamper opp ned og i mente, kan dere supermanagere forklare meg hvorfor han får spille så mye og holder landslagsspillere på benken..er bielsa totalt idiot?
;D Du store verden  :o

auren

7 timer til kick off. Jeg tror vi får se dette laget:

Meslier
Ayling, Llorente, Struijk, Hjelde
Koch
Raphinha, Dallas, Klich, Harrison
James

Tror ikke Bielsa starter med Rodrigo, Roberts eller Gelhardt enda.

Blir en tøff match. Bør i utgangspunktet innkassere en seier og vinke farvel til nedrykksstriden, men har en liten følelses at vi ikke helt klarer å dra i land en seier i dag. Tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Viss ingve meiner at Roberts er ein betre spelar enn Raphina, så er det forståeleg at han ikkje blir tatt alvorleg. Men viss han meiner at det har vore kampar i haust der Roberts har spelt betre enn Raphina så er eg einig i det. Raphina hadde ein formdupp i haust, mens Roberts spelte nokre av sine beste kampar.

Phil Hay sa på siste Phil Hay show at Raphina hadde sin beste kamp for Leeds mot West Ham. Eg er ikkje sikker på om eg er einig i det, men at han spelte opp mot sitt toppnivå er ganske sikkert, og det er eit nivå som Roberts enda ikkje har inne.

Når det gjeld Roberts, så er han omlag der Bamford var for 3 år sidan. Jobbar hardt og godt, men slit med å skåre mål, samtidig som skadar gjer at han ikkje kjem ordentlig i gang. Mange Leeds-fans både her på forumet og elles i verden hadde gitt opp Bamford, men Bielsa hadde trua på han, og det må vel seiast at Bielsa fekk rett til slutt.

Bielsa virkar å ha trua på Roberts også, og sjøl om det er langt frå nokon garanti, så håper eg at han har rett denne gangen også. Eg har iallefall større tillit til han enn den gjennomsnittlige forumdeltakar (meg sjøl inkludert) når det gjeld å vurdere forballspelarar.

Og til slutt, til alle som ikkje tåler å sjå Roberts spele for Leeds, kanskje de kan rette sinnet mot Bielsa i staden for Roberts? Det er Bielsa som tar ut laget. Roberts gjer kun så godt han kan, for det er vel ingen her som i fullt alvor meiner at Roberts ikkje gjer så godt han kan?

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Covid-stricken Smyth om kampen

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/the-key-battle-for-leeds-united-newcastle-uniteds-dangerman-and-graham-smyths-score-prediction-3536022

This is a game Leeds United can win. Victory will not only allow them to head into the international break in fine form, it will ramp up the pressure on Eddie Howe and Newcastle and widen the gap between the two teams. A draw is no good for the visitors at all and Leeds don't play for draws so it could be an entertaining one. I expect Leeds to win. They have momentum and players returning to fitness and form. They're the better side with a better plan. Scoreline prediction: 3-0
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 10:01:12 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Tror det blir Rodrigo på midten, Dallas på vb og Hjelde på benk.

Josch

Covid-stricken Smyth om kampen

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/the-key-battle-for-leeds-united-newcastle-uniteds-dangerman-and-graham-smyths-score-prediction-3536022

This is a game Leeds United can win. Victory will not only allow them to head into the international break in fine form, it will ramp up the pressure on Eddie Howe and Newcastle and widen the gap between the two teams. A draw is no good for the visitors at all and Leeds don't play for draws so it could be an entertaining one. I expect Leeds to win. They have momentum and players returning to fitness and form. They're the better side with a better plan. Scoreline prediction: 3-0

Det er enda et poeng i denne kampen, i tillegg til at Leeds tar pause med god form og at avstanden mellom lagene økes ved seier:

Hvis Newcastle taper så er de fortsatt i seriøst trøbbel og kan rykke ned. Seiere må snart begynne å komme for dem.
Jeg ser Newcastle som en konkurrent til en mulig god plasserig neste sesong, f.eks top 6-8. Det er bra for Leeds om de rykker ned. Kampen i dag er derfor viktig å vinne.

Hvis begge lag er i PL neste sesong så tror jeg begge gjør det bra.


ingve1960

Enig i det du skriver Milou.
Alle vet at vis vi har full tropp med langtidskada spillere i fit form så er ikke tyler i start 11,han er ikke god nok for et lag som sikter topp 6..
Alle vet at raphina er en mye bedre spiller en tyler. Men det blir feil å tyne gutten når han jobber beinhart med hjerte utenpå drakta foror laget vårt hver gang hanfår sjangs i den situasjonen vi er i, at bielsa bruker han foran ungdommen overlater jeg til han å vurdere.

Dette minner mye om alioski de sammefolka tyner tyler,, jeg forsvarte alioski i 3 sesonger. At ikke folk så den fantastiske jobben alioski gjorde som back i spillestilen vår er meg ei gåte. Nå etterpå har alioski vert såååå fantastisk???.


Nermer seg kamp gleder meg, har satt et par leedsøl  klar veldig viktig å vinne denne, tror vi er det beste laget men tilfeldigheter kan avgjør..3-1

Kato

Liker ikke tanken på Koch i midtbaneleddet.
 

karaba

Liker ikke tanken på Koch i midtbaneleddet.
Med Forshaw og Phillips ute så er det vel det beste alternativet. Synes også Koch klarte seg bra mot West Ham. Klarer vi å stoppe Saint-Maximin så er mye gjort (er ikke lett men)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eriksen55

Liker ikke tanken på Koch i midtbaneleddet.

Klarte seg bra sist. Han var faktisk veldig god. Jo flere kamper han får det, jo bedre vil han bli.

Sist helg startet Koch i 4ern og Forshaw 8ern. Tror det kan være bra når Phillips er ute så lenge.

RoarG

Fra kamp-tråd til Roberts-tråd ::). Ja, ja. Folk får bare styre på.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Leser forum hver dag og det som forundrer
forundrer meg for tia  er to ting.
Troppa vår. Vi måååå kjøpe ×antall spillere nesten samme hva vi får tak i, viss vi ser laget vårt siste 10 kamper forrige sesong der vi toppa formtabell så er det nesten de samme spillerne som spiller nå,i allefall med kalvin og cooper tilbake.
Det andre er hetsen mot tyler og friskmelding av Jack,james og raphina etter en god kamp. Vil påstå at vis vi ser siste 10 kamper har tyler vert bedre enn både Jack òg james og like god som raphina..
En av verden beste trenere ser tyler hver dag i øvelser
øvelser murdeball analyse av kamper opp ned og i mente, kan dere supermanagere forklare meg hvorfor han får spille så mye og holder landslagsspillere på benken..er bielsa totalt idiot?

Jeg kan følge deg i mye her, men du mener vel ikke seriøst at Roberts og Raphinha er på samme nivå så langt i sesongen?

Det var litt vanskelig å forstå hva du mente, men at Tyler har vært bedre i enkeltkamper kan jeg være enig i.
Super Leeds since 1968

auren

Rodrigo starter for Hjelde, ellers som forventet. Dallas venstreback.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Spent på Rodrigo. Var veldig rusten sist. Men holder nok 60 min.

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 15:03:55 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Spent på Rodrigo. Var veldig rusten sist. Men holder nok 60 min.

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk
Han var rusten, mener selv at det er viktig å få i gang Rodrigo da han jo er en god fotballspiller. Holder som du sier rundt 60 min, vi har da heldigvis litt sterkere benk enn vi har hatt på en stund


Sent from my iPhone using Tapatalk