Skrevet av Emne: Kamp vs Huddersfield @John Smith Arena 2.3.24 kl. 13:30 på ViaSport2  (Lest 3913 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GaryMac

Vanskelig å unngå at det blir noen slike kamper gjennom en sesong. Parkerer bussen, kjemper som løver, taklinger på kanten, blir dessverre poeng av slikt av og til.

Enig. Man vinner ikke alt. Poeng i et derby borte er ikke katastrofe. Vi så litt fantasiløse og slappe ut i dag. Summerville f.eks er en skygge av seg selv på sitt beste.   

Bring on Stoke på Elland.
Vi slår grusomt tilbake, men har bare to "hviledager". Stoke har imidlertid noen timer mindre enn oss....

Johnnyj

Dette føles ut som et tap. Utrolig bittert om dette blir utslagsgivende for opprykkskampen

Forever Whites

Dette føles ut som et tap. Utrolig bittert om dette blir utslagsgivende for opprykkskampen

Hehe, en uavgjort etter 9 seire på rad.  Den måtte komme før eller senere.  Lenge igjen.  Har full tro på at vi ordner det til slutt.
Medlem 94237

RoarG

11 kamper igjen. 33 poeng å spille for, men hadde denne kampen kommet blant de tre siste kampene, hadde jeg vært mer urolig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Totalt sett en skuffende forestilling. Mot 10 mann skaper vi alt for lite, men nok til å skulle vinne. Vi er igjen ineffektive og mangler killer-avslutningene og de presise nest-siste pasningene. Skriften har stått på veggen en stund. Både mot Plymouth og Leicester kunne det fort gått galt, og vi har vært langt unna den høye standarden vi har hatt i store deler av sesongen. Føler det har vært en nedadgående trend for Summerville og Rutter de siste kampene. De er livsviktige, og skal sammen med Rodon og Ampadu, ha største del av æren for en totalt sett strålende sesong så langt. MEN, det er slike kamper vi må vinne om vi skal kapre en direkte opprykksplass. Virker for meg meningsløst å bruke Gray på backen, når vi har en så god back som Roberts i bakhånd. Skulle ønske Gray ble benyttet som sentral midtbane på bekostning av Kamara. Synes han virker bedre både offensivt og defensivt. Føler kombinasjonen Kamara/Gruev funker bra defensivt, men mangler kreativitet. Gledelig at Rodon/Ampadu leverer som vanlig :) Synes også Meslier var trygg og god, men noe upresis i langpasningene.

clintan

Dette føles ut som et tap. Utrolig bittert om dette blir utslagsgivende for opprykkskampen

Hehe, en uavgjort etter 9 seire på rad.  Den måtte komme før eller senere.  Lenge igjen.  Har full tro på at vi ordner det til slutt.
Mot Huddersfield som sliter i bånn, og som var best fram til utvisningen? Forventer du opprykk utifra dagens prestasjoner?
 

Cherry

Dette er kamp for James.

Det må være lov å forvente mer av han i avgjørende situasjoner på slutten , 2 ganger han kunne spilt 45 ut eller igjennom- men bruker ett dårlig touch hver gang….UFF. Han var svak i dag.

Men , denne tapte vi poeng på ift ineffektivitet fremover. Når Cree og Georgino får juling - så er det dessverre tamt bak de…når det er sagt nå etter kampen- så er jeg fornøyd med ett poeng fra en svak forestilling av oss.

Sånn jeg så kampen gjorde vel James litt mer enn det etter han kom inn.  Var nok andre som var svakere enn ham.

IKKE SVAKESTE, bare forventer mer med hans`rutine…
 

Fantasyland

Dette føles ut som et tap. Utrolig bittert om dette blir utslagsgivende for opprykkskampen

Hehe, en uavgjort etter 9 seire på rad.  Den måtte komme før eller senere.  Lenge igjen.  Har full tro på at vi ordner det til slutt.
Mot Huddersfield som sliter i bånn, og som var best fram til utvisningen? Forventer du opprykk utifra dagens prestasjoner?

Det avgjøres vel ikke i dag. Forventer du opprykk etter de 9 foregående kampene, kan jo da lett kastes tilbake.

clintan

Leeds har antakeligvis det lettere programmet av de 4 resten av sesongen, og overbeviser ikke i dag med henhold til prestasjoner eller bytter en hel omgang mot 10 mann. Skjønner at Summerville med andre er skadet når han blir tatt igjen av Huddersfield 2 ganger i bakrom, men å ikke se dagsform er forskjell på topp 2 og ikke potensielt.
 

morten1966

Syns der er rart vi ikke slår korte cornere, vi har jo så mange gode driblere på laget. Gå inn mann mann i 16 meters feltet.

Lucas the Kop Cat

Syns der er rart vi ikke slår korte cornere, vi har jo så mange gode driblere på laget. Gå inn mann mann i 16 meters feltet.
Vi gjorde det en gang men det ble bare tull. Virket som de ikke hadde en plan for hva de skulle gjøre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Synes det var lite samtidig bevegelse i feltet samtidig som Summerville brukte for lang tid på kanten mot etablert forsvar.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GaryMac

Syns der er rart vi ikke slår korte cornere, vi har jo så mange gode driblere på laget. Gå inn mann mann i 16 meters feltet.
Vi gjorde det en gang men det ble bare tull. Virket som de ikke hadde en plan for hva de skulle gjøre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Det må jo evt. trenes på.

morten1966

Syns der er rart vi ikke slår korte cornere, vi har jo så mange gode driblere på laget. Gå inn mann mann i 16 meters feltet.
Vi gjorde det en gang men det ble bare tull. Virket som de ikke hadde en plan for hva de skulle gjøre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Det må jo evt. trenes på.

Var det før eller etter utvisningen?

Så får vi starte med Roberts på back og Gray på midten for Kamara som stort sett bare spiller bakover.

clintan

Southampton gjør som et lag bør mot 10 mann. MAKAN TIL RÆVA GJENNOMFØRT KAMP, Og DAG av Leeds i dag!
 

Cannavaro

Det lå litt i kortene at Leeds en dag ville gå på en liten sprekk. 1-1 på bortebane i et lokaloppgjør mot et lag som kjemper mot nedrykk....det får vi bare ta med oss, uansett bedre med ett poeng enn tap.  Ser ganske enkelt at spillerne ikke har den store gnisten og energien i denne kampen. Det er p.g.a kamp programmet, og høy kampbelastning.  Summerville burde scoret etter 3:30 og da kunne dette endt med et annet utfall.  Jeg tenker at denne gjengen har lyst til å revansjere seg kraftig mot Stoke på tirsdag.  Legger selvfølgelig også mer press på oss selv når vi ser det tetter seg til i toppen av tabellen.  Bare for Farke å holde humøret oppe blant gjengen og inspirere mest mulig på trening frem til tirsdag
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Totalt sett en skuffende forestilling. Mot 10 mann skaper vi alt for lite, men nok til å skulle vinne. Vi er igjen ineffektive og mangler killer-avslutningene og de presise nest-siste pasningene. Skriften har stått på veggen en stund. Både mot Plymouth og Leicester kunne det fort gått galt, og vi har vært langt unna den høye standarden vi har hatt i store deler av sesongen. Føler det har vært en nedadgående trend for Summerville og Rutter de siste kampene. De er livsviktige, og skal sammen med Rodon og Ampadu, ha største del av æren for en totalt sett strålende sesong så langt. MEN, det er slike kamper vi må vinne om vi skal kapre en direkte opprykksplass. Virker for meg meningsløst å bruke Gray på backen, når vi har en så god back som Roberts i bakhånd. Skulle ønske Gray ble benyttet som sentral midtbane på bekostning av Kamara. Synes han virker bedre både offensivt og defensivt. Føler kombinasjonen Kamara/Gruev funker bra defensivt, men mangler kreativitet. Gledelig at Rodon/Ampadu leverer som vanlig :) Synes også Meslier var trygg og god, men noe upresis i langpasningene.

Pr i dag er det ikke en Summerville i 100% forfatning vi får, han var ganske langt unna. Rutter også langt unna vanlig standard. Slik kunne eg ha fortsatt.

Flere spillere er halvskadd, noen - som Firpo - har spilt så mye i det siste at kroppen ikke er vant til det. Noen, som Cooper er tydelig rusten etter lite spill.

Men slik har de fleste klubber i Championship det på denne tiden av sesongen. Det er noe som naturlig kommer mht det tette kampprogrammet. Klubbene rekker jo ikke å trene, det er kun snakk om restitusjon mellom kampene.

Poenget mitt er at det ikke er å frovente at spillerne akkurat nå har sitt vanlige nivå inne. Og det gjelder altså ikke bare oss...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Og der vi hentet Connor Roberts, som foreløpig uforståelig sliter benken, så avgjør spillerne Ipswich og Southampton hentet i januar.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
6 min tillegg! Hjemmelaget klarer nok å drøye de fint opp. Men 1 poeng langt bedre enn 0!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du hadde rett. Ballen var ute av spill i over 2 minutter men dommern la ikke til noe ekstra tid likevel
Hvorfor er jeg ikke overrasket   ???

Merket meg denne fra presseren. Greit nok at det ble lagt til 9 minutter(i praksis 10 pga scoringen) men uansett blir det sjokkerende lite spill!!!

Farke:
Huddersfield fought with the knife between the teeth. Ball never in play in the first half. Just 18 minutes in play makes it hard to create chances. Slow in the head in the first half.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Fikk ikke sett kampen i dag på grunn av spilleoppdrag, men har skjønt at det var en elendig kamp av oss. Selv ikke mot 10 menn en hel omgang klarte vi å vinne kampen. Som alle andre var jeg i furore etter Leicester kampen. Samtidig er det verdt å merke seg at i de tre siste seriekampene har vi hatt perioder i kampene hvor vi har underprestert. Hvis vi begynner med Plymouth borte har hjemmelaget en periode på 0-1 hvor de overtar mye av banespillet og presset. Lettelsen er derfor massiv når Rutter avgjør og scorer 0-2. Mot Leicester er vi fullstendig avkledd i de første 75 min av andre omgang, og spør ikke meg hvordan bortelaget ikke makter å avgjøre kampen. Men heldigvis fester vi grepet i sluttfasen og med hell og dyktighet snur vi kampen og vinner. I dag makter vi ikke det, men godt er det at vi unngår tap. Vi har med andre ord kapret 7 av 9 poeng i kamper hvor poengfangsten kunne sett mye verre ut, på det verste 1 poeng. Så samlet poengmessig er det absolutt godkjent. Men hva med fortsettelsen? Begynner en del av spillerne å kjenne på belastningen det er med så tett kampprogram? Og hva må til for at vi skal klare å stå i krigen framover? Klarer vi å finne tilbake til kvalitetene som viser at vi er til de grader bedre enn våre motstandere? Det er lite tid å gjøre det på, og spørsmålet er om de to neste kampene kommer for tett.  Det er mye som står på spill akkurat nå.
« Siste redigering: Mars 03, 2024, 02:49:25 av Reaney »

raggen

er det ingen som synes det er rart a joseph ikke får sjansen igår?? hvilke signaler er det og sende ut at du kan gjøre det så bra du vil når du får sjansen men betyr ikke noe for seriekampene. ikke sikkert han hadde gjort noe forskjell igår men utenom scoringen så gjorde vel ikke bamford mye ellers. og som flere påpeker rullerer farke lite og det merker nok noen spillere. når man ser det bare butter og butter som igår så hvorfor ikke prøve på noe annet. synes det var lite innlegg inn fra kantene og bakrom eksisterte jo ikke så da ble vi stangende mot etablert forsvar. slike kamper kommer det flere av og skjønner ikke hvorfor han ikke prøver noe annet enn mye de faste byttene
Forever Leeds United!!!!!!!!

GaryMac

Mener også Joseph burde fått prøve seg i går. Gjerne i stedet for Piroe, men i alle fall i stedet for Anthony de siste minuttene. Han har vel kanskje vist seg som en mer målfarlig mann en begge de to de få gangene han har fått sjansen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
er det ingen som synes det er rart a joseph ikke får sjansen igår?? hvilke signaler er det og sende ut at du kan gjøre det så bra du vil når du får sjansen men betyr ikke noe for seriekampene. ikke sikkert han hadde gjort noe forskjell igår men utenom scoringen så gjorde vel ikke bamford mye ellers. og som flere påpeker rullerer farke lite og det merker nok noen spillere. når man ser det bare butter og butter som igår så hvorfor ikke prøve på noe annet. synes det var lite innlegg inn fra kantene og bakrom eksisterte jo ikke så da ble vi stangende mot etablert forsvar. slike kamper kommer det flere av og skjønner ikke hvorfor han ikke prøver noe annet enn mye de faste byttene

Her syns eg Graham Smyth svarer på spørsmålet ditt. Farke gikk for erfaring!
Huddersfield sat back and relished their task. It was Leeds' lack of patience that made life easiest for the Terriers, though. It was all too frenetic. Passes were hit too hard or too early and eventually Farke went for experience over youth, sending on Joel Piroe, Daniel James and Connor Roberts. All three gave Leeds a heftier presence on the right and that was exactly where the equaliser was made. James found Roberts, he slid it across the box and Bamford arrived to make it 1-1.

Han har noen poenger her, Smyth, i sin vanlige 'The Verdict' etter kamp:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-handed-brutal-reminder-and-huddersfield-jibe-inspiration-graham-smyths-verdict-4540627

It can come as no real surprise when a team fighting for their very lives down at the bottom of the Championship turns up prepared for a scrap. And to Farke's credit, he turned up to the post-match press conference with no desire to complain about Huddersfield's physical approach to the game or the officiating of it. Because regardless of how many fouls there were, or how slow the officials were to clamp down, Leeds should have had enough to win this game and it all could have been so different. After a first four minutes of near-total dominance from the visitors, Willy Gnonto found Glen Kamara bang in front of goal and he chose to pass instead of score, before Crysencio Summerville's eventual effort was kept out.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan