Kamp: vs QPR @Elland Road, lørdag 9.11. 2024 kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, November 07, 2024, 16:12:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hawley

Quote from: Forever Whites on November 09, 2024, 20:25:44
Quote from: Fantasyland on November 09, 2024, 18:19:00
Quote from: Fantasyland on November 09, 2024, 18:17:45
Quote from: Hawley on November 09, 2024, 18:10:21Piroe er ikke god nok til å starte. Joseph har et voldsomt potensial følere jeg, men får det ikke til/ut. Vi trenger en skikkelig nr.9 i januar, kanskje

Enig alt. Spot on

..men en ny 9'er har jeg null tro på. En Joseph med Piroe sine avslutningsegenskaper hadde vært krem

Nå som Shity "are falling apart again", skal vi gå for Brauten som ny 9er i januarvinduet, eller jobber han for lite til å være aktuell? 

;)
Mulig vi skal sikte litt lavere enn Braut'n 😁 Men finnes det ikke en first-price utgave av han? En Pukki-type

TK20

Så kampen i opptak. Fullt fortjent seier. Det nærmeste de kom var en looping header som Meslier hadde kontroll på. Å kun lede 1-0 er alltid litt skummelt, men med fasit i hånd var dette aldri skikkelig truet.

Liker veldig godt Guilavogui.

Hallgeir *

Quote from: TK20 on November 09, 2024, 21:57:12Så kampen i opptak. Fullt fortjent seier. Det nærmeste de kom var en looping header som Meslier hadde kontroll på. Å kun lede 1-0 er alltid litt skummelt, men med fasit i hånd var dette aldri skikkelig truet.

Liker veldig godt Guilavogui.

Hvis Rodon får sitt femte gule før fristen, kommer han inn som erstatter. Han kan med letthet også avløse Tanaka, slik at han får hvilt seg litt etter mange kamper og lange reiser.
Super Leeds since 1968

Cherry

Hva med å kjøre inn Wôber og Schmidt mer i de neste kampene....?

Hallgeir *

Quote from: Cherry on November 10, 2024, 00:04:47Hva med å kjøre inn Wôber og Schmidt mer i de neste kampene....?

Tror i alle fall Schmidt er klar for utfordringen. Trenger uansett matching.
Super Leeds since 1968

Milou

Quote from: flynn on November 09, 2024, 18:20:36Jeg får lage en børs jeg da denne gang:

Meslier 6: Gjør nøyaktig det han må. Forsvaret stoler ikke helt på han dessverre
Bogle 8: Soleklar MoM. Frisk offensiv, og får uttelling også
Rodon 6: Ikke all verdens utfordret, og klarer seg greit men heller ikke mer
Struijk 7: Tar 70% av duellene der bak, og vinner de fleste. God kamp (igjen)
Byram 6: Levde farlig etter et tidlig gult. Solid men kunne og burde scoret
Gnonto 5: Ute av form, Punktum
Rothwell 7: Den som  driver opp tempoet en gang i blant, samtidig som han sjelden gjør feil
Tanaka 6: Hans svakeste kamp hittil. Noen meget kreative pasninger, men også mye passivt
Aaronson 7: En av de bedre, igjen. Nære en kremscoring også, med det beste skuddet jeg har sett fra den kanten
Solomon 5: Skuffende. Ville trodd han viste seg fram når han fikk starte, men falt gjennom dessverre
Joseph 6: Nesten en karakter lavere, men iver og duellkraft trekker opp

James 6: Starter neste, garantert.
Piroe 7: Deilig å ha en innbytter som scorer mål. Er iskald foran kassa
Guilavogui 7: Har helt andre egenskaper enn alle de andre og kan vise seg veldig verdifull
Schmidt: Spilte ikke lenge nok, men jeg ønsket han inn med en gang Byram fikk gult. Det ville ikke Farke

flynn

Eg kan vere einig i det meste her. Enkelte justeringar som eg ville gjort:

Eg syns Rodon også fortener 7 poeng. Han og Struijk gjorde vel knapt ein feil bak der, sjøl om dei ikkje blei satt på dei store prøvene.

Guilavogui hadde vel eit veldig skummelt ballmist, og eg ville av den grunn kun gitt han 6, men eg liker også veldig godt det han forøvrig viste etter at han kom inn.

Eg er einig i at Bogle var MoM, men ville droppa "soleklar", og kanskje nøgd meg med ein sterk 7'ar. Imidlertid var han den einaste som spelte opp mot sitt toppnivå. Jamnt over gode prestasjonar, med unntak av Solomon og Gnonto som du seier, men eg meiner alle andre enn Bogle har meir inne enn det dei viste i dag.

6 til Joseph er forsåvidt riktig,  men eg syns du (og andre) er litt streng i kommentaren om han. Det er veldig vanskelege arbeidsforhold for ein einsleg spiss i ein kamp der motstandar spelar så defensivt og jobbar så pass godt som QPR gjer. Det har blitt standard å slakte spissen i slike kampar for manglande sjanseskaping. Men eg meiner skulda for dette ligg like mykje på resten av laget.

I Joseph har vi ein spiss som kan gjere jobben som førsteforsvarar tilnærma så godt som Bamford. På det området er han betre enn Piroe. Så er det lov å meine at det ikkje er tilfeldig at Piroe kjem inn og skårar på slutten i ein kamp der Joseph knapt har skapt ein sjanse. Eg meiner imidlertid at dette først og fremst skjer fordi det er blitt større rom for Piroe etter at QPR satsar med fleire spelarar i angrep for å få ein utlikning.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Kato

Det målet Bogle scorer i går er et spissmål. Rett plass til rett tid. Gary Lineker. Samme med den Solomon får annulert. Simple tap in etter nydelig spill. Vi slår sikkert 6-8 innlegg hver kamp som går bak fireren, eller gjennom feltet. Av og til er Piroe der og lurer, ser ikke Joseph. Ingen bevegelser i forkant, går ikke blindt på første eller bakerste.

Så langt er det godt nok med 6 mål på Piroe, men ikke i det hele tatt med 2 mål på 15 kamper for Joseph (dog endel fra benk). Laget som helhet har godkjent med 29 poeng, men det er i front vi er svakest. Og vi føler vel alle vi burde hatt 6-8 poeng mer. Det argumenteres med at Joseph er en bedre førsteforsvarer, men strengt tatt er det ikke det vi har mest bruk for på topp. Vi trenger en målscorer ved siden av Piroe. En som kommer til sjanser, og setter dem. Det kan bli Joseph, men ikke ennå. Gamblingen med en unggutt uten erfaring som nr 9 har ikke lykkes. Vi må handle i januar. Joseph sin tid vil komme, men det er for tidlig.

leedslife

Quote from: Kato on November 10, 2024, 09:33:53Det målet Bogle scorer i går er et spissmål. Rett plass til rett tid. Gary Lineker. Samme med den Solomon får annulert. Simple tap in etter nydelig spill. Vi slår sikkert 6-8 innlegg hver kamp som går bak fireren, eller gjennom feltet. Av og til er Piroe der og lurer, ser ikke Joseph. Ingen bevegelser i forkant, går ikke blindt på første eller bakerste.

Så langt er det godt nok med 6 mål på Piroe, men ikke i det hele tatt med 2 mål på 15 kamper for Joseph (dog endel fra benk). Laget som helhet har godkjent med 29 poeng, men det er i front vi er svakest. Og vi føler vel alle vi burde hatt 6-8 poeng mer. Det argumenteres med at Joseph er en bedre førsteforsvarer, men strengt tatt er det ikke det vi har mest bruk for på topp. Vi trenger en målscorer ved siden av Piroe. En som kommer til sjanser, og setter dem. Det kan bli Joseph, men ikke ennå. Gamblingen med en unggutt uten erfaring som nr 9 har ikke lykkes. Vi må handle i januar. Joseph sin tid vil komme, men det er for tidlig.

Tror det offensive vil sette seg mer når vi får spilt inn og satt relasjonsspillet.
James, Salmon og Ramarazani har vært skadet.
James var en av våre mest innflytelsesrike i fjoråret. Han er ikke i nærheten av de tallene så langt. På den andre siden har en Gnonto uten skader vært en av dem mest skapende i divisjonen.
Ville gitt det litt mer tid.
Tror det vil være en naturlig utvikling utover. Tror ikke vi trenger å haste oss i et januarvindu.

Asbjørn

Smyths The Verdict.

Forteller at bakgrunnstallene for gårsdagen og åpningskampen mot Portsmouth (3-3) var ganske så like. Men nå er vi trygge bakover.

Og så:

So while there have been and will be complaints that Farke and his style are to blame for the lack of thrill in Leeds games, some of the blame surely has to be laid at the feet of opposition managers who refuse to engage in a firefight. And some credit has to be given to Farke for making Leeds so dominant that they instill such fear. He's made them so dominant, in fact, that they are now in the habit of removing jeopardy almost entirely from Elland Road games. Would you rather watch a dominant team win lots of games, concede very few goals and celebrate promotion, or watch an open team go toe-to-toe, thrill you to your very bones but take big risks with the club's big dream? Farke often likes to say that he's not here to win the Nobel Peace prize and keep people happy. He's not here to win style points, either. Just enough real points that Leeds finish top two in the Championship table.

Smyth er for øvrig enig med de fleste:

What maybe did impress, on a day when few players besides Bogle really shone, is that the Whites did not let one defeat become two.

Den gamle Sandefjordtreneren satte laget godt opp defensivt, egentlig (de avsluttet forrige sesongknallsterkt) men å angripemot Leeds, der sier han som andre managere:

All the usual control followed but scruffiness put an end to attacks. QPR continued to sit deep in the second half and Martí Cifuentes admitted later that bringing an attacking mentality to Elland Road is 'very difficult' because they are such a good team and so capable of hurting you.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-madness-will-become-a-collectors-item-thanks-to-farke-graham-smyths-qpr-verdict-4860209
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: leedslife on November 10, 2024, 09:51:32
Quote from: Kato on November 10, 2024, 09:33:53Det målet Bogle scorer i går er et spissmål. Rett plass til rett tid. Gary Lineker. Samme med den Solomon får annulert. Simple tap in etter nydelig spill. Vi slår sikkert 6-8 innlegg hver kamp som går bak fireren, eller gjennom feltet. Av og til er Piroe der og lurer, ser ikke Joseph. Ingen bevegelser i forkant, går ikke blindt på første eller bakerste.

Tror det offensive vil sette seg mer når vi får spilt inn og satt relasjonsspillet.
James var en av våre mest innflytelsesrike i fjoråret. Han er ikke i nærheten av de tallene så langt. På den andre siden har en Gnonto uten skader vært en av dem mest skapende i divisjonen.
Tror det vil være en naturlig utvikling utover. Tror ikke vi trenger å haste oss i et januarvindu.

Jeg mener vi kastet opprykket til havs i januar i år. Det kostet oss 2-3 milliarder kroner. Conor Roberts inn, som fikk spille veldig lite. Akkurat den måten å gjøre det på er helt Daniel Farke. Vil ikke endre. Vi har ikke råd til å gjøre samme blemma i år. Det er siste sjanse i forhold til fallskjermpenger. Den neste sommeren vil bli brutal om vi ikke går opp.

Som du sier, det er svært lite som er endret fra Portsmouth. Spillestilen helt den samme. Det letes etter back høyt, som slipper inn i korridor til Gnonto/Aaronson. For hver dag vi utvikler dette, så jobber motstanderne like mye med å finne mottrekk.

Der vi vil bli bedre tror jeg først og fremst er fitness til Solomon og James (samt Ramazani tilbake). Er det nok? Jeg er ikke sikker.
Men jeg er helt sikker på at om vi henter riktig spiss i januar så vil vi gå opp med god margin. Det er der vi må bli bedre. Vi er nesten blitt uslåelige når vi scorer først. I går dominerer vi stort. Men det er likevel marginer 2-3 ganger for at QPR scorer mål. Da frykter jeg det hadde blitt Millwall om igjen.

Ser man strengt på det etter 15 kamper, så skal vi være sjeleglad Piroe har levert som han har gjort. Joseph har så langt ikke vist seg tilliten verdig på topp fra start for et lag som må bli topp to.

stian

Quote from: Kato on November 10, 2024, 10:20:00

Jeg mener vi kastet opprykket til havs i januar i år. Det kostet oss 2-3 milliarder kroner. Conor Roberts inn, som fikk spille veldig lite. Akkurat den måten å gjøre det på er helt Daniel Farke. Vil ikke endre. Vi har ikke råd til å gjøre samme blemma i år. Det er siste sjanse i forhold til fallskjermpenger. Den neste sommeren vil bli brutal om vi ikke går opp.

Som du sier, det er svært lite som er endret fra Portsmouth. Spillestilen helt den samme. Det letes etter back høyt, som slipper inn i korridor til Gnonto/Aaronson. For hver dag vi utvikler dette, så jobber motstanderne like mye med å finne mottrekk.

Der vi vil bli bedre tror jeg først og fremst er fitness til Solomon og James (samt Ramazani tilbake). Er det nok? Jeg er ikke sikker.
Men jeg er helt sikker på at om vi henter riktig spiss i januar så vil vi gå opp med god margin. Det er der vi må bli bedre. Vi er nesten blitt uslåelige når vi scorer først. I går dominerer vi stort. Men det er likevel marginer 2-3 ganger for at QPR scorer mål. Da frykter jeg det hadde blitt Millwall om igjen.

Ser man strengt på det etter 15 kamper, så skal vi være sjeleglad Piroe har levert som han har gjort. Joseph har så langt ikke vist seg tilliten verdig på topp fra start for et lag som må bli topp to.

Hvis vi har økonomi til det så er det ingenting negativt med å få inn en spiss i januar. Det eneste er at det har en tendens til å bli overpriset så det holder. Hvis vi ser på transferhistorikken til Farke, så er den egentlig veldig god, og jeg mistenker at det har å gjøre med at han signer spillere han har god oversikt over over tid (ref. Tanaka). Da er vi kanskje avhengig av at det er noen sånne som blir tilgjengelige?

Ellers er det to ting jeg stusser over når det gjelder spissrollen i Leeds:

1) de klassiske spissene er ikke det som vanligvis kommer opp fra akademiet. Vi klarer å produsere det meste av spillertyper, men ikke typiske måslscorere.

2) spillemønsteret den siste tredjedelen har virket litt «uavklart ganske lenge. Jeg vet ikke helt hva som er individuelle ferdigheter og hva som er spillemønster, men jeg kjenner liksom ikke igjen trekkene i bevegelsene foran mål. Spillestilen tilsier kanskje at vi skal ha et løp (spissen?) som går mot første stolpe, motsatt back/ving som kommer på bakerste og 10-er og 8-er som kommer i bølgen bak. Mange ganger er innleggene bra, men innløpene dårlige. Det kan være det er snakk om relasjoner som det skrives lenger opp her, men det må gå an å sette tydeligere roller på dette.

Asbjørn

Beren Cross med '5 talking points'etter kampen.
Fine Bogle-tall, en Farke som ikke levde opp til Katos forventninger om en uforandret start-ellever, en Solomon som ikke får det ut, og ja...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-already-two-major-30337095
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: stian on November 10, 2024, 11:18:24

Hvis vi har økonomi til det så er det ingenting negativt med å få inn en spiss i januar. Det eneste er at det har en tendens til å bli overpriset så det holder. Hvis vi ser på transferhistorikken til Farke, så er den egentlig veldig god, og jeg mistenker at det har å gjøre med at han signer spillere han har god oversikt over over tid (ref. Tanaka). Da er vi kanskje avhengig av at det er noen sånne som blir tilgjengelige?

Ellers er det to ting jeg stusser over når det gjelder spissrollen i Leeds:

1) de klassiske spissene er ikke det som vanligvis kommer opp fra akademiet. Vi klarer å produsere det meste av spillertyper, men ikke typiske måslscorere.

2) spillemønsteret den siste tredjedelen har virket litt «uavklart ganske lenge. Jeg vet ikke helt hva som er individuelle ferdigheter og hva som er spillemønster, men jeg kjenner liksom ikke igjen trekkene i bevegelsene foran mål. Spillestilen tilsier kanskje at vi skal ha et løp (spissen?) som går mot første stolpe, motsatt back/ving som kommer på bakerste og 10-er og 8-er som kommer i bølgen bak. Mange ganger er innleggene bra, men innløpene dårlige. Det kan være det er snakk om relasjoner som det skrives lenger opp her, men det må gå an å sette tydeligere roller på dette.

Mener du påpeker det desidert viktigste her. Manglende bevegelser i feltet. Innleggene kommer, men vi er svært sjelden der. Ser ingen som drar bevegelser gjennom feltet, kanskje for å lage plass til de som kommer bak. Piroe leverer på avslutningsteknikk, det er egentlig det eneste i frontrekka.

leedslife

Vi har nok et forskjellig syn der.
I det store bildet ser det ut som en formdupp og jeg tror det er unngåelig i denne divisjonen.
Kastet vi opprykket noe sted så var det sommeren 2023. Vi kom i bakevja tidlig.
Leicester og Soton bla var veldig mye lengre fremme enn Leeds på alle områder.
Jeg ser frustrasjonen rundt spillestil, spillerbytter i kamper og manglende rotasjon - men ingenting som sier meg i form av tall eller det man ser med det blotte øyet at vi er x antall poeng short i det lange løp pga det.

Jeg tenker i det store bildet så peker mesteparten av piler oppover.
Jeg gjentar meg sikkert til det kjedsommelige, men:
Vi scorer nest mest mål i divisjonen, vi har flest skudd på mål, vi skaper mest store sjanser, vi er det mest konstruktive laget i posession- vi slipper inn tredje færrest mål, vi slipper til minst.
Vi har så langt tatt flere poeng enn sesongen i fjor og under Bielsa.
Det er rett og slett pur uflaks som gjør at vi ikke topper tabellen og har 2 poeng flere.
Mao - alt peker mot en utvikling i gjennomføringer og poeng. Jeg synes Pompey vs QPR viser nettopp dette.
Bogle har ingen god kamp mot Pompey - i går var han til tider fremragende i sin avanserte wingback posisjon. En nøkkelposisjon i Farke systemet som vi har kapitalisert godt på i form av poeng hvis man ser på motstatt side med Firpo.
Men.. gi det tid. Får vi mulighet til å bygge relasjonen Firpo/Gnonto og Bogle/James så tror jeg det vil løsne enda mer de neste månedene.
Med en såpass oppstykket høst/vinter mtp landslagskamper så må det være langt mer effektivt og videreutvikle dette enn at man panisk skal spille inn en plan B og C - det gir overhodet ingen mening.
Farke og resten av divisjonens 23 trenere vet at våger de for mye mot dette Leeds laget så vil de momentant bli straffet. Så å fortsette å fokusere på kanalane mellom fireren og rommet mellom midtbane/forsvar til motstander blir bare mer og mer viktig.
Så vil jeg tro at effektiviteten løsner endel med James tilbake. Han, Gnonto og Piroe har potensielt 20 mål hver i seg.
Ramarazani har jeg sett for lite, men han ser spennende ut når han går inn i banen i rommene mellom midt/forsvar.

Generelt så tror jeg man underkommuniserer den mentale belastningen mot å møte nærmest samtlige lag som legger seg ned og spiller på tid.
Vinner Leeds så skulle det bare mangle fordi motstanden er ubrukelig. Taper vi så bør Farke sparkes, spillerne benkes og samtlige trenere i ligaen gjort det bedre.
Som sagt tidligere, det er en ekstrem mismatch som har opparbeidet seg i deler av omgivelsene kontra kvalitet på liga, mostandere og hva tallene og gjennomføringene forteller oss.
Det tyder på at subjektive meninger veier tungt i diskusjoner der det er gode argumenter og tall som endel av diskusjonen.

Skal vi dog gjøre noe i Januar så tenker jeg Solomon tilbake (hvis han ikke kommer i gang). Det kan gi rom for forsterkning offensivt.

Så tror jeg det de aller fleste er enige om at det kreves enorme investeringer skal vi nå rykke opp.
For dette spillermateriellet er veldig bra i CC, men det vil nok komme short i PL.
Så kan man diskutere om man bør tørre å gi Farke et ambisiøst og godt overgangsbudjsett?
Historien viser en veldig god CC ressurs, men kommet til kort i PL, men da også i Norwich som svømmer motstrøms til de grader i et slikt selskap.

Kato

Orker ikke å legge inn forrige post fra Leedslife, blir så lange innlegg. Men svarer på den.

Vi har ett poeng mer denne sesongen enn i fjor på samme tid. Det skulle vel ikke tilsi at vi var så langt på etterskudd i fjorårssesongen. Den største forskjellen jeg ser, har ikke noe statsitikk for det, er at nivået i divisjonen er klart svakere. De som går opp har mer enn nok med å få hodet over vannet der oppe. Mange lag i denne divisjonen ser svært begrensede ut. Innbytterbenkene ser tynne ut. Jeg så siste 9 av Sunderland - Coventry i går. Absolutt ingenting som skulle tilsi at Sunderland er årets Ipswich (som presset vilt til de fikk mål på slutten i fjor).

Kato

Quote from: leedslife on November 10, 2024, 11:44:04
Quote from: Kato on November 10, 2024, 11:33:45Orker ikke å legge inn forrige post fra Leedslife, blir så lange innlegg. Men svarer på den.

Vi har ett poeng mer denne sesongen enn i fjor på samme tid. Det skulle vel ikke tilsi at vi var så langt på etterskudd i fjorårssesongen. Den største forskjellen jeg ser, har ikke noe statsitikk for det, er at nivået i divisjonen er klart svakere. De som går opp har mer enn nok med å få hodet over vannet der oppe. Mange lag i denne divisjonen ser svært begrensede ut. Innbytterbenkene ser tynne ut. Jeg så siste 9 av Sunderland - Coventry i går. Absolutt ingenting som skulle tilsi at Sunderland er årets Ipswich (som presset vilt til de fikk mål på slutten i fjor).
Jeg tror også den er klart svakere.
Både i nivå på lagene, men også individuelt. Det kan ikke herske tvil om det.
På den andre siden så synes jeg Sunderland og Boro er to gode eksempler på lag som vi mest sannsynlig vil se mer tid - med trenere og spillere ikke minst som innen kort tid er moden for større oppgaver.
Men opp i denne diskusjonen så må man ta med at Leeds har altså kvittet seg med Summerville, Rutter og Gray.
De to førstnevnte er så bra du kan få det i denne divisjonen.
Så det har nok vært en svær oppgave å konvertere individuell kvalitet på det nivået til et kollektiv som leverer på de samme paramenterene.

Tror ikke det er mange som er kritiske til spillerlogistikk. Ihvertfall ikke spillere inn. Nå vet jeg ikke i hvor stor grad Farke styrer dette, men vi må være fornøyd basert på hvem og når spillere forsvant i sommer.

Bogle: Avgjør i går. Vært litt opp og ned. Pila peker rett vei.

Schmidt: Tror det er mye mer inne her enn han har fått mulighet til å vise.

Rothwell: Fått mer spilletid enn han ville fått om det ikke var for skader. Helt klart vært et positivt bidrag, spesielt ved at han er mer fremoverrettet.

Tanaka: Et kupp. Beholder vi han gjennom januar?

Solomon: Skadehistorikken har fortsatt. Tipper han er ganske dyr. Så langt ikke levert, men det kan komme.

Guilavogui: Ser spennende ut. Håper han får tillit. Gir oss noe annet.

Ramazani: Litt spørsmålstegn. Vært opp og ned. Tilvenning kan gi et solid løft her.

Holder Rodon, Aaronson og Wøber unna.

Av de 7 har jo stort sett alle på et vis slått til. Guilavogui litt tidlig, men her er ikke forventningene store. Schmidt lite tillit, men jeg avskriver han ikke.

peacock

"
Tanaka: Et kupp. Beholder vi han gjennom januar?"

Hvorfor i all verden skulle vi selge ham nå?

Kato

Quote from: peacock on November 10, 2024, 12:12:48"

Fordi det kan komme store klubber å legge et lass med penger på bordet. Da er han solgt på minuttet. Se på spillerlogistikken til feks Liverpool. Szoboszlai. Kjøper fra hylle tre (selv om han var dyr), alle blir bedre når de kler på seg den drakta. Gravenberch 40 mill euro.  Jeg tror ikke Tanaka er veldig langt unna det nivået med bedre medspillere.

leedslife

Quote from: Kato on November 10, 2024, 12:01:22
Quote from: leedslife on November 10, 2024, 11:44:04
Quote from: Kato on November 10, 2024, 11:33:45Orker ikke å legge inn forrige post fra Leedslife, blir så lange innlegg. Men svarer på den.

Jeg tror også den er klart svakere.
Både i nivå på lagene, men også individuelt. Det kan ikke herske tvil om det.
På den andre siden så synes jeg Sunderland og Boro er to gode eksempler på lag som vi mest sannsynlig vil se mer tid - med trenere og spillere ikke minst som innen kort tid er moden for større oppgaver.
Men opp i denne diskusjonen så må man ta med at Leeds har altså kvittet seg med Summerville, Rutter og Gray.
De to førstnevnte er så bra du kan få det i denne divisjonen.
Så det har nok vært en svær oppgave å konvertere individuell kvalitet på det nivået til et kollektiv som leverer på de samme paramenterene.

Tror ikke det er mange som er kritiske til spillerlogistikk. Ihvertfall ikke spillere inn. Nå vet jeg ikke i hvor stor grad Farke styrer dette, men vi må være fornøyd basert på hvem og når spillere forsvant i sommer.

Bogle: Avgjør i går. Vært litt opp og ned. Pila peker rett vei.

Schmidt: Tror det er mye mer inne her enn han har fått mulighet til å vise.

Rothwell: Fått mer spilletid enn han ville fått om det ikke var for skader. Helt klart vært et positivt bidrag, spesielt ved at han er mer fremoverrettet.

Tanaka: Et kupp. Beholder vi han gjennom januar?

Solomon: Skadehistorikken har fortsatt. Tipper han er ganske dyr. Så langt ikke levert, men det kan komme.

Guilavogui: Ser spennende ut. Håper han får tillit. Gir oss noe annet.

Ramazani: Litt spørsmålstegn. Vært opp og ned. Tilvenning kan gi et solid løft her.

Holder Rodon, Aaronson og Wøber unna.

Av de 7 har jo stort sett alle på et vis slått til. Guilavogui litt tidlig, men her er ikke forventningene store. Schmidt lite tillit, men jeg avskriver han ikke.

Klarte å slette det forrige innlegget.

Jeg tror ikke helt du forstår essensen i det jeg skriver.

Leeds som klubb hang etter Leicester og Soton fra nedrykket.
Ikke bare juridiske gjennom et eierskifte, men hele prosessen fra ansettelse av sportslig apparat, trener og spillerlogistikk. Det er det etterslepet jeg snakker om.
Når jeg snakker om spillerlogistikk så snakker jeg om hvordan Leeds blir tappet for kvalitet denne sommeren med henvisning til Summerville, Rutter og Gray. Individuell kvalitet som til syvende og sist er aller viktigst i et kollektivt fundament som skal gi mest mulig poeng på banen.
Vi snakker om en sport med små marginer her.
Jeg tror du tar med for få nyanser i vurderingene dine og legger for mye vekt på elementer som passer best inn i ditt univers fordi du er misfornøyd med Farkes spillestil/bruk av spillere.

Jeg kan gå med på at divisjonen ser svakere ut både lagmessig og individuelt fra i forrige sesong (Leeds inkl)
Jeg tror ikke 9 minutt (altså overtiden) av Sunderland v Coventry er nok til å spå sesongen for Sunderland eller danne seg et godt nok inntrykk av kvaliteten.
Det var få om noen som her inne som spådde Ipswich som opprykkskandidat sommeren i fjor.
Til Jul derimot så fikk flere øynene opp.

Og til siste innlegg.

I min bok er det ingen av dem du nevner der som er i nærheten av å ha kvaliteten ELLER utviklingspotensiale til Rutter, Summerville eller Gray.
Nå ser det ut som vi må vente litt på sistemann.
Men bortsett fra Gnonto og til dels Joseph så begynner denne leeds stallen og plukkes til beinet.

peacock

Quote from: peacock on November 10, 2024, 12:12:48"

Jeg regner med at ledelsen evner å tenke langsiktig, og ikke minst, unngå å tape enhver troverdighet.

Kato

Jeg skriver ikke om 9 minutter av Sunderland - Coventry som en fasit på verden. Jeg skriver om det som et øyeblikks bilde av det jeg ser. Verden er ikke slik at man har tid til å analysere 15 kamper med Sunderland før man kan mene noe.

leedslife

Største problemet sånn sett vedr Tanaka.
Han blir vel 27 når neste sesong sparkes i gang så det er jo på ingen måte et kjøp for fremtiden. Han har en kontrakt igjen.
Hvis denne divisjonen er såpass svak som Kato sier så betyr det altså at det er større nivåforskjell enn noen gang opp til PL.
Mao - jeg tror det skal veldig mye til at det kommer inn bedre og større caser enn Leeds i Januar.

(Jeg liker Tanaka veldig godt)

leedslife

Quote from: Kato on November 10, 2024, 12:32:57Jeg skriver ikke om 9 minutter av Sunderland - Coventry som en fasit på verden. Jeg skriver om det som et øyeblikks bilde av det jeg ser. Verden er ikke slik at man har tid til å analysere 15 kamper med Sunderland før man kan mene noe.
Ønsket mitt er på ingen måte at man ikke skal ha meningsmanngfold.
Jeg påpeker bare at kritikken så langt kanskje har dårlig oppbacking av tall og solide nok grunnlag.
Subjektivt sett er jeg jo helt enig i at dette er langt fra underholdningsverdien av Bielsa. Til og med Jesse Marsch (Ja, dere hørte riktig).
Men han har forvandlet en klubb som lakk som en sil. Han har snudd ukultur til prestasjonskultur. Han har videreutviklet et offensivt element som vi rykket ned med.
Han har fått Leeds til å gjennomfører solide kamper og det ser ut til at han igjen tar oss til 90 + poeng.
Det vil utvilsomt komme en tid der han får rettferdig kritikk og der han også vil få sparken, men vi er et stykke unna der pr nå selv om det går på bekostning av underholdning og klubbens opprinnelige dna. (Jeg kan ikke bli mer enig med deg - Les: Bowyer)

Han har satt et solid lag - beste i div.
Han har vært et ekstremt trygt og solid anker i en klubb der det ofte blåser opp til storm.
Han har videreutviklet individuelle spillere på et nivå vi bare har sett under Bielsa.

stian

Quote from: leedslife on November 10, 2024, 12:42:49
Quote from: Kato on November 10, 2024, 12:32:57Jeg skriver ikke om 9 minutter av Sunderland - Coventry som en fasit på verden. Jeg skriver om det som et øyeblikks bilde av det jeg ser. Verden er ikke slik at man har tid til å analysere 15 kamper med Sunderland før man kan mene noe.
Jeg påpeker bare at kritikken så langt kanskje har dårlig oppbacking av tall og solide nok grunnlag.
Subjektivt sett er jeg jo helt enig i at dette er langt fra underholdningsverdien av Bielsa. Til og med Jesse Marsch (Ja, dere hørte riktig).
Men han har forvandlet en klubb som lakk som en sil. Han har snudd ukultur til prestasjonskultur. Han har videreutviklet et offensivt element som vi rykket ned med.
Han har fått Leeds til å gjennomfører solide kamper og det ser ut til at han igjen tar oss til 90 + poeng.
Det vil utvilsomt komme en tid der han får rettferdig kritikk og der han også vil få sparken, men vi er et stykke unna der pr nå selv om det går på bekostning av underholdning og klubbens opprinnelige dna. (Jeg kan ikke bli mer enig med deg - Les: Bowyer)

Han har vært et ekstremt trygt og solid anker i en klubb der det ofte blåser opp til storm.
Han har videreutviklet individuelle spillere på et nivå vi bare har sett under Bielsa.

Dette synes jeg er viktig, og noe som også hører med til historien. Det noen av oss kanskje etterlyser, et at vi venter på det neste steget i utviklingen som gjør at vi blåser gjennom denne divisjonen. Med det grunnspillet vi har inne og nivået på CC i år, så er det egentlig ikke nok å score nest mest i divisjonen.

Vi er ganske nære et nivå som gjør at vi scorer KLART mest i divisjonen. Det er der vi henter det neste steget. Jeg utelukker heller ikke at dette kan skje med dagens stall, særlig hvis alle får være skadefrie og spille sammen over tid. På topp så har vi tre kort som virker ganske usikre. Hvis Farke & co har (nok) et ess i ermet på transfermarkedet som de er trygge på, så er det for så vidt bare å spille det i januar. Mer konkurranse og flere alternativer er positivt. Men det virker ikke helt som det er bare på individuelle ferdigheter det ligger. Det er jo ikke det at vi brenner store sjanser, det er mer at målscoreren ikke er der når mulighetene kan oppstå og at avslutningene kommer fra dårlige posisjoner.

leedslife

Quote from: stian on November 10, 2024, 14:32:37
Quote from: leedslife on November 10, 2024, 12:42:49

Dette synes jeg er viktig, og noe som også hører med til historien. Det noen av oss kanskje etterlyser, et at vi venter på det neste steget i utviklingen som gjør at vi blåser gjennom denne divisjonen. Med det grunnspillet vi har inne og nivået på CC i år, så er det egentlig ikke nok å score nest mest i divisjonen.

Vi er ganske nære et nivå som gjør at vi scorer KLART mest i divisjonen. Det er der vi henter det neste steget. Jeg utelukker heller ikke at dette kan skje med dagens stall, særlig hvis alle får være skadefrie og spille sammen over tid. På topp så har vi tre kort som virker ganske usikre. Hvis Farke & co har (nok) et ess i ermet på transfermarkedet som de er trygge på, så er det for så vidt bare å spille det i januar. Mer konkurranse og flere alternativer er positivt. Men det virker ikke helt som det er bare på individuelle ferdigheter det ligger. Det er jo ikke det at vi brenner store sjanser, det er mer at målscoreren ikke er der når mulighetene kan oppstå og at avslutningene kommer fra dårlige posisjoner.
Bra innlegg.
Kort innspill og mitt siste så skal folk slippe at jeg maler side etter side med synspunkter.

Steget videre (blåse gjennom divisjonen) tror jeg verken Leeds som klubb der vi står nå eller med ressursene til rådighet har sjans til.
Tror også det er et big ask ifht omgivelsene/forventningene.
Jeg tror det handler om et lengre perspektiv. Så vil så klart det være kjedelig mtp timelinen,at fotball er ferskvare og at vi opp til nylig var blessed med det mest romantiske og opp fra setene underholdningsmessig man kan oppleve for en klubb med våre muligheter.

Kato

I det du skriver må det også tas hensyn til at forutsetningene er svært ulike. Farke kan velge og vrake av spillere og lønn på et helt annet nivå enn de fleste andre managere i divisjonen. Da blir forventningene også annerledes.

peacock

Quote from: leedslife on November 10, 2024, 12:34:29Største problemet sånn sett vedr Tanaka.
Han blir vel 27 når neste sesong sparkes i gang så det er jo på ingen måte et kjøp for fremtiden. Han har en kontrakt igjen.
Hvis denne divisjonen er såpass svak som Kato sier så betyr det altså at det er større nivåforskjell enn noen gang opp til PL.
Mao - jeg tror det skal veldig mye til at det kommer inn bedre og større caser enn Leeds i Januar.

Hvorfor kan ikke en 27-åring være et kjøp for fremtiden?

leedslife

Quote from: peacock on November 10, 2024, 16:31:28
Quote from: leedslife on November 10, 2024, 12:34:29Største problemet sånn sett vedr Tanaka.

Quote from: Kato on November 10, 2024, 16:21:53I det du skriver må det også tas hensyn til at forutsetningene er svært ulike. Farke kan velge og vrake av spillere og lønn på et helt annet nivå enn de fleste andre managere i divisjonen. Da blir forventningene også annerledes.
Nå har jeg ikke helt oversikt.
Tror videresalgsverdien er relativt lik for Leeds, Burnley, Sheff Utd. Bak her har du vel Luton.
Tror heller ikke Sunderland er langt unna. Rigg, Bellingham, Patterson har stor videresalgsverdi. Dette er de vi konkurrerer mot om DO.
Likt for alle er at vi blir tappet for ressurser bortsett fra unntak der Sheff Utd som klarte å holde på Hamer. Burnley holdt på Brownhill. Vi stod i mot for Gnonto.
Ellers bærer vel stort sett stallene preg av svak overgangslogistikk når det kommer til lønn (Les Brenden, Woeber)
Det gjenspeiler nok alle de klubbene som går ned.
Historien sier at man stort sett må til mindre ligaer å finne gull noe Farke har bevist fra Norwich og Leeds.
Bortsett fra første året etter nedrykk er det få lag som kan handle på nivået PL/Topp CC.
Vi har hentet Bogle, Piroe, Ampadu og Rodon som kan settes i denne kategorien, men godt på bekostning av sikkert 10 spillere som idag spiller PL.
Men ja, få lag om noen i div som lander de avtalene med Bogle, Piroe, Rodon, Ampadu.
Ellers har du Byram, Kamara, Darlow, Cairns, Gruev, Rothwell, Gullvåg, Schmidt, Tanaka mf.
På ingen måte spillere som overgår de beste på lag som WBA, Boro, Norwich etc etc.

leedslife

Quote from: peacock on November 10, 2024, 16:31:28

Altså i konteksten til det jeg skrev;
Ikke annet enn hvordan Szmodics overgangen blir kommentert av flere journalister gjennom sommeren i påvente av at vi og flere venter på at overgangsmarkedet skal bevege på seg.  (eller hvorfor Gus Hamer feks blir med ned)
En helt vanvittig sesong for Rovers, men alikavel langt mindre attraktiv enn veldig mange spillere i bracketen 18-23 fra samme divisjon. Om jeg minnes riktig er han vel 32 når han går ut av kontrakten med Ipswich som sikkert er på 30-40k i uka.
Alder, videresalg, troppsammensetning etc gikk igjen som argumenter mot for kjøpene klubber.
Så opp mot januarvindu og frykt for salg av egne så tror jeg Tanaka er mindre attraktiv enn feks Kalvin under Bielsa. 22-23, Engelsk og med over 100 kamper under beltet.

leedslife

Brenden Aaronson lost 14 duels on Saturday, the most a Leeds player has done since Georginio Rutter on the opening day (15).

Aaronson is the Championship's most-dispossessed player, so far.