Skrevet av Emne: Manager: Daniel Farke  (Lest 12721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #90 på: Desember 30, 2023, 21:29:50 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.
Kunne ikke vært mer enig Stian. Er med deg på hvert ord.

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #91 på: Januar 02, 2024, 09:49:01 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.
Kunne ikke vært mer enig Stian. Er med deg på hvert ord.

Å mene vi har overprestert med det mannskapet vi har er nå å ta litt hardt i. Paul Merson sa i går at det ikke er en eneste spiller på Birmingham som er god nok for startelleveren til Leeds. Flere av de som sitter på benk hos oss går trolig inn på de fleste lagene i divisjonen.

Mye uro i sommer, men vi har altså hentet inn spillere som Ampadu, Piroe, Rodon, Darlow, Kamara, Byram og Spence.

Da er ikke en play-off plass mer enn det må være. Troppen er etter mitt syn den sterkeste i divisjonen.

Farke har gjort en god jobb han, tar ikke fra han det. Men det har vært for mange skjær i sjøen til at han får toppkarakter.

Rotasjon har vi på forumet mast om i årtier. Den manglende bruken av stallen viste seg i jula nok en gang å gi problemer. Både i forhold til slitne bein, men også i forhold til manglende spilletid.

Heldigvis ser Farke ut til å lære fort (selv så rutinert som han er). Eksempelvis har Piroe vært svært varierende, men det har aldri gitt Bamford sjansen. Og Bamford har aldri fått muligheten til å presetere mer enn 15-20 min av gangen. I går skjedde det, og resultatet vår åpenbart.

I tillegg har halve supporterflokken ropt om å flytte Rutter ned hele høsten. Det ble altså 2024 får Farke innså det. Resultatet varenda bedre enn forventet.

Det er ingen rop og skrik herfra om å kaste han ut. Men det er ikke mer enn terningkast 4 så langt med den stallen han har til rådighet. Noe overprestering har det i mine øyne ikke vært.
 

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #92 på: Januar 02, 2024, 13:04:21 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.
Kunne ikke vært mer enig Stian. Er med deg på hvert ord.

Å mene vi har overprestert med det mannskapet vi har er nå å ta litt hardt i. Paul Merson sa i går at det ikke er en eneste spiller på Birmingham som er god nok for startelleveren til Leeds. Flere av de som sitter på benk hos oss går trolig inn på de fleste lagene i divisjonen.

Mye uro i sommer, men vi har altså hentet inn spillere som Ampadu, Piroe, Rodon, Darlow, Kamara, Byram og Spence.

Da er ikke en play-off plass mer enn det må være. Troppen er etter mitt syn den sterkeste i divisjonen.

Farke har gjort en god jobb han, tar ikke fra han det. Men det har vært for mange skjær i sjøen til at han får toppkarakter.

Rotasjon har vi på forumet mast om i årtier. Den manglende bruken av stallen viste seg i jula nok en gang å gi problemer. Både i forhold til slitne bein, men også i forhold til manglende spilletid.

Heldigvis ser Farke ut til å lære fort (selv så rutinert som han er). Eksempelvis har Piroe vært svært varierende, men det har aldri gitt Bamford sjansen. Og Bamford har aldri fått muligheten til å presetere mer enn 15-20 min av gangen. I går skjedde det, og resultatet vår åpenbart.

I tillegg har halve supporterflokken ropt om å flytte Rutter ned hele høsten. Det ble altså 2024 får Farke innså det. Resultatet varenda bedre enn forventet.

Det er ingen rop og skrik herfra om å kaste han ut. Men det er ikke mer enn terningkast 4 så langt med den stallen han har til rådighet. Noe overprestering har det i mine øyne ikke vært.

Stallen er bra den, og det er ikke plasseringen på tabellen som gjør at Farke har overprestert inmin bok. Da han kom inn var det ekstremt uklart hva stallen egentlig kom til å være og om det var mulig å bygge et lag ut av den. Jeg tror han har vært rett mann til rett tid for oss, slik det så ut etter nedrykket. Han satte en mektig strek i sanden overfor spillernes lojalitet (Gnonto), har satt sammen en brukbart balansert stall på kort tid (gode signeringer), fått enormt mye ut av de ungen vi allerede hadde (Rutter, Summerville, Gray, James…). Etter nedrykket kunne det gått alle veier, så da skal vi være fornøyde med at vi er der vi er. Farke får terningkast 5 av meg

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #93 på: Januar 02, 2024, 13:10:19 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.
Kunne ikke vært mer enig Stian. Er med deg på hvert ord.

Å mene vi har overprestert med det mannskapet vi har er nå å ta litt hardt i. Paul Merson sa i går at det ikke er en eneste spiller på Birmingham som er god nok for startelleveren til Leeds. Flere av de som sitter på benk hos oss går trolig inn på de fleste lagene i divisjonen.

Mye uro i sommer, men vi har altså hentet inn spillere som Ampadu, Piroe, Rodon, Darlow, Kamara, Byram og Spence.

Da er ikke en play-off plass mer enn det må være. Troppen er etter mitt syn den sterkeste i divisjonen.

Farke har gjort en god jobb han, tar ikke fra han det. Men det har vært for mange skjær i sjøen til at han får toppkarakter.

Rotasjon har vi på forumet mast om i årtier. Den manglende bruken av stallen viste seg i jula nok en gang å gi problemer. Både i forhold til slitne bein, men også i forhold til manglende spilletid.

Heldigvis ser Farke ut til å lære fort (selv så rutinert som han er). Eksempelvis har Piroe vært svært varierende, men det har aldri gitt Bamford sjansen. Og Bamford har aldri fått muligheten til å presetere mer enn 15-20 min av gangen. I går skjedde det, og resultatet vår åpenbart.

I tillegg har halve supporterflokken ropt om å flytte Rutter ned hele høsten. Det ble altså 2024 får Farke innså det. Resultatet varenda bedre enn forventet.

Det er ingen rop og skrik herfra om å kaste han ut. Men det er ikke mer enn terningkast 4 så langt med den stallen han har til rådighet. Noe overprestering har det i mine øyne ikke vært.

Stallen er bra den, og det er ikke plasseringen på tabellen som gjør at Farke har overprestert inmin bok. Da han kom inn var det ekstremt uklart hva stallen egentlig kom til å være og om det var mulig å bygge et lag ut av den. Jeg tror han har vært rett mann til rett tid for oss, slik det så ut etter nedrykket. Han satte en mektig strek i sanden overfor spillernes lojalitet (Gnonto), har satt sammen en brukbart balansert stall på kort tid (gode signeringer), fått enormt mye ut av de ungen vi allerede hadde (Rutter, Summerville, Gray, James…). Etter nedrykket kunne det gått alle veier, så da skal vi være fornøyde med at vi er der vi er. Farke får terningkast 5 av meg

Den beste jobben synes jeg han gjorde i sommer, som du sier fikk styrt skuta stødig og signert gode spillere.

Som kampleder er jeg mer kritisk. Seine bytter og manglende tillit til spillere på benk. Han har jo, sett bort fra skader, dundra på med det samme hele tiden. At jula med det kampprogrammet ville gi en knekk med den bruken av spillere skulle ikke være vanskelig å forutse. Periodevis har det også vært vanskelig å se en plan B når all balltrillinga ikke har fungert.
 

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #94 på: Januar 02, 2024, 13:13:20 »
Fikk en ekkel følelse i går kveld av at Farke sine dager på ER snart er talte hvis ikke dette snur ganske raskt. Tenkte videre på mulige og realistiske alternativer (mulig det var fordi Allardyce ble nevnt i en eller annen setting under kampen i går). Ser ingen umiddelbare bortsett fra de som går på rundgang i Championship, og da foretrekker jeg Farke. Er det noen andre reellt aktuelle tenker dere?

Hvis 49’ers er så gale å sparke Farke nå så håper jeg de har Julen Lopetegui på blokka. En Manager som ønsker seg tilbake til PL og som kan gjøre det med et opprykk å «heltestatus».
Tror vi mer snakker Cooper, Smith, Potter typer for å være ærlig.
Tror ikke det er noe quick fix ut a div.

Å sparke Farke vil være ren idioti og jeg håper det skal MYE mer til for at styret i det hele tatt vurderer det. Farke har overprestert med tanke på det utgangspunktet han hadde, selv med den siste formduppen tatt i betraktning. Vi har et ungt lag og det er naturlig at det svinger litt. Toppnivået tror jeg er det høyeste i divisjonen, så må vi lære oss å vinne på en middels dag. Der må nok Farke ta tiden og januarvinduet til hjelp. Mye å lære av litt motgang også, så lenge vi holder fokus på utvikling.
Kunne ikke vært mer enig Stian. Er med deg på hvert ord.

Å mene vi har overprestert med det mannskapet vi har er nå å ta litt hardt i. Paul Merson sa i går at det ikke er en eneste spiller på Birmingham som er god nok for startelleveren til Leeds. Flere av de som sitter på benk hos oss går trolig inn på de fleste lagene i divisjonen.

Mye uro i sommer, men vi har altså hentet inn spillere som Ampadu, Piroe, Rodon, Darlow, Kamara, Byram og Spence.

Da er ikke en play-off plass mer enn det må være. Troppen er etter mitt syn den sterkeste i divisjonen.

Farke har gjort en god jobb han, tar ikke fra han det. Men det har vært for mange skjær i sjøen til at han får toppkarakter.

Rotasjon har vi på forumet mast om i årtier. Den manglende bruken av stallen viste seg i jula nok en gang å gi problemer. Både i forhold til slitne bein, men også i forhold til manglende spilletid.

Heldigvis ser Farke ut til å lære fort (selv så rutinert som han er). Eksempelvis har Piroe vært svært varierende, men det har aldri gitt Bamford sjansen. Og Bamford har aldri fått muligheten til å presetere mer enn 15-20 min av gangen. I går skjedde det, og resultatet vår åpenbart.

I tillegg har halve supporterflokken ropt om å flytte Rutter ned hele høsten. Det ble altså 2024 får Farke innså det. Resultatet varenda bedre enn forventet.

Det er ingen rop og skrik herfra om å kaste han ut. Men det er ikke mer enn terningkast 4 så langt med den stallen han har til rådighet. Noe overprestering har det i mine øyne ikke vært.

Stallen er bra den, og det er ikke plasseringen på tabellen som gjør at Farke har overprestert inmin bok. Da han kom inn var det ekstremt uklart hva stallen egentlig kom til å være og om det var mulig å bygge et lag ut av den. Jeg tror han har vært rett mann til rett tid for oss, slik det så ut etter nedrykket. Han satte en mektig strek i sanden overfor spillernes lojalitet (Gnonto), har satt sammen en brukbart balansert stall på kort tid (gode signeringer), fått enormt mye ut av de ungen vi allerede hadde (Rutter, Summerville, Gray, James…). Etter nedrykket kunne det gått alle veier, så da skal vi være fornøyde med at vi er der vi er. Farke får terningkast 5 av meg
Han trenger et vindu til før man ruller ut noe terning for min del.
Samspillet i Leeds må jo vise seg bedre i dette vinduet (og neste).
Vet ikke troverdigheten rundt Hamer, men han Norwich backen var jo på Elland Road, men glapp mellom hendene.
Sånn sett en posisjon vi har vaklet litt i denne sesongen. Gray har vært god (synes jeg), men han er jo ingen spesialist.
Han som glapp vil jeg tro kunne vært en viktig brikke i Farkes måte å spille på. I tillegg kommer smådetaljer med skadefri, treningsspiller/rollespiller.
Pr idag synes jeg vi står godt plassert og som du skrev over. Vi har et voldsomt toppnivå. Kanskje blir utfordringene å få opp bunnivået.
Ser du Leicester med Vestergaard, Winks, Dewsbury Hall i forhold til alder, kamper, cv som kjernen i laget.
Mangler vi litt erfaring og rutine?
Det blir spennende å se nå i Januar hva vi gjør(om vi gjør noe) og hvor godt ledelsen spiller opp Farke.
Det veier endel hos meg etter et FRYKTELIG første vindu å jobbe i.

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #95 på: Januar 02, 2024, 14:27:06 »
Gode poenger, Kato og Leedslife! Det er kanskje nå det virkelig begynner for Farke. Første del av jobben var å sørge for å holde skuta godt flytende, men pilene har pekt litt i feil retning i juleprogrammet. Jeg er helt enig i det som skrives om mangel på plan B, og der tror også jeg at januarvinduet kan bli avgjørende. For å endre et kampbilde må man ha spillere med andre ferdigheter tilgjengelig, og som gjerne bidrar med rutine i et ungt lag.

Her bør alt ligge til rette for smarte signeringer - det finnes (visstnok) økonomisk handlingsrom, vi er på noenlunde skuddhold til opprykk, og spiller i perioder artig og angrepsvillig fotball. Da er det opp til Farke å finne det siste kneppet som gjør prestasjonene mer stabile.

peacock

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #96 på: Januar 02, 2024, 15:08:21 »
Gode poenger, Kato og Leedslife! Det er kanskje nå det virkelig begynner for Farke. Første del av jobben var å sørge for å holde skuta godt flytende, men pilene har pekt litt i feil retning i juleprogrammet. Jeg er helt enig i det som skrives om mangel på plan B, og der tror også jeg at januarvinduet kan bli avgjørende. For å endre et kampbilde må man ha spillere med andre ferdigheter tilgjengelig, og som gjerne bidrar med rutine i et ungt lag.

Her bør alt ligge til rette for smarte signeringer - det finnes (visstnok) økonomisk handlingsrom, vi er på noenlunde skuddhold til opprykk, og spiller i perioder artig og angrepsvillig fotball. Da er det opp til Farke å finne det siste kneppet som gjør prestasjonene mer stabile.

Januarvinduet kan bli avgjørende? Farke har vel sagt at han forventer et "rolig" vindu. Jeg tipper ingen inn.

stian

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #97 på: Januar 02, 2024, 19:02:47 »
Gode poenger, Kato og Leedslife! Det er kanskje nå det virkelig begynner for Farke. Første del av jobben var å sørge for å holde skuta godt flytende, men pilene har pekt litt i feil retning i juleprogrammet. Jeg er helt enig i det som skrives om mangel på plan B, og der tror også jeg at januarvinduet kan bli avgjørende. For å endre et kampbilde må man ha spillere med andre ferdigheter tilgjengelig, og som gjerne bidrar med rutine i et ungt lag.

Her bør alt ligge til rette for smarte signeringer - det finnes (visstnok) økonomisk handlingsrom, vi er på noenlunde skuddhold til opprykk, og spiller i perioder artig og angrepsvillig fotball. Da er det opp til Farke å finne det siste kneppet som gjør prestasjonene mer stabile.

Januarvinduet kan bli avgjørende? Farke har vel sagt at han forventer et "rolig" vindu. Jeg tipper ingen inn.

Jeg tipper to inn. En venstre back og en offensiv midtbane.

Reaney

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #98 på: Januar 05, 2024, 20:51:28 »
Veldig skuffende å høre Farke på presser'n i dag. Svært kryptisk overfor Spence. Det er ingen nyhet at Farke har kommet på kant med spillere. Opptil flere i Norwich leieren. Det med Spence kommer nok fram for en dag. Helt på trynet å gi slipp på kvalitetsspillere. Tenk om Spence havner hos en av våre rivaler og gjør suksess der? Det andre er spørsmålene om å forsterke back plassene. Vi som har fulgt laget lengre enn Farke vet at vi må få noen inn. Særlig pga skadehistorien til våre backer. Får håpe det er ren taktikk at han sier at vi ikke jakter noen  Ipswich har forsterket allerede. Det må absolutt vi gjøre også.
« Siste redigering: Januar 05, 2024, 20:54:34 av Reaney »

Kato

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #99 på: Januar 05, 2024, 21:22:25 »
Veldig skuffende å høre Farke på presser'n i dag. Svært kryptisk overfor Spence. Det er ingen nyhet at Farke har kommet på kant med spillere. Opptil flere i Norwich leieren. Det med Spence kommer nok fram for en dag. Helt på trynet å gi slipp på kvalitetsspillere. Tenk om Spence havner hos en av våre rivaler og gjør suksess der? Det andre er spørsmålene om å forsterke back plassene. Vi som har fulgt laget lengre enn Farke vet at vi må få noen inn. Særlig pga skadehistorien til våre backer. Får håpe det er ren taktikk at han sier at vi ikke jakter noen  Ipswich har forsterket allerede. Det må absolutt vi gjøre også.

Syns ikke han var så kryptisk. Var ganske klar på hvilke krav som stilles, og det lyste at Spence ikke er nære å oppfylle de kravene.

Eriksen55

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #100 på: Januar 05, 2024, 21:39:08 »
Veldig skuffende å høre Farke på presser'n i dag. Svært kryptisk overfor Spence. Det er ingen nyhet at Farke har kommet på kant med spillere. Opptil flere i Norwich leieren. Det med Spence kommer nok fram for en dag. Helt på trynet å gi slipp på kvalitetsspillere. Tenk om Spence havner hos en av våre rivaler og gjør suksess der? Det andre er spørsmålene om å forsterke back plassene. Vi som har fulgt laget lengre enn Farke vet at vi må få noen inn. Særlig pga skadehistorien til våre backer. Får håpe det er ren taktikk at han sier at vi ikke jakter noen  Ipswich har forsterket allerede. Det må absolutt vi gjøre også.

Det holder ikke å være en såkalt klassespiller hvis han har dårlige holdninger og ikke kan tilpasse seg en gruppe eller ta til seg instruksjoner.

Det er ikke første gangen.. Boro ble han sendt på dør. Knallgod i Forest. Ingen sjanser og to mislykka utlån i Spurs. Satt rett på transferlisten av Spurs. Denne kan du neppe sette på Farke. Eneste feilen var å hente han.

Ingen krise å sende han hjem og spille noen kamper uten nye spillere. Men det må hentes noen i januar, og det skjer nok garantert.

Kontakinte

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #101 på: Januar 06, 2024, 14:43:17 »
Veldig skuffende å høre Farke på presser'n i dag. Svært kryptisk overfor Spence. Det er ingen nyhet at Farke har kommet på kant med spillere. Opptil flere i Norwich leieren. Det med Spence kommer nok fram for en dag. Helt på trynet å gi slipp på kvalitetsspillere. Tenk om Spence havner hos en av våre rivaler og gjør suksess der? Det andre er spørsmålene om å forsterke back plassene. Vi som har fulgt laget lengre enn Farke vet at vi må få noen inn. Særlig pga skadehistorien til våre backer. Får håpe det er ren taktikk at han sier at vi ikke jakter noen  Ipswich har forsterket allerede. Det må absolutt vi gjøre også.
håpløst oppspinn Reaney. Alle så hvor lite energi det  var i gutten. Farke har ikke tid til å vente på att en lånespiller skal komme i form. Vi skal opp i år! Det kommer garantert inn forsterkninger. MOT!

Reaney

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #102 på: Januar 06, 2024, 15:59:28 »
Håper du både har og får rett Kontaktinte. Jeg hadde tro på Spence bare han fikk mer spilletid på høyreplassen. I mine øyne en spiller med stort potensiale. Men kanskje det har skjedd noe det siste halvåret som forteller noe annet? Å sette sin lit til Firpo, Schakleton, Byram og Firpo med gjeldende skadehistorie er risikabelt. Får absolutt håpe det kommer inn forsterkninger.

flynn

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #103 på: Januar 25, 2024, 22:55:36 »
Hvem skulle trodd, ved sesongstart for eksempel, at Firpo, James, Rutter og Bamford skulle være av våre absolutt beste spillere i denne perioden av sesongen? Her skal Farke faktisk ha reelt med ros, selv hadde jeg på den tiden nok helst sett at ingen av dem engang skulle komme i nærheten av en førsteoppstilling. Well done Daniel!

Stut og Fjærkre

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #104 på: Januar 26, 2024, 12:03:02 »
Hvem skulle trodd, ved sesongstart for eksempel, at Firpo, James, Rutter og Bamford skulle være av våre absolutt beste spillere i denne perioden av sesongen? Her skal Farke faktisk ha reelt med ros, selv hadde jeg på den tiden nok helst sett at ingen av dem engang skulle komme i nærheten av en førsteoppstilling. Well done Daniel!
Junior var kanskje inne på dette i BBC intervjuet i helga. Hvordan det er etablert ro i garderoben der spillerne og trenerne backer hverandre. Håndteringen av enkeltspillere og spillergruppe må være en av de sterkeste sidene til Farke ja.
Nå gjenstår det bare at han får ryddet opp i hodet til Gnonto, slik at vi får han tilbake i gammelt slag.

Hallgeir *

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #105 på: Februar 09, 2024, 13:36:33 »
MANAGER OF THE MONTH!

Whites manager recognised for January form.

Daniel Farke has received the Sky Bet Championship Manager of the Month award, following an excellent run of form for his side throughout January.

The Whites began the New Year in style with a perfect month in the league, picking up 12 points out of a possible 12 after four successive wins against Birmingham City, Cardiff City, Preston North End and Norwich City.

The boss beat off tough competition in January, with Ian Foster (Plymouth Argyle), Russell Martin (Southampton) and Mark Robins (Coventry City) also nominated for the award.

Ahead of Saturday’s home clash against South Yorkshire outfit Rotherham United, Farke’s side are third in league table, having secured 60 points from the 30 matches played so far.

The team is also unbeaten in the league at Elland Road under the guidance of the German, having picked up 11 wins and four draws from the first 15 games.

This is third time that Farke has won the award in his career. He claimed the trophy in November 2018 whilst at Norwich City and a second time with the Whites, having been rewarded in November 2023!

https://www.leedsunited.com/news/team-news/32919/daniel-farke-wins-sky-bet-championship-manager-of-the-month
Super Leeds since 1968

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #106 på: Februar 09, 2024, 19:10:04 »
Har nevnt før at det er en skam at denne mannen får tyn, Dårlig coating, passiv, ingen gamecanger, sene bytter o.s.v. andre trenere fantastiske Ipswich bytter og tar et poeng mot lesster, ingen nevner piroe mot preston skaper bedre offensiv trøkk I midtbanen setter straffe redder to poeng. Har noe følgt med på trenere som bytter seg til tapte poeng noe som skjer veldig ofte

Når bør en trener bytte..
Hvorfor bytte når laget dominerer totalt og skaffer sjangser på løpende bånd og har full kontroll noe vi ofte gjør.
Bytter trengs vis vi ikke skaper noe eller blir rævkjør p.g.a f.eks trette spillere.
Både Farke og bielsa har en filosofi og spille med de 11 beste så lenge det funker..

Så mitt syn på Farke:
Han kommer til en klubb i kaos sent inne usikkert ang eiere ,missnøye i spillergruppe, liten påvirkning overgangsvinduet, veldig redusert preseasen. Dette preger starten av sesongen.
Farke begynner å forme laget rokerer litt rund men finner tospann kombinasjoner (som er veldig viktig)som fungerer..I sentrallinja.
Rodon/ampadu, midtbanen gruev/kamara, og rutter/bamford..på sidene gray/james  og firpo/summerville..dette mener jeg er den det beste laget i cc...

Vi er i ferd med å tangere/slette flere gamle rekorder så i mitt hode p.g.a spillestil resultater er farke på vei forbi bielsa..

Gi denne mannen den kred han fortjener..MOT

Kontakinte

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #107 på: Februar 09, 2024, 19:40:04 »
Har nevnt før at det er en skam at denne mannen får tyn, Dårlig coating, passiv, ingen gamecanger, sene bytter o.s.v. andre trenere fantastiske Ipswich bytter og tar et poeng mot lesster, ingen nevner piroe mot preston skaper bedre offensiv trøkk I midtbanen setter straffe redder to poeng. Har noe følgt med på trenere som bytter seg til tapte poeng noe som skjer veldig ofte

Når bør en trener bytte..
Hvorfor bytte når laget dominerer totalt og skaffer sjangser på løpende bånd og har full kontroll noe vi ofte gjør.
Bytter trengs vis vi ikke skaper noe eller blir rævkjør p.g.a f.eks trette spillere.
Både Farke og bielsa har en filosofi og spille med de 11 beste så lenge det funker..

Så mitt syn på Farke:
Han kommer til en klubb i kaos sent inne usikkert ang eiere ,missnøye i spillergruppe, liten påvirkning overgangsvinduet, veldig redusert preseasen. Dette preger starten av sesongen.
Farke begynner å forme laget rokerer litt rund men finner tospann kombinasjoner (som er veldig viktig)som fungerer..I sentrallinja.
Rodon/ampadu, midtbanen gruev/kamara, og rutter/bamford..på sidene gray/james  og firpo/summerville..dette mener jeg er den det beste laget i cc...

Vi er i ferd med å tangere/slette flere gamle rekorder så i mitt hode p.g.a spillestil resultater er farke på vei forbi bielsa..

Gi denne mannen den kred han fortjener..MOT
Helt korrekt! Han har kurert min Bielsa-sorg. MOT!


leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #108 på: Februar 09, 2024, 20:17:51 »
Har nevnt før at det er en skam at denne mannen får tyn, Dårlig coating, passiv, ingen gamecanger, sene bytter o.s.v. andre trenere fantastiske Ipswich bytter og tar et poeng mot lesster, ingen nevner piroe mot preston skaper bedre offensiv trøkk I midtbanen setter straffe redder to poeng. Har noe følgt med på trenere som bytter seg til tapte poeng noe som skjer veldig ofte

Når bør en trener bytte..
Hvorfor bytte når laget dominerer totalt og skaffer sjangser på løpende bånd og har full kontroll noe vi ofte gjør.
Bytter trengs vis vi ikke skaper noe eller blir rævkjør p.g.a f.eks trette spillere.
Både Farke og bielsa har en filosofi og spille med de 11 beste så lenge det funker..

Så mitt syn på Farke:
Han kommer til en klubb i kaos sent inne usikkert ang eiere ,missnøye i spillergruppe, liten påvirkning overgangsvinduet, veldig redusert preseasen. Dette preger starten av sesongen.
Farke begynner å forme laget rokerer litt rund men finner tospann kombinasjoner (som er veldig viktig)som fungerer..I sentrallinja.
Rodon/ampadu, midtbanen gruev/kamara, og rutter/bamford..på sidene gray/james  og firpo/summerville..dette mener jeg er den det beste laget i cc...

Vi er i ferd med å tangere/slette flere gamle rekorder så i mitt hode p.g.a spillestil resultater er farke på vei forbi bielsa..

Gi denne mannen den kred han fortjener..MOT
Enig i mye av det du skriver her Ingve.
Synes du er spot on vedr Preston og - noe som bør tas med i en diskusjon hvis man blir for ensporet vedr bytter osv.
Men sitter på ingen måte å føler at Farke ikke får kred.
Majoriteten av det jeg får med meg så er hyllesten ganske unison og det er klart og tydelig at man har fått inn en stor kapasitet som A - har levert  i denne div tidligere og levert solid for Leeds så langt, B - har en rel publikumsvennlig spillestil som passer klubben, spillerstallen, samt står bra i ligaen og dems ekstreme premisser over 46 kamper. C -Tatt ut potensiale i veldig spennende offensive spillere og som kollektiv synes jeg vi har levert noe av det beste jeg har sett i kontra fotball i div. I tillegg har man jo faktisk en struktur og et defensivt fundament som gjør at vi kan møte opp til kamper og ikke måtte score 3 og 4 mål for å få poeng som vi måtte tidligere.

Ingen av disse punktene evnet jo forgjengeren under noen omstendigheter å levere på.
En klubb som forrige sesong leverte noe av den svakeste transferlogistikken som er levert i nyere tid i PL. Lakk som en sil i nesten to år. Leverte tall som tilhørte noe av det svakeste levert i divisjonen i moderne tid. En klubb totalt blottet for prestasjonskultur. En klubb som lakk som en sil fra topp til bunn og kanskje har servert det største faglige og prestasjonsmessige fallet jeg har opplevd av en toppklubb noen gang.
Selv om vi kommer ned med langt mer ressurser enn konkurrenter ut fra verdi i spillerstall, finansielle muskler og tiltrekningskraft , så synes jeg måten nye eiere og Farke har snudd situasjonen er ekstremt overbevisende. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor tøft det har vært å stå i for en trener den pre.season og ikke minst starten på sesongen.

Det er jo vanskelig å sammenligne for mye opp mot Bielsa da utgangspunktet på mange måter er så annerledes, men klarer han å bygge opp nogenlunde samme tro og entusiasme på prosjektet, samt at prestasjonskulturen, dedikasjonen og treningskulturen er på høyde med de beste, som igjen kuliminerer i poeng og progresjon på banen, så tenker jeg man ikke kan forlange så mye mer. Om treneren heter Farke, Pep eller Klopp.

**Farke begynner å forme laget rokerer litt rund men finner tospann kombinasjoner (som er veldig viktig)som fungerer..I sentrallinja.
Rodon/ampadu, midtbanen gruev/kamara, og rutter/bamford..på sidene gray/james  og firpo/summerville..dette mener jeg er den det beste laget i cc...


Denne vakre setningen her som du skrev. Og mer spot on kan man vel ikke komme vedr lagidrett om det er fotball eller annen ballsport. Sentrallinja. Relasjoner. Kombinasjoner. Rollespillere. Lagspillere.
Det er jo dette dyktige trenere forstår i teori og selvfølgelig klarer å utføre i praksis.

« Siste redigering: Februar 09, 2024, 20:27:53 av leedslife »

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #109 på: Februar 09, 2024, 20:34:02 »
Fine leedslife.
Bielsa e kongen så det er nok mer riktig at han nermer seg Bielsa og det han gjorde for klubben..
Nå er jeg glad for at 49ers er eiere..har ikke fasiten men min synsing er at 49ers har litt skyld i fallet tror nemlig de har krevd påvirkning på trener og spillerkjøp for å gå inn med mer muskler i klubben for hvorfor skulle radd og orta plutselig kjøpe spillere og ansette trener fra usa når de fra dag en har hatt nettverket sitt i Europa.
Hva tror du om det??

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #110 på: Februar 09, 2024, 20:39:07 »
Fine leedslife.
Bielsa e kongen så det er nok mer riktig at han nermer seg Bielsa og det han gjorde for klubben..
Nå er jeg glad for at 49ers er eiere..har ikke fasiten men min synsing er at 49ers har litt skyld i fallet tror nemlig de har krevd påvirkning på trener og spillerkjøp for å gå inn med mer muskler i klubben for hvorfor skulle radd og orta plutselig kjøpe spillere og ansette trener fra usa når de fra dag en har hatt nettverket sitt i Europa.
Hva tror du om det??
Ubekreftet, men det ble i sin tid hevdet at 49’ers ikke var veldig for at Marsch skulle få jobben…
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #111 på: Februar 09, 2024, 20:48:26 »
Ok skal ikke påstå noe men synes det hvar litt rart,.
Vis farke får styre skuta på banen og 49ers bare gir den støtte han trenger tror jeg dette går bra .

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #112 på: Februar 09, 2024, 20:49:11 »
Fine leedslife.
Bielsa e kongen så det er nok mer riktig at han nermer seg Bielsa og det han gjorde for klubben..
Nå er jeg glad for at 49ers er eiere..har ikke fasiten men min synsing er at 49ers har litt skyld i fallet tror nemlig de har krevd påvirkning på trener og spillerkjøp for å gå inn med mer muskler i klubben for hvorfor skulle radd og orta plutselig kjøpe spillere og ansette trener fra usa når de fra dag en har hatt nettverket sitt i Europa.
Hva tror du om det??
*Ifølge Marsch selv hadde han knapt noe treffpunkt med 49ers. Alt var Orta. Han var naturlignok veldig innflytelsesrik i Leeds. Og det skulle egentlig bare mangle etter årene under han og Bielsa. Klubben gikk jo i sommer vekk fra en slik modell og har lagt ressursene ut på flere grener.
Igjen ifølge Marsch, så var det Ortas personlighet og passion som solgte prosjektet inn til Marsch (og mange spillere vil jeg tro) til Leeds. Deler av tankesettet hadde og likheter med Bielsas og ønsket var en litt mer sømløs overgang. Men fotball er fotball og det som skjedde skjedde.
Flere av spillerne inn den sommeren kjente jo Marsch til enten gjennom at han har trent dem tidligere, kjente de fra ligaen han har vært i eller fra hjemlandet.
Eneste som er vanskelig å få noe særlig ut av er at Orta og Leeds skiftet retning vedr agenter/agentselskap. Veldig mange av disse knyttet også til seg eksisterende Leeds  spillere da i stallen sin. Vet ikke om 49ers har hatt noen kontakter/påvirkning der.
I tillegg så sitter han (Orta) vel med 49ers hettegenser under signeringsfasen med Rutter forrige vintervindu. Nå husker jeg ikke hva og om det var noe story bak det eller om det rett og slett bare var et politsk valg fra Orta. Kanskje Asbjørn vet det?

*han åpnet seg opp rundt dette til Simon Jordan og en podcast i hjemlandet som ble sluppet rundt samme tidspunkt.
« Siste redigering: Februar 09, 2024, 20:53:25 av leedslife »

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #113 på: Februar 09, 2024, 21:04:02 »
Ok tror nok du har rett.
Hvar faktisk litt skeptisk når jeg hørte om 49ers, helst p.g.a kultur.

Britisk fotballkultur skal du ikke kødde med, mange eiere fra div kulturer har prøvd seg og misslykka F.eks norske trenere og så hadde vi taien som kjøpte cardiff og trodde han kunne bytte klubbfarge fra blues til rød..fantastisk.

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #114 på: Februar 09, 2024, 21:06:38 »
Mente bluebirds. Han holder vel ut enda

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #115 på: Februar 09, 2024, 21:24:19 »
Ok tror nok du har rett.
Hvar faktisk litt skeptisk når jeg hørte om 49ers, helst p.g.a kultur.

Britisk fotballkultur skal du ikke kødde med, mange eiere fra div kulturer har prøvd seg og misslykka F.eks norske trenere og så hadde vi taien som kjøpte cardiff og trodde han kunne bytte klubbfarge fra blues til rød..fantastisk.
Og underlig at flere eiere/sportssjefer ikke forstår viktigheten av det.
På den andre siden har du jo thailendere (Leicester) som faktisk vinner PL. Altså på et konkurransenivå det nesten ikke skal være mulig. Men for 49ers og Leeds sin del så synes jeg det virker som det var noe av det første de tok tak i.
De vervet til seg nøkkelpersoner, speidere og nettverk på sport med bakgrunn og stor erfaring fra England.
De henter en trener med erfaring og stor suksess fra divisjonen. De henter inn spillere til sentrallinja som har vært ledende i sine posisjoner i divisjonen tidligere. Det virker som det er en rød tråd i at de ønsker en sterk kjerne med britiske spillere som bygger på den kulturen du snakker om. For meg ser det ut som de bygger klubb litt som Newcastle. Sakte, men sikkert. Men de legger en solid infrastruktur som gjør at vi kan vokse, uten at vi vokser for fort hvis du skjønner hva jeg mener.
Vedr spillerlogistikk så håper jeg dette fortsetter går vi opp. Var her vi skiftet fullstendig kurs etter vi rykket opp med Bielsa, så blir spennende å se hva som blir valget denne gangen.
Men jeg står fortsatt på at jeg synes 49ers virker solid på det tynne grunnlaget jeg har. De kommer fra en helt annen sport, en helt annen kultur så klart, men får de til disse tingene på sport som vi snakker om over,så tror  jeg de har gode forutsetninger for å lykkes. Organisasjonsmessig og profesjonelt så er det jo så dønn solid som du kan få det. I tillegg endel interessante aspekter vedr teknologi som blir spennende å følge videre.  På den andre siden så finnes det jo tidligere medeiere i PL klubber fra andre ballidretter fra statene som ikke knakk den koden fordi kulturen rett og slett er så ulik til det de er vant til. I tillegg er jo medietrykket og ikke minst mindsettet helt annerledes.
Du så jo bare hvordan Radrizanni famlet i blinde for snart 1 år siden vedr sparkingen av trener, nesten ansettelsen av han nederlenderen. Det virket jo tidvis komisk, men det forteller jo mye om hvilket utrolige utfordringer som ligger her med forventninger og trøkk.
Og amerikaneren Marsch forstod jo aldri det britiske mindsettet og hvordan britisk media fungerte.



Spiller ikke 49ers finale denne helgen forresten?
« Siste redigering: Februar 09, 2024, 21:31:58 av leedslife »

Reaney

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #116 på: Februar 09, 2024, 21:33:15 »
Jo, 49'ers spiller Super Bowl finale mot laget til kjæresten til Taylor Swift. Vinner 49'ers vil norske aviser mest sannsynlig "gråte" med Swift, men vinner Kansas klarer de sikkert å gi Swift mye av æren for seieren. Bare for å illustrere galskapen i å sikre seg lesere og klikk.
« Siste redigering: Februar 09, 2024, 21:36:25 av Reaney »

ingve1960

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #117 på: Februar 09, 2024, 21:36:19 »
Veldig enig er glad for at det er 49ers.
Ellers utrolig spennende å se om vi klarer soton. En playoff er ikke vår favoritt men med skadefritt lag i år tror jeg sjangsen for finale er 80-20og finalen vinnes. MOT

leedslife

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #118 på: Februar 09, 2024, 21:38:38 »
Jo, 49'ers spiller Super Bowl finale mot laget til kjæresten til Taylor Swift. Vinner 49'ers vil norske aviser "gråte" med Swift, men vinner Kansas klarer de sikkert å gi Swift mye av æren. Bare for å illustrere galskapen i å sikre seg lesere og klikk.
Men her er vi jo langt på vei med engelsk fotball og.
Om ikke veldig mange år frem i tid er det samme galskapen rundt Leeds for at vi skal ta nye markedsandeler i verden.
Det er bare å ta godt vare på de siste månedene vi har igjen i CC nå.
Vi har idrettskjendiser på styrerom, snart har vi skuespillere på indrebane og popstjerner på tribunen, samt som underholdning i pausen :-)

TK20

Sv: Manager: Daniel Farke
« Svar #119 på: Februar 24, 2024, 22:15:08 »
Bare å bøye seg i støvet for jobben han har gjort. Fått oss til å se ut som en million dollars på rekordtid.

Den defensive stammen er nykomponert for sesongen. Gruev, Kamara, Rodon og Ampadu er alle Farkes signeringer. Og vi er potte tette.