Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 114 Guests are viewing this topic.

auren

Nicolò Schira
@NicoSchira
#Leeds are interested in #Lecce's striker Nikola #Krstovic. Lecce ask €25M at the least to sell the striker. #transfers #LUFC

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Vinduet åpner altså neste søndag (1.juni) og varer til mandag 1.september kl 20 (ikke midnatt som tidligere). At det er stengt under klubb-VM 10.-16.juni er vel strengt tatt av liten betydning da man kan forhandle også i den perioden...

Isaac Johnson (Leeds-Live) tror at lite vil skje i begynnelsen av vinduet siden Leeds ikke må selge først for å være på riktig siden av PSR-limiten (frist 30.juni):
It all points towards early July being the prime time when Leeds could formally secure their first deal - but doing business earlier is not out of the question if there is enough financial headroom to gain an even earlier advantage over their rivals.

I fjor:
Due to the delayed planning time, it took two weeks and four days from the window opening for the club to secure their first arrival of last summer - Joe Rodon's permanent switch from Tottenham Hotspur. Still, that was made on July 2, so earlier than when Ampadu was first acquired the year prior.

2023:
Farke has shown that he likes to get the ball rolling as soon as he can in his previous two summers at United. The first senior signing he made was Ethan Ampadu, who came in on July 19, 2023 - just 15 days after his appointment as boss.

Dét sagt:
Daniel Farke has spoken about how he likes to have the groundwork in place to attack the transfer market early and that's what Leeds United have provided.

Det vi vet:
Decisions have already been made on contracts, albeit discussions with Sam Byram and Junior Firpo are ongoing while James Debayo must now decide whether he will accept new terms. It's unclear at this stage whether any will ultimately follow Josuha Guilavogui out of the door.

YEP opplyser også om når spillerne er ventet tilbake. Kan jo være greit for nye signeringer å være på plass innen da:
Leeds players return to pre-season training
Monday, July 7 or Tuesday, July 8.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-could-complete-first-31703312
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Lakmustesten på hva Leeds har å bruke på transfers kommer på stopperplass, argumenterer Isaac Johnson:

But perhaps the most telling barometer of United's transfer musings is at centre-back, or more specifically the partner for Rodon.

Han argumenterer:
Pascal Struijk has Premier League experience and is a worthy vice-captain.

Yet there is a sense United could do with an upgrade if it is feasible. Struijk is solid and his aerial prowess cannot be denied but there are elements of his game that are worrisome.

While not slow, he does not exactly possess rapid pace, which counts against his style of play. Struijk often leaves his defensive line to come out for duels, as seen frequently this season.

When he wins the contest it looks great, but there have been multiple occasions where he has lost out and left a gap at the back for attackers to exploit. This has been capitalised on in the Championship and will be punished more greatly in the Premier League.

There are worse options to have in the back line - but there are better. Plus, United ought to have more than three realistic centre-back selections, with Ampadu's role in midfield to be crucial next season and James Debayo, should he sign new terms, too inexperienced.

Leeds need a new centre-half, preferably to be a starter. But centre-back arguably does not come into the top three transfer priorities and this is where United might feel the pressure of spending limits.

* keeper
* spiss
* tier-rollen

Leeds United have many areas of the squad to strengthen this summer, but not all of them need to be marquee signings.

The likes of Jayden Bogle, Joe Rodon, Daniel James and Ethan Ampadu have all merited a starting spot next season. There is an obvious need for reinforcements in other areas, such as goalkeeper and left wing, should Manor Solomon not be signed permanently.

...
The fact is that in some areas, the club might have to settle with what they have got for now. Midfield also comes into this category.
...
...han skriver om Tanaka (og at han 'ran out of steam' mot slutten av sesongen):
Though, again, if United run out of spending headspace, they might have no choice but to name him in the XI. Like with Struijk, that is far from a headache situation and supporters would not bat an eyelid if both were to start. It's just not the ideal scenario.

Så han konkluderer:
Ultimately, what happens in the second centre-half role could be the litmus test of how deep United's transfer replenishment has gone.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/truth-leeds-united-summer-transfer-31683889
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Interessant tanker rundt Struijk. Det må selvsagt tas med i betraktningen at han har spilt venstre stopper med en makker på back som ikke kan forsvare. Normalt sett kan backen kompensere, om en stopper selger seg litt høyt i banen. Med en back som er god defensivt, kan Rodon/Struijk duge, vi må allikevel ha inn ny stopper for bredden sin skyld. Tar det for gitt at Wöber forsvinner.

Kato

Quote from: peacock on May 25, 2025, 12:30:37Interessant tanker rundt Struijk. Det må selvsagt tas med i betraktningen at han har spilt venstre stopper med en makker på back som ikke kan forsvare. Normalt sett kan backen kompensere, om en stopper selger seg litt høyt i banen. Med en back som er god defensivt, kan Rodon/Struijk duge, vi må allikevel ha inn ny stopper for bredden sin skyld. Tar det for gitt at Wöber forsvinner.

Struijk ikke god nok. For temposvak, ikke overraskende snørte vi sammen da Ampadu kom bak.

stian

Hvis vi klarer å signere en starter som går rett inn inn i venstre stopper-rollen, så for all del. Da er Struijk en meget solid stand-in. Hvis vi klarer å selge Struijk for en kjempesum, så er det god butikk som frigjør midler til fornyelse.

Hvis ingen av disse lar seg gjøre, så er det på ingen måte krise å starte sesongen med Struijk som makker til Rodon. Vi kommer til å måtte spille ganske annerledes neste sesong, kanskje på en måte hvor Struijk får spille mer på sine styrker fysisk og i luften. Tipper vi signerer et mer ubeskrevet blad som backup for de stopperne vi har, ev. at vi bruker lånemarkedet.

Kato

Aaron Cresswell linkes inn fra West Ham. Ikke unaturlig når Firpo er på tur ut, og Cresswell forlater West Ham. 35 år, spørsmålet er om erfaringen fra PL er nok. 839 minutter på 18 kamper, gjennomsnitt på 46 minutter de kampene han har spilt denne sesongen for West Ham.

Så er det selvfølgelig Hamer da. Han tror jeg havner hos oss.

Hawley

Quote from: Kato on May 25, 2025, 22:25:02Aaron Cresswell linkes inn fra West Ham. Ikke unaturlig når Firpo er på tur ut, og Cresswell forlater West Ham. 35 år, spørsmålet er om erfaringen fra PL er nok. 839 minutter på 18 kamper, gjennomsnitt på 46 minutter de kampene han har spilt denne sesongen for West Ham.

Så er det selvfølgelig Hamer da. Han tror jeg havner hos oss.

Seriøst?? En 35-åring for Firpo - NOT!

Dennis

Jeg håper Firpo blir. En av våre beste spillere de to siste sesongene. Det handler nok veldig mye om at Leeds har styrt kampen i en voldsom majoritet av kampene. Han er også blant de mest erfarne spillerne i stallen.

Jeg skal ikke sammenligne for mye annet enn grovt sett, men jeg håper 49ers tok lærdom av hvor elendig rekrutteringen ble gjort da Dallas, Cooper, Ayling, Bamford, Klich osv skulle erstattes av yngre spillere som skulle inn og ta over disse rollene. Av erstatterne er vel kun Wöber hos oss pr i dag og det er vel ikke stort lenger.

Håper Firpo får en ny toårskontrakt, samtidig som vi henter en ny back - primært en bedre forsvarer. Hvis Firpo derimot skulle forsvinne og siden Sheffield United ikke rykka opp og etter alle solemerker vil slite økonomisk, hva med å se til Harrison Burrows? Han er klart best offensivt han også, men det er en spiller i en fin alder og ettersom Blades gav et sted mellom 2-3 mill pund for han kan det absolutt være et aktuelt salg for å få gevinst på FFP/PSR-regnskapet. Tror det kunne vært en fin Firpo-erstatter.
Marching on together!

Hawley

Quote from: Dennis on May 26, 2025, 10:47:01Jeg håper Firpo blir. En av våre beste spillere de to siste sesongene. Det handler nok veldig mye om at Leeds har styrt kampen i en voldsom majoritet av kampene. Han er også blant de mest erfarne spillerne i stallen.

Jeg skal ikke sammenligne for mye annet enn grovt sett, men jeg håper 49ers tok lærdom av hvor elendig rekrutteringen ble gjort da Dallas, Cooper, Ayling, Bamford, Klich osv skulle erstattes av yngre spillere som skulle inn og ta over disse rollene. Av erstatterne er vel kun Wöber hos oss pr i dag og det er vel ikke stort lenger.

Håper Firpo får en ny toårskontrakt, samtidig som vi henter en ny back - primært en bedre forsvarer. Hvis Firpo derimot skulle forsvinne og siden Sheffield United ikke rykka opp og etter alle solemerker vil slite økonomisk, hva med å se til Harrison Burrows? Han er klart best offensivt han også, men det er en spiller i en fin alder og ettersom Blades gav et sted mellom 2-3 mill pund for han kan det absolutt være et aktuelt salg for å få gevinst på FFP/PSR-regnskapet. Tror det kunne vært en fin Firpo-erstatter.

Skjønner at vi må ha erstattere og back-up, men hvis vi skal legge oss på nivå-35-åringer-utgående-kontrakt, så gjør vi samme blemme igjen. Mye rykter selvsagt, så jeg regner ikke med at det skjer. Jeg har tidligere vært kritisk til Bogle og Firpo sine defensive kvaliteter noe som blir blodviktig i PL, men mener jo selvsagt at vi skal beholde dem også.

Dennis

Quote from: Hawley on May 26, 2025, 10:58:29
Quote from: Dennis on May 26, 2025, 10:47:01Jeg håper Firpo blir. En av våre beste spillere de to siste sesongene. Det handler nok veldig mye om at Leeds har styrt kampen i en voldsom majoritet av kampene. Han er også blant de mest erfarne spillerne i stallen.

Skjønner at vi må ha erstattere og back-up, men hvis vi skal legge oss på nivå-35-åringer-utgående-kontrakt, så gjør vi samme blemme igjen. Mye rykter selvsagt, så jeg regner ikke med at det skjer. Jeg har tidligere vært kritisk til Bogle og Firpo sine defensive kvaliteter noe som blir blodviktig i PL, men mener jo selvsagt at vi skal beholde dem også.

Ja, det er en veldig vanskelig balansegang. Vi kan selvsagt ikke fylle stallen med 35-åringer som er veid for lette for ny kontrakt i ett av ligaens svakeste lag. Det betyr ikke at et par slike signeringer er helt feil. Jeg har ikke sett Cresswell nok til å ha noen tanker om han hadde vært en grei signering, men man får ikke vann i munnen sånn umiddelbart.

Tenker her at Leeds må hente riktige typer spillere og det baseres på flere kriterier: Først og fremst, de må være gode nok.  Det sier seg selv. Utfordringen for en klubb i Leeds' posisjon, er at det også må tenkes videresalgsverdi. Dessverre har fotballen blitt slik. Med unntak av de aller rikeste klubbene som får holde på mer eller mindre som de vil, må resten forholde seg til spillereglene. Det er ingen videresalgsverdi i en 35-åring. Men dersom denne 35-åringen - som representant for en viss type spiller - holder klubben i Premier League, så er plutselig regnestykket et helt annet. Da kostet han ingenting (kun lønn) og har sikret inntekter i millardklassen. Noe som gjør at han bidrar enormt til å kunne supplere til stallen, selv om spilleren selv ikke genererer penger i form av overgangssum.

Sist Leeds gikk opp, ble det hentet fra kontinentet. Rodrigo var stjernesigneringen på papiret, mens Llorente, Koch, Helder Costa (etter lån) og Raphinha alle gikk under moneyball-tankegangen. Med fasit i hånd slo det - med unntak av Raphinha - ikke ut i full blomst. På papiret ingen dum tanke, med en spansk landslagsspiller og to som vaket i troppene, pluss Raphinha som senere har vist seg som en potensiell Gullballen-vinner. Av de andre har vi knapt fått igjen vrakpanten - i tillegg til all lønnen som har gått til de. Så skal det sies at Summerville var blant signeringene den sommeren og han ble solgt for mye penger. Men igjen, dette var en spiller som ikke slo ut i full blomst før vi spilte i Championship. Og det ville hatt langt større verdi å spille i Premier League, enn det er å selge Summerville og Rutter for gevinst. Kunne man truffet på begge, så er vi plutselig på et godt sted.

Jeg likte Rodrigo og til tider viste han gode takter, men det er veldig vanskelig å argumentere hardt for at spillestilen passet i Bielsas system. Leeds burde utvilsomt i stedet gått for Watkins. Yngre, bedre og langt mer tilpasset pressingen og hurtigheten. Jada, det er lett å si i etterkant, men siden han var sterkt linket så blir det litt symbolsk.

Poenget mitt er at Leeds først og fremst må tenke overlevelse. Forrige runde av innkjøp i PL inneholdt folk som Aaronson og Rutter; spillere som skulle hentes med et talent og potensielt selges for et større beløp. Det er vanskelig når man rykker ned. Rutter endte opp med å bli en økonomisk suksess, men jeg står fortsatt for at det var riktig spiller, men til fullstendig feil tid. Igjen er dette med fasit i hånda, for i 2023 trodde jeg nesten det var en ny Ali Dia. Presset som ble lagt på han fra januar 2023 og ut sesongen var helt feil. Selv om Rutter ble solgt med overskudd, var det jo også slik at Leeds spilte på nivået under og genererte langt mindre inntekter den sesongen. Leeds burde henta en koksgrå spiss som kjente ligaen, a la Danny Ings eller andre av Glenn Murray-typen. Som Brighton hadde, før de begynte å fase inn langt mer spennende og talentfulle spillere fra Europa og Sør-Amerika. Fordi, som nevnt, det viktigste er å etablere seg i divisjonen. Det kan bety at man må gå veien om noen trøtte og solide spillere, før man finner de som virkelig får folk opp fra setene.

Det er nok bedre å herde spillere når man er en trygg middelhavsfarer og ikke - som Leeds - når man antok nedrykkskamp eller - som Spurs - har ambisjoner om å vinne, men legger veldig mye ansvar på for mange unge skuldre.

Forhåpentligvis er grunnlaget lagt for å treffe bedre på våre investeringer denne gangen, med et blikk både på rutine og 'grizzled bastards' for å sitere Dan Moylan i Square Ball og talentfulle spillere som kan bli langt mer verdt. Beren Cross var i Athletic-podcasten inne på at man før årets sesong var opptatt av å hente de riktige typene, mer enn de som kunne bli mest verdifulle. Det fungerte det, men jeg tviler på at Leeds har mange spillere med en markedsverdi over £30 mill i stallen, der vi i fjor var blant de som solgte for mest i Europa - fra nivå to.

Fryktelig enkelt på papiret og svært vanskelig å innfri, men jeg tror det er større forutsetninger for dette i sommer enn det var under Radrizzani/Orta. Sistnevnte traff skikkelig på noe, men altfor mange bomskudd kosta oss to nye sesonger i CC.

Først og fremst må vi ha en skikkelig sentrallinje. Vi har stopper(ne), men vi trenger en keeper, en midtbanespiller med skikkelig 'tilstedeværelse', en 10er og en mer all round spiss.
Marching on together!

Hawley

Quote from: Dennis on May 26, 2025, 11:29:54
Quote from: Hawley on May 26, 2025, 10:58:29

Ja, det er en veldig vanskelig balansegang. Vi kan selvsagt ikke fylle stallen med 35-åringer som er veid for lette for ny kontrakt i ett av ligaens svakeste lag. Det betyr ikke at et par slike signeringer er helt feil. Jeg har ikke sett Cresswell nok til å ha noen tanker om han hadde vært en grei signering, men man får ikke vann i munnen sånn umiddelbart.

Tenker her at Leeds må hente riktige typer spillere og det baseres på flere kriterier: Først og fremst, de må være gode nok.  Det sier seg selv. Utfordringen for en klubb i Leeds' posisjon, er at det også må tenkes videresalgsverdi. Dessverre har fotballen blitt slik. Med unntak av de aller rikeste klubbene som får holde på mer eller mindre som de vil, må resten forholde seg til spillereglene. Det er ingen videresalgsverdi i en 35-åring. Men dersom denne 35-åringen - som representant for en viss type spiller - holder klubben i Premier League, så er plutselig regnestykket et helt annet. Da kostet han ingenting (kun lønn) og har sikret inntekter i millardklassen. Noe som gjør at han bidrar enormt til å kunne supplere til stallen, selv om spilleren selv ikke genererer penger i form av overgangssum.

Sist Leeds gikk opp, ble det hentet fra kontinentet. Rodrigo var stjernesigneringen på papiret, mens Llorente, Koch, Helder Costa (etter lån) og Raphinha alle gikk under moneyball-tankegangen. Med fasit i hånd slo det - med unntak av Raphinha - ikke ut i full blomst. På papiret ingen dum tanke, med en spansk landslagsspiller og to som vaket i troppene, pluss Raphinha som senere har vist seg som en potensiell Gullballen-vinner. Av de andre har vi knapt fått igjen vrakpanten - i tillegg til all lønnen som har gått til de. Så skal det sies at Summerville var blant signeringene den sommeren og han ble solgt for mye penger. Men igjen, dette var en spiller som ikke slo ut i full blomst før vi spilte i Championship. Og det ville hatt langt større verdi å spille i Premier League, enn det er å selge Summerville og Rutter for gevinst. Kunne man truffet på begge, så er vi plutselig på et godt sted.

Jeg likte Rodrigo og til tider viste han gode takter, men det er veldig vanskelig å argumentere hardt for at spillestilen passet i Bielsas system. Leeds burde utvilsomt i stedet gått for Watkins. Yngre, bedre og langt mer tilpasset pressingen og hurtigheten. Jada, det er lett å si i etterkant, men siden han var sterkt linket så blir det litt symbolsk.

Poenget mitt er at Leeds først og fremst må tenke overlevelse. Forrige runde av innkjøp i PL inneholdt folk som Aaronson og Rutter; spillere som skulle hentes med et talent og potensielt selges for et større beløp. Det er vanskelig når man rykker ned. Rutter endte opp med å bli en økonomisk suksess, men jeg står fortsatt for at det var riktig spiller, men til fullstendig feil tid. Igjen er dette med fasit i hånda, for i 2023 trodde jeg nesten det var en ny Ali Dia. Presset som ble lagt på han fra januar 2023 og ut sesongen var helt feil. Selv om Rutter ble solgt med overskudd, var det jo også slik at Leeds spilte på nivået under og genererte langt mindre inntekter den sesongen. Leeds burde henta en koksgrå spiss som kjente ligaen, a la Danny Ings eller andre av Glenn Murray-typen. Som Brighton hadde, før de begynte å fase inn langt mer spennende og talentfulle spillere fra Europa og Sør-Amerika. Fordi, som nevnt, det viktigste er å etablere seg i divisjonen. Det kan bety at man må gå veien om noen trøtte og solide spillere, før man finner de som virkelig får folk opp fra setene.

Det er nok bedre å herde spillere når man er en trygg middelhavsfarer og ikke - som Leeds - når man antok nedrykkskamp eller - som Spurs - har ambisjoner om å vinne, men legger veldig mye ansvar på for mange unge skuldre.

Forhåpentligvis er grunnlaget lagt for å treffe bedre på våre investeringer denne gangen, med et blikk både på rutine og 'grizzled bastards' for å sitere Dan Moylan i Square Ball og talentfulle spillere som kan bli langt mer verdt. Beren Cross var i Athletic-podcasten inne på at man før årets sesong var opptatt av å hente de riktige typene, mer enn de som kunne bli mest verdifulle. Det fungerte det, men jeg tviler på at Leeds har mange spillere med en markedsverdi over £30 mill i stallen, der vi i fjor var blant de som solgte for mest i Europa - fra nivå to.

Fryktelig enkelt på papiret og svært vanskelig å innfri, men jeg tror det er større forutsetninger for dette i sommer enn det var under Radrizzani/Orta. Sistnevnte traff skikkelig på noe, men altfor mange bomskudd kosta oss to nye sesonger i CC.

Først og fremst må vi ha en skikkelig sentrallinje. Vi har stopper(ne), men vi trenger en keeper, en midtbanespiller med skikkelig 'tilstedeværelse', en 10er og en mer all round spiss.

Følger deg her, Dennis. Vi kan selvsagt treffe på en 35-åring alà Strachan, men fotballen har endret seg noe så voldsomt siden den gang. Nå er faktisk alle topptrente atleter og det går i et h.... tempo og trøkk, men som back-up, ja...kanskje.

Det essensielle er å treffe med signeringer. En utrolig vanskelig greie. Man vet jo liksom ikke før det får gått 10-15 kamper og da kan det være for sent. Llorente, Koch, Wøber etc burde jo vært gode nok, men det holdt ikke. Rutter var jo også katastrofe i PL. Nei, det blir spennende. Blir vel for dyrt å hente erfarne PL-spillere fra andre klubber. Måtte evt være toppspillerene til de som rykker ned.

Kato

Skal ikke mene for mye om Cresswell, da jeg ikke har sett han mye denne sesongen. Men signeringene må ses i en sammenheng. Vi henter ikke 6 spillere til 30 mill pund. En gratis Cresswell frigjør kanskje mer midler i andre posisjoner. Så en sesong eller to med han på venstrebacken kan jo kanskje være en god løsning hvis det gjør at vi kan bruke mer på 10er og spiss.

TK20

Quote from: Asbjørn on May 25, 2025, 11:33:06Though, again, if United run out of spending headspace, they might have no choice but to name him in the XI. Like with Struijk, that is far from a headache situation and supporters would not bat an eyelid if both were to start. It's just not the ideal scenario.

Dette her om Tanaka er jo det reneste vås! Not the ideal scenario å starte Tanaka i PL? Hva er det for en sjarlatan som skriver dette?

Asbjørn

Quote from: TK20 on May 26, 2025, 16:17:56
Quote from: Asbjørn on May 25, 2025, 11:33:06Though, again, if United run out of spending headspace, they might have no choice but to name him in the XI. Like with Struijk, that is far from a headache situation and supporters would not bat an eyelid if both were to start. It's just not the ideal scenario.

Dette her om Tanaka er jo det reneste vås! Not the ideal scenario å starte Tanaka i PL? Hva er det for en sjarlatan som skriver dette?

Hehe, om man bare siterer noe av det en journalist skriver for så å karakterisere det som vås, kan du jo like godt sitere denne setningen hans (for denne tror jeg du er hjertens enig i):
Ao Tanaka undoubtedly has the technique and talent to play in the Premier League

Det er bare det at avslutningen hans av sesongen gjør at man blir litt usikker på hvordan han vil fremstå i Premier League. Derfor la Johnson til:
but recent months show that his strength and power might need working on first before he can become a regular starter.

Altså, flott med Tanaka men vi bør jo ha et sikrere kort i tillegg.

Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Quote from: Kato on May 26, 2025, 14:44:11Skal ikke mene for mye om Cresswell, da jeg ikke har sett han mye denne sesongen. Men signeringene må ses i en sammenheng. Vi henter ikke 6 spillere til 30 mill pund. En gratis Cresswell frigjør kanskje mer midler i andre posisjoner. Så en sesong eller to med han på venstrebacken kan jo kanskje være en god løsning hvis det gjør at vi kan bruke mer på 10er og spiss.

Dette er veldig rett, selv om 100-150 mpund høres ekstremt mye ut er det småpenger med tanke på at Solanke kostet 60 mPund, vi solgte Rutter for 45 osv.

Kan vi hente inn to-tre solide (creswell, wilson, doukore) om en litt aldrende spillere på free transfer(jada de skal ha sign on), har vi plutselig lang større dybde i stallen.

Da kan vi hente inn 3-4 spillere som virkelig hever oss.

Legg på et par gode lån, så er det håp.

Håper vi bare ikke bruker mye penger på talenter og lovende spillere under 23 år. Rutter er som det nevnes profiler vi bør holde oss unna nå.

Enkelte rykter tilsier at vi går etter spillere som er på free transfer og de som neeesten er god nok for topp 6 klubbene. Tror klubben har lært av forrige fadese av transfer politikk, samt fiaskoer til de andre nyopprykkede klubber.
"Who needs Cantona??"

Dylan

Everton sier at Harrison er en av spillerne som vil returnere til sin "moderklubb", tenkes han inn i Leeds igjen eller skal han sendes/selges videre?

AllWhiteTøyen

Quote from: Dylan on May 27, 2025, 06:54:54Everton sier at Harrison er en av spillerne som vil returnere til sin "moderklubb", tenkes han inn i Leeds igjen eller skal han sendes/selges videre?
Han trenger vi ikke med mindre vi ikke klare å hente noen bedre. Ett mål og null assist på 24 kamper fra start for Everton denne sesongen er ikke imponerende stats akkurat. Nå har jeg riktignok ikke sett ham spille de to siste sesongene, så det kan jo hende han er brukt på en annen plass enn når han spilte for oss.

Cherry

Til Dennis kan jeg fortelle at Danny Ings nå er "fritt villt" igjen etter å ha
gått ut kontrakten i West Ham.  Han er faktisk kun 32 år......kan være en meget god
squad player for oss.

Tror fortsatt at Farke er svak for Cantwell, Buendia og Aarons...og at i hvert fall 1 av de ankommer.

auren

Quote from: Cherry on May 27, 2025, 11:59:05Til Dennis kan jeg fortelle at Danny Ings nå er "fritt villt" igjen etter å ha
gått ut kontrakten i West Ham.  Han er faktisk kun 32 år......kan være en meget god
squad player for oss.

Tror fortsatt at Farke er svak for Cantwell, Buendia og Aarons...og at i hvert fall 1 av de ankommer.

Ings blir 33 år i juli og karrieren har vært på helle noen år nå. Selv om han har mye rutine og kommer gratis er jeg svært skeptisk til en slik overgang.

Cantwell er ikke god nok. Aarons kan sikkert være en god back up på backene. Buendia absolutt spennende!

auren

Dennis

Quote from: Cherry on May 27, 2025, 11:59:05Til Dennis kan jeg fortelle at Danny Ings nå er "fritt villt" igjen etter å ha
squad player for oss.

Jeg hadde trudd han var eldre. Føler han alltid har vært med.

Når det er sagt, så mente jeg ikke at han nødvendigvis er riktig signering nå. Tenkte mer av den typen spiller. De med litt "spisse albuer", som har vært med både på en vinternatt og -dag før. Med fasit i hånd er det ingen tvil om at Rutter er en mer spennende spiller enn Ings, men jeg står på at Ings ville vært en mer riktig signering på tidspunktet Rutter ble henta - uten at det er noen form for garanti for at vi hadde overlevd. Til det virka det hele å være litt for råttent.

Nok en gang: Det var ikke Rutters skyld, men svak timing på markedet. Sett i etterkant, men det er likevel ikke rakettforskning å påpeke at Leeds valgte litt for mye talent over rutine den gangen.

Per i dag tror jeg at jeg heller ville hatt Vardy av den typen spiller, over Ings. På tross av høyere alder. Så håper jeg selvsagt at vi går for et yngre, soleklart førstevalg som nr 9 og at det er Piroe som blir utfordreren. Men poenget er at jeg tror det er mange spillere som kan bidra positivt i mange faser, fra banen, til trening og garderobe og hvordan te seg som profesjonell spillere, takle press osv. Som totalt sett overgår antall mål eller markedsverdi de selv leverer.

Eksempelvis tror jeg Danny Wellbeck og James Milner har vært ganske viktige for Brighton. Finner vi en eller to av den typen mentorer for yngre spillere, er nok det lurt.

Basert på hva Cross og Hay diskuterte i Atheltic-podcasten, føler jeg meg trygg på at Leeds tenker i de baner. Folk som jobber i toppfotballklubber har selvsagt langt, langt bedre forutsetninger til å vurdere slikt enn en som ser det utenfra som fan, men jeg syns det til tider virker utrolig merkelig med rekruttering mange steder. Se på hva slags spillere Scum har rekruttert det siste tiåret. Eksempelvis med Donny van de Beek som indreløper, uten å bruke indreløpere. Sancho og Mount som sesongen før var ute av elleveren i sine respektive klubber, likevel kjøpt med engelsk premium pris. Casemiro til 1 mrd som 30-åring med alle meritter man kan ha på klubbnivå flere ganger allerede og gi han 4 mill i uka med 25% økning om de kommer til CL.

Eller Spurs, som rekrutterer en haug med talenter som Gray, Bergvall, Sarr og Bissouma (sistnevnte har riktignok blitt erfaring), men som samtidig vil hive ut danske Højbjerg - som på tross av å ikke være en toppspiller, alltid gir maks og utvilsomt kunne bidratt med å implementere yngre, mer talentfulle spillere. 

Man trenger en Wellbeck- og en Højbjerg-aktig spiller i stallen.
Marching on together!

Asbjørn

Gus Hamer-ryktene ja..

YEP skriver om det her.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-gus-hamer-sheffield-united-5148616

Det er Talksport som har brakt de på bane i denne omgang, men interessen vår er kjent fra tidligere vindu. Hamer ble jo omtalt som bestekompisen til Bogle da han spilte en av sine første Leedskamper forrige høst, han var på tribunen og så på.

Agenten hans er visst Leedsfan :)
The player is represented by the same Leeds United-supporting agent as full-back Jayden Bogle, who swapped Bramall Lane for Elland Road last year and this season was promoted as a champion with the Whites.

I fjor, da han hadde tre år igjen av kontrakten, bød vi visst £13m.

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Dennis

Hamer herjet med Leicester i fjorårs-sesongen åpningskamp, den gangen for Coventry. Dewsbury-Hall scora to for revene, som vant - ikke nødvendigvis så fortjent.

Jeg husker da Hamer som et skikkelig arbeidsjern på midten, med strålende pasninger og dødballer. Han ble riktignok kåret til årets spiller i divisjonen, men i det lille jeg har sett i det siste har han virka litt dvask og umotivert. Har han ikke fått litt kritikk av fansen for dette også?

På topp en strålende spiller og han gjorde seg ikke bort i PL for et særdeles svakt Sheff Utd. Jeg tror han hadde vært en fin rekruttering, til den riktige prisen. Håper det finnes en klausul der, om Leeds skulle være interessert.

Hva med både Dewsbury-Hall og Hamer? 8)
Marching on together!

Killa

https://anfieldindex.com/82493/liverpool-star-to-join-leeds-united-in-15million-summer-move-report.html

Hva tenker vi om denne greske reserven fra Liverpool? VB, 29 år og får et ganske bra skussmål her tross begrenset spilletid.
Noen som har et kvalifisert inntrykk av hans kvaliteter?

auren

Quote from: Killa on May 27, 2025, 21:21:18https://anfieldindex.com/82493/liverpool-star-to-join-leeds-united-in-15million-summer-move-report.html

Hva tenker vi om denne greske reserven fra Liverpool? VB, 29 år og får et ganske bra skussmål her tross begrenset spilletid.
Noen som har et kvalifisert inntrykk av hans kvaliteter?

Kjenner lite til ham, men han har vel spilt en god del med kamper for Liverpool. 15 millioner høres kanskje litt mye ut, men tror dette kan være en solid tilvekst med god erfaring og rutine. Akkurat hva vi trenger.

auren

auren

Porto TV
@PortoTelevision
FC Porto updates, football journalist, agent, and supporter. I have the best job in the world. 💙⚽ #FCPorto

299 følgere, så tvilsomt om dette er noe hold i.

Men en av Waccoerne skriver som tilsvar:

"Hmmm.... Maybe the player Donnohue was tipped off about? Playing in Portugal but not Portuguese. Although could quite easily be Pavlidis as well..."

auren

auren

I følge Irish Independent News er Bmouth og Leeds interessert i Boros Finn Azaz. 12 mål og 11 assist for Boro denne sesongen. I følge en Boro-fan var han svært god mot alle andre lag enn topplagene, i de kampene forsvant han ofte. Kun 1 assist totalt mot topp 6.

https://www.independent.ie/sport/soccer/premier-league/leeds-united-and-bournemouth-join-race-to-sign-ireland-international-finn-azaz/a1010030067.html

auren

auren

En Waccoer oppsummerer linkene til no. 10 posisjonen, en av de viktigste rekrutteringene denne sommeren:

Hamer

Buendia

Spertsyan

Baturina

Azaz

Lots of links to no10's. The reality is we'll only be signing one of them. My money would be on Hamer.

Jeg håper på Buendia.

auren

Cherry

Quote from: Dennis on May 27, 2025, 19:03:52Hamer herjet med Leicester i fjorårs-sesongen åpningskamp, den gangen for Coventry. Dewsbury-Hall scora to for revene, som vant - ikke nødvendigvis så fortjent.

Jeg husker da Hamer som et skikkelig arbeidsjern på midten, med strålende pasninger og dødballer. Han ble riktignok kåret til årets spiller i divisjonen, men i det lille jeg har sett i det siste har han virka litt dvask og umotivert. Har han ikke fått litt kritikk av fansen for dette også?

På topp en strålende spiller og han gjorde seg ikke bort i PL for et særdeles svakt Sheff Utd. Jeg tror han hadde vært en fin rekruttering, til den riktige prisen. Håper det finnes en klausul der, om Leeds skulle være interessert.

Hva med både Dewsbury-Hall og Hamer? 8)

Vil "slenge inn Ross Barkley på bordet",  som ett godt alternativ i tillegg til disse 2.....føler vi trenger både skuddbein, kreativitet og dødball-spesialist...så disse 3 oppfyller ønskene.