Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 35 Guests are viewing this topic.

Kickthemdown

Quote from: Russel_Doig on September 01, 2025, 21:57:59
Quote from: auren on September 01, 2025, 21:25:04
Quote from: peacock on September 01, 2025, 21:20:03Vi hadde ingen andre alternativer enn Wilson på Deadline-day!? Sjokkerende!

Ble hevdet fra Woody på Waccoe at vi kom med et sent bud på Hamer, men tiden ble nok for knapp.

auren

Takk og pris!
Årets spiller i championship i fjor vil vi ikke ha men Harrison, Bamford og Aaronson vil vi ha. Du er en fjott.

Hallgeir *

Quote from: Kickthemdown on September 01, 2025, 21:59:55
Quote from: Russel_Doig on September 01, 2025, 21:57:59
Quote from: auren on September 01, 2025, 21:25:04
Quote from: peacock on September 01, 2025, 21:20:03Vi hadde ingen andre alternativer enn Wilson på Deadline-day!? Sjokkerende!

Ble hevdet fra Woody på Waccoe at vi kom med et sent bud på Hamer, men tiden ble nok for knapp.

auren

Takk og pris!
Årets spiller i championship i fjor vil vi ikke ha men Harrison, Bamford og Aaronson vil vi ha. Du er en fjott.

Du kan fint holde deg unna negative personkarakteristikker. Dette er du advart om flere ganger tidligere.
Super Leeds since 1968

Reaney

Makan til amatør gjeng på transfer fronten skal man lete i etter. Regelrett skandale. At det sitter folk inne på forumet og her og har tro på dette prosjektet her er helt ufattelig. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at dette bærer rett tilbake til Championship, der vi hører hjemme.

GeirO

Quote from: Eriksen55 on September 01, 2025, 21:14:48Da er det det vi har. Lite å få gjort med! Ikke bare Leeds som ikke har fått kjøpt alt de ville eller har penger til!

4-3-3 trengs ingen 10er! Ingen krise

Flere av de vi har kjøpt ser bra ut!

DCL er en knallspiss om han er skadefri. Gikk bra med Solomon. Kan gå bra med DCL også. Nmecha er en god backup!

Gnonto får tilitt og mye spilletid i år.  Han kommer til å levere stort når selvtilliten er på topp! Tror mange glemmer at han bare er 21 år! Okafor kan fint bli en hit på venstrekanten!

Tanaka, Ampadu, Stach og Longstaff - Bra trio på midten uansett hvem! Gruev har gjort det greit som vikar!

Finner Rodon og Bijol kjemien er det bra. Gode backuper og gode backer med JJ pushende bak.

Perri ser bra ut mål!

Viktigste nå er å få James i form igjen og  at alle aksepterer at Harrison er Leeds spiller. Kanskje senker Harrison skuldrene noen hakk nå og hever spillet enda mer. Da blir han god, for det har sett ok ut frem til nå!

Kanskje dette gjør at Gray, Chambers eller Chadwick slipper til. Alltid gøy med egene unggutter!

Snart 1 januar!

...og det er helt greit å kjempe i toppen av CC også!

Vi skal vel ikke spille 4-3-3 i alle hjemmekampene våre? Og da har vi kun Brenden og Piroe å velge mellom som AM. Det er tynt i PL.
MOT

Asbjørn

Quote from: Eriksen55 on September 01, 2025, 21:14:48Da er det det vi har. Lite å få gjort med! Ikke bare Leeds som ikke har fått kjøpt alt de ville eller har penger til!

Takker, Eriksen. Hadde tanker om å formulere noe lignende da eg logget innom. Men det var totalt unødvendig. Du hadde jo skrevet det allerede. :)

Men det er lite rom for fail. DCL måå funke, kantene våre må levere. Er rimelig trygg på både midbane og forsvarsledd for der har vi bra dekning.

Men foran må det funke med de vi har. Så får vi se om vi henger med når januar kommer og 49'ers får sjansen til å legge ut for sine mangler mot slutten av vinduet.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Josh Brownhill er free agent, må være en god kandidat som AM. Scora mange mål ifjor,var god for Burnley

Asbjørn

Quote from: Kickthemdown on September 01, 2025, 21:58:58Her må hoder rulle. Blunderwood & Co må gå hele gjengen. Ikke egnet til league one engang.
Er spent på evalueringen - er ikke sikker på at Underwood er in charge i januarvinduet...
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: NT on September 01, 2025, 22:09:29Josh Brownhill er free agent, må være en god kandidat som AM. Scora mange mål ifjor,var god for Burnley

Han er ledig. Det samme er Hakim Ziyech og Christian Eriksen. Finnes muligheter, men nå er det bare å stille seg bak laget. Å sutre, rope å klage hjelper ingen.

Flere lag er svekket og noen er styrket. Å signere en spiller betyr ikke at laget er forsterket..
Virker som mange her inne tror at det kun er Leeds dette alltid skjer med!

Har tross alt 10 nye signeringer og de må få en sjanse!

Disse fikser biffen! Får 3 lag bak seg, lett!

Perri

Bogle
Rodon
Bijol
Gudmundsson

Stach
Ampadu
Tanaka

Gnonto
DCL
Okafor

Darlow, JJ, Strujik, Longstaff, Gruev, Aaronson, Harrison, James og Nmecha

Cairns, Meslier, Byram, Bornauw, Chadwick, Chambers, Gray og Piroe

Stut og Fjærkre

Quote from: GeirO on September 01, 2025, 22:05:13

4-3-3 trengs ingen 10er! Ingen krise

Flere av de vi har kjøpt ser bra ut!

DCL er en knallspiss om han er skadefri. Gikk bra med Solomon. Kan gå bra med DCL også. Nmecha er en god backup!

Gnonto får tilitt og mye spilletid i år.  Han kommer til å levere stort når selvtilliten er på topp! Tror mange glemmer at han bare er 21 år! Okafor kan fint bli en hit på venstrekanten!

Tanaka, Ampadu, Stach og Longstaff - Bra trio på midten uansett hvem! Gruev har gjort det greit som vikar!

Finner Rodon og Bijol kjemien er det bra. Gode backuper og gode backer med JJ pushende bak.

Perri ser bra ut mål!

Viktigste nå er å få James i form igjen og  at alle aksepterer at Harrison er Leeds spiller. Kanskje senker Harrison skuldrene noen hakk nå og hever spillet enda mer. Da blir han god, for det har sett ok ut frem til nå!

Kanskje dette gjør at Gray, Chambers eller Chadwick slipper til. Alltid gøy med egene unggutter!

Snart 1 januar!

...og det er helt greit å kjempe i toppen av CC også!

Vi skal vel ikke spille 4-3-3 i alle hjemmekampene våre? Og da har vi kun Brenden og Piroe å velge mellom som AM. Det er tynt i PL.

Man må Spille med de man har.
Med alle vingene, er det på tide å minne om at Gnoto er en ganske god 10er.

Killa

Quote from: NT on September 01, 2025, 22:09:29Josh Brownhill er free agent, må være en god kandidat som AM. Scora mange mål ifjor,var god for Burnley

Brownhill kunne vært en bra mann, men mener jeg leste at han takket nei til silly money fra en araberklubb. Har nok rimelig høye lønnskrav nå som han kan velge og vrake..

Kickthemdown

Han har allerede takket nei til lukrative tilbud fra Leicester og Wolves.  Nesten så man tror at han venter på tilbud fra saudi. Men ja hadde tatt imot han med åpne armer. Mitrovic og Brownhill inn på free?

Barry

Quote from: Kickthemdown on September 01, 2025, 22:33:26
Han har allerede takket nei til lukrative tilbud fra Leicester og Wolves.  Nesten så man tror at han venter på tilbud fra saudi. Men ja hadde tatt imot han med åpne armer. Mitrovic og Brownhill inn på free?
Mitrovic er under kontrakt med Al-Hilal til 30.06.26

Dylan

Antar at alle meldingene om at vi omtrent er klare for Championship er forsøk på litt svart humor. Tror dette blir bra, la nå Farke få en liten sjanse før han sparkes og Big Sam kommer og redder oss..... Vi har et bedre lag enn vi rykka opp med, tror vi tar noen poeng hjemme, og slumper til innimellom på bortebane. Vi er altså i PL, det vi håpa på hele fjorårssesongen, så skjønner ikke helt hvorfor det klages så mye så tidlig...?

Barry

Fulham skulle ha inn tre vinger i dag. Kevin fra Shaktar og Chukwueze fra Milan fikk de inn. Den tredje overgangen, Tyrique George fra Chelsea, havarerte på oppløpssiden. Trolig derfor at Fulham ombestemte seg vedrørende å selge Harry Wilson.

Kickthemdown

Quote from: Barry on September 01, 2025, 22:38:27
Quote from: Kickthemdown on September 01, 2025, 22:33:26
Mitrovic er under kontrakt med Al-Hilal til 30.06.26
De vil gjerne ha han bort slik at de for inn en ny. Utenlandskvote og alt det. Tipper han blir kjøpt ut straks.

Kato

Og vi klarer ikke å få solgt Meslier. Skuffende. I det store og hele er dette transfervinduet et stort spørsmålstegn. Vi henter ingen 10'er. Og vi ser ut som vi er helt gærne etter kantspillere. Jeg tror de bomma på økonomien. Vi var blakke da vi var ferdige med forsvar og midtbane. Spill for galleriet at vi ønsket spillere på slutten. Kun billige lånespillere jeg tror vi hadde råd til.

Cannavaro

Jeg har ofte sittet på sidelinjen i den tråden her, fordi det ofte er vanskelig å forholde seg til rykter, og hvem som forteller hva i sosiale medier - Romano og Ornstein har kanskje sitt eget duopol på dette.

Vel, overgangsvinduet er stengt for denne gang, og det jeg bemerker meg er hvilken negativ stemning det er her på forumet og blant Leeds fans forøvrig. "Det kom INGEN offensive spillere inn, og vi fikk ikke solgte Meslier heller !!" Farke manet for flere offensive forsterkninger, men fikk ingen!!  Vi har allikevel hentet 10 ny spillere i dette vinduet (nær på hva Nottingham gjorde for 2 sesonger siden).  Det er en "spending hype" i Premier League som mangler sidestykke !!  Hvordan er økonomien i Leeds ? Hvordan vil PSR se ut med rullerende 3 års effekt og max 105 mill. pund i minus ??  I don`t know !! Men noen med regnskapserfaring i klubben vet dette !

Ja mye vil ha mer, og grådigheten lenge leve ! Jeg mener, se på realiteten i klubben ; vi er nyopprykket og er dømt rett ned igjen av alle eksperter når sesongen startet. Skal vi også, fansen, vende ryggen mot klubben og si at "nei, dette går jo ikke, åpenbart at vi rykker ned igjen uten at vi har brukt MER penger på offensive spillere ??"  Hvor pokker ligger lojaliteten hos fansen til klubben da ? Det er 35 kamper igjen for å kjempe om overlevelse....

Noe av det verste jeg vet er forhåndsdømming og stigma. Noe av det fineste som finnes er når David slår Goliat....i fotball ser vi masse eksempler på dette. Det er jo egentlig fantastisk å være nederlagsdømt, da er det lettere å overraske og slå nedenfra....

Vi, fansen, mener jeg må stå bak klubben uansett...sånn har det vært tidligere også under Bates, Cellino og Radrizzani - masse feilinvesteringer  og fadeser(kjøp og salg). Leeds fansen må tåle det meste, sånn blir det nå også. Motivasjon, glød og innsatsvilje og mulighet til fortsatt å spille mot de beste, samt utvikle seg selv er bra nok motivasjon for spillerne som skal gjennomføre de nest 35 kampene.  Dersom Farke skal skylde på investeringer i dette vinduet så tar han egentlig feil ; det er handlet inn 10 spillere som også han har vurdert som riktig innkjøp i h.h.t spillerlogistikk og som nå er tilgjengelig for ham. Da nytter det ikke å skylde på at den siste uken før Deadline Day ikke kom inn offensive forsterkninger.  Han må utvikle og bruke spillergruppa han har riktig frem til januar. Om han da sitter i sjefsstolen da ?

Nei, jeg gidder IKKE å hive meg på sytekoret i denne omgangen ; Jeg har et sterkt ønske om at Leeds skal gjøre det bra, overraske positivt, vise forhåndsomtaler til skamme og gi dette en real sjanse. Gleder meg til å se Leeds gjøre den beste kampen sin i Premier League (den kommer jo en eller annen gang). La spillergruppa få trene mye sammen og spille flere kamper sammen. det blir fortsatt en del tap, men vi skal måles opp mot Brentford, Wolverhampton, Burnley og Sunderland. De beste klubbene har også dårlige dager og går på stygge smeller i blant...

Lykke til folkens ! Det er bare å brette opp ermene og stålsette seg for det som kommer, men jeg vil bare se den "passion" fra våre spillere som bl.a Longstaff viste i kampen mot gamle lagkompiser. Han viste også en vei for å kunne overleve i Premier League....

MFLU - Miracles For Leeds United

Hawley

Vi har altså fått tak i to gratis spisser som klubbene de kom i fra ikke ville ha og en ving som er skadeutsatt og nesten ikke spilt kamper. Sjansespill dette, men vi har tydeligvis ikke penger...i hvert fall ikke tilgjengelig. Vi har tydeligvis gått all-in for forsvar og midtbane, så får vi se om strategien lykkes i det lange løp.

leedslife

Vi virker rock solid til et nedrykkslag og være (enn så lenge).
Men det ligger jo en utfordring vedr valgene av spillere inn. Justin feks for en ving/10er/spiss(?)

Summerville, Rutter, Solomon og Firpo leverte 95 målpoeng av av 176 scorede mål de to siste sesongene i CC. Fra sesong 2 så løste Farke det med utvikling av kollektivet da vi mistet to sterke individuelle spillere i Summerville og Rutter.
Vi er vel der igjen at han må få maksimalt ut av Harrison, Gnonto, Brenden, James, Okafor, men i divisjonen opp. Det må komme flere mål fra dødball og jeg tror mye av nøkkelen ligger i hvordan vi får posisjonert Stack når vi har ballen i laget.

Han må bruke landslagspausen godt. For uten og ha sjekket kilden så kom jeg over et innlegg fra en statside i går om at Leeds var det minst skapene laget av samtlige PL lag etter 3 runder.

Heldigvis kan Farke, Riemer og John jobbe i ro og mak uten særlig press. For det er vel ingen som kan påstå lengre at han sitter på spillermateriell som overgår de andre i ligaen - tvert i mot.

Men jeg vil heller ha et dønn robust Leeds lag enn et Leeds lag som viser små momenter av brilliance (som under Marsch) - der de til slutt måtte stå på treningsfeltet omringet av spillere fra 70-90 og 2000 tallet som må implementere hva ligaen handler om.

Har vi Elland Road med oss så tror jeg vi bli med helt inn. Blåser det opp til storm er det få andre trenere jeg vil ha enn Farke til og stå i den stormen.

stian

Jeg deler en viss skuffelse over transfervinduet, men jeg mener fortsatt vi er styrket sammenlignet med laget som rykket opp.

På keeperplass, i hele forsvarsrekka og på midten har vi fått klare oppgraderinger. På vingene er det litt mer uklart - er Okafor en oppgradering sammenlignet med Solomon? I utgangspunktet skal han være det, men vanskelig å si.

På topp har vi byttet ut en skadeutsatt spiss med to skadeutsatte spisser, og lånt ut vårt største prospect. Både DCL og Nmecha tror jeg i utgangspunktet er bedre enn Bamford, og DCL er en etablert PL-spiss. Her ser det ut som vi rett og slett har gamblet - får vi stang inn på DCL er det helt genialt. Blir begge to hanglende store deler av sesongen blir det vår bane.

Det er langt høyere risiko involvert for min smak. Det kommer jo et januarvindu, men har vi penger til å gjøre noe? Og vil det være tid til å snu skuta hvis vi er i sumpa?

Jeg er skeptisk, men ikke uten håp.

Asbjørn

Oppsummeringene fra Smyth (YEP), Johnson (Leeds-Live) og Cross (The Athletic - ikke publisert ennå, legger det inn senere) gir oss ikke bare hva som har skjedd men også noen innblikk i hvordan klubben oppfattet situasjonen underveis.

Verdt å få med seg...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-deadline-day-paraag-marathe-daniel-farke-premier-league-5298159

The window cannot be described as a disaster because it started well. At least we think it did, the league table will eventually tell all.
...
It might be possible to scrap and fight their way to survival but attacking quality would have made optimism a much easier place to dwell.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-uniteds-transfer-window-changed-32392680

Club sources have outlined that to bring in both Paixao and Muniz, one of the club's existing main players would have had to be sold. The likes of Wilfried Gnonto and Pascal Struijk would have brought in the most on-the-books profit.

Yet the club have decided to keep the core of the squad untouched and build around it. Is that the right choice? Only time will tell. For now the jury remains out, and look less than impressed.

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Jeg kan ikke gå god for Stephen Taylors (scout for Leeds United Academy)  tall, but here goes:
We had £120M to spend to keep us within PSR limits. We have spent £100M of that so had £20M to play with to find an attacker. No one available at that price. We will pick up a freebie or two and refresh in Jan. still strong enough to stay up in my opinion.
@lufc
https://x.com/Smtlufc/status/1962781621213335597
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Det er snart klart for en ny transferrykte-tråd :)
Før det nye vinduet åpner er det altså 16 seriekamper terminfestet, dvs at etter det åpnes (ikke lukkes...) gjenstår nøyaktig halve sesongen. Så mye kan fortsatt endres mht spillerstall fra januar av..

16 league games until the transfer window opens, if Farke has Leeds out of the bottom 3 come January he has surpassed all achievements of last season, sending him into battle with one box of bullets and relying on head shots is piss poor, so angry we put him and the club in this position #lufc
https://x.com/Kershaw444/status/1962631053849378852
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Stephen Taylor sier vi kommer til å hente en freebie eller to - hvem er det han kan ha i tankene mon tro?
Er det noen oversikt over aktuelle targets som kan hentes nå?

Barry

Quote from: Killa on September 02, 2025, 10:47:52Stephen Taylor sier vi kommer til å hente en freebie eller to - hvem er det han kan ha i tankene mon tro?
Er det noen oversikt over aktuelle targets som kan hentes nå?
Sjekk Transfermarkt og free agents der. Ikke mye interessant å hente der. Det minst uspennede er kanskje Christian  Eriksen, hvis man er på jakt etter en 10'er. Kreativ spiller, usikker på om fysikken holder mål med den intensiteten som kreves. Har han riktig profil ift det Leeds-ledelsen jakter? og vil vi ha en ex scum-spiller?
Neppe..

Link
https://www.transfermarkt.com/statistik/vertragslosespieler

Kato

Kanskje mest bekymret for at Farke sa det blir vanskelig om vi ikke forsterker før vinduet stenger.....

auren

Quote from: Kato on September 02, 2025, 11:18:52Kanskje mest bekymret for at Farke sa det blir vanskelig om vi ikke forsterker før vinduet stenger.....

Ja. Og det tror jeg mest var rettet mot å redde eget skinn hvis/når han får fyken. Stemningen kan ikke være den beste mellom ham og 49ers nå tenker jeg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Støttes. Det var jo slik i januar også. Men jeg tviler på det gjør noe med motivasjonen for Farke. Jeg håper bare ikke presset blir så stort at han sprekker. Det er på mange måter Farkes siste sjanse på dette nivået også.

Denne sesongen handler nå om å holde tett bak for å overleve og ikke håpe på trylling i angrep slik vi har blitt vandt til.

Reaney

Kan fremdeles ikke forstå det som skjedde i går........Tror fremdeles det er et mareritt av en drøm eller en reell spøk 👎

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan