Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

karaba and 4 Guests are viewing this topic.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SupALeedS

Mange spennende rykter om dagen.

Djenepo - offensiv kantspiller som kan bekle begge sider, Spilt PL med Soton
Sam Johnston - PL erfaring
Manor Solomon- Er vel forventet at man signerer han?
Troy Parrott - Spiss
Kalvin Phillips- Hentes han hjem? Jeg mener vi bør se en annen vei
Aron Ramsdale- Linkes inn som første keeper

Spillere jeg tror forsvinner:

Sam Byram - kontrakt går ut
Junior Firpo- Kontrakt går ut
Max Wober-  Mye skadet, tror han forsvinner
Illan Meslier- Tror han selges pga alle feil i år
Joe Gelhardt - Utlånt til Hull- tror han forsvinner
Gyabi- Utlånt til Plymouth - tror han forsvinner
Jack Harrisson - utlånt til Everton - tror han forsvinner
Patrick Bamford - Selges - Slippes pga skader og lite spilletid.
Alex Cairns - Er vel greit å skippe ut
Manor Solomon- Tilbake etter lån
Joe Rotthwell - TIlbake etter lån
Guiloavogui - Eller hvordan det skrives, kontrakt utløpt.

Dette er 12 stk, jeg tror forsvinner. Noen har jo ikke vært i stallen i år. Men det betyr mye aktivitet i sommer :)

Alex

auren

Gresk høyreback på vei?

@scoutsattending
#lufc scout will be in attendance at Sunday's derby between Olympiakos and Panathinaikos to watch Greek international RB Georgios Vagiannidis (http://sportdog.gr)

#efc & #bhafc have submitted proposals for 23yo Panathinaikos RB Georgios Vangiannidis

PSV & Sporting have previously been linked but a move to the Premier League beckons (Athlitiki Kyriaki)

CAA Base's Frank Trimboli flew to Athens by private jet at Easter to speak to Vagiannidis after he left his previous agent and signed him up

Report claims "#efc and #lufc appear ready to submit offers of 8-10m euros to Panathinaikos

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Forsøker å bli klok på "regnestykket" ift reglementet /reglene man skal manøvrere etter
som klubb - nå i PL.  Det går i ball hver gang....

I dag leser jeg 3 artikler , der man tydelig kommuniserer at vi har ca 60 mill £ som vi kan benytte
da "penge-bonusen" på ca 160 mill £ (??) deles opp over 3 år, og hva som utbetales 1. året oppe igjen (altså kommende sesong) fratrekkes det man har i gjeld/utestående.... det er her jeg mister oversikten..

i VG står det at vi vil ha ca 150 mill £ og handle for......de har vel da tatt hele summen (som vi visstnok får over 3 sesonger - OM vi holder oss i PL)

Så i den siste er det helt klart at vi MÅ selge spillere , og etter det har ca 60 mill £ og handle for (men hvordan vet man det før noen er solgt??).

Vi har eiere nå med kapital, men får ikke lov å bruke mer enn en "viss sum" - men HVORDAN man kommer frem til den summen - det ligger litt utenfor rekkevidde`kjenner jeg  :o .
Litt slik som hvor mange poeng klubber har blitt trukket pga regelbrudd i PL dette her....nei faktisk er det mer uforståelig! :-X

Enlighten me please!!!

Asbjørn

Quote from: Cherry on May 07, 2025, 13:48:33Enlighten me please!!!

No enlightenment coming from here, nå :)

Dennis har prøvd å sannsynliggjøre hvilke rammer vi må forholde oss til.
Eg leser det med interesse og søker å se hva andre kilder angir.

Teamtalk av i dag tror jeg er altfor høye. De er heller ikke hva de fleste vil kalle altfor troværdige.

men det er et innspill i debatten...

Leeds United manager Daniel Farke and the club's new sporting director Adam Underwood have learned exactly how much money they will be given to spend on new players this summer  – while a report has revealed the six cornerstone players that the Whites plan to build their side around in the Premier League.

To that end, Football Insider reports that Farke and Underwood will be granted funds of around £150m to spend this summer, though more money could yet be freed up by some departures too.

As part of that plan, it's also claimed Whites boss Farke is 'lining up' deals for as many as 10 new players this summer, with the priorities being goalkeeper, a striker, a No.10 and potentially a new left-back and centre-half. The rest of the signings, with the club working on two plans all year depending on the division they would ultimately end up in, is already considered a work in progress.

Despite plans to spend £150m this summer, former West Brom boss Tony Mowbray feels the Whites may need a minimum £200m investment to ensure their survival back among the elite.

Speaking after their 1-1 draw at Elland Road in March, Mowbray told Birmingham Live: "(Leeds) are very, very good. I'm sure in my mind they are going up, I think for this football club it's about what they do in the summer. I had a chat with Daniel, how much are they going to spend? How are they going to survive?

https://www.teamtalk.com/leeds-united/premier-league-transfer-budget-revealed-daniel-farke-lines-up-10-new-signings
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Rob Dorsett
@RobDorsettSky
Excl: #lufc interested in #efc striker Beto, I'm told. Leeds have a transfer kitty of £100m+ such is their ambition to stay in PL. Unclear if Everton would allow their joint leading goalscorer (7) to leave, but huge reorganisation for Moyes this summer - with 15 out of contract.

Dennis

Quote from: Cherry on May 07, 2025, 13:48:33Forsøker å bli klok på "regnestykket" ift reglementet /reglene man skal manøvrere etter
som klubb - nå i PL.  Det går i ball hver gang....

I dag leser jeg 3 artikler , der man tydelig kommuniserer at vi har ca 60 mill £ som vi kan benytte
da "penge-bonusen" på ca 160 mill £ (??) deles opp over 3 år, og hva som utbetales 1. året oppe igjen (altså kommende sesong) fratrekkes det man har i gjeld/utestående.... det er her jeg mister oversikten..

i VG står det at vi vil ha ca 150 mill £ og handle for......de har vel da tatt hele summen (som vi visstnok får over 3 sesonger - OM vi holder oss i PL)

Så i den siste er det helt klart at vi MÅ selge spillere , og etter det har ca 60 mill £ og handle for (men hvordan vet man det før noen er solgt??).

Vi har eiere nå med kapital, men får ikke lov å bruke mer enn en "viss sum" - men HVORDAN man kommer frem til den summen - det ligger litt utenfor rekkevidde`kjenner jeg  :o .
Litt slik som hvor mange poeng klubber har blitt trukket pga regelbrudd i PL dette her....nei faktisk er det mer uforståelig! :-X

Enlighten me please!!!

Ikke full belysning kanskje, men jeg siterte deg i 'Økonomisk hverdag'-tråden og svarte deg med mine tanker om det der.
Marching on together!

morten1966

Hva med Thelo Aasgard fra Luton? Tror han kan bli en bra spiller. Sikkert ikke dyr heller. Kjøpe og lånet ut?

stian

Quote from: morten1966 on Today at 10:37:04Hva med Thelo Aasgard fra Luton? Tror han kan bli en bra spiller. Sikkert ikke dyr heller. Kjøpe og lånet ut?

Er ikke han en typisk indreløper? Jeg har også sansen for Aasgard, av det lille jeg har sett av ham, men usikker på hvor godt han passer inn i spillestilen til Farke.

peacock

Quote from: stian on Today at 11:19:51
Quote from: morten1966 on Today at 10:37:04Hva med Thelo Aasgard fra Luton? Tror han kan bli en bra spiller. Sikkert ikke dyr heller. Kjøpe og lånet ut?

Er ikke han en typisk indreløper? Jeg har også sansen for Aasgard, av det lille jeg har sett av ham, men usikker på hvor godt han passer inn i spillestilen til Farke.

Tror ikke det er nivået vi skal legge oss på. Nei, gi meg Sander Berge, om det skal være en nordmann!