Hulse til Sheff U

Started by agehvitstein, July 25, 2006, 01:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjellern

Det er vel lov å se fotball på forskjellig måte - det er det som har gjort at fotball og spesielt Leeds har vært min store hobby i snart 40 år.

Min skarve vurdering (Robert) er at det å få inntil 3.000.000 pund for Robert Hulse er strålende butikk. Min vudering er at noe av gunnen til at Leeds spilte en stereotyp og kjedelig fotball ifjor var at Hulse som targetman ikke har ekstreme kvaliteter; ikke rask; ikke sterk nok; ikke stor nok aksjonsradius; ikke godt nok ballmottak; ikke dominerende nok i lufta. Dog har han en god målteft, har et godt skuddbein og er flink innenfor 16 meteren - og han hadde en god kamp i Preston.

Men min meget subjektive vudering er at både Cesswell og Healy ha et større potensial, spesielt desom det legges opp til 4-4-2 og en noe mer offensiv og ballbesittende stil neste år. Og pengene man får for Hulse kan forhåpentligvis gå til et par offensive spillere - gjerne med overvekt av raske muskelfibre!

Men dette er bare min subjektive vurdering...som jeg synes at jeg må få lov til å ha....

auren

Hva skal vi med 4 Derry-er naar vi naa mangler en god spiss?

Anvend pengene paa en erstatter. Kanskje Blackie alt har erstatteren klar?

auren, som vil se minst en solid forsterkning, eventuelt to for aa kunne forsvare dette salget overhodet... savner alt Steinar Ege kopien... :-(

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bye

Hmm, vet nå ikke jeg. Vil helst se en spiss ankomme før sesongstart,ja..Det holder ikke med Cresswell og Healy. Ian Moore er en vits inntil han har skårt en tre-fire gåller..
Trønder i Bergen!

auren

Skjoenner ikke hvorfor Cresswell skal vaere saa mye bedre enn Hulse. Hulse har greit med fart, er god i lufta, har gode ballmottak, ogsaa er han en sikker skytter. Synes han har mye av det en god spiss skal ha. Cresswell er vel ogsaa 3 aar eldre. Ikke rart at Hulse slet i slutten av sesongen. Han var altsaa smaaskadet hele tiden fra slutten av fjoraaret og resten av sesongen. I tillegg saa spilte Leeds 4-3-3, eller mer 4-5-1, og det ble derfor svaert vanskelig for Hulse som hele tiden maatte slaa stoettepasninger naar baller ble slaatt opp til ham.

Men skal vaere enig i at han nok kanskje ikke blir en stor hit i PL. Men lykke til skal han ha...

Leeds
Till
I
Die!

marve

mulig dette åpner for lån av rossi ,hadde kansje vært noe ????

Asbjørn

Selv om folk tilsynelatende har ulik oppfatning her, tror jeg vi kan enes om følgende:
(savner Kato for tiden, så jeg setter det opp punktvis i respekt for ham [:)]):
1. Økonomisk fikk vi bra igjen for Hulse
2. Uten erstatter (og da en tilsvarende "stor sterk targetmann") er vi svekket
3. ...men det forventes at nettopp en erstatter ankomme.

...og inntil erstatteren er klar stiller jeg med åpent sinn mht om dette var en gunstig eller ugunstig handling av KB.

You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Pål

Jeg avventer eventuell erstatter før jeg bestemmer meg endelig for om jeg er fornøyd med dette, men å få såpass mye penger i dagens marked synes jeg isolert sett er bra. Hadde dette vært som tidligere hadde han gått for 700k....

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Sheridan

supert salg!
her snakker vi også om å få en balanse i troppen på de "mulighetene" som byr seg.

Peter7

Vi trenger 4 kvalitetsspisser.
Vi har 2-3 (Healy, Cresswell og ... Blake).
Er ganske sikker på at vi får en ny spiss inn nå - på lån, i det minste.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

auren

Naa har vi handlet inn 3 midtbanespillere, en til kan vaere paa vei (Fotheringham). I tillegg har vi tilbake Steve Stone som var ute i hele fjoraarssesongen. Tviler paa at KB vil kjoepe enda flere midtbanespillere, dersom ikke Bakke forsvinner da. Foxe og Elliott vil kanskje ogsaa faa tilbud om kontrakt. Jeg vil dermed tro at de pengene vi faar for Hulse gaar til en ny spiss. Hvem dette er aner jeg ikke. Kanskje Derek Riordan?

Leeds
Till
I
Die!

Peter7

Riordan har jo vært linket tidligere, men gikk ikke han til Celtic ... ?
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

auren

quote:
Originally posted by Peter7

Riordan har jo vært linket tidligere, men gikk ikke han til Celtic ... ?

Det har du helt rett i. Han gikk til Celtic 23.juni i aar...

Leeds
Till
I
Die!

rasandeokse

quote:
Originally posted by kjellern

Det er vel lov å se fotball på forskjellig måte - det er det som har gjort at fotball og spesielt Leeds har vært min store hobby i snart 40 år.

Min skarve vurdering (Robert) er at det å få inntil 3.000.000 pund for Robert Hulse er strålende butikk. Min vudering er at noe av gunnen til at Leeds spilte en stereotyp og kjedelig fotball ifjor var at Hulse som targetman ikke har ekstreme kvaliteter; ikke rask; ikke sterk nok; ikke stor nok aksjonsradius; ikke godt nok ballmottak; ikke dominerende nok i lufta. Dog har han en god målteft, har et godt skuddbein og er flink innenfor 16 meteren - og han hadde en god kamp i Preston.

Men min meget subjektive vudering er at både Cesswell og Healy ha et større potensial, spesielt desom det legges opp til 4-4-2 og en noe mer offensiv og ballbesittende stil neste år. Og pengene man får for Hulse kan forhåpentligvis gå til et par offensive spillere - gjerne med overvekt av raske muskelfibre!

Men dette er bare min subjektive vurdering...som jeg synes at jeg må få lov til å ha....

Bra sagt. Eg e heilt enig. Var stor fan av Hulse, men han hadde sine klare begrensninger og det kan ha svekket oss til tider. Et bra salg.

Mange rare posts her. Ser noen kritiserer kjøpene til KB, jeg tror Nichols vil overaske oss positivt som Derry gjorde det. Samme tror jeg om Carole. Livermore er en potet, en sliter som alt yter sitt ytterste, en herlig spiller å ha for en hver manager. Tror vi vil se en ny spiss snart, men tar ikke det så tungt hvis så ikke skjer. Trur Beckford vil overaske mange i år. Så tror jeg healy,blake og cressy får vist hva de er god for.

Oksen som er litt skuffa over salget, men kan leva me god butikk. Som også er begynt å herme etter auren.

Kickthemdown

Hulse er ikke vår beste spiss. Det er Cressy![:)]

Igjen ser det ut som at folk her inne på forumet har vanskelig for å forstå relativt enkle ting : Vi må selge for å kunne kjøpe. Da må vi ofre noen "stjerner" i dette tilfellet Hulse, men nå kommer disse pengene til å bli brukt der pengene virkelig trengs!! Er det så vanskelig å fatte at vi er en lutfattig klubb med nok spisser, med for få gode midtbanespillere. Derfor trenger vi penger-... [8)] På en måte....[:o)]

Luere på om Koumas kommer...

Mvh

Killa

Kickthemdown

En ting til. Rossi fra Scumchester på ett års lån ville passet oss rimelig perfekt nå. En kvalitetsspiss som garantert betyr 20 mål i CCC. Leste en sted tidligere i dag at Sir scumchester enda ikke har bestemt seg for om han vil la Rossi gå på lån. Håper Scumchester snapper Torres eller lignende, da blir Rossi overflødig[:)]

Cressy (Blake) - Rossi (Healy)

Going up

Killa

SveinArve

Enig. Cresswell er en mer komplett spiller enn Hulse. Hana hadde sine begrensninger. Med 2.2 å rutte med bør en erstatter hentes...
No har vi nok penger til å holde Eirik Bakke med smør på skiva si...;)
Ser for meg at Bates og Blackwell har en erstatter på gang...

------------------------------
http://tmbo.org/offensive/images/picpile/stupid%20zidane.gif
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

mads

Vi har 3 gode angribere (Blake, Healy, Cressy), en potientielt god (Beckford) og en dårlig (Moore). Men jeg føler stadig at vi er nød til at erstatte Hulse, da Cressy er den eneste target mand vi har tilbage. Det tror jeg også at KB gør, han var jo allerede i gang med at hente Howard fra Luton, som tog til Derby. Godt nok er det et tab at vi mister Hulse, som var en ret god angriber, men jeg mener dog sagtens at vi kan finde en der er bedre for de 2.2 vi fik for ham.
Håber også meget på at Nicholls handlen falder på plads snart, og at vi giver kontrakt til Foxe og Elliot.
Jeg mener også at det er alt afgørende at vi ikke sælger Killa nu, og det tror jeg heller ikke at vi gør.
Hvis disse ting falder på plads mener jeg at vi går en rigtig god sæson i møde, som kun kan ødelægges af skader og/eller KB's manglende ever som taktiker.

Premier League i næste sæson!

auren

Trenger vi virkelig enda flere midtbanespillere naa som Nicholls kommer? Sentralt har vi da Bakke, Nicholls, Gylfi, Derry og Livermore. Vanskelig aa vite hvilke planer KB har. Vet ikke om jeg vil ha Koumas til klubben. Mener uansett at vi naa trenger en ny spiss til klubben!

Og hva er det du hermer etter meg rasandeokse?

Leeds
Till
I
Die!

SveinArve

Proud member of LUSCOS

Kickthemdown

quote:
Originally posted by SveinArve

Hva med Veigar Pall Gunnarson?:)

Ja takk [:p]

Killa

SveinArve

- Hvis det kommer noe spennende fra England, så vil jeg hvertfall ta en titt på det. Men misforstå ikke, jeg hopper ikke på hva som helst. Det må være en klubb med bra økonomi og som spiller bra foball, sier Stabæk-toppscoreren. Gunnarssons kontrakt går ut etter denne sesongen.

Bra økonomi:) ooops...

Proud member of LUSCOS

auren

Gunnarsson er den perfekte erstatter for Hulse. En skikkelig target man![:p]

Har ikke tro paa at noen spisser i tippeligaen vil forsterke Leeds. I tillegg vil de nok ha en ganske stiv prislapp.
Finn heller en ny Yeboah eller Hasselbaink...

Leeds
Till
I
Die!

Erik_

quote:
Originally posted by kjellern

Hva heter det. Jo. Det er nesten så jeg skulle ha sagt det selv.

En skadefri Hulse hadde nok sikkert hatt bedre spenst. Kanskje også bedre i alt annet. Men jeg ble skuffet over hans mangel på hodestyrke i de kampene jeg fikk se han. Kanskje har dette noe med skaden å gjøre. Men han skuffet meg på visse viktige områder.

Jeg ville gjerne ha beholdt Hulse, for han er jo god, men da jeg så nyheten om at Hulse går for £3m så jublet jeg nesten. Nå ble det bare £2.2m, men for oss kan det bety en ny 'Hulse' og kanskje èn til... Greit nok synes jeg. Siden to år eldre Cresswell er i klubben.

La oss bare innse det. Din subjektive mening er langt i fra bare din...

Ps. Men nå skal han greie legesjekken da. Ønsker han uansett lykke til, med en skadefri tid.

Pål Einar

quote:
Originally posted by veteranen

Hva mener du med dette? Mener du at de to KB'ene bør fortsette med å selge våre beste spillere?

Jeg mener at i motsetning til tidligere år, har vi faktisk avslått ett bud og krevd mer penger. Vi har tjent 800.000(?) pund på en aldeles helt middelmådig spiss.
Han har levert en del gode kamper, men er aldeles ikke uunnværlig.

Men du skal så klart få lov til å synes at det er tåpelig å akseptere et bud på 2,2 millioner på en spiss som kanskje er verdt det halve. På en god dag...

Only users loose drugs

- Only users loose drugs

Hartey

100% vinst på Hulsie. Det var längesedan Leeds gjorde en sådan bra affär

Lars E

[V]

Alltid hatt sansen for både Hulse og Cresswell.. Synd at Hulse nå forsvinner. Alltid drit når en av våre beste spillere (og en av mine favoritter) blir solgt. Greit nok... vi får godt betalt, men.. skeptisk. Tror ikke KB/KB klarer å hente en bedre erstatter. [V][xx(]

Forever Leeds
Forever Leeds

Jon R

quote:
Originally posted by Larseirik

[V]

Alltid hatt sansen for både Hulse og Cresswell.. Synd at Hulse nå forsvinner. Alltid drit når en av våre beste spillere (og en av mine favoritter) blir solgt. Greit nok... vi får godt betalt, men.. skeptisk. Tror ikke KB/KB klarer å hente en bedre erstatter. [V][xx(]

Forever Leeds

Dessuten er Cresswell skadet....[V]

Jon R.
Jon R.

Lars E

God poeng!

"Greit nok å selge Hulse siden han alltid er skadet, vi har jo Cresswell!"

Ehm..

Forever Leeds
Forever Leeds

AndyMathie

Cresswell spiller heller ikke med skade, det gjorde Hulse.

Avventer å legge min dom på dette salget, men gjør det helt klart om seriestarten går med Blake og Healy på topp.

We are Leeds and we are proud of it!

Sheridan

quote:
Originally posted by AndyMathie

Cresswell spiller heller ikke med skade, det gjorde Hulse.

Avventer å legge min dom på dette salget, men gjør det helt klart om seriestarten går med Blake og Healy på topp.

Blake, Healy og Cresswell er alle bedre spisser enn Hulse.
2.2 som kan bli 3 mill pund. Det er mye for en såpass begrenset spiss. Hulse kom inn i laget med ett smell - og skader eller ikke - så har han ikke prestert på ett jevnt godt nivå over tid. At Sheff Utd tror han kan hevde seg i PL er en feilvurdering av de sjeldne.....noe som vil vise seg ganske så kjapt. Det er min spådom. Så ender han omsider opp igjen i en CCC klubb.