Skrevet av Emne: Pre season 2022  (Lest 23702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #180 på: Juli 17, 2022, 10:26:57 »

Sinisterra har bare så vidt fått prøve seg ennå, har ennå ikke startet. Jeg tror det blir bra til slutt, men tror ikke han vil være helt startklar ved seriestart.

Marsch om Sinisterra - han minner oss også på at James må sone i serieåpningen så da må noen andre spille.

The American is pleased with what he’s seen so far from Sinisterra, a Colombian international, and expects him to start the next friendly against Crystal Palace in Perth.

“He's clearly a clever explosive player that can make plays,” said Marsch.

"You know, we thought about starting him in this match. But Dan James is suspended for the first [Premier League] match and so we're trying to get the balance right of how to integrate him and make sure that he's got minutes under him and fitness. But probably then the closer we get to playing August 6, his minutes will drop a little bit and Luis’ will pick up so I think we'll see against Palace that Luis is likely to start and I think he's really warmed himself well to the team.

"He's shown his quality every day in training, and I think we'll continue to integrate him in a way where he can really help the team and show what what he's all about.”
(YEP)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #181 på: Juli 17, 2022, 10:33:54 »
Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Pre season 2022
« Svar #182 på: Juli 17, 2022, 10:40:55 »
Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

auren

Auren i tospann med Gelhardt ? Høres spennende ut  :D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #183 på: Juli 17, 2022, 10:42:57 »
Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

...da snakker vi nest siste pre seasonkamp (for førstelaget), am I right?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #184 på: Juli 17, 2022, 10:50:08 »
Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

...da snakker vi nest siste pre seasonkamp (for førstelaget), am I right?

Siste treningskamp er hjemme mot Cagliari lørdag 30. juli, altså 1 uke før seriestart. Tipper vi får se et tilnærmet toppet lag i den kampen.

Viktig å få spilt sammen et godt forsvar nå, samt de to sentralt på midten (Roca og Adams). Aaronson trenger å bli kjent med spillerne og relasjonene, og Gelhardt har sett mest sharp ut av våre spisser så langt. Sinisterra starter jo (det har vel Marsch nå sagt), så synes jeg det hadde vært kjekt å få sett hva Summerville har inne fra start, og ikke bli byttet inn når både eget lag og motstander har byttet alle sine spillere. Hjelde bør være bankers fra start. Det er vel også sagt at Cooper skulle prøve seg mot Palace, men om han ikke er fit ser jeg gjerne Struijk i tospann med Koch. Klaesson trenger mer A-lagsfotball hvis han nok en gang skal bli vår back-up keeper denne sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #185 på: Juli 17, 2022, 10:51:44 »
Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

auren

Auren i tospann med Gelhardt ? Høres spennende ut  :D

Hehe. Tror ikke vi hadde blitt bedre selv om jeg hadde spilt som tolvte spiller. Heller omvendt  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #186 på: Juli 17, 2022, 10:57:50 »
Sinisterra starter jo (det har vel Marsch nå sagt), så synes jeg det hadde vært kjekt å få sett hva Summerville har inne fra start, og ikke bli byttet inn når både eget lag og motstander har byttet alle sine spillere.

Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

Nja, gitt at Harrison blir så starter vel han (og James på motsatt) slik det ser ut pr nå.
(syns du tolker Marsch for bokstavelig)
Men Sinisterra fortjener jo å få startet i en treningskamp (sammen med de beste) han også, bare blitt korte innhopp så langt, der byttekaoset har herjet...

Pr nå er vel Hjelde foran i v.back-køen (selv om en back blir hentet så er han neppe klar til seriestart uansett).

Tipper at Cooper også starter (men da må han nok spille i begge de to siste treningskampene).

Bamford... kommer vel an på om han får jobbet vekk rustenheten og at kroppen spiller på lag.
« Siste redigering: Juli 17, 2022, 11:06:11 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Pre season 2022
« Svar #187 på: Juli 17, 2022, 11:16:40 »
Vi bytter oss til fant i dag, og rutinerte Ings utnytter vårt svakeste ledd, Davis. Dagen ødelagt av Looserpool ex. player/ manager og Losserpool finesser som handler om å vippe ballen opp i henda på folk. Og har vi noen gang klart å score på Robin Olsson?

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #188 på: Juli 17, 2022, 12:02:49 »
At det må inn en vback er det ingen tvil om. Synes vi har sett svake ut der siste to treningskamper. Også litt for enkle personlige feil bak. Må være mulig å være litt mer disiplinerte.
Kommer til å bli straffet hardt møter vi opp slik når knivene er kvesset i august.
Ellers er det mye positivt synes jeg - både kollektivt og individuelt av våre nye og noen gamle. Det offensive står jo på stedet hvil, men har fortsatt tro på at det løsner når vi etterhvert nærmer oss sesongstart.
Egentlig glad for at Meslier ble testet litt. Trenger han med selvtilitt og rak rygg neste månedene.
Synd med Gray, men sånt skjer når man har dommere som rett og slett ikke er i nærheten.
Må da gå ann å bruke litt autoritet og vise litt personlighet selv om det er showkamp.

ar9

Sv: Pre season 2022
« Svar #189 på: Juli 17, 2022, 12:10:40 »
Eg syns dette var godkjend av Leeds. Det var ein tilfeldigheit som avgjorde kampen (sannsynlegvis riktig med straffe, men har også sett at det ikkje blir dømt når ballen blir slått så nær). Villa dominerte kanskje i større delar av kampen, men Leeds skapte minst like mange gode sjansar.

Roca imponerte mest (sammen med Meslier). Kristensen også god, og eg syns Greenwood også var god då han kom inn.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Så ikke kampen men har lest kamprapporten på Leeds appen. Var det Greenwood som kom inn for Gray? Stod ikke noe om hvem som kom inn for han men regner ikke med at vi spilte med 10 mann siste kvarteret?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eriksen55

Sv: Pre season 2022
« Svar #190 på: Juli 17, 2022, 12:21:20 »
Eg syns dette var godkjend av Leeds. Det var ein tilfeldigheit som avgjorde kampen (sannsynlegvis riktig med straffe, men har også sett at det ikkje blir dømt når ballen blir slått så nær). Villa dominerte kanskje i større delar av kampen, men Leeds skapte minst like mange gode sjansar.

Roca imponerte mest (sammen med Meslier). Kristensen også god, og eg syns Greenwood også var god då han kom inn.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Så ikke kampen men har lest kamprapporten på Leeds appen. Var det Greenwood som kom inn for Gray? Stod ikke noe om hvem som kom inn for han men regner ikke med at vi spilte med 10 mann siste kvarteret?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Greenwood ja

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #191 på: Juli 17, 2022, 13:18:30 »
Jeg ble ikke imponert over det som ble vist i denne kampen. Vi får ikke spilt slik vi ønsker med backene (bedre etter at Hjelde kom inn), og presisjonen på offensive pasninger fra midtbanrn var gjennomgående dårlig. Gutta er nok stinne av trening og litt trege av den grunn, men hvis dette blir med inn i sesongen kommer vi til å se lite skapende offensivt og mye balltap.


Kato

Sv: Pre season 2022
« Svar #192 på: Juli 17, 2022, 18:35:09 »
Vi kommer til å ende med lite possession, og være et rent kontringslag. En spillestil jeg tror blir å passe Daniel James ganske bra. Aaronson blir assistkonge hvis han takler det fysiske spillet i Premier League.
 

Cherry

Sv: Pre season 2022
« Svar #193 på: Juli 17, 2022, 19:55:28 »
Sinisterra starter jo (det har vel Marsch nå sagt), så synes jeg det hadde vært kjekt å få sett hva Summerville har inne fra start, og ikke bli byttet inn når både eget lag og motstander har byttet alle sine spillere.

Ser gjerne dette laget mot Palace:

Klaesson - Kristensen, Koch, Cooper, Hjelde - Roca, Adams - Summerville, Aaronson, Sinisterra - Gelhardt

Nja, gitt at Harrison blir så starter vel han (og James på motsatt) slik det ser ut pr nå.
(syns du tolker Marsch for bokstavelig)
Men Sinisterra fortjener jo å få startet i en treningskamp (sammen med de beste) han også, bare blitt korte innhopp så langt, der byttekaoset har herjet...

Pr nå er vel Hjelde foran i v.back-køen (selv om en back blir hentet så er han neppe klar til seriestart uansett).

Tipper at Cooper også starter (men da må han nok spille i begge de to siste treningskampene).

Bamford... kommer vel an på om han får jobbet vekk rustenheten og at kroppen spiller på lag.

James ute med karantene etter rødt kort , har vel 1 kamp (igjen av 3) derfor Sinisterra nok spiller.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #194 på: Juli 17, 2022, 22:08:42 »

James ute med karantene etter rødt kort , har vel 1 kamp (igjen av 3) derfor Sinisterra nok spiller.
Ojjj, men pr nå tipper eg at de fire fremste består av Bamford og Harrison garantert (så fremt Harrison blir) og at Aaronson spiller et sted blant de fire (kanskje til høyre). Sistemann er en av Joffy, Rodrigo eller Klich, alle foran Sinisterra som starter.

Men det kan forandre seg gjennom de to siste treningskampene selvfølgelig.
« Siste redigering: Juli 17, 2022, 22:11:11 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #195 på: Juli 19, 2022, 09:41:23 »
Fem dager med kun trening nå. På fredag forventer jeg at vi kan se konturene av en offensiv plan. Nå har Jesse hatt mye tid sammen med en tropp han i stor grad har fått velge ut selv, og da er egentlig svært mye opp til hvordan spillerne blir drillet og laget komponert. Jeg har bange anelser, det må jeg innrømme - men rammebetingelsene er vel bedre enn en kunne håpe på, selv om to diamanter er ute. Potensialet til nykommerne er utvilsomt høyt, så nå gjelder det å få de til å fungere sammen.

Som jeg har vært inne på tidligere, er det et sjansespill å bytte ut for mange spillere i en tropp samtidig. For Leeds´ del har fellesskapet og mangel på stjernenykker vært et varemerke under Bielsa (klarte ikke å la være å nevne ham nå heller), faktisk en viktig del av identiteten. Skal vi klare oss i PL, er det uhyre viktig å beholde dette. Jeg håper derfor at alle nysigneringene fører til at kontinuitetsbærere som Forshaw, Klich og Harrison - og Ayling og Dallas når de er klare - skyves inn i kulden til fordel for Jesses "egne" spillere. De må selvsagt levere på banen, men så langt er det vel ingenting som tyder på at de nye fjesene er soleklart bedre enn de etablerte i samme posisjon.
Sett i lys av dette håper jeg virkelig Cooper holder seg mest mulig skadefri denne sesongen. Han virker å ha en enorm standing i gruppa, og får et stort ansvar for å binde en nykomponert tropp sammen nå.

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #196 på: Juli 19, 2022, 10:47:02 »
Fem dager med kun trening nå. På fredag forventer jeg at vi kan se konturene av en offensiv plan. Nå har Jesse hatt mye tid sammen med en tropp han i stor grad har fått velge ut selv, og da er egentlig svært mye opp til hvordan spillerne blir drillet og laget komponert. Jeg har bange anelser, det må jeg innrømme - men rammebetingelsene er vel bedre enn en kunne håpe på, selv om to diamanter er ute. Potensialet til nykommerne er utvilsomt høyt, så nå gjelder det å få de til å fungere sammen.

Som jeg har vært inne på tidligere, er det et sjansespill å bytte ut for mange spillere i en tropp samtidig. For Leeds´ del har fellesskapet og mangel på stjernenykker vært et varemerke under Bielsa (klarte ikke å la være å nevne ham nå heller), faktisk en viktig del av identiteten. Skal vi klare oss i PL, er det uhyre viktig å beholde dette. Jeg håper derfor at alle nysigneringene fører til at kontinuitetsbærere som Forshaw, Klich og Harrison - og Ayling og Dallas når de er klare - skyves inn i kulden til fordel for Jesses "egne" spillere. De må selvsagt levere på banen, men så langt er det vel ingenting som tyder på at de nye fjesene er soleklart bedre enn de etablerte i samme posisjon.
Sett i lys av dette håper jeg virkelig Cooper holder seg mest mulig skadefri denne sesongen. Han virker å ha en enorm standing i gruppa, og får et stort ansvar for å binde en nykomponert tropp sammen nå.
Flott innlegg.
Jeg må innrømme jeg følger deg på hver eneste setning her.
Halmstrået er at vi har sett hva gode trenere har klart fra pre-season til sesongstart tidligere både her og i andre klubber.
Jeg er forsiktig optimist, men tar jeg av Leedsbrillene så er det litt bekymringsfullt dette vi har sett til nå.
Tror nøkkelen ligger å tippe de første kampene i vår favør. Penspill eller ei. Vi trenger den selvtilliten. Får de et oppgitt ER og litt murring mot seg tror jeg nok fort vi kan få store problemer.
For mot et Villa lag vi bør være jevne med så var vi et stykke unna kollektivt og individuelt. Igjen var vi avhengig av et vanvittig keeperspill.
Konkurrentene ser nok også å ideløse vi er hvis vi får styre kampene.
Vårsesongen og sist mot dette australske laget viser jo hvor enkelt vi kan plukkes fra hverandre her.
På den andre siden er det jo managere som nesten har blitt sagt opp i pre season av supportere får så å levere en kruttsterk sesong.
Man kan ikke si annet enn at det blir veldig spennende å se hvordan dette barker i vei.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #197 på: Juli 19, 2022, 10:48:20 »
Fem dager med kun trening nå. På fredag forventer jeg at vi kan se konturene av en offensiv plan. Nå har Jesse hatt mye tid sammen med en tropp han i stor grad har fått velge ut selv, og da er egentlig svært mye opp til hvordan spillerne blir drillet og laget komponert. Jeg har bange anelser, det må jeg innrømme - men rammebetingelsene er vel bedre enn en kunne håpe på, selv om to diamanter er ute. Potensialet til nykommerne er utvilsomt høyt, så nå gjelder det å få de til å fungere sammen.

Som jeg har vært inne på tidligere, er det et sjansespill å bytte ut for mange spillere i en tropp samtidig. For Leeds´ del har fellesskapet og mangel på stjernenykker vært et varemerke under Bielsa (klarte ikke å la være å nevne ham nå heller), faktisk en viktig del av identiteten. Skal vi klare oss i PL, er det uhyre viktig å beholde dette. Jeg håper derfor at alle nysigneringene fører til at kontinuitetsbærere som Forshaw, Klich og Harrison - og Ayling og Dallas når de er klare - skyves inn i kulden til fordel for Jesses "egne" spillere. De må selvsagt levere på banen, men så langt er det vel ingenting som tyder på at de nye fjesene er soleklart bedre enn de etablerte i samme posisjon.
Sett i lys av dette håper jeg virkelig Cooper holder seg mest mulig skadefri denne sesongen. Han virker å ha en enorm standing i gruppa, og får et stort ansvar for å binde en nykomponert tropp sammen nå.

Fredagens kamp er den nest siste førstelaget har planlagt i pre season.
Hittil har det nok handlet om at ALLE skulle få spilletid og matchtrening - samtidig som man ville bygge relasjoner.
NÅ bør det med relasjoner prioriteres.

Skal Sinisterra starte mot Wolves må han få mer enn halvtimelange innhopp underveis der det har vært byttekaos rundt ham. I forsvaret har vi midtstoppere som har vært lenge i klubben, vi bør likevel prioritere at de to som skal starte sammen får ja, starte sammen. Den tiltenkte venstreback-starteren bør spille som venstreback. Om ikke Struijk flyttes ut dit bør det være Hjelde.

Adams/Roca-partnerskapet er allerede i gang, men det må videreføres i de to siste pre seasonkampene også, for det er sentralt for alt vi gjør. (Selvsagt skal Forshaw få sine minutter også, men de to førstnevntes spilletid sammen må prioriteres).

Aaronsons link med Adams fra før er det viktig at vi bruker for alt det er verdt nå i starten. Jeg har tanker rundt at så lenge James er suspendert i seriestarten er vi best tjent med Aaronson der ute. Det er lettere å få Rodrigo/Klich/Joffy til å vikariere sentralt offensivt enn å flytte noen ut til høyre/bruke Summerville. (Skal Summerville starte ute til høyre må han få mye spilletid ute til høyre i de to siste treningskampene). Harrison til venstre og Bamford på topp er udiskutabelt, om ikke transfers/skader setter en stopper for det.

Kommer siste spissen og venstrebacken inn blir det vel for kort tid før seriestart til at de starter i serieåpningen, spesielt om det er en ung back som kommer inn. Selv De Ketelaere vil ikke starte i premieren om han kommer i løpet av denne uke (tror jeg).

Men ja, nå må vi bygge opp seriestart-laget!

« Siste redigering: Juli 19, 2022, 11:00:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #198 på: Juli 19, 2022, 11:05:37 »
Er ikke så sikker på at alle de nye umiddelbart skal starte, faktisk. Hvilket signal sender det til de etablerte? Er det så sikkert at Aaronson skal gå foran Klich, som har vært livlig i treningskampene så langt? Og er Roca/Adams soleklart bedre enn Forshaw? Hva med Joffy, som utvilsomt er den det lukter mest mål av så langt? Og ærlig talt: Er det noen, Sinisterra inkludert, som har større x-faktor enn Summerville, med sin fart og frekkhet både offensivt og defensivt? Skal en kanskje til og med ta med Archie Gray i denne kabalen? Han bør i hvert fall få spilletid så snart han er spilleklar.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #199 på: Juli 19, 2022, 11:11:20 »
Er ikke så sikker på at alle de nye umiddelbart skal starte, faktisk. Hvilket signal sender det til de etablerte? Er det så sikkert at Aaronson skal gå foran Klich, som har vært livlig i treningskampene så langt? Og er Roca/Adams soleklart bedre enn Forshaw? Hva med Joffy, som utvilsomt er den det lukter mest mål av så langt? Og ærlig talt: Er det noen, Sinisterra inkludert, som har større x-faktor enn Summerville, med sin fart og frekkhet både offensivt og defensivt? Skal en kanskje til og med ta med Archie Gray i denne kabalen? Han bør i hvert fall få spilletid så snart han er spilleklar.

Enig i at Klich har vært bra i preseason-kampene.
Mht Forshaw er det slett ikke sikkert at han er 'tredje best' av de tre nei, det er vel mer frykten for nye skader som ligger bak det eg skriver, samt at de to andre er nye og trenger samkjøring.
Eg er Summervillefan og mener at han har x-faktor i seg om han spiller med selvtilliten han hadde i U23-kampene. Poenget mitt er uansett at de som skal spille mest i de to siste preseason-kampene er de som er tiltenkt startroller i seriepremieren.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Pre season 2022
« Svar #200 på: Juli 19, 2022, 11:35:37 »
Summerville bør få seg en sesong i championship.

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #201 på: Juli 19, 2022, 11:38:12 »
James er vel den som har virket lengst fremme offensivt?
Mål, assist. Linker faktisk godt med Gelhart. Både i pre season og fjoråret.
I tillegg kommer han seg i gode posisjoner til å avslutte.
Farten er hjelp på bortebane når vi mest sannsynlig har lite ball ifht motstander.
Jobben defensivt er han blant våre beste offensive.
Dette med at ingen av våre kanter kan spille i dette systemet begynner jo snart å bli et veldig svakt argument.
Generelt offensivt er det jo svakt hva gjelder relasjoner, kombinasjoner og trygghet i roller. Det virker som et vagt og usikkert tankesett som er prøvd å trent inn her? Vi har ikke eller har hatt dårlige offensive spillere ut fra hvor vi som klubb er.
James kan i det minste utnyttes i kanalene mellom stoppere og backer som må være alfa omega når man ligger så smalt. Her er det jo et voldsomt potensiale å ta ut når vi først skal spille slik som dette.
« Siste redigering: Juli 19, 2022, 11:41:33 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #202 på: Juli 19, 2022, 12:21:53 »
James er vel den som har virket lengst fremme offensivt?
Mål, assist. Linker faktisk godt med Gelhart. Både i pre season og fjoråret.
I tillegg kommer han seg i gode posisjoner til å avslutte.
Farten er hjelp på bortebane når vi mest sannsynlig har lite ball ifht motstander.
Jobben defensivt er han blant våre beste offensive.
Dette med at ingen av våre kanter kan spille i dette systemet begynner jo snart å bli et veldig svakt argument.
Generelt offensivt er det jo svakt hva gjelder relasjoner, kombinasjoner og trygghet i roller. Det virker som et vagt og usikkert tankesett som er prøvd å trent inn her? Vi har ikke eller har hatt dårlige offensive spillere ut fra hvor vi som klubb er.
James kan i det minste utnyttes i kanalene mellom stoppere og backer som må være alfa omega når man ligger så smalt. Her er det jo et voldsomt potensiale å ta ut når vi først skal spille slik som dette.

Dette er korrekte observasjoner, i mitt hode...

Men preseason-kampene hittil har jo (naturlig nok) handlet om match fitness og at alle skulle få kamptrening, det er naturlig at det ikke sitter ennå med så mange nye.

Men de to kommende kampene måå handle om at de som skal starte første kamp/de første kampene får mange minutter sammen på banen. Det går ut over match fitnessen til spiller nr 12-15 (eller kanskje mest spiller nr 14-18 i troppen) men det får så være.

Når det gjelder James så er han altswå suspendert i seriepremieren men vi får god nytte av ham etter det.

PS! Jeg skjønner godt hva Kato skriver. Når noen av oss mener noe annet handler det nok mest om potensialet vi ser i ham fra U23-kampene. Men han må begynne å ta det frem i Premier League også skal han spille en mer sentral rolle. Men, mener vi, han har det i seg...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Pre season 2022
« Svar #203 på: Juli 19, 2022, 12:22:12 »
James er vel den som har virket lengst fremme offensivt?
Mål, assist. Linker faktisk godt med Gelhart. Både i pre season og fjoråret.
I tillegg kommer han seg i gode posisjoner til å avslutte.
Farten er hjelp på bortebane når vi mest sannsynlig har lite ball ifht motstander.
Jobben defensivt er han blant våre beste offensive.
Dette med at ingen av våre kanter kan spille i dette systemet begynner jo snart å bli et veldig svakt argument.
Generelt offensivt er det jo svakt hva gjelder relasjoner, kombinasjoner og trygghet i roller. Det virker som et vagt og usikkert tankesett som er prøvd å trent inn her? Vi har ikke eller har hatt dårlige offensive spillere ut fra hvor vi som klubb er.
James kan i det minste utnyttes i kanalene mellom stoppere og backer som må være alfa omega når man ligger så smalt. Her er det jo et voldsomt potensiale å ta ut når vi først skal spille slik som dette.

Igjen, James kan ikke spille seriestart pga det røde han fikk i sesongslutt.
Enig i at James er veldig god på returløp og i press- men fremover skaper han jo som regel veldig lite.....om det ikke har skjedd noe nylig.
Veldig for at Summerville bør testes nå - OM han er tiltenkt en plass i troppen i år.....men tror både han og Davies lånes ut hvis mulig.
Som vanlig sliter vi med VB posisjonen. Ikke bare pga Firpo`s skade ,  han er vel tenkt den rollen permanent om jeg forstår Marsch korrekt.
Hjelde er både god nok og gammel nok mener jeg...ett klart alternativ for å kapre den plassen i år.

Håper kjemien (som flere skriver) mellom Adams, Aronson og Roca vil blomstre asap....men jeg tror at den største utfordringen vil være OM vi scorer NOK mål i kamper ....vi ser ikke veldig giftige ut offensivt, håper virkelig Sinisterra leverer........da kan det bli mange assists.
Dog........1 spiss til MÅ inn.
 

ar9

Sv: Pre season 2022
« Svar #204 på: Juli 19, 2022, 12:41:30 »
Håper at litt av tiden denne uken og går med til å terpe dødball. Nye frispark kandidater inn for Raphinha. Greenwood ++? Hvor mange poeng har ikke han kødden fra So’ton sikret laget sitt bare på frispark?
Cornere imot: Steinklare avtaler og ansvarsfordeling
Offensive cornere: Her skal det være mål på 1 av 5.
Har vi disse tre momentene å falle tilbake på kan vi allikevel ta mange poeng selv når det offensive butter imot. Eller vi møter ett presumtivt bedre lag eller en motstander som har parkert bussen.

Så regner jeg med at de offensive relasjonene blir bedre etterhvert som sesongen skrider frem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #205 på: Juli 19, 2022, 13:14:44 »
Summerville bør få seg en sesong i championship.
Hvorfor?

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #206 på: Juli 19, 2022, 13:21:30 »
James er vel den som har virket lengst fremme offensivt?
Mål, assist. Linker faktisk godt med Gelhart. Både i pre season og fjoråret.
I tillegg kommer han seg i gode posisjoner til å avslutte.
Farten er hjelp på bortebane når vi mest sannsynlig har lite ball ifht motstander.
Jobben defensivt er han blant våre beste offensive.
Dette med at ingen av våre kanter kan spille i dette systemet begynner jo snart å bli et veldig svakt argument.
Generelt offensivt er det jo svakt hva gjelder relasjoner, kombinasjoner og trygghet i roller. Det virker som et vagt og usikkert tankesett som er prøvd å trent inn her? Vi har ikke eller har hatt dårlige offensive spillere ut fra hvor vi som klubb er.
James kan i det minste utnyttes i kanalene mellom stoppere og backer som må være alfa omega når man ligger så smalt. Her er det jo et voldsomt potensiale å ta ut når vi først skal spille slik som dette.

Dette er korrekte observasjoner, i mitt hode...

Men preseason-kampene hittil har jo (naturlig nok) handlet om match fitness og at alle skulle få kamptrening, det er naturlig at det ikke sitter ennå med så mange nye.

Men de to kommende kampene måå handle om at de som skal starte første kamp/de første kampene får mange minutter sammen på banen. Det går ut over match fitnessen til spiller nr 12-15 (eller kanskje mest spiller nr 14-18 i troppen) men det får så være.

Når det gjelder James så er han altswå suspendert i seriepremieren men vi får god nytte av ham etter det.

PS! Jeg skjønner godt hva Kato skriver. Når noen av oss mener noe annet handler det nok mest om potensialet vi ser i ham fra U23-kampene. Men han må begynne å ta det frem i Premier League også skal han spille en mer sentral rolle. Men, mener vi, han har det i seg...
Den kjøper jeg og.
Vi får jo håpe at det stemmer og derfor det ser ut som det er nada progresjon fra vårsesongen hva gjelder offensiv samhandling.
Vedr James var det mer som et tillegg til Håvards innlegg over gamle spillere som fortsatt ser like gode eller bedre ut enn de nye. Får vi 2-3 spillere som viser seg å tilføre laget noe denne sesongen skal vi være fornøyd. Er et nytt land og kultur for dem alle. I tillegg et nivå opp på alle områder. Og så kommer forventningene og presset.
Vi gjør nok lurt i å ha flere av Cooper, Forshaw, Harrison, James, Klich, Bamford i 11eren.
I tillegg til alle de nye så er det jo også en prosess å spille en unggutt som Gelhart inn. Det må jo matches gradvis. Han er jo selve kroneksempelet nå på en god nok ung spiller som stadig tar gulrotene han blir gitt - fra få minutter tidlig i fjoråret til flere og flere minutter. Slik jeg set det, bortsett fra Gray (overraskende nok), så er jo ikke de andre unge i nærheten av dette. Med argumentasjon om at de to skiller seg kraftig ut når det kommer til å være mentalt klar. De er på, uredde og faktisk blomstrer til når det koker virker det som. Hva gjelder de unge bak dem -
Vi er jo først og fremst et lag med høye ambisjoner som skal vinne mest mulig fotballkamper. Sjansene dem får, om det er 5 min eller 20 min må tas bedre vare på spør du meg. Hvis ikke er CC eller tilsvarende liga et mye bedre alternativ. Da får du jevnt over skikkelig matching på et nivå som er bra, men et godt stykke unna hverdagen til a-laget vårt ifht kamper og cuper - motstander og motspillere.
« Siste redigering: Juli 19, 2022, 13:25:14 av leedslife »

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #207 på: Juli 19, 2022, 13:46:27 »
James er vel den som har virket lengst fremme offensivt?
Mål, assist. Linker faktisk godt med Gelhart. Både i pre season og fjoråret.
I tillegg kommer han seg i gode posisjoner til å avslutte.
Farten er hjelp på bortebane når vi mest sannsynlig har lite ball ifht motstander.
Jobben defensivt er han blant våre beste offensive.
Dette med at ingen av våre kanter kan spille i dette systemet begynner jo snart å bli et veldig svakt argument.
Generelt offensivt er det jo svakt hva gjelder relasjoner, kombinasjoner og trygghet i roller. Det virker som et vagt og usikkert tankesett som er prøvd å trent inn her? Vi har ikke eller har hatt dårlige offensive spillere ut fra hvor vi som klubb er.
James kan i det minste utnyttes i kanalene mellom stoppere og backer som må være alfa omega når man ligger så smalt. Her er det jo et voldsomt potensiale å ta ut når vi først skal spille slik som dette.

Igjen, James kan ikke spille seriestart pga det røde han fikk i sesongslutt.
Enig i at James er veldig god på returløp og i press- men fremover skaper han jo som regel veldig lite.....om det ikke har skjedd noe nylig.
Veldig for at Summerville bør testes nå - OM han er tiltenkt en plass i troppen i år.....men tror både han og Davies lånes ut hvis mulig.
Som vanlig sliter vi med VB posisjonen. Ikke bare pga Firpo`s skade ,  han er vel tenkt den rollen permanent om jeg forstår Marsch korrekt.
Hjelde er både god nok og gammel nok mener jeg...ett klart alternativ for å kapre den plassen i år.

Håper kjemien (som flere skriver) mellom Adams, Aronson og Roca vil blomstre asap....men jeg tror at den største utfordringen vil være OM vi scorer NOK mål i kamper ....vi ser ikke veldig giftige ut offensivt, håper virkelig Sinisterra leverer........da kan det bli mange assists.
Dog........1 spiss til MÅ inn.
Nja, det er jo ikke helt korrekt. All statistikk så langt tilsier at James og Harrison bidrar nok til endel scoringer for laget og ikke minst seg selv ila en sesong.
Summerville har jo aldri touchet på et slikt nivå.
Ikke de to nye heller selv om forventningene til dem er høye og det med rette.
At vi savner  en kreatør i dette laget derimot er det jo ingen tvil om.
Er jo ikke en spiller i troppen som besitter de kvalitetene. Nå har ikke jeg sett han belgieren, men den nye De Bruyne brukes hyppig ser jeg. Det betyr vel at han sitter på noe av det samne fotballhodet og foten.
Men igjen, personlig synes jeg  det er vanskelig når jeg sliter såpass mye med å se tanken i det offensive. Kan jo være Rodrigo skal være den som søker ball og finner åpninger neste sesong og.
For all del, det skal jo ikke stå på de tekniske ferdighetene. Er bare redd han går litt missing når vi har så lite ballinnhav (fra tidligere) og man skal omstille seg raskt i posisjon. Der har han jo vært veldig svak tidligere.
« Siste redigering: Juli 19, 2022, 13:49:32 av leedslife »

Russel_Doig

Sv: Pre season 2022
« Svar #208 på: Juli 19, 2022, 14:23:23 »
Summerville bør få seg en sesong i championship.
Hvorfor?

For min del har eg ikkje sett noe stort potensiale hos Summerville. Brukbar på U23 men imponert lite på seniorlaget. Utlån eller salg er helt greit.

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #209 på: Juli 19, 2022, 14:42:35 »
Summerville bør få seg en sesong i championship.
Hvorfor?

For min del har eg ikkje sett noe stort potensiale hos Summerville. Brukbar på U23 men imponert lite på seniorlaget. Utlån eller salg er helt greit.

For at Summerville skulle fått sitt gjennombrudd i år burde han virkelig stått fram i treningskampene. Det har ikke skjedd, etter min mening i alle fall. Han har kvikke bein med ballen i beina og du ser at han har evne til å passere en mot en. Til nå har han vært for veik til å tåle dueller og ikke smart nok til at han ikke trenger det. Da blir det for mye nesten i mine øyne.