Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

Cerberos67, Atlefornes, Kickthemdown, Hawley, Leedsfan, karaba, Smudge (+ 1 Hidden) and 161 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Stooore spekulasjoner om at den alt-vinnende Celticmanageren kommer til Leeds for å fortsette der Don Revie slapp.

Dette blir spennende  :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

PetterH

Quote from: morten1966 on July 28, 2025, 08:33:32
Quote from: Ove on July 28, 2025, 07:51:41Begynner å gå lei denne vingen fra Brasil. Vil han helst til Frankrike?  Fram og tilbake hele tiden. Skadet er han også og vinger har vi på plass. Dropp han og gå videre.
[/quote

Da får jeg håpe du tar kontakt med klubben å sier ifra at du er lei...

Flåsete kommentar.

Folk bør jo kunne ha sine egne meninger og synspunkter her , uten å måtte bli 'driti ut' ?

Hallgi

For oss som ikkje er lei av snakket rundt dette som ser ut til å bli ein fantastisk spennande signering for oss, så deler eg ein times gammel artikkel frå TEAMtalk (som òg omtaler fleire signeringer, men det er uklart kven the £50m-rated striker er? Og ein out of contract Calvert-Lewin tenker eg kunne vore interessant her det satses på styrke og hodesterke spelarar, til tross for skadehistorikken hans som kan minna om Bamford):

Leeds in «final sprint»for HUGE Igor Paixao deal with Raphinha influence decisive -report

Leeds United are reported to have outgunned Marseille in the quest to sign Igor Paixao, with a blockbuster deal for the Feyenoord winger seemingly edging closer and with the Whites' former star Raphinha now being cited as having influenced his compatriot's decision.

Daniel Farke's side have already made seven new signings this summer as they build towards their return to the Premier League, with Saturday evening's capture of Brazilian goalkeeper Lucas Perri taking Leeds United's summer spree soaring beyond the £65m (€75m, $87m) mark.

However, the Whites are far from finished this summer and there is a growing feeling among supporters that their biggest and most eye-catching deals are still to come.

To that end, Leeds now appear in the driving seat to secure the signing of Feyenoord's electric winger Igor Paixao, who played a part in a hugely impressive 37 goals (18 scored, 19 assists) in 47 appearances for the Eredivisie side last season.

With seven of those (two goals, five assists) coming in the Champions League, it is little wonder the Brazilian winger finds himself a man in such high demand this summer and with Marseille and Roma also among his admirers.

But Leeds' desire seems the most insistent. And after it emerged on Saturday that the star was now favouring a move to Elland Road, those hopes escalated off the back of reports that Leeds had now launched an improved second bid for his services.

Now, according to trusted French newspaper, L'Equipe, Leeds are 'on the brink' of agreeing a deal for the winger with a second offer worth £28m (€34m, $37.6m) plus bonuses likely to be accepted by Feyenoord.

Claiming Leeds are now in the 'final sprint' towards his signing, the outlet claims Marseille are reluctant to meet Feyenoord's demands and can not substantiate claims that a third and improved bid is in the works from Roberto De Zerbi's side.

Furthermore, it's also being suggested that the Whites' former winger, Raphinha – who used his two-year stint at Elland Road as a springboard to Barcelona, where he is now regarded as one of the best players in the world – has played a part in helping persuade Paixao to pick West Yorkshire instead.

How Raphinha can help Leeds United sign Igor Paixao

There are certainly very obvious comparisons between Raphinha's situation when he joined Leeds in a £17m deal in 2020, compared to Paixao's situation now.

At the time, Raphinha moved to Elland Road having turned his back on Champions League football with Rennes, but feeling a move to Leeds would help him achieve his dreams of both a Brazil call-up and taking his career on to the next level. Indeed, while joining the Whites, Raphinha cited the influence of Brazilian icon, Ronaldinho, who is a personal family friend.

Two years later, and having established himself as a regular with Lo Selecao, Raphinha is now established as one of this year's Ballon d'Or contenders after a phenomenal season with Barcelona, who he helped win a domestic Treble.

Now The Athletic has revealed how in Leeds' talks with Paixao and his agent over a prospective move to Elland Road saw the Whites gain traction with the winger through their use of Raphinha's two-year spell in West Yorkshire as a prime example of why it would be Leeds can be that ideal next move.

And with Paixao himself already admitting that "Raphinha is a role model for me and for all Brazilians", it is now reported that the winger has spoken to his compatriot and sought his advice over the move to join Leeds and with the latter giving his seal of approval to his compatriot making the same move.

His signing for Leeds would certainly prove the most eye-catching of the summer window so far at Elland Road. And while the likes of Sean Longstaff, Jaka Bijol, Perri and Anton Stach give Leeds a physical presence, Paixao's arrival could potentially add the game-changing stardust to Farke's new-look XI.

Leeds transfer latest: Another £50m Brazilian wanted; Bamford exit decision praised

Meanwhile, Farke's decision to axe long-serving striker Patrick Bamford ahead of United's return to the Premier League has been praised by a pundit who claims the former England striker is a long way past his best, while serious questions have been asked about the motives of his wantaway teammate Mateo Joseph.

Elsewhere, the Whites have been given serious encouragement that a £50m-rated striker could be the next to move to Elland Road after it was revealed the player is aware of their interest and is open to the possible move.

In addition, it's also been revealed that Leeds also have a genuine interest in signing a Chelsea attacker, who has fallen down the pecking order in the wake of their summer signings of Liam Delap and Joao Pedro.
ALAW (saludos del pirata)

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 27, 2025, 12:05:25Woody (ITK'er) klarer ikke holde kjeft  ;D

- King Raph 👑
- I'm hearing that Raph is bloody brilliant in negotiations. He doesn't need to but what a f**king guy
- Has he just. He might as well re-sign the amount he puts in
- I don't think you need specifics. If he signs he's done his job
Raph loved it here, loved the fans, loved the club.
End of

Vi var litt uviss i går kveld da franske medier meldte om flere OM-fremstøt...

Men vi burde ha hørt om et evt slikt fremstøt by now.

Anyways, Woody:

Nothing else since last night and what I put. I do think Marseille are out the running though now.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Schmidt flagges ut...

🚨🟢⚪️ Werder Bremen have reached an agreement in principle with Leeds right-back Isaac Schmidt (25/🇨🇭)! Werder is working on a loan. #LUFC and Bremen are still negotiating details - it's not yet clear whether the deal will include a purchase option or obligation.

Leeds boss Daniel Farke wants to secure a replacement before giving the green light.
@SkySportDE
https://x.com/berger_pj/status/1949837497338327243
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Farke madness. Altfor sterkt styrt av prinsipper.

Hawley

Hva er poenget m å kvitte seg m Schmidt? Vi har vel kun råd til noe tilsvarende...tull

morten1966

Quote from: Asbjørn on July 28, 2025, 16:49:46Schmidt flagges ut...

🚨🟢⚪️ Werder Bremen have reached an agreement in principle with Leeds right-back Isaac Schmidt (25/🇨🇭)! Werder is working on a loan. #LUFC and Bremen are still negotiating details - it's not yet clear whether the deal will include a purchase option or obligation.

Leeds boss Daniel Farke wants to secure a replacement before giving the green light.
@SkySportDE

Hadde jo nesten glemt han ... trenger vi han nå? Nei tenker jeg!

karaba

Der glapp den, kilde Romano

🚨🔵⚪️ Igor Paixão to Olimpique Marseille, here we go! Deal in place for the winger to join OM.

Five year deal and agreement club to club with Feyenoord as @FabriceHawkins and @LaProvence reported.

Paixão wanted OM despite efforts and improved bid sent by Leeds United. 🇧🇷

Reaney

Hallgeir *

Girona melder interesse for Joseph nå, ifølge YEP.
Super Leeds since 1968

auren

Oi. Selv om dette var som fryktet er det jo ekstremt skuffende. Hadde troen på at han kom til å signere for oss. Helsikkes Marseilles!  >:(

Dilane Bakwa neste target?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Glimrende jobb av agenten,  og både klubb (Feynoord) og spiller /agent er sikkert kjempehappy.....slik er fotballen i dag. Kynisme.
Move on, det er mange fisk i vannet....og lån gjerne Solomon - men KJØP en spiss!

Kickthemdown

Quote from: Cherry on July 28, 2025, 21:03:26Glimrende jobb av agenten,  og både klubb (Feynoord) og spiller /agent er sikkert kjempehappy.....slik er fotballen i dag. Kynisme.
Move on, det er mange fisk i vannet....og lån gjerne Solomon - men KJØP en spiss!
Meget skeptisk til at James og Solomon er gode nok til å holde oss oppe.

Blank_File

Quote from: Cherry on July 28, 2025, 21:03:26Glimrende jobb av agenten,  og både klubb (Feynoord) og spiller /agent er sikkert kjempehappy.....slik er fotballen i dag. Kynisme.
Det var vel vi som kom inn og forstyrret i utgangspunktet, så det er vel vanskelig å sutre for mye. Men det var fryktelig skuffende. Paixao så veldig artig ut og vi trenger slike spillere.

morten1966

Da er det vel bare å jobbe videre med andre alternativer da... noen glipper å det må vi regne med. Sikker på at  klubben har jobbet med andre alternativer! Jeg fortsatt trua på dem som jobber med spillere inn og ut!

morten1966

Å er det sant at noen vil betale 14 mill pund for Joseph så hurra...

Russel_Doig

Quote from: Asbjørn on July 28, 2025, 16:49:46Schmidt flagges ut...

@SkySportDE

Det har vært stille fra Asbjørn og dei såkalte ITK'ene siste døgnet, eller var det IDK'er? I Don't Know!

morten1966

peacock

Quote from: Kickthemdown on July 28, 2025, 21:25:21
Meget skeptisk til at James og Solomon er gode nok til å holde oss oppe.

I tillegg har vi Gnonto, Harrison og Ramazani. Trolig helt OK dekning.

Eriksen55

Gnonto, James og Ramazani - Vi trenger mer krydder og jeg håper siktet rettes på en hylle over Solomon. Så kan heller han være en løsning om vi bommer der. Leverte varene i fjor, men ønsker enda mer x-faktor enn han kan tilby.

Harrison gidder jeg ikke kommentere annet enn at jeg håper han forsvinner raskest mulig.

auren

Endelig et lite rykte igjen:

Butch
@WillButcher8
According to @TuttoMercatoWeb, Leeds have made enquiries to sign Fiorentina winger Riccardo Sottil.

After a loan at AC Milan, Sottil is back with La Viola but absent from their pre-season tour of England.

auren

peacock

Quote from: Eriksen55 on July 29, 2025, 09:36:25Gnonto, James og Ramazani - Vi trenger mer krydder og jeg håper siktet rettes på en hylle over Solomon. Så kan heller han være en løsning om vi bommer der. Leverte varene i fjor, men ønsker enda mer x-faktor enn han kan tilby.

Harrison gidder jeg ikke kommentere annet enn at jeg håper han forsvinner raskest mulig.

Merkelig holdning. Han har erfaring og lang kontrakt, jobber hardt og er sjelden skadet. Har han noen gang uttalt seg negativt om klubben?

auren

Ekrem KONUR
@Ekremkonur
🚨🆕 #NottinghamForest 🇵🇹
Leeds United and Sporting CP are both pushing to sign Jota Silva from Nottingham Forest!

💰 Sporting are negotiating a loan + €10M buy clause, but Forest want €15M.

auren

flynn

Quote from: peacock on July 29, 2025, 10:20:06
Quote from: Eriksen55 on July 29, 2025, 09:36:25Gnonto, James og Ramazani - Vi trenger mer krydder og jeg håper siktet rettes på en hylle over Solomon. Så kan heller han være en løsning om vi bommer der. Leverte varene i fjor, men ønsker enda mer x-faktor enn han kan tilby.

Merkelig holdning. Han har erfaring og lang kontrakt, jobber hardt og er sjelden skadet. Har han noen gang uttalt seg negativt om klubben?

Og har lang Premier League-erfaring, noe mange av de forventede starterne våre ikke har. Gi han i alle fall en sjanse!

flynn

Asbjørn

Quote from: Russel_Doig on July 29, 2025, 07:10:25Det har vært stille fra Asbjørn og dei såkalte ITK'ene siste døgnet, eller var det IDK'er? I Don't Know!
Neida, de har ikke vært stille men jeg ser ikke noe poeng i å videreformidle. Leeds gjorde jobben og Paixao ville forsåvidt vært happy med å komme til oss men Olympic Marseille var hele tiden førstevalget hans. Og når de matchet budet til Leeds ble det som det ble.

Hvorfor Leeds ikke økte sitt bud osv vet jeg ikke. Kanskje OM var fornøyd med å f det de forlagte og lot spilleren gå til klubben han foretrakk?

Hvem Leeds nå går for vet jeg ikke. ITK'ere vil gjerne la Leeds få et grep om forhandlingene før de videreformidler?

Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Artem Dovbyk fra Roma har vi visstnok forhørt oss om nå.
Var jo outstanding for Girona forrige sesong.

Eriksen55

Quote from: flynn on July 29, 2025, 10:38:46

Og har lang Premier League-erfaring, noe mange av de forventede starterne våre ikke har. Gi han i alle fall en sjanse!

flynn

Merkelig holdning?

Går kun på det sportslige. Hva hans mor eller han har sagt om Leeds eller utlånene er irrelevant. Utlån til PL fra CC er en no brainer hvis du har mulighet til det.

Jeg har aldri vært begeistret for Harrison. Det har jeg vært klar på i mange år her inne. Også når han periodevis var veldig god under Bielsa. Men han var veldig, veldig variabel. Det viser statsen for målpoeng også. Raser inn målpoeng i 2-4 kamper på rad, før en lang periode uten målpoeng, nye 2-4 kamper det er stang inn,osv, osv. Bare å sjekke stats på feks transfermarkt. Han slår meg som en spiller som presterer best når ting flyter for laget, men er aldri den som bretter opp armene og løfter laget når det butter. Sånn opplever jeg han utenfra, men det blir bare synsing.

Det jeg mener vi ofte så med Harrison var manglende spilleforståelse og overblikk. Litt av det samme sliter James med og jeg mener det holder med en av den typen. Og da er James soleklart foran Harrison. James har mer målpoeng i seg og har en xfaktor med sin enorme fart. Harrison havner ofte i vanskelige situasjoner og dribler seg altfor ofte inn i trøbbel. I starten slo han meg som en spiller som var egoistisk og altfor ofte gikk for egne sjanser i stedet for å bruke medspillere. Men jeg tror det handler mer om overblikket og hans evne til å lese spillet.

Harrison har verdens beste førstetouch- Men som jeg sa for noen år siden. Hva hjelper det når 2,3 og 4 touch ikke er topp 10 for Kolbu FK i Norsk 5 divisjon (satt på spissen)

Derfor ønsker jeg Harrison ut av klubben så raskt som mulig sånn at vi kan frigjøre mye lønnsmidler i jakten på en enda bedre spiller.