Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

leedslife

Skal ikke kimse av A Young. Leverte mer målpoeng enn Harrison i fjor.
Utrolig at han spilte mot Leeds i PO finalen for Watford i 06.
Tida flyr.

Asbjørn

Quote from: leedslife on August 13, 2025, 22:15:03Utrolig at han spilte mot Leeds i PO finalen for Watford i 06.
Tida flyr.
...men DA var han Young - det er han vel forsåvidt ennå :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Leser at...
Justin captained Leicester at the weekend as well. Another player with experience of leadership. A good head to be bringing in - even as cover.
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Quote from: Blank_File on August 13, 2025, 12:07:49Det er bare så utrolig lenge siden han har vært virkelig god. Jeg kan ikke helt se hvordan dette er så veldig forskjellig fra å satse på Bamford. Jeg vet at Calvin-Lewis har prestert på et høyere nivå enn Bamford, men dette var veldig langt fra noe jeg ønsket meg.

Eg er ikkje utan vidare med på at "Calvin-Lewis har prestert på et høyere nivå enn Bamford". Calvert-Lewin, som han riktignok heiter, skåra 16 mål i sin beste sesong. Bamford skåra 17 mål i samme sesongen, riktignok med fleire kampar spelt og på eit lag som var meir offensivt innstilt enn Everton.

Det som imidlertid talar mest for at Calvert-Lewin vil vere ein oppgradering av Bamford er at han er 4 år yngre, og at Farke har trua på han. Eg meiner at dei to åra med Farke har vist at han har ein relativt god evne til å finne dei rette spelarane og utvikle dei i system sitt. Eg er likevel litt skeptisk om det er slik at Calvert-Lewin og Piroe blir dei einaste alternativa på topp. Men med ein til solid spiss inn før vidauget lukkar, så kan Calvert-Lewin bli ein god joker å ha.

Killa

Quote from: Milou on August 14, 2025, 08:17:56
Quote from: Blank_File on August 13, 2025, 12:07:49Det er bare så utrolig lenge siden han har vært virkelig god. Jeg kan ikke helt se hvordan dette er så veldig forskjellig fra å satse på Bamford. Jeg vet at Calvin-Lewis har prestert på et høyere nivå enn Bamford, men dette var veldig langt fra noe jeg ønsket meg.

Eg er ikkje utan vidare med på at "Calvin-Lewis har prestert på et høyere nivå enn Bamford". Calvert-Lewin, som han riktignok heiter, skåra 16 mål i sin beste sesong. Bamford skåra 17 mål i samme sesongen, riktignok med fleire kampar spelt og på eit lag som var meir offensivt innstilt enn Everton.

Det som imidlertid talar mest for at Calvert-Lewin vil vere ein oppgradering av Bamford er at han er 4 år yngre, og at Farke har trua på han. Eg meiner at dei to åra med Farke har vist at han har ein relativt god evne til å finne dei rette spelarane og utvikle dei i system sitt. Eg er likevel litt skeptisk om det er slik at Calvert-Lewin og Piroe blir dei einaste alternativa på topp. Men med ein til solid spiss inn før vidauget lukkar, så kan Calvert-Lewin bli ein god joker å ha.

Har vi avskrevet Nmecha helt allerede før sesongen er i gang...? Forøvrig enig med alle her som mener at vi må ha inn en soleklar 9'er som starter hver kamp og som vi kan stole på vil levere et bra nivå med mål. Men det er ennå håp om at denne mannen dukker opp..

Asbjørn

Nå har også pressen våknet mht Justin/Okafor, men spørs om vi ikke har kommet lenger enn Beren indikerer...

Leeds United are showing interest in AC Milan forward Noah Okafor. Played against them in Dublin on Saturday.

James Justin also an option the club is keen on as the versatile full-back they want. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/1955912850964140075
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Ja det gikk fort på mobilen. Jeg opplever Calvert-Lewins toppnivå som ett hakk opp fra Bamfords toppnivå, men de har mye felles. Vi får bare håpe det funker hvis det blir noe av. Vi må ha noe firepower uansett. Kan vi bruke mye på en siste offensiv forsterkning nå, så ok. Da får vi gi dem vi har fått sjansen. Jeg er ikke heeeelt overbevist om at Okafor og DCL er tilstrekkelig for overlevelse.

leedslife

49ers/Farke

Byram, Solomon inn i CC. Begge med skadehistorikk.
Bornauw, Nmecha og mest sannsynlig DCL nå i PL sesongen. Alle med skadehistorikk.

En annen stor faktor til at det raknet sist vi var oppe var skadene. Som vel var oppe i 9-10 spillere ute på det meste. (Høst/Vinter perioden da vi møtte Arsneal hjemme bla)

Skulle likt og vite hvordan klubben tenker her. Mistenker at det er et utfordrende overgangsmarked og et kalkulert spill fra klubbens side for å få kabalen til og gå opp?

Også en annen intr trend uten og ha sjekket det veldig nøye.
Har en følelse av at flere up and coming spillere både i UK, men også på kontinentet velger vekk PL i større grad enn tidligere og heller peiler seg inn på en mellomstasjon til en nr 2 liga.
Kanskje naturlig etter at de kanskje to største casene siste tiåret (Haaland, Bellingham) har lykkes godt i slike valg?

auren

Nytt navn på blokka:

Adam Pope
@apopey
Leeds United tracking Panathinaikos forward Fotis Ioannidis

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Dom Smith
@MrDomSmith
Manor Solomon could leave Spurs either on loan or permanently. Told his preference would be to rejoin Leeds, but I understand #LUFC have genuine interest in #ACMilan's Noah Okafor and that could impact Solomon, who other clubs are also keen on. #THFC

auren

Hawley

Quote from: auren on August 14, 2025, 13:09:55Dom Smith
@MrDomSmith
Manor Solomon could leave Spurs either on loan or permanently. Told his preference would be to rejoin Leeds, but I understand #LUFC have genuine interest in #ACMilan's Noah Okafor and that could impact Solomon, who other clubs are also keen on. #THFC

auren

Gå for Solomon! fantastisk seson i fjor, vil til klubben, ikke så dyr og tror han er god nok.
Vet hva vi får. No brainer dette.

Killa

Quote from: auren on August 14, 2025, 13:06:29Nytt navn på blokka:

Adam Pope
@apopey
Leeds United tracking Panathinaikos forward Fotis Ioannidis

auren

Får ikke akkurat vann i munnen av dette ryktet. 36 mål på 5 sesonger (139 kamper) for Panathinaikos gir 7 mål pr sesong. Men mulig han har andre kvaliteter enn å score mål? Uansett - det er jo nettopp det vi trenger...

Asbjørn

...blir nok ingen Nico Gonzales på oss

🚨🔴⚪️ EXCLUSIVE: Atlético Madrid open talks to sign Nico González from Juventus.

Discussions started over potential deal and it could be a permanent move, initial talks ongoing.

🔀 It could unlock new winger for Juve if Nico deal happens.
https://x.com/FabrizioRomano/status/1955971580820951362

oG, FØRST I DAG ER DET MEDICAL:
Dominic Calvert-Lewis has arrived at TA ahead of his medical taking place this afternoon.
⏳✍️#LUFC
https://x.com/FPLG23/status/1955973493637444001
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Hawley on August 14, 2025, 14:10:58
Quote from: auren on August 14, 2025, 13:09:55Dom Smith
@MrDomSmith

auren

Gå for Solomon! fantastisk seson i fjor, vil til klubben, ikke så dyr og tror han er god nok.
Vet hva vi får. No brainer dette.

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united-transfer-news-manor-solomon-tottenham-hotspur-stance-5271906

Cherry

Solomon, Justin og Dovbyk nå......
Ser at Toon`gikk for Ramsey fra Villa, så da er El Khannouss «ledig» igjen...

GeirO

Skadeplaget Bamford med høy lønn ut.
Skadeplaget DCL med høy(ere) lønn inn.

Ja, ja.......

(ennå ikke brukt ett pund i overgangssum for en offensiv spiller)
MOT

Asbjørn

...til de som lurer på ka som skjer:
Woody: No change in Justin, Okafor and DCL I'm told and they're still on
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

🆕  Illan Meslier being offered around clubs in Europe for £5-6m this summer. Player is expected to leave after becoming third in the goalkeeping pecking order at #LUFC.

https://x.com/JoeDonnohue/status/1955995012052709570  (YEP)
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Quote from: Asbjørn on August 14, 2025, 16:37:15🆕  Illan Meslier being offered around clubs in Europe for £5-6m this summer. Player is expected to leave after becoming third in the goalkeeping pecking order at #LUFC.

Synd vi ikke solgte Meslier da noen mente vi kunnet få 50 mill pund for han...

GaryMac

Quote from: morten1966 on August 14, 2025, 18:36:49
Quote from: Asbjørn on August 14, 2025, 16:37:15🆕  Illan Meslier being offered around clubs in Europe for £5-6m this summer. Player is expected to leave after becoming third in the goalkeeping pecking order at #LUFC.

Synd at jeg ikke brukte en tusenlapp på bitcoin i 2010.....
You just never know. :-)

morten1966

Quote from: GaryMac on August 14, 2025, 19:42:40

Gjorde du ikke det du da?

leedslife

Hva er tilbakemeldingene vedr Okafor Asbjørn?
Er det en potensiell erstatter for Ramazani eller er dette en som går inn i 11éren på lik linje med Perri, Bijol og Stack?

Har ikke vært så veldig close på Italiensk fotball de siste årene, så dette blir mye synsing. Men måtte sjekke opp litt vedr stats og rapporter.
Det er jo ikke veldig overbevisende selv om han altså har to giganter av noen klubber (med forvetningspress der etter) på CVen.
Statsen kan jo gi et bilde av et noe uferdig end-product og kanskje noe mangel på kapasitet allround? (tenker først rundt de defensive bidragene i et lag som forsvarer seg), men med godt posisjoneringsspill offensivt, god til å gjennvinne posession høyt i banen (Som Solomon var fantastisk på). Også er det en stor styrke at han kan bekle flere offensive roller.
Av det jeg har filtrert av meningsbærere og supportere på X så er det litt det samme bildet som går igjen.

Ellers er det fantastisk rapporter fra tiden i Sveits, men da spesielt Salzburg og Østerrike, men historien har jo vist siste 5-6 sesongene at det er litt blandede drops når flere av de up-and coming skal testes på nivået opp.

Han var veldig god mot Leeds, men fra Mandag av så møter han neppe en høyre back/side som henger så lite med.
Og er det noe nytt rundt El Khannouss? Var det ikke du som meldte at det var en deadline på en opsjon som løper ut i disse dager?

leedslife

McAtee og Hutchinson så godt som klare for Forest ifølge Ornstein

@david_ornstein

Nærmere 70 mill. Begge sentrale for U-21 som vant sluttspillet i sommer.

Er vel en pen liten gevinst for Ipswich.

Ser ihvertfall ut som at markedet starter og løsne på seg.
Game on de neste dagene.

Fra samme mann: West Ham intenserer jakten på Fernandes fra Saints. Bud på 30m pluss avvist.

GaryMac

Quote from: morten1966 on August 14, 2025, 20:11:34
Quote from: GaryMac on August 14, 2025, 19:42:40

Gjorde du ikke det du da?
Dessverre. Da kunne jeg vært god for en milliard eller to nå.
Rent bortsett fra at jeg hadde vært godt fornøyd og solgt meg ut når prisen hadde doblet seg, og jeg hadde vært der jeg er nå likevel  ;D  ;D  ;D

Asbjørn

Quote from: leedslife on August 14, 2025, 21:06:21Hva er tilbakemeldingene vedr Okafor Asbjørn?
Er det en potensiell erstatter for Ramazani eller er dette en som går inn i 11éren på lik linje med Perri, Bijol og Stack?

Har ikke vært så veldig close på Italiensk fotball de siste årene, så dette blir mye synsing. Men måtte sjekke opp litt vedr stats og rapporter.
Det er jo ikke veldig overbevisende selv om han altså har to giganter av noen klubber (med forvetningspress der etter) på CVen.
Statsen kan jo gi et bilde av et noe uferdig end-product og kanskje noe mangel på kapasitet allround? (tenker først rundt de defensive bidragene i et lag som forsvarer seg), men med godt posisjoneringsspill offensivt, god til å gjennvinne posession høyt i banen (Som Solomon var fantastisk på). Også er det en stor styrke at han kan bekle flere offensive roller.
Av det jeg har filtrert av meningsbærere og supportere på X så er det litt det samme bildet som går igjen.

Ellers er det fantastisk rapporter fra tiden i Sveits, men da spesielt Salzburg og Østerrike, men historien har jo vist siste 5-6 sesongene at det er litt blandede drops når flere av de up-and coming skal testes på nivået opp.

Han var veldig god mot Leeds, men fra Mandag av så møter han neppe en høyre back/side som henger så lite med.
Og er det noe nytt rundt El Khannouss? Var det ikke du som meldte at det var en deadline på en opsjon som løper ut i disse dager?
Det eg har lest om Okafor er det samme som du skriver, veldig god i Sveits men ikke fått det til like bra i Italia. En kar begrunnet det med at han trivdes best sentralt men hadde måttet spilt mest til venstre for Milan.

Mht DEK stod det tidligere at fristen gikk ut den 14. men noen har i dag hevdet at det var fredag...

Men Woody hadde altså ikke hørt noe rundt ham i dag, det var:
No change in Justin, Okafor and DCL I'm told and they're still on
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Quote from: Killa on August 14, 2025, 09:40:27

Har vi avskrevet Nmecha helt allerede før sesongen er i gang...? Forøvrig enig med alle her som mener at vi må ha inn en soleklar 9'er som starter hver kamp og som vi kan stole på vil levere et bra nivå med mål. Men det er ennå håp om at denne mannen dukker opp..

Nei, det var ikkje meininga å utelukka Nmecha. Eg gløymte han litt bort i farten, også delvis fordi det er litt uklart om han er tiltenkt 9'ar rollen. Men det er vel der han har spelt hittil i preseason?! Foreløpig har eg ikkje sett noko som tyder på at han er ein oppgradering av Piroe, men du har heilt rett i at det er altfor tidleg å konkludere med det enda.

Asbjørn

Leeds-Live rapporterer at Bologna har prøvd seg på en pakke med lån/opsjon på kjøp i størrelsesorden £13m (som Milan har avslått) gir en indikasjon på hva Okafor evt vil koste:
"The Rossoblu have taken concrete steps by presenting an initial proposal to Milan, a loan with an option to buy for a total package of €15-16 million [approximately £13 million].

LeedsLive says: The fact Bologna have had a loan with option to buy for £13m rejected by AC Milan means that the Serie A club will be after more OR a permanent deal for the 25-year-old. Okafor impressed against Leeds in Dublin last weekend and he doesn't appear to be part of Massimiliano Allegri's long-term plans at the San Siro.

Should Leeds be able to get Okafor for as little as £15m on a straight permanent deal or a loan with an obligation if the Whites stay in the Premier League, then I think it's a good deal all-round. Leeds need attacking signings.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-learn-noah-okafor-32278882
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Mht El Khannouss skriver Leeds-Live vi fortsatt er "in the mix". Og om der er en release clause er de usikker på:
However, unlike their pursuit of the former Everton striker, El Khannouss will cost money. There have been reports of a release clause - if that is accurate, then the least that can be concluded is that no interested club has triggered it yet.

It's understood that Leicester are looking for a figure around £30million. Whether that itself is the release clause fee or just an asking price, the Foxes have more ground to stay stubborn.
...
Leicester insiders have outlined how El Khannouss is seen by many as a top-level attacking midfielder albeit is not the finished product. So his next club would be buying into potential as well as current quality.
...

Leeds United are one of those keeping tabs on the playmaker amid their desire to bolster the attack. They are also after a set-piece taker, and El Khannouss' corner for his second assist may have further whetted the appetite.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/two-truths-clear-bilal-el-32266440
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Begynner å koste mer enn det smaker av El Khannouss nå synes jeg. 30 millioner er drøyt. Ja, vi trenger en 10-er, men virker jo som at Farke ønsker å spille hovedvekten av kampene i 4-3-3 formasjon, og da synes jeg det er drøyt å bruke så mye på en spiller som sannsynligvis vil sitte en del på benk. Ser at han også kan bekle en venstreving-posisjon, men det er jo ikke der han er best vel?

Trodde vi var lengre ned i kjøpsprosessen i forhold til Okafor, men nå er jo Solomon plutselig tilgjengelig igjen. Lån han gjerne med opsjon på kjøp.

auren

auren

Waccoe:

A poster on the Leicester forum seems to think the release clause for BEK states that the fee (or most of it) would have to be paid up front, which might be putting a few teams off..

auren