Skrevet av Emne: Kamper i dag sesongen 22-23  (Lest 57203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #750 på: Mai 20, 2023, 21:52:54 »
Forest-seieren ødelegger hele kvelden.
At møkka-Arsenal fremstår på en måte som dette, er direkte uprofesjonelt.

Så må det vel være en sjeldenhet at ikke ett eneste av de nyopprykkede lagene fra Championship rykker ned i sin første sesong i PL.

Tragisk at Leeds ikke evnet å legge minst ett av disse bak seg.

Tror det har skjedd kun tre ganger tidligere at alle opprykkerne har overlevd første sesong i PL.

Bekreftet i Tipsbladet:

Bare tre ganger i Premier Leagues historie har alle tre nyopprykkede lag overlevd sin første sesong. Sesongene 2001–02, 2011–12 og 2017–18 sikret alle nyopprykkede klubber seg ny Premier League-status, og nå er det gode muligheter for at det skjer igjen.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #751 på: Mai 21, 2023, 09:41:42 »
Fotball har med tradisjoner å gjøre. Leicester og Leeds har vært med på flere nedrykk. Det har ikke Everton. Trenger vi egentlig å fortsette å spekulere om hvem som rykker ned da?

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #752 på: Mai 21, 2023, 10:21:02 »
Fotball har med tradisjoner å gjøre. Leicester og Leeds har vært med på flere nedrykk. Det har ikke Everton. Trenger vi egentlig å fortsette å spekulere om hvem som rykker ned da?

Må være tungt å ikke ha noe positivt i hodet ift kamper, vi er nok skrudd sammen veldig forskjellig.
I dag tror jeg på seier, og full innsats av alle mann - om d skjer så blir det spennende helt inn…. Som i fjor ;)
« Siste redigering: Mai 21, 2023, 10:39:26 av Cherry »
 

peacock

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #753 på: Mai 21, 2023, 11:27:42 »
Fotball har med tradisjoner å gjøre. Leicester og Leeds har vært med på flere nedrykk. Det har ikke Everton. Trenger vi egentlig å fortsette å spekulere om hvem som rykker ned da?

Må være tungt å ikke ha noe positivt i hodet ift kamper, vi er nok skrudd sammen veldig forskjellig.
I dag tror jeg på seier, og full innsats av alle mann - om d skjer så blir det spennende helt inn…. Som i fjor ;)

Selvsagt er det lov til å håpe og være optimistisk. Men, ser vi på resultatene de siste kampene, hvilke tegn er det på at vi plutselig vinner to kamper på rad? Dessverre, dette er nok kjørt.

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #754 på: Mai 21, 2023, 12:14:31 »
Fotball har med tradisjoner å gjøre. Leicester og Leeds har vært med på flere nedrykk. Det har ikke Everton. Trenger vi egentlig å fortsette å spekulere om hvem som rykker ned da?

Må være tungt å ikke ha noe positivt i hodet ift kamper, vi er nok skrudd sammen veldig forskjellig.
I dag tror jeg på seier, og full innsats av alle mann - om d skjer så blir det spennende helt inn…. Som i fjor ;)

Deilig innlegg!

Helt enig!
Marching on together!

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #755 på: Mai 21, 2023, 17:07:05 »
1. Viktig at Leicester taper i morgen. Da kan vi glemme de.
2. Det KAN stokke seg for Everton under press mot B'mouth
3. Men sannsynligheten er mye større for at det stokker seg for Leeds mot Kane & Co.

Josch

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #756 på: Mai 21, 2023, 18:03:47 »
Slik går Leeds forbi Everton på søndag.

Alternativ:
-Leeds vinner og Everton taper.
-Everton spiller uavgjort og Leeds vinner med tre mål.
(Lik målforskjell og Leeds foran på antall mål)

Everton kommer til å tette bakover og følge Leeds-Spurs på telefon. Ingen grunn for Everton til å ta sjanser ved 0-0 i begge kamper. Jeg tror B'mouth scorer mål.




RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #757 på: Mai 21, 2023, 18:32:55 »
Everton bør gå for et tidlig mål, og dermed legge press på Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Neo

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #758 på: Mai 21, 2023, 18:38:06 »
Everton bør gå for et tidlig mål, og dermed legge press på Leeds.


Leeds har dessverre ikke taklet press på noe tidspunkt denne sesongen.....

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #759 på: Mai 21, 2023, 19:23:38 »
Kontrastenes dag.

Leeds mer eller mindre sikrer nedrykk, mens Alfie Haaland og Kalvin Phillips feirer tittelen.
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #760 på: Mai 21, 2023, 22:04:30 »
Kontrastenes dag.

Leeds mer eller mindre sikrer nedrykk, mens Alfie Haaland og Kalvin Phillips feirer tittelen.

Mye rare sammenligninger! Hva har Erling Haaland med kontrastene iht oss å gjøre? At han er født i Leeds? 😆😆😆
Og Phillips startet sin første kamp, og det etter at gullet var klart! 9 innhopp utenom!

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #761 på: Mai 21, 2023, 22:33:59 »
Kontrastenes dag.

Leeds mer eller mindre sikrer nedrykk, mens Alfie Haaland og Kalvin Phillips feirer tittelen.

Mye rare sammenligninger! Hva har Erling Haaland med kontrastene iht oss å gjøre? At han er født i Leeds? 😆😆😆
Og Phillips startet sin første kamp, og det etter at gullet var klart! 9 innhopp utenom!
Nå viser Dennis til Alfie, og nevner ikke Erling i det hele tatt.
Og Kalvin kan feire seriegull, selv om bidraget hans ikke har vært så stort som mange håpet på.
Hvis du ikke ser kontrastene mellom seriegull og 94% sikkert nedrykk tror jeg du bør vurdere specsavers.

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #762 på: Mai 21, 2023, 22:51:39 »
Kontrastenes dag.

Leeds mer eller mindre sikrer nedrykk, mens Alfie Haaland og Kalvin Phillips feirer tittelen.

Mye rare sammenligninger! Hva har Erling Haaland med kontrastene iht oss å gjøre? At han er født i Leeds? 😆😆😆
Og Phillips startet sin første kamp, og det etter at gullet var klart! 9 innhopp utenom!
Nå viser Dennis til Alfie, og nevner ikke Erling i det hele tatt.
Og Kalvin kan feire seriegull, selv om bidraget hans ikke har vært så stort som mange håpet på.
Hvis du ikke ser kontrastene mellom seriegull og 94% sikkert nedrykk tror jeg du bør vurdere specsavers.

Det er nok bare RD som skal påstå igjen hvor elendig supporter han mener jeg er. Er nok derfor han enten leser feil i sin iver eller med vilje, for å sette meg på plass.

For å belære litt; Alfie spilte for Leeds for drøyt tjue år sida. Kalvin var Leeds' beste under Bielsa. De feirer nå gullet til City, mens Leeds går ned.

Derav kontraster.

Ikke så vanskelig å tolke for de fleste trur jeg, men sånn Russel, der fikk du teskjeen og det hele.
Marching on together!

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #763 på: Mai 22, 2023, 21:49:33 »
Leicester holder Newcastle til uavgjort ved pause. Blir dette sluttresultatet er Leicester på like mange poeng som Leeds, men med bedre målforskjell. Pr. nå ligger Leeds som nr. 19.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #764 på: Mai 22, 2023, 21:49:48 »
Newcastle- Leicester 16-0 i sjanser. Når kommer målet til Leicester?
MOT

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #765 på: Mai 22, 2023, 22:39:04 »
Leicester representer i kveld ALT et bunnlag trenger for å overleve. Kjemping, samhold, en keeper i verdensklasse og ekstremt med flaks. Er bare ett lag på banen, men det vil seg ikke. Leicester poeng i dag betyr definitivt slutten for Leeds. Møter West Ham i siste kamp hjemme, et West Ham som garantert vil stille med mange reserver grunnet Europa finale. Garantert 3 poeng. 3 lag kan havne på 34 poeng og da rykker Leeds og Everton ned.
« Siste redigering: Mai 22, 2023, 22:43:14 av Reaney »

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #766 på: Mai 22, 2023, 22:39:45 »
Fortsatt 0-0. 12 minutter igjen.
Problemet er at Newcastle er sikret Champions League med uavgjort...

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #767 på: Mai 22, 2023, 22:48:57 »
Krise med ett Leicesterpoeng. Bedre målforskjell enn oss.
MOT

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #768 på: Mai 22, 2023, 22:50:03 »
Newcastle ikke til å kjenne igjen i kampens siste halvdel. Fanden på veggen som har hengt over Leeds hele sesongen gliser bredere enn noen gang. 23-1 i målsjanser i favør av hjemmelaget til ingen nytte.
« Siste redigering: Mai 22, 2023, 22:56:05 av Reaney »

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #769 på: Mai 22, 2023, 22:56:49 »
Nest siste spiker i kista vår ble hamret ned i kveld.
MOT

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #770 på: Mai 22, 2023, 22:59:33 »
Fortsatt 0-0. 12 minutter igjen.
Problemet er at Newcastle er sikret Champions League med uavgjort...
To lag som var RIMELIG fornøyd med poengdeling.
Leicester passerte Leeds, og Newcastle klar for CL....

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #771 på: Mai 22, 2023, 23:01:31 »
Alle forstår nå at dette ikke kan gå. Hadde vi hatt en front å kjempe mot som i fjor kunne vi ha klamret oss til et ørlite under/håp.
Nå må vi ha hjelp på to fronter. Det sier seg sjøl at det ikke går. Newcastle ble vår redning i fjor og vår skjebne i år. Sånn er fotball.

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #772 på: Mai 22, 2023, 23:04:30 »
Forstår jo Newcastle godt siste 10’ da, de trengte 1 poeng og fikk det.
Bare å gratulere Saudi’… ::)

West Ham og Bournemouth vi må heie på da i siste runde, når det er sagt - jeg vil heller ha Everton med sin brokne’ økonomi ned, enn Leicester som lag.
Vi har vel ikke spisser på søndag som er friske, jo… Rutter!  ;D
Bring him on!
 

Kato

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #773 på: Mai 22, 2023, 23:07:45 »
Forstår jo Newcastle godt siste 10’ da, de trengte 1 poeng og fikk det.
Bare å gratulere Saudi’… ::)

West Ham og Bournemouth vi må heie på da i siste runde, når det er sagt - jeg vil heller ha Everton med sin brokne’ økonomi ned, enn Leicester som lag.
Vi har vel ikke spisser på søndag som er friske, jo… Rutter!  ;D
Bring him on!

Ja det skulle tatt seg ut. Everton og Leicester rota seg bort, og Rutter avslutta sesongen med hat-trick.
 

stian

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #774 på: Mai 22, 2023, 23:10:07 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.

Per Leeds

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #775 på: Mai 22, 2023, 23:10:31 »
Da ble det som fryktet. Poeng til Leicester. Velkomen  i champions league. Da er vi nede.skjer aldri at leicester og everton feiler begge to mot grei motstand. Har værtleeds supporter siden 69, så vi kommer tilbake. Det store spørsmålet er jo salg av klubb, spillere osv. 

Josch

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #776 på: Mai 22, 2023, 23:17:31 »
Newcastle skapte nok sjanser til å vinne. Men på slutten fryktet de tap og at Liverpool skulle innhente målforskjellen.
Leicester gikk fra anti fotball til konstruktiv fotball de siste 10 minutter.

Nå må Leeds unngå Leicester-seier eller Everton-seier på søndag og vinne selv. Det hadde sett litt lysere ut med best mål forskjell av de tre men man rotet til den også.

Det typiske nå er at Leeds slår Tottenham og så vinner Leicester eller Everton.

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #777 på: Mai 22, 2023, 23:38:50 »
Synes egentlig tabellen en runde før slutt tegner et riktig bilde av sesongen. At vi er bak både Leicester og Everton skyldes at de har tatt fire poeng mot oss og vi kun ett poeng fra hver av dem. Til forskjell fra i fjor har vi altså tatt færre poeng mot våre argeste nedrykksrivaler. i fjor tok vi 6 poeng mot Watford og Norwich og 4 poeng mot Burnley. Det gjorde at vi berget plassen. I år har vi 4 poeng mot Soton som beste utbytte, og uavgjort og tap mot Everton og Leicester. Da er vi vel ikke annet enn nest dårligst da. Bare å innse at nedrykket er fullt fortjent.

Josch

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #778 på: Mai 22, 2023, 23:54:12 »
Hvis stillingen nå står seg etter 38 kamper så hjelper det ikke at Everton får poengtrekk. Da er det Leicester som berger plassen mens Leeds rykker opp på 18. plass.

Kanskje det er verdt å komme seg opp på 18. plass foran Leicester?

Milou

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #779 på: Mai 23, 2023, 00:20:02 »
Da tror jeg vi mer eller mindre vi kan konkludere med nedrykk. Det vil være et lite mirakel i seg selv at vi vinner en fotballkamp, for ikke å snakke om at de to andre kampene begge må gå vår vei. Nedrykk er en del av gamet for Leeds og vi har vært der før. Heldigvis er det et hav av forskjell fra forrige nedrykk så vi trenger nok ikke å gå av med pensjon hele gjengen før neste retur til Premier League.
Mykje riktig i dette innlegget. Den lille sjansen vi hadde for å halde oss er blitt betydeleg mindre etter resultatet i dag. Eg vurderte den til ca 5% før, mens eg no reknar det som ca 2%, som kanskje likevel ikkje høyrer til i kategorien "mirakel".

Det er også riktig at eit nedrykk ikkje treng vere ein katastrofe. Vi er økonomisk sett mykje betre rusta enn i dei siste 20 åra (Phil Hay meiner også at deter gode mulegheiter for at 49ers vil ta over trass nedrykk). Vi har også mange unge og lovande spelarar som kanskje ville ha godt av ein sesong i Championship for å modnast.

Så gjeld det berre å få inn ein manager som kan få ut potensialet. Å håpe på ein ny Bielsa, ville vere eit mirakel, men noko betre enn Marsch eller Allardice, er det lov å ha håp om. Burnley skaut gullfuglen med Kompany, så det er håp for oss også.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk