Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 38 Guests are viewing this topic.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Asbjørn; er du contributor på Waccoe? Jeg har ikke betalt noe enda, og følger med på den vanlige transfer-tråden. Men er den "eksklusive" transfer-tråden bedre?

auren

Asbjørn

Quote from: auren on July 26, 2025, 10:45:38Asbjørn; er du contributor på Waccoe? Jeg har ikke betalt noe enda, og følger med på den vanlige transfer-tråden. Men er den "eksklusive" transfer-tråden bedre?

auren
Jeg har nesten ikke vært tilbake etterpå, det var visst kaos i den vanlige i går kveld sa rapportene :D

Jeg tar ett pund i mnd nå og føler meg frem.

Det er jo en god del av de vanlige som poster, humoren og spydighetene finnes fortsatt, men laangt roligere.

Jeg tar meg ikke tid til å sammenligne trådene, hehe, er for mye inne på forumene som det er. Men ja for tiden angrer jeg ikke nei.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 10:51:44
Quote from: auren on July 26, 2025, 10:45:38Asbjørn; er du contributor på Waccoe? Jeg har ikke betalt noe enda, og følger med på den vanlige transfer-tråden. Men er den "eksklusive" transfer-tråden bedre?

auren
Jeg har nesten ikke vært tilbake etterpå, det var visst kaos i den vanlige i går kveld sa rapportene :D

Det er jo en god del av de vanlige som poster, humoren og spydighetene finnes fortsatt, men laangt roligere.

Jeg tar meg ikke tid til å sammenligne trådene, hehe, er for mye inne på forumene som det er. Men ja for tiden angrer jeg ikke nei.
Vil legge til at ITK'ern vår hadde fått melding om dealen var off, men at andre hadde sagt det var noen slim hopes still' så ikke nødvendigvis helt dødt...

Men nå har samme mann dratt på ferie.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 10:55:46
Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 10:51:44

auren

Vil legge til at ITK'ern vår hadde fått melding om dealen var off, men at andre hadde sagt det var noen slim hopes still' så ikke nødvendigvis helt dødt...

Men nå har samme mann dratt på ferie.
Tar med sistemann her også:
Putting my neck ont line but I've heard from my usual source that it's still very much on. I'm not trying discredit Woody In the slightest btw but I think people are hearing different things. If it happens perfect if not we move to the next
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Reaney on July 25, 2025, 19:25:54Du har et poeng Killa, men misliker sterkt den type spillere. Utrolig hvor fritt denne Raphina fikk forlate oss bare fordi han gjorde jobben og holdt oss oppe. Nær sagt ikke en eneste kritisk røst.

Du misliker Raphinha fordi han ble gikk til Barcelona?

Etter en ganske laber periode under en håpløs trener, tok han virkelig tak og var en enorm bidragsyter til at klubben overlevde. Syns ikke det er særlig grunnlag for å kritisere Raphinha her, tvert imot.

Han ofret beina for klubben, selv om alle visste det ble hans siste kamper - uavhengig av divisjonstilhørighet. Hadde Leeds rykka ned, hadde det sannsynligvis vært enklere for Raphinha å gå også, ettersom Leeds hadde hatt mye dårligere forhandlingskort. Han kunne lett tatt en Van Dijk- eller Gyökeres-tilnærming og streika og sutra seg til overgang, eller bare surra rundt på halv maskin for å spare beina. Raphinha gjorde absolutt ikke det, han var vår suverent beste spiller den våren. Under en trener som mente hans lange innkast kunne være en spisskompetanse...

Han ville kun til Barcelona. Om hukommelsen er korrekt, bød Chelsea mer og kunne visstnok friste med høyere lønn, men Raphinha ville kun ut av landet. Til en klubb som det er svært lite sannsynlig vil møte Leeds så lenge Raphinha spiller fotball. Han kunne like raskt endt hos en erkerival.

Ikke glem heller at det var null sjanse for at Leeds ikke ville solgt Raphinha den sommeren. Klubben trengte penger og til slutt viste det seg at vi fikk bra betalt for Raphinha og spesielt Kalvin Phillips. Det hjelper selvsagt ikke å selge sine beste spillere og erstatte de med altfor dårlige spillere, men det var tydelig at Radrizzani ikke hadde musklene til å holde på disse - noe ettertiden har bevist. Leeds ville solgt Raphinha den sommeren, uansett.

I mitt hode har ikke Raphinha gjort noe som helst galt. Han kom til klubben som en ukjent spiller, sjarmerte fansen og vil alltid være en klubbfavoritt tross kort fartstid. Han tjene klubben rundt £30 mill på ren overgangssum og med hans bidrag til overlevelse var den økonomiske gevinsten langt større enn det. Skuslet bort i etterkant av Radrizzani, Orta og Kinnear, men det er ikke hans feil.

Jeg tror vi nok heller må tenke på at Leeds United pdd er en klubb som ikke er i nærhenten av å matche ambisjonene til de beste og mest ambisiøse spillerne. Både sportslig og økonomisk. Selv om Leeds er klubben min, har jeg ingen problem med å forstå at en spiller velger en av klodens topp tre største klubber, enormt mye mer i pengesekken, spill om de gjeveste titler og nå er han en Gullballen-kandidat - ETTER at han gjorde sin del av jobben i Leeds.

Trenger ikke å like når spillere forsvinner, men noe kritikk fortjener han ikke. Vi får heller håpe 49ers klarer å bygge klubb som kan holde på slike talenter. I dag er vi langt, langt unna det.
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: auren on July 26, 2025, 09:58:02Fortsatt ingen journalister som sier at Leeds er ute av dansen, så vi får klynge oss til håpet om at det fortsatt er muligheter. Jeg tror neppe Feyenoord ønsker å låne ham ut i stedet å selge for 30 millioner, så da er det nok spiller/agent som har blitt forført av Roma. Jeg ser også at Paixao til stadighet liker innlegg på sosiale media som Marseillie legger ut. Virker jo ikke helt som han virkelig ønsker å spille for Leeds, og det er kanskje det klubben nå reagerer på.

Tenker vi får et endelig svar i løpet av dagen på om vi er ute eller ei. Finnes nok av andre alternativer der ute, men Paixao virker utrolig spennende...

auren

Hvis han ikke har et stort ønske om å spille for Leeds, så er det bare å move on..regner med de får signaler om dette under forhandlinger.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Quote from: Sydhagen on July 26, 2025, 11:04:07
Quote from: auren on July 26, 2025, 09:58:02Fortsatt ingen journalister som sier at Leeds er ute av dansen, så vi får klynge oss til håpet om at det fortsatt er muligheter. Jeg tror neppe Feyenoord ønsker å låne ham ut i stedet å selge for 30 millioner, så da er det nok spiller/agent som har blitt forført av Roma. Jeg ser også at Paixao til stadighet liker innlegg på sosiale media som Marseillie legger ut. Virker jo ikke helt som han virkelig ønsker å spille for Leeds, og det er kanskje det klubben nå reagerer på.

Tenker vi får et endelig svar i løpet av dagen på om vi er ute eller ei. Finnes nok av andre alternativer der ute, men Paixao virker utrolig spennende...

auren

Hvis han ikke har et stort ønske om å spille for Leeds, så er det bare å move on..regner med de får signaler om dette under forhandlinger.
Vi legger heller ikke inn bud på spilleren uten at agenten har antydet at Leeds er interessant. Paixao er selvfølgelig keen - bare enda mer keen på klubber som spiller i europeiske turneringer. Ikke noe galt i det.

stian

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 10:35:46
Quote from: auren on July 26, 2025, 10:24:13Kan jo introdusere Dilane Bakwa. 22 år og spiller i Strasbourg i L1 i Frankrike. 180 cm høy:

https://www.youtube.com/watch?v=vuqenxp7iNE

Primært høyreving, men Gnonto er gjerne vel så god på venstrevingen. Kanskje går vi for ham hvis dealen med Paixao kollapser.

auren

Uche, som vi også har hatt kontakt med, er 190 :)

https://www.transfermarkt.com/christantus-uche/profil/spieler/1124005

Ikke mange av oss har sett Paixao spille, men vi har sett Leeds spille. Vi spiller på en måte hvor fart og flair er det sentrale, og dette blir enda viktigere i PL. Det er ikke nøkkelen i Flo-pasninger vi leter etter, akkurat.

Høyden på spilleren har ingenting å si for om en ving lykkes i PL eller ikke. Paixao er vel ca samme høyde som Messi tenker jeg, og de beste vingene i PL er vel ingen giganter (Doku, Mbeumo, Neto). Alt handler om spillertypen i måten vi spiller på.

Og det har da vært lassevis med spillere som har bakgrunn i nederlandsk liga som har gjort det strålende både i PL og andre ligaer. Jeg vil heller snu om på det og tenke at nederlandske klubber gjør noe veldig smart både i scouting og på akademiene og skaper toppspillere som setter preg på alle gode ligaer rundt om i verden.

Jeg tror det er spillertypen som gjør at flere av oss tar av på bakgrunn av en 9-minutters Youtube-video. Tenk ol vi kunne gjort et skikkelig scoop og funnet en entertainer som gjorde sånne ting på Elland Road?? Ikke sikkert det er Paixao, og han lan falle gjennom på lik linje med alle signeringer vi gjør. Men tenk om han slår til og setter fyr på Leeds og Premier League? Vi må tørre å drømme litt 😊

auren

Kanskje ikke den beste kilden, men siden det er positivt limer jeg det inn:

James Marshment
@marshyleeds
🚨🇧🇷 Igor Paixao latest...

📌 French press now believes winger wants Leeds move above all others
📌 Neither Roma or Marseille currently willing to match Whites' offer
📌Feyenoord keen on Rangers star as Paixao replacement

auren

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

Johnnyj

Jeg har sett Paixao herje i Champions League. Så jeg kan absolutt gå god for han.
Rask, teknisk, sterk i kroppen og en fantastisk skuddfot. En spiller som har "hele pakka". Kan nesten garantere at han vil lykkes i Leeds. Er på et helt annet nivå enn Gnonto. Mye mer direkte og målfarlig.
Ser at flere her kritiserer høyden hans men det er ikke noe man legger merke til når man ser han spille, tar for seg godt i duellspillet. Fysikken er det ingenting å si på.

Krysser fingrene for at vi lander denne signeringen

Asbjørn

Har ikke vært på forum på flere timer. Men nå melder ITK'eren at 'things might have changed'.
Ikke mye info ut men det virker som det er agenten som har prøvd å spille inn klubber (Roma?), kanskje uten å lykkes???

Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 16:19:11Har ikke vært på forum på flere timer. Men nå melder ITK'eren at 'things might have changed'.
Ikke mye info ut men det virker som det er agenten som har prøvd å spille inn klubber (Roma?), kanskje uten å lykkes???

Jeg blir gal - i hvilken retning har things changed?

Asbjørn

Quote from: Kickthemdown on July 26, 2025, 16:33:40
Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 16:19:11Har ikke vært på forum på flere timer. Men nå melder ITK'eren at 'things might have changed'.

Jeg blir gal - i hvilken retning har things changed?
...at dealen for Leeds' vedkommende ikke er død lenger :o

Virker mer som det er agenten som har spilt inn Roma enn at det er Roma som har kommet på banen.

men for all del, dette er spekulasjoner mht hva som har skjedd.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hvis agenten lever av overgangssum, hvorfor i all verden ønsker han heller en låneovergang til Roma???

Jaja, time will show. Tenker at intet nytt er godt nytt enn så lenge...

auren

Asbjørn

Quote from: auren on July 26, 2025, 17:01:02Hvis agenten lever av overgangssum, hvorfor i all verden ønsker han heller en låneovergang til Roma???

Jaja, time will show. Tenker at intet nytt er godt nytt enn så lenge...

auren
Det med låneovergang i stedet for vanlig kjøp var vel bare spekulanters forsøk på å finne en forklaring siden en ante at Roma ikke hadde midler til å overgå Leeds...
Igjen, I dunno...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ligger Fabrizio ett døgn etter eller hvordan er det med det her.
Tweeter nå
🚨🟡🔵 Understand Leeds United have improved their bid for Igor Paixão today, trying to get deal sealed asap.

#LUFC pushing with intention to close the story and reach full agreement with Feyenoord.

https://x.com/FabrizioRomano/status/1949156451416416429
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 19:19:30Ligger Fabrizio ett døgn etter eller hvordan er det med det her.
Tweeter nå
🚨🟡🔵 Understand Leeds United have improved their bid for Igor Paixão today, trying to get deal sealed asap.

Hehehe, en av de første kommentarene:

Let's stay calm. Measured. Controlled.

But F@CK ME IT MIGHT BE HAPPENING!!!! AAAAGRHGHHHH WAHHOOOOOO!!!!!

Let's let it play out.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Feyenoord Transfermarkt
@FeyenoordTM
🚨🇧🇷 Leeds United and #Feyenoord are 𝗖𝗟𝗢𝗦𝗜𝗡𝗚 𝗜𝗡 a deal about Igor Paixão this saturday afternoon/evening!

Not 100% done yet – but deal really, really close to be happening between the clubs.

Nå skjer det!!

auren

Asbjørn

...første brasilianer offenliggjøres STRAKS :)

(kom det på mobilen min) :)
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Quote from: Asbjørn on July 26, 2025, 19:47:31...første brasilianer offenliggjøres STRAKS :)

(kom det på mobilen min) :)
Legger merke til FØRSTE :-)

auren

Definitely Maybury på Waccoe:

«We'll get Paixao».

En av de mest ITK på forumet.

auren

Asbjørn

...det har allerede blitt en greie om skyldfordeling om hvorfor disse 24 timene ble som de ble før Paixao kom (nå må eg lære meg â på tastaturen forresten...)

Agenten, spilleren/faren, eller som her, fransk presse:

Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Blir nydelig med Paixao!!

Kun en toppspiss og en 10er så er vi klar for Europa 25/26!
"Who needs Cantona??"

Dylan

Quote from: rd1 on July 26, 2025, 22:10:33Blir nydelig med Paixao!!

Kun en toppspiss og en 10er så er vi klar for Europa 25/26!
England først kanskje, then we take Europe......

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Borge

Quote from: auren on July 26, 2025, 21:35:26Definitely Maybury på Waccoe:

«We'll get Paixao».

auren
Quote from: auren on July 26, 2025, 19:25:54Feyenoord Transfermarkt
@FeyenoordTM
🚨🇧🇷 Leeds United and #Feyenoord are 𝗖𝗟𝗢𝗦𝗜𝗡𝗚 𝗜𝗡 a deal about Igor Paixão this saturday afternoon/evening!

Not 100% done yet – but deal really, really close to be happening between the clubs.

Nå skjer det!!

auren
Minner meg om entusiasmen da vi signerte Augustin,  som også hadde noen minutter klipp av høydepunktene sine... Gikk vel ikke så bra, og noen av de mest aktive på forumet hadde virkelig trua :) Håper denne slår bedre til.
Borge

karaba

Quote from: Borge on July 27, 2025, 01:23:21
Quote from: auren on July 26, 2025, 21:35:26Definitely Maybury på Waccoe:

«We'll get Paixao».

auren
Quote from: auren on July 26, 2025, 19:25:54Feyenoord Transfermarkt
@FeyenoordTM

Nå skjer det!!

auren
Minner meg om entusiasmen da vi signerte Augustin,  som også hadde noen minutter klipp av høydepunktene sine... Gikk vel ikke så bra, og noen av de mest aktive på forumet hadde virkelig trua :) Håper denne slår bedre til.

Jeg husker også at vi signerte en annen som skapte litt entusiasme, mener han het Raphinha!