Kamp vs Derby @Pride Park, søndag 29.12 2024 kl. 18:45 på Viasport 2

Started by Asbjørn, December 27, 2024, 15:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

Plenty med fart og individuelle ferdigheter hos oss, men:
Hold sentralrekka Rodon, Ampadu, Brenden, Piroe skadefri så vil dette være komfortabelt.
Natt og dag med Ampadu inn i dette laget.
Rodon synes jeg ser ut som på sitt beste forrige sesong.
De andre har spissferdigheter som gagner dette kollektivet bigtime.
Liker virkelig det jeg har sett av Brenden siste 5-6 kampene.

Kato

Quote from: leedslife on December 29, 2024, 21:12:00Plenty med fart og individuelle ferdigheter hos oss, men:
Hold sentralrekka Rodon, Ampadu, Brenden, Piroe skadefri så vil dette være komfortabelt.
Natt og dag med Ampadu inn i dette laget.
Rodon synes jeg ser ut som på sitt beste forrige sesong.
De andre har spissferdigheter som gagner dette kollektivet bigtime.
Liker virkelig det jeg har sett av Brenden siste 5-6 kampene.

Ta med at det ser bunnsolid ut defensivt. En heading på dødball var alt de hadde. Vi slipper jo ikke til sjanser mot oss nesten i det hele tatt. Enig i at Rodon ser mye skarpere ut enn tidligere. Bedre å sette fart med ball også. Det er jo kun kvaliteten foran motstanderens mål som hindrer oss fra å løpe over det meste av lag. Så mangler vi også en Gnonto i storform.

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 29, 2024, 21:12:00Liker virkelig det jeg har sett av Brenden siste 5-6 kampene.

Aaronson trodde visst han skulle av før scoringen :D

Aaronson thinking he was coming off
Farke:
He is a weird guy. Probably saw the wrong number. I love this guy, he has impressive numbers. He could have been a bit more on it in the first half. He has so much energy.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on December 29, 2024, 21:15:47
Quote from: leedslife on December 29, 2024, 21:12:00Liker virkelig det jeg har sett av Brenden siste 5-6 kampene.

Aaronson trodde visst han skulle av før scoringen :D

Aaronson thinking he was coming off
Farke:
He is a weird guy. Probably saw the wrong number. I love this guy, he has impressive numbers. He could have been a bit more on it in the first half. He has so much energy.

On the changes
It was risky to make the changes. It would not have been risky if the gameplan worked. All credit goes to the players for scoring. Overall it is important to make changes. In this moment we have to use the squad. Four changes is a lot of rotation but thank God today it did. Fortune favours the brave

On the result
Fully deserved win in a tough place. We were respectful because they are red hot at home. We started well on the front foot. We were in total control. We didn't allow them to press us. We had chances to score but didn't allow them anything. At some point we missed too much clear chances. Normally you can't miss that many chances to win but the goal was goal of the season. I love this goal on such a difficult pitch. A perfectly calm finish. They won't have much on expected goals. We did amazingly well defending, perfect team performance. Everyone chipped in
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Våre mest brukte spillere fikk noen fridager...

Changes impressed?
I would not have expected anyone to win the game on their own. Mateo, it was a difficult away game for a lone striker but they did a job (the trio) before coming off. I would not want to criticise them and gave the players in the spotlight a few days ago a rest. It is not one player against another but it is a team effort. We need to use the whole squad and those who missed out accept that
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 29, 2024, 21:08:23
Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:55:05
Quote from: Lucas the Kop Cat on December 29, 2024, 20:53:08
Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:50:54Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.

Så hvorfor scorer han jevnt og trutt på landslaget da?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Juniorfotball er en annen idrett.
Rimelig arrogant å avskrive en spansk U21-landslagsspiss på den måten.

Synes ikke det er arrogant, men mer fakta slik Joseph fremsto i dag. Jeg avskriver han ikke ennå, men tenker vi ikke kan bruke tid de neste kampene på å la han spille seg varm etc. Når han får sjansen og spiller i 70 min forventer jeg mer av spydspissen på Leeds, ung eller ikke.

Dennis

Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:50:54Meslier 7 - En redning, er omtrent der det ligger denne sesongen.
Bogle 6 - Grusom med ball i dag, så sliten ut.
Struijk 7,5 - Viktig med fysikken hans mot et bulldoserlag.
Rodon 7,5 - Stødig og god. Blitt klart bedre å sette fart med ball.
Byram 7 - Stødig, uten å briljere.
Ampadu 6 - Uryddig i mye. Skal score.
Tanaka 7 - Ikke dominerende i store perioder.
Ramazani 6 - Starta bra, var elendig etter hvilen.
Gnonto 6,5 - Også han starta bra, men ble borte.
Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.
Aaronson 8 - Ikke spektakulær, men løper enormt. Og avgjør.
Salomon - Forspillet til 1-0 var nok.
James - Skulle scoret.
Piroe - Glimrende assist
Bamford - Kunne scoret
Guilovogui- Fikk tida til å gå.

Farke - Bytter i utgangspunktet 10 min for seint. Men berges av kvaliteten til innbytterne. Det er tid for å parkere Joseph, noe jeg har ment fra første spark på ballen denne sesongen. Ikke den avslutteren vi trenger. Kunne kostet oss dyrt i dag at ingen hadde kvalitet til å putte ballen i mål før gutta krutt kom på banen. Lån Joseph ut, og hent en spiss.

Byttene kommer vel Farke aldri til å få til i noen øyne, men glemmer du at det roteres kraftig?

Om Piroe, James og Solomon kommer inn ti minutter før (eller seks minutter, som vel var tida de venta på stopp i spillet), så får de like mange minutter de siste to kampene.

I tillegg fikk Rothwell hvilt 90 minutter.

Ris og ros som fortjent. Disse to kampene har Farke hatt en strålende kampplan. Seks poeng og masse hvile. Og ikke minst masse kamperfaring. Fra middelhavsfarer borte til nærmere topp på to kamper og viktigst av alt; tabelltopp der det teller.
Marching on together!

Buddy

Herlig at vi legger opp etter hockeystil, vi har nå et første- og andrerekke vi kan bytte mellom. Blir nok førsterekka som starter mot Blackburn  :)

Myhre10

Quote from: Kato on December 29, 2024, 20:50:54Joseph 6 - Ingen avslutter. Ferdig snakka.

U21 er noe annet enn seniorlandslag

Kato

Quote from: Dylan on December 29, 2024, 21:24:09

Synes ikke det er arrogant, men mer fakta slik Joseph fremsto i dag. Jeg avskriver han ikke ennå, men tenker vi ikke kan bruke tid de neste kampene på å la han spille seg varm etc. Når han får sjansen og spiller i 70 min forventer jeg mer av spydspissen på Leeds, ung eller ikke.

Mateo Joseph kan bli en bra spiss. Men det er han ikke nå. Fortjener ikke spilletid hos topplaget, det mener jeg helt klart. Dette er nivået like under verdens beste liga. Og med all respekt, da kan man ikke sammenligne med U20-kamper. Piroe har spilt 58 prosent av tida, og troner i toppen. Joseph har to mål, og en god del spilletid. Nederste del av championship er i beste fall nivået. Heldigvis januar straks.

Dennis

Får krype til det billedlige korset og si meg helt enig.

Veldig viktig brikke som dynamo. Mangler en del sluttprodukt enda, men med seks eller syv mål så viser det hvor ofte han er i riktig posisjon. Med avslutningene til Piroe eller det Joseph viste i U21 og på landslaget så hadde han hatt det dobbelte.

Jeg har begynt å like Aaronson. Har krummet nakken så langt det lar seg gjøre og i likhet med Gnonto betalt "tilbake".
Marching on together!

leedslife

Daniel Farke has the highest league win rate (60%) of any permanent Leeds United manager or head coach in the club's history (+10 matches). #LUFC

Selv om man kan stille spmtegn ved toppkvaliteten i divisjonen og det faktum at Leeds kan sette inn en ny angrepsrekke i ren hockeystil, som Buddy skriver, så er det imponerende stats av godeste Farke.

Det har egentlig vært helt eventyrlige stats i snart ett år.
Kan ikke se for meg under noen omstendigheter at dette ikke går rett opp til Premier League.
Vil som sagt tippe det sprekker opp og xG tabellen vil vise seg mer true to life i ukene som kommer.

Dennis

Quote from: leedslife on December 29, 2024, 21:42:03Daniel Farke has the highest league win rate (60%) of any permanent Leeds United manager or head coach in the club's history (+10 matches). #LUFC

Selv om man kan stille spmtegn ved toppkvaliteten i divisjonen og det faktum at Leeds kan sette inn en ny angrepsrekke i ren hockeystil, som Buddy skriver, så er det imponerende stats av godeste Farke.

Kan ikke se for meg under noen omstendigheter at dette ikke går rett opp til Premier League.
Vil som sagt tippe det sprekker opp og xG tabellen vil vise seg mer true to life i ukene som kommer.

Kvalitetsforskjellen vil nok økes når fysisk og mental slitasje gjør seg mer gjeldende utover vinteren, ja.

99,9% sikker på opprykk. Den ene promilla er kun om driten legges ned.
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Dennis on December 29, 2024, 21:36:14

Får krype til det billedlige korset og si meg helt enig.

Veldig viktig brikke som dynamo. Mangler en del sluttprodukt enda, men med seks eller syv mål så viser det hvor ofte han er i riktig posisjon. Med avslutningene til Piroe eller det Joseph viste i U21 og på landslaget så hadde han hatt det dobbelte.

Jeg har begynt å like Aaronson. Har krummet nakken så langt det lar seg gjøre og i likhet med Gnonto betalt "tilbake".

Etter forrige kamp sammenlignet man mål/assist på Aaronson og Hamer - Hamer var bare to foran. Målløse som SU forble er forskjellen nå bare ett poeng :o

Ikke sikkert Leeds hadde gjort det bedre med Hamer som 10'er altså :o
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Quote from: Dennis on December 29, 2024, 21:49:32
Quote from: leedslife on December 29, 2024, 21:42:03Daniel Farke has the highest league win rate (60%) of any permanent Leeds United manager or head coach in the club's history (+10 matches). #LUFC

Kvalitetsforskjellen vil nok økes når fysisk og mental slitasje gjør seg mer gjeldende utover vinteren, ja.

Jøss, det var da svært. Dere er jo erfarne Leedsfans som har vært ute en vinterdag før?

Hva med "We are Leeds" og den vanlige vårkollapsen?

Nei, jeg er langt fra sikker. Alt kan skje i løpet av 22 kamper.  Det ser lovende ut nå, men hva skjer etter er par tap på rad?
MOT

Dennis

Quote from: GeirO on December 29, 2024, 22:38:18

Jøss, det var da svært. Dere er jo erfarne Leedsfans som har vært ute en vinterdag før?

Nei, jeg er langt fra sikker. Alt kan skje i løpet av 22 kamper.  Det ser lovende ut nå, men hva skjer etter er par tap på rad?

Mange vinterdager, men jeg orker ikke drive med dette om jeg ikke er positiv.

Vi leder tabellen og det ser en god del bedre ut enn i fjor. Bare å nyte. Neste år er det borte mot Liverpool og Arsenal. På godt og vondt.
Marching on together!

Kato

Greia er jo at vi må ha masse uflaks for å ikke vinne kampene nå for tida. Vi slipper jo til maks to sjanser i hver kamp, og skaper 7-8 store. Da skal det mye til for å ikke vinne. Derby skapte null etter at vi scoret. Scorer vi først er det jo bankers.

GaryMac

Uavgjort for Burnley.
Har vært en god romjul for oss.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

MOT

samadhi

Quote from: Kato on December 29, 2024, 21:34:42
Quote from: Dylan on December 29, 2024, 21:24:09

Mateo Joseph kan bli en bra spiss. Men det er han ikke nå. Fortjener ikke spilletid hos topplaget, det mener jeg helt klart. Dette er nivået like under verdens beste liga. Og med all respekt, da kan man ikke sammenligne med U20-kamper. Piroe har spilt 58 prosent av tida, og troner i toppen. Joseph har to mål, og en god del spilletid. Nederste del av championship er i beste fall nivået. Heldigvis januar straks.

Synes Bamford gjør en veldig god figur de 5-10 minuttene han får til rådighet. Ja, han skulle kanskje scoret, men er en veldig god prestasjon å komme til den sjansen også. Spiller med en helt annen aura enn Joseph og burde etter min mening få langt mer spilletid.
marching on together,
derudaf forever...

Dylan

Quote from: GeirO on December 29, 2024, 22:38:18

Vi har et tøft program i slutten av januar og i februar, kommer vi ut på topp etter det bør det være greit. Og måtte vi bare berge for skader .....

Asbjørn

Quote from: Dylan on December 30, 2024, 00:14:03Vi har et tøft program i slutten av januar og i februar, kommer vi ut på topp etter det bør det være greit. Og måtte vi bare berge for skader .....
Sunderland, WBA og Sheffield U i tre på rappen fra 17.2. - men to av disse er hjemme... :)
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Quote from: Hallgeir * on December 29, 2024, 18:47:16
Quote from: Cherry on December 29, 2024, 18:45:48Vi kan definitivt ikke klage på rulleringa nå, håper de som får sjansen kliner til'.
Tipper 1-3, tom Bamford scorer!

Aaronson burde snart stå for tur med en start på benken.

Pøh! Brenden kan løpe til i morra!

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on December 29, 2024, 23:16:35...ikke veit je, kan jo være sant  ???

https://x.com/FINNERSWILSON/status/1873479310868451376
Dette paret fikk i alle fall massse oppmerksomhet fra fansen :D
(de sies å være Tanakas foreldre...)
- og er det ikke Ray'ern vår til høyre for pappaen på det øverste bildet...

https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:uxxnrhebzqqsj67dzht55kzg/bafkreida7otfx3cgsomunox3s5ym6d5dxzgpqoegvdnl4evovtmboqtbaq@jpeg
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Quote from: Kato on December 29, 2024, 22:52:07Greia er jo at vi må ha masse uflaks for å ikke vinne kampene nå for tida. Vi slipper jo til maks to sjanser i hver kamp, og skaper 7-8 store. Da skal det mye til for å ikke vinne. Derby skapte null etter at vi scoret. Scorer vi først er det jo bankers.

This is it. Sammenlignet med forrige sesong dominerer vi på en annen måte nå. Større trykk, bedre spillermønster. Nå klarer vi faktisk å bryte ned low blocks også. Tydelig at Farke har jobba godt på feltet.

Bredden på stallen også helt overlegen i divisjonen. Andre lag rister jo bare på hodet når vi kan bytte inn Solomon, James og Piroe.

Dette laget spiller PL-ball neste sesong. Det er jeg helt overbevist om

Fantasyland

Liten kuriositet, noen andre som la merke til den britiske kommentatoren sin uttalelse av Struijk ? «Strike» it is 🤓

Asbjørn

Quote from: Fantasyland on December 30, 2024, 17:24:15Liten kuriositet, noen andre som la merke til den britiske kommentatoren sin uttalelse av Struijk ? «Strike» it is 🤓

https://www.youtube.com/watch?v=FvZF51JnUeo

Les også kommentarene under videoen...
Tror denne er nærmest fasit:
As for the pronunciation, I spoke to him about it when he was playing for the u23s. At that time, LUTV were pronouncing it either as 'Stroike' or 'Stroo-ick'. He laughed & told me it was actually Stroo-ock.
Tell me  Tell me

Dylan

Super Leeds

Ingen tvil om at Leeds er gode nok for Premier League.Men der hører ikke Piroe hjemme. Derfor må det satses på Joseph.Han kan bli så god som han bare vil.

Asbjørn

Det er en stund siden eg har lest Daniel Chapman nå - det må eg huske å gjøre oftere. :)

https://www.leedsista.com/derby-county-0-1-leeds-united-rough-smooth-ampadu/

The simple thing to do, then, was to take what worked in Stoke from the West Midlands to the East. That was not Farke's idea of fun. Ao Tanaka replaced Joe Rothwell, maybe so Ao's mum and dad's Christmas trip to England wasn't wasted. Largie Ramazani replaced Manor Solomon, Wilf Gnonto replaced in-form Dan James and, before you could say this seems like rather a lot of changes Daniel, Mateo Joseph replaced two-goals-at-last-last-time Joel Piroe. An entirely new front three and a brand new midfield engine room, with Ethan Ampadu alongside Tanaka for the first time, with only maligned skier of shots Brenden Aaronson staying in place among the forwards to, for most of this game, sky some shots he should have scored with.

"The relationship (of players) who play close together is important," Farke had said after the win in Stoke, when he was asked about how well Jayden Bogle had played with Dan James — they'd created the second goal together. "Of course, you have to rotate during this busy period to keep things fresh but it's important players create relationships with each other," he continued. "When they (Bogle and James) play together and look comfortable in their game, they are looking pretty sharp." But most of the rest of his answer was actually about how flexibility is more important than partnership, as if he had his line-up for Derby in mind and was preparing his teamsheet's way.

"It won't be possible during this busy schedule in a 46 game season to play each and every minute with them both together on the pitch," he said. "My players have to be flexible, open and also capable of adapting to different situations when a player is not available or in their best shape or needs a break. They have done well so far but have to keep going and be ready when different players start."

Or, like, four different players start. And, like, when the four changes include breaking the partnerships down both wings, through the middle of the attack, in the centre of midfield. And, actually, Leeds did not adapt with due flexibility for a lot of the match in Derby. Pascal Struijk was passing behind Ramazani, not expecting him to run in off the wing. Aaronson's through balls might have had the right pace for James but were overhit for Gnonto.
...
dette bare som en forsmak på resten :)
Tell me  Tell me

Dylan