Skrevet av Emne: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!  (Lest 70037 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Oggy

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #180 på: Desember 28, 2006, 06:35:29 »
Har trøbbel med de norske bokstavene æ, ø og å.
Blir, som dere kanskje ser, helt uleselige tegn på disse bokstavene.

Noen som har et forslag til hva jeg skal gjøre med dette ?
Oggy

flynn

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #181 på: Desember 28, 2006, 16:46:12 »
Det finnes absolutt ingen ord i det norske språket den norske kommunikasjonsinfrastrukturen som inneholder disse rare bokstavene som ikke kan erstattes med valide synonymer uten etnisk norske karakterer. Problemet ditt løses fikses således dermed ved å gjennom bruk av slike erstatningsord.

flynn
« Siste redigering: Desember 28, 2006, 16:50:54 av flynn »

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #182 på: Desember 29, 2006, 04:55:43 »
[:D]

Jon R.
Jon R.

Leeds04

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #183 på: Desember 29, 2006, 07:39:21 »
Lættis Flynn! [:D]

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

lidsjunaited

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #184 på: Januar 03, 2007, 21:23:37 »
Jeg har fått et lite problem her nå...

For noen timer siden satt jeg å spillte et spill som heter Warrock på min bærbare Toshiba M70-144. Plutselig kom det opp en blå skjerm med masse skrift som forsvant i løpet av et halvt sekund og deretter restartet PCen seg. Da den skulle starte igjen dukket det opp et svart skjermbilde med hvit skrift der det stod at Windows ikke startet feilfritt. Jeg får opp disse alternativene:

-Sikkermodus
-Sikkermodus med nettverk
-Sikkermodus med bare kommandolinjen
-Siste fungerende konfigurasjon(siste innstillinger som virket)
-Start Windows på vanlig måte

Uansett hva jeg velger her, så går det noen sekunder før den restarter igjen, og jeg kommer tilbake til de samme alternativene.

Håper på hjelp til det her! [:)]

Moore 4 England!

Ferre

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #185 på: Januar 03, 2007, 21:31:52 »
"Start Windows på vanlig måte" bruker å funke hos meg, har ikke opplevd at den restarter igjen.

-WE'LL BE BACK-

lidsjunaited

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #186 på: Januar 03, 2007, 21:34:01 »
quote:
Originally posted by Ferre

"Start Windows på vanlig måte" bruker å funke hos meg, har ikke opplevd at den restarter igjen.

-WE'LL BE BACK-



Som sagt, uansett hva jeg velger her, så går det noen sekunder før den restarter igjen, og jeg kommer tilbake til de samme alternativene.

Kjøpte forresten PCen på Ekjøp for cirka 10 måneder siden. Har jeg rett på at de skal fikse det?

Moore 4 England!

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #187 på: Januar 04, 2007, 00:03:53 »
quote:
Originally posted by Oggy

Har trøbbel med de norske bokstavene æ, ø og å.
Blir, som dere kanskje ser, helt uleselige tegn på disse bokstavene.

Noen som har et forslag til hva jeg skal gjøre med dette ?



Nei, dette kan jeg faktisk slett ikke se.


Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #188 på: Januar 04, 2007, 00:07:33 »
quote:
Originally posted by lidsjunaited

quote:
Originally posted by Ferre

"Start Windows på vanlig måte" bruker å funke hos meg, har ikke opplevd at den restarter igjen.

-WE'LL BE BACK-



Som sagt, uansett hva jeg velger her, så går det noen sekunder før den restarter igjen, og jeg kommer tilbake til de samme alternativene.

Kjøpte forresten PCen på Ekjøp for cirka 10 måneder siden. Har jeg rett på at de skal fikse det?

Moore 4 England!



Trekk ut kontakten, og la batteriet tappe seg ut.
Dette var enkelt! [:D]

Nei, inviter din lokale Bitfreak på julekakerester og datafiksing.
Intenst mas i noen timer om hvor mye bedre alt går på Linux er alltid verd det [:D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Einar

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #189 på: Januar 05, 2007, 02:27:39 »
Nei, nei, nei lidsjunaited, (riste på hodet)...
Blåskjerm er første steg til PC'ens undergang (riste mer på hodet og akke seg)...
I ditt tilfelle virker det mer som også det siste steget (huttemegtu)...

Har du husket back-up??
 

lidsjunaited

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #190 på: Januar 05, 2007, 03:41:41 »
quote:
Originally posted by Einar

Nei, nei, nei lidsjunaited, (riste på hodet)...
Blåskjerm er første steg til PC'ens undergang (riste mer på hodet og akke seg)...
I ditt tilfelle virker det mer som også det siste steget (huttemegtu)...

Har du husket back-up??



Neeei! Han er for ung til å dø![:(][V]

Ringte forresten til kundeservice på Elkøp i dag, og de sa at formatering eller hva det heter var eneste utvei. Selvfølgelig har jeg ingen backup av noe som helst. Etter formateringen ble det i alle fall ikke bedre[xx(]. Nå kommer det opp en masse meldinger om diverse filer o.l. som mangler. Etter den femte telefonen til Elkjøp i dag fikk jeg beskjed om å ta med PC-en til butikken, slik at de skulle se på den der.

Og jeg som ikke har betalt den enda en gang![xx(]

Moore 4 England!

Einar

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #191 på: Januar 05, 2007, 05:13:52 »
quote:
Originally posted by lidsjunaited

quote:
Originally posted by Einar

Nei, nei, nei lidsjunaited, (riste på hodet)...
Blåskjerm er første steg til PC'ens undergang (riste mer på hodet og akke seg)...
I ditt tilfelle virker det mer som også det siste steget (huttemegtu)...

Har du husket back-up??



Neeei! Han er for ung til å dø![:(][V]

Ringte forresten til kundeservice på Elkøp i dag, og de sa at formatering eller hva det heter var eneste utvei. Selvfølgelig har jeg ingen backup av noe som helst. Etter formateringen ble det i alle fall ikke bedre[xx(]. Nå kommer det opp en masse meldinger om diverse filer o.l. som mangler. Etter den femte telefonen til Elkjøp i dag fikk jeg beskjed om å ta med PC-en til butikken, slik at de skulle se på den der.

Og jeg som ikke har betalt den enda en gang![xx(]

Moore 4 England!



Det er noe som heter garanti, også hos elkjøp...
Hvis PC'en er såvidt ung at den ikke bør dø [:(] ville jeg ha foreslått at du krever en ny harddisk installert..
Ved formattering vil du nok muligens kunne reinstallere disken, men jeg betviler sterkt at dette blir fullgodt - du vil nok få samme problem igjen om kort tid...

For øvrig genererer Windows en skog av crash-filer ved slike tilfeller. Disse finnes det programvare som kan gjenskape til sitt rette format (i alle fall deler av de). Således kan du berge evt. noe av innholdet (bilder og slikt). Be elkjøp om å brenne en kopi av disse filer for senere gjenskaping hvis det er noe som har verdi...
 
 

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #192 på: Januar 06, 2007, 02:36:20 »
Jeg opplevde det samme med en stasjonær ADVENT ()/&/(%%//%¤&merke[xx(]) PC i 2005. Tre ganger skjedde det i løpet av en periode på under et år. El-kjøp erkjente ansvar hver gang. Først 2 x reperasjon på garantien. 3. gangen sa de at jeg kunne heve kjøpet, sikkert for at de skulle kunne hive PCen.

Jon R.
Jon R.

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #193 på: Januar 10, 2007, 00:32:54 »
Tipper du har fått et virus som har fjernet en del .dll filer - da er som regel reinstallsjon eneste utvei. Det finnes imidlertid metoder for å redde vitale data, før man starter denne prosessen. Dette tviler jeg imidlertid på at Elkjøp klarer/gidder å gjøre for deg.

Håper og tror nå at ingen, i fremtiden, kjøper maskin hos Elkjøp. Og husk backup!!!


Thomas
« Siste redigering: Januar 10, 2007, 00:38:26 av Lids »
Thomas

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #194 på: Februar 06, 2007, 20:50:49 »
Jeg har endel musikk liggende på mini disc, som jeg gjerne skulle overført til PC en. Noen som vet hvordan jeg får det til? det er jo en masse sånne mini jack innganger bak på PC en, men finner heller lite info om hvordan koble eksterne lydkilder ( annet enn via USB) til lydkortet mitt. [}:)]

Jon R.
Jon R.

lidsjunaited

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #195 på: Februar 06, 2007, 21:23:07 »
quote:
Originally posted by Einar

quote:
Originally posted by lidsjunaited

quote:
Originally posted by Einar

Nei, nei, nei lidsjunaited, (riste på hodet)...
Blåskjerm er første steg til PC'ens undergang (riste mer på hodet og akke seg)...
I ditt tilfelle virker det mer som også det siste steget (huttemegtu)...

Har du husket back-up??



Neeei! Han er for ung til å dø![:(][V]

Ringte forresten til kundeservice på Elkøp i dag, og de sa at formatering eller hva det heter var eneste utvei. Selvfølgelig har jeg ingen backup av noe som helst. Etter formateringen ble det i alle fall ikke bedre[xx(]. Nå kommer det opp en masse meldinger om diverse filer o.l. som mangler. Etter den femte telefonen til Elkjøp i dag fikk jeg beskjed om å ta med PC-en til butikken, slik at de skulle se på den der.

Og jeg som ikke har betalt den enda en gang![xx(]

Moore 4 England!



Det er noe som heter garanti, også hos elkjøp...
Hvis PC'en er såvidt ung at den ikke bør dø [:(] ville jeg ha foreslått at du krever en ny harddisk installert..
Ved formattering vil du nok muligens kunne reinstallere disken, men jeg betviler sterkt at dette blir fullgodt - du vil nok få samme problem igjen om kort tid...

For øvrig genererer Windows en skog av crash-filer ved slike tilfeller. Disse finnes det programvare som kan gjenskape til sitt rette format (i alle fall deler av de). Således kan du berge evt. noe av innholdet (bilder og slikt). Be elkjøp om å brenne en kopi av disse filer for senere gjenskaping hvis det er noe som har verdi...
 




Da fikk jeg enelig PCen tilbake mot et utlegg på 695 kr! Grunnen til dette var at jeg hadde satt inn en uorginal RAM-brukke fra Kingston. Det var visstnok denne som slo seg vrang, og jeg måtte betale hele reparasjonen selv.[xx(]

Men saken er den at da jeg skulle kjøpe RAM-brikke(for et halvt år siden) gikk jeg til Elkjøp, men de hadde ikke den typen jeg trengte, så de sa at jeg kunne kjøpe uorginalt på nettet. Jeg kjøpte så denne RAM-brikken hos komplett.no etter å ha fått bekreftelse fra dem om at den passet til min PC.

Elkjøp sa at garantien forsvant pga. at det er så vanskelig å sette inn en ekstra RAM-brikke i en bærbar PC, at dette er noe man ikke må finne på å gjøre selv. For de som ikke vet hvordan man skifter en RAM-brikke i en bærbar PC, så skrur man opp en skrue, løfter opp et lokk og knepper brikken forsiktig på plass før man setter på lokket og skrur på skruen.

Jeg føler meg veldig urettferdig behandlet av Elkjøp, og håper på et seriøst svar på hva jeg bør gjøre. Bør jeg sende mail til komplett.no og kreve pengene tilbake, eller bør jeg forlange at Elkjøp skal betale for reparasjonen?

Moore 4 England!

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #196 på: Februar 07, 2007, 00:03:07 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg har endel musikk liggende på mini disc, som jeg gjerne skulle overført til PC en. Noen som vet hvordan jeg får det til? det er jo en masse sånne mini jack innganger bak på PC en, men finner heller lite info om hvordan koble eksterne lydkilder ( annet enn via USB) til lydkortet mitt. [}:)]

Jon R.




Er du tøff lodder du deg rett på lydkortet. Den feige veien ut er å bruke det hullet som er merket "line in".

Hvilken det er?
En av de to du ikke har kobla høyttaleren til, vil jeg tro.

Prøv deg fram. Det verste som kan skje er at det ikke virker.

Eller at faenskapen eksplofaensteikemegderer (som de sier lenger nordpå)

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #197 på: Februar 07, 2007, 05:53:57 »
Ingen "line In", men bare farger å forholde seg til. Jeg prøvde meg på den lyseblå som er en pen farge, klikket meg inn på et lydredigeringsprogram og gjett: Funka på første forsøk!  [:D]

Jon R.
Jon R.

Erik_

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #198 på: Februar 07, 2007, 06:04:07 »
quote:
Originally posted by Jon R

Funka på første forsøk!  [:D]



Jon Jon Jon Jon Jon
Ã…åååååååååååh JON

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #199 på: Februar 07, 2007, 06:26:22 »
[:D]

Jon R.
Jon R.

Stifler

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #200 på: August 03, 2007, 05:40:09 »
Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken ledninger man trenger for å koble til Pc`en til Tv/flatskjerm.
Sånn at jeg kan se det jeg har på Bærebaren over til tven.
Skal også ha en kabel til lyd. Har hjemmekino så har det noe å si?
eller skal alt inn i tven?

Noen kabler som er bedre enn andre?

Kunne godt spurt folka på butikken, men sånt er kjedelig og jeg ender opp som en dust og skjønner ikke mye.

Liker best å sitte her. "nesten" anonym

XP bærebar til en 42" flastskjerm. hvis det skal bety noe!






Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Sleivind

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #201 på: August 03, 2007, 14:08:56 »
quote:
Originally posted by Stiffler

Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken ledninger man trenger for å koble til Pc`en til Tv/flatskjerm.
Sånn at jeg kan se det jeg har på Bærebaren over til tven.
Skal også ha en kabel til lyd. Har hjemmekino så har det noe å si?
eller skal alt inn i tven?

Noen kabler som er bedre enn andre?

Kunne godt spurt folka på butikken, men sånt er kjedelig og jeg ender opp som en dust og skjønner ikke mye.

Liker best å sitte her. "nesten" anonym

XP bærebar til en 42" flastskjerm. hvis det skal bety noe!






Enjoy you sick bastard:)




Kommer vel litt an på hvilke utganger du har på dataen og tven din? Men den mest vanlige videokabelen er vel en s-video kabel, slik som denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105630

Når det gjelder lyden så er vel det bare en vanlig audiokabel? Og det er vel opp til deg hvor du vil at lyden skal komme ut!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381


Sikkert mange kabler som er bedre enn andre, men det har dessverre ikke jeg peiling på[:p]

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #202 på: August 03, 2007, 15:57:54 »
Vil råde deg til ikke å kjøpe den kabelen på kreditt, stiffler. [:0]

"Videokabel S-video M/M 10m

ProduktbildePris og tilgjengelighet
kr 159,-

Finansieringspris: kr 6,-/md. (36 md.)

I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde. Kredittkjøpspris: kr 2.122. Fullstendige kjøpsbetingelser og effektiv rente. Ved kjøp av flere produkter vil kredittkjøpsprisen bli lavere.

Lagerstatus: 50-99 på lager."

Jon R.
« Siste redigering: August 03, 2007, 15:59:36 av Jon R »
Jon R.

MrK

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #203 på: August 03, 2007, 16:26:17 »
quote:
Originally posted by lidsjunaited

quote:
Originally posted by Einar

quote:
Originally posted by lidsjunaited

quote:
Originally posted by Einar

Nei, nei, nei lidsjunaited, (riste på hodet)...
Blåskjerm er første steg til PC'ens undergang (riste mer på hodet og akke seg)...
I ditt tilfelle virker det mer som også det siste steget (huttemegtu)...

Har du husket back-up??



Neeei! Han er for ung til å dø![:(][V]

Ringte forresten til kundeservice på Elkøp i dag, og de sa at formatering eller hva det heter var eneste utvei. Selvfølgelig har jeg ingen backup av noe som helst. Etter formateringen ble det i alle fall ikke bedre[xx(]. Nå kommer det opp en masse meldinger om diverse filer o.l. som mangler. Etter den femte telefonen til Elkjøp i dag fikk jeg beskjed om å ta med PC-en til butikken, slik at de skulle se på den der.

Og jeg som ikke har betalt den enda en gang![xx(]

Moore 4 England!



Det er noe som heter garanti, også hos elkjøp...
Hvis PC'en er såvidt ung at den ikke bør dø [:(] ville jeg ha foreslått at du krever en ny harddisk installert..
Ved formattering vil du nok muligens kunne reinstallere disken, men jeg betviler sterkt at dette blir fullgodt - du vil nok få samme problem igjen om kort tid...

For øvrig genererer Windows en skog av crash-filer ved slike tilfeller. Disse finnes det programvare som kan gjenskape til sitt rette format (i alle fall deler av de). Således kan du berge evt. noe av innholdet (bilder og slikt). Be elkjøp om å brenne en kopi av disse filer for senere gjenskaping hvis det er noe som har verdi...
 




Da fikk jeg enelig PCen tilbake mot et utlegg på 695 kr! Grunnen til dette var at jeg hadde satt inn en uorginal RAM-brukke fra Kingston. Det var visstnok denne som slo seg vrang, og jeg måtte betale hele reparasjonen selv.[xx(]

Men saken er den at da jeg skulle kjøpe RAM-brikke(for et halvt år siden) gikk jeg til Elkjøp, men de hadde ikke den typen jeg trengte, så de sa at jeg kunne kjøpe uorginalt på nettet. Jeg kjøpte så denne RAM-brikken hos komplett.no etter å ha fått bekreftelse fra dem om at den passet til min PC.

Elkjøp sa at garantien forsvant pga. at det er så vanskelig å sette inn en ekstra RAM-brikke i en bærbar PC, at dette er noe man ikke må finne på å gjøre selv. For de som ikke vet hvordan man skifter en RAM-brikke i en bærbar PC, så skrur man opp en skrue, løfter opp et lokk og knepper brikken forsiktig på plass før man setter på lokket og skrur på skruen.

Jeg føler meg veldig urettferdig behandlet av Elkjøp, og håper på et seriøst svar på hva jeg bør gjøre. Bør jeg sende mail til komplett.no og kreve pengene tilbake, eller bør jeg forlange at Elkjøp skal betale for reparasjonen?

Moore 4 England!



Kingston brikker er godkjente for de aller fleste PC produsenter. At Elkjøp sier at det er nok til å oppheve garanti finner jeg rart. De selger selv Kingston produkter  - se på EET sine sider - eet.no - de var ihvertfall tidligere importør og hadde/har livstidsgarantid på sine produkter. Evt. send en mail til komplett.no (support) og legg frem saken og be om kredit.

Uansett gjelder kjøpsloven om evt. heving av kjøp i 5 år!

Skulle ikke være lov å selge slike produkter av bambus forretninger!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Stifler

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #204 på: August 04, 2007, 01:53:47 »
har fått kjøpt alt nå, men nå hopper skjermen litt...
hva kan være problemet?

og hvor skal lydkabelen?
Den ene siden har 2 plugger; En svart og en rød.
Den andre har en plugg. Svart, hva skal i tven og hva skal i dataen?
hvilket hull?
Ingen som passer for den svarte enden.
Kan disse kobles til hjemmekinoen?
some help please:)
Må få dette klart før imorgen!:)




Enjoy you sick bastard:)
« Siste redigering: August 04, 2007, 01:54:46 av Stiffler »
-Nr 2 er den første taperen-

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #205 på: August 05, 2007, 02:29:00 »
Den svarte og røde skal inn i anlegget ditt.
Den andre, som jeg vil håpe og tro er en jack-tingest skal inn enten på Line Out på lydkortet ditt, eller på den du plugger headsettet inn i.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Stifler

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #206 på: August 05, 2007, 09:33:24 »
Har prøvd den rode og svarte i nesten alle inngangene på hjemmekinoen og tven, men ingen lyd.
navn på inngang jeg på sette pluggene inn i?





Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #207 på: August 05, 2007, 18:47:53 »
Tja, på mitt anlegg (som ikke er annet enn en stereo fra nittifirogdentid) er det kobla inn i inngangene merket VCR.
Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har lagt mine øyne på baksiden av et hjemmekinoanlegg.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #208 på: August 05, 2007, 20:22:25 »
(Vanskelig å gi råd så lenge vi ikke vet hva slags plugger du har på kabalen din. )

Du spurte: Har prøvd den rode og svarte i nesten alle inngangene på hjemmekinoen og tven, men ingen lyd.
navn på inngang jeg på sette pluggene inn i?

-----------------------------------------------------------------

"AUX" bør gå bra. Spørsmålet er om du har funnet den rette utgangen på lydkortet bak på PCen din. [8)]

Hvis du har en utgang for hodetelefoner et eller annet sted på PC en din bør du kunne få lyd derfra, forusatt at at du har en "minijack" plugg på kabelen din. ( i den enden med bare en plugg) [:)]

NB! Pass på at du har forsterkeren i Power off modus, mens du driver og kobler. Hvis ikke kan du komme til å ødelegge forsterkeren din. [:0]

Jon R.
Jon R.

Stifler

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #209 på: August 06, 2007, 00:59:15 »
thanks;)

Funger king kong nå:)




Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-