T.P.N. nr. 137

Started by Sverre, November 29, 2006, 14:36:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

TPN kom i hus torsdag, som vanlig [:)]

Har likavel bare rukket å kikke kjapt over det...

I ain't lookin' to block you up,  shock or knock or lock you up
Analyze you, categorize you,  finalize you or advertise you
AllI really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Uæææ! Men Sverre da!.. sendte jeg virkelig det bildet inn?! .. ble jo nesten skremt da jeg så bildet av meg jo! [:p] hehe

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Læshy

For de av dere som har kommet såppas langt ut i bladet at dere har begynt på "Medlemmenes egne sider... ekstra" ser jeg at jeg har gjort en grov feil. Da jeg oversendte Sverre innlegget mitt sendte jeg ikke over fullversjonen. Jeg sitter med drøyt en a4 side til som hører til artikkelen.

Om alt går etter planen postes artikkelen i sin helhet i løpet av helgen.

Læshy alias Lars P. Brevig

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Wexler

Postmannen ringer alltid 2 ganger....

quote:
Originally posted by Jon R

Leif Sverre har visst ikke rukket helt frem til hovedstaden ennå. Nærmer du deg snart, Leif? [8)]

Jon R.

Erik M

Mottatt i Oslo i går, fredag.  Bra Sverre!  Absolutt ingen grunn til å beklage kvaliteten på innholdet som du gjør i lederen.  Stå på!

peacock

En bra utgave! Ingen grunn til å betvile kvaliteten, Sverre. Et imponerende arbeid, omstendighetene tatt i betraktning. Håper virkelig du fortsetter som redaktør.

Jon R

Posten kom sent fredag kveld. TPN pent innpakket blant reklame og regninger. Takk skal du ha Leif Sverre! [:)]

Jon R.
Jon R.

berlin

Kosebladet kom fredag her og. Et godt stykke arbeid, igjen!

Leif Sverre

quote:

Posten kom sent fredag kveld. TPN pent innpakket blant reklame og regninger. Takk skal du ha Leif Sverre! [:)]

Jon R.

Posten kom sent fredagskveld  sier du. Det høres jo helt sykt ut !!
Er du sikker på at ikke posten kom tidligere på dagen da ? Ettermiddagen  ?

Du skal herved klage til Posten , eller Post og Teletilsynet.
All post skal være sortert og distribuert før kl 1600 heter
det i konsesjonskravene til Posten.

Er det riktig at du får posten sent på kvelden har du virkelig
grunn til å klage !

PS Ingen av mine kunder får posten etter  sånn ca.1430-1500.

Jon R

Sent og sent. Den kom en gang mellom 16.30 og 18.00. Vanligvis kommer den mye før. Trodde kanskje dette kom av at det er mange postkasser mellom Brønnøysund og Oslo, men ved nærmere ettertanke kom jeg på at den faste postmannen vår er en neger og neppe heter Leif Sverre. [:)]

Jon R.
Jon R.

Promotion 2010

Men...men... Jeg har IKKE fått bladet, da!

Er det bra eller...?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

quote:

Sent og sent. Den kom en gang mellom 16.30 og 18.00. Vanligvis kommer den mye før.

Postmannen skulle jo bare lese det først...

Kommer nok en ny innmelding snart nå, Tor [:)]

I don't want to stright-face you, race or  chase you, track or trace you
Or disgrace you or displace you Or define you or confine you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Ahh, flott gjennomført blad denne gangen også Sverre! [:)]
(og alle bidragsytere skal også selvfølgelig ha ros!)

Håper du fortsetter med dette Sverris! [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

RuneR

quote:
Originally posted by Promotion 07

Er det bra eller...?

Kan'ke værra bra vel?  
Ikke kommet til meg heller [:(]....
....men det kommer vel i dag [8D]

`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

Ganske riktig; mandag (i går) var TPN på plass i postkassa.
   Nesten litt deilig å gå noen dager og leeeengte, mens "alle"  
   andre allerede koser seg..... det blir liksom ENDA større
   når den er på plass, liksom [;)]
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Per-Stian

Eg har omsider fått mitt eksemplar av d nye TPN, og har lese innimellom all eksamensslitet. Så langt e d mykje interessant "intern-stoff" både frå Noreg og England. Va veldi kjekt å få eit betre innblikk i LUSC sine tankar om Bates, klubben og framtida. Takk t deg, Sverre, som tok dette me i bladet[:)]

Gler meg t å lese vidare i bladet...

Leif Sverre

quote:

Sent og sent. Den kom en gang mellom 16.30 og 18.00. Vanligvis kommer den mye før. Trodde kanskje dette kom av at det er mange postkasser mellom Brønnøysund og Oslo, men ved nærmere ettertanke kom jeg på at den faste postmannen vår er en neger og neppe heter Leif Sverre. [:)]

Jon R.

Sent fredag kveld skrev du. Og mellom 1630 -1800 er ikke SEN kveld her oppe
i nord.
Men likevel all A-post skal være distribuert før 1600, men TPN
er vel B-post da.....[:)]

I alle fall , får dere sen post , ikke nøl med å klage til Posten.
Det kan være  flere grunner til sen post, men en grunn er :Nedskjæring
og nedbemmanning. Heldigvis er vi bra bemannet her i BNN, men negre
har vi ikke i budlaget....

Jon R

quote:
Det kan være flere grunner til sen post, men en grunn er :Nedskjæring og nedbemmanning. Heldigvis er vi bra bemannet her i BNN, men negre har vi ikke i budlaget....

Nei, heldigvis. [:D]

Jon R.
Jon R.

Leif Sverre

quote:

quote:
Det kan være flere grunner til sen post, men en grunn er :Nedskjæring og nedbemmanning. Heldigvis er vi bra bemannet her i BNN, men negre har vi ikke i budlaget....

Nei, heldigvis. [:D]

Jon R.

Jeg har ingenting i mot hverken brune eller hvite
negere jeg da, men Leeds-naboen min derimot ......[:D]

AndyMathie

AFRO AMERIKANERE ;D

We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

quote:
Originally posted by AndyMathie

AFRO AMERIKANERE ;D

Mulig det. Det er jo veldig lett gå seg vill i jungelen av ( de for tiden) politisk korrekte og ukorrekte ord og uttrykk. [:)]

Jon R.
Jon R.

Læshy

For de av dere som har lest innlegget "Blackwell ut, Wise inn..." skrevet av Lars P. Brevig på medlemmenes egne sider har jeg som tidligere skrevet her en lengre versjon av artikkelen på dataen. Jeg greide å sende feil versjon til Sverre, noe som førte til at han ikke fikk den fullstendige. For de som ønsker å lese hele kan de lese det her:

Blackwell ut â€" Wise inn
Som dere alle har fått med dere har den tidligere Chelsea spilleren, Dennis Wise, blitt ny manager for klubben i vårt hjerte. Med seg har han fått med seg én annen tidligere Chelsea spiller. Gustavo Poyet. Personlig har jeg lenge ønsket Wise som manager, da jeg mente Blackwell ikke hadde evnen til å motivere spillergruppen. Det er alikevel ingen tvil om at Kevin Blackwell har gjort en kjempe jobb med å bygge opp ”Nye Leeds United”. I denne korte artikkelen vil jeg ta for meg et kort resymé fra Blackwell’s tid i Leeds, samtidig som vår nye manager vil bli ytterligere presentert.

Kevin Blackwell ble ansatt som manager for Leeds United i 2004. Under ti spillere i spillerstallen, og uten penger måtte Blackwell bygge opp ”Nye Leeds United”. Rekord-mange spillere ble hentet til klubben, men felles for de alle var at de kom gratis eller veldig billig. I løpet av den første sesongen kom det tydelig frem at laget var meget ustabilt, og resultatene svingte fra seier mot topplaget til tap mot bunnlaget. Drøye ti runder før slutt kjempet vi faktisk om en Play-off plass, selv med et lag satt sammen på under ét år. Desverre raknet det litt de siste kampene, og laget endte på en respektabel fjortendeplass. Den andre sesongen ble bedre enn den første. Laget hadde som mål å komme topp seks. Ikke bare ble de topp seks, de kvalifiserte seg også til Play-off-finalen. Desverre ble det tap for Watford i Cardiff, og etter det har det bare gått en vei med Kevin Blackwell.

Store øyeblikk:
    - 6-1 seieren over QPR. Brian Deane scoret fire mål, og fansen ropte Deano 4 England
    - Flere hundre norske Leeds-fans var på julebord, og så Healy utligne på straffe like før                                                  slutt mot topplaget West Ham.
    - Utover i sesongen ankom flere nøkkelspillere Elland Road. Både Shaun Derry og Rob Hulse kom på scoringslisten i sine respektive debuter.
    - Laget kjempet lenge om en Play-off plass i sin første sesong under Blackwell.
    - Andre sesongen ble en opptur, men Play-off finale i Caridff.
    - Uttalelsen Blackwell kom med i etterkant av seieren over Preston i Play-Off semifinalen: ”The lads gave me everything, and I’m very proud of them”.

Dennis Wise´s intreden i klubben kan bli viktig med tanke på årets sesong. Laget lå i bunn av Championship da Wise tok over som manager, og personlig tror jeg ansettelsen av Wise var meget klok. For meg virket det som kun et fåtall av spillerne respekterte Blackwell, noe som fører til dårlig innsats. For de som husker Wise fra tiden som spiller var han en liten tass med vanvittig temperement og susende taklinger. Det er flere grunner til at jeg lenge har ønsket Wise som manager for Leeds United. Selv om han aldri vant noe med Millwall kom han til FA-cup finalen, samtidig som han etablerte laget på øvre halvdel i Championship. Han var også en snartur i Swindon, der han gjorde sine saker bra, før Leeds viste interesse for han.

Det jeg savnet mest ved Blackwell som manager var et spillesystem og en plan på det taktiske innad i kampen. Blackwell satt opp en taktikk, og gav spillerne instruksjoner, men for meg virket det som spillerne alltid improviserte i kampene. Det virket ikke som de hadde noen faste måter å spille seg frem på banen. Jeg har selv erfart at man føler seg mye mer trygg på banen når man i forkant av kampen har gått igjennom en måte å spille på. Jeg tenker ikke på at manageren/trenern forteller i forkant av kampen hvordan formasjon vi skal spille i, og hvem som skal starte. Det jeg tenker på er at man har et fast mønster man kan bruke i kampsituasjoner.

For eksempel (4-3-3 Formasjon): Når beckene har ball skal de søke inn sentralt, opp på en møtende kantspiller, eller i bakrom på en angriper. Om becken spiller inn sentralt skal den sentrale midtbane spilleren sende ballen til en møtende angriper, som legger igjen ballen til midtbanen. Midtbanen kan nå tre igjennom én av kantspillerne, som kan legge inn forran mål. Selvfølgelig skal man ikke følge et slikt mønster hver gang man angriper, men om kampen er gjevnspilt og det er vanskelig å bryte igjennom er det kjekt å ha et spillemønster man kan bruke. Ét slikt mønster gjør ofte spillerne mer bevegelige, ettersom de vet hvor de skal bevege seg.

På de kampene jeg har sett Leeds United spille under Wise som manager virker det som om et slikt system er laget. Slik jeg tror Wise har laget spillesystemet er at en spiller ligger i en fri rolle rett bak to spisser. De siste kampene (Colchester og Southampton) har Robbie Blake spilt i denne posisjonen. Slik jeg tror Wise ønsker å spille er fra beckene, inn sentralt, opp til Blake som enten skal avvente løp fra midtbanen, eller tre igjennom en av spissene. I kampen mot Colchester så dette ut til å fungere flere ganger, blant annet ved 1-0 scoringen da Crainey finner Derry. Derry vender opp, før han trer igjennom Blake som går selv og skyter i mål. Jeg kan ikke garentere at et slikt spillesystem er laget, men for meg virker det slik.

Wise sin sterkeste side er for meg motivasjons-biten. Utad virker han som en motivator i ypperste klasse. Med det mener jeg at han er flink til å få spillerne til å yte sitt beste. De siste kampene under Blackwell var innsatsen meget lav, og kun et fåtall av spillerne respekterer han. De kampene jeg har sett med Wise på sidelinjen har nesten samtlige spillere jobbet bedre enn under Blackwell. Innsatsen er større, og løpsmengden er langt høyere enn tidligere. Spesielt i kampen mot Colchester var det tydelig å se hele laget jobbe hjem ved balltap. Det var også, til tider, meget god bevegelse fremover på banen.

Én annen ting jeg liker ved Wise sin måte å være manager på er at han foretrekker unge spillere fremfor aldrende. Han har allerede gitt flere spillere beskjed om at de er uønsket på Elland Road i fremtiden. Noen har faktisk allerede forlatt portene på Elland Road til fordel for andre klubber. Om han fortsetter å lede laget på denne måten tror jeg vi får se minst én av ungguttene Dan Rose og Jonathan Howson debutere for a-laget i løpet av sesongen.

Takk for en god jobb, Kevin Blackwell.
Lykke til, Dennis Wise.

God Leeds Jul, Lars Petter Brevig (7661)

God lesning...

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

MrK

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

human

Nok et TPN....

Bladet er informativt og helt greit.
MEN... TPN har ikke fornyet seg på flere år :-(
Samme blekka hver gang, uten noen noen form for nytenkning.

Uten å svikte Leeds er det mulig å ta en titt på medlemsbladene til Scum - Lpool - Arsenal som er flotte kvalitetsblader!
Her ligger TPN flere lysår bak, dessverre :-(

Tror nok et redaktør skifte og flere nye gode folk i redaksjon staben ville gjort susen.
Røbech har gjennom flere år gjort en god jobb med bladet, men nå går alt bare på gammel vane og rutine...

Så kjære styre: Nå er det på tide med nytt blod i TPN for at vi skal komme opp på et høyere nivå vedr TPN!

4ever arcticwhite

Må kanskje se litt på ressursene vi har til rådighet. Vi har kanskje max en fjerdedel av pengene til ManUre og LooserPool sine fanklubber i norge til å lage blad av......

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Bites Yer Legs

Svært uenig med deg human. TPN er et blad leedsfans kan være stolt av. Vil heller se på TPN å føle at dette er av oss/for oss, enn at vi skal kaste oss på bølgen å bli et kommerst ufølsomt shjetablad ala scum sitt. Ja, eg har sett det og eg spyr..

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

human

quote:
Originally posted by bites yer legs

Svært uenig med deg human. TPN er et blad leedsfans kan være stolt av. Vil heller se på TPN å føle at dette er av oss/for oss, enn at vi skal kaste oss på bølgen å bli et kommerst ufølsomt shjetablad ala scum sitt. Ja, eg har sett det og eg spyr..

Jeg spyr også av innholdet i Scum bladet!
Men hvis man ser på bladet som helhet, så er dette er kvalitetsblad som stadig fornyer seg med innhoild og layout.
Og TPN er meget svage på bl.a. layout...

lojosang

La gå, flaggskipet vårt kan ha godt av et strøk eller to med ny maling, og et par ny dekksgutter og matroser hadde sikkert ikke vært å forakte. Men med nytt rederi mener jeg det er best å holde fast ved den gamle styrmannen, som kjenner til skjær og farlig farvann.

Metaforer til side: Alt kan forbedres. (MULIGENS med unntak av undertegnedes topptrente maskin av en kropp [:D])
Men vi trenger ikke nødvendigvis kaste ungen ut med badevannet. Eller noe sånt.
- Leif Olav

Promotion 2010

quote:
Originally posted by RuneR

quote:
Originally posted by Promotion 07

Er det bra eller...?

Kan'ke værra bra vel?  
Ikke kommet til meg heller [:(]....
....men det kommer vel i dag [8D]

`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

Ganske riktig; mandag (i går) var TPN på plass i postkassa.
   Nesten litt deilig å gå noen dager og leeeengte, mens "alle"  
   andre allerede koser seg..... det blir liksom ENDA større
   når den er på plass, liksom [;)]

Heldig du, Rune. Jeg har ikke sett snurten av noe blad ennå. Kanskje postmannen er Leeds-supporter. Eller kanskje jeg kan få tilsendt et nytt blad... Alt er utenfor min kontroll i hvert fall. [:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973