2006: Hvem blir den nye manageren?

Started by erik-oslo, September 14, 2006, 05:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Har vi ikke hatt nok kjeltringpakk og hvitsnippforbrytere i klubben som det er?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by lojosang

-Ken Bates

George Graham har for lengst sonet "dommen" sin etter korrupsjonsskandalen med Rune Hauge. Dette handler om å legge ting bak seg og innse at noen har mer peiling i manageryrket enn andre. Vær saklig, ikke personlig. Ta ballen, ikke mannen.

Erik M

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg håper nå at Bates har vett nok til å overtale George Graham. Vi kan la Graham få jobben i halvannet år, nok til at vi igjen er oppe i Premier League. Deretter kan Bates ansette en manager for framtida.

Jeg tror Graham kan gjøre jobben.  Jeg tror ikke han vil, desverre.

McKenzie

Her er det noen som virkelig har fått ferten av blod.Hvor mange innlegg har du hatt idet siste ,,Karl? Er det virkelig noen som tror klubben plutselig har cash til og anstte Keegan/O`leary/Graham(vil jo ikke bo i Yorkshire engang)/Ranieri, blir det skifte kommer en "billigsalgmanager" ala Wise.

Jeg håper Blackie blir ,men innser at dette muligens avgjøres av poengfangsten de neste 3 kampa.Er ikke enig i at vi bare har kjøpt søppel.Blackwell har en klar filosofi om å styrke offensiven denne sesongen.Nicholls,Westlake og Douglas er midtbanespillere med målteft og Carole fikk i hvertfall både Wolves og SheffWbackene svimle.Kelly var suveren i fjor og KB har prøvd og hente inn en like offensiv v.back(Camara og Bernard).Den defensive biten hadde han på plass da vi var en av de mest gjerrige laga ifjor.

Spillemessig var bra mot Palace,Wolves og SheffW,bedre enn mye av de vi viste ifjor,men ballen vil jo ikke i mål.Sunderlandkampen ble fæl og sjøltilliten begynner å bli rimelig frynsete.
Og til slutt ang uttalelsene fra Blackwell,kommer det bare gullkorn fra andre??
Ps 4 poeng opp til playoff og 120 poeng og spille om

Karl Hot Shot

Du kan umulig ha lest mange av innleggene mine, dersom du tror at jeg nå plutselig "har fått ferten av blod", for å bruke dine ord.

Jeg vet ikke hvem du sikter til, men det kan umulig være meg, dersom du tror at jeg mener at Blackwell bare har kjøpt søppel. Mannen har jo prøvd et sted mellom 40 og 50 spillere på laget, og noen av dem holder selvsagt mål. Bare så synd at Blackwell ikke evner å få det beste ut av dem.

ragnar

Tror Blacwell får noen kamper til å bevise at han kan snu tingene rundt. Blir det ikke bedring, er det kroken på døren.

Bates har nok planene klare allerede. Men skulle vi gå på et stygt tap til helgen, tror jeg det styremøte kommer ganske raskt...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Ronald

Du treffer rimelig bra med dette innlegget. Spesielt hva angår økonomi til ny stjerne manager. Likevel er fotballen blitt så brutal at noen må ta byrden når ting går galt gang på gang på gang. Manageren må ta sin del av ansvaret. Det er ikke noe argument at KB skrev treårs kontrakt i sommer ( ref. til Nordmark sin kontrakt i Ã...lesund) Det som er spørsmålet er om noen ønsker den uriasjobben det kan bli å prøve å redde vårt kjære Leeds. En ting er i botn av PL noe helt annet i bånn av CCC på vi mot league one[xx(]
quote:
Originally posted by McKenzie

Her er det noen som virkelig har fått ferten av blod.Hvor mange innlegg har du hatt idet siste ,,Karl? Er det virkelig noen som tror klubben plutselig har cash til og anstte Keegan/O`leary/Graham(vil jo ikke bo i Yorkshire engang)/Ranieri, blir det skifte kommer en "billigsalgmanager" ala Wise.

Jeg håper Blackie blir ,men innser at dette muligens avgjøres av poengfangsten de neste 3 kampa.Er ikke enig i at vi bare har kjøpt søppel.Blackwell har en klar filosofi om å styrke offensiven denne sesongen.Nicholls,Westlake og Douglas er midtbanespillere med målteft og Carole fikk i hvertfall både Wolves og SheffWbackene svimle.Kelly var suveren i fjor og KB har prøvd og hente inn en like offensiv v.back(Camara og Bernard).Den defensive biten hadde han på plass da vi var en av de mest gjerrige laga ifjor.

Spillemessig var bra mot Palace,Wolves og SheffW,bedre enn mye av de vi viste ifjor,men ballen vil jo ikke i mål.Sunderlandkampen ble fæl og sjøltilliten begynner å bli rimelig frynsete.
Og til slutt ang uttalelsene fra Blackwell,kommer det bare gullkorn fra andre??
Ps 4 poeng opp til playoff og 120 poeng og spille om

"No hadde det vært godt med en Whisky."

lojosang

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:

-Ken Bates

George Graham har for lengst sonet "dommen" sin etter korrupsjonsskandalen med Rune Hauge. Dette handler om å legge ting bak seg og innse at noen har mer peiling i manageryrket enn andre. Vær saklig, ikke personlig. Ta ballen, ikke mannen.

Akkurat her mener jeg ball og mann er samme sak.
En manager som henter inn middelmådigheter for å fylle egen bankkonto? Vi trenger ikke mer snusk knytta til klubben akkurat nå.

Dessutener vel dette mannen som solgte Yeboah?

Av de som har dukket opp i listene over potensielle nye mangagere den dagen Blackwell forlater Leeds (tror det skjer raskt om vi ikke begynner å ta poeng) er Curbishley min favoritt. Vialli, Gullitt eller (Vårherreseimiskunntilenstakkar!) Wise ville ført meg inn i umiddelbar depresjon med påfølgende tung medisinering.

-Ken Bates
- Leif Olav

Promotion 2010

quote:
Bare så synd at Blackwell ikke evner å få det beste ut av dem.
Her ha du et poeng Karl...

På papiret har vi bra nok spillere til å hevde seg på dette nivået. Det er bare å være litt smartere enn de andre lagene - altså bedre taktisk.

Når var det sist vi så et frispark eller en corner med en plan annet enn å måke ballen inn foran mål. Vi har vært heldige med et par Lewis frispark, men Blakes kvaliteter og Healys tekniske ferdigheter er ikke med i den offensive planen. Hvorfor?
Cressy; den arbeidssomme og litt stygge (i spillerstilen) er den som opptrer som en viktig brikke i systemet.

Da vi rykket opp sist var det dødballer med en flikk på første stolpe som var rutinen. Det ga ofte mål. Nå treffer ingen rent på ballen på corner engang. Kelly har blitt en viktig brikke på dødballer. OG han er ikke spesielt god til det.

Jeg trodde alvorlig talt at Carver var en mann som sto for den offensive delen av spillerutviklingen. Kanskje det er sånn som BOOTHY antydet at Blackie er så egenrådig at ingen med gode innspill kommer til???

Hva skjer med spillere som ikke er i første elleveren? Hvordan skaper man selvtillit i gruppa?
Blackie sier nå: "The squad is paper-thin and we've been trying to bring in loan signings, but the chairman says the finances at the moment are quite tight."

De vi har hentet inn var hele tiden vært Blackies valg. Så stå ved dem da.
Paperthin. Javel, så bruk ungguttene da. Hvorfor er Blake og Gregan på benken? For meg så ser det ut til å være fem svært så rutinerte mann på benken i hver kamp. Ljuger du, Blackwell?

Man management. Ranieri rullerer på spillerne, og skaper likevel et vinnerlag der han er.
Blackie snur på det, han får alle til å miste selvtillit, ved å gi tillit til "the underpreformers": Butler, Lewis og til dels Crainey. I tillegg spiller spillere som er halvskadet (Stone, Bakke) foran kjempen Gregan, for eksempel Mens Blake knapt har vært på banen. Han bruker Moore fordi han ønsker en kraftspiss… Med Balke og Healy på topp, kunne problemet vært løst hvis laget hadde spilt gjennom midtbanen. Men det gjør de ikke…

Nei, det er nok nå, Blackwell. Og alle peker på deg.

Spillerne leser også aviser. De prater med folk rundt klubben, og ting faller på plass.
Da spør jeg: Er det noe poeng i å vinne på lørdag.

I Birmingham hevder folk at det er allerede formulert en liste over aktuelle kandidater. Curbs er et naturlig førstevalg, men han har ikke bevist at det er mulig å skape et topplag ut av ingenting. Bare en middelhavsfarer. Han kan imidlertid motivere. Selv om det tok Charlton 7 år (!) å komme seg ut av den nest høyeset divisjonen. O'Leary-ryktene er vel tatt helt ut av løse luften. Kanskje en ansatt på ER sa at det hadde vært fint å fått ham tilbake. Dette ryktet tror jeg ikke på. Wise blir vel for dyr. Men Keegan kan kanskje være interessert. Jeg frykter ikke Gullitt eller Vialli eller lignende. Selv Ray Wilkins og eksempelvis Nigen Spackman og andre med baskgrunn i Chelsea kan være aktuelle. Ikke undervurder Ken Bates' nettverk. Han har nok plukket seg ut noen kandidater allerede.

Det ryktes om at noen lokale Yorkshirefolk vil spytte noen kroner inn i kassa. Og det er jo noe jeg har ventet på en stund. Mange md penger i byen har en patetisk holdning til Bates og den jobben han har gjort.

Så dermed basta!!! [:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

quote:
Jeg trodde alvorlig talt at Carver var en mann som sto for den offensive delen av spillerutviklingen. Kanskje det er sånn som BOOTHY antydet at Blackie er så egenrådig at ingen med gode innspill kommer til???  

Du kan være inne på noe her. Blackwell har spesielt de siste månedene gått svært langt i å forsvare Bates når det gjelder salg av spillere og som manager tar han mer ansvar for økonomien enn hva godt er. Blackwell sitter godt plassert i lomma til Bates, og han vet det selv. Bates sitter som en eneveldig dikator høyt plassert over de andre i hierarkiet. Det vil nesten være rart om ikke dette vil gi et eller annet utslag i Blackwells forhold til trener - og spillergruppa. Den autoriteten han mangler ift bates, forsøker han å gjenvinne på andre områder. Dette kan få som utslag at han ikke blir lyttende nok til Carvers og andres vurderinger. I andre sammenhenger kan det komme ut som negative utspill mot spillerne i offentligheten, som etter QPR kampen. Når det butter i mot sportslig vil de negative effektene av dette hierarkiet forsterkes ytterligere. Jeg tror hele bildet kunne sett litt annerledes ut dersom Blackwell hadde nektet å selge Hulse i sommer, og offentlig opponert mot den plutselige innstramningen i budsjettet. Nå får vi istedet denne tiltakende sutringen om syltynn stall og stram økonomi, antydninger om hemmelige forhold i klubben som en dag vil bli kjent, kombinert med løfter om at alt skal bli så mye bedre til sommeren. Dette svekker hans autoritet ytterligere, fordi vi vet at den sportslige nedturen ikke kan forklares utfra en slik "modell" alene. [V]

Dette holder rett og slett ikke mål. Faktum er at Blackwell i 2006 er mer privilgert enn managere flest i denne divisjonen og at rammebetingelsene er signifikant mye bedre enn de var for et til to år siden. Det handler nå først og fremst om å få det beste ut av spillerne. Klarer han ikke det, er problemets rette navn "Kevin Blackwell." Dessverre finnes det få opplagte gode kandidater der ute, og jeg er defor ikke overbevist om at "sparken" er rett resept riktig ennå. [:0]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

quote:
Vialli, Gullitt eller (Vårherreseimiskunntilenstakkar!) Wise ville ført meg inn i umiddelbar depresjon med påfølgende tung medisinering.

-Ken Bates

Dette skal vi nok få til, lojo. Jeg kjenner flere sorter innvortes medisin som jeg er overbevist om at vil falle i smak.

Per-Stian

Akkurat no e eg så langt nede i kjellaren at eg tek imot nesten kven som helst som vår nye manager. Har alltid likt Blackwell, men no e begeret fullt (av skuffelse og fortviling). Wise, Ranieri, Curbs, Penney, O'Leary osv osv e sikkert betre alternativ enn dagens[:(]

Erik M

Jeg gjentar at jeg absolutt tror Graham kunne gjort, men ikke vil gjøre denne jobben.  Jeg tror forresten ingen manager avskrekkes av den situasjonen Leeds ligger i.  En ny manager vil få noe penger som et minimum.  Dessuten vil han ha all mulig grunn til å legge skylda for elendigheten på sine forgjengere.  Alt å vinne, med andre ord.

Snakker om høytlønnsmanagere.  Det finnes mange mulige måter å kompensere en manager på ville jeg tro.  En rimelig lønn (ikke mye mer enn spillerne) og med kjempebonus for opprykk.  Dessuten er vel en mann som DOL fortsatt på Leeds's lønningsliste - eller er det gjort en deal her?  Tar ikke stilling til DOL som kandidat sportslig.

Noen sier Bates har planen klar - akkurat det er jeg meget enig i.  Jeg tror han vil se hvor langt han kan drive det low-budget.  Når han møter veggen (slik som nå) tror jeg faktisk han har flere trumfer i ermet; fresh capital, high profile manager og spillere på vei inn.

For optimistisk?

Asbjørn

Low-budget?

Nei, jeg tror Kenneth har såpass med gryn at han gjerne spanderer noe gryn til en (evt) ny manager.
At han ikke vil mht Kevin er jo naturlig, Kevin fikk da værsågod (be)vise at han klarte å levere varene uten å gå bananas i pengebruken.

Det har han vel langt på veg motbevist nå...

Mht ny mann, ikke tror jeg Kenneth nå vil gå for noe "uprøvd" igjen heller...

Det er merkverdig (hvis ryktene stemmer) at Ranieri har vært på Elland Road de 3-4 siste hjemmekampene, uten at det har sin forankring med noe rundt Kenneth...

Men jeg vet ikke hvor lysten jeg er på noe nytt "halvgodt" (manager-)alternativ... Ikke tror jeg Kenneth (tenk f.eks. på alderen hans...) er lysten på dte heller, nei, han går nok for noe "proven"...

Men, er nå Ranieri særlig "proven" i CCC?

I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:
Jeg tror forresten ingen manager avskrekkes av den situasjonen Leeds ligger i.  En ny manager vil få noe penger som et minimum.  Dessuten vil han ha all mulig grunn til å legge skylda for elendigheten på sine forgjengere. Alt å vinne, med andre ord.

Radikalt uenig, Erik. Mye ligger til rette for en ny manager. Hva skal han skylde på hvis det går i dass?

Jon R.
Jon R.

MacMurder

Det kan da ikke herske noen som helst tvil om at Ranieri er den best kvalifiserte kandidaten pr idag, om han er interessert og innenfor de økonomiske rammebetingelsene er en helt annen sak. Ã... trekke ham i tvil pga at han ikke har "erfaring" fra CCC er etter min oppfatning hinsides. Det blir som å foretrekke Butler istedenfor Cannavaro pga "erfaringen" fra CCC.

Reservesamen

Ingen som nevner Kjetil Rekdal....

lojosang

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Vialli, Gullitt eller (Vårherreseimiskunntilenstakkar!) Wise ville ført meg inn i umiddelbar depresjon med påfølgende tung medisinering.

-Ken Bates

Dette skal vi nok få til, lojo. Jeg kjenner flere sorter innvortes medisin som jeg er overbevist om at vil falle i smak.

Det varmer mitt herte at du har sånn omsorg for mitt mentale helbred.

-Ken Bates
- Leif Olav

lojosang

Ranieri? Skulle en mann som som brukte hundrevis av millioner på supersterner men ikke fikk dem til å fungere som en enhet kunne bidra med å få det beste ut av det mannskapet vi har nå? Eller fungere i den situasjonen vi er i nå?

-Ken Bates
- Leif Olav

Asbjørn

quote:

Du har et herte av gull, Leif Olav... [:)]

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MacMurder

quote:

Ranieri? Skulle en mann som som brukte hundrevis av millioner på supersterner men ikke fikk dem til å fungere som en enhet kunne bidra med å få det beste ut av det mannskapet vi har nå? Eller fungere i den situasjonen vi er i nå?

-Ken Bates

Vil svare et uforbeholdent og rungende JA! Uten tvil den beste ledige kandidaten, eller må den nye manageren på død og liv ha en haug med titler og vinnermedaljer. Capello, Trappattoni, Ferguson, Wenger, Hitzfeldt etc. er vel ikke mange av disse ledige, eller? Hvis du ser på Ranieris historikk, så har han gode resultater fra lavere divisjoner, men de er vel litt mindre kjente. For øvrig så var Chelsea et meeeget godt lag under Ranieri, selv om det ikke ble ligagull, små marginer og et uhyre sterkt Arsenal-lag kan vel være en medvirkende årsak til dette. Mye penger brukt, enig i det, men vis meg den manageren som nekter å bruke penger han får råderett over.
Ranieri INN!

HåvardK

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:

Du har et herte av gull, Leif Olav... [:)]

B.Dylan

Skal vi blande inn vaffelherter i denne diskusjonen? Ikke det? En annen tråd, ja. Akkurat.

erik-oslo

Tom S

Trur nok vil lyte stri av nokre kamper til med Blackie...

quote:
Originally posted by erik-oslo

Ny manager til neste kamp!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Peter7

Tipper 2 kamper til - så ut med Blackwell og inn med Curbishley.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Erik M

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Jeg tror forresten ingen manager avskrekkes av den situasjonen Leeds ligger i.  En ny manager vil få noe penger som et minimum.  Dessuten vil han ha all mulig grunn til å legge skylda for elendigheten på sine forgjengere. Alt å vinne, med andre ord.

Radikalt uenig, Erik. Mye ligger til rette for en ny manager. Hva skal han skylde på hvis det går i dass?

Jon R.

Enig i at presset kommer etterhvert i en såpass stor klubb.  Men for å redde denne sesongen er presset off.

Førde

Inn med Curbishley, Ut med Blackwell!

Marching On Together!! Leeds
Marching On Together

JanT

Hadde gjerne sett Gary McAllister i sjefsstolen.
Det hadde nok tvunget fram en tåre i øyekroken hos meg iallefall.
Begynte nesten å gråte da Blackwell ble ansatt også, men det var av helt andre grunner.[V]

Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Karl Hot Shot

John Carver bør være uaktuell, pga. manglende erfaring. Alan Curbishley vil til en Premier League-klubb, ifølge Yorkshire Posts meget gode kilder. Claudio Ranieri har ennå ikke blitt kontaktet av Ken Bates. Dennis Wise virker som en het kandidat, siden han har sterke bånd til Ken Bates. Kevin Keegan blir rett og slett for dyr, ifølge tankegangen til Karl "Hot Shot". Glenn Hoddle har vist for mange ganger at han ikke holder mål som manager, og det tror jeg faktisk Ken Bates har registrert. Gary McAllister seiler opp som en god kandidat, siden fansen også må lyttes til. Osv, osv, osv.

Jon R

Men hva har Mc Allister egentlig å vise til? Kan han beskrives som "erfaren" etter sin relativt korte periode i Coventry? Er svært usikker på om han er rett mann for oss. Viktig å ikke gå i "nostalgifella" nok en gang når en ny manager skal utnevnes i Leeds United.

Jon R.
Jon R.