Kamp: Leeds vs Luton Town @Elland Road, onsdag 27.11 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by auren, November 25, 2024, 17:42:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fantasyland

Quote from: GeirO on November 27, 2024, 22:29:55Bamford ruster fast til benken...kommer aldri inn mer?

Han smiler stort sett og virker fornøyd da 😁

Lucas the Kop Cat

Det gule kortet til Ramazani må dommeren ha gitt i rene sympati med Luton.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

stian

Dette var full kontroll, klasseforskjell mellom lagene. Liker jo ikke at vi gir bort et par sjanser, men her var det aldri tvil.

Laget virker godt komponert nå - masse bevegelser, gode relasjoner og mange strenger å spille på.

palle

...ooo, vi vandrar saman...

karaba

Beste kampen så langt denne sesongen.
Vi var så mye bedre enn Luton på alle områder så gitt vi fortsetter sånn så må vi bli topp to.

Cannavaro

Fin og kontrollert seier. Vi er vanskelig å spille mot. Luton var igrunn sjanseløse, greit nok at Meslier får jobbe litt for lønna i 2.omgang, men ikke så veldig faretruende.
Syns det er betryggende å se hvordan vi spiller, det er voksent og med selvtillit hele veien. God sentral midtbane, vi har gode kantspillere og Joseph/Piroe MÅ ikke score for ofte da vi har andre målscorere i laget. Vi har offensive backer og gode Championship midtstoppere. Meslier er et eget kapittel for seg, men han gjør jobben i denne divisjonen. Særlig når de 10 ute på banen er så dyktige som de er.
Vi holdt nullen og 3 poeng er i boks ! Top of the League...
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

...for øvrig ser eg at Eirik Aase er rimelig høyt oppe i kveld :D

https://x.com/eirikaase/status/1861888706258383190

(Vi møter nettopp Blackburn lørdag...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Meslier 7,5 - Stort sett arbeidsløs, men på stasjon de gangene Luton kom.
Bogle 7 - Løftet seg i andre omgang. Flott assist, linker best med James på høyre.
Rodon 7,5 - Full kontroll, lite å gjøre.
Struijk 8 - Meget viktig redning på strek, måtte jo ha passert 100 pasninger. Farlig på dødball.
Byram 7,5 - Strålende scoring, mer midtbanespiller enn back i dag.
Rothwell 8 - Enormt spillende og bevegelig. Syns han var god.
Tanaka 8.5 -Ødelegger alene nattesøvnen til Rob Edwards. Syns umulig å stoppe sentralt.
Gnonto 7 - Gir oss noe annet med bevegelsene innover. Kunne og burde scoret.
Solomon 7,5 - Spesielt bra før pause. Forsvant litt mer etter hvert, men begynner å få minutter nå.
Piroe 7 - Scorer, men vil gjerne ha han enda mer tilstede i boksen. Det kommer masse innlegg.
Aaronson 6 - Syns han er svakest hos oss. Endel balltap, og mangler det siste.
James 8 - Er jo litt roen selv alene med keeper. Livsfarlig hver gang han har ballen.
Joseph 6 - Litt mindre selvtillit, og vips så ser det vanskelig ut å score mål.
Wøber 6,5 - Spiller stort sett på det sikre.
Guilavogui - Inn og kontrollerer. Triller ball på slutten.
Ramazani - Masse fikst med ball de minuttene han spilte.

Farke 8 - Idag skal han få masse skryt. Veldig god, kontrollerende kamp. Spillemessig tar vi steg når vi nå også produserer overtall i midtbaneleddet. Bytter også tidlig, endelig. Flere får hvile, flere får spille. Har vel sjelden sett en mer dominerende kamp fra Leeds.

Bromancer

Klasseforskjell, men jeg synes at det er litt frustrerende at Luton skaper 2-3 store sjanser når vi stort sett har fullstendig kontroll. Deilig med 3 poeng, nå må vi klore oss fast der oppe.

Grattis og god kveld folkens!

Cherry

Nye :)  :)  komfortable 3 poeng, var aldri noe tvil i dag.
Ganske utrolig at vi får våre «beste» midtbanespillere ute med langtids skader- og fyller på med « de nest beste» som dominerer kamper....det er kvalitet!
Tanaka er bare enorm i denne divisjonen :)

Stabilt i dag, ser at Salomon blir prioritert nå- men vi har jo virkelig kvalitet framover...godt å se at Ramazani er pigg igjen. Wòber gir oss også en Extra dimensjon bakover - har sansen for ham .
Dette var bra rett og slett!

stian

Med den formen vi har inne nå, så tror jeg det sprekker litt opp i toppen. Til helgen møtes Sheff.Utd og Sunderland, og Burnley har en litt tricky bortekamp mot Stoke.

Blackburn-kampen blir naturligvis noe helt annet, men er vi i nærheten av dagens nivå så blir det tre poeng.

GaryMac

Solomon spilte både i dag og på søndag, men tror det er mer snakk om å rotere på de fire kantspillerne, enn at han er et klart førstevalg.
Litt overrasket over at han ikke fikk hvile siste 15 med tanke på sladestatistikken, men samtidig har vi bare en 10-er (Aronson som ble byttet ut i stedet når Rama kom inn), og vurderingen var kanskje at han heller burde hvile, samtidig som at Rama skulle prøve seg litt i den rollen.

Hallgeir *

Mot Swansea kom Gnonto inn og skåret seiersmålet. I kveld var det James sin tur der han setter siste spiker inn.

Om ikke alt for lenge har vi Ampadu og Gruev tilbake. Brukbar gjeng på benken da.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Quote from: Hallgeir * on November 27, 2024, 23:11:08Mot Swansea kom Gnonto inn og skåret seiersmålet. I kveld var det James sin tur der han setter siste spiker inn.

Om ikke alt for lenge har vi Ampadu og Gruev tilbake. Brukbar gjeng på benken da.
Og Firpo klar allerede til helga, pluss Schmidt om ikke lenge.

auren

En ekstremt solid gjennomføring av gutta i helhvitt. Samtidig så slipper vi faktisk til 5-6 ganske så store sjanser, så resultatet kunne blitt annerledes hadde Luton vært litt skarpere foran kassa. Uansett så har de aldri taket på kampen eller særlig momentum, men tror faktisk vi ikke har sluppet til så mange sjanser tidligere denne sesongen. Med Swansea-kampen friskt i minnet, så har vi sett litt frynsete ut bakover i det siste. Fremover i banen har vi vel aldri sett bedre ut denne sesongen, og Tanaka på midten er jo blitt en ny favoritt blant den gjengse Leedssupporter.

Grattis med nye tre poeng og top of the leauge!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Farke sier Brenden Aaronson løpte lengst av samtlige spillere i helgens runde i championship.

Tom

Litt overrasket over at Aaronson får såpass mye tillit. Trenger ikke nødvendigvis være slik at de fire «vingene» skal rotere seg i mellom. Mener helt klart at Gnonto med sine kjappe driblinger og rappe skudd lett kunne (og burde) spilt 10er istedenfor Aaronson. Blir nesten for dumt å ha James på benk i den formen han er i.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on November 27, 2024, 23:23:09Solide omtaler av både Aaronson og James på denne presseren...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30467072

...oooog litt ekstra praise for Ao :)

Tanaka settled in off the field?
He is technically so outstanding he has to fix the watches of the referees. Tiger Tanaka can do everything.

He is an unbelievable signing so far. Quality with and without the ball is outstanding. Not played in a top league yet. Delivers like this in a shirt so heavy is outstanding. Character is relaxed and laid back.

He is happy to have his peace and pretends he is not capable of talking. He does not realise I am listening to him with his team-mates and he is very funny. Really cool guy. The best judgement is when you see the team-mates and they have so much fun with him and celebrate with him.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: Tom on November 27, 2024, 23:25:50Litt overrasket over at Aaronson får såpass mye tillit. Trenger ikke nødvendigvis være slik at de fire «vingene» skal rotere seg i mellom. Mener helt klart at Gnonto med sine kjappe driblinger og rappe skudd lett kunne (og burde) spilt 10er istedenfor Aaronson. Blir nesten for dumt å ha James på benk i den formen han er i.

Farke mente et så lavtliggende Luton ikke ville passe James så godt, og samtidig ville spare han.

Reaney

Bare nevner at fasiten under Firpo's suspensjon i 3 kamper ble 9 poeng. Erstatter Byram med assist og mål i to av kampene. Firpo's siste kamp var forøvrig tap.

auren

Quote from: Reaney on November 27, 2024, 23:29:23Bare nevner at fasiten under Firpo's suspensjon i 3 kamper ble 9 poeng. Erstatter Byram med assist og mål i to av kampene. Firpo's siste kamp var forøvrig tap.

Betyr det at du synes Byram er et bedre valg i dette Leedslaget enn Firpo?

auren

Kato

Jeg ser ikke at Ampadu spiller seg inn på dette laget annet enn ved skader og suspensjoner. Rothwell og Tanaka utfyller hverandre veldig fint. Slik vi spiller for tiden er det ingen som rører den duoen sentralt.

Jeg trenger bare en toppspiss i januar så mener jeg stallen er komplett. Bruk alt på en 25 millioners målscorer. Evan Ferguson så jeg nevnt, hadde vært krutt. Han scorer 15 mål fra januar og ut for oss.

auren

Ampadu har vært en av våre aller beste spillere siden han ble signet i fjor sommer. Han vil jeg gjerne se i tospann med Tanaka. Rart at du plutselig mener han ikke er god nok for førstelaget, selv om Tanaka og Rothwell har gjort sine saker meget bra. Men pt er jo plassen deres å tape.

En ny spiss hadde vært fint. Synes også vi kunne fått inn en tradisjonell 10-er. Aaronson er en fin, ærlig og hardtarbeidende spiller. Men noen 10-er er han ikke. Synd vi ikke landet Hamer tidligere i sommer.

Godt å få Ramazani tilbake. Han viste virkelig prov på en herlig teknikk og uforutsigbarhet de minuttene han spilte.

Bring on Blackburn!

auren

Kato

Quote from: auren on November 27, 2024, 23:54:15Ampadu har vært en av våre aller beste spillere siden han ble signet i fjor sommer. Han vil jeg gjerne se i tospann med Tanaka. Rart at du plutselig mener han ikke er god nok for førstelaget, selv om Tanaka og Rothwell har gjort sine saker meget bra. Men pt er jo plassen deres å tape.

En ny spiss hadde vært fint. Synes også vi kunne fått inn en tradisjonell 10-er. Aaronson er en fin, ærlig og hardtarbeidende spiller. Men noen 10-er er han ikke. Synd vi ikke landet Hamer tidligere i sommer.

Godt å få Ramazani tilbake. Han viste virkelig prov på en herlig teknikk og uforutsigbarhet de minuttene han spilte.

Bring on Blackburn!

auren

Overhodet ikke slik at jeg ikke ser han som god nok. Men jeg ser han mest som sittende midtbanespiller, i den posisjonen vi nå har Tanaka. Og han er ikke nære Tanaka i forhold til oversikt, måten han tar på press osv. Og han har heller ikke de offensive kvalitetene til Rothwell. Kombinasjonen vi nå har sentralt, er det beste vi har hatt på årevis. Og ikke er det slik at han skyver ut Rodon/Struijk heller nå. Et luksusproblem, men Ampadu blir 12. mann inntil videre.

Skal han inn blir det Rothwell ut. Og så flyttes Tanaka et hakk frem. Men usikker på om det vil fungere all den tid Tanaka dropper veldig dypt med stopperne bredt og venstreback opp sentralt. Den roen Tanaka har der bak er uvurderlig.

Kato

Reaney

Byram er ikke en bedre fotballspiller enn Firpo men muligens et bedre valg. Det begrunner jeg i at Firpo er en humørspiller, som på tross av stigende formkurve har en aura av negativitet rundt seg. Synes fyren til tider virker direkte "sur". Det viser seg i antall kort (7 gule kort på 14 kamper denne sesongen) og hendelsen mot Millwall som førte til suspensjonen. I tillegg har fyren hatt " uflaks" eller vært klønete i situasjoner som har kostet oss 3 poeng (det siste er nok mer i tidligere sesonger). Men for all del. Firpo har vært god i år med ett mål og tre assists. Det er en positiv stemning og et momentum i laget nå som gjør at vi topper tabellen. Plutselig ser Leeds United ut som vinnere. Da trenger vi vinnerskaller og "togetherness". Jeg er usikker på Firpos bidrag her.

Sydhagen

Quote from: Kato on November 28, 2024, 08:42:35
Quote from: auren on November 27, 2024, 23:54:15Ampadu har vært en av våre aller beste spillere siden han ble signet i fjor sommer. Han vil jeg gjerne se i tospann med Tanaka. Rart at du plutselig mener han ikke er god nok for førstelaget, selv om Tanaka og Rothwell har gjort sine saker meget bra. Men pt er jo plassen deres å tape.

Bring on Blackburn!

auren

Overhodet ikke slik at jeg ikke ser han som god nok. Men jeg ser han mest som sittende midtbanespiller, i den posisjonen vi nå har Tanaka. Og han er ikke nære Tanaka i forhold til oversikt, måten han tar på press osv. Og han har heller ikke de offensive kvalitetene til Rothwell. Kombinasjonen vi nå har sentralt, er det beste vi har hatt på årevis. Og ikke er det slik at han skyver ut Rodon/Struijk heller nå. Et luksusproblem, men Ampadu blir 12. mann inntil videre.

Skal han inn blir det Rothwell ut. Og så flyttes Tanaka et hakk frem. Men usikker på om det vil fungere all den tid Tanaka dropper veldig dypt med stopperne bredt og venstreback opp sentralt. Den roen Tanaka har der bak er uvurderlig.

Litt enig med Kato her, men samtidig er Tanaka egentlig en 8'er ut i fra det jeg leste om han fra tiden i Tyskland.
Det kan godt være at Ampadu kommer inn som sittende, og Tanaka blir brukt et steg lenger frem på banen. Jeg tror at det er Rothwell som må vike når Ampadu er fit for fight.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Quote from: Reaney on November 28, 2024, 09:03:24Byram er ikke en bedre fotballspiller enn Firpo men muligens et bedre valg. Det begrunner jeg i at Firpo er en humørspiller, som på tross av stigende formkurve har en aura av negativitet rundt seg. Synes fyren til tider virker direkte "sur". Det viser seg i antall kort (7 gule kort på 14 kamper denne sesongen) og hendelsen mot Millwall som førte til suspensjonen. I tillegg har fyren hatt " uflaks" eller vært klønete i situasjoner som har kostet oss 3 poeng (det siste er nok mer i tidligere sesonger). Men for all del. Firpo har vært god i år med ett mål og tre assists. Det er en positiv stemning og et momentum i laget nå som gjør at vi topper tabellen. Plutselig ser Leeds United ut som vinnere. Da trenger vi vinnerskaller og "togetherness". Jeg er usikker på Firpos bidrag her.
Du har flere poenger her.
Men opp i det hele har vi en Byram som ikke tåler to kamper i uka (om en skal ta det Farke sier bokstavelig), og at Firpo i Championship får brukt best sine styrker (det offensive bidraget).
Men det er flott å ha begge tilgjengelig.
Håper at Schmidt kan melde seg på også...
Tell me  Tell me

Dylan