Skrevet av Emne: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL  (Lest 9165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #120 på: Oktober 23, 2022, 17:03:05 »
Dette blir en ny mørk dag og her kommer det ikke til å bli noe poeng…….. som tidligere nevnt så blir det nok en sesong i bunn😩😩😩😩

Defensiv organisering. Hvordan kan det være et fremmedord for en som har vært i gamet så lenge.
Dette med defensiv organisering har jo vært det folk, meg inkludert, har trukket frem som positivt etter trenerbyttet. Nå faller også det fra hverandre.

berlin

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #121 på: Oktober 23, 2022, 17:03:36 »
Spiller for spiller er det ikke så værst, men laget henger ikke sammen, og det er Jesse Marsch sitt ansvar. Han må gå. Blir overrasket hvis han får fortsette. Ut og let etter erstatter, hvis det ikke allerede gjøres.

Sterland

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #122 på: Oktober 23, 2022, 17:03:51 »
Og hvem vil egentlig ta over dette laget? Har jo ingen potensial! Gjøre gull av gråstein eller? Neppe mulig!
Er investert 2-3 milliarder kroner i dette laget, og det får karakteristikken «Ingen potensial».. Da er det ikke bare Marsch som er problemet. Bare synd investeringene i bakre firer og på spissplassen har vært fullstendig mislykkede. Tipper Marsch får frem til VM pausen. I den formen vi er, betyr det sannsynligvis 0 p…

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #123 på: Oktober 23, 2022, 17:04:11 »
hahaha

Fulham hjemme

Jepp, vi sparte oss sist fordi denne kampen var så viktig.
Akkurat.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #124 på: Oktober 23, 2022, 17:04:59 »
Huff. Dette er bare trist 😥 Tre kamper igjen før vinterpause. Borte mot Liverpool og Tottenham er to av dem. Vi kommer fort til å være jumbo da… Tipper Marsch får disse tre kampene, så har klubben god tid til å sondere en ny trener. Evt en interim etter dagens flaue forestilling.

auren

Hvis vi skal berge plassen har vi ikke tid å vente i tre kamper. Vi må bytte NU.

Ser heller ingen grunn til å vente. Det blir uansett to garanterte tap borte mot Liverpool og Tottenham, så det er bare å begynne søk etter en avløser nå.
Super Leeds since 1968

Fido

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #125 på: Oktober 23, 2022, 17:05:54 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #126 på: Oktober 23, 2022, 17:06:24 »
Stakkars stakkars styret.
For en helt absurd situasjon de har satt seg selv i.
Man kan vel ikke komme utenom sparken her. Ikke etter noe så totalt sjanseløst.
Sånn realistisk så må man vel treffe som man gjorde sommeren 18 skal man redde inn dette.
Det er så utrolig svakt på så mange plan og omgivelsene du har mot deg i tillegg.

ziganda

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #127 på: Oktober 23, 2022, 17:07:34 »
Vekk meg når vi begynner å spille fotball.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #128 på: Oktober 23, 2022, 17:11:41 »
Det så ut som Marsch visste noe vi ikke vet. Vet ikke helt hva jeg håper på. Men det er faktum at det hele ser utrolig planløst ut offensivt. Når vi da også rakner på det vi har vært best på defensivt i år, nemlig dødball, så ser det mørkt ut.

Kjenner jeg ler litt hånlig av de som tror vi kan få Pochettino nå. Bielsa var et lykkeskudd. Den slags kommer ikke tilbake på de neste 30 årene. Pochettino er 5 nivå over den hylla vi kan velge på.

Så er det bedre å beholde amerikaneren da? Jeg vet ikke. Denne kampen ble akkurat som jeg fryktet og jeg må bare melde meg ut til etter VM kjenner jeg.

Barba

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #129 på: Oktober 23, 2022, 17:11:46 »
Skal innrømme at jeg hadde litt trua på Marsh, men det har gradvis sluknet og nå ser jeg at det har gått helt i stå. Vi må bytte manager, det støtter jeg nå. Er ikke enig at laget ikke har potensiale, men når det komponeres så ubalansert, og i stedet for å bruke benken som et redskap, bærer byttene mer preg av noe som virker planlagt, enn at kampbildet avgjør. Og det er der jeg tror det ligger, det taktiske under kampene. Plan B, C osv virker fraværende. Harrison treffer på sin første offensive pasning etter 90:17 og da blir det scoring. Han kan i hvert fall ikke operere sentralt da det eneste han bidrar med for tiden er et og annet innlegg. Skulle vært først ut, eller jagd helt ut på kant. Ellers er det så mye å ta tak i, så det gidder jeg ikke starte på en gang. Og så irriter kan jeg ikke huske å ha vært.
Barba - MOT

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #130 på: Oktober 23, 2022, 17:11:49 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Super Leeds since 1968

Fredhans

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #131 på: Oktober 23, 2022, 17:12:08 »
Rart at noen her nevner enkelt spillere som er så utrolig gode😳Ser vi samme kamp? Ingen på dette Leeds lager holder mål og må gjerne sparke March, men hvem skal få orden på de bakre rekker

Sterland

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #132 på: Oktober 23, 2022, 17:13:28 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
En påstand du ikke har dekning for

Fido

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #133 på: Oktober 23, 2022, 17:15:23 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Når hadde Bielsa en kamptroppen som i dag, i løpet av fjorårssesongen?

Barba

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #134 på: Oktober 23, 2022, 17:16:15 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
En påstand du ikke har dekning for

Kunne tatt med høyst sannsylig mellom hadde og spilt så tror jeg det stemmer godt.
Barba - MOT

asbfjell

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #135 på: Oktober 23, 2022, 17:17:32 »
Vi kommer til å ligge på bunnen av tabellen ved årsskiftet, også etter snarlig trenerbytte.

Dette er programmet frem mot den tid.

Før VM:
Liverpool B.
Bournemouth H.
Tottenham B.

Etter VM:
Manchester C H.
Newcastle B.

Vi kan vel like gjerne ønske hverandre godt nytt år allerede nå.

Josch

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #136 på: Oktober 23, 2022, 17:21:12 »
Alle baklengsmålene var gavepakker.  1-3 målet er horribelt: vi er i balanse og hælsparket til Mitrovic åpner opp og Leeds klarer ikke å stoppe neste mann og Willian er umarkert på åtte meter!

Headingene er markeringstabber. Markering i lufta er ABC i England.

Fulham kunne bare vente tålmodig på Leeds sine tabber. De får mye gratis av Leeds her, men Fulham var likevel beste fotballag.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #137 på: Oktober 23, 2022, 17:21:35 »
Vi kommer til å ligge på bunnen av tabellen ved årsskiftet, også etter snarlig trenerbytte.

Dette er programmet frem mot den tid.

Før VM:
Liverpool B.
Bournemouth H.
Tottenham B.

Etter VM:
Manchester C H.
Newcastle B.

Vi kan vel like gjerne ønske hverandre godt nytt år allerede nå.
Her er jeg helt enig. Så derfor er det like greit at en ny trener får slippe disse kampene.

raggen

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #138 på: Oktober 23, 2022, 17:23:13 »
resignert!!!!!! ser ingen vei ut av dette enn å sparke march... om det løser noe, det vet jeg ikke men kan ikke sitte å se på dette, da går det ihvertfall straka vegen til championship
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #139 på: Oktober 23, 2022, 17:23:34 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
En påstand du ikke har dekning for

Mulig, men jeg bevilger meg den muligheten til å påstå det likevel.

Vi tapte ikke bare alle de siste kampene under Bielsas styre. Vi ble fullstendig knust med hockey-resultater, og Bielsa ville ikke endre på noe. Om man (jeg) aldri så mye beundret det Bielsa sto for, som trener og ikke minst som person, det hadde aldri ført til noe annet enn nedrykk.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #140 på: Oktober 23, 2022, 17:27:18 »
Vi kommer til å ligge på bunnen av tabellen ved årsskiftet, også etter snarlig trenerbytte.

Dette er programmet frem mot den tid.

Før VM:
Liverpool B.
Bournemouth H.
Tottenham B.

Etter VM:
Manchester C H.
Newcastle B.

Vi kan vel like gjerne ønske hverandre godt nytt år allerede nå.
Her er jeg helt enig. Så derfor er det like greit at en ny trener får slippe disse kampene.

Jeg er uenig Blank_file. Som også skrevet i Marsch-tråden, mener jeg at dette er kamper som en ny trener kan ha noe lavere skuldre på. Her kan vi få satt en spillestil og et forsvar uten at så mange forventer særlig med poeng fra starten. Selv om det vil være tøft med en start som sannsynligvis nesten kun er tap, er det verdifull tid på treningsfeltet og en periode hvor alle poeng er bonus. Tenker selvsagt veldig forenklet, da selvtilliten ikke vil bli særlig forbedret i perioden.

Å sementere det vi er inne i nå helt til nyttår anser jeg som like hodeløs strategi som vi har holdt på med i lengre tid.
Marching on together!

J-R

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #141 på: Oktober 23, 2022, 17:27:26 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Når hadde Bielsa en kamptroppen som i dag, i løpet av fjorårssesongen?
Det hadde han ikke.. Men takket være seg selv og sin egen stahet…

morten1966

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #142 på: Oktober 23, 2022, 17:29:03 »
Flott at vi har brukt så mye penger på unggutter som ikke er klare for PL!!! Dette er styret og Orta sin feil men Marsch er ikke rett mann!!! Vi har ventet i to år på en bra venstre back, skjer jo ikke! Spiss og en dreven midbanespiller, å dette burde være spillere med erfaring fra PL!!

Dennis

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #143 på: Oktober 23, 2022, 17:30:02 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Når hadde Bielsa en kamptroppen som i dag, i løpet av fjorårssesongen?
Det hadde han ikke.. Men takket være seg selv og sin egen stahet…

Hvis du kjøper ordene tli Angus Kinnear, vel og merke. Bielsa sa flere ganger at han ikke var mot nye spillere, men de måtte være bedre enn det han hadde til rådighet. 

I praksis var han vel tilbudt spillere som Harry Winks, Donny van de Beek og Dele Alli.

Selv mente jeg i januar og fortsatt ikke at noen av disse hadde hevet laget. Selv slik det ser ut nå.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #144 på: Oktober 23, 2022, 17:30:15 »
Tenk at vi sparket Bielsa for å få oppleve det her.

Vi hadde spilt i Championship denne sesongen dersom ikke Bielsa fikk avløsning da det skjedde. Nå har klubben i det minste tjent bra med pund for en ekstra sesong i PL.

At Marsch ikke var rett valg, er en helt annen sak.
Når hadde Bielsa en kamptroppen som i dag, i løpet av fjorårssesongen?

Bielsa ville jo ikke ha flere enn de han hadde. En liten stall var jo hans valg.

Uansett, dette blir som å diskutere snøen som falt i fjor. Vi er der vi er NÅ.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #145 på: Oktober 23, 2022, 17:44:08 »
Føler egentlig Bielsa v Marsch er ganske uinteressant. Det var helt opplagt at Bielsa måtte gå. Bobla sprakk på slutten. Magien var over. Om han hadde reddet oss eller ikke er helt totalt irrelevant.
Som Sterland mf sier må man rette søkelyset på de øverst i klubben. De som sitter med ansvar for sport og utvikling på banen.
Igjen, sommeren 21 til der vi står akkurat idag. Det er knapt til å tro.
Skal man ta med kommunikasjonen ut og så trengs det kanskje faglig kompetanseheving på huset?
Det er absolutt ingen kritikk rettet mot Orta alene. Tenker mer å få inn flere fotballkyndige hoder. Er jo etter eller annet som må være stein hakke galt.
Orker ikke ta fatt på det en gang.
Men det kan jo tenkes at det bare ikke er bytte av trener som trengs her. Mistenker jo at det er avgjørelser og beslutninger før dette som har vært ALT, ALT for dårlige.
Vi blir pisset på av Fulham på eget gress. Jeg blir egentlig litt målløs.
Hadde det bare vært 0-0 eller 1-1. Men vi slipper altså inn 3 mål på vår egen hjemmebane mot et svært average mannskap.
« Siste redigering: Oktober 23, 2022, 17:45:53 av leedslife »

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #146 på: Oktober 23, 2022, 17:44:43 »
Vi kommer til å ligge på bunnen av tabellen ved årsskiftet, også etter snarlig trenerbytte.

Dette er programmet frem mot den tid.

Før VM:
Liverpool B.
Bournemouth H.
Tottenham B.

Etter VM:
Manchester C H.
Newcastle B.

Vi kan vel like gjerne ønske hverandre godt nytt år allerede nå.
Her er jeg helt enig. Så derfor er det like greit at en ny trener får slippe disse kampene.

Jeg er uenig Blank_file. Som også skrevet i Marsch-tråden, mener jeg at dette er kamper som en ny trener kan ha noe lavere skuldre på. Her kan vi få satt en spillestil og et forsvar uten at så mange forventer særlig med poeng fra starten. Selv om det vil være tøft med en start som sannsynligvis nesten kun er tap, er det verdifull tid på treningsfeltet og en periode hvor alle poeng er bonus. Tenker selvsagt veldig forenklet, da selvtilliten ikke vil bli særlig forbedret i perioden.

Å sementere det vi er inne i nå helt til nyttår anser jeg som like hodeløs strategi som vi har holdt på med i lengre tid.
Et klassisk tilfelle av damned if you do og damned if you don’t.

Vi har vært bedre mot de gode lagene med Marsch. Men i dag var han så resignert at jeg tror ikke det holder så lenge til i alle fall.

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #147 på: Oktober 23, 2022, 18:10:59 »
Føler egentlig Bielsa v Marsch er ganske uinteressant. Det var helt opplagt at Bielsa måtte gå. Bobla sprakk på slutten. Magien var over. Om han hadde reddet oss eller ikke er helt totalt irrelevant.
Som Sterland mf sier må man rette søkelyset på de øverst i klubben. De som sitter med ansvar for sport og utvikling på banen.
Igjen, sommeren 21 til der vi står akkurat idag. Det er knapt til å tro.
Skal man ta med kommunikasjonen ut og så trengs det kanskje faglig kompetanseheving på huset?
Det er absolutt ingen kritikk rettet mot Orta alene. Tenker mer å få inn flere fotballkyndige hoder. Er jo etter eller annet som må være stein hakke galt.
Orker ikke ta fatt på det en gang.
Men det kan jo tenkes at det bare ikke er bytte av trener som trengs her. Mistenker jo at det er avgjørelser og beslutninger før dette som har vært ALT, ALT for dårlige.
Vi blir pisset på av Fulham på eget gress. Jeg blir egentlig litt målløs.
Hadde det bare vært 0-0 eller 1-1. Men vi slipper altså inn 3 mål på vår egen hjemmebane mot et svært average mannskap.
Word.

Pettersen97

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #148 på: Oktober 23, 2022, 18:55:38 »
Hva med Andre Villas Boas? Han er ledig på markedet og har grei gjennomsnitlig poengfangst i løpet av sin karriere. To dårlige stint i Spurs og Chelski. En manager på 45år og som er spådd en lovende fremtid. Har i fra OM en ppg på 1.98.
The Mighty Whites

Kato

Sv: Kamp: vs. Fulham @ Elland Road 23.10.22 kl. 15:00 på Viasport PL
« Svar #149 på: Oktober 23, 2022, 18:56:02 »
Det var en manager som er totalt ferdig som sto på sidelinja i dag.