Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 70 Guests are viewing this topic.

Blank_File

Vi har nok et mer tungsolgt prosjekt denne gangen ja. Men noen offensive forsterkninger er vi helt nødt til å få!

auren

Bare å glemme Muniz...:

Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
🚨⚫️🔵 Atalanta are confident to get Rodrigo Muniz deal done with Fulham as talks are advancing.

Muniz, keen on move to Serie A with negotiations underway.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ekrem KONUR
@Ekremkonur
💣🆕 EXCLUSİVE:" Leeds United emerging as favourites to beat Newcastle to £24.5m transfer."

Details ⤵️
@caughtoffside

https://www.caughtoffside.com/2025/08/13/bilal-el-khannouss-leeds-transfer/

auren

auren

Big noises om Dominic Calvert Lewin på Waccoe nå. Virker som vi går for ham..?? Madness!

auren

Russel_Doig

Quote from: auren on August 13, 2025, 10:35:12Big noises om Dominic Calvert Lewin på Waccoe nå. Virker som vi går for ham..?? Madness!

auren

Har vært relativt skadefri i et par år nå! Kan få en ny vår i Leeds!

Hawley

Quote from: auren on August 13, 2025, 10:35:12Big noises om Dominic Calvert Lewin på Waccoe nå. Virker som vi går for ham..?? Madness!

auren

Panikken rår??

auren

Quote from: Russel_Doig on August 13, 2025, 10:46:27

auren

Nope. 6 hamstring-skader siste 5 sesonger. I fjorårssesongen var han totalt ute 110 dager. 51 dager sesongen før. 223 dager i 22/23 sesongen og 145 dager i 21/22 sesongen. Totalt mistet 83 kamper siste 4 sesonger på grunn av skader. Ikke er han særlig match fit heller. Stemmer dette er vi virkelig paniske. Men håper i det lengste at det bare er tull...

auren

karaba

Quote from: auren on August 13, 2025, 10:54:39

auren

Quote from: auren on August 13, 2025, 10:54:39

auren

Nope. 6 hamstring-skader siste 5 sesonger. I fjorårssesongen var han totalt ute 110 dager. 51 dager sesongen før. 223 dager i 22/23 sesongen og 145 dager i 21/22 sesongen. Totalt mistet 83 kamper siste 4 sesonger på grunn av skader. Ikke er han særlig match fit heller. Stemmer dette er vi virkelig paniske. Men håper i det lengste at det bare er tull...

auren

auren

Vi har allerede en spiss som har vært mye skadet. Hvis vi også skulle gå for Solomon som er skadet (og har vært mye skadet før han spilte for Leeds forrige sesong) så er det å gamble litt for mye. Vi kan ikke vente på at spillere skal rehabiliteres + spilles i form. Vi må ta poeng fra første stund, helst allerede mot Everton ellers rykker vi rett ned igjen.

Asbjørn

Eg e veeeeldig skepisk/negativ til DCL. Men det kan altså være at han er Joseph-alternativ (at vi nå ønsker to stk som Woody skreiv i går).
Denne er ikke fra Woody (men han har senere skrevet at denne er spot on):
Could very well be bollocks as not ITK but passing on what I had through this morning seen as though the DCL part sounds to be true.

DCL is done, should be announced today
James Justin expected to be in before Everton

Spertsyan in the mix for 10 along with BEK & Buonanotte, Club want Buonanotte but he seems to be holding out for Leverkusen

Believe the club still want another 9 after DCL and obviously a winger
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Blir det DCL og vi får 20-25 kamper ut av han så er det en fantastisk spiller på dette nivået.
Litt som Jimenez type i mine øyne. Voldsom presence når han først er på banen.

Er det så ulikt Solomon? Mye oppstykket pga skadehistorie, men kvaliteten når han mønstret på var avgjørende for PO eller DO for Leeds.

Justin er jo en knall signering i mine øyne. Det er jo et hav over kvaliteten til Byram, Schmidt etc.

Så er det klart at mye hviler på 10eren og hvem vi får inn der. BEK ville vært fantastisk, men han gjorde seg vel ikke akkurat mindre attraktiv etter kampen mot SW.

Barry

Blank_File

Det er bare så utrolig lenge siden han har vært virkelig god. Jeg kan ikke helt se hvordan dette er så veldig forskjellig fra å satse på Bamford. Jeg vet at Calvin-Lewis har prestert på et høyere nivå enn Bamford, men dette var veldig langt fra noe jeg ønsket meg.

auren

Quote from: Barry on August 13, 2025, 12:03:27Troverdige Ornstein bekrefter DCL

https://x.com/David_Ornstein/status/1955570139287691748

Wholy Moly! Men da får vi INDERLIG håpe at vi signerer enda en spiss. Synes dog 4 spisser på 1 plass blir vel mye, men Nmecha og DCL går vel skadet halvparten av kampene frykter jeg.

Her gambler klubben høyt og håper at vi får en Solomon-effekt. Men selv om han er gratis, får han sikkert en heftig sign on fee og svært god lønn. Lønnsledende?

auren, veeeldig skeptisk...

Hawley

Quote from: auren on August 13, 2025, 12:11:51
Quote from: Barry on August 13, 2025, 12:03:27Troverdige Ornstein bekrefter DCL

https://x.com/David_Ornstein/status/1955570139287691748

Wholy Moly! Men da får vi INDERLIG håpe at vi signerer enda en spiss. Synes dog 4 spisser på 1 plass blir vel mye, men Nmecha og DCL går vel skadet halvparten av kampene frykter jeg.

Her gambler klubben høyt og håper at vi får en Solomon-effekt. Men selv om han er gratis, får han sikkert en heftig sign on fee og svært god lønn. Lønnsledende?

auren, veeeldig skeptisk...

Nå er det desperat First-price handling og gambling her
Dra inn spillere som er produsert på Sætre Kjeksfabrikk er jeg meget skeptisk til

auren

James Justin er neste inn portene i følge Woody på Waccoe. Det tar jeg som god fisk.

auren

Asbjørn

Plusser med DCL:
Thing is - he isn't terrible.

He runs the channels really well. His hold up play is very good indeed and he's outstanding in the air.

Yes there are concerns over his injury record but if there were not then he simply wouldn't be signing for us.

It's an improvement for sure as to what we have and I can't see any down side to it.

...og såå var det skadene. Han hadde en decent 23/24-sesong og er altså bare 28.
DCL games missed through injury  (av 40+ kamper i sesongen):
24/25 - 15
23/24 - 6
22/23 - 29
21/22 - 33

Men ja. eg 'godtar' denne bare hvis det kommer en spiss til.

Bamford skal visst til Middlesbrough...
There is a twitter account called leedsleaks. mentioned James Justin on 28th and again this morning. Not sure if they got the initial information from here but they also tweeted this morning that Bamford is going to Boro...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...perspektiv her, Muniz kontra DCL i siste tweet
Getting rid of Bamford, who's on big wages, always injured and hasn't scored properly since 2021 for Calvert Lewin who's on big wages, always injured and hasn't scored properly since 2021. Interesting.

It could work out. He's a better player than Bamford. But it all feels a bit desperate.

He has, however, missed only a few more matches in the past two years than Rodrigo Muniz, who Leeds were willing to spend big on.

Same time. If Leeds go out and drop £40m on a top class winger/attacking midfielder to create plenty of chances, then you'd have to be confident of him, Piroe and/or Nmecha doing enough between them.

Just a strange move when you consider their approach to the window so far.
https://x.com/cmcmenamy_/status/1955578629251056047
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...oppi det hele var der en tweet at PSG vurderte Meslier.
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 12:47:07Plusser med DCL:
Thing is - he isn't terrible.

He runs the channels really well. His hold up play is very good indeed and he's outstanding in the air.

Yes there are concerns over his injury record but if there were not then he simply wouldn't be signing for us.

It's an improvement for sure as to what we have and I can't see any down side to it.

...og såå var det skadene. Han hadde en decent 23/24-sesong og er altså bare 28.
DCL games missed through injury  (av 40+ kamper i sesongen):
24/25 - 15
23/24 - 6
22/23 - 29
21/22 - 33

Men ja. eg 'godtar' denne bare hvis det kommer en spiss til.

Bamford skal visst til Middlesbrough...
There is a twitter account called leedsleaks. mentioned James Justin on 28th and again this morning. Not sure if they got the initial information from here but they also tweeted this morning that Bamford is going to Boro...
Hvorfor i all verden skal vi holde på Bamford fremfor Calvin Lewin med tanke på skader? Bamford har gjort en delvis god jobb noen sesonger for Leeds, men nå tenker jeg takk for laget og lykke til videre.

Hawley

Quote from: auren on August 13, 2025, 12:27:47James Justin er neste inn portene i følge Woody på Waccoe. Det tar jeg som god fisk.

auren

Er han høy nok  ;D

Asbjørn

What I will say about DCL is two things.
1. His injury record is nowhere near as bad as is made out played 58 PL games in last 2 seasons.
2. This profile of striker has helped newly promoted teams massively in recent PL years (Awoniyi, Toney, DCL himself & Solanke.)

https://x.com/OscarMarrio/status/1955580970154987633
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Lars Tjærnås kommenterer Ornstein-tweeten:
Dette er en overgang jeg har tro på . Holder han seg skadefri scorer han tosifra
https://x.com/Tjaernas/status/1955585407627956287
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...skal se Josh Sargent blir spiss nr 2 nå  ;D

Faktisk ikke utenkelig, en annen type spiss, koster ikke skjorta, Farke trent ham tidligere...
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 13:24:31Lars Tjærnås kommenterer Ornstein-tweeten:
Dette er en overgang jeg har tro på . Holder han seg skadefri scorer han tosifra
https://x.com/Tjaernas/status/1955585407627956287

Hvorfor kvitter Everton seg med han hvis de er short of spillere selv? Hm...

Asbjørn

Sky-journo:
Leeds United explored a deal for Dominic Calvert-Lewin earlier this summer. It was viewed as a difficult one to do back then and the focus was on Rodrigo Muniz. Lots has changed. #LUFC clearly rate DCL highly and if he can stay injury free, it could become a bargain.
https://x.com/ZinnyBoswell/status/1955588389731971458
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 13:29:01...skal se Josh Sargent blir spiss nr 2 nå  ;D

Faktisk ikke utenkelig, en annen type spiss, koster ikke skjorta, Farke trent ham tidligere...

Eventuelt en ving som også kan bekle spiss-rollen. Marquee-signing alla denne argentinske spilleren i Juventus...

auren

Asbjørn

Quote from: auren on August 13, 2025, 13:38:57
Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 13:29:01...skal se Josh Sargent blir spiss nr 2 nå  ;D

Eventuelt en ving som også kan bekle spiss-rollen. Marquee-signing alla denne argentinske spilleren i Juventus...

auren
Dette gjør jo at vi kan splasje mye mer på ving/10'er...
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 13:39:52

auren

Og hvis James Justin stemmer går det jo rundt 10 millioner pund på ham også sikkert.

auren

Blank_File

Quote from: auren on August 13, 2025, 13:49:05
Quote from: Asbjørn on August 13, 2025, 13:39:52

auren

Og hvis James Justin stemmer går det jo rundt 10 millioner pund på ham også sikkert.

auren
Hva syns dere om James Justin? Jeg har aldri bitt meg merke i han tidligere.

Asbjørn

Hva syns dere om James Justin? Jeg har aldri bitt meg merke i han tidligere.
[/quote]

Dèt har ikke jeg heller men merker meg positiv omtale f.eks på waccoe, bl.a. at han ikke nødvendigvis er cover med førstevalg... Og han kan spille på begge backer.
Tell me  Tell me

Dylan