Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

auren

Det er jo en forståelig frustrasjon fra Reaney. Det er nok en del Leedsfans som tenker slik. Men husk at vi neppe får kjøpt alle våre top targets til prisen vi har "bakt inn i budsjettet". Jeg tror Leeds har sett for seg å kunne få både Diarra og Muniz for 20-25 millioner pund. De kan ikke gå all in på begge to, så da trekker de seg ut av Diarra-handelen og evt satser mer penger i potten på Muniz. Men til mer vi bruker på enkeltoverganger til mindre handlingsrom får vi til å forsterke de andre posisjonene. Det er en kabal som skal gå opp. Og for å kunne få enda mer handlingsrom hjelper det jo å kvitte seg med en del spillere, særlig de hvor vi kan innkassere PSR-penger (Meslier, Greenwood, Gelhardt, evt Gnonto). Det blir spennende å se fremover hvem som hentes inn. Jeg føler meg ganske sikker på at vi får inn flere sterke kvalitetsspillere. Fingers crossed!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Dette kan jo være en årsak til at vi trakk oss ut av dealen med Diarra. Sakser fra Waccoe:

It seems Sunderland gave him a relegation clause and we werent willing to.

Given the mess that relegation clauses have caused us its easy to understand why the club is unwilling to dish them out.

It wasnt that he wasnt attainable, it was that the club werent willing to bend over backwards to meet his demands, thats fair enough in my book.

auren

auren

Prisen Sunderland betaler for Diarra er ca. den samme som de fikk for Jobe Bellingham. Jeg har faktisk ikke fått med meg at han er gått til Dortmund. Her får de jo masse inn på PSR dessverre...

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: TK20 on June 28, 2025, 10:22:39Leeds-supportere: å nei, vi ryktes til en spiller vi aldri har hørt om. Hva hvis han er elendig? Noen må gå.

Også Leeds-supportere: å nei, Sunderland kjøpte spilleren vi aldri hadde hørt om. Hva hvis han er supergod? Noen må gå.
Spot on!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

leedslife

Kan jo være de mener han er overpriset og det kan jo sånn sett være positivt det.
Målet må jo være å få mest mulig kvalitet for de midlene vi har tilgjengelig.

Sommeren 22 så leverte man et av de svakeste vinduene som er gjort i moderne tid på øverste nivå.
Det var vel opp mot 100 blås på Brenden, Kristensen, Roca, Sinisterra, Adams.

Eller 120-130 i topp 4 Leeds ATH:

Rutter
Brenden
Rodrigo
James

Russel_Doig

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 28, 2025, 11:40:22
Quote from: TK20 on June 28, 2025, 10:22:39Leeds-supportere: å nei, vi ryktes til en spiller vi aldri har hørt om. Hva hvis han er elendig? Noen må gå.

Også Leeds-supportere: å nei, Sunderland kjøpte spilleren vi aldri hadde hørt om. Hva hvis han er supergod? Noen må gå.
Spot on!

I tillegg bør vi holde oss langt unna afrikanere denne sesongen.

Reaney

Kickthemdown

Quote from: Russel_Doig on June 29, 2025, 11:31:20

Spot on!

Stem FrP?

Russel_Doig

Quote from: Kickthemdown on June 29, 2025, 12:24:59
Quote from: Russel_Doig on June 29, 2025, 11:31:20

Spot on!

Stem FrP?

LOL, nei vi kan ikkje kjøpe folk som skal holde oss oppe som stikker av i 6 uker.

Killa

https://www.football365.com/news/leeds-united-ambitious-move-real-madrid-striker-gonzalo-garcia-buy-back-clause

Det er veldig stille i ryktetråden, så tar med denne fra en kilde som kanskje ikke er den beste.
Høres ut som en høy pris for en såpass lite proven mann. Men som Real spiller kan det være en god spiller der.
Leeds Live har forresten samme ryktet ser jeg nå, kanskje en bedre kilde?

auren

Pope blir neppe Leedsspiller. Sakser fra Waccoe, hvor kilden skal være Beren Cross:

«If Newcastle United do sign James Trafford this summer, sources close to Pope, who remained anonymous to protect relationships, have indicated the veteran will stay at St James' Park and fight for his place. While Pope seems unlikely to be the solution at Leeds, Meslier's contract is another reason this debate should come to a head this summer.»

auren

auren

Sakser nye rykter på Waccoe. Finn Dahmen kan være en keeper vi er interessert i:

Dahmen and Gudmundson should sign this week, No bid gone in for Luiz, Perri an option if Dahmen deal falls through, Leeds still short of Newcastles valuation of Longstaff and wage restructuring limiting contracts that can be offered.

Leeds Rumours

auren

Russel_Doig

Quote from: auren on June 30, 2025, 07:35:54Sakser nye rykter på Waccoe. Finn Dahmen kan være en keeper vi er interessert i:

Dahmen and Gudmundson should sign this week, No bid gone in for Luiz, Perri an option if Dahmen deal falls through, Leeds still short of Newcastles valuation of Longstaff and wage restructuring limiting contracts that can be offered.

Leeds Rumours

auren

Heilt ok om vi ikkje henter Pope, skeptisk til fotballferdighetene som til stadighet blir viktigere. Men hopper ikkje i taket av en relativt uritinert og lav keeper fra Bundesliga heller....

Lucas the Kop Cat

Quote from: Russel_Doig on June 30, 2025, 08:52:12
Quote from: auren on June 30, 2025, 07:35:54Sakser nye rykter på Waccoe. Finn Dahmen kan være en keeper vi er interessert i:

Leeds Rumours

auren

Heilt ok om vi ikkje henter Pope, skeptisk til fotballferdighetene som til stadighet blir viktigere. Men hopper ikkje i taket av en relativt uritinert og lav keeper fra Bundesliga heller....
Hvor dårlig er Darlow sammenlignet med de vi linkes til?

auren

Quote from: Russel_Doig on June 30, 2025, 08:52:12

Leeds Rumours

auren

Dahmen er 186 cm på strømpelesten. OK høyde det for en keeper. Og som Berlin Whites på Waccoe skriver:

"Heard rumours. He'd be a fantastic signing. Bundesliga goalkeeper of the season."

Det er visstnok booket et privatfly fra Augsburg til Leeds/Bradford flyplass i dag.

auren

auren

Overraskende! Ny spiller har medical i dag:

Graham Smyth
@GrahamSmyth
Exclusive: Leeds United close to completing the €6m signing of Wolfsburg defender Sebastiaan Bornauw. Medical today. Another big lad. More in the link ↓

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-news-sebastiaan-bornauw-5200173

auren

Asbjørn

Quote from: auren on June 30, 2025, 12:09:47Overraskende! Ny spiller har medical i dag:

Graham Smyth
@GrahamSmyth
Exclusive: Leeds United close to completing the €6m signing of Wolfsburg defender Sebastiaan Bornauw. Medical today. Another big lad. More in the link ↓

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-news-sebastiaan-bornauw-5200173

auren
Det morsomme er at eg ikke kan huske ham blant ryktene
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Han har visst også en skadehistorikk dessverre, men biter meg merke i denne kommentaren på Waccoe:

Was playing very well before his injury and was very highly rated. Went for roughly 15m euros a few years back. Feels like a really smart signing, miles better than Wober and struggling to see much downside as a backup (if he stays fit)

auren

Kickthemdown

Enda en Farke signing? Ser ikke lyst på fremtiden hvis Farke bestemmer spillere som signeres.

Hawley

Quote from: Kickthemdown on June 30, 2025, 12:46:43Enda en Farke signing? Ser ikke lyst på fremtiden hvis Farke bestemmer spillere som signeres.

Må si jeg er tilhenger av at manageren velger spillere og ikke en eller annen gjøk oppe i systemet

Russel_Doig

Quote from: Kickthemdown on June 30, 2025, 12:46:43Enda en Farke signing? Ser ikke lyst på fremtiden hvis Farke bestemmer spillere som signeres.

Hvorfor? Har han bomma grovt på Rothwell, Solomon, Ramazani, Rodon, Byram, Bogle, Tanaka, Gruev, Piroe?

peacock

Med to nye stoppere + Rodon og Struijk, har vi to på hver side. Wöber ut, Ampadu skal spille sentralt, og vi er fysisk sterke bak. Er positiv!

Dennis

Merker jeg blir litt småskeptisk til å hente skadeplagede spillere fra Tyskland. Det minner meg litt for mye om Orta's broken toys. Bijol har jeg derimot stor tro på.

Det er lenge igjen av vinduet, men Farke har uttalt at han ønsket stallen klar til pre season-tur. Jeg tviler veldig på det. Da tenker jeg ikke på en eller to sene ankomster. Er redd Leeds ikke har særlig store muskler i dette overgangsvinduet. Håper det motbevises.

Når det gjelder rekruttering er jeg ikke i tvil om at Leeds må over i en modell hvor det er en overordnet plan om hvilke spillertyper som hentes og marked det sonderes i. Manageren bør ha innspill selvsagt, men ettersom en trener lever i snitt to år i en klubb, vil det være lite hensiktsmessig å rekruttere "kun" for den sittende trener. Man kan ikke bytte ut "hele" stallen hvert andre år. Det krever sitt, men Brighton har vært eksemplariske på å finne talenter og selge for enorm profitt - nesten uavhengig av hvilken trener de har. Brentford og Bournemouth er andre klubber som treffer veldig godt på markedet. Scum og Chelsea er eksempler på at ikke 'evig' med penger nødvendigvis løser noe problem, når analyseavdelingen er i det forrige århundret - for å sitere Ratcliffe.

Så har nok allerede Hammond, Steinsson og Underwood hatt stor innflytelse på hvilke spillere som er rekruttert de siste sesongene. Har ingen tro på at Farke er enerådende der.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on June 30, 2025, 16:20:50Merker jeg blir litt småskeptisk til å hente skadeplagede spillere fra Tyskland. Det minner meg litt for mye om Orta's broken toys. Bijol har jeg derimot stor tro på.

Det er lenge igjen av vinduet, men Farke har uttalt at han ønsket stallen klar til pre season-tur. Jeg tviler veldig på det. Da tenker jeg ikke på en eller to sene ankomster. Er redd Leeds ikke har særlig store muskler i dette overgangsvinduet. Håper det motbevises.

Når det gjelder rekruttering er jeg ikke i tvil om at Leeds må over i en modell hvor det er en overordnet plan om hvilke spillertyper som hentes og marked det sonderes i. Manageren bør ha innspill selvsagt, men ettersom en trener lever i snitt to år i en klubb, vil det være lite hensiktsmessig å rekruttere "kun" for den sittende trener. Man kan ikke bytte ut "hele" stallen hvert andre år. Det krever sitt, men Brighton har vært eksemplariske på å finne talenter og selge for enorm profitt - nesten uavhengig av hvilken trener de har. Brentford og Bournemouth er andre klubber som treffer veldig godt på markedet. Scum og Chelsea er eksempler på at ikke 'evig' med penger nødvendigvis løser noe problem, når analyseavdelingen er i det forrige århundret - for å sitere Ratcliffe.

Så har nok allerede Hammond, Steinsson og Underwood hatt stor innflytelse på hvilke spillere som er rekruttert de siste sesongene. Har ingen tro på at Farke er enerådende der.
Så langt virker det litt som Norwich/Huddersfield type vindu hva gjelder kvalitet og marked.
Fornuftig med fysikk og erfaring inn.
Håper dog icing on the cake signeringene er av høyere kaliber enn Rashica/Kongolo type spillere.

Ellers kom jeg over denne fra Winter nylig som bygger godt opp under innlegget ditt.

« Brighton could have built three Amex Stadiums with the £282m received/agreed from Chelsea in the past three years: £60m for Joao Pedro, £60m for Marc Cucurella, £25m for Robert Sanchez, £115m for Moises Caicedo + £22m in compensation for Graham Potter and his five-strong back-room staff + undisclosed sum for Paul Winstanley. Not pure profit, obviously, Joao Pedro cost £30m from Watford, Cucurella £15m from Getafe, Caicedo from Independiente del Valle £4m, agents fees etc. Plus🏟�building costs have risen. Just highlights Brighton's superb recruitment and that Bloom and Barber are the Astaire and Rogers of nimble  negotiators. #BHAFC #CFC

Skal man etablere seg over i divisjonen.

auren

Vi kan vel forvente at Sebastiaan Bornauw blir "avduket" i dag. Nytt regnskapsår fra og med i dag, så kanskje en god del mer skjer på inn-fronten før spillerne samles til pre season trening om et par uker. Vi trenger keeper, venstreback, sentral midtbanespiller, 10-er og spiss. I tillegg må Solomon erstattes og vi trenger back up på minst en sideback.

Jeg er litt urolig for at vi blir priset ut av markedet i England og på nytt må lete utenlands. James McAtee visstnok tilgjengelig for 25 millioner pund. Kanskje splæsh the cæsh på ham i 10-er posisjonen?

auren

Dennis

Quote from: auren on July 01, 2025, 08:05:26Vi kan vel forvente at Sebastiaan Bornauw blir "avduket" i dag. Nytt regnskapsår fra og med i dag, så kanskje en god del mer skjer på inn-fronten før spillerne samles til pre season trening om et par uker. Vi trenger keeper, venstreback, sentral midtbanespiller, 10-er og spiss. I tillegg må Solomon erstattes og vi trenger back up på minst en sideback.

Jeg er litt urolig for at vi blir priset ut av markedet i England og på nytt må lete utenlands. James McAtee visstnok tilgjengelig for 25 millioner pund. Kanskje splæsh the cæsh på ham i 10-er posisjonen?

auren

Dewsbury-Hall ville vært mitt første valg, som har egenskaper til 8 og 10, men McAtee for 25 mill pund tror jeg ville vært en god investering. Jeg vet ikke om han havner i kategorien grizzled bastards som Dan Moylan i SB helt korrekt mener vi trenger typer av, men det er en investering som etter all sannsynligvis vil ivareta sin verdi selv om klubben skulle gått ned.

I tillegg er han god, som selvsagt er det viktigste.
Marching on together!

peacock

Quote from: auren on July 01, 2025, 08:05:26Vi kan vel forvente at Sebastiaan Bornauw blir "avduket" i dag. Nytt regnskapsår fra og med i dag, så kanskje en god del mer skjer på inn-fronten før spillerne samles til pre season trening om et par uker. Vi trenger keeper, venstreback, sentral midtbanespiller, 10-er og spiss. I tillegg må Solomon erstattes og vi trenger back up på minst en sideback.

auren

Jeg tror du gaper over for mye. Vi går neppe for en 10'er og en sentral midtbanespiller. Det er åpenbart nå at Ampadu skal spille sentralt. At vi ikke bruker penger i et kunstig høyt priset marked i England tror jeg er smart.
En ny keeper og venstreback kommer garantert. Jeg tipper også at Byram signeres på kortidskontrakt som back-up. Solomon signeres permanent, så får vi bli overrasket over andre offensive tilvekster. 7 nye kommer garantert ikke!

leedslife

Skulle gjerne hatt McAtee inn.
Nøkkelspiller i en imponerende gruppe som vant U-21 mesterskapet forrige Lørdag.
Ellers har du Tom Fellows i WBA som bør være neste eksport fra CC til PL.