Skrevet av Emne: Curbishley vil ikke ha jobben  (Lest 3397 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

soumoh

Curbishley vil ikke ha jobben
« på: September 22, 2006, 00:01:56 »
Ken Bates sa det på Yorkshire Radio nettopp. Jeg hørte på programmet. Han har faktisk tatt kontakt med Curbs, og sistnevnte sa at han vil fortsatt ha en pause fra fotballen. Det kan riktignok være mulig at han tar jobben om si en månedes tid, hvis han ombestemmer seg. Inntil videre får Carver en "vise-seg-frem"-periode.

We'll be back.
We'll be back.

h.b

  • Gjest
Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #1 på: September 22, 2006, 00:06:23 »
Da er vel avtalen i boks tenker jeg. Han trenger en mnd på å se på Leeds fra tribunen og deretter bestemme seg om hvem han skal ofre når han tar jobben i Oktober



flynn

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #2 på: September 22, 2006, 00:15:40 »
Det kan vel ikke være så enkelt som at vår nye mann ikke vil starte med kamper mot Birmingham og WBA da? Sjansen for å få en flying start virker unektelig større dersom vedkommende tiltrer før Stoke, Leicester, Luton og Southend står for tur i Oktober.

Flynn

Dennis

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #3 på: September 22, 2006, 00:17:11 »
quote:
Originally posted by flynn

Det kan vel ikke være så enkelt som at vår nye mann ikke vil starte med kamper mot Birmingham og WBA da? Sjansen for å få en flying start virker unektelig større dersom vedkommende tiltrer før Stoke, Leicester, Luton og Southend står for tur i Oktober.

Flynn



Og risikere å miste jobben til en annen (så sant han vil ha den)
Det tror jeg neppe!

Marching On Together!
Marching on together!

Robert H.

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #4 på: September 22, 2006, 00:20:15 »
Dette betyr nok at det ikke blir Curbishley, dessverre!

Håper på Hot Shots mann David Penney eller Kevin "long-shot" Keegan jeg da...
« Siste redigering: September 22, 2006, 00:21:25 av Robert H. »

L.RADEBE

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #5 på: September 22, 2006, 00:37:00 »
Tror selv at Wise overtar.
 

flynn

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #6 på: September 22, 2006, 03:27:47 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by flynn

Det kan vel ikke være så enkelt som at vår nye mann ikke vil starte med kamper mot Birmingham og WBA da? Sjansen for å få en flying start virker unektelig større dersom vedkommende tiltrer før Stoke, Leicester, Luton og Southend står for tur i Oktober.

Flynn



Og risikere å miste jobben til en annen (så sant han vil ha den)
Det tror jeg neppe!

Marching On Together!




Jeg tenkte mer i retning av at dette allerede er avtalt med Mr.Bates. Det er vel i hans interesse også at den som kommer inn får en opptur allerede fra starten, og Carver kan godt overleve et par tap før han erstattes. Vet at dette er ville spekulasjoner, men det ville vært et taktisk lurt trekk tror jeg, og derfor synes jeg ikke det er så søkt at Bates tenker i samme baner.

Flynn
« Siste redigering: September 22, 2006, 03:28:36 av flynn »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #7 på: September 22, 2006, 03:39:59 »
Hmmm.

Syns egentlig ikke dette henger på greip...

Trenger ikke Leeds United flest mulig poeng da... (vi vil jo opp for søren... - og det vil vel Kenneth også...)






I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
« Siste redigering: September 22, 2006, 03:40:46 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Masinga

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #8 på: September 22, 2006, 05:24:03 »
Her har Carver sitt livs mulighet! Det var omtrent slik O`Leary startet sin manager-karriere da Graham forsvant i 1998 og Leeds drømte om O`Neill i sjefsstolen.

Jeg vet egentlig ikke hva Carver står for. Jeg vet bare at Leeds trenger en type ala DOL som gjorde en del lure grep og heiv innpå unggutta med suksess. Carver har ingenting å tape. Leeds trenger en mann som kan utvikle spillere. Faktisk har ikke Leeds råd til en trener som bare skal ut og kjøpe.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Sheridan

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #9 på: September 22, 2006, 05:45:03 »
Får nok ikke Curbs nei...

Håper heller ikke at vi ender opp med Carver selv om han skulle kunne løfte spillerene en liten periode..


Carl Fisker

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #10 på: September 22, 2006, 19:01:27 »
Jeg synes det er merkelig at Bates sparket Blackwell før han hadde en erstatter klar. Den situasjonen vi nå er kommet i - med usikkerhet og spekulasjoner om hvem som overtar managerjobben, er meget uheldig.

Karl Hot Shot

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #11 på: September 22, 2006, 19:33:16 »
quote:
Originally posted by Carl Fisker

Jeg synes det er merkelig at Bates sparket Blackwell før han hadde en erstatter klar. Den situasjonen vi nå er kommet i - med usikkerhet og spekulasjoner om hvem som overtar managerjobben, er meget uheldig.



Det er faktisk en mulighet for at Bates har sin kandidat klar, men holder det hemmelig til mannen er på plass på Elland Road. Dersom den nye manageren er i jobb et annet sted nå, vil det være mange forhold som må ordnes opp i før vedkommende kan overta. Spillerne kan ha fått beskjed om at Carver har ansvaret i et par kamper, og at det deretter kommer inn en Big Shot. Jeg spekulerer selvsagt, men det ville ikke vært helt utypisk Ken Bates å drive på sånn.
 

HåvardK

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #12 på: September 22, 2006, 23:53:45 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by Carl Fisker

Jeg synes det er merkelig at Bates sparket Blackwell før han hadde en erstatter klar. Den situasjonen vi nå er kommet i - med usikkerhet og spekulasjoner om hvem som overtar managerjobben, er meget uheldig.



Det er faktisk en mulighet for at Bates har sin kandidat klar, men holder det hemmelig til mannen er på plass på Elland Road. Dersom den nye manageren er i jobb et annet sted nå, vil det være mange forhold som må ordnes opp i før vedkommende kan overta. Spillerne kan ha fått beskjed om at Carver har ansvaret i et par kamper, og at det deretter kommer inn en Big Shot. Jeg spekulerer selvsagt, men det ville ikke vært helt utypisk Ken Bates å drive på sånn.


Det er riktig, Karl. Jeg heller nok til din teori om at etterfølgeren er klar allerede. Og jeg tror ikke det blir Curbs, for å knytte innlegget tilbake til tråden igjen.

MacMurder

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #13 på: September 23, 2006, 00:12:05 »
Støtter denne teorien, ville være merkelig om ikke Bates hadde etterfølgeren klar, er jo ikke bare i det siste det har buttet imot for Blackwell. Satser på at Ranieri er underveis...

berlin

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #14 på: September 23, 2006, 00:32:57 »
vel - det er nok av eksempler på klubber som ikke har arvtakeren klar, faktsikt de fleste.
Wise blir det ikke - dersom 2 back-to-back defeats - hvordan reagere ER da, tror dere?
tror pers. at carver får vise seg frem - lenge , forutsatt brukbare resultater.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

flynn

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #15 på: September 23, 2006, 02:22:24 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by Carl Fisker

Jeg synes det er merkelig at Bates sparket Blackwell før han hadde en erstatter klar. Den situasjonen vi nå er kommet i - med usikkerhet og spekulasjoner om hvem som overtar managerjobben, er meget uheldig.



Det er faktisk en mulighet for at Bates har sin kandidat klar, men holder det hemmelig til mannen er på plass på Elland Road. Dersom den nye manageren er i jobb et annet sted nå, vil det være mange forhold som må ordnes opp i før vedkommende kan overta. Spillerne kan ha fått beskjed om at Carver har ansvaret i et par kamper, og at det deretter kommer inn en Big Shot. Jeg spekulerer selvsagt, men det ville ikke vært helt utypisk Ken Bates å drive på sånn.



Dette var min teori det Karl. Enklere å si at du er enig med meg da [;)]

Flynn

Pheriox

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #16 på: September 23, 2006, 06:18:56 »
Det ville da vært veldig uprofesjonelt å ha en erstatter klar før man sparket Blackwell. Ã… starte med å vise en ny manager at man ikke nøler med å gå bak ryggen på den sittende manageren er neppe egnet til å tiltrekke seg de beste kandidatene.

Får håpe Carver har litt Boothroyd-kvaliteter over seg. Han virker som en ålreit type, og har nok lært mye nyttig av Bobby Robson.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

MooCow

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #17 på: September 23, 2006, 06:46:12 »
For min virkar det veldig snodig å sparka manageren etter å ha backa han ein 2-3 dagar før, og einaste som har skjedd i mellomtiden er ein seier i ligacupen....... Sånn sett luktar det at ein har ein manager i bakhånd.

quote:
Originally posted by Pheriox

Det ville da vært veldig uprofesjonelt å ha en erstatter klar før man sparket Blackwell. Ã… starte med å vise en ny manager at man ikke nøler med å gå bak ryggen på den sittende manageren er neppe egnet til å tiltrekke seg de beste kandidatene.

Får håpe Carver har litt Boothroyd-kvaliteter over seg. Han virker som en ålreit type, og har nok lært mye nyttig av Bobby Robson.


Jon R

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #18 på: September 23, 2006, 07:16:07 »
quote:
Originally posted by Pheriox

Det ville da vært veldig uprofesjonelt å ha en erstatter klar før man sparket Blackwell. Ã… starte med å vise en ny manager at man ikke nøler med å gå bak ryggen på den sittende manageren er neppe egnet til å tiltrekke seg de beste kandidatene.



Tror ikke dette er så uvanlig i toppfotballen når en manager mister grepet. Arbeidet med å legge følere ute for mulige kandidater, starter trolig før man tar den endelige avgjørelsen om at nok er nok. Det er ihvertfall ingen sjeldenhet at en ny manager blir engasjert relativt kort tid etter at den gamle har fått sparken, som feks Bjørnebye etter Nordli. That`s life.  [8)]

Jon R.
Jon R.

MooCow

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #19 på: September 25, 2006, 14:27:37 »
Stemme bra Jon, her ser ein ke Ranieri seie om tema å......
"Normally when a chairman wants to sack their manager they organise for the next manager before they sack him."
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=12555

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Pheriox

Det ville da vært veldig uprofesjonelt å ha en erstatter klar før man sparket Blackwell. Ã… starte med å vise en ny manager at man ikke nøler med å gå bak ryggen på den sittende manageren er neppe egnet til å tiltrekke seg de beste kandidatene.



Tror ikke dette er så uvanlig i toppfotballen når en manager mister grepet. Arbeidet med å legge følere ute for mulige kandidater, starter trolig før man tar den endelige avgjørelsen om at nok er nok. Det er ihvertfall ingen sjeldenhet at en ny manager blir engasjert relativt kort tid etter at den gamle har fått sparken, som feks Bjørnebye etter Nordli. That`s life.  [8)]

Jon R.



Svend Anders

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #20 på: September 25, 2006, 15:44:28 »
Bare for å understreke, som Bates gjorde på radio lørdag:

Curbishley har ikke sagt NEI til Leeds. Han har understreket at når han har sagt han skal ha fri i seks måneder fra fotball, så skal han ha FRI. Derfor hører han ikke på NOEN tilbud før ut i oktober.

Curbs sa på BBC for halvannen uke siden at han verken ville ha problemer med å flytte ut av London og/eller trene et lag i CCC.

For min del styrker dette teorien om at "vi venter på Curbs", selv om det selvsagt kan være andre kandidater som vi også må vente på, inne i bildet.

Svend

http://www.svendanders.com

Erik_

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #21 på: September 25, 2006, 16:45:39 »
Bates er en god venn av agenten til Curbishley. Og i følge Bates (som jeg leste eller hørte på radio)har agenten sagt at det ikke var vits å spørre Curby om å ta over.

Jeg tolket det derfor dithen at det hverken har vært kontakt med, eller noe avslag fra Curbishley her. Men at det er lite sannsynlig at han tar over skuta.

Synes forøvrig som MooCow at tidspunktet å sparke Blackie på var litt snodig. Ikke før han styrte kampen mot Barnet, ikke før Bates gikk ut i avisa og ga han full backing. Men etterpå. Så noe må jo ha skjedd...

soumoh

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #22 på: September 25, 2006, 17:05:06 »
Har du aldri spilt Football Manager eller? Du veit at du får sparken når du leser at styreformannen i klubben har gått ut i media og sagt at han støtter deg 100 %.

We'll be back.
We'll be back.

Karl Hot Shot

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #23 på: September 25, 2006, 17:06:53 »
Ken Bates har ikke gitt Kevin Blackwell full backing i noe medium siden mandag 22. mai 2006. Det var Blackwell som påstod i avisene at Bates hadde gitt ham sin fulle støtte. Og det er som kjent noe annet.
 

Erik_

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #24 på: September 25, 2006, 17:19:35 »
Jo, karl. Han har gjort det. Det var i et intervju med Bates. Dagen før Barnet kampen.

Og hadde jeg funnet linken til det hele skulle jeg ha lagt den ut. Nå har han ikke vist trynet sitt på en skjerm og kommet med glosene på tape. Så det kan godt være elendig journalistikk, men dette virket for meg å være en seriøs engelsk avis (ikke The Sun). Om enn så får det bare være ord mot ord. Så kan du få vinne denne diskusjonen også om du ønsker det. [:)]

Jeg vet det Soumoh. Men allikevel synes jeg tidspunktet var snodig. Men samma det. Det har jo lite å si nå i grunn.

vent litt... FM?
hvorfor drar du inn det? [:D][;)]

Karl Hot Shot

Re: Curbishley vil ikke ha jobben
« Svar #25 på: September 25, 2006, 17:37:11 »
quote:
Originally posted by Enrique

Jo, karl. Han har gjort det. Det var i et intervju med Bates. Dagen før Barnet kampen.

Og hadde jeg funnet linken til det hele skulle jeg ha lagt den ut. Nå har han ikke vist trynet sitt på en skjerm og kommet med glosene på tape. Så det kan godt være elendig journalistikk, men dette virket for meg å være en seriøs engelsk avis (ikke The Sun). Om enn så får det bare være ord mot ord. Så kan du få vinne denne diskusjonen også om du ønsker det. [:)]
[:D][;)]



SportingLife.Com siterer Ken Bates fra kampprogrammet på lørdag:

"Sacking Blackwell A Tough Call - Bates
Sat 23 Sep, 4:09 PM

Leeds chairman Ken Bates has defended the timing of his decision to sack manager Kevin Blackwell.

Blackwell had his contract terminated earlier this week following three successive league defeats which have seen Leeds slump to second bottom in the Championship.

Former Sheffield United coach Blackwell, brought to Elland Road by Peter Reid before the Yorkshire club's calamitous relegation from the Premiership, had spent two-and-half years as boss after Eddie Gray was sacked in June 2004.

"In the course of a 40-year career in football administration I've had to dispense with the services of a lot of managers and believe me, it doesn't get any easier," Bates said in his programme notes ahead of Leeds' home match with Birmingham.

"Kevin is a thoroughly nice guy, but it was time for him to go.

"To those fans who said he should have been sacked after (the play-off final) Cardiff, I would say you don't make fundamental decisions after one bad game.

"Kevin did as good a job as he could and we should always be grateful for that, but it is time to move on and to those who say he was not given funds to improve the team I would point out that the money spent on players since my arrival has totalled £7.144million, with a net expenditure of £2.487million."

Ken Bates har de siste ukene hatt en uvanlig lav profil i mediene i forhold til managerspørsmålet. Jeg tror han har telt pund. Sett på hva han har råd til. Så har han kommet fram til at han i hvert fall ikke har råd til å se Leeds United spille i The Coca-Cola Championship også i 2007/2008-sesongen. Jeg tviler sterkt på at en så erfaren fotballadministrator har sagt noe i media i det siste som kan holdes mot ham i sparkinga av manageren.