Skrevet av Emne: Fornøyd hvis det blir Gary Mac  (Lest 5145 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« på: Oktober 20, 2006, 14:31:21 »
GARY McALLISTER is poised for an emotional return to Leeds as the club’s new manager.


The Scot, who helped Leeds win the League title in 1992, has won the race to succeed sacked Kevin Blackwell.

Ex-Coventry chief McAllister has had talks with Elland Road chairman Ken Bates and, starting next week, will be handed the task of saving the fallen giants from relegation to League One.

John Carver was put in charge on a caretaker basis following Blackwell’s dismissal last month. But Bates has decided the one-time Newcastle assistant is not up to the job.

Bates gave Carver a chance to stake his claim for the post. But three successive defeats, including last weekend’s four-goal home hammering by Stoke, have left his hopes in ruins.

Leeds are currently second-bottom in the Championship and have lost seven of their last eight matches.

The Sun i dag

Et godt valg i mine øyne.
 

lufcwhites

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #1 på: Oktober 20, 2006, 14:36:22 »
Jag är tveksam om Macca är rätt man att ta detta tuffa jobb. Sedan så har ingen av våra gamla hjältar lyckats som manager i klubben. Men helt klart så måste något göras.

LEEDS UNITED `TIL I DIE!!
LEEDS UNITED `TIL I DIE!!

Totto

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #2 på: Oktober 20, 2006, 14:39:29 »
Jeg hadde stor respekt for Macca i hele perioden han var i klubben vår, men likte ikke måten han forlot oss på.

Likevel blomstret han opp og viste klasse lenge etter han forlot oss, og gjorde seg heller ikke bort i sin korte periode som manager.

Om han er mannen som vil fylle tribunene er jeg usikker på, men om ikke annet så ser jeg han som en representant for raskt og agressiv fotball noe som hører klubben vår til.

Vi kan velge langt værre enn Macca...  Host, hark, Souness, host, host...



Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

flynn

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #3 på: Oktober 20, 2006, 15:39:49 »
Synes dette høres bra ut jeg, han har et etablert navn, og følelser for klubben. Dessuten er han en ytterst sympatisk mann, som jeg hadde gleden av å snakke med ifm en landskamp på Ullevaal tidlig på 90-tallet. Jeg traff ham på Holmenkollen Park hotell dagen før, og når jeg gikk forbi spillerinngangen på Ullevaal etter kampen kom han tilfeldigvis ut akkurat da. Det morsomme var at han kjente meg igjen og slo av en ny prat helt uoppfordret!

flynn

Oggy

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #4 på: Oktober 20, 2006, 15:53:31 »


KB var også en ytterst sympatisk mann, men er det nok
for å være en god manager [?]

quote:
Originally posted by flynn

Synes dette høres bra ut jeg, han har et etablert navn, og følelser for klubben. Dessuten er han en ytterst sympatisk mann, som jeg hadde gleden av å snakke med ifm en landskamp på Ullevaal tidlig på 90-tallet. Jeg traff ham på Holmenkollen Park hotell dagen før, og når jeg gikk forbi spillerinngangen på Ullevaal etter kampen kom han tilfeldigvis ut akkurat da. Det morsomme var at han kjente meg igjen og slo av en ny prat helt uoppfordret!

flynn

Oggy

Robert H.

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #5 på: Oktober 20, 2006, 15:56:50 »
Dersom Macca blir vår nye manager er det et nytt sjansespill. Han er utvilsomt en sympatisk kar med en stor spillerkarriere bak seg, men noen "proven" manager er han ikke. MEN han er utvilsomt et bedre valg enn Souness som Totto korrekt påpeker...

rd1

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #6 på: Oktober 20, 2006, 15:59:14 »
Mannen er en vinnertype, men sitter med følelsen at det er gambling å ansette ham. På den andre siden er vi vel i en posisjon, som tilsier at vi ikke tiltrekker oss det heteste navnene?

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Papi

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #7 på: Oktober 20, 2006, 16:16:47 »
Etter kva eg kan huske gjorde defintivt Macca ein god jobb i Coventry. Fikk ikkje sparken, men gjekk av grunna sjukdom hos kona. Så eg skal ikkje grine viss Macca blir ansatt...

Spennende!





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Lids

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #8 på: Oktober 20, 2006, 16:18:04 »
Gary McAllister var sentral da Leeds vant ligaen i 1992.

Nå kan skotten være på vei tilbake til Elland Road. Ifølge The Sun er han nå storfavoritt til å overta den tomme managerstolen i den gamle storklubben

http://www.nettavisen.no/sport/pl/article776474.ece

Tror ikke han er rette mann - sympatisk ja, men det hjelper lite.

Thomas
« Siste redigering: Oktober 20, 2006, 16:20:43 av Lids »
Thomas

Sheridan

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #9 på: Oktober 20, 2006, 16:39:34 »
Gode gamle Gary Mac tilbake til Elland Road!
Høres spennende ut!
Kanskje rett mann - kanskje ikke.
Time will tell, if and when.

« Siste redigering: Oktober 20, 2006, 16:41:55 av Sheridan »

Erik_

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #10 på: Oktober 20, 2006, 16:39:59 »
Heller Macca, kontra andre på lista over mulige kandidater (les; Souness, O'Leary, Brian Kerr, osv.)

Men jeg velger å forholde meg til at dette også bare er enda et rykte.

Jon R

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #11 på: Oktober 20, 2006, 16:46:14 »
Jeg vil ikke ha macca. Hva har han å vise til på managersiden? Er det ikke mest fordi han har spilt i Leeds noen vil ha han? [8)]

Jon R.
Jon R.

Erik M

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #12 på: Oktober 20, 2006, 16:55:40 »
Hvis det er noe i dette, må Bates legge stor vekt på fansens følelser.  Tror nok meningene vil være delt på Elland Rd, men fansen vil hylle hans ankomst og stemningen kan muligens snus - på kort sikt.

Høres det sannsynlig ut at Bates har et slikt soft spot...?
 

Sverre

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #13 på: Oktober 20, 2006, 16:58:13 »
Jeg ser gjerne Gary McAllister som manager.  Ikke fordi han har all verden å vise til, men hvem av "kandidatene" har vel det...?

Han gjorde en noenlunde jobb med Coventry, og var i ferd med å snu trenden i klubben, da kona ble alvorlig syk, og han trakk seg.

Et langt bedre alternativ, som Enrique sier, enn mange av de navnene som hittil er linket.

Han var en bra spiller, og kan han lære spillerne bare litt av sine egne ferdigheter som spiller, så kanskje vi opplever en Leeds-spiller som finner en medspiller med en pasning igjen også...? [:D]

Skotsk er han også, og jeg ser helller ikke negativt på det med de forbindelser det har vært fra Leeds og nordover gjenom mange suksess-rike lag på Elland Road.

Han er et av de bedre alternativene etter mitt ringe syn!
 

AndyMathie

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #14 på: Oktober 20, 2006, 17:00:23 »
Helt enig Sverre, tror Macca kan bli en stor manager for Leeds. Løp og kjøp.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Per-Stian

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #15 på: Oktober 20, 2006, 17:38:37 »
Gary McAllister har eg ingenting i mot. Eg seier ikkje at han e blant mine topp-3 favorittar, men me mange skumle rykter dei siste dagane vil eg bli gla dersom Macca vert foretrukken foran inkompetente trenarar. Heller ein spennande uprøvd ein, enn ein påvist udugeleg og senil kar.

Ferre

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #16 på: Oktober 20, 2006, 17:41:38 »
Er vel ikke det verste alternativet, men overhodet ikke mitt førstevalg. Enig med Jon R, hva har han vist på managersiden?

Billig er han i alle fall...

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #17 på: Oktober 20, 2006, 17:46:35 »
Las ei sak på Leeds Today der Eddie Gray uttalar at Leeds snarast må utnemne ein permanent manager. D fekk meg t å tenkje at EG kunne vore eit alternativ på trenarsida, dersom vår nye manager likar Eddie då...

gelderdend

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #18 på: Oktober 20, 2006, 17:49:15 »
quote:
Originally posted by Sverre

Jeg ser gjerne Gary McAllister som manager.  Ikke fordi han har all verden å vise til, men hvem av "kandidatene" har vel det...?

Han gjorde en noenlunde jobb med Coventry, og var i ferd med å snu trenden i klubben, da kona ble alvorlig syk, og han trakk seg.

Et langt bedre alternativ, som Enrique sier, enn mange av de navnene som hittil er linket.

Han var en bra spiller, og kan han lære spillerne bare litt av sine egne ferdigheter som spiller, så kanskje vi opplever en Leeds-spiller som finner en medspiller med en pasning igjen også...? [:D]

Skotsk er han også, og jeg ser helller ikke negativt på det med de forbindelser det har vært fra Leeds og nordover gjenom mange suksess-rike lag på Elland Road.

Han er et av de bedre alternativene etter mitt ringe syn!



helt enig. han har vel også vært kaptein i omtrent alle klubber han har spilt for (bortsett fra pool) så gode lederegenskaper har han vel også.

Oh Gary Gary!
 

GeirO

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #19 på: Oktober 20, 2006, 18:08:09 »
Leeds are set to appoint Gary McAllister as Kevin Blackwell's permanent successor next week according to the latest reports.  
McAllister appears to be at the head of the queue to replace Blackwell but he is not the only name in the frame with Graeme Souness also being widely tipped of late.
It has been reported that McAllister has held talks with chairman Ken Bates and an appointment is close, current caretaker boss John Carver had hopes of landing the role himself but three successive defeats in which Leeds have conceded ten goals appear to have cost him his chance
 
                        ----------------------

Tror jeg definerer meg som meget fornøyd hvis Macca blir ansatt. Ikke noe førstevalg, men laaaaangt bedre enn mange av de andre favorittene. Macca har nok følelser for klubben, og det skal jammen meg bli godt å få en midtbaneelegant med sans for det kreative som Leedsmanager!
MOT

ragnar

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #20 på: Oktober 20, 2006, 19:11:57 »
Blir spennende om Gary Mac blir ny manager. Tror fansen vil være littmer tålmodig med han enn for eks Souness. Men det blir jo en tøff jobb uannsett for den som blir ny manager. Håper Bates gir dean han ansetter som ny manager en liten slump med penmger og til å handle for i januar vinduet.

Gary Mac som manager og Eddie som assistent. [:o)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

JanT

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #21 på: Oktober 20, 2006, 19:40:49 »
McAllister har hele tiden vært min favoritt, og jeg vil selvsagt være meget fornøyd om vi får han.
Så vil tiden vise om det er et riktig valg, men magefølelsen er god.[:)]




Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Daltor

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #22 på: Oktober 20, 2006, 19:51:34 »
quote:
Originally posted by kato

GARY McALLISTER is poised for an emotional return to Leeds as the club’s new manager.


The Scot, who helped Leeds win the League title in 1992, has won the race to succeed sacked Kevin Blackwell.

Ex-Coventry chief McAllister has had talks with Elland Road chairman Ken Bates and, starting next week, will be handed the task of saving the fallen giants from relegation to League One.

John Carver was put in charge on a caretaker basis following Blackwell’s dismissal last month. But Bates has decided the one-time Newcastle assistant is not up to the job.

Bates gave Carver a chance to stake his claim for the post. But three successive defeats, including last weekend’s four-goal home hammering by Stoke, have left his hopes in ruins.

Leeds are currently second-bottom in the Championship and have lost seven of their last eight matches.

The Sun i dag

Et godt valg i mine øyne.

 

raggen

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #23 på: Oktober 20, 2006, 20:00:45 »
er way better than f**kin souness

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #24 på: Oktober 20, 2006, 20:51:22 »
Jeg er litt skeptisk tli Gary Macs managerferdigheter, men på den andre siden, han har helt sikkert nok av respekt på Elland Road. Aner ikke hvordan han er mot spillergruppen, men Kelly burde jo se opp til mannen, som vant ligagull med Leeds. Dessuten vil han nok trekke noen fans tilbake til kampene, i alle fall så lenge det eventuelt går bra...


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

baste

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #25 på: Oktober 20, 2006, 21:02:00 »
Er med på Mc Allister som manager. Så er det å håpe at han får en god start..trur det blir veldig viktig.. Come on LEEDS

Karl Hot Shot

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #26 på: Oktober 20, 2006, 21:31:16 »
Gary McAllister kan sikkert bli en god manager, men han bør gå læretida si et annet sted enn på Elland Road. Dessuten misliker jeg at Gary McAllister i alle intervjuer driver og prater stort om sin tid hos Loserpool (hvor han vant UEFA-cupen), mens han ikke snakker et kløyva ord om at han var kaptein på Leeds United sist laget ble seriemester i England. I min lille tankeverden er det større å bli ligamester i England enn UEFA-cupvinner.
 

flynn

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #27 på: Oktober 20, 2006, 21:49:04 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg vil ikke ha macca. Hva har han å vise til på managersiden? Er det ikke mest fordi han har spilt i Leeds noen vil ha han? [8)]

Jon R.




Det stemmer det Jon R. Jeg hadde ikke sett på ham som en interessant kandidat om han ikke hadde en fortid i klubben. Men det er jo nettopp det som er poenget synes jeg, at det kan være heldig å få inn en som har et navn og et rykte fra før av. De som har et godt navn/rykte fra før, og som ikke har fått dette pga innsats i Leeds, blir nærmest automatisk for dyre for oss tror jeg.

flynn

veteranen

  • Gjest
Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #28 på: Oktober 20, 2006, 22:48:07 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Gary McAllister kan sikkert bli en god manager, men han bør gå læretida si et annet sted enn på Elland Road. Dessuten misliker jeg at Gary McAllister i alle intervjuer driver og prater stort om sin tid hos Loserpool (hvor han vant UEFA-cupen), mens han ikke snakker et kløyva ord om at han var kaptein på Leeds United sist laget ble seriemester i England. I min lille tankeverden er det større å bli ligamester i England enn UEFA-cupvinner.


Macca er da vel ikke helt ulært... Han hadde en svært lang og suksessrik spillerkarriere og han har jo også managererfaring fra Coventry.

At han har snakket om den utrolige 2000/2001-sesongen i Liverpool, er jo ikke så merkelig. Det var mange som lurte på om det hadde tørnet for Houllier da han hentet 35 år gamle McAllister til Anfield, sommeren 2000. Macca var forlengst avskrevet som spiller, ikke minst pga av noen svært alvorlige skader. Men han gjorde alle dystre spådommer til skamme- og gjorde en kjempesesong for L'pool! Som 36 åring opplevde han å vinne liga-cupen, fa-cupen og uefa-cupen i løpet av noen få måneder i 2001. Som intervjuobjekter flest svarer han på de spørsmålene som blir stilt ham, og det er kanskje ikke så rart at journalistene er spesielt opptatt av akkurat den sesongen... La meg også understreke at jeg har hørt McAllister snakke om den sesongen han vant ligaen med Leeds...

Du skriver også at han var kaptein når vi vant ligaen i 91/92. Dette er ikke riktig. Gordon Strachan var vår kaptein. McAllister ble utnevnt til lagkaptein sommeren 92, mens Strachan fremdeles var klubbkaptein. Hovedgrunnen til at Wilco gjorde dette, var fordi at han ikke trodde at Strachan kunne spille særlig mye (ryggproblemer). Men Wilco tok positivt feil når det gjaldt Strachan, og Gordon ble faktisk kåret til vår "player of the year" den sesongen.

Så var det McAllister som mulig Leeds-manager. Jeg så noen Coventry-kamper da han var spillende manager. Jeg fikk da et klart inntrykk av den han sverget til en ballbesittende spillestil. Det kunne til tider være pent å se på, men etter min mening lite effektivt. Nå kan det jo være at han valgte å spille sånn pga av det spillermaterialet han hadde tilrådighet, men jeg er ikke helt overbevist... Jeg er jo mer tilhenger av en spillestil som ligner mer på den "typiske Leeds-måten": Solid defensiv organisering med klart definerte oppgaver, nådeløshet i duellspill og dødballer, og et angrepspill der ball og løp går hurtig i lengderetningen. Eller som Peacock sikkert ville sagt det: "Kuler og krutt, for faen!!!" [:D]

MacMurder

Re: Fornøyd hvis det blir Gary Mac
« Svar #29 på: Oktober 20, 2006, 23:10:12 »
Nå har vist den godeste Bates latt nyheten sprekke: Gary McAllister har IKKE blitt kontaktet av Leeds angående den ledige managerjobben.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~915513,00.html
« Siste redigering: Oktober 20, 2006, 23:45:09 av MacMurder »