Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 44 Guests are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Kato on July 24, 2025, 17:43:43Den nedoverbakken som betaler 25 mill pund for Ramazani i dag finnes ikke. Jeg vil tro 7-8 mill pund er helmax.

Dårlige økonomiske avgjørelser gjorde vi nok av forrige gang.
Marching on together!

Russel_Doig

Quote from: auren on July 24, 2025, 16:55:52
Quote from: Hawley on July 24, 2025, 16:41:45
Quote from: auren on July 24, 2025, 16:31:41Kan ikke finne noe info om at Ramazani er på vei til skottene. Beren nevnte at en gresk klubb var interessert i å ta ham på lån eneste, og at flere klubber var interessert. Han har x-faktor alla Summerville, men er neppe noen spiller som spiller fast i PL helt enda. Et lån trenger ikke være dumt, men da trenger vi et par nye vinger inn så lenge ikke Harrison beholdes da...

auren

Vi må da ikke kvitte oss med eller låne ut Ramazanni! Det er jo galskap! Han har jo virkelig kvalitetene til å kunne ta nivået i PL. Helt uforståelig hvis vi gjør det

Galskap er det jo ikke. Han stiller bak James og Gnonto i køen på vingene allerede og enda lenger bak når/hvis Paixao eller en lignende ving kommer inn dørene. Men pt er han foran Harrison i min bok og kan være fin å sette inn fra benken.

auren

Nå var det jo flere historier om dårlige holdninger hos Ramazani i fjor, og det ble godt eksemplifisert når Isaac Schmidt erstattet Solomon på vingen i stedet for i en kamp eller to. Farke virker nådeløs og prinsippfast når det gjelder moral så det kan ligge mye bak dette!

Dennis

Quote from: Russel_Doig on July 24, 2025, 20:09:01
Quote from: auren on July 24, 2025, 16:55:52
Quote from: Hawley on July 24, 2025, 16:41:45
Quote from: auren on July 24, 2025, 16:31:41Kan ikke finne noe info om at Ramazani er på vei til skottene. Beren nevnte at en gresk klubb var interessert i å ta ham på lån eneste, og at flere klubber var interessert. Han har x-faktor alla Summerville, men er neppe noen spiller som spiller fast i PL helt enda. Et lån trenger ikke være dumt, men da trenger vi et par nye vinger inn så lenge ikke Harrison beholdes da...

auren

Vi må da ikke kvitte oss med eller låne ut Ramazanni! Det er jo galskap! Han har jo virkelig kvalitetene til å kunne ta nivået i PL. Helt uforståelig hvis vi gjør det

Galskap er det jo ikke. Han stiller bak James og Gnonto i køen på vingene allerede og enda lenger bak når/hvis Paixao eller en lignende ving kommer inn dørene. Men pt er han foran Harrison i min bok og kan være fin å sette inn fra benken.

auren

Nå var det jo flere historier om dårlige holdninger hos Ramazani i fjor, og det ble godt eksemplifisert når Isaac Schmidt erstattet Solomon på vingen i stedet for i en kamp eller to. Farke virker nådeløs og prinsippfast når det gjelder moral så det kan ligge mye bak dette!

Du har et godt poeng her. Jeg syns derimot Ramazani virket å ta imot dette på riktig måte. Virket ikke like dvask ved innhopp og rundt opprykksfeiringene var han jo i strålende form selv om han ikke har spilt noen hovedrolle.

Farke (og resten av teamet) har tilsynelatende gjort dette man managementet rundt Gnonto og Ramazani på eksemplarisk måte, samt shippa ut råtne egg som Sinisterra og Adams. I tillegg skal det ha vært en billedlig arm rundt Wöber, Aaronson og nå Harrison om å forvente reaksjon fra fansen ettersom de stakk med halen mellom beina.
Marching on together!

Asbjørn

En kan vel si at det er bekreftet fra Feyenoordhold at Leeds har lagt inn bud nå:
🚨🇧🇷 Leeds United 𝗼𝗽𝗲𝗻𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗮𝗰𝗲 voor Igor Paixão!

#Feyenoord maakt donderdagavond aan dit kanaal melding van een officieel openingsbod, die alleen al qua vaste som miljoenen hoger (!) ligt dan Olympique Marseille ooit kwam.

Straks meer op http://fr12.nl! 📰

https://x.com/FeyenoordTM/status/1948478211886862645

Leeds United 𝗼𝗽𝗲𝗻𝘀 𝗿𝗮𝗰𝗲 for Igor Paixão! #Feyenoord announced on Thursday evening via this channel that an official opening bid has been made, which, in terms of the fixed amount alone, is millions higher (!) than Olympique Marseille ever offered.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Dette virker svært lovende. Kan jammen se ut til at han kan ende opp i Leeds!  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 24, 2025, 22:52:21En kan vel si at det er bekreftet fra Feyenoordhold at Leeds har lagt inn bud nå:
🚨🇧🇷 Leeds United 𝗼𝗽𝗲𝗻𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗮𝗰𝗲 voor Igor Paixão!

#Feyenoord maakt donderdagavond aan dit kanaal melding van een officieel openingsbod, die alleen al qua vaste som miljoenen hoger (!) ligt dan Olympique Marseille ooit kwam.

That account has been adamant Marseille is the only realistic option for Paixao. Suddenly changed their tune though heh

...

The article goes on to say:

The Brazilian has not yet reached a personal agreement with Leeds United, but according to sources close to the negotiations, the situation is developing rapidly.

Interest in Paixão has been growing for months. The winger is considered one of Feyenoord's most dangerous attackers, partly due to his speed, depth, and return to form. Whether Leeds United will actually succeed in signing him will become clear in the coming days.

...

The article does claim we bid 35m. If true, surely that cannot be far off what they want.

...

I think it's at 30 million with more upfront whilst OM have had 24 million and a convoluted sell on clause rejected.

I mean they can't want him this much, it's crazy.

...

Tell me  Tell me

Dylan

auren

HC på Waccoe-forumet, en av ITK:

Leeds need the player to make his mind up ASAP so they can move onto other targets if necessary. Hopefully the deal gets done. We need this guy.

auren

Killa

Nei nå ble jeg gira her altså!!🫣😆
Kanskje vi får det som vi ønska oss her til slutt likevel Asbjørn?😜

Asbjørn

Quote from: Killa on July 24, 2025, 23:10:18Nei nå ble jeg gira her altså!!🫣😆
Brasil ganger tre :) 
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Dennis on July 24, 2025, 10:56:22Jeg er ikke så superpositiv til Muniz. Gode målpoeng pr minutt i Fulham, men er han virkelig den #9 vi trenger? På banen 31 kamper i fjor, men spilte bare 950 minutter. Åtte mål og en assist betyr jo likevel tett på ett målpoeng pr 100 minutter. Det er ikke håpløst, men forsvarer det prisen? Har tross alt ikke vært førstevalg der så lenge Jimenez har vært skadefri.

For £20-25 mill tror jeg det hadde vært et godt kjøp, litt mer skeptisk om det drar seg mot £40 mill.
Umiddelbart var eg skeptisk til Muniz...
HAN bli hoved-spissen vår liksom  ::)

Men han klikker flere bokser. Han er 'proven' i PL nå. Allsidig spisstype. Riktig alder. Ikke en ASTRONOMISK kjøpesum ala Haaland og Isak.

Jeg ville slitt med å navngi 'riktige' typer i PL som stemte i forhold til alder/pris/erfaring... Strand Larsen er vel ganske tilsvarende Muniz, men han var låst mot Wolves nå...

Og så var det utlandet. Der finnes de nok. Men ville de lyktes i PL. Kanskje/kanskje ikke. Ingen kjøp er med garanti, men en toppscorer i en annen liga, der ville 'vil han lykkes i PL' følge med...

Altså forstår eg etter hvert valget av Muniz.

Ikke dermed sagt at han kommer, eller at han vil lyktes.

Men eg tar gjerne imot ham. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Vi mangler fortsatt et par viktige brikker i laget (regner da keeper som i boks), men kommer en decent spiss og en venstrekant inn burde vi kunne stille bra konkurransemessig ved seriestart.

Syns dette er en ganske presis beskrivelse av transferfolket vårt så langt:
We're not done yet, but I'm getting a strong impression that our Californian overlords have been doing their homework on how to play the European transfer market.

Not only the type of player that we are bringing in, but the seemingly smooth path that the transfers themselves have followed. In most cases we've known a week or two/three in advance about a linked player, then they're quietly reeled in and landed as if by an expert fisherman.

If the timing and size of this bid for Paixao turns out to be true, and converts to another signing, I'll be mightily impressed. Time will tell.
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Asbjørn on July 24, 2025, 23:18:28
Quote from: Killa on July 24, 2025, 23:10:18Nei nå ble jeg gira her altså!!🫣😆
Brasil ganger tre :) 

Det HØRES i alle fall særdeles spennende ut! Spent nå..

Dennis

Quote from: Asbjørn on July 24, 2025, 23:38:15
Quote from: Dennis on July 24, 2025, 10:56:22Jeg er ikke så superpositiv til Muniz. Gode målpoeng pr minutt i Fulham, men er han virkelig den #9 vi trenger? På banen 31 kamper i fjor, men spilte bare 950 minutter. Åtte mål og en assist betyr jo likevel tett på ett målpoeng pr 100 minutter. Det er ikke håpløst, men forsvarer det prisen? Har tross alt ikke vært førstevalg der så lenge Jimenez har vært skadefri.

For £20-25 mill tror jeg det hadde vært et godt kjøp, litt mer skeptisk om det drar seg mot £40 mill.

Men han klikker flere bokser. Han er 'proven' i PL nå. Allsidig spisstype. Riktig alder. Ikke en ASTRONOMISK kjøpesum ala Haaland og Isak.

Jeg ville slitt med å navngi 'riktige' typer i PL som stemte i forhold til alder/pris/erfaring... Strand Larsen er vel ganske tilsvarende Muniz, men han var låst mot Wolves nå...

Og så var det utlandet. Der finnes de nok. Men ville de lyktes i PL. Kanskje/kanskje ikke. Ingen kjøp er med garanti, men en toppscorer i en annen liga, der ville 'vil han lykkes i PL' følge med...

Spillertypen er jeg veldig positiv til. Samme med Nmecha. Der går det på om han holder seg skadefri. Ellers syns jeg du har noen veldig gode poenger her også med hvilke krav han oppfyller. Kjenner land, kultur og liga. Virker også sulten ettersom han nå i flere sesonger har vært andrerekke bak Jimenez, men tar sjansen når den byr seg - selv om han igjen vises til benken gang på gang.

Alder er perfekt. 24 år betyr ti år igjen av karrieren, masse utviklingspotensial (mtp relativt lite tid som førstevalg) og dermed også en spiller som med suksess vil ha stor videresalgsverdi - som dessverre Leeds alltid må kalkulere inn når de betaler større summer for spillere.

Neida, jeg er ikke kjempeskeptisk heller, bare litt måteholden til at han anses som reserve i Fulham. Så kan ikke Leeds gå ut og hente #9 fra klubber i PL. Unntaket ville vært Delap grunnet klausul, men - som forventet i lang tid - ville han ende opp i en av topplagene.

Ellers er det som nordmann morsomt at JSL fikk suksess i Wolves. Jeg hadde ikke helt troa da han kom i fjor sommer, men du verden som han leverte. Utfordringen hans neste sesong, er at sjanseskaperne Cunha og Ait-Nouri er borte. Strand Larsen er en spiller som avslutter angrep, ikke en som skaper de selv. Derfor tror jeg det blir tyngre for han neste år og jeg hadde ikke vært solgt på han heller - ettersom vi (i alle fall enda) ikke har servitører i den klassen. Noe Wolves heller ikke har lenger.

Det råeste hadde fortsatt vært om Leeds gikk for Sørloth. Selvsagt så godt som 0% sjanse; han er en viktig brikke i et CL-lag og aldersmessig ville det vært siste store kontrakt og dermed ikke en FFP/PSR-investering. Men han hadde passa perfekt inn i den nye fysiske profilen vår. 8)

Igjen, null sjanse, men han ble i alle fall nevnt i en link - dog av Motleedsnews som vel ikke alltid treffer spikeren. :)
Marching on together!

Kato

Trøblet med Muniz er prislappen. 2. valg som spiss i Fulham. 25 mill pund er ok.

Dennis

Quote from: Kato on July 25, 2025, 09:26:59Trøblet med Muniz er prislappen. 2. valg som spiss i Fulham. 25 mill pund er ok.

Ja, der omkring er spiselig.
Marching on together!

Fantasyland

Quote from: Kato on July 25, 2025, 09:26:59Trøblet med Muniz er prislappen. 2. valg som spiss i Fulham. 25 mill pund er ok.

En dønn solid 9'er som er perfekt til å lede linja vår. Kan bare glemme 25 millioner for en sånn type.
PL proven gir PL tax. Tipper denne landes når Fulham får inn erstatter.

Hawley

Quote from: Dennis on July 25, 2025, 09:21:48
Quote from: Asbjørn on July 24, 2025, 23:38:15

Spillertypen er jeg veldig positiv til. Samme med Nmecha. Der går det på om han holder seg skadefri. Ellers syns jeg du har noen veldig gode poenger her også med hvilke krav han oppfyller. Kjenner land, kultur og liga. Virker også sulten ettersom han nå i flere sesonger har vært andrerekke bak Jimenez, men tar sjansen når den byr seg - selv om han igjen vises til benken gang på gang.

Alder er perfekt. 24 år betyr ti år igjen av karrieren, masse utviklingspotensial (mtp relativt lite tid som førstevalg) og dermed også en spiller som med suksess vil ha stor videresalgsverdi - som dessverre Leeds alltid må kalkulere inn når de betaler større summer for spillere.

Neida, jeg er ikke kjempeskeptisk heller, bare litt måteholden til at han anses som reserve i Fulham. Så kan ikke Leeds gå ut og hente #9 fra klubber i PL. Unntaket ville vært Delap grunnet klausul, men - som forventet i lang tid - ville han ende opp i en av topplagene.

Ellers er det som nordmann morsomt at JSL fikk suksess i Wolves. Jeg hadde ikke helt troa da han kom i fjor sommer, men du verden som han leverte. Utfordringen hans neste sesong, er at sjanseskaperne Cunha og Ait-Nouri er borte. Strand Larsen er en spiller som avslutter angrep, ikke en som skaper de selv. Derfor tror jeg det blir tyngre for han neste år og jeg hadde ikke vært solgt på han heller - ettersom vi (i alle fall enda) ikke har servitører i den klassen. Noe Wolves heller ikke har lenger.

Det råeste hadde fortsatt vært om Leeds gikk for Sørloth. Selvsagt så godt som 0% sjanse; han er en viktig brikke i et CL-lag og aldersmessig ville det vært siste store kontrakt og dermed ikke en FFP/PSR-investering. Men han hadde passa perfekt inn i den nye fysiske profilen vår. 8)

Igjen, null sjanse, men han ble i alle fall nevnt i en link - dog av Motleedsnews som vel ikke alltid treffer spikeren. :)

Er ikke Gøran Sørloth Leeds-fan, da 🙂 Han var vel også på prøvespill

Asbjørn

Quote from: Hawley on July 25, 2025, 10:31:58Er ikke Gøran Sørloth Leeds-fan, da 🙂 Han var vel også på prøvespill

Tror ikke han er Leedsfan - men mener han ser på det som en mulighet som glapp. Leeds blei jo STORE der Chapman kom inn (i stedet for Sørloth) og Leeds vant ligaen og greier....
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Asbjørn on July 25, 2025, 10:34:06
Quote from: Hawley on July 25, 2025, 10:31:58Er ikke Gøran Sørloth Leeds-fan, da 🙂 Han var vel også på prøvespill

Tror ikke han er Leedsfan - men mener han ser på det som en mulighet som glapp. Leeds blei jo STORE der Chapman kom inn (i stedet for Sørloth) og Leeds vant ligaen og greier....

Stemmer 🙂 Alesxander hadde jo vært enormt for både Leeds og oss norske

auren

Beren Cross
@BerenCross
Leeds table more than £26m for Feyenoord's Igor Paixao. Marseille have failed to get their deal over the line up to now and United have swooped.

Meanwhile, Perri is concluding his move in Germany. Fee expected to be £13.9m plus £1.7m in add-ons. #lufc

auren

Kato

Ifølge Sky Sports er budet vårt over 30 mill pund for Paixao, men ikke 35 som tidligere skrevet. Roma er visstnok også inne i leken nå ifølge Sky Sports.

stian

Quote from: Kato on July 25, 2025, 14:20:02Ifølge Sky Sports er budet vårt over 30 mill pund for Paixao, men ikke 35 som tidligere skrevet. Roma er visstnok også inne i leken nå ifølge Sky Sports.

Langtrukken affære, dette her. Vi har kanskje ikke snakket direkte med spilleren enda, med mindre Feyenoord har gitt tillatelse? Må få tent spilleren skikkelig på det sportslige prosjektet så fort som mulig, ellers så blir det vanskelig etter hvert som alternativene melder seg på. Vi må nok være mer enn konkurransedyktige både på lønn og ambisjoner om utvikling. Leeds er en grei by det, men alt annet likt tror jeg de aller fleste heller ville bodd i Marseille eller Roma 😊

Kato

Quote from: stian on July 25, 2025, 14:42:51
Quote from: Kato on July 25, 2025, 14:20:02Ifølge Sky Sports er budet vårt over 30 mill pund for Paixao, men ikke 35 som tidligere skrevet. Roma er visstnok også inne i leken nå ifølge Sky Sports.

Langtrukken affære, dette her. Vi har kanskje ikke snakket direkte med spilleren enda, med mindre Feyenoord har gitt tillatelse? Må få tent spilleren skikkelig på det sportslige prosjektet så fort som mulig, ellers så blir det vanskelig etter hvert som alternativene melder seg på. Vi må nok være mer enn konkurransedyktige både på lønn og ambisjoner om utvikling. Leeds er en grei by det, men alt annet likt tror jeg de aller fleste heller ville bodd i Marseille eller Roma 😊

Sky skriver at gjengen rundt Paixao var imponert over prosjektet til Leeds. Likevel tror ikke jeg vi drar denne fisken i land. Lønnsmessig kanskje, men det er store europeiske klubber i ringen her. Vi er tross alt nyopprykket. Sier sitt når vi nesten handler 7 spillere for en Mbeumo. Og da handler vi bra.

Cherry

Ser det da skrives at Harrison får en «second Chance» - som Willy og Brenden fikk.
Da HAR vi en venstrekant med god motor begge veier allerede - så spørs det hvor gira Jack selv er...og om han leverer selvsagt...hvis ikke må han bort i januar.

Hamer/Buendia som 10èr - og Paixao inn....da mener jeg vi står brukbart rustet.

Reaney

Litt hjernetåke i varmen her. Men har Leeds egentlig noen gang landa en transfer som har drøya ut i langdrag?

Asbjørn

Fersk tweet (siste setning) :)

🚨🆕 #Feyenoord 🇧🇷 #LeedsUnited
Leeds United have made an offer of around €30 million for Feyenoord striker Igor Paixao.

⌛Negotiations continue in a positive direction.

https://x.com/Ekremkonur/status/1948745914346012911
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Rart at Ryan Kent ikke har blitt nevnt i dette overgangsvinduet....

Asbjørn

Quote from: morten1966 on July 25, 2025, 16:45:13Rart at Ryan Kent ikke har blitt nevnt i dette overgangsvinduet....

Hehe, jooda :D

🚨 Marseille have now officially ended talks with Igor paixao after the small club have been notified that The Leeds United offered €35 million for Igor. Marseille have moved on and are now looking at highly rated Ryan Kent as an alternative to Paixao. #lufc #TeamOM #MercatOM 🚨
https://x.com/Juan_Martinez37/status/1948502645054079001
(men det er en tullekonto som vel i fjor delvis ble tatt på alvor
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 25, 2025, 16:20:06Fersk tweet (siste setning) :)

🚨🆕 #Feyenoord 🇧🇷 #LeedsUnited
Leeds United have made an offer of around €30 million for Feyenoord striker Igor Paixao.

⌛Negotiations continue in a positive direction.

https://x.com/Ekremkonur/status/1948745914346012911

Responser på waccoe:
- I f**king hate Ekrem
- One of those strange fellows that thinks that pretending to be Romano or Ornstien gives their life value. Ignore at all costs.
- Ekrem konur, teamtalk, and Nico schira shouldn't be allowed in high society waccoe, keep them to the plebian thread please

;D  (så da vet vi det) Han har tross alt 238.000 følgere, det var derfor eg viderebringte det...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Anerkjente Feyenoord Transfermarkt

Leeds United har lagt inn et nytt bud på Igor Paixão. Den engelske klubben kom med et justert forslag etter at Feyenoord avviste det tidligere åpningbudet på den brasilianske kantspilleren. Dette melder Feyenoord Transfermarkt på X.Samtalene mellom de to klubbene pågår fortsatt, der Leeds ser ut til å gjøre alt for å få Paixão til Elland Road. Premier League-klubben anser den 25-årige angriperen som en viktig forsterkning for kommende sesong.Feyenoord har ennå ikke tatt en endelig beslutning om det nye budet. Paixão er bundet til De Kuip frem til midten av 2029 og regnes som en av stjernespillerne i trener Robin van Persies tropp. Det gis ingen meldinger om størrelsen på det nye budet, men det første budet lå allerede over tretti millioner euro.

https://x.com/FeyenoordTM/status/1948478211886862645
Tell me  Tell me

Dylan