Kamper i dag sesongen 24/25

Started by Kato, August 09, 2024, 21:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Peter Ridsdale ser kampen på Wembley .....
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Hahaha, syns jo litt synd på Sheffield United da 

Tenk å ryke på overtid..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on May 24, 2025, 18:01:26Hahaha, syns jo litt synd på Sheffield United da 

Tenk å ryke på overtid..

2-1 verdt Nok 3.000.000.000
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Så skal altså Leo Hjelde rykke opp med en annen klubb enn Leeds!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Asbjørn

Quote from: Lucas the Kop Cat on May 24, 2025, 18:10:55Så skal altså Leo Hjelde rykke opp med en annen klubb enn Leeds!

Så lite som han har spilt i år tror jeg ikke han overlever sommeren...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Nå vil garantert 'Hamer to Leeds'-ryktene vedvare i noen uker.

Lurer på hva prisen på ham vil ligge på...
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Utrolig hvor forskjellig to omganger kan være.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Quote from: Asbjørn on May 24, 2025, 18:12:55
Quote from: Lucas the Kop Cat on May 24, 2025, 18:10:55Så skal altså Leo Hjelde rykke opp med en annen klubb enn Leeds!

Så lite som han har spilt i år tror jeg ikke han overlever sommeren...

Det har du helt sikkert rett i.

enur

Quote from: Asbjørn on May 24, 2025, 18:01:26Hahaha, syns jo litt synd på Sheffield United da 

Tenk å ryke på overtid..

Må vel være det eneste laget som har dårligere statistikk i PO enn oss.

Marching on together

Josch

Sheffield U led samme skjebne som Leeds i fjor:

-Ledet serien på våren da man gikk inn i sluttfasen av sesongen
-Sprakk i de siste seks kampene og ble nr 3.
- Tapte mot nr 4 i finalen

Finnes det noe surere enn det?

Asbjørn

Egentlig bra det ikke betydde noe...

Just think. If Sheffield United hadn't been deducted 2 points...

Today would have still happened.
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Ser ut som Sunderland får mye ut av pengene uten store tap. Dette var deres tredje sesong i ch.ship etter opprykk.

Økonomi 2023/24:
The club have confirmed an operating loss £8.1 million for the period in question, down slightly from a loss of £9 million from their first campaign back at Championship level.

De har den niende største klubb-stadion i England som huser 49000 tilskuere.

Faktisk sterkt å rykke opp i kamp mot de som nylig rykket ned fra PL. De må ha gjort mye riktig.

auren

Ser de siste minuttene av play off finalen. 2-1 scoringen kommer etter at to Blades-spillere kolliderer og den ene må ut i 30 sekunder. Mens han er ute scorer Sunderland det avgjørende målet. For en latterlig regel dette er. Her må jo dommerne heller kunne bruke skjønn, som de ellers gjør i en fotballkamp: er det en klar skade? Hvis ja, la han komme innpå med det samme. Er det trolig ikke en skade; la personen vente i 30 sekunder. Eventuelt avskaff hele regelen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

PL trenger Sunderland. Trenger også derbyet mot Newcastle.
Nok en dårlig overgang for Jack Clarke.
Talentet er der, men klubbvalgene har vært så som så - ihvertfall sportslig.

Fantastisk med opprykk forHuggins og Hjelde.
Førstnevnte kom vel nylig tilbake til trening fra en alvorlig kneskade.

Reaney

Har skrevet flere ganger at Sunderland rykker opp og fikk dessverre rett. Dårligst over 3 kamper i Play offs og rykker opp med marginer med to mål på tilleggstid, gedigen forsvarstabbe (Coventry) og hårfin VAR avgjørelse i deres favør som hadde gitt 2-0 til Sheffield U i Championship. Misliker sterkt deres suksess. Wilder har et godt poeng: No VAR for 46 games and then it's here for the final? Forstå det den som kan.

Hallgeir *

Charlton rykker opp til Championship etter seier 1-0 mot Leyton Orient. Fjerde seier i playoff av fire mulige. Laget har hatt en lignende statistikk som Leeds når det gjelder å vinne/ikke tape etter å ha scoret først. Av 30 mulige har 29 endt med seier og en med uavgjort.
Super Leeds since 1968

Josch

Sunderland kom 24 poeng bak Leeds og Burnley, og 14 poeng bak Sheff U.
Likevel har de oppnådd det viktigste: Å rykke opp. De stiller på ny startstrek likt med Leeds i august. TV-pengene blir de samme som Leeds får.

I selve finalen kan Sheff U takke seg selv. De hadde flere sjanser der de bommet. Sunderland hadde få sjanser og scoret. Som Reaney sier så scoret Sunderland på overtid to ganger i p.o. Jeg tror ikke det kun er flaks. Både Coventry og Sheff U sviktet da det gjaldt som mest, på overtid. Tabbene ble utnyttet men det krever kvalitet å score slike mål. Sunderland grep sjansen!

Uten VAR tror jeg linjemannen hadde vinket for offside ved 2-0. Den bør han se. Da måtte dommeren tatt stilling til om keeper ble forstyrret eller ikke. Det er en sjans for at den hadde blitt annullert likevel. Hvis dommer hadde dømt feil (uten VAR) ville vi reagert på hvorfor man ikke bruker VAR I en kamp verdt 3 mrd kroner. I den situasjonen var det bra å bruke VAR.

Reaney

Liverpool, Arsenal, Manchester City, Chelsea, Newcastle og Tottenham spiller i Champions League neste år.
Ikke mye nytt å spore med andre ord. Tendensen er den samme gjennom hele 2000 tallet med unntak av "Scum". De rikeste blir bare enda rikere og drar i fra økonomisk og sportslig.

Dennis

Jeg hadde ikke fått med meg at England sender ikke mindre enn seks lag til CL neste år.

Det er i ferd med å bli en farse. Halve ligaen er snart under merkenavnet 'Champions'.
Marching on together!

lufc80

Ikke ofte jeg ser en fotballmatch hvor ikke Leeds spiller, og får noe særlig ut av det lenger (unntak EM/VM). Men i kveld koste jeg meg stort! Vi (Norge) har slått store nasjoner tidligere, jeg er "gammal nok" til å huske Drillos og det vi gjorde der - mye basert på taktikk og dyrking av "spilletyper", og tilfeldigvis noe i nærheten av verdesklassespillere, i forsvaret særlig. Men det Norge mønstrer og presterer offensivt for tida - i kveld mot selveste Italia, har vi aldri vært i nærheten av. Men i dag er vi også en solid enhet - forsvaret - vårt "svakhet" slipper Italia til ett skudd på mål  - som Nyland enkelt tar i fast. Det er imponerende!

Men for å (svakt) gjøre dette innlegget Leeds-relevant: Coppola i midtforsvaret imponerte meg egentlig - rart å si om et lag som taper 3-0 - men følger Brauten rimelig på fart og setter inn flere gode taklinger en-mot-en som hindrer at det potensielt blir styggere sifre sett fra Italia's side. Spiller for Hellas Verona (langt ned på tabellen?), 21 år, transfermarkt prissetter til 7,5 mill euro pr. desember 2024 - kunne kasnkje vært noe? Tilbake til hovedsporet - grattis til alle her inne som også heier på Norge!

GeirO

Quote from: Dennis on May 26, 2025, 10:48:37Jeg hadde ikke fått med meg at England sender ikke mindre enn seks lag til CL neste år.

Det er i ferd med å bli en farse. Halve ligaen er snart under merkenavnet 'Champions'.
Bra for Leeds neste år, tenker jeg  :o
MOT

Dennis

Quote from: GeirO on June 07, 2025, 00:19:40
Quote from: Dennis on May 26, 2025, 10:48:37Jeg hadde ikke fått med meg at England sender ikke mindre enn seks lag til CL neste år.

Det har du helt rett i. For vår del kan det være gunstig å møte lag etter midtuke i CL. Man kan muligens 'stjele' noen poeng mot antatt bedre motstand.

Sånn sett positivt, men for fotballen syns jeg det er trist.
Marching on together!

stian

Quote from: Dennis on June 07, 2025, 09:32:15

Det har du helt rett i. For vår del kan det være gunstig å møte lag etter midtuke i CL. Man kan muligens 'stjele' noen poeng mot antatt bedre motstand.

Kortsiktig «bra» for alle andre PL-lag enn de seks, men langsiktig elendig for alle som husker hva ordet champion en gang betydde. Penga rår!

Josch

Quote from: stian on June 07, 2025, 10:07:08
Quote from: Dennis on June 07, 2025, 09:32:15

Kortsiktig «bra» for alle andre PL-lag enn de seks, men langsiktig elendig for alle som husker hva ordet champion en gang betydde. Penga rår!

England har i tillegg to lag i Europa League og ett i conference League. Altså ni lag i europacup. Nesten 50% av lagene i PL spiller i Europa. 

Ja, vi kan stjele poeng av slitne lag etter midtuke kamp. Men hvor velger gode spillere å spille når de bestemmer seg i sommer? Sannsynligvis der det spilles europacup eller der det er potensiale for det. Økonomisk kan lagene i ecup også budsjettere romsligere enn Leeds pga ekstra inntekter.

På den annen side er det mange plasser i Europa å spille om i neste sesong. Plassene 1-5 samt EL og Conf L. Og evt en EL plass for cupvinner.

Asbjørn

Kollapsomgang av Wales.
0-3 mot Belgia.
Og våre tre bak på banen spiller alle sammen.

Hehe sju minutter på overtid reduserer de til 1-3 på straffe.
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Skremmende i et Leeds perspektiv å se omfanget av antall mål som renner inn så fort Wales møter spillere på øverste topp nivå. Noe å tenke på til neste sesong.

Cerberos67

Quote from: Reaney on June 09, 2025, 22:43:06Skremmende i et Leeds perspektiv å se omfanget av antall mål som renner inn så fort Wales møter spillere på øverste topp nivå. Noe å tenke på til neste sesong.

Rodon får faktisk beste skussmål for forsvarsarbeidet i denne kampen https://clwbpeldroed.org/2025/06/09/wales-v-belgium-player-ratings/, til tross for baklengsmålene. Alle ønsker vi vel helst at Ampadu brukes på midtbanen, og kun er nødløsning i midtforsvaret - og at vi trenger en ny keeper er hevet over en hver tvil.

peacock

Quote from: Reaney on June 09, 2025, 22:43:06Skremmende i et Leeds perspektiv å se omfanget av antall mål som renner inn så fort Wales møter spillere på øverste topp nivå. Noe å tenke på til neste sesong.

Du er sprudlende positiv, som alltid.

Dylan

Da er det bra at Leeds kommer til å ha et bedre lag enn Wales sitt landslag når sesongen blåses i gang.

Asbjørn

...har ikke lyst til å starte eget topic om dette, men dette er interessant.
Kan man få en regel om dette som faktisk blir etterlevd?

Henry Winter rapporterer:
Starting at Uefa Under-21 Champs tonight (and now law in all Uefa comps)....if a goalkeeper holds the ball for more than 8 seconds, ref will award corner to the opposition. Updated law replaces previous sanction of indirect free-kick for holding the ball beyond 6  seconds.
@UEFA
 ....

"The eight-second count begins when the goalkeeper has full control of the ball and is not being challenged by an opposing player.

"The referee will visibly count down the final five seconds, ensuring the goalkeeper can see the countdown.

"If opponents begin to pressure or obstruct the goalkeeper during the countdown, the referee will stop the count and award an indirect free kick in favour of the goalkeeper."
https://x.com/henrywinter/status/1932802539109400882
Tell me  Tell me

Dylan