Skrevet av Emne: EX-spiller: Harry Kewell  (Lest 25955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Runar

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #30 på: November 09, 2006, 20:50:17 »
Det er Pierre Laurent du tenker på, ikke han som er nevnt tidligere....
 

Jon R

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #31 på: November 09, 2006, 21:26:42 »
Måten Kewell avganag skjedde på, vakte oppsikt langt utover Leeds kretser. Gary Lineker ( som ikke har noen som helst link til Leeds United) æreskjelte Kewell og agenten hans for måten de utnyttet Leeds kritiske situasjon for egen vinning, og ble saksøkt av Kewell for det. Hvis jeg ikke husker feil var det vel Lieneker som fikk delvis medhold av retten. Jeg er vanligvis en tilgivende mann, men Harry Kewell er kort og godt den største jævelen i Leeds Uniteds historie. End of story.

Jon R.
Jon R.

Totto

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #32 på: November 09, 2006, 21:28:04 »
quote:
Originally posted by Jon R

Måten Kewell avganag skjedde på, vakte oppsikt langt utover Leeds kretser. Gary Lineker ( som ikke har noen som helst link til Leeds United) æreskjelte Kewell og agenten hans for måten de utnyttet Leeds kritiske situasjon for egen vinning, og ble saksøkt av Kewell for det. Hvis jeg ikke husker feil var det vel Lieneker som fikk delvis medhold av retten. Jeg er vanligvis en tilgivende mann, men Harry Kewell er kort og godt den største jævelen i Leeds Uniteds historie. End of story.

Jon R.




Takk. Nå trenger ikke jeg skrive noe!

Oj... Gjorde vist det likevel [:0]


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Lars E

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #33 på: November 09, 2006, 22:15:48 »
Fin oppsummering Jon R. Du kan ikke kjenne historien bak overgangen til Kewell når du drar fram denne debatten Øisten. Måten han stakk på kan ikke sammenlignes med overgangen til Smith.

Er det en judas-spiller fra DOL tiden er det faen meg Harry Kewell. Makan..

Forever Leeds

Forever Leeds

Ferre

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #34 på: November 09, 2006, 22:19:15 »
Kewell var en av mine helter, men måten han forlot klubben på er utilgivelig.

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #35 på: November 09, 2006, 22:57:09 »
Jeg har ikke engang skrevet navnet hans siden overgangen.

Ke*ell, din forbanna Judas! Håper du knekker begge bein.


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
« Siste redigering: November 09, 2006, 22:57:26 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #36 på: November 09, 2006, 23:02:35 »
I tilfelle noen har glemt :

http://www.nrksport.no/fotball/1.1172806

Jon R.
Jon R.

L.RADEBE

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #37 på: November 10, 2006, 00:12:57 »
Sannsynligheten for at Smith kommer tilbake er vel like sannsynlig som om at Leeds vinner ligaen i år! :)
 

lojosang

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #38 på: November 10, 2006, 00:14:33 »
quote:
Originally posted by samadhi
Paolo di Canio ... om en overgang til Leeds. Han bare ventet på pengene fra Kewell salget, men siden han ventet så lenge var spillerne reist til andre klubber når Kewell reiste til L`pool.



Det er det første positive jeg har hørt om Kewell på LAANG tid! [:D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Lids

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #39 på: November 10, 2006, 00:24:24 »
quote:
Originally posted by L.RADEBE

Sannsynligheten for at Smith kommer tilbake er vel like sannsynlig som om at Leeds vinner ligaen i år! :)




Eller at Dovre faller! [:o)]

Thomas
« Siste redigering: November 10, 2006, 00:53:42 av Lids »
Thomas

lojosang

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #40 på: November 10, 2006, 00:39:03 »
Oi! Spennede tider det der, Thomas.
Har hørt rykter om at det skal bli litt seriøst på forumet her også da!

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

knut_eknes

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #41 på: November 10, 2006, 05:15:21 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135398

Hahahahaha.... Til pass til/for han!
 

R - R

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #42 på: November 10, 2006, 05:47:53 »
quote:
Originally posted by knut_eknes

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135398

Hahahahaha.... Til pass til/for han!



Berre så synd at han håvar inn nokre titals millionar i året sjølv om han er skadd... det som hadde vore artig var om han ikkje fekk betalt når han gjekk skadd[:D]

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

knut_eknes

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #43 på: November 10, 2006, 07:43:30 »
Hva er det egentlig?

Til pass FOR eller til pass TIL?
 

SirOlsen

Re: Kewell forfølger oss
« Svar #44 på: November 10, 2006, 07:56:06 »
"Til pass FOR ham" skulle være korrekt

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #46 på: April 13, 2017, 23:52:39 »
Hay retweetet:

Sacking at London Colney today...Harry Kewell has been axed as #Watford Under-23 coach. More on @MailSport
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #47 på: August 22, 2017, 21:22:48 »
Visste ikke at Kewell har vært manager i Crawley siden mai. Går ikke så veldig bra: Jumbo i League Two....
MOT

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #48 på: August 22, 2017, 21:42:01 »
Visste ikke at Kewell har vært manager i Crawley siden mai. Går ikke så veldig bra: Jumbo i League Two....

Gikk ikke veldig bra for Watford U23. Tapte vel nesten alt de også!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #49 på: Juli 09, 2018, 14:32:46 »
Sjelden vi gidder å skrive noe om han her, men....


Flashback: When Harry Kewell left Leeds United under the darkest of clouds

Published: 05:30 Monday 09 July 2018
 Harry Kewell.
Harry Kewell.
THERE are not many players that evoke the emotions of Leeds United fans quite like Harry Kewell.


A mecurial talent who many supporters regarded at the time as one of the finest talents to wear the famous White shirt.

 Harry Kewell.
Harry Kewell.
But 15 years ago this week, the Australian left Leeds for Liverpool under a cloud, with his relationship with most supporters broken beyond repair.

A tweet sent out by this reporter to garner fans’ opinion on Kewell last week attracted several hundred comments, showcasing a full spectrum of opinions ranging from complimentary vignettes to four-letter tirades.

There were stories of charity efforts and hospital visits, but the overriding feeling is that Kewell, for a myriad of reasons, is not a name spoken of fondly in the city and among the fanbase.

It is fair to say Kewell’s handling of that transfer to Liverpool was ill-advised at best, with the talented midfielder reportedly refusing all other offers, apart from the Reds’.

Separating the player from decisions he made later in his career is not an option for so many.

Harry Kewell
In addition, then United chairman Prof John McKenzie said Kewell had only agreed to move to Anfield on his terms or threatened to stay at Leeds and leave the following summer on a Bosman free.

McKenzie said at the time: “Last Friday I agreed a deal of £7m with Liverpool, which Kewell and his agent refused to countenance,” McKenzie said.

“Instead, they made a condition of not doing a Bosman that we pay £2m to Kewell’s representatives, and Liverpool then reduced the fee to £5 million. What happened to the remaining £2 million, only Liverpool or Harry Kewell could tell you.”

With United in the middle of their financial meltdown, many felt Kewell could have assisted the plight of the club who made him, by giving up the money.

But if some fans were willing to forgive Kewell for his Anfield antics, that goodwill evaporated when he made his next move to Turkish club Galatasaray in 2008.

It was seen by many as the ultimate two-fingured salute to Leeds United Football Club and its fans, a decision that many felt disrespected the memories of Kevin Speight and Christopher Loftus, two fans that were tragically stabbed and killed by supporters of Galatasaray in 2000.

That Kewell had played during the UEFA Cup semi-final during which the Turkish club’s supporters hijacked the minute’s silence and their players refused to wear black armbands, made it all the more galling.

That the player not only signed for Galatasary, but that he took the number 19 shirt that he had so famously worn during his time at Elland Road, left a sour taste.

In an open letter to Leeds fans in the days following his move, Kewell wrote:
“I chose the No 19 shirt when I signed for Galatasaray SK as a sign of respect for Leeds because that was the number I got when I first became a regular member of the Leeds United starting XI.

“I felt that it might be a way to demonstrate that I had not forgotten where it all started and I was hoping that in a small way it would help the healing process of the tragedy that occurred on 5 April, 2000.”

Most fractious was his assertion that: “to blame the Galatasaray club for the tragedy in Istanbul is simply wrong and discriminatory.”

All of this, of course, is forgetting what an incredible player Kewell was for Leeds.

Brought through the academy and winning the FA Youth Cup in 1997, he burst into the Premier League with a style and swagger that would lead to 181 first team appearances.

From rebonas and step-overs to iconic goals against Aston Villa, Arsenal and Grasshoppers Zurich, the left-footer had a pace and flair not seen at the club for years.He had an infectious ability to make things happen, playing a starring role in a side that took the club to the top table of European football.

His is a name you whisper quietly in Leeds, however. Separating the player from decisions he made later in his career is not an option for so many.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #50 på: August 27, 2018, 12:56:33 »
Kewell linket til den ledige manager-jobben i Notts County.
http://the72.co.uk/114804/former-leeds-united-liverpool-ace-linked-notts-county-job/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #51 på: August 27, 2018, 21:17:58 »
Jeg har stor takhøyde når spillere velger å forlate Leeds til fordel for andre klubber. Judasrop mot avtroppende og x spillere anser jeg oftest som støy. Jeg kan f eks smile litt overbærende av historieløse supportere som hetser Alan Smith i 2018. De færreste fortjener dritt fordi de velger å gå til en ny klubb, det er nå en gang en del av fotballen.

Med få unntak that is. Harry Kewell er et av dem. Min tidligere favorittspiller. Måten han forlot klubben på. Det han og den dritten av en agent gjorde mot klubben er utilgivelig, i den tid der vi stod på kanten av stupet økonomisk og hver pundseddel betød noe. Historisk sett sviket over alle svik når vi snakker Leeds United. Det må aldri bli glemt. Ferdig snakka.
Jon R.

Torpe-do

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #52 på: August 27, 2018, 21:38:34 »
Jeg har stor takhøyde når spillere velger å forlate Leeds til fordel for andre klubber. Judasrop mot avtroppende og x spillere anser jeg oftest som støy. Jeg kan f eks smile litt overbærende av historieløse supportere som hetser Alan Smith i 2018. De færreste fortjener dritt fordi de velger å gå til en ny klubb, det er nå en gang en del av fotballen.

Med få unntak that is. Harry Kewell er et av dem. Min tidligere favorittspiller. Måten han forlot klubben på. Det han og den dritten av en agent gjorde mot klubben er utilgivelig, i den tid der vi stod på kanten av stupet økonomisk og hver pundseddel betød noe. Historisk sett sviket over alle svik når vi snakker Leeds United. Det må aldri bli glemt. Ferdig snakka.

+1

Håper han får jobben, og at me møter dei i cupen, berre slik at me kan pissa skikkelig på han.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #53 på: August 27, 2018, 22:10:15 »
Jeg har stor takhøyde når spillere velger å forlate Leeds til fordel for andre klubber. Judasrop mot avtroppende og x spillere anser jeg oftest som støy. Jeg kan f eks smile litt overbærende av historieløse supportere som hetser Alan Smith i 2018. De færreste fortjener dritt fordi de velger å gå til en ny klubb, det er nå en gang en del av fotballen.

Med få unntak that is. Harry Kewell er et av dem. Min tidligere favorittspiller. Måten han forlot klubben på. Det han og den dritten av en agent gjorde mot klubben er utilgivelig, i den tid der vi stod på kanten av stupet økonomisk og hver pundseddel betød noe. Historisk sett sviket over alle svik når vi snakker Leeds United. Det må aldri bli glemt. Ferdig snakka.

Kanskje den beste spilleren vi har hatt. Ferdig snakka.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #54 på: August 27, 2018, 22:15:46 »
Harry gjorde noen feilvalg i de tider.

Jeg vil anta at agenten hans var den store syndebukken, men Harry burde hatt  såpass mellom ørene at han skjønte at han totalt ødela ryktet sitt i gamleklubben - som elsket ham som 'one of our own'.
Var det virkelig verdt det å kaste alt det på båten???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Barba

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #55 på: August 27, 2018, 22:41:30 »
Jeg har stor takhøyde når spillere velger å forlate Leeds til fordel for andre klubber. Judasrop mot avtroppende og x spillere anser jeg oftest som støy. Jeg kan f eks smile litt overbærende av historieløse supportere som hetser Alan Smith i 2018. De færreste fortjener dritt fordi de velger å gå til en ny klubb, det er nå en gang en del av fotballen.

Med få unntak that is. Harry Kewell er et av dem. Min tidligere favorittspiller. Måten han forlot klubben på. Det han og den dritten av en agent gjorde mot klubben er utilgivelig, i den tid der vi stod på kanten av stupet økonomisk og hver pundseddel betød noe. Historisk sett sviket over alle svik når vi snakker Leeds United. Det må aldri bli glemt. Ferdig snakka.

Kanskje den beste spilleren vi har hatt. Ferdig snakka.


Nei. Kanskje etter 1990. Bremner f eks var helt i topp verdensklasse,og det var flere i den generasjonen. Kewellsagaen er bare trist, han var også en av mine favoritter.
« Siste redigering: August 27, 2018, 22:44:48 av Barba »
Barba - MOT

Blank_File

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #56 på: August 28, 2018, 09:58:33 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...

B_Ød

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #57 på: August 28, 2018, 10:35:26 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...

"hadde"?
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #58 på: August 28, 2018, 10:45:41 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...
Nå er vel klubb-byttet neppe Kewells feil. Merkelig at ord som "forræder" brukes om Kewell. Har vært andre spillere her de siste årene som har fulgt lommeboka uten at de har fått påklistret seg slike karakteristikker. Barnslig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #59 på: August 28, 2018, 10:52:51 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...

"hadde"?
Vel, fotball er fremdeles det viktigste av alle uviktige ting her i livet, så jeg har ikke dratt det lenger enn å endre litt syn på habilitet til vedkommende.