"The Old Scrapbook"

Started by Sheridan, April 17, 2006, 17:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sheridan

quote:
Originally posted by Lids

quote:
Originally posted by Sheridan

Matta var mitt store forbilde i gutteårene....vingen med alle triksene ...
... så jeg husker godt da denne artikkelen kom på trykk [:)]

Og nå blir han Direktør i IK Start [:)]

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180506

Thomas

Matta er "kommet hjem" [:)]

Jon R

Er det noen måte å få lagt inn bildene i mindre format, Sheridan? Slik det er nå burde man hatt tre 40 " widescreen skjermer ved siden av hverandre for å få plass til alt, men det har ihvertfall ikke jeg råd til. Det ville gjøre denne alldeles utmerkede tråden enda bedre. Sten? Thomas? [:)]

Jon R.
Jon R.

Leeds04

Mye gamlinger på denne middagen...

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadsngl.asp?cid=EDY1&id=286555

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sheridan

quote:
Originally posted by Jon R

Er det noen måte å få lagt inn bildene i mindre format, Sheridan? Slik det er nå burde man hatt tre 40 " widescreen skjermer ved siden av hverandre for å få plass til alt, men det har ihvertfall ikke jeg råd til. Det ville gjøre denne alldeles utmerkede tråden enda bedre. Sten? Thomas? [:)]

Jon R.

Kommer vel litt ann på innstillingene dine på maskinen også, JonR.
Men bevares, kan godt gjøre dem mindre jeg hvis dette er problematisk. Greit at det ikke er the other way around kanskje...

Jon R

quote:

quote:

Jon R.

Men bevares, kan godt gjøre dem mindre jeg hvis dette er problematisk. Greit at det ikke er the other way around kanskje...

La det være du, Ole. Satt på jobbPCen da jeg skrev dette. Den har ISDN linje tror jeg, med minimal kapasitet, og det var veldig vanskelig å bla de "brede" bildene sidelengs fordi det "hang" seg opp hele tiden. Med mer normal bredbåndskapasitet er det egentlig ikke noe problem;-)

Jon R.
Jon R.

Sheridan

quote:

quote:

quote:

Jon R.

La det være du, Ole. Satt på jobbPCen da jeg skrev dette. Den har ISDN linje tror jeg, med minimal kapasitet, og det var veldig vanskelig å bla de "brede" bildene sidelengs fordi det "hang" seg opp hele tiden. Med mer normal bredbåndskapasitet er det egentlig ikke noe problem;-)

Jon R.

Jammen det er ok [:)]

På min skjerm fyller de ikke så forferdelig mye.....og jeg vil jo helst ikke være årsak i at alle kroner legges i flatskjermer kontra det å ta turen over å støtte Dennis Wise og co....(bøh)

[:0][:D][:)]

berlin

Det er vel ikke passende tidspunkt å presentere avisutklipp fra YEP, mai 1982, men...

berlin

...og her er kampene i 1981/82

berlin

Jon R

Ahhhhhhhhh. MIN STØRSTE HELT PÃ... 70 TALLET!!! Tony Currie var stoooor. [:)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

berlin

quote:

Supert Berlin!

Er beæret over et kompliment fra Mr. Scrapbook himself, or should I say "Senior LUFC Archivist" [:)]

berlin

Vår alles kjære og frafalte Bjørge Lillelien skriver om hvordan Leeds ble hans lag og hvorfor Terry Cooper ble hans favorittspiller.

berlin

berlin

Neppe av interesse for den gemene hop, men likevel. Jeg hadde min første tur til Leeds og ER i august 1981, og  har fortsatt kartet som jeg kjøpe på Tourist Information i Leeds. Legg merke til prisen,
10 p ( altså 1 krone ). Som er kuriositet må jeg vel nesten nevne at pengelens, som jeg var på den tiden, kom jeg meg til Leeds på følgende måte. Ferge Oslo-Newcastle ( uten lugar, lå under ei trapp med litt bagsje og Svithun sykkelen min. Ved ankomst Newcastle tok jeg inn på B&B. Neste dag syklet jeg til Leeds
.
Det er en del Leeds-supportere i England, som har oppfordret meg til å skrive inn denne historien, og jeg må vel også legge til at jeg fra 1979-des 1983 abbonerte på YEP ( lørdag, søndag og mandag ) samt den tynnere ekstrasaken Green Post ( trykket på grønnt papir ) som hadde blodferskt stoff om Leeds. Abbonerte i tillegg på matchday program på den tiden. Så ble det militæretjenste i 1984, og studier deretter. Fortsatte ikke da galskapen med abbonnement, men forøvrig like gal.

Ærbødigst

A.Berlin

Sheridan

agehvitstein

Aj aj. Min favoritt tråd tilbake igjen. Husker denne godt. Er den fra Sport i bilder? Skandale da dette bladet la inn årene. Husker godt at det ble lovet at det skulle bli like bra dekning i Vi Menn. Hvilket det IKKE ble.

Jon R

Tar meg nok en gang i å gruble over hvordan Reany kunne ende opp med kun 3 landskamper for England. Det må ha vært utrolig mange strålende høyrebacker på hans tid. [8)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

quote:
Originally posted by agehvitstein

Aj aj. Min favoritt tråd tilbake igjen. Husker denne godt. Er den fra Sport i bilder? Skandale da dette bladet la inn årene. Husker godt at det ble lovet at det skulle bli like bra dekning i Vi Menn. Hvilket det IKKE ble.

Stemmer, "Sport i bilder"....og det ble jo bare 6-7 sider en liten stund i "Vi menn" etter hva jeg kan huske....vi fikk blant annet ett lagbilde som vel var siste side i bladet? Skal se om jeg ikke har det liggende....tror det var med junior spillere også på..

Sheridan

quote:

Tar meg nok en gang i å gruble over hvordan Reany kunne ende opp med kun 3 landskamper for England. Det må ha vært utrolig mange strålende høyrebacker på hans tid. [8)]

Jon R.

Brakk ikke Reaney beinet før WM 70? Men der var nok en hardere kamp om landslagsplassene langs hele linja på den tiden.....?
Men bare 3 kamper er ganske utrolig...hvem var førstevalg på den tiden?

agehvitstein

Husker jvor skuffet jeg var! Det lagbildet du snakker om kunne
jeg godt tenkt meg å se igjen. Helt riktig med juniorene! Var en
hel haug med spillere på det bildet. Lurer på om ikke Seaman var
en av de.

quote:

quote:
Originally posted by agehvitstein

Stemmer, "Sport i bilder"....og det ble jo bare 6-7 sider en liten stund i "Vi menn" etter hva jeg kan huske....vi fikk blant annet ett lagbilde som vel var siste side i bladet? Skal se om jeg ikke har det liggende....tror det var med junior spillere også på..

Sheridan

To bilder fra da Lillestrøm møtte Super Leeds! (Noe for du dette, Torgeir [:)] )

berlin

fin-fine greier sheridan! Har de samme i mitt eget arkiv. :)

Jon R

Det bildet av Allan Clarke hadde jeg på veggen hjemme på gutterommet. Ante ikke at det var tatt i Norge. [:)]

Jon R.
Jon R.

agehvitstein

På gutterommet på veggen i barndomshjemmet her også. I dabatten  om
klubbemblem må ingen komme og si at noe er vakrere enn smilyen
(eller LU som det jo egentlig er). Elsker det emblemet. For meg
så ER det Leeds!

Runar

Må si jeg misunner de som var fans på 60-70 tallet litt....Ikke bare for suksessen Leeds hadde, men fordi favorittspillerne en hadde da kan man lissom ha et forhold til ennå... Spillerne ble skiftet ut når de var ferdig i Leeds. Det er lissom ingen som bærer nag til P. Reaney fordi han gikk til Bradford når han var 100 år...

Mine helter i moderne tid: Thomas Brolin, Andy Gray, Alan Smith, Harry Kewell, Stephen McPhail, Hasselbaink, Milner, Killa spiller alle sine beste år i andre klubber - og de fleste av de forlot klubben på en slik måte at man ikke akkurat kan "heie" på de i etter tid.

Nå er det slik at den nyeste ungutten som slipper til autoimatisk blir helten - det er lissom det nærmeste en kommer en favorittspiller i disse dager......

Som Jan Eggun ville sagt det.....

Kor e alle helter hen, stå opp igjen, Smugder kom tilbake - kem skal redde verden no........

quote:

Det bildet av Allan Clarke hadde jeg på veggen hjemme på gutterommet. Ante ikke at det var tatt i Norge. [:)]

Jon R.

agehvitstein

Veldig godt poeng! Pleide å ha en av Leeds spillerene som passord på diverse nettsider
osv. Gått bort fra det nå!

berlin

lowfields

Bakgrunnen passer perfekt der, berlin.
Soveromsdør fra 70-tallet?

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

agehvitstein

Kunst! Blir utrolig nostalgisk av de fotballkortene. Husker fortsatt
at jeg fikk byttet til meg Bremner kortet som var utrolig vanskelig å
få tak i. Benytter samtidig sjansen til å etterlyse lagbildet av Leeds fra
det siste Sport i bilder som Sheridan navnte i en tidligere post. Har
planer om å ramme det inn for å henge det på kontoret.