Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

Robert and 4 Guests are viewing this topic.

Josch

-Hvis Leeds sparker Farke, med to år igjen av kontrakten, så vil det koste en god del penger (sluttpakke).

-Å ansette en topp coach vil koste svært mye i lønn. En 3-4 års kontrakt er da sannsynlig.

-En slik coach vil forlange et stort budsjett, enten han henter spillere selv eller klubben gjør det.
Fordelen er at man tiltrekker gode spillere med kjent coach.

Hvis dette skjer så er 49ers villig til å bruke mer penger enn jeg trodde. Dette ser jeg som usannsynlig når de f.eks ikke tok seg råd til ny keeper i januar. I tillegg vil utbygging av ER begrense økonomien vedr spillerkjøp i flere år (alt dette belaster bunnlinjen og begrenser handlingsrom)

Mitt tips er at Farke fortsetter med flere nye spillere og gjør det bedre enn han gjorde med Norwich. Norwich er et heislag og vil alltid være det.

Kato

Quote from: Josch on April 24, 2025, 18:58:37-Hvis Leeds sparker Farke, med to år igjen av kontrakten, så vil det koste en god del penger (sluttpakke).

-Å ansette en topp coach vil koste svært mye i lønn. En 3-4 års kontrakt er da sannsynlig.

-En slik coach vil forlange et stort budsjett, enten han henter spillere selv eller klubben gjør det.

Hvis dette skjer så er 49ers villig til å bruke mer penger enn jeg trodde. Dette ser jeg som usannsynlig når de f.eks ikke tok seg råd til ny keeper i januar. I tillegg vil utbygging av ER begrense økonomien vedr spillerkjøp i flere år (alt dette belaster bunnlinjen og begrenser handlingsrom)

Mitt tips er at Farke fortsetter med flere nye spillere og gjør det bedre enn han gjorde med Norwich. Norwich er et heislag og vil alltid være det.

Enig i at kostnadene med en ny manager blir store. Farke skal kompenseres, ny manager skal lønnes/kjøpes fri. Blir sikkert også langt større rullering på spillerstallen da ny manager vil ha flere av sine egne spillere.

Så er jo greia at vi heller ikke må gå i Man United-fella. Beholdt Ten Haag, lot han handle for to milliarder, og sparka han før oktober var over. Noe sånt kan bli enda dyrere.

Jeg blir mest skremt av å se hvordan våre to beste spillere, Summerville/Rutter, knapt er sett etter en sesong i Premier League. De herjet på nivået under, og har ikke akkurat satt fyr på Premier League.

Hallgeir *

Quote from: Kato on April 24, 2025, 19:26:20
Quote from: Josch on April 24, 2025, 18:58:37-Hvis Leeds sparker Farke, med to år igjen av kontrakten, så vil det koste en god del penger (sluttpakke).

Enig i at kostnadene med en ny manager blir store. Farke skal kompenseres, ny manager skal lønnes/kjøpes fri. Blir sikkert også langt større rullering på spillerstallen da ny manager vil ha flere av sine egne spillere.

Så er jo greia at vi heller ikke må gå i Man United-fella. Beholdt Ten Haag, lot han handle for to milliarder, og sparka han før oktober var over. Noe sånt kan bli enda dyrere.

Jeg blir mest skremt av å se hvordan våre to beste spillere, Summerville/Rutter, knapt er sett etter en sesong i Premier League. De herjet på nivået under, og har ikke akkurat satt fyr på Premier League.

Nå vet jeg ikke hvor ofte Brighton oppdaterer sin hjemmeside, men når jeg sjekker Rutter, står han med 2103 spilte minutter. Han har startet 24 kamper og spilt totalt 35. Jeg har fulgt litt med på han, og jeg mener at han fra sesongstart og til godt ut på nyåret har vært i startoppstillingen. Så har han havnet på benken, mens han i de siste kampene har vært ute, sannsynligvis skadet. Han står totalt med 8 mål og 5 assists.
Ikke satt fyr på PL, nei, men han har heller slett ikke floppet.

Verre med Summerville, og han har vel i tillegg vært mye skadet.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Kato on April 24, 2025, 19:26:20Jeg blir mest skremt av å se hvordan våre to beste spillere, Summerville/Rutter, knapt er sett etter en sesong i Premier League. De herjet på nivået under, og har ikke akkurat satt fyr på Premier League.

Det kan være de ikke er gode nok.

Og det kan hende de tidligere spilte under en manager som var flinkere til å utnytte deres beste egenskaper...

Det er minst to tolkninger av dette..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Asbjørn on April 24, 2025, 20:01:26
Quote from: Kato on April 24, 2025, 19:26:20Jeg blir mest skremt av å se hvordan våre to beste spillere, Summerville/Rutter, knapt er sett etter en sesong i Premier League. De herjet på nivået under, og har ikke akkurat satt fyr på Premier League.

Det kan være de ikke er gode nok.

Og det kan hende de tidligere spilte under en manager som var flinkere til å utnytte deres beste egenskaper...

Det er minst to tolkninger av dette..

Jeg tror Katos poeng er at det er flere lysår i nivåforskjell på divisjonene og at en stjerne i ch.ship kun blir en anonym skolegutt i PL.

Når det gjelder Ten Haag så hadde han noe å vise til fra Ajax (et navn) og det satt langt inne å sparke ham tross mislykkede kjøp. En slik beslutning om sparking når millionene flyr er en avveining enten man heter Farke eller Ten Haag. Det blir veldig dyrt hvis det mislykkes.

I dag ville vi sagt ja takk til Ajax-treneren eller PSV-treneren (toppen i Eredivisie)og latt han få et godt budsjett. Og kanskje latt han holde på litt for lenge med milliardkjøp før han ble sparket.

Fantasyland

According to sources The Athletic has spoken to, who all spoke under the condition of anonymity to protect relationships, the direction of travel would suggest Farke will remain as manager next season.

https://www.nytimes.com/athletic/6306142/2025/04/25/daniel-farke-leeds-united-future/

Cherry

Ipswich er nå ett godt eksempel på at man MÅ investere i kvalitet og rutine for å overleve i PL.
De har nå altså rykket ned, med etter det som virker å være en meget god manager. De kjøpte opp "stjerner" fra Championship (Clarke , Smodics og Delap) - men samtidig forsterket de ikke "kjernen" med rutine.
(Kalvin kom inn, men han var jo svært rusten - og hadde ikke spilt fast på 2 år.)

Det er denne mix`av nettopp rutine , samt kvalitet som MÅ handles inn - da vi ser like "gode" ut nå som Ipswich var da de rykket opp.
Premier League er verdens beste liga - vi trenger spillere som tåler trykket og som rett og slett er gode nok.
8-10 nye kvalitetsspillere.

Dennis

Rutter har hatt en godkjent sesong. Kun ett mål færre enn i Leeds i fjor, i divisjonen over og på langt færre minutter. Ett dusin færre assists vel og merke og han er helt klart ikke like dominerende - men har vært ganske bra de håndfull av kampene jeg har sett av Brighton. Men ja, en påminnelse på forskjellen er det uansett.

Summerville hadde en langt mer trøblete sesong. For det meste innbytter før skader satte en stopper for sesongen helt fra januar måned.

Det gikk rykter i fjor om noen umotiverte spillere mot slutten av sesongen. Beren Cross "bekreftet" at det var spillere i garderoben som snakket om sine forventede overganger - enten Leeds rykket opp eller ikke - midt i "sluttspillet". Han nevnte ikke navn og ville ikke konkludere på om noen av spillerne var i Leeds enda, noe jeg av ordlyden tolket som at det hadde vært noe enkelt å identifisere. Cree er vel en av de ryktene svirret rundt, samt at han stjal et straffespark fra Piroe osv.

Cross var også inne på hvordan rekrutteringen i fjor var rettet mot kvalitet og "karakterer" som kunne bidra til opprykk, langt mindre objekter som ville stege vesentlig i verdi. I sommer er man nødt til å finne typer som kan overleve i divisjonen. Skal man tro Marathe har de jo jobbet med opprykksplan i det stille, noe som selvsagt er å forvente.
Marching on together!

Fantasyland

Litt mer fra Definitely Maybury på Waccoe:

Only Solomon has been discussed out of those names, the rest aren't even on the list.

Weigl is someone Farke likes but he's not one they agree on, Jonhstone is just not happening (Darlow will be backup) and KP no chance, far too expensive and nowhere near good enough. He's not even being considered.

Kato

Etter at opprykksrusen har lagt seg, og man har tenkt litt, har jeg ingen tro på at Farke blir sendt på dør. Kostnadene er altfor store til det. Tipper fokuset langt mer er på å forsterke riktig, uavhengig av hvem som er manager. Farke får neppe signere "sine" spillere. Det blir spillere som skal være gode nok, uavhengig av hvem som leder skuta.

En spiller jeg kunne tenkt meg, som kanskje er en klasse for høyt, er Bissouma i Tottenham. Har ikke spilt like mye i år som tidligere. Og virker kanskje ikke å være førstevalg under Postekoglu. Ben Chilwell i Chelsea er en annen som kanskje er ute av det gode selskap. Hadde vært en kanonsignering for oss.

Tom

Gode forslag til signeringer Kato. Enig i at det her listen bør ligge.

Tror det finnes mye gull blant spillere som er 15.-16 valg i noen av storklubbene. Nottingham har lyktes veldig bra med slike spillere (Elanga/Hudson Odoi). Tror man kan få de relativt sett litt billigere fra storklubbene som ønsker spillerne ut av bøkene. Kontra om de hadde vært stjerner i mindre klubber.

Andre slike spillere som er litt ute i kulden og som kan være interessante kan være:

Dewsbury-Hall
Kelleher
Tierney
Maatsen
Buendia
Bailey
En av Chelseas 7 reservekeepere:)

Dennis

Quote from: Kato on April 25, 2025, 11:57:32Etter at opprykksrusen har lagt seg, og man har tenkt litt, har jeg ingen tro på at Farke blir sendt på dør. Kostnadene er altfor store til det. Tipper fokuset langt mer er på å forsterke riktig, uavhengig av hvem som er manager. Farke får neppe signere "sine" spillere. Det blir spillere som skal være gode nok, uavhengig av hvem som leder skuta.

En spiller jeg kunne tenkt meg, som kanskje er en klasse for høyt, er Bissouma i Tottenham. Har ikke spilt like mye i år som tidligere. Og virker kanskje ikke å være førstevalg under Postekoglu. Ben Chilwell i Chelsea er en annen som kanskje er ute av det gode selskap. Hadde vært en kanonsignering for oss.

Ingen dumme tips. Spørsmålet blir lønn. Bissouma var vel fryktelig dyr og Spurs har ikke den bredeste sentrale midtbanen. Hadde det vært et år sida hadde jeg sagt Højberg. Ingen absolutt toppspiller, men veldig ærlig og jeg vil tro ideell for et lag som sannsynligvis blir å finne på nedre halvdel.

Chilwell har det stagnert fullstendig for. Fra landslagsplass og fast plass i Chelsea, til fryseboks. Han er av en type spiller som burde starte karrieren på nytt og tida i Crystal Palace i våres har ikke akkurat satt fyr på den igjen. Kanskje er ikke lønn et like stort spørsmål da, eventuelt så er nok Chelsea interessert i å betale mellomlegg ved et lån. Det gjør de visstnok i dyre dommer med Sterling. Hadde vært en god mann å få inn, god dødballfot har han også. Så spørs det på lønn igjen da. Føler det er en typisk West Ham-signering...?

Når vi er på Chelsea, så syns jeg Kiernan Dewsbury-Hall burde være et objekt for mange lag. Vi mangler en kreativ ballspiller på midten. Har to fulle sesonger i Premier League for Leicester og en vanvittig Ch-sesong i fjor, så at året i Chelsea har blitt fryktelig vanskelig behøver ikke bety at han plutselig er en dårlig spiller. Ser også ut som han har prestert godt i Conference League.

Du kom meg i forkjøpet med KDH, Tom! :) Kelleher er også et veldig godt tips. Han har vært nevnt i en artikkel for en stund tilbake, men jeg mener det ikke var en direkte kobling og i større grad en slags 'anbefaling' for skribenten. Som du sier har jo Chelsea nok av keepere å ta av og. Skal man tro rapportene, skal de ut å hente ny keeper i sommer også og er nevnt som en mulig destinasjon for Kelleher. Så da har man Kepa, Sanchez, Jørgensen, Betinelli og Bergström, pluss eventuelt enda en. Galskap.
Marching on together!

Asbjørn

Bl.a. Dennis var inne på det, når nå Gretar Steinsson og Nick Hammond ikke er de sentrale i transferdealene, hvem er det nå?
Beren Cross skriver:

Marathe, chief strategy officer Robbie Evans, and head of football operations Adam Underwood will be key voices when it comes to ins and outs this summer. Data has always been a crutch the 49ers model has leaned on when it comes to recruitment, too.
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Asbjørn on April 25, 2025, 13:23:40Bl.a. Dennis var inne på det, når nå Gretar Steinsson og Nick Hammond ikke er de sentrale i transferdealene, hvem er det nå?
Beren Cross skriver:

Marathe, chief strategy officer Robbie Evans, and head of football operations Adam Underwood will be key voices when it comes to ins and outs this summer. Data has always been a crutch the 49ers model has leaned on when it comes to recruitment, too.

Hva tror du vi kan forvente fra disse karene Asbjørn? Har de det som trengs av kompetanse og ikke minst nettverk for å klare å hente de riktige spillerne? Tenker da innenfor de aktuelle økonomiske rammene så klart - det er jo noen begrensninger der...
Kommer de til må se mest utenlands, eller blir det fringe players fra PL-klubbene?

Asbjørn

Quote from: Killa on April 25, 2025, 13:34:33Hva tror du vi kan forvente fra disse karene Asbjørn? Har de det som trengs av kompetanse og ikke minst nettverk for å klare å hente de riktige spillerne? Tenker da innenfor de aktuelle økonomiske rammene så klart - det er jo noen begrensninger der...

Jeg vet ikke.

Underwood har jo vært i klubben siden 2009...
He started off as an Academy coach in 2009, went on to become a Performance Analyst and then, in 2014, the Academy Manager, during the crazy days of previous owner Massimo Cellino.
Nå er han altså head of football operations.

Men hva vet han om fotballoverganger???

Når det gjelder Robbie Evans så kan følgende googles:
EFL Championship club Leeds United owner 49ers Enterprises naming Morrie Eisenberg as COO and Robbie Evans as Chief Strategy Officer were "highly strategic" appointments, "placing trusted administrators in the corridors of Elland Road," according to Phil Hay of THE ATHLETIC. Both worked for the 49ers earlier in their careers and "were earmarked for their new jobs before the takeover of Leeds in July" by 49ers Enterprises.

I mitt hode høres ingen av de ut som Hammond-materiale. Men Leeds KAN ikke gå fra en slik ekspert (som har lykkes i rekrutteringen) til å tenke at nå skal noen interne gjøre en like god jobb???

Det tror jeg ikke. Men de MÅ ha noen under seg som de stoler på i så henseende...
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Asbjørn on April 25, 2025, 13:45:57
Quote from: Killa on April 25, 2025, 13:34:33Hva tror du vi kan forvente fra disse karene Asbjørn? Har de det som trengs av kompetanse og ikke minst nettverk for å klare å hente de riktige spillerne? Tenker da innenfor de aktuelle økonomiske rammene så klart - det er jo noen begrensninger der...

Jeg vet ikke.

Underwood har jo vært i klubben siden 2009...
He started off as an Academy coach in 2009, went on to become a Performance Analyst and then, in 2014, the Academy Manager, during the crazy days of previous owner Massimo Cellino.
Nå er han altså head of football operations.

Men hva vet han om fotballoverganger???

Når det gjelder Robbie Evans så kan følgende googles:
EFL Championship club Leeds United owner 49ers Enterprises naming Morrie Eisenberg as COO and Robbie Evans as Chief Strategy Officer were "highly strategic" appointments, "placing trusted administrators in the corridors of Elland Road," according to Phil Hay of THE ATHLETIC. Both worked for the 49ers earlier in their careers and "were earmarked for their new jobs before the takeover of Leeds in July" by 49ers Enterprises.

I mitt hode høres ingen av de ut som Hammond-materiale. Men Leeds KAN ikke gå fra en slik ekspert (som har lykkes i rekrutteringen) til å tenke at nå skal noen interne gjøre en like god jobb???

Det tror jeg ikke. Men de MÅ ha noen under seg som de stoler på i så henseende...

Dette er jo p.t. kanskje de viktigste posisjonene i klubben, klubben kan jo ikke ta for lett på dette med å få på plass de riktige folka inn i jobbene med  spillerlogistikken. Potensielt helt fullstendig avgjørende for klubbens framtid dette her! :o

Dennis

Dan Ashworth har vel ikke jobb pt. Det hadde vist ambisjoner.
Marching on together!

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

raggen

FARKE knuser rekord etter rekord og kan gå opp som champions med 100 poeng!!! jeg med flere er skeptiske til hans taktiske egnskaper. MEN her er ett stort MEN.. hvorfor skulle han ikke få sjansen etter slik en sesong han har hatt?? skjønner tanken klubben/styret evt har med og backe farke med flere hundre millioner til spillerkjøp og farke blir sparket etter 15 kamper. MEN han må og burde få sjansen. kjøp heller spillere til ett visst system og bygg opp en spillestil og heller hent trenere ut i fra det
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

En viktig ting som også må hensyntas er spillernes holdning/tilfredshet med Farke. Jeg vil anta at den er ganske så god, han er veldig god på man management og flere av spillerne har virkelig blomstret under hans ledelse. Hva skjer hvis han plutselig blir sparket? Hva skjer med samholdet? Vil en ny manager kunne få denne gjengen til å prestere like bra på og utenfor banen?

Jeg mener også det blir helt feil å sparke ham. Men hadde jo vært «klassisk» Leeds å gjøre dette som den første klubben gjennom historien, og så ansetter vi en manager som ikke får det helt til og det hele ender med nedrykk...

Nei, Farke fortjener å ha full støtte fra fans og management i vår retur til det forgjettede land.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.