Kamp vs Crystal Palace @Elland Road lørdag 20.12 kl 21 på Viaplay

Started by Asbjørn, December 15, 2025, 19:16:18

Previous topic - Next topic

Dylan, lufc80 and 8 Guests are viewing this topic.

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

Lucas the Kop Cat

Quote from: Cannavaro on December 20, 2025, 22:26:06Rodon nære der....ny corner...
Og bare en refleksredning fra Henderson hindrer Struijk.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Cannavaro

Bogle så veldig sliten ut i retur løpet der....bytte ?

Lucas the Kop Cat

Quote from: Cannavaro on December 20, 2025, 22:33:38Bogle så veldig sliten ut i retur løpet der....bytte ?
Vanskelig å se hvem som bør ut, ikke noen som har gjort seg bort.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 20, 2025, 22:36:23
Quote from: Cannavaro on December 20, 2025, 22:33:38Bogle så veldig sliten ut i retur løpet der....bytte ?
Vanskelig å se hvem som bør ut, ikke noen som har gjort seg bort.

Okafor og Aaronson får hvile.

GeirO

MOT

Cannavaro

Hallgeir *

Palace har skapt null store målsjanser. Forsvaret har virkelig ryddet bort alt.
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Blir 3 DEILIGE poeng i dag boys. Er en jævla fight i dette laget.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Fantasyland on December 20, 2025, 22:49:51Blir 3 DEILIGE poeng i dag boys. Er en jævla fight i dette laget.
Men å holde nullen, det blir verre.

Cannavaro

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

fotballfantomet

Leeds United since -69/70 and 4 ever

Kato

Cannavaro

Lucas the Kop Cat

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 20, 2025, 22:51:28
Quote from: Fantasyland on December 20, 2025, 22:49:51Blir 3 DEILIGE poeng i dag boys. Er en jævla fight i dette laget.

4 dødballmål i dag!

Hallgeir *

Hvem trenger straffespark når man har Anton Stach?
Super Leeds since 1968

Dylan

Helt utrolig at vi for noen uker siden snakket om at Farke hadde mistet garderoben, helt udugelig manager osv. Så herlig når det snur den riktige veien!!
God Jul alle sammen!

Blank_File

Blei sur av det innsleppet, men godeste Stach lager dessert til oss i stedet. Dette var bra! Selv om Palace var dårlige. Vi kan slå Sunderland på søndag, vi!

Hallgeir *

Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:05:31Helt utrolig at vi for noen uker siden snakket om at Farke hadde mistet garderoben, helt udugelig manager osv. Så herlig når det snur den riktige veien!!
God Jul alle sammen!

Det var vel ikke mange som snakket om det. Kun en person, egentlig.
Super Leeds since 1968

flynn

De første halvtimen av andre omgang var meget god, også spillemessig. Og nå har vi dødballstyrke, begge veger, som blir usedvanlig nyttig resten av sesongen. Bijol med to assist btw.

Neo

Julaften kom tidlig i år!
Helt fantastisk.

Vi gruser ett av de bedre bortelagene, og gjør dem tidvis til statister.
For en innsats av LAGET i dag.
For en fighting spirit.

Dette er Leeds slik vi liker det.
Maskineriet tar virkelig form nå.

BRA Farke!

Cannavaro

Dette var en knallsterk gjennomført kamp !
-vi har en spiss som scorer mål
-vi har blitt gode på dødball
-vi har 3 midstoppere som er gode duellspillere
-vi har en formasjon som sitter og fungerer
-fire kamper på rad uten tap
-vi har blitt vanskelige å spille mot...
-fått bitte litt pusterom i bunnen av tabellen

og vi er i en liten flytsone nå...rett før Jul.  Deilig å være Leeds fan nå kjenner jeg.....

Grattis alle !!

lufc80

Helt enig i observasjonen - det koster nok å være vingback i dagens formasjon - så helt kokt ut

lufc80

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 20, 2025, 23:02:25
Quote from: Lucas the Kop Cat on December 20, 2025, 22:51:28

4 dødballmål i dag!

Som jo er ganske absurd - vært dårligst på cornere/ frispark-utnyttelse i alle år (siden spillerne på banen var født) - nå er vi a) gode på cornere, b) gode på frispark (Stach), og ikke minst c) gode på lange innkast - når så vi det sist som et angrepsvåpen - usikker om noengang mens jeg har fulgt med (91/92ish)

Dylan

Quote from: Hallgeir * on December 20, 2025, 23:08:46
Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:05:31Helt utrolig at vi for noen uker siden snakket om at Farke hadde mistet garderoben, helt udugelig manager osv. Så herlig når det snur den riktige veien!!
God Jul alle sammen!

Tjaaaa, var vel noen flere så vidt jeg husker som hadde lite positivt å komme med. But, who cares!

Hallgeir *

Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:20:40
God Jul alle sammen!

Tjaaaa, var vel noen flere så vidt jeg husker som hadde lite positivt å komme med. But, who cares!

Med rene ord oppfattet jeg bare en, men som du skriver - who cares?

Farke har lært. Han blir kanskje ikke en stor manager, men han har et potensial til å bli bedre.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Var veldig usikker foran denne kampen, men Palace har et tett kampprogram, en spiss ute av form og vi har funnet en formasjon som funker. 3 ting som ga oss 3 poeng. Bare å gruglede seg til neste kamp.

Blank_File

Det mest underlige med det hele er at vi med tre stoppere (selv om Rodon knapt kan kalles stopper i dag), plutselig har blitt mye mer målfarlige.
Crystal Palace, 3,05 xG, 4 mål.
Brentford, 1,52 xG, 1 mål
Liverpool, 1,51 xG, 3 mål
Chelsea, 2,79 xG, 3 mål

City var jo en omgang med hver, så dropper den

"Gammel formasjon"
Villa, 1,79 xG, 1 mål
Forest, 0,69 xG, 1 mål
Brighton, 0,50 xG, 0 mål
West Ham, 1,49 xG, 2 mål
Burnley, 2,63 xG, 0 mål

Jeg er overrasket over at det har gått den veien. Intensiteten har vært jevnt bra i hele år (med unntak av 2 eller 3 kamper). Det er jo en lekmanns forståelse av sporten for min del, men jeg tenker kanskje at noe av nøkkelen er at vi knapt skapte noe som helst via vingene våre i den gamle formasjonen og derfor kom heller ikke backene våre til sin rett. Nå har Gudmundsson og Bogle fått spille slik vi så backene våre i fjor, for det virket ikke som om de helt våget tidligere. Så der vi gjerne hadde 4 spillere som presterte under par, så virker det som om vi med 5-3-2 får utnyttet det vi har bedre. Det er vel bare Okafor som virker å være svakere nå enn da han spilte ving, fordi han ikke får tilstrekkelig med plass å løpe i lenger.

Så lurer jeg på om dette er noe vi kan holde på med resten av sesongen? Blir vi funnet ut av igjen eller er vi bare vanskeligere å håndtere i 5-3-2.

Bromancer

Quote from: Hallgeir * on December 20, 2025, 23:24:55
Quote from: Dylan on December 20, 2025, 23:20:40
God Jul alle sammen!

Med rene ord oppfattet jeg bare en, men som du skriver - who cares?

Farke har lært. Han blir kanskje ikke en stor manager, men han har et potensial til å bli bedre.

Rekker opp hånda her, jeg var en av dem som mente at Farke burde erstattes. Han skal ha kred for at han endelig har skjønt at han måtte gjøre formasjonsendringer og spille langt. Måtte det fortsette!