Skrevet av Emne: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?  (Lest 3292 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« på: Februar 27, 2022, 12:16:58 »
Da er det offisielt slutt med MB. Spørsmålet er hvilke endringer som skal til for at vi skal berge plassen. Noe må gjøres, samtidig som at vi må sørge for å beholde noe av identiteten som har ført oss dit vi er i dag.
Håper Kato og andre kloke fotballhoder med gode analytiske egenskaper kan komme med sine synspunkter på dette i denne tråden. Jeg drister meg i første rekke til å håpe på en annen defensiv organisering, basert på sonespill. Ingen brannfakkel, akkurat.

Kickthemdown

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #1 på: Februar 27, 2022, 12:32:16 »
Soneforsvar.

karaba

Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #2 på: Februar 27, 2022, 12:37:28 »
Tror neppe de tar inn en trener nå som har mann/mann filosofi og murderball økter mellom kampene : -)
Men det er også dette som vil bli litt av utfordringen. Vi trenger en trener som kommer inn og klarer å bygge sin filosofi inn i laget i løpet av bare noen dager/få uker, hvis ikke så går vi jo fra asken til ilden. 


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #3 på: Februar 27, 2022, 12:39:23 »
Kalvin Phillips.

Nå som det ene ikonet er kastet ut, er det essensielt at man gjør alt for å beholde det andre. Raphinha har nok alltid vært en man hentet billig og skulle selge dyrt, men dersom Phillips forsvinner til sommeren selger man noe mer enn bare spilleren. Da er jeg redd det som er bygget opp de tre og et halvt siste årene er borte med to pennestrøk.

Dette handler om så mye mer enn mann- vs soneforsvar. De sitter tre stykker i styret som må se lenge i speilet i disse dager. Det er vel kanskje nærliggende å tro at minst to er borte til sommeren når 49ers antakelig kjøper mesteparten av de resterende aksjene. Om de ikke fordufter om laget rykker ned.
Marching on together!

Andersen

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #4 på: Februar 27, 2022, 13:02:13 »
Sånn som Leeds spiller nå , må spillestilen enderes drastisk , og spillesystemet endres radikalt spesielt på midtbanen . Mer kynisme må også inn i laget.

Perik

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #5 på: Februar 27, 2022, 13:21:56 »
Totalt endre spillestil med 12 kamper igjen? Nja
Mer kynisme ja, soneforsvar ja. Kanskje endre litt på spillestil opp mot motstander.
Og krysse fingrene for at noen klarer få ballen i mål, igår burde vi puttet 2-3, samtidig som motstander knapt trenger sjanser for å score

Dennis

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #6 på: Februar 27, 2022, 13:41:34 »
Det som overrasker meg utover våren, er hvordan det har gått fra et naivt forsvarspill (spill uten ball) til fullstendig hodeløse høns. Som nevnt har klubben spilt mer eller mindre likt i tre og et halvt år. Ja, vi spiller mannsmarkering som er utrolig krevende; samtlige spillere må ha dagen og gjøre jobben til det fulle. Bielsas fotball er selvbevisst naiv, men det er også en del av grunnen til at vi har blitt så sjarmert. Da må man også takle et par landminer, selv om det selvsagt har gått altfor langt i det siste/årets sesong.

Jeg er mer fan av sone og jeg tror det er en del av svaret når ting har blitt som det har blitt, men at man legger opp til mannsmarkering betyr ikke at spillerne skal følge sin mann over hele banen. Se på Firpo ved første målet i går. Først ligger Dallas langt unna sin mann på høyresiden, før ballen går på tvers over på venstre side. Der er Harrison for langt unna Doherty (en høyst ordinær back som så ut som Cafu i går), men hvor i all verden er Junior Firpo? Selv om Doherty ikke var hans mann, så er han fortsatt venstre back!

Det ligger både i navnet og definisjonen at man ved mannsmarkering følger mann. Det sier seg selv. Det finnes likevel en grense (sone) hvor du må vurdere å snu. Om Son starter kampen på venstrekant, så skal selvfølgelig ikke Ayling følge han ukritisk om Son velger å trekke til høyreback. Vi så det samme mot Villa. Spilleren er uvesentlig (tror det var Ayling), støter på Watkins som dropper ned tredve meter. Leedsspilleren følger vekk fra midstopperplass(!) og en Villaspiller starter fra midtbanen i rommet og blir matet av Coutinho. Enkel scoring. Det er ganske elementært og selv om det er mannsmarkering man legger opp til, er det hodeløst å løpe vekk fra fireren for å følge en spiller halvveis hjem på banen. Et eller annet sted har det gått fullstendig galt. Etter over tre sesonger. Bielsa har utvilsomt et ansvar, men det er ikke krav til høy fotballforståelse her. Målet til Kane i går er meget godt gjort, men det er også en Llorente som i mangel av noe bedre, gir flatt faen. Han "goes through the motions", ikke noe mer. Akkurat det har ingenting med taktikk å gjøre.

Samtidig som jeg er mest glad i sone og mener et snev av kynisme er viktig, så er jeg også glad i høyt press. Det er bedre å vinne ballen tilbake på motstanders banehalvdel, fremfor å løpe hjem "ved siden" av ballen for å legge seg trygt i sekken. Både fordi høyt press tilsier høyere kontroll, kortere vei til mål og en bonuseffekt av å demoralisere motstander. Det krever taktiske ferdigheter og samarbeid som delvis sklir over i mange av de samme elementene som mannsmarkeringen gjør. Skillet er ikke så svart/hvitt som at vi bare skal legge om til sone og alt er vel.
Marching on together!

stian

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #7 på: Februar 27, 2022, 15:22:46 »
Det Dennis sa 👆. I det siste har alle lag tatt oss på akkurat dette. Det er vitterlig en forskjell på det å spille med høyt press og det å forlate alle posisjoner, for ikke å snakke om å ruse så hurtig inn i ballfører at det er nok med en enkel tofotsdragning for å ha en motorvei å storme fram i.

Det er galskap å tro at man innfører en dramatisk ny filosofi, med nye arbeidsoppgaver og relasjoner, for 22 mann, på fem dager. Det er fullt mulig å ha høyt press og intensitet - som har vært den store styrken for Bielsas Leeds - uten å gå helt amok over hele banen som enkeltspillere. Jeg synes det så ut til at spillerne hadde mistet troen på det de holdt på med. Det trengs først og fremst utvikling innenfor det Bielsa har startet, og en psykologisk restart, mer enn å totalt kaste om på alt for de siste månedene.


Kato

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #8 på: Februar 27, 2022, 15:34:32 »
1. Slutten på et regime håper jeg først og fremst frigir energi. Det løses opp det skapes overskudd. Inntrykket har vært et ekstremt rigid system.

2. Umiddelbart over til en soneorientert struktur hvor man passer sin sone langt mer, og ikke dras langt ut på tur.

3. Langt mer kynisk med lavere presshøyde. Stå lavere i blokk, ta kontringer. Det har vi spillere til, og erfaring med. Nå er det kun poengene som teller. Vi har spilt med altfor høy risiko mot altfor gode lag.

4. Sonemarkering på corner mot.

HåvardK

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #9 på: Februar 27, 2022, 15:46:53 »
Det Dennis sa 👆. I det siste har alle lag tatt oss på akkurat dette. Det er vitterlig en forskjell på det å spille med høyt press og det å forlate alle posisjoner, for ikke å snakke om å ruse så hurtig inn i ballfører at det er nok med en enkel tofotsdragning for å ha en motorvei å storme fram i.

Det er galskap å tro at man innfører en dramatisk ny filosofi, med nye arbeidsoppgaver og relasjoner, for 22 mann, på fem dager. Det er fullt mulig å ha høyt press og intensitet - som har vært den store styrken for Bielsas Leeds - uten å gå helt amok over hele banen som enkeltspillere. Jeg synes det så ut til at spillerne hadde mistet troen på det de holdt på med. Det trengs først og fremst utvikling innenfor det Bielsa har startet, og en psykologisk restart, mer enn å totalt kaste om på alt for de siste månedene.
Det er helt riktig. Mann-mann betyr ikke nødvendigvis at en hodeløst skal følge sin spiller langt inn på deres egen halvdel. Men siden absolutt alle (kanskje med unntak av Kalvin) faktisk utfører det på den måten, antar jeg at de har fått beskjed om det. Hvis ikke mangler både Ayling, Koch, Llorente, Pascal og Dallas - og for så vidt resten av gruppa - grunnleggende fotballforståelse.

Barba

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #10 på: Februar 27, 2022, 18:50:26 »
Jeg ser for meg en ikke så rigid rangordning. I et mer defensivt strukturert spill vil fortsatt overgangene være viktige, og med kantspillerne våre kan vi komme raskt fremover. Og med spiss på spissplass også mulighet til bedre effektivitet. Firpo og Ayling er best når de kan komme og doble på kant. Kantspillerne våre kan også starte i bakrom, men uten noen til å ekspedere blir det mye nesten. Altså som før. Derfor håper jeg at Gelhardt evt Bamford hvis skadefri, bekler spissplassen. Men viktigst er systemendring bak, og Cooper, Llorente og Koch er godt vant med sone og fikser det greit i landslag (stund siden Koch rigtignok)
Barba - MOT

Kato

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #11 på: Februar 27, 2022, 19:05:32 »
                                 Meslier

Ayling            Llorente           Koch                 Firpo


                   Forshaw                   Dallas

Raphinha                                                      James


                      Gelhardt              Rodrigo


Blir vel en og annen overraskelse lørdag.

Kan vi håpe på noe sånt om det blir Amerikaneren?


Struijk
Harrison
Klich

trenger hvile.
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 19:07:09 av Kato »
 

Gufrias

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #12 på: Februar 27, 2022, 19:21:43 »
Jeg tror ikke det er taktikk som er viktigst akkurat nå. Det er psykologi. Trenerteamet må få selvtilliten tilbake i spillerne, og fjerne frykten for å mislykkes.

Det gjennomsyrer hele spillet, men kom spesielt tydelig fram da Dallas plutselig hadde fri vei til åpent mål. Der var det en spiller som syntes at det målet var fryktelig lite, og veldig langt unna.
Hekta på Leeds siden 1974

pedro

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #13 på: Februar 27, 2022, 20:41:09 »
                            Meslier

Shakleton      Cresswell   Struijk     Hjelde

                       Bate       Koch

Rafa                   Rodrigo               James

                       
                          Gelhardt
Leedsomaniac

GeirO

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #14 på: Februar 27, 2022, 21:31:58 »
Tror nok Vardy hadde vært fornøyd hvis dette blir oppstillingen...
MOT

raggen

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #15 på: Februar 27, 2022, 22:05:54 »
Jeg tror ikke det er taktikk som er viktigst akkurat nå. Det er psykologi. Trenerteamet må få selvtilliten tilbake i spillerne, og fjerne frykten for å mislykkes.

Det gjennomsyrer hele spillet, men kom spesielt tydelig fram da Dallas plutselig hadde fri vei til åpent mål. Der var det en spiller som syntes at det målet var fryktelig lite, og veldig langt unna.

viktig akkurat dette med psykologi men så må vi legge om til soneforsvar.. kan ikke ha en aylig,llorente,struijk ligge og presse langt inne på motstanderens banehalvdel og etterlate store rom.
Ingen fasit på denne ansettelsen men viktig at spillerne gir ny trener tillit og tid.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #16 på: Februar 27, 2022, 22:35:05 »
Hvis det blir hans vante 4-2-2-2 formasjon da. Håper at dette var noe som skulle skje i sommer uansett sånn at han har hatt mulighet til å nerde litt på laget.
Llorente, Koch og Strujik.Alle burde spilt. Vet ikke hvor dype de på midten er og om det er en rolle Koch kan fylle.
Håper dette laget i et samspilt og tight soneforsvar.  Blir troppen sånn så har han sett litt kamper  ;)
Som nevnt tidligere. Blir ikke overrasket om Roberts blomstrer om det blir en enklere stil. Men holder ikke pusten mens jeg venter...

Marsch er garantert en flink head coach han også. Krysser alt jeg har på at han får vist det i Leeds. En god start vil ikke være avgjørende, men voldsomt mye enklere!

                         Meslier

Ayling     Llorente     Strujik    Firpo

                  Dallas     Forshaw

Raphinha                                     James

                  Gelhardt   Rodrigo

Klaesson, Ayling, Koch, Cresswell, Bate, Klich, Harrison, Summerville, Greenwood.

Kickthemdown

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #17 på: Februar 27, 2022, 22:38:14 »
Jeg tror dette byttet frigir motivasjon og spilleglede tilbake til mange av spillerne våre. Det er garantert flere av de som var rimelig lei Bielsa sitt regime, uten at vi trenger å gå nærmere inn på hvorfor.

Jeg ser for meg et Leeds-lag godt uthvilt, stramt organisert og fullt av nyvunnet energi til neste kamp.

gekon17

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #18 på: Februar 27, 2022, 23:32:32 »
Skulle nesten tro det er Pep som skal ansettes, så stor tro som det er her inne på den nye treneren.

Hadde han her blitt ansatt feks i fjor sommer tror jeg fåtallet hadde vært fornøyd.

Men satser på at det blir bra fotball å mere poeng

MOT

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Fido

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #19 på: Februar 28, 2022, 09:05:08 »
Hvis det blir hans vante 4-2-2-2 formasjon da. Håper at dette var noe som skulle skje i sommer uansett sånn at han har hatt mulighet til å nerde litt på laget.
Llorente, Koch og Strujik.Alle burde spilt. Vet ikke hvor dype de på midten er og om det er en rolle Koch kan fylle.
Håper dette laget i et samspilt og tight soneforsvar.  Blir troppen sånn så har han sett litt kamper  ;)
Som nevnt tidligere. Blir ikke overrasket om Roberts blomstrer om det blir en enklere stil. Men holder ikke pusten mens jeg venter...

Marsch er garantert en flink head coach han også. Krysser alt jeg har på at han får vist det i Leeds. En god start vil ikke være avgjørende, men voldsomt mye enklere!

                         Meslier

Ayling     Llorente     Strujik    Firpo

                  Dallas     Forshaw

Raphinha                                     James

                  Gelhardt   Rodrigo

Klaesson, Ayling, Koch, Cresswell, Bate, Klich, Harrison, Summerville, Greenwood.
Hvor mange spillere i den oppstillingen der er det som holder PL nivå?
Meslier, Lloriente, Raphina, Firpo og Rodrigo. James kan bidra på et godt lag og holde nivået, men er ikke noe lokomotiv.
Resten av gjengen er ikke i nærheten. Et velfungerende lag kan trekke med seg en, kanskje to, spillere som ikke holder dette nivået, men når det gjelder majoriteten, så går det som det har gjort.


leedslife

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #20 på: Februar 28, 2022, 09:11:48 »
Han har ofte brukt 4-2-2-2 eller 4-3-1-2 mot motstand der de er kvalitetsmessig likestilt eller bedre enn motstanderen.
4-2-3-1 eller 4-3-2-1 har han brukt når han har møtt bedre klubber i europa.
Litt annerledes oppsett. Innoverkanter i avansert rolle.
Mer pragmatisk. Mer orientert på ball enn mann. Står i sone og låser av motstander i en diamant.
 Langt mer interessert i å kontrollere spillet sentralt. Ligger ganske smalt.
Målet etter Gjennvinning eller i posession er jo likt som Bielsa til en viss grad. Fremoverrettet og penetrere kanalene sentralt i stor grad.
ver counter-pressing, denne er intr; "the net”. The net is typically used as a method of counter-pressing, by which all ten outfield players remain in close proximity to one another and form various triangular shapes surrounding the player on the ball. Fullbacks in the team also remain reserved rather than taking a gamble to rush forward or stretch the field. They stay behind the ball, covering opposition players who might become dangerous should the other team win possession.
Er jo kanskje en nøkkel i fremtiden når vi møter kvalitetsmessig bedre lag.
Viktig element i filosifien er fleksibilitet.  Så en rotering på 3-4 mann med feks ett bytte blir med videre.
Mao - Dallas vil bli like viktig fremover ;D
Er jo mange elementer som spillerene kjenner til fra før. Det er viktig. Er nok mange elementer i treningsarbeidet og som vil være likt. Krever en voldsom intensitet så treningshverdagen blir nok fortsatt ikke noe lettere. Ligger noen økter av han ute på yutube. Engasjert type mildt sagt.

Nei, dette er intr. Forstår jo valget skal man videreføre Bielsa. Mye likheter, men i et litt annet format.
Virker som en sterk teoretiker, så blir det jo interessant å se hvordan han leverer i praksis.
Er jo et system som krever noe borti natta dette her og.
Spennende blir det.

« Siste redigering: Februar 28, 2022, 11:17:18 av leedslife »

GeirO

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #21 på: Februar 28, 2022, 09:24:54 »
Hvis det blir hans vante 4-2-2-2 formasjon da. Håper at dette var noe som skulle skje i sommer uansett sånn at han har hatt mulighet til å nerde litt på laget.
Llorente, Koch og Strujik.Alle burde spilt. Vet ikke hvor dype de på midten er og om det er en rolle Koch kan fylle.
Håper dette laget i et samspilt og tight soneforsvar.  Blir troppen sånn så har han sett litt kamper  ;)
Som nevnt tidligere. Blir ikke overrasket om Roberts blomstrer om det blir en enklere stil. Men holder ikke pusten mens jeg venter...

Marsch er garantert en flink head coach han også. Krysser alt jeg har på at han får vist det i Leeds. En god start vil ikke være avgjørende, men voldsomt mye enklere!

                         Meslier

Ayling     Llorente     Strujik    Firpo

                  Dallas     Forshaw

Raphinha                                     James

                  Gelhardt   Rodrigo

Klaesson, Ayling, Koch, Cresswell, Bate, Klich, Harrison, Summerville, Greenwood.
Hvor mange spillere i den oppstillingen der er det som holder PL nivå?
Meslier, Lloriente, Raphina, Firpo og Rodrigo. James kan bidra på et godt lag og holde nivået, men er ikke noe lokomotiv.
Resten av gjengen er ikke i nærheten. Et velfungerende lag kan trekke med seg en, kanskje to, spillere som ikke holder dette nivået, men når det gjelder majoriteten, så går det som det har gjort.
Så du mener Dallas ikke er i nærheten av PL-nivå? Nå fikk jeg meg en god latter. ;D
MOT

Kato

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #22 på: Februar 28, 2022, 09:29:34 »
En endring i ledelse jeg håper vi ser er at vi bytter mye mer mann mot mann. Og at det internt i kamper ikke blir så voldsomt med posisjonsendringer.

Vi har jo periodevis rokert halve laget når vi har byttet spillere. Stuart Dallas har jo i enkelte kamper spilt i 3-4 posisjoner.

La spillerne få ro i sine roller. La de bli trygge der.


Joe Jordan

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #23 på: Februar 28, 2022, 09:31:53 »
Hvis det blir hans vante 4-2-2-2 formasjon da. Håper at dette var noe som skulle skje i sommer uansett sånn at han har hatt mulighet til å nerde litt på laget.
Llorente, Koch og Strujik.Alle burde spilt. Vet ikke hvor dype de på midten er og om det er en rolle Koch kan fylle.
Håper dette laget i et samspilt og tight soneforsvar.  Blir troppen sånn så har han sett litt kamper  ;)
Som nevnt tidligere. Blir ikke overrasket om Roberts blomstrer om det blir en enklere stil. Men holder ikke pusten mens jeg venter...

Marsch er garantert en flink head coach han også. Krysser alt jeg har på at han får vist det i Leeds. En god start vil ikke være avgjørende, men voldsomt mye enklere!

                         Meslier

Ayling     Llorente     Strujik    Firpo

                  Dallas     Forshaw

Raphinha                                     James

                  Gelhardt   Rodrigo

Klaesson, Ayling, Koch, Cresswell, Bate, Klich, Harrison, Summerville, Greenwood.
Hvor mange spillere i den oppstillingen der er det som holder PL nivå?
Meslier, Lloriente, Raphina, Firpo og Rodrigo. James kan bidra på et godt lag og holde nivået, men er ikke noe lokomotiv.
Resten av gjengen er ikke i nærheten. Et velfungerende lag kan trekke med seg en, kanskje to, spillere som ikke holder dette nivået, men når det gjelder majoriteten, så går det som det har gjort.
Så du mener Dallas ikke er i nærheten av PL-nivå? Nå fikk jeg meg en god latter. ;D

Når jeg tenker Leeds så er det Stuart Dallas som står der som en bauta. Hadde vi hatt to av ham så hadde vi lagt midt på tabellen. Minst.  ;D
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dylan

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #24 på: Februar 28, 2022, 10:23:59 »
En kan vel forvente at de fleste spillerne i Leeds før Bielsa var godt kjent med sone, slik at det ikke vil være en revolusjon å innføre en mer sonebasert tilnærming til spillemønsteret. Denne sesongen har vist at mann-mann ikke holder mot lag med kjappe spillere (og der ball og mann beveger seg målrettet), noe de fleste nå har i de fleste posisjoner. Vet ikke om kynismen til Watford mot MU er det jeg vil heie på, men effektivt var det. En mellomting kan jeg tåle godt!

Sterland

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #25 på: Februar 28, 2022, 10:51:32 »
En kan vel forvente at de fleste spillerne i Leeds før Bielsa var godt kjent med sone, slik at det ikke vil være en revolusjon å innføre en mer sonebasert tilnærming til spillemønsteret. Denne sesongen har vist at mann-mann ikke holder mot lag med kjappe spillere (og der ball og mann beveger seg målrettet), noe de fleste nå har i de fleste posisjoner. Vet ikke om kynismen til Watford mot MU er det jeg vil heie på, men effektivt var det. En mellomting kan jeg tåle godt!
Dersom det Watford viste mot Man U er kynisme og effektivt forsvarsspill, er det langt fra hva vi bør strebe etter. Watford hadde grisetur, kun elendige avslutninger og tilfeldigheter medførte at ikke resultatet ble fryktelig stygt. Teller man opp store sjanser i mot, tror jeg ikke vi kommer så mye verre ut. 

Cherry

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #26 på: Februar 28, 2022, 12:15:24 »
Nå blir det blanke ark for de aller fleste.
Ettersom det blir fortalt at Marsch var påtenkt denne rollen, om enn ikke før til sommeren - så håper jeg jo at han har gjort seg noe research angående spillertroppen på forhånd.
Utfordringen blir jo igjen skadene, og det at vår "spine/core" har klare mangler ift Phillips og Bamford (kanskje Cooper også)  - MEN ved og benytte spillere i den posisjonen de egentlig spiller i/er best i - så kan akkurat DET være en god start!

Det bør syde på treningsfeltet fra i dag, da det nå åpner seg muligheter til å vise seg frem " på ny".  Unggutta får en "ny vår" . jeg leser at Marsch er kjent for å bruke spillere som er i form - uansett alder - og gjerne gi yngre spilllere muligheter.
Husk at dette var karen som coachet Haaland i RB Salzburg, og virkelig fikk ut potensialet av han ......det klinger bra!

Spent på hva våre "rutinerte" nå tenker og presterer - håper virkelig at man er såpass profesjonell i topplokket når det gjelder innstilling og lojalitet til klubben man er lønnet av at man er PÅ fra 1.arbeidsdag for NY formann! ;)

Nå gleder jeg meg faktisk til kamp mot Leicester på  lørdag, ikke fordi Bielsa er borte  - men fordi jeg tror laget/spillerne nå kan slippe seg løs i nytt regime!

Andersen

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #27 på: Februar 28, 2022, 12:48:50 »
Tror det vesentlige fremover nå er å fylle på med selvtillit på laget igjen , gjøre noen endringer på spillesystem . Heldigvis er det 12 kamper igjen å gjøre det på. MOT

leedslife

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #28 på: Februar 28, 2022, 13:04:22 »
Er jo gode muligheter for en ny trener her da.
Vi slapp inn 17 på siste 4. Ballongen var jo gått hull på. Er store muligheter til forbedring her nå som nye kluter skal til.
Vi møter endel overkommelig motstand nå. Starter med Leicester borte. Det laget er ikke mye å skryte av. Sett de endel i år.
Etter dette har vi to hjemmekamper mot Villa og Norwich. Både Watford og Newcastle har nylig slått Villa, vi burde vunnet mot dem en måned tilbake. Hjemme på ER bør det være gode muligheter her og mot Norwich hjemme.
I tillegg vil vi nok ila denne perioden få tilbake Cooper, Kalvin og Bamford.

Alt er jo i våre egne hender. Vi har både Norwich, Watford og Brentford igjen å spille.
« Siste redigering: Februar 28, 2022, 13:18:23 av leedslife »

stian

Sv: Hva skal vi beholde, endre og/eller fjerne?
« Svar #29 på: Februar 28, 2022, 14:58:57 »
Mon tro hvilke spillere som blir mer og mindre sentrale under vår nye manager? Jeg prøver meg på noen (og ser bort fra de som ikke har vært sentrale i det siste pga skader):
Mindre sentrale:
1. Roberts. Marsch har nok sett årets kamper på video.
2. Klich. En av de som Bielsa nok har fått maks ut av, men som har slitt med å finne igjen toppnivået.
3. Harrison. Har mye i seg, men er for ujevn.

Mer sentrale:
1. Gelhardt. Vi har vært uten spiss store deler av sesongen og Gelhardt virker å ha fysikken til å tåle 90
2. Shackleton. Har lidd under potet-tilværelsen. Mye driv og energi hvis han får spille offensivt.
3. Summerville. En potensiell trickster som kan blomstre med flere og lengre innhopp.